Companiile aeriene imploră UE să introducă pașapoarte de vaccinare anti-Covid - scrisoare oficială

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 25 februarie 2021, 13:58 Actualitate | Internaţional


Avioane pe aeroport
Foto: Jochen Tack / Alamy / Profimedia Images
Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) le-a cerut liderilor Uniunii Europene să adopte controversatele „pașapoarte de vaccinare” pentru a reporni călătoriile aeriene cu pasageri, potrivit unui document obținut pe surse de Euractiv.

Scrisoarea IATA cere implementarea de „restricții la graniță bazate pe dovezi” în întreaga Europă și îndeamnă țările membre UE să „se pună de acord asupra rolului crucial al soluțiilor digitale precum Permisul de Călătorii IATA”.

Scrisoarea este semnată de Rafael Schvartzman, vicepreședintele pentru Europa al IATA, și adresată lui Charles Michel, președintele Consiliului European. Documentul a fost trimis lui Michel înaintea unei întruniri virtuale a liderilor UE programată pentru joi, 25 februarie.

IATA susține în scrisoare că permisul său de călătorii va oferi „guvernelor și autorităților - dar și pasagerilor și echipajelor - încrederea necesară în 'starea de sănătate' a fiecărui pasager”.

Pașaportul digital de călătorie propus de IATA ar urma să conțină informații legate de vaccinarea călătorilor precum și rezultatele pentru teste Covid efectuate recent, permițând pasagerilor „să informeze rapid autoritățile țărilor în care vor să intre” cu privire la starea lor de sănătate, potrivit scrisorii.

IATA afirmă de asemenea că permisul va permite pasagerilor să fie informați rapid cu privire la cerințele de călătorie locale care se schimbă constant.

„Această soluție digitală poate verifica cadrul legal la plecare și jurisdicțiile la sosire (...) asigurându-se că pasagerii cunosc toate măsurile și condițiile care li se pot aplica”, afirmă scrisoarea.

Organizația mai afirmă că verificările stricte vor ajuta și la combaterea înșelătoriilor legate de certificatele de vaccinare false.

Consiliul European urmează să se întrunească joi pentru a evalua situația privind pandemia și să planifice următorii pași pentru programul de furnizare a vaccinurilor anti-Covid. Este așteptat ca liderii europeni să discute de asemenea despre restricțiile de călătorie în cele 27 de state membre ale UE.


Introducerea unui pașaport de călătorie unic la nivelul UE a fost propusă pentru prima dată de premierul elen Kyriakos Mitsotakis (FOTO: Flickr / European People's Party)


Lipsă de consens



IATA, care reprezintă în jur de 290 de companii aeriene din întreaga lume, afirmă că restricțiile la graniță pot fi relaxate gradual prin evaluarea factorilor de sănătate relevanți pentru fiecare regiune precum procentul populației inoculate, rata contagierilor și rata deceselor cauzate de Covid.

Organizația cere statelor membre UE să adopte o abordare „rațională” privind ridicarea restricțiilor la graniță printr-un „echilibru realizabil între riscuri și sustenabilitatea financiară a oamenilor/companiilor”, potrivit scrisorii.

Adoptarea unor pașapoarte de vaccinare anti-Covid pentru reluarea călătoriilor s-a dovedit a fi un subiect extrem de controversat, țările UE nereușind să atingă un consens cu privire la idee.

Țările cu sectoare turistice importante precum Italia, Spania, Portugalia, Cipru sau Bulgaria tind să fie mai favorabile ideii propuse pentru prima dată în luna ianuarie de către premierul grec Kyriakos Mitsotaki.

Estonia, Finlanda, Danemarca, Suedia, Ungaria și Polonia susțin de asemenea introducerea pașapoartelor de vaccinare.

Franța a respins însă ideea, afirmând că discuția este prematură și că ea ar trebui abordată după ce un număr mai mare de europeni vor fi vaccinați împotriva coronavirusului.

Belgia, Olanda și țara noastră și-au exprimat de asemenea reticențele cu privire la propunere.

În Parlamentul European Partidul Popular European și Renew Europe sunt în favoarea pașapoartelor de vaccinare.

Perturbările aduse de pandemia de COVID-19 călătoriilor internaționale au zguduit industria aeriană, ducând la cel mai mic număr de pasageri de după 2019.

