Peste 30% din piloții civili din Pakistan au licențe false și nu au calificarea necesară să piloteze, a anunțat miercuri ministrul Aviației pakistanez, potrivit CNN.

Avion prabusit in KarachiFoto: Captura YouTube

Ministrul Ghulam Sarwar Khan a declarat în fața Adunării Naționale, camera inferioară a legislativului pakistanez, că 262 de piloți din totalul de 860 de piloți activi din țară „nu au dat examenul ei înșiși” ci au plătit pe cineva să îl susțină în locul lor.

„Nu au experiență de zbor”, a precizat acesta.

Pakistan International Airlines (PIA), transportatorul național, a anunțat consemnarea la sol imediată a tuturor piloților care dețin licențe false, precizând că o parte a piloților falși sunt angajați ai unor operatori străini.

Rezultatele investigației au fost anunțate miercuri făcând parte dintr-un raport preliminar asupra prăbușirii zborului PK 8303 din 22 mai în urma căruia 97 de persoane și-au pierdut viața.

Avionul PIA s-a prăbușit în orașul Karachi, tragedie în urma căreia 97 din cei 99 de pasageri și membri ai echipajului de la bord au decedat.

Ministrul nu a precizat dacă piloții zborului PK 8303 erau posesori de licențe false însă potrivit raportului oficial cei doi discutau despre coronavirus și au ignorat în mod repetat avertismentele controlorilor de trafic înainte ca avionul să se prăbușească într-o zonă rezidențială din apropierea aeroportului”.

„Cei doi piloți discutau despre coronavirus pe parcursul zborului. Ei nu erau concentrați. Au vorbit despre coronavirus și cum le afectează familiile”, a declarat Khan, adăugând că piloții erau „prea încrezători”.

Potrivit acestuia, controlorii de trafic i-au avertizat de trei ori că avionul lor se află la o altitudine prea ridicată și nu ar trebui să încerce o aterizare, „dar căpitanul nu a ținut cont de aceste instrucțiuni”, piloții continuând operațiunea fără a coborî trenul de aterizare.

„Avionul a atins suprafața pistei cu motoarele”, notează raportul, arătând că motoarele au frecat pista, provocând scântei și avarii iremediabile. Piloții ar fi încercat să înalțe avionul înapoi în aer dar avariile provocate motoarelor au condus la cedarea acestora și au provocat prăbușirea avionului.

REFERINȚE: