INTERVIU​

Cum văd protestele din SUA două românce, din New York, respectiv Philadelphia: „Singurii pe care îi văd că nu poartă mască sunt, culmea, polițiștii”

de Gabriel Bejan     HotNews.ro
Joi, 4 iunie 2020, 10:12 Actualitate | Internaţional


Proteste în Brooklyn, New York, împotriva uciderii lui George Floyd
Foto: Lexie Moreland/WWD/ Profimedia Images
​Două românce, una din New York și cealaltă din Philadelphia, povestesc pentru Hotnews cum se văd de la fața locului protestele din SUA împotriva uciderii afro-americanului George Floyd de către un polițist alb.

Moartea afro-americanului George Floyd, din Minneapolis, din ziua de 25 mai, a dat naștere uneia dintre cele mai puternice mișcări de stradă din America ultimilor ani.

Analiștii sunt de părere că, deși America este obișnuită cu protestele cauzate de acte de abuz ale polițiștilor împotriva unor oameni de culoare, de data aceasta lucrurile sunt amplificate și de criza generată de pandemia COVID-19. Starea de tensiune din Statele Unite nu aștepta parcă decât o scânteia pentru a se transforma într-o veritabilă explozie socială.

Înregistrarea video în care George Floyd îi spune polițistului ce își ținea genunchiul pe gâtul lui că nu poate să respire, fără ca acesta să reacționeze în vreun fel, a făcut înconjurul lumii. Oamenii au ieșit în stradă în marile orașe americane, dar și în capitale europene.

În același timp, mediul online este plin de imagini care arată tineri care, sub pretextul protestelor, sparg și jefuiesc magazine. Pentru a afla care este atmosfera reală din orașele americane am vorbit cu două românce, o avocată din Philadelphia și un regizor de film din New York. Ce au povestit acestea, puteți citi mai departe:

Adriana Mitchell, avocat, Philadelphia: „Protestele sunt anti-poliție, nu anti-Trump”




Când au început protestele în Philadelphia? La cât timp după uciderea lui George Floyd?

Protestele au început sâmbătă, la șase zile după uciderea lui George Floyd. Știu că a fost ucis luni, dar nu țin minte exact când a apărut video-ul ăla oribil pe televiziune.

Oricum, în Philadelphia, un oraș in care afro-americanii reprezinta oficial cam 42-44% din totalul populației, de regulă, nu au loc proteste mari și violente. N-aș ști să-ți spun exact de ce, avem niste gheto-uri mari si urate, e destulă sărăcie, e multă mizerie, destulă criminalitate, dar lumea își cam vede de-ale ei, e o atmosferă mai relaxată, nu-i spun degeaba "The City of Brotherly Love".

În cei cincisprezece ani de când sunt aici am văzut și am participat la demonstrații, toate pașnice. Când în alte orașe vedeai violență și magazine distruse și chestii din astea, în Philly ieșea lumea la protest și după aceea oamenii mergeau fericiți acasă.

Cum au evoluat protestele împotriva uciderii lui George Floyd la tine din oraș? Cum s-a trecut de la proteste pașnice la spargeri de magazine?

Sincer, n-aș ști să-ți spun exact ce s-a întâmplat și de ce. A început ca oricare alt protest, după care s-a transformat într-o chestie ciudată. Eu nu cred în teoria conspirației, nu cred ca au fost polițiști infiltrați sau lucruri din astea, cred că era suficient ca un puști să spargă un geam și ceilalți să-l urmeze din teribilism sau pur si simplu fiindcă au văzut-o ca pe o oportunitate să obțină lucruri pe care altfel nu și le puteau permite.

E o zona comercială și de birouri, ca un fel de Magheru sau Victoriei (n.r.- din București), cu magazine „de fițe", majoritatea sunt din rețetele mari gen Gap, Lush, T-Mobile, Apple, Sephora. Din magazinul Apple au luat tot ce era expus, din T-Mobile cam la fel, în rest am văzut bătaie pe încălțăminte sport, pe haine, lucruri din astea.

Citește și: SUA: George Floyd era infectat cu coronavirus - autopsie oficială / Ce spune legistul șef

Ce m-a surprins pe mine e că poliția era comasată într-o intersecție, la câteva zeci de metri de protestatari. Nu mișcau un deget, stăteau și se uitau. N-am fost acolo, dar m-am uitat cu atenție la o grămadă de filmări live. Am văzut mașinile de poliție incendiate la televizor pe una din arterele principale și după aceea au început oamenii să posteze video-uri cu vitrinele sparte și magazinele vandalizate.

Am biroul acolo (n.r.- biroul de avocatură) de vreo șapte ani și m-a surprins să văd că polițiștii erau comasați la o intersecție și stăteau pur și simplu, se uitau la copiii ăștia care distrugeau tot. Aria nu e foarte mare și străzile care se intersectează formează niște careuri, ca-n New York, era foarte simplu să îi înconjoare și să-i oprească.

N-aș ști să spun de ce n-au făcut-o. Inacțiunea lor de sâmbătă cred că a favorizat dezastrul de duminică, atunci când hoții au început să opereze prin cartiere, unde distanțele între malluri sunt mari și unde era greu, aproape imposibil, să-i oprești.

Dacă sâmbătă cred că am avut de-a face cu o mulțime formată din protestatari și oportuniști, duminică erau clar hoți care văzuseră că e loc de furat. Erau deja scene ca din filmele cu Stan și Bran, hoții ieșeau cu televizorul din magazine și poliția îi fugărea prin parcare, alt grup mergea la alt mall, până ajungea poliția fugeau în altă parte sau se duceau în locul din care poliția tocmai îi fugărise.

Sincer, m-a speriat mai mult ce se întâmpla duminică decât sâmbătă. Sâmbătă era o mulțime care fierbea, spartul geamurilor a fost ca o descătușare, unii nu s-au putut abține și au furat niște prostii, dar nu cred ca veniseră cu gândul de a fura. Au fost oameni și care au luat lucruri și le-au dat foc. Duminică a fost cu totul altă treabă, era clar că oamenii n-aveau nici frică, nici respect față de nimeni, erau la furat ziua în amiaza mare.


Proteste în Philadelphia. FOTO: USA Today Network via Profimedia Images

Ai participat la vreun miting împotriva uciderii lui George Floyd?

N-am participat, am preferat să merg la vot.

Au fost victime în Philadelphia?

Azi-noapte (n.r.- ieri noapte) proprietarul unui magazin de arme a împușcat un hoț care încercase să intre la el în magazin și l-a omorât.

Ți-ai schimbat în vreun fel comportamentul în ultimele zile? Ai renunțat la anumite deplasări în oraș, eviți unele zone, mijloacele de transport în comun etc? Viața ta de zi cu zi este afectată?

Viața mea nu s-a schimbat în niciun fel, am fost pe străzi și luni și marți, azi am fost la birou, care după cum ți-am zis, e în zona în care s-a produs nebunia de sâmbătă, străzile au fost curățate lună, oamenii au ieșit duminică dimineața cu mături și au ajutat la curățenie, magazinele aveau geamurile acoperite cu plăci din lemn.

Se circula în oraș, transportul public a fost oprit pentru o perioadă sâmbătă și avem ora obligatorie de intrat în casă, dar nu prea conteaza fiindcă Philadelphia e încă în carantină, totul e închis.

Există o mișcare clară din partea protestatarilor onești de a se delimita de cei care comit jafuri?

Acum nu știu ce-s ăia "protestatari onești". Știi cum e, la revolte participă tot felul de oameni și se întâmplă tot soiul de lucruri. La Revoluția din 1989, în Galați (n.r- orașul unde s-a născut Adriana) primii pe baricade au fost vânzătorii de valută și cea mai cunoscută prostituată din oraș.

Asta e viața, nu sunt de acord cu distrugerile, mulți dintre cei pe care-i cunosc nu sunt de acord nici ei, dar asta s-a întâmplat deja acum trei zile, sâmbătă. De atunci și până acum, în Philadelphia oamenii au continuat să protesteze pașnic, fără incidente de genul ăsta.


Polițiști din Philadelphia în timpul protestelor. FOTO: Michael Candelori/ Pacific Press/ Profimedia Images

Din ce ai văzut tu, protestele sunt mai degrabă îndreptate împotriva poliției sau împotriva administrației Trump?

Protestele sunt anti-poliție, dar e ceva mai mult de explicat. Tensiunile dintre polițiști și populația de culoare nu sunt ceva nou, episoade în care poliția a ucis persoane nevinovate sau care comiseseră infracțiuni minore au mai fost, iar astea nu sunt primele proteste.

Rasismul este, din păcate, instituționalizat, dar cred că pe lângă asta există foarte multă teamă și neîncredere de ambele părți.

Am auzit nenumărate mărturii ale unor oameni de culoare care spun că băieții la o anumită vârstă au parte de ceea ce ei numesc „the talk", o discuție în care părinții le explică cum să evite orice probleme cu poliția, să se poarte frumos, să nu răspundă și să fie supuși, să se lase percheziționați dacă sunt opriți de poliție.

Zilele astea am văzut bărbați în toată firea, oameni cu cariere, cu situații financiare bune, plângând la televizor și spunând că indiferent cât succes sau câți bani au, tot se tem pentru viața lor când sunt opriți de poliție. Uite, am văzut recent un profesor de colegiu pe care poliția l-a oprit pe stradă când se ducea să-și ia de mancare în pauza de prânz și, deși le-a arătat legitimația, nu l-au lăsat să plece până nu l-au confruntat cu o femeie care fusese jefuită.

Mai e un episod celebru cu un faimos profesor de la Harvard care face și o emisiune TV foarte populară. Acum câțiva ani omul s-a întors dintr-o vacanță și și-a uitat cheile acasă. A forțat poarta, dar după ce a intrat în casă s-a trezit cu un polițist care a refuzat să creadă că aia era casa lui. A fost un imens scandal, până la urmă Obama i-a invitat pe amândoi la o bere la Casa Albă.

De partea cealaltă, am văzut situații în care impresia mea a fost că acțiunile polițiștilor nu erau motivate de rasism, ci de teamă. Teama că, în loc de permis de conducere, omul pe care-l opriseră în trafic va scoate din torpedou un pistol. Eu cred că e nevoie de mai mulți polițiști de culoare, oameni care să priceapă mentalitatea din cartier, să înțeleagă oamenii.

Aici societatea e segregată, fiecare stă în cartierul lui, în pătrățica lui, de aici și teama și neîncrederea. În acest război surd al raselor, polițiștii sunt percepuți ca fiind de partea „omului alb”, nu doar de către negri, ci și de către albi.

Care este atmosfera în cercul tău de prieteni, colegi de serviciu, cunoștințe?

Prietenii mei sunt oameni care cred ca și mine că „police brutality" e un fenomen real și că „Black Lives Matter”. Am foarte mulți prieteni implicați civic într-o formă sau alta. Unii participă la demonstrații, alții oferă servicii legale pro bono, alții fac voluntariat în comunități, am prieteni care sunt implicați în politică. Demonstrațiile sunt bune pentru a atrage atenția asupra a ceea ce se întâmplă și pentru a rezolva o situație punctuală, dar e nevoie ca oamenii să voteze, să se implice pe termen lung.

Mona Nicoară, regizor de film, Brooklyn, New York: „Singurii pe care îi văd că nu poartă mască aici la New York sunt, culmea, polițiștii”




Când au început protestele în New York?

Primele proteste de care am auzit eu în oraș au fost cele din 29 mai. Dar aceste proteste nu au venit nu doar ca urmare a uciderii lui George Floyd. Ele sunt rezultatul acumulării tensiunilor rasiale din Statele Unite.

Unele din incidentele recente sunt acute și legate direct de brutalitatea poliției: o filmare făcută publică pe 5 mai arată cum Ahmaud Arbery a fost împușcat în timp ce făcea jogging pe 23 februarie în Brunswick, statul Georgia, de un fost polițist și de fiul lui; Breonna Taylor a fost împușcată de poliție în Lousville, statul Kentucky, în timpul unui raid neaunțat care îl viza pe fostul ei iubit; George Floyd a fost ucis pe 25 mai în Minneapolis, statul Minnesota, în aceeași zi în care la noi în New York în Central Park o femeie albă care a a fost rugată de Christian Cooper, un ornitolog amator, să-și pună câinele în lesă regulamentar, a fost filmată sunând isteric poliția să vină să-i salveze viața “amenințată” de un afro-american…

Nu e nimic nou în asta, din păcate: proteste similare au început în 2014 după ce Michael Brown a fost ucis de un polițist alb în Ferguson, statul Missouri, și Eric Garner a fost gâtuit de un polițist în cartierul Staten Island din New York. Același lucru s-a întâmplat după ce Rodney King a fost bătut de polițiști din Los Angeles, statul California, în 1991, și justiția a fost percepută a fi de partea făptașilor. Iar istoria merge de fapt mai adânc, în anii 1960…

Citește și: VIDEOINTERVIU Revoltele din Statele Unite: Cum se explică jafurile şi de ce poliţia este mai bine "echipată" să rezolve problema decât Garda Naţională

Dar nu e vorba doar despre aceste incidente acute: inegalitatea aici în America merge foarte adânc. Pandemia COVID-19 a scos la iveală disproporții masive dintre albi și negri: cine își permite să stea acasă și cine trebuie să meargă la slujbe esențiale (nu doar în sănătate, dar în transporturi, servicii, construcții etc.), cine are economii să supraviețuiască dacă devine brusc șomer și cine nu mai are ce pune pe masă a doua zi, cine are asigurări de sănătate și cine e descoperit în fața urgiei, cine are rata mortalității mai mare și cine are probleme de sănătate legate de subnutriție, rasism de mediu etc.

Astea sunt lucruri care au devenit limpezi ca lumina zilei, imposibil de negat, în ultimele trei luni. Toate astea se acumulează într-un fel de violență lentă (ca să folosesc o vorbă a unui fost profesor al meu, Rob Nixon) care pe termen lung este la fel de (dacă nu chiar mai) ucigătoare ca brutalitatea poliției.

Mișcarea “Black Lives Matter” cere și eliminarea rasismului structural ale cărui efecte cumulative sunt și ele mortale la scară largă.

Cum au evoluat protestele din New York, de la proteste împotriva uciderii lui George Floyd la spargeri de magazine, violențe, incendieri?

După prima seară, când furia din oraș s-a adunat în Brookyn și au fost atacate câteva mașini și câteva secții de poilție la noi în cartier, protestele au devenit mult mai organizate și mai calme. Acum sunt voluntari care au grijă ca lumea să nu încalce legea, inclusiv ora limită impusă în ultimele trei nopți.

Pentru că nu folosim transportul în comun ca înainte, sunt mai multe locuri de adunare în fiecare dup-amiază (la un moment dat numărasem pe Twitter vreo cinci doar în Brooklyn, plus tot cam atâtea în Manhattan, Queens și Bronx, și mai puține în Staten Island), ca să poată participa toți cei care vreau.

Și sunt foarte mulți care vreau: afro-americanii sunt în minoritate la aceste proteste, e un eșantion reprezentativ cu foarte mulți albi și persoane de origine asiatică, cu evrei și palestinieni, cu musulmani și hinduși și atei laolaltă, ca în metrou.

Am văzut mii de oameni la unele dintre ele — majoritatea tineri, și cu grija celuilalt: la fiecare protest sunt voluntari care donează sticle cu apă, snacks-uri, cartoane și carioci pentru făcut pancarte și măști. Singurii pe care îi văd că nu poartă mască aici la New York sunt, culmea, polițiștii — care la început au luat poziții foarte agresive față de protestatari.

Dar acum că le-a devenit clară și lor diferența dintre protestatari și grupurile infracționale, mi se pare că s-au mai relaxat și ei, cel puțin în în timpul zilei. După ce poliția a escaladat violențele în data de 29, acum încearcă să revină la o relație umană cu protestatarii: nu sunt militarizați, nu poartă scuturi sau arme automate la vedere.


Protest în Brooklyn, New York, împotriva uciderii lui George Floyd. FOTO: Lexie Moreland/WWD/ Profimedia Images

Ați participat la vreun miting împotriva uciderii lui George Floyd? Ce s-a întâmplat?

Eu am participat la proteste din 30 mai, fiul meu cel mare din 29. Am mers cu amândoi copiii, cu prieteni, dar și singură în fiecare zi, aici în Brooklyn.

Atmosfera e emoționantă — ieri, de exemplu, am fost la un protest care era condus în întregime de fete: albe, afro-americane, musulmane cu văl, ce-o fi. Am văzut câteva sute de oameni care s-au culcat pe asfalt timp de 8 minute și 46 de secunde, cât a fost țintuit George Floyd, scandând “I can’t breathe”, ultimele cuvinte ale lui George Floyd săptămâna trecută dar și ale lui Eric Garner acum doar șase ani.

E un moment în care respirația pare să fie un principiu organizațional care împarte apele în mai multe feluri: cine are voie să respire și cine nu, cine poate să respire singur și cine e pus pe ventilator, cine nu mai respiră deloc și cine inspiră și expiră făcând yoga pe zoom, cine inhalează gaze lacrimogene…

V-ați schimbat în vreun fel comportamentul în ultimele zile? Ați renunțat la anumite deplasări în oraș, evitați unele zone, mijloacele de transport în comun etc? Viața de zi cu zi este afectată?

