Blocarea Canalului Suez poate afecta „tot ce se găsește în magazine”, spun experții transporturilor

de A.Th.C. HotNews.ro     HotNews.ro
Vineri, 26 martie 2021, 18:06 Actualitate | Internaţional


Ever Given
Foto: Captura CNN
Eșuarea uneia din cele mai mari nave pentru containere din lume, care blochează tot traficul prin pasajul maritim vital al Canalului Suez, poate însemna întârzieri de livrare la consumatorii din întreaga lume și prețuri mai mari ale combustibililor, spun experți în logistică.

Perioada depinde de cât de repede poate fi mutat din drum masivul vas Ever Given, cu o lungime egală cu înălțimea Turnului Eiffel și care transportă aproape 20.000 de containere. Totul poate fi afectat – de la alimente, mobilă, haine, pantofi la echipamente pentru fitness, electronice, piese auto și covoare, apreciază experții.

„În principiu, tot ce vedeți în magazine”, spune Lars Jensen, expert danez independent în transportul containerelor.

Aproximativ 12% din comerțul global trece prin Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roșie. Transporturile de petrol, produse de rafinărie, gaz natural lichefiat care-l traversează reprezintă între 5 și 10% din totalul global, a scris într-un email David Fyfe, economist șef la Argus Media, o firmă de cercetare a pieței.

De pe acum, sute de nave sunt blocate în așteptare. Eliminarea blocajului într-o zi ar însemna câteva zile suplimentare pentru ca mărfurile livrate din Asia să ajungă în Statele Unite. Dar dacă Ever Given mai stă înțepenit o săptămână sau mai mult, vor trebui cel puțin 10 zile suplimentare pentru că vasele vor fi redirecționate pe rute mai lungi, spune Fyfe.

Costurile transporturilor maritime sunt de luni de zile la maxime istorice, deoarece pandemia a sugrumat rețelele logistice globale.
Consumatorii blocați la domiciliu, mulți cu venituri disponibile mai mari – în parte datorate declinului serviciilor disponibile, al activităților recreative și restaurantelor unde să cheltuiască – aglomerează livrările prin comenzi online.

În același timp, restricțiile cauzate de Covid-19 în porturi și scăderea numărului de docheri sănătoși și disponibili, de alți lucrători în logistică, limitează posibilitățile.

Pe lângă toate acestea, există și o penurie de containere fizice pentru transportul bunurilor. Iar dezechilibrele comerciale înseamnă că, din trei nave care duc containere cu mărfuri din Asia în SUA, numai unul se întoarce, mărind întârzierile în livrări.

Unii experți sperau ieri că situația este în curs de rezolvare, dar CNN a informat în această dimineață că trebuie excavați aproximativ 20.000 mc de nisip pentru eliberarea lui Ever Given.

În cele din urmă, prețul va fi plătit de cumpărătorii finali. „Sunt mărfuri de milioane de dolari în celelalte nave, iar dacă va trebui să aleagă alte rute însemnând mai mult timp, mai mult combustibil și mai multe costuri, acestea vor putea fi trecute pe seama consumatorilor”, spune Ian Woods, avocat specializat în transporturi maritime și partener la firma londoneză Clyde & Co. (NBC News)


Citește și:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















41219 vizualizari

  • -12 (20 voturi)    
    //// (Vineri, 26 martie 2021, 18:19)

    GemstonePig [utilizator]

    Nu ne intereseaza, hartia igienica se face in Europa.
  • -7 (15 voturi)    
    E mai de încredere Transsiberianul decât Suezul (Vineri, 26 martie 2021, 18:20)

    Nyk1 [utilizator]

    Dar na, Russia bad!
    • 0 (2 voturi)    
      Pai nu circula decat hrishka pe ruta aia (Sâmbătă, 27 martie 2021, 18:04)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Asa ca baga-ti increderea pe unde-ti iese hrishka!!!
  • +3 (7 voturi)    
    ... (Vineri, 26 martie 2021, 18:20)

    cartograful [utilizator]

    pai nu spuneau expertii de mucava alaltaieri ca muta mastodontul esuat in 1-2 zile?
    • +2 (2 voturi)    
      Ba da (Sâmbătă, 27 martie 2021, 17:05)

      Irina25 [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Daca-i ajuta Superman si Iron Man. Dar amandoi au covid.
  • +7 (19 voturi)    
    in asa hal am ajuns? (Vineri, 26 martie 2021, 18:24)

    mihai.popescu [utilizator]

    Personal,de un an de zile refuz sa mai cumpar orice produs facut in china si am aruncat si huawei-ul...In containerele alea e numai marfa proasta chinezeasca asa ca o fi un semn de la Dumnezeu ,pt ca produsele chinezesti de o calitate foarte slaba sunt fabricate prin munca de sclavi,de copii prost platiti..etc.Sper sa nu fiu nevoit vreodata sa cumpar o Tesla facuta in china sau..un volvo.Omenirea a ajuns intr-un hal fara de hal daca depinde in asa mare masura de china ,asezata frumos in tabara....dracilor,producatoare in laboratoare criminale de virusi mortali.
    • -2 (8 voturi)    
      Poftim?! (Vineri, 26 martie 2021, 20:49)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui mihai.popescu

      C-ai aruncat Huawei-ul sau D-link nu-i bai, dar procesoarele Intel, AMD sau Nvidia unde crezi ca sunt facute?!!
      Samsung unde isi fabirca produsele?!
      Aparatele de aer conditionat, indiferent daca pe ele scrie Fujitsu, General Electric sau Panasonic, unde crei ca sunt produse?
      Televizoarele Sony 8K unde sunt fabricate?!
      Componentele pentru F-35 sau Airbus unde se fac?!
      Space-X unde crezi ca fabrica subansamblele pentru rachete?!
      La fel, rusii se lauda cu racheta de croaziera hypersonica Zyrkon, dar cu ce componente este facuta?!
      • +3 (7 voturi)    
        asa..si? (Vineri, 26 martie 2021, 23:58)

        mihai.popescu [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        Stiu ca produsele chinezesti sunt de toata jena ,ca alte branduri celebre ,multe sunt facute sub licenta in tara asta pierduta dar nu cred ca esti chiar atat de corect informat.Indiferent ce se produce acolo (prost! sau lipsit de moralitate)eu sunt convins ca ne putem lipsi de acele produse pana cand buba asta plina de puroi va face implozie,si ma bucur ca americanii au plecat pe calea asta!
        • 0 (2 voturi)    
          Bre, anumite produse is facute indeed (Sâmbătă, 27 martie 2021, 18:08)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui mihai.popescu

          la standarde occidentale de calitate, in China. Doar ca omul se referea la Gumari, daca tu vrei sa te incalti cu gumari, roaga-te sa deblocheze nava aia. La fel si daca papi din farfurii din plastic sau te imbraci cu saci cu maneci facuti in china.
          Cine nu vrea, are optiuni, si durabile si de calitate!!!
      • -1 (1 vot)    
        ... (Sâmbătă, 27 martie 2021, 10:52)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        @cristian popescu...las-o jos ca macane. Nu exista componente pt F-35 sau Zyrkon facute in China. Daca ai fost in SUA ai stii ca exista inca suficiente fabrici doar ca in general nu produc pt piata ieftina de larg consum. Ai sa gasesti mereu produse industriale de calitate facute pe bune in SUA sau Germania, Suedia, samd. Sunt mai scumpe (50-100%), uneori sunt mai bune, uneori nu, dar stii ca-s facute in SUA sau Germania sau Italia si daca ai nevoie de asistenta tehnica ai cu cine vorbi. Nu exista echipament care sa nu crape, important e sa gasesti asistenta tehnica si piese. Ceea ce chinezii nu prea asigura. Ai cumparat produsul, esti pe cont propriu.
    • +2 (2 voturi)    
      Chinezii produc și bun și prost, (Sâmbătă, 27 martie 2021, 7:56)

      Popeye_the_Sailor [utilizator] i-a raspuns lui mihai.popescu

      lumea alege să cumpere doar ce-i mai ieftin, care nu poate să fie decât mai prost. Deci se produce mai mult ieftin. Legea capitalistă a economiei de piață.
    • 0 (0 voturi)    
      Volvo (Sâmbătă, 27 martie 2021, 12:28)

      DeeVine [utilizator] i-a raspuns lui mihai.popescu

      Deci tu nu ai aflat inca ca Volvo e detinuta in totalitate de Geely, nu? Ia cauta cine e Geely.
    • +1 (1 vot)    
      Made in China (Sâmbătă, 27 martie 2021, 17:09)

      VOX. [utilizator] i-a raspuns lui mihai.popescu

      https://runt-of-the-web.com/wordpress/wp-content/uploads/2017/03/made-in-china.png
  • +3 (5 voturi)    
    companie taiwaneză (și o țârucă de germaneză)... (Vineri, 26 martie 2021, 18:39)

    irys [utilizator]

    Ceea ce era de demonstrat.
    Produsele din Asia de est/sud-est
    (mult mai puțin afectate de covid)
    vor bate pasul pe loc în drumul lor
    spre Europa (și America).
    Până la urmă, alternativele transcontinentale terestre
    nu-s lipsite de temei.
  • +2 (4 voturi)    
    Traseul Ever Given , imediat inainte de esuare. (Vineri, 26 martie 2021, 19:09)

    il_gattopardo [utilizator]

    https://m.youtube.com/watch?v=t5IKbYcLgQA

    https://m.huffpost.com/us/entry/us_605c2e44c5b67ad3871c9afe/amp

    Căpitanul o fii trasat si transmis cursul sau o fi dat indicatiile in timp real?
    • +3 (3 voturi)    
      Doar necunoscătorii.... (Sâmbătă, 27 martie 2021, 8:20)

      Popeye_the_Sailor [utilizator] i-a raspuns lui il_gattopardo

      ... se pot mira de așa ceva. În prima parte a traseului se observă că mișcarea nu este în direcția navei, deci este doar girația pe ancoră, sau menținerea poziției cu ajutorul thruster-elor laterale. Apoi se vede că vine pilotul cu bărcuța aceea albastră și pilotul face mișcările mai ample pentru test al manevrabilității înaintea intrării pe canal.
      Fumigenă media pentru fraieri!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by