Ministerul Mediului pregătește interzicerea instalării centralelor termice de apartament în blocurile nou construite

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:05 Actualitate | Mediu


Centrala termica
Foto: Wikipedia
​Ministrul interimar al Mediului, Tanczos Barna, a anunțat vineri că ministerul pe care îl conduce pregătește un set de măsuri ce include, printre altele, și interdicția de a instala centrale termice proprii în blocurile care se construiesc acum. Potrivit ministrului, aceste locuințe noi vor putea avea centrală comună sau vor trebui să fie conectate la rețelele de încălzire ale orașelor.

Într-o postare pe Facebook, vineri, Tanczos Barna scrie că „atât ministerul, cât și UAT-urile și cetățenii trebuie să facă eforturi pentru un aer mai curat”.

„Odată cu venirea frigului, poluarea aerului ne pune în pericol sănătatea din ce în ce mai mult, pentru că în urma încălzirii locuințelor și în urma traficului substanțele nocive rămân blocate în straturile de aer în apropierea suprafeței, mai ales dacă vremea este liniștită, rece și uscată. Campania #VinereaVerde atrage atenția asupra faptului că optând de cât mai multe ori pentru transportul în comun, putem reduce poluarea care provine din trafic, iar pentru încălzirea verde a locuințelor trebuie să găsim soluții de lungă durată”, a scris el.

Ministrul Mediului anunță astfel că, „din aceste considerente, pregătim la minister un set de măsuri care conține printre altele și interdicția de a instala centrale termice proprii în blocurile care se construiesc acum”. „Aceste locuințe noi vor putea avea centrală comună sau va trebui să fie conectate la rețelele de încălzire ale orașelor, care trebuie să fie modernizate pe baza unui plan de acțiune. Doar astfel putem reduce semnificativ emisiile clădirilor”, a arătat el.


„Comisia Europeană nu va propune interzicerea centralelor termice de apartament peste noapte”



La jumătatea lunii octombrie, şefa Directoratului pentru energie al Uniunii Europene, Paula Pinho, declara că forul european nu va propune interzicerea centralelor termice de apartament "peste noapte", conform Euractiv.

Pinho afirma la un webinar organizat la Parlamentul European că, pe de-o parte, oficialii UE au introdus mai multe cerințe „pentru a ne asigura că se va renunța gradual la centralele pe gaz”.

„Dar trebuie de asemenea să ne uităm unde sunt diferențele între statele membre”, a adăugat aceasta, precizând că unele țări ale UE „sunt mult, mult mai avansate decât altele” în ceea ce privește decarbonizarea.

Pinto afirma că în unele state membre centralele de apartament vor rămâne în funcțiune mai mult decât în altele. „Înțelegem că nu putem introduce o interdicție peste noapte”, spunea oficialul UE.

ONG de mediu au cerut executivului UE să interzică aceste centrale până în 2025, în linie cu recomandările Agenției Internaționale de Energie.

Însă interzicerea centralelor de apartament ar fi probabil ilegală din cauza tratatelor UE, afirmăaAlix Chambris, vicepreședinte al Viessmann, producătorul german de sisteme industriale, de refrigerare și încălzire.

„Nu este chiar atât de simplu - [interdicția] contravine Tratatului de funcționare al UE deoarece încalcă libertatea statelor membre de a decide cu privire la mixul lor energetic”, declara aceasta în timpul aceluiași eveniment găzduit de Parlamentul European.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















24016 vizualizari

  • -8 (46 voturi)    
    Trebuie legiferata evacuarea gazelor deasupra (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:15)

    D-or [utilizator]

    aticului imobilelor. In alte tari, de ex. Ungaria, centralele puteau fi puse doar de cei de la ultimele etaje.
    • +6 (18 voturi)    
      Ungaria... (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:26)

      Vlad111 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Chiar, mai au in Budapesta acele "calorifere" care merg pe gaz, si care au o evacuare direct in peretele din spatele lor?
      Mi se pare mie ca nu prea e chiar asa...
    • +1 (23 voturi)    
      In Ungaria nu mai sunt permise (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:48)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      de vreo 25 de ani centrale de apartament in orase.
      • +5 (19 voturi)    
        Ei na... (Vineri, 19 noiembrie 2021, 20:08)

        Vlad111 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Si cum ramane cu acele "calorifere" pe gaz care au evacurare prin peretele din spatele lor? Pot fi chiar mai multe pe apartament, mai ales in cladirile vechi din centru. in 2007 inca functionau. Pe langa faptul ca sunt deosebit de ineficiente, erau si periculoase. Nu mai zic cat poluau, pentru ca erau un fel de sobe cu gaz, dar sub alta forma.
        • +1 (3 voturi)    
          hei (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 4:33)

          john70 [utilizator] i-a raspuns lui Vlad111

          Alea care erau deja n-au fost interzise. Grandfathered, se zice.
    • +6 (12 voturi)    
      UDMR propune pt ca PNL si PSD vor vor asumarea (Vineri, 19 noiembrie 2021, 20:24)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      PSD si PNL vor aceasta mizerie dar NU vor sa isi asume asa ca ii pun pe aia de la UDMR (care au voturile asigurare) sa anunte
  • -26 (48 voturi)    
    Shoshoci cu libertatea niciun comentariu? (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:16)

    UnOarecare [utilizator]

    Sau cand e manevra USLista ori tip dictatura model chino-ruso-turca si un pic brazilianCa este OK?
  • -20 (54 voturi)    
    Centralele in condensare sunt cele toxice (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:23)

    D-or [utilizator]

    Aburul lor acid schimba ph-ul intregii zone in care functioneaza. Pentru acest motiv, vor fi interzise in UE din 2030. Cele clasice vor fi permise in continuare cu conditia evacuarii gazelor deasupra imobilelor.

    In RO a fost promovat un fake-news de stat cum ca nu ar mai fi fost permise decit centralele in condensare, ceea ce era fals. Dar erau cele mai scumpe si oricum, nu mai erau admise in alte tari, asa ca au fost prostiti si jegmaniti romanii in beneficiul producatorilor, importatorilor, bancilor care au dat credite, etc.

    Acest caz ar trebui anchetat incepind de la nivelul comisiilor parlamentare de la momentele respective.
    • +38 (38 voturi)    
      :))))))))))) (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:48)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      diferenta intre o centrala clasica si una in condensare e ca aia in condensare recupereaza ceva din caldura gazelor arse si o foloseste pentru incalzirea apei. altfel ambele ard acelasi gaz, si ce iese din ele are aceiasi compozitie si acelasi ph.
    • +13 (21 voturi)    
      De ce dau mai mult abur acid cele cu condensație? (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:22)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Puteți da niște detalii în plus?

      De ce este mai acid aburul de la centralele cu condensație decît la cele fără? Dacă cele cu condensație prind o parte din abur ca să recupereze din căldură, nu ar trebui ca net să fie mai puțin abur acid în aer?
      • +1 (5 voturi)    
        Sunt cu ardere in doua etape: incompleta (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 17:43)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        si apoi completa, dar din cauza tirajului mare, a doua etapa nu are cind sa se mai produca. Se elibereaza in atmosfera acizi si compusi toxici.

        In mod normal, o molecula de metan CH4 produce prin ardere 2 molecule de apa. La centralele in condensatie de produc 4 molecule de apa, plus apa rezultata din angranarea in reactii a hidrogenului atmosferic, altfel, inert.
        • 0 (0 voturi)    
          Aberezi (Luni, 22 noiembrie 2021, 12:59)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Centrala clasica are horn cu panta spre exterior si gazele arse ies la temperatura mai mare, simultan cu vaporii de apa.
          Centrala in condensatie recupereaza gazele arse si le foloseste pt preincalzirea agentului termic de pe retur. Panta hornului este spre interior si fiind si condensate se capteaza si e nevoie de o pompa care scoate la canalizare, tocmai pt ca e mai coroziva.
          Atmosfera contine doar 0.55 ppm hidrogen, deci nu exista hidrogen atmosferic in nicio reactie chimica. Pur si simplu, recupereaza caldura din gazele arse.
    • +20 (24 voturi)    
      Centrale (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:25)

      Vlad111 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Mda... dar de unde stii astea?
      Uite un articol: http://www.buildup.eu/en/news/overview-ecodesign-and-energy-labelling-gas-and-oil-boilers-0
      Centralele in condensare au fost singurele acceptate pentru ca sunt mai eficiente. Hai, nu mai dezinforma.

      Nu a fost niciun fake news, asa cum s-a intamplat si cu AC-urile. Acum nu sunt decat cu inverter.
      • -3 (5 voturi)    
        Eficiente doar pt suprafete de peste 200mp (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 17:54)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Vlad111

        Centralele in condensare au randament mai bun decit cele clasice doar pentru case cu suprafete de minim 200mp si pentru incalzirea prin pardoseala. De asemenea, nu fac fata la ierni geroase, temperatura lor, de 60 grade este insuficienta. De aceea si au calorifere mai mari pt a ceda cit mai mult din temperatura lor redusa.

        Asta nu s-a spus niciodata oficial. La noi s-au pus magaoaie de centrale in condensare chiar si in garsoniere de 25mp, ceea ce este o aberatie.

        In alte tari exista centralle de 9 sau 12 kw, la noi cele mai mici sunt de 24kw, ca sa coste si sa consume mult.
        • +1 (1 vot)    
          o centrala in condensatie poate functiona si fara (Luni, 22 noiembrie 2021, 13:06)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Daca turul are 80 de grade si nu se raceste suficuent la retur nu mai are eficienta crescuta, dar poate functiona bine mersi.
          Discutia despre calorifere mari e pentru a forta racirea respectiva ca sa poate fi folosita caldura gazelor de ardere pt preincalzirea returului. Pardoseala are si ea problema sa nu crape sapa sau gresia deci tot sub 45-50 C.
          Centrala mare iti trebuie pt apa calda instant, nu pentru caldura. Daca ai 2-3 puncte de consum iti trebuie 25kW sau mai mult.
          Poate unde ai vazut tu aveau boiler separat, eventual cu un rezervor de 50-90-200 litri care poate incalzi incet apa, eventual electric.
    • 0 (0 voturi)    
      daca CT pe combustibil fosil vor fi interzise (Luni, 22 noiembrie 2021, 13:14)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      nu vor fi doar cele in condensatie.
      In teorie, poti trece pe curent - incalzire centrala cu puteri mici, radiatoare cu ulei, panouri radiante.
  • +61 (75 voturi)    
    Sa vina la RADET ! (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:26)

    IoPaNet [utilizator]

    E eco, doar 75% din energie este consumata ca sa incalzeasca apa care se scurge in pamant, restul de 25% este consumata ca sa incalzeasca apa care chiar ajunge la beneficiari.
    • +21 (27 voturi)    
      Ești mult prea optimist cu 25%. (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:59)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      .
  • +60 (100 voturi)    
    Comunistlor (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:39)

    Pacientul_2020 [utilizator]

    20 centrale de apartament poluează mai putin decat o centrala la 20 apartamente pe scara. Randamentul este cel puțin la fel, dar centrala de apartament o pornesti doar canad si cat vrei tu. Cea de bloc o porneste cand vrea asociatia, merge tot timpul , plus prostia cu repartitoarela . Sa nu mai vorbesc de centrala de cartier cu tot cu pierderi de distribuție.
    Singurul dejavantaj la cele de apartement in unele cartiere noi cu blocuri aproape lipite unul de altul nu este loc de aerisire. Problema este cum se construieste, autorizatii aiurea, blocuri înghesuite. Și nu generalizati acesta problema din marile orase pentru orice bloc intr-un orasel la munte ...
    Mafia politica pentru mentinerea firmelor centralizate de unde se poate fura cu contracte.
    • -10 (22 voturi)    
      In fostele CET-uri se va arde pacura sau carbune (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:51)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      pentru producerea energiei electrice, asta, desigur, daca nu ti se monteaza acolo o centrala nucleara.