Nu. Dar dar nici nu prea mai rămăsesese ce să schimbe protestele: aici la New York suntem încă în „lockdown” foarte strict săptămâna asta și probabil doar puțin mai relaxat săptămâna viitoare, ceea ce înseamnă că nu sunt deschise decât farmacii și supermarketuri, transportul public este dedicat în principal lucrătorilor esențiali, iar lumea este descurajată să iasă cu excepția drumurilor esențiale și a plimbărilor sau jogging-ului absolut necesare pentru sănătatea noastră fizică și mentală.

Seara nu avem unde să ieșim, așa că nici noul “curfew”, ora limită impusă în ultimele zile, nu ne schimbă de fapt cu nimic programul zilnic în perioada asta — cu excepția mersului zilnic la proteste pentru unii dintre noi.

Ați asistat la vreun incident violent, ați văzut cum se spărgea un magazin, se incendia vreo mașină etc?

Nu.

De ce credeți că poliția nu a intervenit pentru oprirea jafurilor?

Nu știu dacă premiza întrebării dumneavoastră e bazată pe date specifice din New York. Poliția a intervenit, uneori cu forță disproporționat de mare. La un moment dat la începutul protestelor poliția din oraș a arestat peste 700 de persoane într-o singură seară, inclusiv ceva grupuri organizate care au prădat magazine de lux și de electronice din Manhattan.

Îmi imaginez că e posibil să fie excedați la un moment dat, dar nu se pune problema să nu intervină, mai ales că, istoric vorbind, poliția din New York a apărat proprietatea privată și business-urile din oraș mai abitir ca oamenii, din păcate.

Cine sunt cei care comit jafuri?

De unde să știu eu? Nu speculez.

Există o mișcare clară din partea protestatarilor onești pentru a se delimita de cei care comit jafuri?

Absolut. Și nu doar din partea protestatarilor, ci și a primăriei orașului și a guvernatorului statului New York, care recunosc legitimitatea mișcării și au spus clar și răspicat că jafurile nu sunt parte din protestele, ci sunt niște infracțiuni oportuniste.

Realizați însă că asta e a cincea întrebare legată de “looting” dintr-un interviu cu doar 12 întrebări? Și că niciuna din întrebările trimise de dumneavoastră nu se leagă de cauzele protestelor și de condiția minorității afro-americane din SUA?

În acest moment protestele sunt mai degrabă îndreptate împotriva poliției sau a administrației Trump?

Nu este un protest anti-Trump. Trump e doar cireașa de pe tortul de rahat servit populației de culoare din această țară de la bun început. Forțele de ordine au tratat negrii cu brutalitate de când au venit primele corăbii cu sclavi pe continentul ăsta. Tot de atunci datează și rasismul structural și supremația albilor aici, care este la rădăcina tuturor problemelor împotriva cărora protestăm acum.

E drept, Trump ar fi putut să-și spele parte din rușinea din 2017 când a luat apărarea „oamenilor de bine“ care mărșăluiau cu svastici în Charlotesville, în statul Virginia, dacă ar fi ales să conducă cu empatie și curaj civic. Dar a preferat să reanimeze limbajul autorităților rasiste din anii 1960.

Deși nu pare să citească istorie, nu știu cum naiba e doldora de referințe tulburătoare la cele mai negre capitole din istoria Americii. Așa că inteligența emoțională și soluțiile umane au rămas în sarcina autorităților locale, care gestionează situația cum le taie capul pe fiecare.

Cât de tare a fost afectat New York de lockdown? Șomaj, criză economică etc.

Noi suntem în carantină de fapt de vreo trei luni. Restricțiile se vor relaxa doar puțin după 8 iunie, pentru că la peste 21.000 de morți în oraș autoritățile au devenit extrem de prudente.

Prima lună a fost extrem de dificilă la New York, majoritatea noastră am avut un șoc traumatic legat de izolarea și pustietatea bruscă, complet nefirească și de fapt contrară spiritului locului, de coloana sonoră asurzitoare a ambulanțelor zi și noapte, de morgile, cimitirele și crematoriile depășite de situație.

Dar am învățat și să fim mai grijulii cu spațiul și nevoile celuilalt, mai înțelegători cu grijile și limitele altora, mai disciplinați ca cetățeni ai orașului. E un miracol că am ajuns de la aproape 800 de morți pe zi acum două luni la doar 50 acum — un miracol care are mult de-a face cu disciplina proaspăt (re)găsită a concitadinilor noștri.