IATA estimează că traficul aerian de anul acesta va fi la jumătate față de nivelul din 2019.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5173 vizualizari

  • +9 (27 voturi)    
    Lol (Joi, 25 februarie 2021, 14:07)

    mitg [utilizator]

    Putler maine poimaine va cere si certificate ideologice, ca sa nu zboare la bord indezirabilii care pun in pericol sanatatea si igiena mentala.
    • +7 (11 voturi)    
      În Rusia au voie să zboare... (Joi, 25 februarie 2021, 14:27)

      Kwisatz Haderach [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      ... și „elementele dușmănoase”, dar doar dacă au Noviciok în chiloți. Certificatele ideologice vor fi verificate atunci când piloții se vor gândi să ceară aterizări neplanificate - pentru dușmănoși se va zbura mai departe chiar în caz de urgență.
  • +5 (25 voturi)    
    Au prea mulți clienți? (Joi, 25 februarie 2021, 14:12)

    Tayen [utilizator]

    Au și tupeu....
    • +2 (6 voturi)    
      Este o nebunie colectiva... (Joi, 25 februarie 2021, 16:50)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Este o nebunie colectiva. Ei cred (sincer) saracii de ei ca o sa se revina imediat la numarul de pasageri din 2019. Sunt disperati sa faca orice. Eu unul ii inteleg. Chiar si sa accepte masuri autoritariste gen pasaport de orice. Dupa ce un an de zile ai fost bombardat cu informatii false, manipulari, totul a fost facut pentru a cadea intr-o psihoza etc, ajungi sa crezi ca lipsa pasagerilor se datoreaza nu stiu carui pasaport care nu e introdus. Se face (sau se poate face) testarea pe loc a tuturor pasagerilor care se suie intr-un avion. Dar asta nu ar insemna ca or sa fie mai multi pasageri fata de cati sunt acum (adica foarte putini).

      De fapt asta si spera statele ... ca oamenii sa renunte la cat mai multe drepturi si libertati pentru a se reintoarce la viata anterioara. Daca s-ar ridica restrictiile prea repede si prea usor nu ar fi interesul oligarhiei politice.

      Cine nu intelege ce se intampla exact ar putea crede ca statele sunt implicate intr-o fel de cursa a tampitilor ... cine introduce cele mai aberante, cele mai multe si mai inutile masuri pentru nimic. Masti upgradate obligatorii, blocaje la granita, orice. Scopul scuza mijloacele. Tulpina britanica ...

      Singurul despre care nu mai stiu ce sa mai inteleg este Boris Johnson. Intai a zis ca varianta locala e mai mortala (fara sa confirme expertii si spre nedumirerea acestora) iar acum a intors-o cu un calendar al relaxarii destul de clar. Probabil ca e in functie de sondajele de opinie.
  • +3 (31 voturi)    
    bun asa (Joi, 25 februarie 2021, 14:15)

    Itsoc [utilizator]

    priceputi in ale business-ului aviatorii.

    la nivel european, procentul celor care nu se vaccineaza din varii motive (antivaxeri, conditii medicale, probleme medicale) e in medie de 30% cu varfuri de 50% in Franta si minime in UK pe la 20% . Romania era pe la 30-40% ultima oara cand am verificat.

    modelul de pasaport vaccinal covid nu doar ca e profund fascist si discriminator dar e si stupid pentru ca s-ar ajunge in situatia in care un pasager obez cu hepatita, tbc si hiv ar putea zbura pentru ca a fost vaccinat dar unul sanatos dar nevaccinat covid va fi interzis.
    cum decidem cine e mai periculos? aia nevaccinati de covid sau aia care pot sa-ti dea tbc sau o gripa sezoniera care totusi face 600k de victime anuale in lume (mai putin in 2020 cand a disparut de tot).

    in plus pasaportul vaccinal da nastere unui precedent periculos si deschide poarta catre o societate apartheidica bazata la inceput pe discriminare sanitara si apoi pe un posibil credit social "de buna purtare" (vezi modelul chinez unde ti se refuza zborul daca ai credit social scazut).
    • +9 (17 voturi)    
      propune solutii (Joi, 25 februarie 2021, 14:56)

      vpn443 [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Si ce propui, sa stam in carantina (la destinatie) pana se vaccineaza marea majoritate? Sa facem teste la fiecare plecare? deja s-a creat un precedent periculos prin modul fiecarei tari de a interzice intrarile pe diverse criterii.
    • -1 (27 voturi)    
      e plina lumea de idioti (Joi, 25 februarie 2021, 15:01)

      Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      HIV-ul si hepatita nu se transmit prin aerosoli, asa ca purtatorii acestori boli pot calatori linistiti cu avionul, fara riscul de a infecta alte persoane. Bolnavii de TBC, prin lege, ori iau tratament benevol, caz in care nu sunt contagiosi, ori sunt internati (fie si cu forta) in centre de tratament. In plus, populatia e deja vaccinata impotriva TBC.

