Germania vrea sa introduca transportul in comun gratuit pentru a reduce poluarea. "Combaterea eficienta a poluarii este prioritatea Germaniei"

de Ioana Birsan     HotNews.ro
Joi, 15 februarie 2018, 0:38 Actualitate | Mediu


Transport in comun
Foto: Max Pixel
Germania si-a surprins vecinii printr-o propunere radicala care are menirea de a reduce traficul si, implicit, poluarea. Transportul public va deveni gratuit, un efort prin care Germania vrea sa atinga obiectivele propuse de UE si sa evite amenzile uriase, potrivit The Guardian.

Miscarea vine la doar doi ani dupa scandalul companiei Volkswagen, acuzata ca a falsificat testele normelor de poluare.  


"Avem in vedere gratuitatea transportului in comun pentru a reduce numarul masinilor private", i-au scris trei ministri, printre care se numara si Barbara Hendricks, comisarului european Karmenu Vella, adaugand ca "combaterea eficienta a poluarii, fara intarzieri nenecesare, este prioritatea Germaniei". 

Propunerea va fi testata cel tarziu pana la finalul anului 2018, in cinci orase din partea vestica a tarii, incluzand Bonn si orasele industriale Essen si Mannheim.

Pe langa aceasta initiativa, exista si alte angajamente, menite sa reduca semnificativ poluarea. Astfel, Germania va restrictiona si mai mult emisiile generate de taxiuri si autobuze si va creste sprijinul fata de schemele de car-sharing.

Nivelul crescut al poluarii afecteaza peste 130 de orase din Europa, potrivit Comisiei Europene, cauzand mai mult de 400.000 de decese. UE va lua masuri legale in privinta statelor membre care nu vor respecta limitele impuse.


Ideea taxei de acces in centrul Bucurestiului este readusa in discutie prin planul integrat de calitate a aerului, pus in dezbatere publica, luni, de catre Primaria Capitalei. Subiectul este vehiculat, fara niciun fel de rezultat, de peste un deceniu.


  • Participa la sondajul HotNews.ro: E oportuna o taxa pentru intrarea cu masina in centrul Bucurestiului?



















3144 vizualizari

  • -5 (11 voturi)    
    NU CRED! (Joi, 15 februarie 2018, 6:48)

    schroedinger [utilizator]

    Foarte greu de realizat. Adica DE doreste sa introduca vigneta auto pentru turisti (anul trecut au avut 83 mil de turisti) si vrei sa faci transportul public gratuit!
    In conditiile in care costul unei calatorii cu autobuzul intr-nu orasel de 50.000 de locuitori este de EUR 1,8, iar un bilet la metrou in Munchen este de EUR 2,6!
    Vor fi niste sume uriase pe care nu cred ca Germania, chiar si ea!, nu si le permite!
    • +4 (6 voturi)    
      Pai tocmai (Joi, 15 februarie 2018, 8:31)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      din cauza poluarii introduc vigneta auto. Se vor mari taxele auto si se va subventiona transportul in comun. Se reduc cheltuielile legate de poluare, se reduce inghesuiala la orele de transfer casa - serviciu. Probabil va fi vorba de carduri pentru cetatenii rezidenti in anumite orase
      • -4 (6 voturi)    
        si cu avioanele de pe cer ce vor face? (Joi, 15 februarie 2018, 10:43)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        toti se uita pe strazi dar nu vad poluarea din aer de deasupra marilor orase din Germania, Franta, UK...samd
    • +1 (3 voturi)    
      Crede-ma ca Germania are de unde (Joi, 15 februarie 2018, 9:54)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Are balta peste in Germania.
    • -2 (6 voturi)    
      excedent de 60 miliarde (Joi, 15 februarie 2018, 11:30)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Problema e alta .cei care mergeau pe jos vor folosi mijl in comun ceea ce va tine departe categoria celor care folosesc masini..
      • 0 (4 voturi)    
        :))))) (Joi, 15 februarie 2018, 11:49)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        mi se pare amuzant cum bagi tu repede lupta intre clase ca fiind eterna problema.
        ai ramas...la fel
  • +7 (7 voturi)    
    i-au furat ideea firutzei.... (Joi, 15 februarie 2018, 8:44)

    liviu_ [utilizator]

    ce plagiatori :P
  • +7 (7 voturi)    
    Gabriela Firea a mintit ca va face RATB gratis (Joi, 15 februarie 2018, 9:53)

    Frankie [utilizator]

    Gabriela Firea a mintit ca va face RATB gratis, asta pe langa multe alte minciuni.....
  • -1 (5 voturi)    
    mi se pare cam anapoda masura... (Joi, 15 februarie 2018, 10:05)

    bogdan1477 [utilizator]

    Sincer, nu vad cum dai oraseanul jos din masina facind transportul in comun gratuit. Cine prefera masina, o face pentru confort nu pentru pret. Daca era interesat de pret, alegea transportul in comun care e clar mai ieftin.