Încă nu știm care o să fie urmările economice de fapt și știm și mai puțin despre convulsiile sociale și politice care cu siguranță vor veni. Ne cam ținem răsulflarea sub mască…

Care este atmosfera în cercul dumneavoastră de prieteni, colegi de serviciu, cunoștințe? Ei merg la proteste, sunt furioși pe poliție, sau mai degrabă ar dori ca acestea să se încheie?

Majoritatea prietenilor mei de aici ori merg la proteste ori ar vrea să meargă la proteste dar nu pot (pentru că au imunodeficiențe, probleme de sănătate, vârste sau stări de anxietate care îi fac mai vulnerabili — și riscul expunerii la virus în grupuri mari de oameni care scandează, chiar și cu măști și precauția distanțării fizice relative, e prea mare pentru ei).

Mi-e foarte clar că protestele ar fi mult mai mari dacă nu am avea pandemia pe cap.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10835 vizualizari

  • -9 (89 voturi)    
    Sunt printre putinii care nu fura din magazine :) (Joi, 4 iunie 2020, 11:04)

    CezarN [utilizator]

    Pentru ca sunt printre puținii care nu fac "shopping" și deci nu au motive sa-și ascundă fața. :)
    • +14 (78 voturi)    
      Putin zice spasiba (Joi, 4 iunie 2020, 12:09)

      cato [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Au aparut sustinatorii papusii americane a lui lui Putin.
    • 0 (38 voturi)    
      Nu se gaseste nimeni (Joi, 4 iunie 2020, 15:54)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      sa le spuna romancelor: ma, nu fiti capre?! Din imaginile pe care le vedem la TV nu prea se confirma ce spun tatitile astea!!
    • +2 (38 voturi)    
      Spartanica (Joi, 4 iunie 2020, 15:54)

      briciu [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      I can't breathe but I can steal!
  • -1 (77 voturi)    
    ... (Joi, 4 iunie 2020, 11:04)

    ak33 [utilizator]

    Eu ii pot arata sute de protestatari care nu poarta masca
    • -4 (80 voturi)    
      Ele stiu tot, mai putin cine jefuieste (Joi, 4 iunie 2020, 12:47)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui ak33

      La întrebarea cine jefuiește a fost chiar prost crescuta!
      La toate celelalte întrebări a avut considerații "adânci".

      Apoi se contrazice:
      1. spune ca pandemia de corona virus a accentuat inegalitățile și frustrările care au dus la aceste manifestații

      2. mai jos spune ca dacă nu ar fi fost pandemia manifestațiile ar fi fost chiar mai masive.

      Se simte bine băgata în seama, asta este. O progresista afectata de corona virus. :)
  • -2 (96 voturi)    
    defapt... (Joi, 4 iunie 2020, 11:07)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. protestatarii poarta masti nu pentru ca covid. ci ca sa nu fie recunoscuti cand praduiesc.
  • -9 (81 voturi)    
    Proteste de STANGA impotriva DREPTEI! (Joi, 4 iunie 2020, 11:09)

    Miky60 [utilizator]

    Stanga prinde din ce in ce mai multa putere si in USA si in UE! Temele lor importante de joaca in USA (egalitatea femeilor si a persoanelor de culoare, fara arme, LGBTQ, familia netraditionala, ajutoare sociale) sunt intens promovate si acum profita de un motiv real ca acel act oribil pt a promova impotriva DREPTEI (economie de piata, omul alb dominant, religia, familia traditionala).
    Nu inteleg de ce trebuie promovate aceste lucruri de stanga (PSD in Romania).
    • +10 (38 voturi)    
      eu inteleg (Joi, 4 iunie 2020, 14:03)

      StefaniR [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Nu intelegi de ce trebuie promovata egalitatea femeilor cu barbatii? Eu inteleg.
    • -3 (41 voturi)    
      PSD nu are doctrina - poate un populism jegos (Joi, 4 iunie 2020, 14:49)

      jondo [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      e un cameleon politic dpdv doctrinar. sustine lucruri contrare in tara sau la BXL.
      singura constanta este infractionalitatea generalizta din partid.

      in rest, da, aveti dreptate.
  • +4 (60 voturi)    
    Aceleasi reguli pentru toti (Joi, 4 iunie 2020, 11:11)

    idealogul [utilizator]

