CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg a anunțat marți că rețeaua de socializare le va permite utilizatorilor să dezactiveze reclamele politice, relatează Insider.

Intalnire Trump-ZuckerbergFoto: Casa Alba

„Toată lumea vrea să vadă politicienii trași la răspundere pentru ceea ce declară - și știu că mulți oameni vor ca noi să moderăm și înlăturăm din conținutul postat de aceștia”, a scris Zuckerberg într-un editorial pentru USA Today.

„Pentru cei care s-au hotărât deja cu cine vor să voteze și vor doar ca alegerile să se termine odată, vă auzim - așa că introducem opțiunea de a dezactiva reclamele politice”, a anunțat acesta, adăugând că „însă o să vă reamintim să votați”.

Facebook va începe implementarea funcției pentru unii utilizatori începând de miercuri și o va face disponibilă pentru toți în următoarele săptămâni, a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru CNBC.

Utilizatorii vor putea să dezactiveze reclamele despre subiecte politice, sociale și electorale venite din partea candidaților și a altor organizații cu caracter politic.

Zuckerberg a mai afirmat că Facebook va continua să depună eforturi pentru combaterea intervențiilor străine în alegeri prin urmărirea și închiderea conturilor false. Compania a înlăturat 3,3 miliarde de conturi false în 2018 și 5,4 miliarde anul trecut până în luna noiembrie.

Anunțul lui Zuckerberg vine într-un moment în care compania se confruntă cu critici cu privire la decizia de a permite conținutul politic chiar dacă acesta conține dezinformări sau afirmații false.

Gigantul social media s-a aflat în atenția publică în ultimele săptămâni după ce a refuzat să urmeze exemplul Twitter și să verifice afirmațiile înșelătoare postate de președintele american Donald Trump pe platforma sa.

„Avem o politică diferită faţă de Twitter cu privire la acest subiect”, a afirmat Zuckerberg, adăugând că crede cu tărie că Facebook „nu trebuie să fie arbitrul adevărului pentru tot ceea ce scriu oamenii online”.