Primăria Cluj-Napoca vrea să interzică montarea centralelor de apartament la blocurile noi / Ce planuri mai are Emil Boc pentru reducerea poluării

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 9:22 Actualitate | Administratie Locala


Emil Boc
Foto: Facebook
Primăria Cluj-Napoca vrea să interzică montarea centralelor de apartament la blocurile noi, care au mai mult de 6 apartamente, potrivit unui proiect de hotărâre de Consiliu Local pus de primărie vineri, în dezbatere publică. Dezvoltatorii imobiliari au de ales între a racorda blocurile la sistemul centralizat de termoficare sau a pune o centrală de bloc.

Anunțul a fost făcut și de primarul Emil Boc. Prevederea ar putea intra în vigoare de anul viitor. Aceasta nu este singura măsură în acest sens. Potrivit strategiei pe termoficare pentru perioada 2021-2050, aflată în dezbatere publică, orașul își dorește să reducă cu 55% emisiile de gaze cu efect de seră până în anul 2030, iar ponderea energiei din surse regenerabile să fie de cel puțin 32%. Cum? Prin crearea unor insule de încălzire și transformarea unor puncte termice în centrale termice de cartier, integrarea pompelor de căldură și a energiei solare în sistem, modernizarea rețelei de transport și distribuție. În total investițiile se ridică la peste 200 milioane de euro și majoritatea banilor ar putea fi luați din fonduri europene, potrivit documentului.

Proiectul care vizează eliminarea centralelor de apartament din blocurile noi cu mai mult de 6 apartamente este prima măsură și se află deja în dezbatere publică.

”Chiar astăzi a fost pus în dezbatere publică modificarea regulamentului Planului Urbanistic General prin care să fie interzisă montarea de centrale termice de apartament la blocurile noi care au peste 6 apartamente. După ce va sta în dezbatere publică și va fi aprobat în Consiliul Local va produce și efecte imediat. Cel mai probabil va intra în vigoare undeva în 2022, după ce va fi aprobat proiectul de Consiliul Local. Această măsură a fost propusă în Planul de Calitatea aerului, votat acum 6 luni, este o recomandare pentru a crește calitatea aerului”, a explicat viceprimarul orașului, Dan Tarcea, pentru HotNews.ro.

Potrivit proiectului aflat în dezbatere publică, propunerea este ca regulamentul Planului Urbanistic General să se modifice astfel: ”La clădirile noi cu mai mult de şase unități locative, se interzice montarea instalațiilor individuale de gaz pentru încălzire/apă caldă menajeră. Aceste clădiri vor fi racordate la sistemul centralizat de încălzire apă caldă sau la instalații de încălzire apă-caldă de scară, bloc sau cvartal”.

Impactul este semnificativ, pe componenta de calitatea aerului în condițiile în care la Cluj-Napoca se construiesc câteva sute de blocuri pe an, a mai explicat Tarcea.

În anul 2019, Primăria Cluj-Napoca împreună cu OAR (Ordinul Arhitecților din România), au organizat un concurs de soluții, pe tema: “Elaborarea unui MASTERPLAN / Plan Urbanistic Zonal în cartierul Coloniile Sopor din Municipiul Cluj-Napoca”. Acolo se preconizează construirea a 15000-20000 de locuințe, care să deservească între 50000 și 70000 de locuitori, conform SIDU-ZMC 2021-2030 (Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană pentru Zona Metropolitană 2021-2030).

Tot în dezbatere publică se află și Strategia locală a serviciului de alimentare cu energie termică a consumatorilor din municipiul Cluj-Napoca în perioada 2021-2031 și perspectiva 2050, elaborată de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca la comanda Primăriei prin S.C. Termoficare Napoca S.A.

Ce prevede strategia


  • reducerea nivelului emisiilor de CO2 cu 55 %, simultan cu îndeplinirea criteriilor care definesc un “sistem eficient de încălzire centralizata”, respectiv asigurarea unei ponderi de 50% a energiei produse din surse regenerabile, sau din combinația de surse regenerabile și cogenerare.
  • investiții de circa 200 milioane euro până în 2030 în sistemul de termoficare din care circa 65 milioane de euro pentru modernizarea rețelei de transport, modernizarea centralelor existente și producerea de energie în sistem de cogenerare, -integrarea în sistemul centralizat a surselor de energie regenerabilă (energie solară, pompe de căldură). De exemplu, un proiect pilot propune realizarea unui sistem solar termic montat pe acoperișurile terasă ale blocurilor din zona Timișului – Blajului.
  • eficientizarea energetică a centralelor termice cu mai mult de 200 apartamente deservite în prima etapă deoarece efectele privind reducerea nivelului emisiilor de CO2 și reducerea costurilor de producere a energiei termice vor fi cele mai importante.
  • după realizarea investițiilor, subvenția plătită de primăria va scădea cu 43% în condițiile păstrării prețului actual la populație.

”Momentul atingerii în timp a țintei de reducere a nivelului emisiilor, propuse în cadrul strategiei, depinde de ritmul în care se va realiza implementarea soluțiilor propuse. Din punct de vedere tehnic, este posibilă realizarea până în anul 2030. Neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de CO2 până în anul 2050, poate fi realizată prin implementarea în perspectivă a tehnologiei de captare a CO2. Această tehnologie momentan este în faza de testare, fără suficientă maturitate pentru a fi implementată imediat, dar există potențial foarte ridicat de dezvoltare.

Despre sistemul de termoficare din Cluj Napoca



SACET Cluj-Napoca deservește mai multe cartiere din municipiu, la nivelul anului 2021 fiind racordate 22.874 apartamente. La nivelul anului 2000 erau racordate la SACET un număr de 80.336 de apartamente. Actualul sistem de termoficare este bazat în proporție de 100% pe utilizarea gazului natural ca și unică sursă de energie.

În perioada 2010-2019 au fost făcute investiții de circa 41 milioane lei în sistem.

”Pe baza informațiilor puse la dispoziție de către INS (Institutul Național de Statistică) s-a identificat că la nivelul anului 2000 existau 114.038 locuințe în Cluj-Napoca, iar la nivelul anului 2019 existau un număr de 153.212 locuințe. Coroborat cu informațiile puse la dispoziție de către SACET, se constată că la nivelul anului 2000, cca. 70% din locuințele din municipiu erau racordate la termoficare, pe când în anul 2019, doar cca. 15% din locuințele din municipiu sunt racordate la termoficare. Procentajul redus la nivelul anului 2019 se datorează și dezvoltării în intervalul 2000-2019, a unor cartiere noi în municipiu, cum ar fi cartierul Bună Ziua sau cartierul Borhanci, dezvoltate la periferia municipiului. Dacă se raportează numărul actual de locuințe racordate la SACET la numărul de locuințe existente în 2000, se constată ca au mai rămas cca. 20% din locuințele racordate în 2000”, se arată în strategia pusă în dezbatere publică.

La Cluj-Napoca prețul la gigacalorie este de 450 lei, dintre care 213 lei subvenția asigurată de Primăria Cluj-Napoca.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15511 vizualizari

  • +34 (56 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 9:25)

    cartograful [utilizator]

    spre comunism biruitori...
    • +19 (27 voturi)    
      Boc cand apare (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:01)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Soarele rasare!
    • +22 (26 voturi)    
      Boc a fost presedinte UTC! (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:07)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Ce asteptari sa ai de la el? Alaturi de Citu vor face praf fondurile UE si PNDL Scarba!
      • +10 (10 voturi)    
        A fost in CC al UTC (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 17:26)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Deci omul este verificat atent, un cadrul de nadejde al societatii socialiste multilateral dezvoltate.
    • +14 (22 voturi)    
      Cu PDL=PNL=PSD=USL+FSN (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:18)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Tot înainte!
    • +13 (19 voturi)    
      Plus, îți creează probleme suplimentare. (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:40)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Cu centrală proprie, fiecare consumă cât își permite, plus nu face risipă. În situația încălzirii centralizate ,mulți țin geamurile deschise aproape continuu, că tot plătesc. Ar trebui să faci sisteme centralizate care să meargă cu circuitul primar la ușa consumatorului. Așa asiguri pierderi minime și elimini risipa la apa caldă-o lași să curgă un timp până vine caldă. Cu circuit primar la ușă, contorizat individual plătești cât consumi. Plus, folosirea gazului natural o consider o sursă regenerabilă și gazul nefolosit dacă se degajă în atmosferă face mai mult rău decât CO2 rezultat din ardere. Nu trebuie să cădem în extreme cu poluarea și să-i ajutăm pe cei care folosesc resurse mixte, de preferință locale. Privit corect și lemnul este o resursă regenerabilă și trebuie încurajat arderea acestuia în instalații cu randament maxim. Sunt și se mai pot perfecționa.
    • +18 (20 voturi)    
      normal (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:44)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Binilii colectiv, stabilit de catre unii cat, cand, ce si cum. Modalitatea este simpla: constrangere si interdictii, nu incentive.

      Daca tot se merge pe impuneri, mai bine impunea realizarea sistemelor de incalzire cu verticala in spatiu comun si orizontala per unitate locativa. Se poate pune gigacalorimetru per apartament, fiecare ar plati exact cat consuma, iar sacetul isi poate baga pierderile-n boc.
    • -15 (33 voturi)    
      nu prea ai citit tot (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:05)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      li se ofera posibilitatea sa faca centrala de bloc... unde e comunismul aici?

      Asa este in vest in majoritatea locuintelor comune (blocuri mici de pana'n 20 de apartamente): centrala de bloc cu repartitoare
    • -16 (28 voturi)    
      Nu prea (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:17)

      Utilizator5 [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      E normal ca un condominiu (bloc de locuinte) sa aiba o sursa de incalzire nu 30 de centrale de apartament.
      Acelasi principiu e si la sursa de curent electric, alimentarea cu apa, cu gaz, cu toate ca e piata concurentiala.
      Ce s-ar intampla daca fiecare apartament ar fi cu panourile sale solare la ferestre, cu butelia sa, cu furtun de apa tras de jos in apartament de la pompa pentru alimentarea cu apa iar pe scara blocului nu ar fi un cablu de tv si internet de la un furnizor pentru cei care opteaza, ci fiecare ar fi cu antena sa satelit la fereastra, individual.
      E absurd, traiul la bloc e trai in comun dar nu comunism.
      Pentru ceilalti care nu agreaza acest mod de trai exista casele si vilele, inclusiv la sat.
      La bloc e la bloc, se traieste si decide la comun, nu e la vila. E realitatea.
      • +18 (22 voturi)    
        serios? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:14)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

        Tu zici: "La bloc e la bloc, se traieste si decide la comun, nu e la vila. E realitatea."

        Ok, fair enough. Am insa o intrebare: boc are cate un apartament sau mai multe in toate blocurile in care vrea sa impuna? La bloc stiu ca decid PROPRIETARII, nu activistii UTC.
        • -7 (15 voturi)    
          principiul ramane (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 14:52)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Vrei la bloc, in oras?.. Traim in comun - decidem in comun.
          Daca nu-ti convin regulile stabilite de asociatia de proprietari, te muti in alt bloc.
          Daca nu-ti convin regulile stabilite de reprezentantii majoritatii, te muti in alt oras.
          ...
          ..te muti in alta tara. ;)

          Este hilar cati comenteaza masura 'comunista', desi se aplica doar celor care doresc sa locuiasca la bloc.

          Realitatea este ca Boc este in spatele noului USL, tocmai a primit mai multe fonduri decat poate cheltui, asa ca va veni cu astfel de idei si proiecte continuu.
          • +3 (11 voturi)    
            cei care doresc sa traiasca la bloc (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 16:50)

            andipetre [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Rar am vazut argumentatii mai ilogice. Cei care "doresc" sa locuiasca la bloc au intotdeauna optiunea de a sta la vila?

            Indiferent de asta, ce ineptie sa spui ca, daca stai la bloc, locuiesti in comun! Nici vorba. Eu stau la bloc dar habar nu am cine imi sunt vecinii si nici nu ma intereseaza. Fiecare familie are locuinta sa, e independenta, nu sta la comun cu nimeni.

            Blocurile de apartamente sunt extrem de populare in toata lumea, e o metoda eficienta si moderna de a sta in oras, exista si apartamente de lux, de unde aberatia ca la bloc "se sta la comun"?!

            A, sigur, o parte din infrastructura e partajata, dar daca as sta la casa nu as partaja cu vecinii tevile de apa, gaz, liniile de curent electric care vin pe strada, strada in sine? Asta e singurul lucru la comun si la bloc, diferenta e ca distanta intre lucrurile partajate si locatari e mai mica. In rest, suntem independenti, toate cheltuielile sunt platite separat, nu avem nimic de impartit unii cu altii, trebuie sa respectam regulile de vecinatate la fel cum trebuie sa le respecte si vecinii de la casa.
            • -4 (8 voturi)    
              somnul ratiunii.. ;) (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 20:42)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

              Daca nu poti face legatura logica intre blocurile de locuinte ca "metoda eficienta si moderna de a sta in oras" si centralele de bloc sau de cvartal ca metoda eficienta de incalzire a locuintelor, poate ar trebui sa petreci mai mult timp gandind si mai putin scriind comentarii despre ineptii. ;)

              Daca inca ai dificultati cu logica, gandeste-te ca nu te obliga nimeni sa te racordezi la reteaua electrica sau de gaz. O faci pentru ca e mai ieftin sa folosim la comun retelele de utilitati. Dar esti obligat sa te racordezi la canalizare (unde este disponibila). Oare de ce?..
              • 0 (4 voturi)    
                al cui? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 22:15)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Iti raspund aici, in loc de mai sus, ca e legat.

                Eu vad ca tu nu faci diferenta intre a impune un sistem de incalzire intr-o proprietate de catre primarie, in calitate de detinator business falimentar si foame clienti, si a impune un regim de inaltime la o constructie, de ex. Le amesteci, ca poate-s la fel. NU sunt.

                Iti mai dai si cu logica in cap, singurel. Citez: "O faci pentru ca e mai ieftin [..]". TOCMAI. Te OBLIGA careva sa bransezi un imobil la internet? Ca tot utilitate este in zilele noastre. Aici diferenta e ca digi e privat si nu te (poate) obliga. Ca sa continui analogia, nu ai voie la net 4g, ca polueaza, si trebuie obligatoriu cablat, ca sa aiba digi mai multi clienti si sa-si recupereze investitia "folosita in comun". And so on...
                • 0 (4 voturi)    
                  Normal ca te obliga (Duminică, 14 noiembrie 2021, 14:40)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                  Vrei sa-ti pui o antena 5G la geam, sa-ti prajesti creierii si pe ai vecinilor?
                  Si daca unul nu vrea sa se branseze la reteau electrica, poate sa-si puna generatorul diesel pe balcon, sa mearga 24/7?
                  Poate vrei sa te incalzesti cu lemne, ca e mai ieftin?

                  Dezbaterea referitoare la obligatii nu este una de natura financiara.
                  Mai scoateti si voi capul din cutie.. mai iesiti in lume.. sa vedeti unde sunt cladiri de apartamente cu centrale pe gaz si aparate de aer conditionat la fiecare geam.
                  • +1 (3 voturi)    
                    yeah, right (Duminică, 14 noiembrie 2021, 16:57)

                    Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                    E plin in lume de sisteme centralizate de incalzire, incepand cu rusia. Tocmai s-au apucat sa decoperteze londra ca sa impuna si la ei.

                    La partea cu centrale si ac la geamuri se poate reglementa exact partea care ar tine de primarie, nu prin interdictie a unui drept pentru interesul PROPRIU de a crea o noua pusculita de stat si partid.
                    Ar merge impusa mascarea cu elemente de design a ac-urilor sau racordarea la un cos comun, mascat sau ingropat in izolatie, a cosurilor de la centrale. Pot exista solutii cand se si gandeste.

                    Ai avut in viata ta centrala, de apartament sau de imobil? Ca nu-mi dau seama de unde vine abordarea sfertodocta holier than thou
                    • +1 (1 vot)    
                      devil's in the details.. (Luni, 15 noiembrie 2021, 13:13)

                      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                      Deci vrei sa puna primaria o regula ca toti proprietarii cu centrale de apartment sa isi puna cosuri pe fatada blocurilor, pana la ultimul etaj? Superb.. ;))

                      Am locuit in mai multe tari si am trecut prin toate experientele - RADET, soba cu lemne, centrala pe gaz, incalzire electrica..
                      Momentan sunt racordat la o centrala "de cvartal" cu incalzire in pardoseala, compensata cu un sistem de panouri solare pe acoperisul cladirii. Platesc mai putin decat plateam pe gaz inainte, mai putin decat platesc la centrala de apartament pe gaz din Bucuresti cand stau iarna pe acolo, mai putin decat platesc parintii mei racordati la radet si subventionati de guvern. Ce-i drept, clima e mai blanda aici, dar salariile un pic mai mari ;)
            • -1 (3 voturi)    
              Penibil (Duminică, 14 noiembrie 2021, 0:51)

              JohnnyBrav0 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

              Deci te bucuri de toate avantajele utilizarii la comun a resurselor, dar te opui unei masuri care ar reduce poluarea in oras?

              Te opui si legii 241/2006, care te obliga sa fii racordat la sistemul de canalizare. Poate ai vrea sa-ti golesti dimineata pe balcon oala de noapte, ca in evul mediu?...

              Iti doresc un vecin la fel de "independent" care sa-si puna soba pe lemne si cos de fum sub geamul tau.
      • +9 (11 voturi)    
        Intr-o tara cu (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:17)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

        oameni civilizati este cum zici tu.In Roamania scandalul,injuraturile,cutitarile,bataile sunt ceva obisnuit.
      • +7 (15 voturi)    
        Hai sa interzicem... (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:21)

        rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

        ... si automobilele individuale.
        Mergem cu autobuzul, scade si poluarea... alea, alea.

        "E absurd, traiul la oraș e trai in comun, dar nu comunism."
        • 0 (4 voturi)    
          Absurdistan.. (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 20:47)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

          O fi absurd pentru tine, dar exista in multe orase zone pietonale in care automobilele individuale sunt interzise, ba chiar unele in care transportul in comun este uneori permis in aceleasi zone pietonale.
      • +2 (4 voturi)    
        dar la bloc trebe sa fie ca la impuse??? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 15:11)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

        daca nu imi place de vecinul - inchid usa si sanatate

        daca nu imi place apa rece livrata pe conducta de apa calda ce fac cand contorul destinat apei calde se roteste si se tot roteste - cand cu rotitza aia mica si din cand si roata mare???? Nu poci decat sa ma uit in sus cum ploua! este de la administratie...

        Exista si experiente colective ceva mai apropiate, unele placute, altele nu prea.

        Am trecut prin proba de foc numita reparatie terasa acoperis - am strans banii rapid, a fost aleasa o firma meseriasa si treaba s-a facut, garantie 10 ani - era terasa acoperisului lasat de Ceasca si dupe reparatie au trecut 20 de atunci si e OK = A fost o chestiune punctuala. Cu totii ne-am descurcat bine. dar a fost pe termen scurt, punctual.

        Pe termen lung, actiuni de uzura
        Am vecinul. pe diagonala palierului, venit de la tara isi lasa papucii la intrare, scrumiera pe scari si deschide geamul sa fumeze dar uita sa il inchida si noaptea geamul face poc- poc - ma pregatesc de un mic razboi cu el - deocamdata coc miscarile strategice ca sa il lecuiesc! Vad ca vecinul de langa care aude cel mai bine cum geamul se tranteste cu zgomot l-a lecuit de o scrumiera lasata pe jos - a disparut in ceata... Este un inceput si inseamna ca am un aliat.

        Viata la bloc nu este tocmai plictisitoare sau monotona si atunci ce vrea Boc???

        Sa ne lasa in individualitatea noastra - ca asa place unora si este mai bine si mai simplu pentru administratia locala. Boc simte ca ii lipseste tichia de margaritar???