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-8169339/Shocking-moment-huge-line-police-officers-forced-disperse-girls-birthday-party-LA.html

    O armata de politisti fara masti si fara nici un respect fata de distantarea sociala a navalit peste o zi de nastere.
    Deacord ca familia respectiva a gresit dar regulile nu sunt pentru toti?
    De ce noi taranii si plebeii trebuie sa purtam masti, manusi sa ne distantam si sa ne izolam iar in curand sa fim vaccinati fortat iar la altii nu se aplica nici una din regulile de mai sus.
  • -5 (75 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 4 iunie 2020, 11:29)

    [anonim]

  • -6 (76 voturi)    
    Pai politistii nu au griji sa fie identificati (Joi, 4 iunie 2020, 11:30)

    xolv [utilizator]

    de camerele de supraveghere, spre deosebire de anarhistii Antifa.
    • -9 (61 voturi)    
      astea sunt de atata timp acolo.. (Joi, 4 iunie 2020, 12:18)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      ... si nu stiu ca antifa poarta masti la orice protest, ca sa nu fie recunoscuti... pfff.
      • -4 (42 voturi)    
        Antifa poarta (Joi, 4 iunie 2020, 14:51)

        CristianG [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        La fiecare protest masti si tricouri cu secera si ciocanul.
        • -5 (23 voturi)    
          Oare (Joi, 4 iunie 2020, 15:58)

          briciu [utilizator] i-a raspuns lui CristianG

          De unde au seceri si ciocane ?;))
  • +1 (81 voturi)    
    Vad ca o singura opinie e permisa (Joi, 4 iunie 2020, 11:31)

    JustinHS [utilizator]

    in orice articol pe tema asta din Dictatura mass-mediei internationale stangiste (inclusiv Romanica obedienta).
    • +11 (39 voturi)    
      comentarii (Joi, 4 iunie 2020, 14:06)

      StefaniR [utilizator] i-a raspuns lui JustinHS

      Nu e ciudat si ca in comentarii apar numai pareri de partea cealalta a baricadei? Mie mi se pare ciudat.
    • -2 (50 voturi)    
      OMG :))) (Joi, 4 iunie 2020, 16:31)

      palos [utilizator] i-a raspuns lui JustinHS

      Dictatura mass mediei internationale....:)))))

      Sunt 40 de comentarii, 98% pro Trump, in general rasiste, consopirationiste si pline de frustrare. Poate ca putina filtrare ar fi necesara ca prea sunteti lasati sa aberati si apoi sa va plangeti ca sunteti oropsiti.
      • +4 (36 voturi)    
        Ne-ai prins! (Joi, 4 iunie 2020, 19:05)

        blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui palos

        Ne-a platit Trump sa postam mesaje rasiste. Dar asta nu e tot! Ne plateste din fondurile taiate de la OMS! :O :O
        • -5 (15 voturi)    
          arata disperarea vostra (Joi, 4 iunie 2020, 22:09)

          nginx [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

          simtiti ca sfarsitul e aproape. Ce o sa mai plangeti dupa tatucul vostru...
      • -5 (17 voturi)    
        s-a spart connducta cu ... (Joi, 4 iunie 2020, 22:11)

        nginx [utilizator] i-a raspuns lui palos

        aceeasi gloata neroada care-i aplauda toate ticalosiile. Spalati pe cerebel, ignoranti, rasisti, terminati.
      • +2 (16 voturi)    
        vorbesti serios? (Vineri, 5 iunie 2020, 0:04)

        ovyd79 [utilizator] i-a raspuns lui palos

        articolul asta e o exceptie, comentariile anti Trump sunt in proportie mult mai mare la toate articolele vizand situatia din SUA, ca sa nu mai vorbim despre trolli minusari de serviciu, as fi curios cine ii plateste... cat despre a doua doamna de mai sus, typical lefty - brainwashed....
  • -13 (75 voturi)    
    din nou presa echidistanta (Joi, 4 iunie 2020, 11:32)

    gic [utilizator]

    un articol clar nepartinitor

    si va mai mirati de ce iese Trump presedinte
    • -4 (56 voturi)    
      articolul e ok (Joi, 4 iunie 2020, 12:20)

      omul.rau [utilizator] i-a raspuns lui gic

      prima tanti e decenta, moderata (se vede ca e avocat)

      a doua e o artista (s-a prezentat ca regizoare), merge la mai multe proteste pe zi (activista de profesie?), e suparata cand e intrebata de jafuri, etc

      amandoua zic ca protestele sunt anti-politie

      PS: in SUA politia e subordonata primarului
    • -13 (47 voturi)    
      normal.. (Joi, 4 iunie 2020, 12:20)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui gic

