Gigantul britanic de supermarketuri Tesco a cerut, alături de alte 17 nume mari din comerțul cu amănuntul din Marea Britanie, guvernului condus de Boris Johnson să implementeze o taxă de 1% pe vânzările magazinelor online, relatează AFP și BBC.

Magazin TescoFoto: Mark Richardson / Alamy / Profimedia Images

Retailerii tradiționali britanici motivează că măsura ar crea un context mai „corect” pentru concurența lor cu marile companii online precum Amazon.

Aceștia au solicitat de asemenea o reducere cu 20% a impozitului pe proprietatățile comerciale, potrivit unei scrisori adresate ministrului britanic al finanțelor, Rishi Sunak.

Impozitul pe proprietatăție comerciale a fost suspendat de guvernul britanic după izbucnirea pandemiei de COVID-19 și implementarea primului lockdown în primăvara anului trecut dar plătirea sa urmează să fie reluată din nou începând cu luna aprilie.

Magazinele de vânzare cu amănuntul tradiționale consideră că sunt dezavantajate de impozite comparativ cu giganții de comerț electronic precum Amazon ale căror vânzări au explodat după ce autoritățile au impus populației să rămână în case.

Retailerii avertizează că eșecul reformării sistemului fiscal în bugetul care urmează să fie prezentat în luna martie „va încetini calea redresării sectorului de distribuție (...), amenințând mii de locuri de muncă” în contextul în care sectorul este unul dintre cele mai afectate de pandemie și zeci de mii de locuri de muncă au fost deja tăiate.

„Credem că ar trebui să existe un context de echitate („condiții echitabile de concurență”) pentru toți distribuitorii, online sau care au un magazin, și de aceea propunem o taxă de 1% pentru companiile cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de lire sterline pe an”, detaliază Tesco într-un comunicat.

Citește și: