UE nu îl mai recunoaște pe Juan Guaido drept președinte interimar al Venezuelei

de S.J.     HotNews.ro
Luni, 25 ianuarie 2021, 16:49 Actualitate | Internaţional


Juan Guaido
Foto: Federico Parra / AFP / Profimedia Images
Uniunea Europeană nu îl mai consideră pe Juan Guaido preşedinte interimar al Venezuelei, ci doar un „interlocutor privilegiat”, au comunicat luni statele membre, potrivit Reuters și Agerpres.

Guaido nu mai poate fi recunoscut legal după ce a pierdut funcţia de preşedinte al parlamentului de la Caracas, în urma alegerilor din decembrie anul trecut, chiar dacă UE nu recunoaşte validitatea scrutinului, au arătat statele europene în 6 ianuarie.

După realegerea controversată a preşedintelui venezuelean Nicolas Maduro, în 2018, Guaido, ca şef al parlamentului, s-a autoproclamat preşedinte interimar şi a fost recunoscut ca atare de multe ţări; SUA şi Regatul Unit îl consideră în continuare lider legitim al Venezuelei.

Statutul de preşedinte interimar îi permitea lui Guaido accesul la fondurile confiscate de guvernele occidentale de la regimul Maduro, precum şi contacte cu oficiali la cel mai înalt nivel, şi îi asigura sprijin intern şi internaţional pentru mişcarea pro-democraţie pe care o conduce.

Cele 27 de state din UE au arătat într-o declaraţie comună că Guaido face parte din opoziţia democratică, deşi Parlamentul European a adoptat săptămâna trecută o rezoluţie prin care cerea guvernelor respective să îl recunoască în continuare ca şef de stat.

„UE reiterează apelul la (...) libertatea şi siguranţa tuturor opozanţilor politici, cu precădere a reprezentanţilor partidelor de opoziţie alese în Adunarea Naţională în 2015, şi în special a lui Juan Guaido. UE îi consideră actori importanţi şi interlocutori privilegiaţi”, arată declaraţia adoptată după o reuniune la Bruxelles a miniştrilor de externe europeni, care fac totodată apel la opoziţia venezueleană să se unească împotriva rolului controversat al lui Maduro.

Adunarea Naţională a Venezuelei aleasă în 2015 era dominată de opoziţie; cea actuală este controlată de aliaţii lui Maduro, după ce opoziţia a făcut apel la venezueleni să boicoteze alegerile.

Guaido a mulţumit săptămâna trecută Parlamentului European pentru recunoaşterea ca preşedinte al Adunării Naţionale. Membrii acesteia se consideră reprezentanţii legitimi ai poporului şi susţin că alegerile din 2020 au fost fraudate.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


3725 vizualizari

  • -8 (14 voturi)    
    Auzeam undeva ca SUA se gandeste la Venezuela (Luni, 25 ianuarie 2021, 16:56)

    Lok [utilizator]

    UE fiind mare prietena si vasala se conformeaza la secunda.
    • +7 (11 voturi)    
      hehe (Luni, 25 ianuarie 2021, 18:39)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Toti si toate sunt colonii si vasali mai putin maicuta voastra rusia, pupai-ai Leninul din Piata Rosie.
      • -4 (4 voturi)    
        Te repeti. (Luni, 25 ianuarie 2021, 19:50)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        In mod normal as fi zis ca vrei sa transmiti ceva prin tehnica repetarii, dar de fapt vrei doar sa iriti. Pacat ca nu iti iese, chestia asta merge doar vorbit.
    • 0 (0 voturi)    
      UE (Marţi, 26 ianuarie 2021, 22:53)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      UE tocmai l-a repus in drepturi pe tovarasul Maduro. Daca vrei sa zici ca prietenul Sanders (impreuna cu alti prieteni pe care nu-i mai numesc aici) are o slabiciune la Maduro, iar prietenii socialisti din UE s-au conformat, atunci ai dreptate. Doar atunci ai putea avea dreptate.
      • 0 (0 voturi)    
        Scopul nu ar fi de intarit realtii ci de a creea (Miercuri, 27 ianuarie 2021, 8:21)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        motive de a le aduce "democratia".
        • 0 (0 voturi)    
          Ah (Miercuri, 27 ianuarie 2021, 11:03)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Inteleg. Asa cum e acum in Venezuela e perfect, asta vrei sa zici. Duc o viata minunata acolo, dar dusmanul capitalist incearca sa le exporte democratie si capitalism, adica RAUL SUPREM.
          Ramane cum am stabilit.
          Singura problema e ca UE si US sunt, cel putin astazi, adevarate fantani de adevaruri marxiste, asa ca dumneata n-ai argumente pentru a sprijini o dictatura ca aia din Venezuela.
          Problema dumitale e ca Rusia, Venezuela, Cuba, China sau Coreea de Nord s-au ratacit de la "adevaratul socialism" si acum sunt doar niste dictaturi conduse de psihopati.
          Socialistii adevarati sunt la putere in UE si US asa ca nu pricep ce vrei sa ne spui, poate elaborezi un pic.
          • 0 (0 voturi)    
            Toti vor uleiu (Miercuri, 27 ianuarie 2021, 13:52)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            Care zace acolo linistit si nefolosit. Li se rupe la SUAdezi de binele Venezuelezilor si la UEdezi si mai si. Venezuela este in pozitia Irakului de acum 20 de ani, adica multa nafta si nu destul export la pretul recomandat. Razboaiele pe nafta se duc, ca daca era vorba de drepturile umane Africa Centrala era curatata de mult. Dar democratia are pretul ei si SUA prin UE si ce pozitii mai are si-l impune.
            • 0 (0 voturi)    
              ete fleosc (Miercuri, 27 ianuarie 2021, 14:57)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui Lok