      Spre deosebire de bolile de mai sus, COVID-ul se transmite prin aerosoli, deci bine ar fi sa nu aiba dreptul de a pune piciorul in avion.

      E simplu: vrei sa calatoresti, te vaccinezi. Stiu, o sa imi spuneti ca nu sunt vaccinuri suficiente, ca libertatea de alegere etc. Despre vaccinuri suficente mai vorbim noi prin vara, cand probabil oricine va vrea va avea posibilitatea sa o faca. De libertatea de a alege m-am saturat sa tot aud: libertatea ta se termina acolo unde incepe libertatea celorlalti. Iar eu vreau nu vreau sa risc sa ma imbolnavesc din cauza unor idioti care refuza vaccininarea, deci din punctul meu de vedere cine refuza vaccinarea, nu doar ca nu ar trebui sa aiba dreptul de a pine piciorul in avion, dar nici macar sa iasa din casa
      • +4 (8 voturi)    
        nu stiu cine e idiot aici (Joi, 25 februarie 2021, 15:38)

        TheNamelessOne [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

        ideea e simpla: tu in romania e foarte posibil sa nu poti face acest vaccin pentru ca ori nu esti in categoria de risc in perioada respectiva ori, si asta e foarte posibil pentru ca deh romania, nu o sa gasesti vaccinul la liber asta ca sa nu discutam si de perioada de rapel. daca tu vrei sa te duci prin .gr sau .ie sau .de sau .sw de exemplu si aia iti cer pasaport de vaccin ce faci? vi inapoi la comentariul tau, iti asumi rolul de idiot si iti dai un minus ?
      • +6 (12 voturi)    
        Pai daca e asa, sa se bage si Pasaport de Vindecat (Joi, 25 februarie 2021, 15:48)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

        Adica daca imi fac test de anticorpi si is la fel ca cel vaccinat, sa mi se ofere libera trecere. Intelegi asta? Daca is sanatos si am si anticorpi, de ce insisti tu sa ma vaccinez????? De ce sa nu ies din casa bai idiotule?
        • -1 (1 vot)    
          de ce esti asa inversunat impotriva vaccinarii? (Vineri, 26 februarie 2021, 20:11)

          Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Eu n-am nimic impotriva sa se instituie si certificat de vindecat, cum zici tu, adica de persoana trecuta prin boala,
          Ramane da vazut insa daca se va putea demonstra ca trecerea prin boala are aceleasi efecte asupra imunitatii ca si vaccinarea.

          Dar nu inteleg un lucru: De ce nu esti de acord sa se atribuie certificat de vaccinat celor vaccinati, precum si unele drepturi. Lasa lumea sa sa se bucure de prepturile castigate.

          Dimpotriva, tu ar trebui sa militezi pentru certificatul de "trecut prin boala", ca sa ai si tu drepturile pe care crezi ca le meriti. Eu te sustin.
          Dar totusi nu inteleg de ce nu vrei sa te vaccinezi. E gratis, castigi o protectie suplimentara si ii mai protejezi si pe cei din jurul tau. Ce e rau in asta?
          • 0 (0 voturi)    
            ametitule (Marţi, 2 martie 2021, 0:14)

            dani777 [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

            ce "drepturi castigate"??? alea firesti, pe care le aveai inainte sa te abureasca si sa ti le ia, de a calatori, de a resoira etc etc? vaccinarea asta nu e productie la hectar, ca sa primesti vreun premiu pt plan cincinal indeplinit in 4 ani. daca vrei, ok, te vaccinezi, dar nu are rost sa intrebi de ce alti nu vor si e aiurea sa vrei un premiu pt asta. mai bine fii atent cum ni se iau drepturile treptat. te-a felicitat pana acum cineva ca te-ai vaccinat antigripal, sau macar a interesat pe cineva daca da au ba? of.
      • -1 (3 voturi)    
        prietene (Joi, 25 februarie 2021, 19:55)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

        eu nu voi lua un tratament genetic experimental pentru un virus care la cei sub 60 de ani, sanatosi are o rata de supravietuire de 99,6%

        libertatea mea nu se termina unde incepe frica ta. daca uzi canapeaua din cauza virusului apocaliptic, stai acasa.

        pentru informarea ta, hepatita se ia si de la toaleta avionului si de pe suprafetele aeroportului.

        gripa sezoniera de care nu mai vorbeste nimeni face 600.000 de victime anual, ce facem cu aia? nu-i vaccinam si pe aia?

