SUA: Prima execuție federală după 17 ani. Daniel Lee, care a omorât trei persoane, executat prin injecție letală

de N.O.     HotNews.ro
Marţi, 14 iulie 2020, 16:52 Actualitate | Internaţional


Daniel Lewis Lee
Foto: Captura Twitter
Daniel Lewis Lee, condamnat la moarte pentru uciderea a trei membri ai unei familii, a fost executat marți, după ce Curtea Supremă din SUA a dat undă verde primelor execuții ale prizonierilor federali după 17 ani, relatează AFP și Reuters.

Daniel Lee a fost declarat decedat la ora 08.07 (12.07 GMT) după o injecție letală în închisoarea din Terre Haute, din Indiana, a precizat ministerul american al Justiției într-un comunicat transmis AFP.

Curtea Districtuală a Statelor Unite a Americii a ordonat luni Departamentului american de Justiție să amâne patru execuții programate între iulie și august. Ordinul a fost confirmat de o Curte de apel, dar la 2.10 a.m (06.10 GMT) Curtea Supremă a dat undă verde execuțiilor federale.

Prizonierii au susținut, în fața instanței, că injecțiile letale reprezintă ”o pedeapsă neobișnuită și plină de cruzime”.

Daniel Lewis Lee, susținător al supremației albilor, a fost condamnat la moarte în 1999 pentru uciderea a trei membri ai unei familii, printre victime fiind și o fetiță de 8 ani.

După Daniel Lee, Wesley Purkey, Alfred Bourgeois și Dustin Honken ar urma să fie executați în iulie și august la o închisoare federală din Terre Haute, Indiana.

Susținerea pentru pedeapsa cu moartea a scăzut printre americani, doar 54% dintre americani sunt pentru executare, comparat cu 80% la începutul anilor 1990.

Doar câteva state, în special în sud, mai folosesc pedeapsa. 22 de persoane au fost executate în 2019.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5423 vizualizari

  • +10 (18 voturi)    
    Facem si noi o injectie? (Marţi, 14 iulie 2020, 17:12)

    Urzitoru [utilizator]

    Ii facem si noi o injectie lui Dinca?
  • +24 (30 voturi)    
    Prizonierii (Marţi, 14 iulie 2020, 17:33)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    Prizonierii au susținut, în fața instanței, că injecțiile letale reprezintă ”o pedeapsă neobișnuită și plină de cruzime”.

    Ei insa cand au omorat au facut-o in mod obisnuit si milostiv, plin de bunatate.
    • +6 (10 voturi)    
      prizonierii?? mi-a scapat asta (Marţi, 14 iulie 2020, 19:49)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      Adica detinutii, fiindca nu au fost capturati pe fornt in cadrul unui razboi ci fiindca au facut niste crime si au fost judecati pentru asta.
      Total de acord, criminalii nu sunt de acord cu metoda injectiei letale, ei prefera cutitele, armele de foc, inecul, arsul de viu, etc. Niste umanisti!
    • +1 (5 voturi)    
      de acord. (Marţi, 14 iulie 2020, 22:22)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      injectia este "cruel and unusual punishment", conform constitutiei statelor unite ale americii, si deci interzisa.

      bine baieti, daca voi asa considerati... aveti aici o foaie de hartie si un pix. aveti 15 minute sa descrieti o metoda de executie care vi se pare "humane and usual".

      doar ca x va fi executat cu versiunea lui y, y cu a lui z si tot asa.
  • +10 (20 voturi)    
    k (Marţi, 14 iulie 2020, 17:44)

    cartofiprajiti [utilizator]

    sustin pedeapsa cu moartea!
    • +1 (11 voturi)    
      E discutabil (Marţi, 14 iulie 2020, 20:44)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

      Din păcate cazurile în care ești 100% sigur de autor sunt puține. În cazul unor erori judiciare repercursiunile devin ireparabile.
      • +5 (7 voturi)    
        Doar un cuvant (Marţi, 14 iulie 2020, 22:26)

        Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Dinca!
      • +2 (8 voturi)    
        Date? Statistici pentru afirmatia cu procentaj? (Marţi, 14 iulie 2020, 23:07)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Talionul functiona totusi.
    • +3 (5 voturi)    
      De ce o susțin (Miercuri, 15 iulie 2020, 8:53)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

      Pentru că la ce lucru bun se mai poate aștepta societatea de la unul ca acesta din artcol? Sau de la unul ca Breivik? Poate doar, dacă mai trăiesc mai comit și alte crime dacă li se oferă ocazia, iar ca să nu li se ofere ocazia atunci trebuie păziți foarte, foarte bine, ceea ce înseamnă cheltuieli mari. Și de ce să fie cheltuiți banii din bugetul constituit prin taxele asupra oamenilor care muncesc pentru a-i ține în viață pe unii de la care societatea nu mai poate aștepta nimic bun?
      Și încă un aspec: se zice că frica păzește pepenii. Adică, poate, de frică de marte poate că mai mulți nu ar comite crime cu premeditare. Altfel, dacă cu închisoarea tot s-a obișnuit, ce mai contează pentru el dacă mai comite încă o crimă pe lângă cele pe care le-a comis?
  • +14 (16 voturi)    
    Cine ii vrea in viata sa le plateasca inchisoarea (Marţi, 14 iulie 2020, 17:55)

    UnOarecare [utilizator]

    Sau la munca silnica!
  • +1 (13 voturi)    
    Bani aruncati (Marţi, 14 iulie 2020, 17:57)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Tin minte ca citisem ca procedura e destul de scumpa si nu e nici prea bine vazuta prin ochii unora (care aparent tin mai mult la cat de bine si placut e pentru criminal, victimele, daca-s moarte, sunt irelevante in mintea lor). Desi otravirea, in sine, ma indoiesc ca e la fel de dureroasa precum tortura sau abuzurile psihologice adoptate de astfel de monstri.

    Si totusi, da, consider bani aruncati. Era mai simplu sa-l arunce intr-un focar de COVID. Daca destinul decidea ca merita sa traiasca, scapa maxim cu sechele. Daca destinul era corect, macar disparea din istorie si nici nu ar fi costat bani.

    Astfel de monstri sunt irecuperabili... parerea mea e ca simpatia unora e irosita pe ei. Nu zic nici sa fim toti juriu si calai sau sa nu fim empatici. Dar trebuie gasit un echilibru. Si echilibru nu e sa citesti "[...], printre victime fiind și o fetiță de 8 ani." si sa pui egalitate intre copil si membri care POATE ar fi supravietuit si acest monstru. Nu e animal. E monstru. E o diferenta.
  • +5 (17 voturi)    
    o completare la articol (Marţi, 14 iulie 2020, 18:01)

    @Dem [utilizator]

    crimele au avut loc in urma cu 24 de ani !! in 1996 iar cele trei victime sunt albe si nu de culoare cum s-ar fi presupus, criminalul fiind un white supremacist adica un rasist cu R mare
    • +2 (6 voturi)    
      vine de nu se leaga (Miercuri, 15 iulie 2020, 1:28)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui @Dem

      el alb, victimele albe, unde e crima rasiala...
      e un criminal jegos si atat.
      si a mai fost si pensionar la stat atata amar de timp.
  • +17 (27 voturi)    
    acum avem o lume un pic mai buna (Marţi, 14 iulie 2020, 18:09)

    c2 [utilizator]

    cateva detalii despre creatura executata azi

    In 1990 la 17 ani si jumatate dupa o petrecere l-a batut pe unul pana l-a lasat inconstient, apoi i-a dat cutitul lui lui var-su care l-a omorat pe ala:
    - var-su a primit inchisoare pe viata
    - el doar 5 ani inchisoare