        A mai fost zilele acestea un alt premar care a avut o alta propunere de mare valoare adaugata. Premar de sector, din Bucuresti, zicea ca el nu vrea scoli si gradinite sa ridice unde sunt dezvoltatorii imobiliari care ridica cvartate de parca aia nu le ridica decat dupe ce primeste autorizatie de la Premarie...

        cred ca unii au erori de intelegere a situatinilor...
        • +1 (3 voturi)    
          cata libertate vrei? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 20:54)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          ce faci daca vecinul de sub tine decide ca gazul e prea scump si isi pune o soba pe lemne, cu horn sub geamul tau de la bucatarie? ca sa fie poza completa, poate mai arde si niste plastic sau cauciuc din cand in cand.
          o sa te bucuri ca viata la bloc nu este plictisitoare si monotona?
    • +2 (26 voturi)    
      Ce golan jegos! (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:14)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Imi era scarba de el de pe vremea lui Basescu:el si Marinarul au taiat salariile la populatie,ne-au pus sa rabdam, ca era criza, dar pe de alta parte el cu Udrea,Topliceanu,Bica ,Ritzi si alti demnitari sifonau banii de la buget.Un fost UTC-ist mizerabil care si-a pastrat modul de gandire comunisto-securist.Un tradator care s-a lipit de ''echipa castigatoare'',echipa care se va duce-n bot cu el cu tot.Iliescu devine un baiat salon pe langa acest individ.
      • 0 (6 voturi)    
        Zache... (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 15:15)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

        Unii gresesc din nestiinta, alde Boc, dar aaltii, precum e nashul Iliescu, gresesc cu buna stiinta, din convingere.

        Este o mare diferenta!

        dar poate matale iubesti comunismul si comunistii - aia cu fata umana care te vand una-doua la rusi.
        • +2 (4 voturi)    
          Bai baiatule (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 19:22)

          Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Tu crezi ca moartea a 400 de oameni zilnic,datorita conducerii catastrofale LIBRALE,poate fi egalata de orice altceva?.Boc este acum liberal deci responsabil de moartea a mii de romani.Da,este o mare diferenta:aici nu este vorba de comunism sau liberalism.E vorba de o catastrofa umanitara imputabila liberalilor !!!Au ales o nulitate pe functia de lider si sper ca vor plati dupa 2024:electoral si penal.
          • -1 (1 vot)    
            Bă catastrofă. (Duminică, 14 noiembrie 2021, 8:04)

            asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

            Nici-o conducere nu te face deștept. 80% dintre morți, au murit de proști. Proști ei și cei din jurul lor. Au ascultat sfaturile unor neica nimeni ca dana Budeanu, palavragii de la România tv, nu sau vaccinat și consecințele sunt moartea. Eu cred că, după finalizarea acestei pandemii COVID, o anchetă corectă va trebui să arate cât au influențat mortalitatea îndemnurile unor televiziuni, ale unei părți a bisericii, a unor partide pretins politice ,a greșelilor de tratament și indolenței ministerului sănătății privind procedurile tratament cu oxigen unde se pare că sa lucrat haotic fapt ce a provocat incendii și decese . De ce se mai puneau măști de oxigen dacă aerul din încăperi era supraoxigenat? Și ce era supraoxigenat? Și cât de igienic se lucra în secțiile ATI? Toate trebuie aflate pentru a preveni în viitor asemenea fapte. Sper că parlamentarii se vor trezi și vor vota o lege care să pedepsească pe cei care fac propagandă care duce la moarte prin nerespectarea recomandărilor medicale. Moartea unui om este crimă și trebuie cercetată și pedepsită.
    • +5 (7 voturi)    
      Deocamdata piticania a vandut romanii care l-au (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 17:25)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      votat Ciumei Rosii. De Span si de Omul Ros sa te feresti intotdeauna.
  • +7 (23 voturi)    
    Iată un alt pitic dus cu pluta,din clasa (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 9:35)

    Rescator [utilizator]

    Super-Cîțul(a făcut o brumă de armată la Trupele de
    Securitate,deși este foarte scund).În postul de PM
    aflat în sujba lui Băse și a Udrei ne-a tăiat tot ce a vrut .
    Acum a luat din nou avânt cu echipa demolatoare.
    • -4 (8 voturi)    
      Ai auzit expresia mare și prost? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 14:28)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      Deci dacă tu ești mare, nu te da deștept. Dacă vrei să-l combați pe Boc, vin-o cu argumente civilizate și de bun simț. Că-i pitic și tu mare, nu faci nici-o scofală și îți demonstrezi prostia.
      • +5 (9 voturi)    
        Am auzit tot felul de expresii,dar te faci că (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 15:25)

        Rescator [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        nu pricepi mesajul.SECU nu încorpora indivizi sub
        1,75m,ori Boculețul cu 1,62 m a intrat la băieți cu
        pile pentru că era șef la UTC și avea origine sănătoasă.Așa că nu contează înălțimea mea și
        nici a Udrei,șefa Bocului.
        • -2 (2 voturi)    
          Mesajele nu se dau cu expresii golănești. (Duminică, 14 noiembrie 2021, 8:06)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

          Poate în mahala la tine, dar, și acolo poți primi o corecție corespunzătoare .
  • -17 (21 voturi)    
    de necrezut (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 9:41)

    sareta [utilizator]

    Chiar de necrezut ,ardealul duce lipsa mare de idioti .Altfel si-ar monta centrale si-n grajduri sau cotete .Romania a devenit tara cu cele mai gaurite ziduri din lume si cei mai multi idioti pe metru patrat! Cat despre poluare si ravagiile facute de ea ,rezultatele sunt ascunse de catre Directiile de sanatate publica .
    l
    • +3 (5 voturi)    
      o fi cum zici tu.... (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 17:28)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      Dar cand vezi la TV permanent ca in Bucuresti, in ditamai Bucurestiul, care e pe departe cel mai bogat oras din Romania (si la modul absolut si raportat la numarul de locuitori) rabda o multime de oameni de frig si se spala in lighean, cu apa incalzita la aragaz in anul 2021.... parca nu-ti mai vine sa te spargi in figuri cu incalizrea centralizata.
    • +1 (3 voturi)    
      ''Gauri in zid'' (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 19:24)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      dar tu ai o gaura in cap,o lipsa de substanta cenusie.
  • -15 (21 voturi)    
    Cum sa facă așa ceva… (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 9:43)

    Casargoz [utilizator]

    Se știe ca centralele pentru casa , numite și de apartament sunt sănătate curată. Intr-un bloc de 10 etaje iarna aerul e proaspăt ca in taberele germane din jurul Cracoviei.
    Copiii dacă pui un senzor airly sau urad monitor pot sa stea pe tableta și sa-și imagineze cum poluează aerul gropile de gunoi care ard noaptea chestii mizerabile.
    Deci nu …
    Nu o sa se interzică , e comunist și impopular.

    Calculul e simplu : o centrala = un trabant
    100 de apartamente = 100 de mașini care stau la fereastra ta.
    Sunt ansambluri rezidențiale in bucuresti și cu 2000 de centrale … Park Rezidențial :)
    Sănătatea nu e le primul loc. Sa fie spațiu …
    Da nu spațiu verde … spațiu din care sa scoată profit dezvoltatorul
    • +13 (15 voturi)    
      yeah, right (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:19)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      O centrala produce mai putina poluare decat aragazul tau cand coci vinete sau faci tocanitza 7h continuu. Doar ca tu mai imputi si blocul.

      Un aragaz de gospodina = tot un trabant? 3/4 trabant?

      In alta ordine de idei, numai eu stiu 3 apartamente "incalzite" radet care suplimenteaza cu aragaz pornit cvasi-nonstop.
  • +8 (16 voturi)    
    NU va mai fi ales (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 9:51)

    baimarean [utilizator]

    Dar e un pret oricum prea mic ce-l va plati el, in comparatie cu pretul platit de cetateni.
    • +8 (14 voturi)    
      Va fi ales...clujenii l-au ales si pe Funar (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:21)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui baimarean

      Iar pe Boc l-au ales dupa ce fostul "premier" taiase 25% salarii si pensii bugetare pentru a directiona acel miliard catre Udrea :)))

      Fin-su parca a cazut la puscarie tot din pozitia de primar de Cluj....
  • +16 (24 voturi)    
    ce cretinism (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 9:51)

    Florin Oprea [utilizator]

    O centrala de scara consuma la fel ca toate centralele individuale luate impreuna - au randament similar - (poate ceva mai mult datorita pierderilor inerente de la centrala la apartamente) si emite tot atita CO2 ca ele.
    Masura idioata, ati intrebat un inginer despre consum si poluare?
    • +7 (13 voturi)    
      O centrala de scara sau de cartier (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 13:19)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

      Consuma de regula mai mult decat totalul celor individuale din aceeasi scara.

      Principalul motiv este ca la sedintele " Comitetului de Partid " al scarii respective inevitabil apar 2-3 familii "infrigurate"....rezultatul....toata clasa muncitoare de pe scara respectiva va suporta costul celor cateva grade in plus :)))

      Prin urmare arderea gazului si consumul de electricitate va fi mai mare rezultand si mai multe reziduri poluante in aer.

      Alt motiv ar fi reglajul necorespunzayor sau trasee neizolate prin zone de subsol si parter neincalzite fatza de un apartament incalzit complet individual.

      Deja cand vorbim despre centrale de cartier....vorbim direct de subventie, pierderile de retea fiind muuult mai mari.

      Deci...cine vrea sa vanda gaz mai mult doreste interzicerea centralelor individuale :)))
    • +8 (10 voturi)    
      De ce vorbești dacă nu știi. (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 14:32)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

      Îți dau un răspuns autorizat și verificabil. O centrală de scară consumă cu cel puțin 10% mai mult decât toate centralele individuale, de apartament, luate la unloc. Iar poluarea este ,la fel, mai mare la o centrală de scară. Plus disconfortul că ai dacă vor și ceilalți.
      • -2 (6 voturi)    
        Aberant (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 21:18)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Mai exact, unde se pierde acel 10%?

        Principalul avantaj in termeni de eficienta al centralelor de cvartal este ca functioneaza constant la temperatura optima. Centrala individuala de apartament este pornita si oprita foarte des.

        Deci raspunsul tau "autorizat si verificabil" (desi nu oferi nici o sursa credibila) presupune ca ai o centrala de scara cu pierderi termice substantiale.
        In plus, la o centrala de bloc poti sa atasezi un sistem complementar de incalzire solara a apei, care reduce substantial cheltuielile.

        O alta diferenta relevanta (pentru unii...) este ca la o centrala de cvartal poti sa pui filtre suplimentare si sisteme de captare de PM, NOx, COx, etc. Ca sa nu te trezesti dimineata cand deschizi geamul la etajul 10 ca respiri noxele de la zeci sau sute de centrale de apartament. Iarna nici nu conteaza la ce etaj esti, ca aerul se raceste rapid si toate mizeriile emise coboara in atmosfera, in loc sa urce.
        • +2 (2 voturi)    
          tu aberezi (Duminică, 14 noiembrie 2021, 5:12)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Nu ma refer la discutia ta cu celalalt, dar sa spui "Principalul avantaj in termeni de eficienta al centralelor de cvartal este ca functioneaza constant la temperatura optima. Centrala individuala de apartament este pornita si oprita foarte des.", inseamna ca esti un habarnist de prima mana si definitia sfertodoctului.

          Desteptaciune mica, tu crezi ca centrala porneste la manivela si consuma mai mult la pornire sau stabilizare, ca o termocentrala?!?
          • -2 (2 voturi)    
            pune mana si citeste (Duminică, 14 noiembrie 2021, 14:22)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            La fel ca la motoarele cu combustie interna, temperatura din camera de ardere influenteaza eficienta arderii si nivelul noxelor emise.

            O centrala de apartament pe gaz este pornita/oprita de zeci sau sute de ori pe zi daca o folosesti si pentru incalzirea apei menajere.
            In momentul pornirii, mai ales in timpul iernii, vei avea inevitabil aer umed si condens in camera de ardere, la fiecare pornire.
            Plus ca o parte din energie se va irosi incalzind centrala, care are contact direct cu aerul rece de afara, prin burlanul extrem de scurt, specific acestui tip de centrala.
            • 0 (2 voturi)    
              :)))))) (Duminică, 14 noiembrie 2021, 17:02)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Aia cu incalzind centrala e maxima :)))) Esti habarnista maaaxim. Mai si compari cu motoarele auto. Nici nu mai zic ca tu esti mai desteapta ca aia de au pus start-stop ca sa salveze planeta. Da-i in judecata :)))

              N-are rost sa intru in detalii ref lipsa coloana recirculare apa calda menajera, cat tii robinet deschis la 2dim ca sa vina apa calaie la 8/8... prea mult pentru astia care citesc si, fiind habarnisti, fac analogii hazlii.
        • -2 (2 voturi)    
          Un singur răspuns. (Duminică, 14 noiembrie 2021, 8:12)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Habar nu ai. Nici filozofic luat și nu te încadrezi .Întrebările tale sunt pe lângă problemă. În această privință ai dreptate, o centrală individuală la tine în casă ar fi un pericol, atât pentru tine, cât și pentru vecini. Cred că face BUM, numai dacă te uiți la ea. Au și centralele de apartament, mândria lor și nu vor să fie manipulate de nepricepuți.
      • 0 (0 voturi)    
        Analfabet functional (Duminică, 14 noiembrie 2021, 14:14)

        Florin Oprea [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Citești dar nu înțelegi.
  • +20 (22 voturi)    
    Sunt curios cu cat emite mai putin CO2 (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:01)

    AliKimiku [utilizator]

    O centrala de bloc care deserveste sa zicem 10 apartamente fata de suma celor 10 centrale individuale!
    Si cel mai important, ce randament are raportat la consum si costul initial!
  • +11 (17 voturi)    
    Piticul mafiei portocalii (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:18)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    are idei nastrusnice...politruc si atat
    • -5 (7 voturi)    
      De ce te insulți singur? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 14:36)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Spune ce înălțime ai, ca să poți spune că Boc este pitic comparativ cu tine. Este dovedit științific că oamenii mici sunt mai deștepți, eficienți ,serioși, muncitori, comparativ cu cei înalți. Este o vorbă-mare și prost.
  • +18 (24 voturi)    
    Lol (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:24)

    HP [utilizator]

    Deci nu mai polueaza 20 de centrale individuale, polueaza una mare de 20 de ori mai mult.

    O implementare tipic romaneasca.
  • +20 (20 voturi)    
    Si daca... (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:25)

    tontu [utilizator]

    ... patesti ca la Timisoara, Bucuresti si altele ce faci nea Emile? Esti sigur ca sistemul centralizat nu-i va tine pe clujeni in frig?
  • +14 (14 voturi)    
    povesti de adormit copii (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:35)

    Florin Oprea [utilizator]

    "poate fi realizată prin implementarea în perspectivă a tehnologiei de captare a CO2. Această tehnologie momentan este în faza de testare, fără suficientă maturitate pentru a fi implementată imediat, dar există potențial foarte ridicat de dezvoltare."
    Aceasta asa zis tehnologie, indiferent de maturitate si grad de dezvoltare, consuma 30% din energia produsa In centrala respectiva, deci o crestere a costurilor cu 40%. Va imbatati cu apa chioara baieti, termodinamica, mama tuturor stiintelor, zice ca sunteti idioti.
  • -16 (22 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:46)

    [anonim]

  • +14 (18 voturi)    
    pacat (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:53)

    Crup [utilizator]

    Cand eram eu student la Cluj, acum destul de multi ani, aveam un culeg (clujean) care umbla foarte mult prin tara, ca avea el o mica afacere.
    Si imi spunea odata, ca Clujul nu este nimic altceva decat un Bucuresti cu cativa ani mai in urma. In sensul ca ce se intampla la Bucuresti azi, se va imtampla la Cluj maine. Cum gandesc bucurestenii azi, vor gandi clujenii maine.
    Si vad ca se se intampla asta, inclusiv la capitolul centrale termice de apartament. Acum daca esti clujean si afara sunt minus 15 grade, daca ai chef poti sa iti faci in casa 25 de gradea iar la dus poti sa te speli cu apa la limita arsurii. Ori, la Bucuresti, in general, iarna nu e frig in case, dar nici cald, iar apa la dus nu e neaparat rece, dar nici fierbine! Si stiu asta, ca in ultimii ani am locuit si la Cluj, si la Bucuresti.
    Mie tot mai mult imi place sistemul in care sa nu depinzi de altii cand e vorba de cladura si apa calda.
    Stiu, eco eco, bla bla bla.
    O sa ajungem pana acolo incat daca eu vreau sa iti dau un pumn in cap, isi spun ca pumnul meu este ceva super eco si tu o sa fii bucuros ca iti iei pumni, crezand orbeste ca asta chiar e eco si salvezi planeta. :))))))))))))))))
  • +15 (19 voturi)    
    scopul este furtul din dulcea subventie! (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 10:58)

    Antenistontel [utilizator]

    in cet-uri nu se ard combustibili?
    daca punem si pierderile din retea, cet-urile polueaza mai mult.
    plus poluarea cu armata de sinecuristi angajata in sistem!
  • +11 (13 voturi)    
    Urmeaza sa (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:02)

    Costi888 [utilizator]

    Murim si de frig :)) mai in gluma mai in serios ai nostri iubiti conducatori lucreaza intens la descoperirea diferitelor moduri de exterminare :))
  • +5 (9 voturi)    
    mai bine si-ar plati niste cursuri de romana! (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:04)

    Antenistontel [utilizator]

    ”utilizarea gazului natural ca și unică sursă de energie”
  • +14 (20 voturi)    
    Solutia e sa scapati Clujul de Boc, nu votati PNL (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:21)

    Gryphus [utilizator]

    votati acel primar care va lasa sa puneti centrale de bloc.

    ciudat e ca un asa zis primar de dreapta vrea o masura tipic SOCIALISTA, de fanatic globalist.

    De fapt daca sunteti atent la emisiunile de la Digi24 si PRO TV vedeti cum e impinsa aceasta propaganda ecologista zilnic,
    • +12 (12 voturi)    
      ciudat? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:25)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      pai e activist UTC :)))

      Nu pot spune ca-i condamn pe aia care manipuleaza si fac push pe diferite teme, eco de ex, dupa interes. Insa asa mi-e o scarba de aia care pun botu' si ajung sa aplaude ca focile, cand sunt de fapt calcati pe cap...
    • +6 (6 voturi)    
      nu se poate (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 13:49)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Boc face parte din "echipa castigatoare", ba in ultima vreme scrie scrisori publice de amor fata de imperecherea PNL-ului cu PSD-ul.
      Asa ca nu se poate. Odata ce ai parte de "echipa castigatoare", nu mai scapi de ea! :))))
    • 0 (12 voturi)    
      Să nu propui un userist. (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 14:41)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Că pățești ca la Timișoara, Brașov, București. Toată vara au hălăduit și când a venit frigul ,au aflat că ei trebuie să dea căldură și nu aveau de unde.
  • +10 (10 voturi)    
    Oare chiar nu se pot... (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:25)

    rsumy_ [utilizator]

    ... monta filtre la centralele de apartament?

    Sistemul centralizat de termoficare si centrala de bloc produc caldura si apa calda continuu, pe cand o centrala individuala de apartament produce local, numai cand e nevoie, fara pierderi pe traseu.

    Asa ca... cum e mai economic si mai putin poluant?

    Problema nu e cantitatea de poluare, ci locul unde se produce acea poluare.

    Nu se pot monta filtre la centralele de apartanent?
    • +9 (9 voturi)    
      Centralele noi au sisteme inteligente. (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 14:45)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

      La o centrală de apartament este mai ușor să faci o automatizare inteligentă. Este greu să găsești o regulă comună la 20 apartamente, regulă care să permită automatizare și exploatare optimă.
  • +13 (15 voturi)    
    Sistem centralizat ?! Hahahaha (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:34)

    UnAltVasile [utilizator]

    Pai nu vedeti cat de eficiente sunt la mancat bani ?!

    Un apartament racordat la sistem centralizat ar trebui sa fie din start mai ieftin cu minim 10000 de euro. Nu stii cat timp mai ai apa calda si caldura.
  • +11 (15 voturi)    
    Centrala de bloc presupune un angajat (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:48)

    ploiesteanu [utilizator]

    permanent plătit de locatarii blocului și un instalator/electrician pentru mentenanță.
    • -4 (12 voturi)    
      teoretic sau practic? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:29)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Teoretic, e posibil sa fie vreo chestie ramasa prin legislatie de pe vremea lui caragea

      Practic, chestia numita pompos centrala de bloc, este ca o centrala obisnuita, mai mare si chiar mai automatizata, inclusiv pe parte failsafe. Ce drac de "mentenanta" sa faci la ea cu un instalator si un electrician?!?
      • +1 (5 voturi)    
        Si-atunci care ar fi diferenta... (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:43)

        rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        ... dintre o centrala de bloc si 10 centrale individuale racordate la acelasi cos de fum?

        S-ar face si economii la consumul de gaz, in cazul celor individuale (nu functioneaza continuu).
        • -2 (2 voturi)    
          invers (Duminică, 14 noiembrie 2021, 0:47)

          JohnnyBrav0 [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

          Functionarea continua creste eficienta, pentru ca centrala se afla constant la temperatura optima de lucru.

          Energia termica livrata la cele 10 apartamente se presupune a fi aceeasi in conditii egale. Aceeasi temperatura la termostat, aceeasi la robinet.
          Pierderile de caldura pe traseu sunt neglijabile la un traseu atat de scurt si in mod normal tevile sunt in interiorul cladirii deci nimic nu se "pierde" efectiv.

          Dar cel mai mare avantaj este ca astfel de centrale termice au un sistem de evacuare si filtrare a gazelor arse mult mai avansat.
          De altfel toata discutia asta ar deveni inutila daca in practica s-ar impune legislatia existenta, care obliga toti proprietarii sa foloseasca la centrale cosuri de fum certificate, care se instaleaza in conditii specifice is trebuie sa fie mai inalte decat cladirea. Gigel de la parter ar plati mii de euro sa-si traga cos de fum pana la etajul 10...
      • +2 (6 voturi)    
        teoretic aveti dreptate (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 14:31)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        dar practic ...

        daca io de la et.1 nu voi sa incalzesc, nu voi apa calda si atunci de ce sa platesc uzura pieselor de acolo pentru ca gigel de la 3 si marioara de 2 se incalzesc???

        Plata vine orice as face io daca sunt la centrala de bloc...ESte simplu se numeste amortizare. Este ca la lift indiferent daca sunt sau nu sunt acasa io platesc o cota pentru liftul din dotare. Si asta chiar daca sunt la parter.

        fiecare cu mama lui/ei.
      • +1 (3 voturi)    
        Dacă Dvs. credeți că acele cazane și (Duminică, 14 noiembrie 2021, 9:51)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        fitingăraia aferentă n-au nevoie de reparații și doar fochistul blocului le rezolvă pe toate... așa o fi.
        • +2 (2 voturi)    
          care fochist? (Duminică, 14 noiembrie 2021, 17:04)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          Cel care are grija de aragazele din apartamente? :D
    • +1 (1 vot)    
      asta pe vremea cand erau centrale pe (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 15:30)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Motorina sau pacura!
      Crezi ca e vreo diferenta majora intre o centrala pentru o vila cu 15 camere sau una pentru 6 apartamente de 2 camere ?
  • +22 (22 voturi)    
    Centrale vs centralizare (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:56)

    Jolly Roger [utilizator]

    Amu, legat de subventii... la mine in oras sunt vreo 20.000 apartamente inca centralizate. Pentru care se platesc anual vreo 13 milioane de lei subventii... și asta de cel putin 8 ani.

    Mie matematica imi da cu virgula aici. De banii astia puteau sa le puna moca la toti centrale de apartament sau de bloc si sa puna lacat pe gaura neagra numita ”incalzire centralizata”.

    Dar asta insemna ca toti directorii si directorasii numiti politic de acolo, cei platiti cu salarii cu x00.000 lei sa isi caute de lucru in alta parte. Si sa nu mai cotizeze % din salariu lunar la partid.
    Nuuuu se poate asa ceva, nu-i asa?
    • +14 (14 voturi)    
      ciocu' mic, stimabile! (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 13:52)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      Tu in comentariul tau ai spus niste adevarauri incomode... Nu e bine, stimate domn Jolly Roger! :)))) Trebuie totusi sa curga niste banuti grosi la niste baietasi destepti...
      Si ca sa fie pace in sufletul tau, iti vand teoria clasica: e despre eco, cetatene! Daca ne scoatem centralele de apartament si ne bagam pe incalzire centralizata, salvam planeta!!!!! :))))))
      Daca nici minciuna asta gogonata nu o inghti, apoi esti un element dusmanos pentru societate! Huuuuuo!!!! :)))
  • +7 (7 voturi)    
    cu centura ocoolitoare cum ramane? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 12:43)

    iuon [utilizator]

    Emile Draga!

    Cu centura cum ramane? Daca chiar te arde asa de tare de poluare, mai pune cate o lopata si la centura ocolitoare. Autostrada nu are nici macar un drum de legatura.

    Mai trageti putin si cu pistele de biciclete, ca sa fie odata legate intre ele si cel putin noi, care dorim, sa putem circula cu bicicleta.

    Tara asta sa saturat de amenintari si santeje. Am avut din astea in timpul lui Nicu. Ar trebui schimbata strategia. Cuvantul cheie ar fi motivatia.
  • +8 (8 voturi)    
    usor de zis, (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 13:12)

    nick1587873340950 [utilizator]

    cind tu acasa ai centrala, si nu te intereseaza de alti.
    PS. De ce doar la locuintele noi ? nu cumva e discrimiinare ? pentru cei care vor fata de cei care au ?
    • -3 (5 voturi)    
      nu-i discriminare (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 16:23)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

      doar ca proiectantul trebuie sa prevada o camera in plus pentru centrala cu acces si aerisire la strada.

      la blocurile vechi e ca la cocina de porci. nimeni nu s-a gandit la nimic. yuk.
      • +2 (2 voturi)    
        de cind grija altora pentru vecini ? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 20:57)

        nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        ce deza deveniti insuportbili. Eu am nevoie de lemne de foc. Iti dau adresa ?
        • -1 (3 voturi)    
          nu-i grija... (Duminică, 14 noiembrie 2021, 14:48)

          John_Re [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

          e doar estetic si practic.

          cand te plimbi prin orasele din Romania e ca in lumea a 3-a.

          Sunt blocuri de toate culorile si formele cu aer conditionat agatat la toate apartamentele si bineinteles cosuri de fum.

          e sinistru si urat.

          pe de alta parte locuitul la bloc este locuitul in comun cu alti oameni. sunt reguli impuse de guverne si primarii oriunde in lume. cui nu-i place e liber sa-si cumpere casa.

          asa e in lumea civilizata, dar voua tot in lumea a 3-a va place sa traiti. dar altii ie de vina. :)))
  • +3 (5 voturi)    
    cauza declaratiei (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 14:15)

    ..13 [utilizator]

    Posibilii arginti din fondurile europene.

    Uita! Lasa-ne!

    Neica uita de varianta propusa si lasa-ne sa ne gospodarim individual, sa alegem singuri ceea ce vrem ca nu suntem la dublu impuse - numarul alegerilor 2 dar amandoua la paushal. NU.

    cu ceva cap de economist pe acolo alegea o alta cale dar evident din 3 cai posibile neicushorule ca doara amu nu o sa ne intoarcem la comunism, in zbor, sau...???
  • +11 (11 voturi)    
    "Follow the science" (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 17:14)

    andipetre [utilizator]

    Boc, ca orice marxist globalist, urmareste intens stiinta.

    Drept pentru care, stie sigur ca, daca ai N centrale de apartament, care sunt folosite doar cand vor cei din fiecare apartament, suma lor consuma mai mult, desigur, decat o centrala pentru N apartamente, care da tuturor caldura tot timpul si acopera si pierderile de pe traseele comune. Mai mult, ar prefera probabil o solutie pe oras, unde, pe traseele comune, lungi si ineficiente, nu se pierde, conform stiintei sale de fost sef la UTC, nimic.

    De exemplu, in apartamentul nostru, in perioada asta folosim centrala cam 10 ore pe zi, la setarea minima, chiar si mai putine ore cand afara e mai caldut. Daca as sta in orasul lui Boc, as consuma gaz pentru 24 de ore zilnic si probabil as deschide geamurile ca e prea cald.

    Nu mai scapam odata de comunistii astia?
  • +6 (6 voturi)    
    Boc (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 20:30)

    George. [utilizator]

    Te rog sa ramai la Cluj cu tot cu ideile tale. Am votat contra PSD-ului ... si degeaba. Tu esti principalul artizan al crizei in care suntem. Tu, Rares Bogdan, Falca ...
    Ramai la Cluj, da?
    Pana si UDMR au onoare mai multa decat voi.
  • +6 (6 voturi)    
    Vai (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 21:43)

    sorance2000 [utilizator]

    ce iubitor de centralizare! Se face nu vede ce se intampla cu monstruozitatile comuniste centralizate de prin Bucuresti sau Timisoara! Mai au putin si-si dau duhul. Galati si Buzau au zis pa la sistemul de termoficare comunist.
  • +6 (6 voturi)    
    poluare? (Duminică, 14 noiembrie 2021, 0:46)

    I [utilizator]

    ce poluare? metanul arde ultra curat, ca nu vezi aragaze cu horn :))) iese abur de apa din arderea metanului.
  • +2 (2 voturi)    
    Cel mai bun plan de reducere a poluarii (Duminică, 14 noiembrie 2021, 8:00)

    Bogdan_100 [utilizator]

    in Cluj ar fi plecarea lui Boc Cocotat pe o crestere economica la care nu are nici un merit Boc isi da aere de mare administrator local si edil in slujba cetateanului Dupa inevitabila lui plecare se vor scoate la iveala invartelile
  • +3 (3 voturi)    
    Dobitocul pedelist (Duminică, 14 noiembrie 2021, 9:03)

    vladulu [utilizator]

    se amesteca deja atat de multa in viata privata a cetatenilor incat maine-poimaine va interzice prepararea supei de fasole verde si le va spune clujenilor in ce zile au sau nu au voie sa faca sex. Din experienta de viata stiu deja ca orice invidios prefera sa se uite in gradina vecinului decat sa-si vada de propria gospodarie. Stimabile, invidia nu va inceta cata vreme continui sa privesti pest gard! Vezi-ti in p*** matii de treaba si nu-ti mai baga nasul unde nu-ti fierbe oala.
  • +2 (2 voturi)    
    Acest Hopa-Mitica are (Duminică, 14 noiembrie 2021, 10:31)

    John M. [utilizator]

    reflexe serioase de pe vremea cand era sef la UTC studentesc.
    Sau s-a saturat si vrea sa plece acasa si vrea o scuza ca sa-l dea lumea jos...
  • 0 (0 voturi)    
    nu va grabiti (Duminică, 14 noiembrie 2021, 10:41)

    hanu [utilizator]

    foarte tare, in cativa ani (maxim) uniunea se duce in cap si nu vrem sa fim noi fraierii care si-au pus singuri pielea in batz.
  • +2 (2 voturi)    
    Vai, doar nu se sparge bula Boc? (Duminică, 14 noiembrie 2021, 11:48)

    fat.cat [utilizator]

    Intentionat nu am spus nimic pana azi, nu cumva sa supar pe cineva, ca toata tara il iubeste pe Don Emilio, numai noi astia din Cluj nu stim sa apreciem ce comoara avem. De cate ori am spus ceva, am fost dezaprobata aici sau comentariul mi-a fost cenzurat de-a dreptul.
    Il aveti aici pe premierul Boc, pdlist si utcist de frunte, cel mai bun primar din tara, in toata splendoarea lui. Piatra unghiulara a echipei castigatoare. Exoscheletul lui Florin Citu. Taticul lui Sorin Apostu, zis si fifty-fifty, clujenii stiu despre ce vorbesc. Acum darama malurile Somesului, pardon, le “reabiliteaza”, desi aratau civilizat, ca sa ne putem da cu trotineta, asta fiind singura lipsa a orasului in clipa de fata. Restul merge brici.
    Schimba bordurici si pietre de pavaj a nu stiu cata oara, vopseste carosabilul (numai prin centru) si tot planteaza (tot acolo) niste copaci sinistri, importati de ceva firma de partid, multi dintre ei uscati din start. In cartiere sunt si acum strazi neasfaltate. Despre drumurile de centura nu mai spun nimic. Despre traficul sufocant si sugrumat chiar si in weekend, no comment. Clujul e pe locul 1 in UE la emisiile de NO₂. Dar cartierele marginase si poluarea din orasul de 5 stele nu se vad pe fb si pe insta. Nu put la untold. Am ajuns sa traim numai pentru untold si alte susanele (pardon, manifestari de cultura) de partid care dau bine la mase. Festival city.
    Acesta este Boc. Va pierde alegerile doar cand nu va mai candida. Are sanse reale sa ajunga presedintele Romaniei. L-ati ridicat pe un soclu invers proportional cu meritele sale. Enjoy.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by