        p.s: stam in casa in carantina nu din cauza virusului pentru ca pana acum pentru gripa sezoniera nu am stat in casa ci din cauza guvernelor care au luat "in sincron" decizia de a distruge economiile tuturor tarilor in numele unui virus care face de 15x mai putine victime decat cancerul la nivel mondial.
        • 0 (0 voturi)    
          gresesti mult (Vineri, 26 februarie 2021, 20:41)

          Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

          In Romania au murit aproape 20.000 de oameni, iar in lume au murit 2 milioane de oameni. Sa nu zici ca sunt putini. In unele luni di 2020, mortii in plus fata de media ultimilor 5 ani au reprezentat chiar si 50-80%, chiar si in Romania. Iar asta in conditiile purtarii mastii, inchiderea unor activitati etc, deci in lipsa acestor masuri numarul mortilor ar fi fost si mai mare.

          In ce priveste vitejia ta in fata bolii, sa stii ca au mai fost si altti viteji, iar unii dintre ei au decedat tocmai din cauza acestei boli.

          E drept ca gripa sezoniera face si ea victime, dar mult, mult, mai putine in comparatie cu Covidul, si aproape exclusiv in randul persoanelor foarte in varsta si cu imunitatea foarte foarte scazuta, spre deosebire de COVID care a ucis mii de tineri si mii de persoane care altfel ar mai fi trait zeci de ani.

          In legatura cu hepatita care se ia din toaleta, ai dreptate, dar numai in cazul hepatitei A, celelalte hepatite nu se transmit decat prin sange. Dar de hepatita te poti proteja mult mai usor decat de COVID: eviti pe cat posibil sa mergi la toalete publice si in general eviti sa atingi tot felul de obiecte, te speli de fiecare data pe maini, te speli pe maini si inainte de a manca... Si mai e ceva: persoanele cu hepatita A, si care deci ar putea sa o transmita, sunt enorm enorm de putine.

          Vorbesti de tratament genetic experimental ca si cum ar fi cine stie ce. Dar uiti ca aproape tot ceea ce mananci a fost modificat genetic. Sa nu imi spui mie ca fructele si legumele pe care le cumperi sunt asa cum le-a lasat mama natura... sau ca produsele animale pe care la mananci provin de la animale care traiesc asa cum traiau acum 100 de ani...
    • 0 (14 voturi)    
      chiar nu inteleg ... (Joi, 25 februarie 2021, 15:02)

      TheNamelessOne [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      si chiar nu inteleg de unde vin minusurile astea? ok, cei din industria asta si nu doar sunt la pamant dar nu toti vrem sau putem sa ne vaccinam. Si in alta ordine de idei cat timp are valoare acest pasaport? si alta intrebare: faptul ca esti vaccinat presupune ca nu poti transmite virusul? eu am inteles ca acest vaccin te protejeaza de infectare si efecte in anumite procente dar nu garanteaza 100% ca tu nu poti fi purtator si da mai departe virusul catre alta persoana.
      • -6 (12 voturi)    
        nu te obliga nimeni (Joi, 25 februarie 2021, 15:40)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui TheNamelessOne

        sa te vaccinezi si nici sa zbori.
        Momentan nu se poate zbura decat cu mari restrictii. Si eu as vrea sa calatoresc dar nu pot.
        In schimb as vrea sa ma vaccinez si daca se poate ca asta sa imi ofere o sansa sa revin la normal, e foarte bine.
        • -1 (5 voturi)    
          . (Joi, 25 februarie 2021, 16:23)

          TheNamelessOne [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

          sa stii ca nu esti singurul care vrea sau are treaba prin alte parti si avionul e cam singura cale de transport.
          si da. si eu as vrea sa ma vaccinez si nu doar din motivul asta de mai sus dar problema e ca momentan nu ai cum sa o faci benevol in romania, legislatia la nivel european e segregata pe fiecare tara care cum administreaza vaccinul iar de aici pana la cretinatati de genul tari care inchid frontiere in spatiul EU unilateral si companii aeriene care dpdv business au niste cereri absolut terifiante e cale scurta. iar astia cu IATA nu au decat sa ceara ce vor pentru ca o vor primi in mandibula la fel ca alti idioti de pe la DB parca care aveau idei crete mai acum vreo 3 luni cum ca aia care lucreaza de acasa sa dea bani la aia care nu mai au jobur ca deh pandemie. ne intoarcem la fascism / comunism ?
    • -3 (7 voturi)    
      nu e asa (Joi, 25 februarie 2021, 15:32)

      micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Treaba asta nu e nici fascista nici discriminatorie, nu cred ca ai inteles idea:

      La ora actuala nu prea zboara "nimeni". Idea e sa se bage aceast pasaport iar cei care il iau (adica cei vaccinati sa poata zbura).

      Cei din aviatie, care la momentul asta someaza grav, zic in esenta asa: "Acum nu lasati pe nimeni sa zboare, lasati macar pe cei care sunt vaccinati sa zboare sa putem sa lucram si noi macar un pic".
      • +1 (5 voturi)    
        pt licurici (Joi, 25 februarie 2021, 19:00)

        mr. no comment [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

        Problema mea este alta, eu momentan nu doresc sa zbor, dar consider o prostie introducerea acestui pasaport in conditiile in care locuiesc in DE iar aici sunt momentan vaccinati cei cu peste 80 de ani, eu as dori sa ma vaccinez dar nu am voie, iar din ce am inteles randul meu va veni undeva prin Noiembrie, si atunci cum ar putea Germania sa accepte cererile IATA cand criteriile ei ii elimina exact pe cei care plecau in concediii/excursii/vacante cel mai mult, si inca ceva, ce se intampla cu copii, ei nu pot fi vaccinati, pe copiii ii lasam acasa??????? Ba voi nu sunteti cu toate tiglele pe casa?
  • -1 (15 voturi)    
    Alt False Flag (Joi, 25 februarie 2021, 14:59)

    TrickyWicky [utilizator]

    s-au vaccinat doar categoriile de risc care nu prea zboara.
  • -11 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 25 februarie 2021, 15:44)

    [anonim]

    • -1 (5 voturi)    
      probabil (Joi, 25 februarie 2021, 16:28)

      TheNamelessOne [utilizator] i-a raspuns lui

      ca asa va fi, dar pana nu avem acces liber la vaccin si asta in toata zona EU discutia este sterila. Eu vreau maine sa plec cu avionul unde fac vaccinul datator de sanatate si libertate?
      • +2 (4 voturi)    
        Cei vindecati (Joi, 25 februarie 2021, 17:10)

        Gicone [utilizator] i-a raspuns lui TheNamelessOne

        Cum ramane cu cei infectati si vindecati? Sunt zeci de milioane de oameni in UE in aceasta situatie. Ei cum pot zbura, pe baza carui tip de pasaport? Cumva... cu "Pasaport de "trecut cu bine peste boala COVID" "? Ceea ce cer transportatorii aerieni reprezinta dupa mine o discriminare evidenta.
        • -2 (2 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Vineri, 26 februarie 2021, 7:41)

          [anonim] i-a raspuns lui Gicone

    • +1 (5 voturi)    
      Din pacate... (Joi, 25 februarie 2021, 17:00)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui

      Ai o gandire rudimentara, gregara ...

      Uite stii ce? Pana acum nu am intalnit nici o restrictie bazata pe vaccinari anterioare, desi am facut toate vaccinurile din copilarie si chiar le-am reimprospatat acum cativa ani pentru ca asa am vrut eu. Si pentru ca pana acum nu imi cerea nimeni nici un vaccin sa ma sui in nici un avion nu va fi nici o problema nici de acum incolo. In sensul ca nu mai pun piciorul in vreun avion vreodata daca va fi obligatoriu. De-al dracu! Sa vedem cine are nevoie de cine mai mult. Eu de avioanele lor sau ei de banii mei.

      Economia (UE) a fost ingenucheata de catre guvernele statelor UE. Daca iti iei valul de pe ochi o sa vezi ca nu au distrus-o nici rusii, nici chinezii si (surpriza!) nici chiar virusul. E timpul sa vedem adevaratii vinovati.
  • -7 (11 voturi)    
    liberte egalite (Joi, 25 februarie 2021, 16:33)

    dystop [utilizator]

    Nu inteleg de ce e vazut ca o forma de discriminare aceasta propunere? Daca vrei sa calatoresti o vei putea face cu un test PCR sau antigen ca si acum. Un pasaport de vaccinare ar face mai usoara viata pentru cei care calatoresc frecvent, dar nu cred ca-i pica nimanui steaua sa-si faca un PCR cu 2 zile inainte de calatorie. E un efort minim, dar necesar in contextul actual. Nu te obliga nimeni sa te vaccinezi.

    Calatoresc foarte mult cu jobul si saptamanal trebuie sa imi fac un test PCR, iar mai nou am nevoie de unul si la intoarcerea in tara. Un astfel de pasaport m-ar ajuta enorm pe mine si pe altii ca mine, fara sa limiteze drepturile nimanui.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by