      Deci, vei avea si poluarea de la centralele de apartament adusa chiar sub geamurile tale si poluarea de la CET, mai rea decit daca era controlata de primarie si nu de vreun privat care a cumparat fostul CET.
    • -12 (28 voturi)    
      Incalzirea neuniforma distruge cladirile (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:54)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      Noi nu avem clima Spaniei sau a Italiei. Noi avem si ierni geroase, in cicluri de aprox. 7 ani.
    • +9 (29 voturi)    
      Amesteci termenii (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:29)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      Inginerii si specialistii nu mai au voce in schimb toti isi dau cu parerea pe internet...
      Vom ajunge sa fim operati nu de doctori ci de un grup de facebook vocal care va decide ce organ sa-ti scoata.

      Ce ai cu repartitoarele ? In toata lumea sunt bune, in Romania nu sunt bune ca nu intelegi tu cum functioneaza...
      • +25 (29 voturi)    
        Repartitoarele... (Vineri, 19 noiembrie 2021, 20:15)

        Vlad111 [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Repartioarele sunt niste porcarii... Folosite probabil cel mai mult in RO. Adica asa cum le zice si denumirea: Repartitoare de costuri. In rest, chiar si in Ro in unele blocuri cu centrala de bloc se folosesc calorimetre. Adica masoara cata apa calda iti intra in calorifere, la ce temperatura intra, si la ce temperatura iese. Aia chiar e o treaba. Adica asa chiar masoara cata energie consumi. Repartitoarele sunt o porcarie sinistra: Avem din start costul. Acum, in functie de cate "unitati" a consumat fiecare, le impartim acele costuri. In caz ca sunt costuri, dar nimeni nu a avut caldura (vezi RADET), repartitoarele au grija sa imparta acele costuri. Aia e treaba.
    • +2 (28 voturi)    
      Foarte probabil o centrala mai mare va avea un (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:35)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      Randament mai bun cu 10% fata de una individuala.
      Dar ma intreb daca acel avantaj ipotetic nu va fi compensat de plimbarea apei calde prin tevi!
      Poluarea este fix aceeasi. Dioxidul de carbon nu e poluant iar arderea gazului nu produce noxe clasice!
      • -5 (5 voturi)    
        codoiu' (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 14:55)

        Whatsupdoc [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Dioxidul de carbon nu e poluant????? Ar trebui sa castigati macar un Nobel pentru teoria asta...:))
      • +4 (6 voturi)    
        Nu este deloc (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 18:30)

        democtrates [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Randamentul nu este deloc mai bun ca o centrala de apartament(si vorbesc de centralele vechi nu pe cele pe condens). In plus se va plati mai mult exact ce ai mentionat plimbarea apei prin tevi. Oare de ce au dat faliment operatorii de furnizare de caldura? ei facturau ce le iesea, dar nu conta ca iarna unde erau conductele in pamant zapada era topita. Se vrea iarasi revenire la centaralele comuniste. Dupa 90 in multe locuri s-a incercat centrala pe bloc, dar au fost desfiintate fiind mult prea costisitoare. Singura varianta este centrala propie, iti faci caldura cand vrei sau si platesti cat consumi. Povestea cu poluarea este irealista, sa vedeti vara cum arata un oras privit de sus datorita autovehiculelor.
        • +1 (1 vot)    
          unii aberau sa scoata si curent (Luni, 22 noiembrie 2021, 13:11)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

          adica sa foloseasca aburii sa ivarta o morisca
          Aia ar fi evident mai eficienta decat mama condensatiei.
          Dar realitatea e ca probabil vor fi mai multe centrale de apartament inseriate. Ai redundanta buna, dar nu ai electricitatea
    • +12 (26 voturi)    
      Centralele de apartament (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:35)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      Nu ar trebui interzise la blocurile si ansamblurile rezidentiale noi daca evacuarea gazelor acestora s-ar face pe coloane cu evacuare deasupra imobilelor.
    • +3 (29 voturi)    
      Asta e scoasă de unde? (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:36)

      bumble-bee [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      Studii ceva, analiză, sau ai pus degetu umed în vânt şi ai tras concluzia că e mai eficient aşa? De ce în Elveţia se folosesc atunci centrale de bloc? Sau în Germania la fel. A stai ăia sunt nişte proşti nu ca românii.
    • -5 (23 voturi)    
      Ei da (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:47)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      Centrala de bloc isi ajusteaza automat consumul in functie de temperatura ceruta in apartamente. Categoric e o masura buna. Nu e normal sa ai blocuri de 10 etaje , toti cu centrale de apartament. Pai cel de la etajul 10 inhaleaza toate emisiile. In Ungaria nu mai sunt permise centrale de apartament din 1996. Atunci s-au demontat toate si au fost vandute in Romania. Ca de obicei, noi romanii stim mai bine decat altii care au trecut deja prin asta.
    • +36 (44 voturi)    
      Mda (Vineri, 19 noiembrie 2021, 19:11)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      Aparent s-a descoperit cauza poluarii din tara. Nu-s gropile de gunoi ilegale, arderile facute de dubiosi noaptea, gunoaiele care distrug padurile si apele pentru ca-s aruncate de inconstienti, traficul si gestionarea masinilor care nu au grad de EURO la consuma corespunzator. Nu, niciuna din aceste variante.

      Centralele de apartament sunt problema.

      Incredibil.


      Cand Dragnea avea proiect pentru interzicerea centralelor, a sarit imediat lumea ca nu e ok. Ca cere acum PNL, e ok, ca-s "aia buni".

      Pe bune?!
    • +7 (7 voturi)    
      Aceste (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 10:04)

      sorance2000 [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      legi sunt cu dedicatie pentru pretinii lor care au firme de repartitoare.
    • +5 (5 voturi)    
      pai... (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 10:50)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Pacientul_2020

      cu centrala de bloc, se va face program de dus simultan ca sa ajunga centrala la regim de functionare in condensatie...o sa fie distractiv...
  • +29 (35 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:48)

    [anonim]

    • +15 (17 voturi)    
      Centrale (Vineri, 19 noiembrie 2021, 20:21)

      Vlad111 [utilizator] i-a raspuns lui

      Cam asa... vad ca pe domnul Tzantzosh l-a apucat grija de noi. Am inteles ca arderile de cauciucuri, plastice, cabluri si alte materiale (deseuri) din jurul Bucurestiului sunt deja istorie. Acum ne ocupam de centrale. Aaa, chiar, avem si taxa calumea de poluare pe masini, in functie de anul de fabricarie, clasa Euro, combustibilul folosit, si capacitatea cilindrica. Am si rezolvat chiar si problema imobilelor din centru care sunt incalzite cu sobe in care se arde tot ce se prinde. Aaaa, cum, nu e asa? am inceput cu sfarsitul? Oare in ce lume traim?
  • +29 (43 voturi)    
    In curand in Romania va fi interzisa (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:50)

    FortApache [utilizator]

    Pana si bashina....USA e pe centrale aproape suta la suta, in Germania nimeni nu se oboseste cu interzisul....s-a gasit romanashul care le-a rezolvat pe toate, i-a mai ramas interzisul centralelor :)))
    • -5 (21 voturi)    
      In USA exista centrale pe gaze 100%, zici ? (Vineri, 19 noiembrie 2021, 19:57)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      Spune-ne si noua, te rugam, cum mai este pe acolo, ca sunt tare curios :-)))

      Amice, traiesc in America multe luni pe an. Cred ca ar trebui sa stiu cum functioneaza treaba, nu crezi ?
      • +13 (17 voturi)    
        Am zis aproape.... (Vineri, 19 noiembrie 2021, 20:29)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        De exemplu cabana din Oregon are centrala pe lemne...casa din Vegas si cea din Newport Beach e pe centrala individuala pe gaz, apartamentele in general sunt pe curent insa nu toate...depinde unde locuiesti.

        Insa casele au centrala pe gaz majoritatea (unde exista gaz evident/logic).

        Ar trebui sa traiesti in USA mai permanent ca sa te prinzi de ce si cum....si sa nu stai intr&un loc pentru ca incepi sa generalizezi gresit. Succes.
        • -6 (8 voturi)    
          Si a mea este cu incalzire (Vineri, 19 noiembrie 2021, 23:29)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

          electrica. Nu pe gaze. Electrica. Mie mi se pare cel mai elegant mod de a incalzi o casa (daca este bine izolata). Si de a te deplasa, de altfel. In Romania de exemplu am un Renault Zoe, si sunt incantat de el.
          • +5 (9 voturi)    
            In Romania in afara de Cernavoda (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 6:33)

            FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

            Si partea Hidro, curentul electric este produs in CET-uri prin ardere de pacura, carbune si gaze naturale.

            Productia de energie verde este mai mult "jucata la bursa" decat se reflecta in factura lunara :)))

            Nu te opreste nimeni nici in Ro sa renunti la gaze si sa investesti intr-un sistem de incalzire bazat pe energie solara combinat cu o pompa de caldura cum spunea colegul de mai jos, insa costurile sunt enorme fata de montarea unei centrale proprii pe gaz (ma refer la case) dar in cazul apartamentelor si in conditiile unui RADET terminat din toate punctele de vedere....oamenii sunt practic obligati sa treaca pe centrale de apartament iar blocurile nu sunt proiectate astfel incat sa permita colectarea tuturor cosurilor de refulare ale centralelor intr-un "tub" care sa duca direct pe acoperisul blocului, solutia ramane perforarea fatadei si scoaterea cosului de refulare.

            Daca mergi prin orasele mici prin tara ai sa vezi niste blocuri p+4...5 care au pe fatade scoase niste cosuri de fum ruginite care duc direct pe acoperis....alea sunt de la sobe...oamenii si-au montat sobe pe lemne in apartamente...situatia este deja complicata in Romania si nu de acum...curentul electric este foarte scump comparativ cu gazul si lemnul.

            Si in Ro si in USA in general majoritatea proprietarilor folosesc infrastructura existenta din locul respectiv, rare ori la o constructie noua proprietarul isi proiecteaza un sistem modern de racire/incalzire....se merge mai mult pe varianta cea mai simpla :)))
          • +5 (5 voturi)    
            Bați câmpii (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 15:05)

            Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

            Midwest-ul e probabil peste 95% pe încălzirea cu gaze natruale. De regulă încălzirea electrică e mai ales în statele calde din sud unde nu prea e frig.

            Încălzirea electrică e mai mult prin hoteluri. și poisibil să fie prin blocuri. Însă în blocuri lcouiesc numai asistații sociali. Majoritatea oamenilor civilizați locuiesc în case individuale cu încălzire cu gaz.

            Motvul e simplu: Când mai dă câte un viscol rețeaua electrică pică și atunci să te văd cum reziști la -25C o zi sau două cu încălzirea electrică cînd n-ai curent electric.

            Casele au generatoare de electricitate de urgență ce merg și cu gaz și cu benzină. Eu am întotdeauna câteva canistre de benzină în garaj cât să meargă generatorul măcar vreo 3 zile dacă pică și electricitatea și gazul. Majoritatea caselor au șemineuri ce la nevoie pot funcționa cu lemne. Fiecare om responabil are iarna suficiente lemne luate de la orice benzinărie ca să o poată duce măcar câteva zile fără electricitate și gaza naturale.

            Nu-mi amintesc să se fi tăiat gazul niciodată în 10 ani indiferent cât de violente au fost furtunile sau viscolele dar pene de curent au mai fost măcar odată la daoi ani. Una a ținut mai mult de o zi după o furtună violentă de vară. Atunci am înțeles valoarea generatorului electric. Generatorul s-a cuplat automat și aerul condiționat a mers fără probleme. Până atunci l-am cam ignorat, dar după aia am început să am grijă de el, să-i schimb uleiul și să-i verifici funționarea măcar de două ori pe an
      • +7 (13 voturi)    
        Auzi amice, acolo unde nu exista gaze (Vineri, 19 noiembrie 2021, 22:51)

        Criogenia [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Ce poti face cu o centrala dintr-asta pe gaze? Putem lua stat cu stat si county cu county toata America si ai sa vezi ca acolo unde exista retea de gaze spre 100% locuintele sunt dotate cu centrale pe gaze si nu plange nimeni, unde nu-s gaze exista power plant si aproape tot poporul merge pe curent electric, altii din ce in ce foarte multi investesc in pompe geotermale unde nu este gaz si asa mai departe pana la panouri solare. Gazul este ieftin si preferat acolo unde exista si n-am auzit sa indrazneasca cineva sa interzica centralele pe gaz in USA.
        • +1 (1 vot)    
          in suburbii, fiecare familie are casa ei (Luni, 22 noiembrie 2021, 13:34)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Criogenia

          Daca ai mici cladiri de 2-3-4 etaje ca pe high-street, poate poti folosi incalzirea centralizata. Dar nu in camp trecand tevi de zeci de metri intre fiecare 2 case.

          Insusi modelul suburban e vazut ca ineficient datorita costului conectarii la utilitati, drumurile de suprafata mare sunt greu de intretinut de o comunitate mica.
  • +26 (32 voturi)    
    pai atunci succes dezvoltatorilor la vandut (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:00)

    andimi [utilizator]

    pai atunci succes dezvoltatorilor la vandut apartamente. Eu unul sigur nu iau fara centrala, nu vreau sa stau la mana celor care nu vor sa dea drumul la caldura, ca inca e cald, desi se face decembrie!
  • +13 (27 voturi)    
    a început lupta (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:02)

    gelu antigelu [utilizator]

    tovarăși lupta cu codoiul impune sacrificii! Nu vreți să le faceți vă forțăm.
  • +32 (40 voturi)    
    centrale (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:06)

    nimrod [utilizator]

    Blestematele astea de centrale de apartament! Au un mare cusur, acela ca nu generează, pe lângă apa calda și căldura și posturi de directori, cat mai multe și cat mai bine plătite. Ghinion.
  • +25 (27 voturi)    
    Daca vrea calitate mai buna aerului (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:07)

    Vinceroy [utilizator]

    Cel putin in Bucuresti: sa inchida definitiv Rudeniul si ce se petrece acolo.
    Un sfert din Bucuresti stie noapte de noapte, sunt zeci de mii de reclmatii, dar acolo nu intra nimeni niciodata.
    Prietenii securisti stiu de ce, nu?
  • +24 (36 voturi)    
    Minciuni comuniste (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:13)

    ACP [utilizator]

    repetate de oameni care habar nu au de reactia gazului metan cu oxigenul la temperatura si presiune ambientala. Acesti indivizi oricum nu stau la bloc, ci au vile cu centrala lor proprie asa ca nu le pasa. Se stie ca tot ceea ce e la comun produce numai neplaceri, certuri si costuri mai mari. Cum partidele sunt peste tot vor sa se implanteze si mai bine la regiile care au monopol pentru ca acolo se pot ingropa banii din buget, se pot angaja tot felul de sinecuristi si pot sa dea bine ca sunt europeni. Asa ca mint, prostesc oamenii si ii fac consumatori captivi dupa care ii au la mana ca nu e bine sa fie prea liberi.
  • +3 (23 voturi)    
    show total.. abia astept. (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:17)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    bucurestenii se vor intoarce la frigu lu Nicushor ;)))
  • +10 (18 voturi)    
    O porcarie! (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:43)

    Andy500 [utilizator]

    Centralele individuale pe gaz, pot fi inlocuite foarte usor cu centrale Electrice. Dar tine instalatia?

    Iar centralele pe gaz in condensare polueaza mai putin, deoarece poluantii cei rai sunt diluati si neutralizati in apa si se scurg in canalizare!
    • -3 (5 voturi)    
      Centrala electrica (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 10:12)

      sorance2000 [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      ar fi cea mai proasta idee dintre toate sursele de caldura (cel mai prost randament). Pompa de caldura este este cea mai buna idee. Au eficienta, si spui adio le bombele pe gaz din casa, dar si la nenumaratele frecusuri cu autorizatii, verificari si alte nebunii.
      • +1 (1 vot)    
        pompa de caldura tine fix un apartament (Luni, 22 noiembrie 2021, 13:39)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui sorance2000

        nu 10-20. Si ai si acolo probleme cu curentul.
        O centrala termica se descurca cateva zile cu un UPS, dar o pompa de caldura pica in 10 minute.
  • +10 (34 voturi)    
    Se reintoarce comunismul. (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:45)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Prin anumite reglementari si directive, fostul bloc comunist in frunte cu decedatul CCCP, va fi inclocuti de uniunea europeana.
    Din ce in ce mai des se incalca liberatatile si drepturile omului. De aceea Europa nu va reusi niciodata sa ajunga sau sa depaseasca SUA si Canada.
    • -3 (17 voturi)    
      Crezi că în US și Canada nu se încalcă? (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:52)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      Îți spun eu că se încalcă, doar că poate altele, nu aceleași.

      În orice caz, Europa este un loc MULT mai bun de trăit decât US sau chiar Canada.
      • +6 (16 voturi)    
        Din start scoatem din discutie Canada (Vineri, 19 noiembrie 2021, 19:50)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Acolo e cu zapada cat casa cu frig cu ploi cu marmote, elani, ursi etc.

        Dar in USA de ce ar fi mai prost de trait decat in Europa? Constitutia USA generala nu are decat 27 articole....simple si la obiect :)))

        Numai MCV-ul impus Romaniei impus de UE nu contine decat jumatate de camion de maculatura....
      • +9 (17 voturi)    
        xexe (Vineri, 19 noiembrie 2021, 19:54)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Yefreytor Nykola1, vreti sa spuneti ca in CCCP se traia mai bine decat in Canada sau SUA?
        Da migrantii aia din Belarus de ce nu tanjesc sa ajunga in Rusia (ca in CCCP sunt deja) ci sunt gata sa moara ca sa intre in Europa civilizata?
  • +16 (22 voturi)    
    Apropo : (Vineri, 19 noiembrie 2021, 18:49)

    dincannes [utilizator]

    Pentru incarcarea masinilor electrice ce ati prevazut, domnule Ministru ?
    • +10 (14 voturi)    
      acumulatori (Vineri, 19 noiembrie 2021, 19:10)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      AAL36 ,legati in serie si conectati la panouri fotovoltaice.
      sau manivele in fata ca la masinile jucarii-mai invarti un pic..mai conduci un pic..
  • +7 (13 voturi)    
    inainte (Vineri, 19 noiembrie 2021, 19:05)

    vizirul [utilizator]

    inainte de toate ar trebui sa interziceti aducerea din import a masinilor secondhand,cu uzura avansata si intens poluante,de tpul noneuro si euro 1,2,3.Apoi ar trebui sa introduceti taxa de poluare pentru masini,in functie de emisiile de esapament,pentru ca , nu-i asa ,sloganul ca poluatorul plateste ,trebiuie pus in practica.Pentru centralele de apartament deja instalate,ar trebui impuse lucrari de dirijare a cosurilor de evacuare eventual printr-un cos comun in functie de arhitectura fatadelor de la blocuri.
  • +27 (31 voturi)    
    Poluare? (Vineri, 19 noiembrie 2021, 19:45)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Ce poluare domnule ungur cu drujba?
    1. Ai pus vreodata mana dumneavoastra, asa cum e ea, pe vreo sonda sa analizeze ce scoate o centrala de apartament si/sau una de bloc, adica sa vada ce scoate una de 24kw si una de 300kw?
    Diferentele sunt minime, si sunt in favoarea celor de apartament!
    2. Ai rezolvat(imi permit persoana a 2-a, ca deja ma calci pe bombeu) problema poluarii cu arderile ilegale?
    3. Ai rezolvat problema defrisarilor ilegale?
    4. Ai rezolvat problema animalelor impuscate/masacrate ilegal?
    Numai Dumenzeu stie ce ti-as face eu tie, ca si rimeaza! Si nu ceva placut, ca-s discipolul lui Vlad Tepes, intelegi ce vreau sa spun, nu?
  • -20 (28 voturi)    
    Am fost recent la un prieten in vizita (Vineri, 19 noiembrie 2021, 19:52)

    Cuca [utilizator]

    la el in apartament practic nu se puteau deschide geamurile pentru ca, fiind la penultimul etaj, la el veneau toate gazele de la centralele de la etajele inferioare si care aveau tevile pe fatada.

    Cand spun ca nu puteai deschide geamurile, nu exagerez - te usturau ochii si nasul de la mizeria emisa de acele centrale "ultra-curate" pe care le aparati asa de tare, in egoismul vostru mic ("mie sa-mi fie cald, mi se rupe de ceilalti").
    • +13 (17 voturi)    
      :)))) (Vineri, 19 noiembrie 2021, 20:20)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Pai ar trebui sa fie zeci de mii de "usturati" la ochi numai in Bucuresti....n-am mai auzit asa ceva :)))
    • +8 (14 voturi)    
      si prietenul asta (Vineri, 19 noiembrie 2021, 20:26)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      tine centrala inchisa,sa nu-l 'gazeze ' pe cel de la ultimul etaj,asa-i?(lui nu i se rupe de celalalt,si sta in frig sa-l protejeze)
    • -9 (13 voturi)    
      Plus fumatorii (Vineri, 19 noiembrie 2021, 21:03)

      donjoe [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Mai pui si fumatul pe balcon si s-a rezolvat: trebuie sa vanezi toata ziua cu grija un moment prielnic sa deschizi ceva sa te aerisesti, ca de peste tot vin numai putorile puturosilor egoisti pe care-i doare-n spate ce efecte au asupra lumii din jur. Dar nici nu ma asteptam la altceva in sectiunea de comentarii la un articol anti-centrale decat ce s-a vazut: privilegiatii aparandu-si aparatura draga care le tine loc de copil si catel.
      • +6 (6 voturi)    
        asta e culmea (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 13:17)

        alexdrq [utilizator] i-a raspuns lui donjoe

        sa nu ai voie sa fumezi nici pe balcon la tine in casa.

        Dar trebuia sa citesc pana la capat mai intai.
        Nici un individ care foloseste termenul de "privilegiat" nu a emis in toata istoria umanitatii nici macar o singura propozitie cu cele mai vagi urme de inteligenta.
      • 0 (0 voturi)    
        Cred ca... (Luni, 22 noiembrie 2021, 14:31)

        Crinulet [utilizator] i-a raspuns lui donjoe

        Cred ca prin "privilegiați" te referi la primari si prin "aparatura draga" la CET-uri si SACET-uri....

        Altfel, cum spunea Caragiale: "stimabile, esti un dobitoc..."
  • +20 (22 voturi)    
    Interzicerea (Vineri, 19 noiembrie 2021, 20:16)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    distrugerii padurilor pe care a patronat-o cand o va interzice?
  • +13 (15 voturi)    
    Nu mai bine inchidem tot? (Vineri, 19 noiembrie 2021, 21:13)

    Ion Pop de Popa Popesti [utilizator]

    Bag seama ca avem niste carpe de guvernanti. Vom fi rastigniti in numele poluarii in timp ce altii si isi vor trai viata fara sa le pese.
    Trebuie ca cineva uraste poporul asta tare mult.
  • +9 (11 voturi)    
    Astia ne (Vineri, 19 noiembrie 2021, 23:56)

    Costi888 [utilizator]

    Taie padurile, ard deseurile europei la 10km de capitala si astora le ard de centrale :))
    Prioritati, tata!
  • +9 (13 voturi)    
    Si ce alternative exista ? Sa vedem : (Vineri, 19 noiembrie 2021, 23:58)

    Popescu3847 [utilizator]

    1.Faci centrala de bloc : daca sunt putini locatari consuma de rupe si facturile sunt astronomice - stiu caz concret nu din auzite pe fb
    2.Faci conectare la Radet/ centrala de oras ? Hai sa vedem cate mai exista
    Si cireasa de pe tort :
    Suntem comunisti ? Adica eu poluez ca folosesc gaz dar aia de langa Bucuresti care ard cabluri si cauciucuri stau bine mersi ?
    Plus aia care taie padurile si le ard producand infinit mai multe probleme cu mediul ?

    Dati-ne alternative altfel sa plecati !
  • +3 (7 voturi)    
    Ce ne spune poetul ? (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 0:10)

    __Constantin__ [utilizator]

    Se pare ca unii decidenti au o problema cu aceste centrale individuale si le vor interzice (nu imediat/de maine) asa cum se folosesc acum. Intrebarea este cine va plati pentru modificarile necesare (amenajarea centralelor de bloc/cvartal si sau trasee de conducte interioare/exterioare) pentru cele existente. Se va modifica actuala lege a locuintei sa le interzica ? Daca se fac modificarile cu bani de la UE poate este acceptabil. Sunt mii de centrale. In cat timp doresc decidentii sa ne/se faca modificarile ? Cati muncitori-instalatori sunt necesari ? Poetul ne descrie aici tragedia prin care vom trece si ce greutati va crea clasa conducatoare, celorlalti, clasa care este.
  • -3 (9 voturi)    
    Sunt MINCINOSI (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 1:08)

    Vlad-I [utilizator]

    Productia de petrol si gaze mondiala incepe sa scada in conditile in care cererea creste brutal, nu trebuie sa fii doctor ca sa-ti dai seama ca o sa avem o belea mare de tot. Adica , fara energie in plus nu exista crestere economica, asa de simplu. De ani buni, productia de petrol clasic a intrat in scadere, au compensat scaderea cu gaz de sist, considerandu l, petrol pt, ca se obtine plastic din el sau energie, dar nu motorina. Rusia si Algeria principalele productoare pt, europa au de 15 ani productia de gaz plafonata. Principalele multinationale de petrol nu prea mai cauta zacaminte pt ca arunca banii degeaba.
    • +9 (9 voturi)    
      Eșrti în urmă cu evenimentelele (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 15:26)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      Am citit că prin 1970 savanții și e economilștii clubului de la Roma au dat ca sigură epuizarea petrolului până în 1990. După aia recalaculat și au zis că e de fapt 2000. În 2007 când începuse să crească prețul petrolului juisau iranienii și Chavez că-n vreo 3-4 ani vor vinde petrolul la $300 barilul din cauza epuizării rezervelor... A fost țeapă:)

      Creșterea acutală a prețurilor se datorează exclusiv conflictului dintre Biden și petroliști. Ca să dea bine la războinicii codoiului din propriul partid Biden a interzis cu mare tam tam la începutul anului forajele de pe terenurilre federale și a oprit lucrările la oleoductul Keystone XL. Petroliștii și-au redus producția mult mai mult decât se anticipase ceea ce a dus la creșterea accelaeraă prețului petrolului. Arabii au profit și ei de conjunctură și au redus la rândul lor produția provocând creșteri și mai mari de prețuri.

      În prima fază Biden i-a rugat furmos pe arabi să mărească producția. Ăia l-au pupat dar n-au făcut nimic.

      Acum 3 zile Biden a deschis pe șest terenurile federale din Golful Mexic pentur foraje în încercare disperată de a mai reduce prețurile.

      https://www.cnn.com/2021/11/17/politics/biden-oil-gas-leasing-gulf-of-mexico-climate/index.html

      Prima reacție a petroliștilor a fost să-i arate degetul mijlociu. Vor și terenurile pe uscat și vor de asemenea ca administrația să se umilească și să-și ceară scuze public pentru înterdicțiile de la începutul anului. Cum partidul lui Biden e varză și la un record de nepopiularitate, iar la anul vin alegeri pentru Congres, probabil că vor obține tot ce vor și prețurile vor scade din nou.
      • +2 (2 voturi)    
        In sfârșit! (Duminică, 21 noiembrie 2021, 1:14)

        Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Prima oară când citesc un comentariu care spune exact ce se întâmplă. În 2019 ,la întrebarea "pe cine preferați Trump sau Biden" am spus ca dacă ajunge Biden președinte în șase luni benzina va ajunge la șase lei litrul.
  • -1 (7 voturi)    
    Interzice cineva repartitoarele de costuri? (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 1:21)

    Ultimul_Templier [utilizator]

    Nu. Dar apometrele? Nici. Fiindca sunt o afacere formidabila pentru firme. Asa va fi si cu centralele termice. Nu va reusi nimeni sa le interzica fiindca sunt o afacere banoasa pentru firme.

    Ministrul ala sa imputineze ursii nu centralele termice.
  • -7 (11 voturi)    
    Câteva opinii, lămuriri (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 6:22)

    Ed___ [utilizator]

    1) se referă DOAR LA imobilele NOI

    restul pot avea centrale proprii de apartament pe gaz

    2) EXISTĂ soluţii pentru încălzirea cu pompe de căldură sol apă pentru un bloc întreg sau pompe de căldură aer apă proprii de apartament

    3) în Olanda deja este în vigoare, interzicerea încălzirii cu gaz metan, pentru clădirile NOI

    4) pompele de căldură geotermale, sol apă au costul lunar pe încălzire, apă caldă mai ieftin decât pe gaz

    Aşa că, să privim lucrurile cu calm.

    5) să fii sărac ca în 202x să îţi mai cumperi apartament , toţi cu cap îşi cumpără doar case
    • -1 (5 voturi)    
      #5 (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 13:31)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Nu, trebuie doar să-ți dorești să locuiești la oraș.

      Alternativa este suburbia, cu toate dezavantajele ei. Nu se pretează pentru oameni care au complet altă preocupare decât îngrijirea curții și a grădinii.
    • +2 (2 voturi)    
      Prin Sablon (Duminică, 21 noiembrie 2021, 3:02)

      __Constantin__ [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Mai intai sa fie NOI. Dupa un timp sa fie toate altfel discriminare, unii polueaza mai mult altii nu. Suntem calmi pana ne vin facturile si boierii ne pun la plata. Fiind ramasi in urma, tehnologiile complexe / pompe de caldura au aplicare limitata - orase mari. Olanda nu e un bun exemplu pt noi (in opinia mea). Cetateanul obisnuit traieste prost; 18C, locuinte mici, rasism, brutalitatea angajatorilor/ sefilor fata de angajati (inclusiv cu ai lor), delatiunea promovata la toate nivelurile, cah. Domnii doresc sa traga pe toata lumea prin sablon. Nu la toti se potriveste, asa ca se i-a ciocanul mai mare si se foloseste pana trec prin el ! Oh da , saracii vor ramane la bloc in continuare. Unii poate au cap, nu au cu ce (nu mai au timp) sa isi cumpere case.
  • +6 (10 voturi)    
    Rumensca Sovietica (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 10:39)

    Jakob [utilizator]

    Ca in orice alt domeniu Made in Romania, a iesit si cu centralele astea o mare balega. Trebuia analizata problema inainte, facuta legislatie in aceasta privinta. Dar nu, la noi este exact invers - lasi oamenii sa isi instaleze, dupa care vii si ii amendezi ca polueaza.
    • -6 (6 voturi)    
      nu chiar (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 13:33)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui Jakob

      Problema e că nu mai există combustibil pentru următorii 50 de ani. De asta trebuie să ne dezobișnuim să folosim gazul pentru încălzire.

      Este destulă nevoie de ea în industria chimică.
  • +7 (9 voturi)    
    Asta mai ridică o întrebare (Sâmbătă, 20 noiembrie 2021, 15:31)

    Amerlocu [utilizator]

    Dacă interzic centralele de apartament vor interzice cumva și aragazele? La urma umei care e diferența între o cenrtrală cu gaz și un aragaz?!

    Iar dacă le interzi și pe alea cu ce se va găți? Cu pompa de căldură?! :) Cu electricitatea ce tinde spre prețuri astronomice?
  • +3 (3 voturi)    
    ! (Duminică, 21 noiembrie 2021, 11:45)

    tudorr [utilizator]

    Noroc ca sinistrul mediului e ungur si nu e de la Usr ca aveati ce urla :)))
  • +1 (1 vot)    
    dezavantajele centalei comune (Duminică, 21 noiembrie 2021, 16:10)

    George1000 [utilizator]

    Pai ce te faci cu centrala comuna daca un mos vrea 25 grade in casa dar tu nu suporti mai mult de 23?
  • 0 (0 voturi)    
    Interzicere centrale termice de apartament (Luni, 22 noiembrie 2021, 14:04)

    zeceksam [utilizator]

    Cea mai mare prostie !

    Eu am centrală termică ELECTRICĂ!
    Care este gradul de poluare al acestei centrale?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by