              US e principalul beneficiar al scaderii productiei de petrol si al reducerii preturilor. Venezuela e pe nicaieri azi, desi putea sa fie mult mai sus. Resursele naturale are Venezuelei sunt absolut imense, dar au avut grija tovarasii sa-si tina poporul in mizerie in timp ce ei fura tot (cam ca in Rusia, nu?). Chestiile astea sunt usor desuete, crede-ma. Exista tot soiul de interese, dar nu-ti inchipui mneata ca Putin il sprijina pe Maduro pentru binele poporului venezuelean si nici ca intreaga conducere a Venezuelei a facut avere exploatand capitalistul american, socialistul rus ori cubanez.
              Oricum ai da-o, tot n-ai dreptate, imi pare rau.
              • 0 (0 voturi)    
                Problemele sunt multe. (Miercuri, 27 ianuarie 2021, 16:17)

                Lok [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                Petrolul cam gros ce necesita o industrie petroliera complexa adica o tara mai dezvoltata, cum ar fi SUA et.al. In general e un pic naiv sa crezi ca SUA a devenit exportator din fortele proprii ( si miraculoasa reumplere a puturilor raportata stiintific) si nu din petrolul din orientul mijlociu. Dar SUA mai are si o masiva economie ce numai unsa bine poate sa se sustina. In vreo 5 ani o sa fie pe uscat, si sunt cunoscuti ca fiind foarte prevazatori.
                • 0 (0 voturi)    
                  Explicatia dumitale e prea complicata (Joi, 28 ianuarie 2021, 9:47)

                  Luk [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                  Adevarul e mult mai simplu. SUA exporta gaze naturale, nu petrol (nu s-a reumplut niciun put, stai cuminte) Productia globala de petrol a scazut pentru ca sunt conflicte cu gramada in zonele de productie si pentru ca economiile din tarile alea se bazau exclusiv pe exportul de petrol. Nu e cazul US.
                  Adica tu iti imaginezi ca US risca sa ramana fara resurse pentru ca exporta gaze de sist? :)))
                  Oricum discutia asta n-are niciun rost si nicio legatura cu comentariul dumitale initial. Socialistii din UE l-au repus in drepturi pe tovarasul dictator Maduro pentru ca tovarasul Biden e un simpatizant al revolutiei socialiste globale. Atat si nimic mai mult.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Vom vedea. (Joi, 28 ianuarie 2021, 11:43)

                    Lok [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                    Dar despre puturi recomand pe Cranganu, e decent. https://www.contributors.ro/o-stafie-bantuie-prin-lume-stafia-hidrocarburilor-regenerabile/
                    Apoi e vorba de petrol, nu spun ca nu si gaz dar de petrol vorbesc.
                    https://www.ft.com/content/9cbba7b0-12dd-11ea-a7e6-62bf4f9e548a
                    Momentul in care au inceput sa pompeze petrol in puturi pentru ca rezervele erau pline nu il gasesc, dar a fost unul important.
  • -4 (8 voturi)    
    O, ce veste minunata! (Luni, 25 ianuarie 2021, 17:05)

    Luk [utilizator]

    Pentru Maduro.
  • +3 (9 voturi)    
    Intrebare (Luni, 25 ianuarie 2021, 17:31)

    alunescu [utilizator]

    Cum poate cineva sa castige la Loto 6/49 daca nu a jucat in viata lui un bilet 6/49? Simplu. Pretinzand ca a castigat! Hai sa incercam si noi!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by