Hyundai Motor a semnat un acord privind vânzarea celor două fabrici din Rusia, grupul sud-coreean devenind astfel cel mai recent producător auto global care se retrage de pe piaţa rusă, după invadarea Ucrainei de către Moscova, transmite Reuters.

Fabrică Hyundai din Sankt PetersburgFoto: Alexander Demianchuk / TASS / Profimedia

Cumpărătorul rus, Art-Finance, a precizat că a finalizat săptămâna aceasta achiziţionarea uzinei Hyundai din Sankt Petersburg şi a primit aprobare pentru tranzacţie de la Guvernul rus şi de la Serviciul federal antimonopol. Activele Hyundai vor fi integrate în AGR Group, deţinut de Art-Finance.

Compania rusă a precizat că activele „includ două unităţi de producţie din Sankt Petersburg: o fabrică în zona industrială Kamenka şi o uzină în zona industrială Shushary".

Andrei Pavlovich a cumpărat și capacitățile Volkswagen

Capacitatea anuală combinată a celor două facilităţi este de aproximativ 300.000 de vehicule.

În decembrie, Hyundai Motor anunţa că intenţionează să-şi vândă activele din Rusia pentru 10.000 ruble (111,69 de dolari), înregistrând pierderi de 287 miliarde woni (214,7 milioane de dolari). Operaţiunile la principala sa fabrică au fost suspendate în martie 2022.

Art-Finance este deţinută de către Andrei Pavlovich, care a achiziţionat în mai 2023 activele din Rusia ale Volkswagen.

Volkswagen a făcut parte din primul val al companiilor străine care au anunțat că vor părăsi piața rusă după declanșarea invaziei în Ucraina, declarând pe 3 martie 2022 că va sista producția și vânzarea de mașini în țara condusă de Vladimir Putin.

Însă, la fel ca în cazul altor companii străine, procesul de vânzare a fost unul anevoios, iar Volkswagen s-a confruntat și cu mai multe acțiuni în instanță intentate de foștii ei parteneri ruși care au revendicat diverse creanțe de la producătorul auto german.

Majoritatea producătorilor auto din Europa, Japonia şi Coreea de Sud şi-au suspendat producţia şi au ieşit de pe piaţa rusă în urma invaziei din februarie 2022.

Grupul francez Renault a vândut pentru doar o rublă statului rus participaţia majoritară pe care o deţinea la producătorul auto rus Avtovaz, cu opţiunea de a o răscumpăra în termen de şase ani. Similar, Nissan şi-a vândut activele pentru un euro.

China profită de plecarea companiilor occidentale

Asociaţia Producătorilor de Automobile din China anunţa, luna aceasta, că Rusia a fost principala destinaţie pentru exporturile de automobile chineze în 2023, în condiţiile în care a primit peste 841.000 de vehicule în primele 11 luni ale anului, mai mult decât dublu faţă de numărul doi, Mexicul.

Producătorii auto chinezi au profitat de retragerea companiilor occidentale după invazia rusească din Ucraina. (Agerpres)