    Eu mai degraba as fi bagat bani in imbunatatirea transoportului in comun in paralel cu suprataxarea accesului cu masina in timpul saptaminii.

    Da' ma rog, poate-mi scapa mie ceva ...
    • +5 (7 voturi)    
      raspuns (Joi, 15 februarie 2018, 10:42)

      md. [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      partial ai dreptate cu comfortul. Pe de alta parte, nu stiu daca realizezi ca transportul in comun e f bun si nu il poti compara cu nimic din zona estica a Europei. Poate printre cele mai bune din Europa.

      Iti dau un exemplu: o naveta de 20 de km o poti face de acasa pana la birou in 20-25 de minute, schimband 2 mijloace de transport in comun (tren de oras -S-Bahn- + bus). Daca iei masina poti sa ajungi, daca nu e ambuteaj, la 20 de minute.

      Tu ce ai prefera: sa conduci atent 20 de minute, sau sa citesti ceva/sa dormi 25?
      • 0 (2 voturi)    
        ma asteptam (Joi, 15 februarie 2018, 11:27)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui md.

        Nu mi-ar fi trecut niciodata prin cap sa compar transportul in comun in Germania cu cel din europa de est. Nu ai fost acolo sa-l vad pe viu, dar imi imaginez ca totul e pus la punct in cunoscutul stin nemtesc.

        Acum, daca e char atit de usor de ajuns cu transportul in comun de oriunde si nu ma e mare lucru de optimizat, mai ramane partea cu descurajat mersul cu masina. Se pot mari taxele pina la punctul unde devine prea costisitor pentru majoritatea populatiei sa foloseasca masina pentru deplasat la serviciu.
        • +1 (1 vot)    
          raspuns (Joi, 15 februarie 2018, 13:02)

          md. [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Nu e chiar atat de simplu pe cum pare. Problema nu e centrul oraselor, ca aici oamenii au transport in comun en-gros si nu sunt asa multe locuri de parcare. Mai mult, exista planuri de interzicere a masinilor in zone cheie din centru. Drept urmare, nu apar ambuteajele tipice din centrul marilor noastre orase.

          In schimb navetistii care vin de la 70+ km (din afara orasului in cauza) vor prefera de multe ori masina, pentru ca oricum trebuie sa ajunga la marginea orasului (acolo e firma/fabrica) si nu are rost sa treaca prin centru cu transportul in comun. Pe ei nu poti sa ii taxezi ca folosesc autostrazile pentru naveta sat-periferia orasului.

          Pe de alta parte, guvernul s-a angajat la reducerea emisiilor de CO2 si acum cauta solutii pentru asta. Emitand masuri punitive (cresteri de taxe) iti cam pui lumea in cap si te speli de responsabilitate ca guvern. La fel ca si cresterea salariilor din pix -> statul poate reduce din cheltuieli si investitii ca sa poata sa le acopere, dar poporul in sine e cel care trebuie sa se conformeze.

          Transportul in comun mai ieftin/subventionat/gratuit poate fi parte din solutia pe care trebuie sa si-o asume guvernul.
          • 0 (0 voturi)    
            Bun atunci e o problema (Joi, 15 februarie 2018, 14:10)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui md.

            In momentul in care transportul in comun e mai scump decit cel cu masina, inseamna ca exista o problema de eficienta acolo. Ceva nu e in regula. Si... poti reduce costul transportului in comun pina la nivelul la care sa fie sub cel al utilizarii masinii de catre doi soti. Si ai rezolvat problema. Nu e nevoie de gratuitate.

            Iar pentru cine vine de la sat la oras, intr-adevar taxarea e dificila. Se pot gasi formule, dar nu e simplu...

            In Israel se practica la greu mersul cu trenul la/de la serviciu de la sat la oras chiar la costuri similare, pe motivul ca in cele 40-50 min cu trenul ai timp sa procesezi niste e-mailuri, sa mai lucrezi ceva pe laptop, etc.
    • +1 (3 voturi)    
      transportul in comun e scump (Joi, 15 februarie 2018, 11:02)

      dpop23 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Da, asta e detaliul esential: transportul in comun este scump. Mers chiar si o statie cu S-Bahn-ul poate sa fie spre 5 euro daca mergi dintr-o suburbie in oras, un drum de citeva zeci de km peste 10 euro. Este de multe ori mai mult decit combustibilul, chiar daca nu iei in considerare ca masina poate duce mai mult decit o persoana.

      Da, o masina inseamna si (multe) alte cheltuieli decit combustibil dar pe de alta parte multi deja fac cheltuielile astea deci nu e nimic in plus. Pentru o familie si numai de 2 un drum dus-intors aproape pina la colt e 20 euro cu transportul in comun si un drum de 15 minute cu masina pe autostrada e 50 euro cu transportul in comun. Normal ca lumea o sa foloseasca masina.
      • +1 (1 vot)    
        Din cite am auzit eu nu ar fi chiar asha scump... (Joi, 15 februarie 2018, 11:30)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dpop23

        Nu stiu exact cum e, dar banuiesc ca ce spui tu acolo sunt preturi per 1 bilet. Dar stiu ca exista tot felul de abonamente care iti scad costurile considerabil.Dar daca e asha cum spui tu, atunci are sens masura.
      • -2 (2 voturi)    
        raspuns (Joi, 15 februarie 2018, 13:10)

        md. [utilizator] i-a raspuns lui dpop23

        Nu exista bilet de "o statie de S-Bahn" care sa coste "spre 5 eur".

        Traficul e pe zone (in general o zona are o raza de 10km). O zona costa in medie vreo 1-2eur, depinde de orase, iar o zona cuprinde multiple statii de S-Bahn. Cele mai scumpe bilete sunt in Hamburg si Munchen unde un abonament pe 2 zone, ce cuprind mare parte, daca nu integral orasul, te costa 6-7 eur si ai calatorii nelimitate, cu toate mijloacele de transport.

        sursa: https://www.mvv-muenchen.de/fileadmin/mediapool/03-Plaene_Bahnhoefe/Tarifplaene/TARIFPLAN_Innenraum_2018.PDF

        http://www.hvv.de/fahrplaene/plaene/uebersicht/index.php

        Verifica sursele, nu scrie pareri.
        • +1 (1 vot)    
          E 4.90 suficient de "spre 5 euro"? (Joi, 15 februarie 2018, 14:07)

          dpop23 [utilizator] i-a raspuns lui md.

          Da, o zona are un diametru (in nici un caz raza) de vreo 10 km, ideal POTI sa mergi cu un bilet de o zona atit. Daca ai ambitia sa vezi cit poti merge cel mai mult cu cei mai putini bani, nu daca vrei sa mergi unde ai tu treaba de mers.

          Dar daca treci "granita" (lucru foarte posibil daca stai in vreo suburbie si ai treaba in oras, nu neaparat in centru dar chiar si in extrema de pe linga tine) iti trebuie bilet de doua zone. Care in Frankfurt e 4.90 euro. O calatorie, o persoana, nu abonament, nelimitat sau alte povesti.

          Nici macar o zona sa te plimbi de ici-colea prin centru nu e 1-2 euro ci 2.75.
    • +3 (3 voturi)    
      Costurile (Joi, 15 februarie 2018, 11:14)

      Sfarsitoru [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Scuze, dar ipoteza ta e falsa pt cei care locuiesc in afara oraselor:
      "Cine prefera masina, o face pentru confort nu pentru pret. Daca era interesat de pret, alegea transportul in comun care e clar mai ieftin."

      Locuiesc in DE, stau la 30 de km de un oras mare iar abonamentul m-ar costa aproape 190 pe luna ! eu si sotia ar trebui sa platim lunar 380 € pe transport.
      Cu masina consum 3 plinuri (diesel) = max 180 pe luna.
      In cazul meu (ca si al multor altora) e mai avantajos (si mult mai comod) cu masina !

      Cred ca solutia asta se va aplica numai in interiorul oraselor mari, nu si oraselor sau satelor satelit.
      • +1 (1 vot)    
        aha (Joi, 15 februarie 2018, 11:33)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Sfarsitoru

        Daca e asha atunci tot ce trebuie facut e sa il faca sa fie mai ieftin decit masina.Nu mi-am imaginat ca transportul in comun e asha scump.
    • +2 (4 voturi)    
      au contraire (Joi, 15 februarie 2018, 11:23)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      in orase se circula foarte bine in comun, sint conditii civilizate, iar la orele de ne-virf mijloacele de transport nu intirzie.
      dar pe mine ma doare costul unui bilet de 2,60 Euro...
      altfel as merge numai cu busul, iar intre orase numai cu trenul.
      • +1 (3 voturi)    
        asha o fi (Joi, 15 februarie 2018, 14:11)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui brita

        Din ce spuneti toti se pare ca totusi masura are sanse sa produca efecte. Or sti nemtii ce si cum.
  • +2 (2 voturi)    
    in niste tari vecine cu DE (Joi, 15 februarie 2018, 12:04)

    lula [utilizator]

    in BE, abonament pe toate mijloacele de transport bus/metro/tram/tren, 150€/ 60km distanata intre orase sau mai mult, daca distanta creste, din care de obicei firma angajatoare iti plateste cel putin jumatate din abonament, sau chiar si 100% (depinde de companie).

    in FR, in zona pariziana, abonament pe toate mijloacele de transport, 75€, din care firma iti plateste 50%.

    si da, distantele se pargurg rapid, frecventa este mare si singurele probleme apar cand sunt greve sau cand sunt furate cablurile de catre confratii nostri.
    • 0 (0 voturi)    
      Am prins ideea... (Joi, 15 februarie 2018, 14:13)

      rooster [utilizator] i-a raspuns lui lula

      ....dar confratii e altceva.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version