China a refuzat să furnizeze companiilor aeriene ruse componente de avioane, a declarat joi un oficial al autorităţii aviatice din Rusia, citat de Reuters, după ce Boeing şi Airbus au oprit livrarea de componente, relatează Agerpres.

Avion al Aeroflot, compania aeriana nationala a RusieiFoto: SOPA Images Limited / Alamy / Alamy / Profimedia

Sectorul aviatic rus este sub presiunea sancţiunilor occidentale impuse în urma invadării Ucrainei, astfel că Ministerul de Externe de la Moscova a atras atenţia în această săptămână că siguranţa zborurilor de pasageri ale Rusiei este pusă în pericol.

Rusia va încerca să caute surse alternative de a-şi procura componente de avioane, de la ţări precum Turcia şi India, după eşecul de a le obţine de la China, a declarat Valeri Kudinov, responsabil cu capacitatea de zbor a avioanelor ruseşti în cadrul autorităţii aviatice Rosaviaţia, citat de agenţiile ruse de presă.

De asemenea, a spus el, companiile ruse încep să îşi înregistreze în Rusia avioanele, în contextul în care multe dintre ele erau înregistrate în străinătate, după ce SUA şi UE au adoptat sancţiuni împotriva aviaţiei şi că se aşteaptă ca alte aeronave să fie returnate firmelor de leasing.

Rusia se pregătește să revină la o economie închisă

În paralel, conform unui proiect de lege făcut public joi, guvernul rus intenţionează să le ceară companiilor aeriene interne să plătească în ruble pentru aeronavele în leasing şi ar putea sechestra avioanele străine aflate în țară.

Tot joi, guvernul rus a publicat lista produselor și echipamentelor interzise la export în contextul exodului de companii străine din Rusia.

„Lista include echipamente tehnologice, de telecomunicații, medicale, vehicule, mașini agricole, echipamente electrice - peste 200 de articole în total, inclusiv vagoane și locomotive de cale ferată, containere, turbine, mașini de prelucrare a metalelor și pietrei, monitoare, proiectoare, console și panouri”, anunță un comunicat remis de biroul de presă al guvernului rus.

Interdicția va rămâne în vigoare până la sfârșitul anului 2022.

Autoritățile ruse au pregătit deja și o listă cu companiile străine ale căror active vor să le naționalizeze. Peste 300 de branduri și companii internaționale au anunțat că se retrag sau își suspendă activitățile din Rusia.