    La putin timp dupa ce a iesit din inchisoare in ianuarie 1996 impreuna cu un complice s-au dus la casa unei familii si i-au asteptat sa se intoarca. Dupa ce i-au imobilizat pe barbat si pe femeie au aflat de la fata de 8 ani unde sunt banii si niste arme de foc. Apoi cu un electrosoc i-au electrocutat pe toti 3 pana au lesinat, le-au pus pungi pe cap si au sigilat pungile cu banda izolatoare. Astfel toti 3 au murit sufocati. Au aruncat corpurile intr-o mlastina dar au fost prinsi cand au vandut armele. Complicele lui a primit 3 pedepse de inchisoare pe viata iar el condamnare la moarte.

    Dupa 24 ani s-a facut dreptate.
    • +4 (10 voturi)    
      si revenind la "prizonierii" care cred ca ... (Marţi, 14 iulie 2020, 19:53)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui c2

      Executia prin injectie e inumana ce ar fi fost daca animalul ar fi fost omorat prin aceeasi procedura pe care a aplicat-o victimelor lui?
      Electrocutare la foc mic si asfixiere intr-o punga de plastic?
    • 0 (2 voturi)    
      Dreptate.... (Miercuri, 15 iulie 2020, 12:06)

      vlad.... [utilizator] i-a raspuns lui c2

      Ai scris mult, ai gasit fapte dar nu intelegi dincolo de instinctul a-l lovi, de a-l face sa sufere.

      La 17 ani era implicat in crime. Minor, imagineaza-ti ce educatie a avut. Si daca vrei sa intelegi, varul lui era un criminal. Asta ar trebui sa-ti spuna multe despre familia si educatia lui. A facut apoi 5 ani de puscarie, deci acces la o noua tura de educatie, de data asta cu infractori profesionisti. Pentru ca inchisorile din SUA sunt administrate pentru profit, nu pentru educatie si reintegrare.

      Si apoi a facut crimele alea oribile, care par mai mult faptele unui psihopat. Dar iar, in SUA nimeni un se ocupa de oameni de genul asta.

      Acum societatea vrea sange, l-au omorat. Cu ce e mai buna lumea, cu ce au prevenit crime ca a lui sa se intample? Compara cu inchisoarea pe viata, nu cu eliberarea lui. Eliberarea e aberanta, sa nu ajunem acolo. Si daca o sa studiezi o sa vezi ca e mai scumpa o executie decat inchisoare pe viata.

      Deci societatea pierde financiar, nu opresete alte crime si devine la randulul ei criminala. Eu va multe parti negative in executia asta.

      Justitia nu e facuta sa razbune. Dreptate nu se poate face in cazul asta, crima a fost comisa si orice pedeapsa primeste asta nu e drept. Pot sa-l omoare de 100 de ori si tot nu e drept. Nu poti sa faci dreptate cand un copil de 8 ani e mort, nu poti orice faci...
  • +11 (19 voturi)    
    Noua viziune ; (Marţi, 14 iulie 2020, 18:18)

    Observatory [utilizator]

    Criminalii sunt băieți buni, victimele sunt vinovate :
    Tovarăși , trebuie ( must) sa fiți political corect !
    O noua viziune de Kakao !
    Unde draqul fac ăștia școala ?
  • +14 (22 voturi)    
    Sunt total de acord cu pedeapsa (Marţi, 14 iulie 2020, 18:22)

    Cuca [utilizator]

    Victimele nu revin la viata, Lui i-a fost mila de ele ? Le-a mai dat o sansa ? Nu. Atunci, nici eu nu i-as da lui a doua sansa.
  • +4 (12 voturi)    
    Nu mai au pic de simt artistic (Marţi, 14 iulie 2020, 18:28)

    Mihail. [utilizator]

    Dr. Guillotin se rasuceste in mormant...
  • -1 (13 voturi)    
    L-au mai tinut in viata 24 de ani ? (Marţi, 14 iulie 2020, 19:47)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Bravo SUA, Europa e o butaforie.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by