Supermarketurile britanice cer guvernului impunerea unei taxe pentru vânzările online

de S.J.     HotNews.ro
Luni, 8 februarie 2021, 11:14 Actualitate | Internaţional


Magazin Tesco
Foto: Mark Richardson / Alamy / Profimedia Images
Gigantul britanic de supermarketuri Tesco a cerut, alături de alte 17 nume mari din comerțul cu amănuntul din Marea Britanie, guvernului condus de Boris Johnson să implementeze o taxă de 1% pe vânzările magazinelor online, relatează AFP și BBC.

Retailerii tradiționali britanici motivează că măsura ar crea un context mai „corect” pentru concurența lor cu marile companii online precum Amazon.

Aceștia au solicitat de asemenea o reducere cu 20% a impozitului pe proprietatățile comerciale, potrivit unei scrisori adresate ministrului britanic al finanțelor, Rishi Sunak.

Impozitul pe proprietatăție comerciale a fost suspendat de guvernul britanic după izbucnirea pandemiei de COVID-19 și implementarea primului lockdown în primăvara anului trecut dar plătirea sa urmează să fie reluată din nou începând cu luna aprilie.

Magazinele de vânzare cu amănuntul tradiționale consideră că sunt dezavantajate de impozite comparativ cu giganții de comerț electronic precum Amazon ale căror vânzări au explodat după ce autoritățile au impus populației să rămână în case.

Retailerii avertizează că eșecul reformării sistemului fiscal în bugetul care urmează să fie prezentat în luna martie „va încetini calea redresării sectorului de distribuție (...), amenințând mii de locuri de muncă” în contextul în care sectorul este unul dintre cele mai afectate de pandemie și zeci de mii de locuri de muncă au fost deja tăiate.

„Credem că ar trebui să existe un context de echitate („condiții echitabile de concurență”) pentru toți distribuitorii, online sau care au un magazin, și de aceea propunem o taxă de 1% pentru companiile cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de lire sterline pe an”, detaliază Tesco într-un comunicat.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


2710 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 8 februarie 2021, 12:03)

    cartograful [utilizator]

    Daca nu se pot adapta ii rupe grija de taxe pentru altii. Hypermarketurile nu prea fac eforturi sa se adapteze noilor realitati chiar dinainte de pandemie: pierzi ore intregi ca sa cauti intr-o hala cat jumatate de stadion produse ale caror rafturi au mereu pozitia schimbata. Aglomeratie. Nervi in parcare. Muzica agasanta. Nu ai de la cine sa ceri o informatie. Cativa angajati haituiti de clienti si de "manageri" fug de colo colo cu carucioarele si incearca sa aranjeze cateva marfuri. Alternativa e sa-ti faci linistit cumparaturile de acasa pt. produsele de baza (produse de curatenie, alimente de baza, ustensile casnice, samd pe care le cunosti si cumperi aproape mereu aceleasi marci oricum) iar pt. produse mai pretentioase le poti cumpara din magazine specializate (carmangerie, vinuri, delicatese) acolo unde vanzatorul nu e fugarit dintr-un colt intr-altul de norme si clienti si poti sa ceri o informatie despre produs, samd.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by