      ... ca americanu de rand vede ca se arunca balast intr-o singura directie isi pune intrebari si zice ca nu-i treaba dreapta.. asa a iesit si prima data, de se mirau toti cand li s-a spart bula.
  • -3 (79 voturi)    
    Avocati din New York cu sticle incendiare (Joi, 4 iunie 2020, 11:35)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Poate va intereseaza stirea despre 2 avocati care au dat foc unei masini de politie si mai aveau la ei alte materiale incendiare. E vorba despre un domn negru si o doamna care dupa nume pare sa fie pakistaneza.

    Oameni cu scoala... Te-ai fi asteptat sa aiba mai multa minte, dar ei asa au crezut ca e mai bine.

    Au iesit din arest pe cautiune etc. Articolul este:

    https://www.foxnews.com/politics/former-obama-official-secures-bail-nyc-lawyer-suspected-hurling-molotov-cocktail-george-floyd-unrest
    • -7 (61 voturi)    
      ooo, nuu... (Joi, 4 iunie 2020, 12:30)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      .. nu le strica ziua cu din astea.. da-le din alea din bula lor.
    • +4 (38 voturi)    
      Irelevant (Joi, 4 iunie 2020, 16:19)

      palos [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      nu au treaba cu protestele antirasism. Si in 10 august au fost cativa recalcitranti care au fost folositi de PSD ca sa induca ideea ca protestul e violent
  • -11 (63 voturi)    
    vorbaraie lunga despre nimic (Joi, 4 iunie 2020, 11:43)

    dessik [utilizator]

    Nu e nevoie sa reproduceti tot chat-ul cu aceste cucoane cuvant in cuvant. Extrageti doar partea la obiect.
    • -12 (50 voturi)    
      cine zicea.... (Joi, 4 iunie 2020, 12:32)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      ... ca femeile nu iubesc stângile?
  • -8 (68 voturi)    
    va rog (Joi, 4 iunie 2020, 11:46)

    Point [utilizator]

    sa-i trimita cineva doamne regizor nicoara filmuletul asta:
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=F1XL7604--E&feature=emb_logo
    se pare ca dansa e foarte informata cu privirea la uciderea eroilor negri,se bucura ca un copil cand iese in strada sa protesteze,ba mai ia si copiii,insa nu spune in care gheto locuieste.bineinteles alaturi de prietenii co prostestatari.
    pana la urma dl bejan a laes bine.o femeie care-si castiga painea si o lesftista snoaba
  • -5 (79 voturi)    
    Sua (Joi, 4 iunie 2020, 11:51)

    sentenced [utilizator]

    Ce ma socheaza cel mai tare este numarul mare de albi spalati pe creier care ies sa protesteze pentru negri care, in fapt, sunt cei mai rasisti din SUA (si nu numai, priviti ce viata au albii din SA cu negrii de acolo).

    #WhiteLivesMatter sau #AllLivesMatter este cea mai mare jignire pe care o poti adresa libtarzilor.

    P.S. Comentariul unui 9gagger mai jos care descrie perfect comunitatea de negri din SUA (aplicabila si pentru tiganii de la noi):

    "Fatherless children, violent parenting, glorification of criminality, destruction of own neighborhoods, shaming of success, gang violence, on and on. Racism is a thing, but in terms of keeping black people down, it is dwarfed in comparison to the internal cultural problems of the black community. Those problems may stem from the history of slavery and racism in the U.S., but the fact is that no white person can fix something that a black community has internalized. As long as self-destructive behavior is part of the self-identity of what it means to be black, on the scale that seems to be the case, the situation seems rather hopeless."
    • -14 (40 voturi)    
      aoleoo, neamule... (Joi, 4 iunie 2020, 12:22)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      ... transmite-i felicitari 9gagarului ala, mi-a facut ziua mai frumoasa.
    • +6 (58 voturi)    
      Manipulezi! (Joi, 4 iunie 2020, 14:47)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      “Albii spalati pe creier” nu protesteaza pentru negri, protesteaza pentru ei insisi, impotriva unui act criminal comis de un politist. La noiM in Romania, “albii spalati pe creier” au protestat impotriva PSD-ului de exemplu. De ce? Pentru ca PSD-ul ca partid a incercat subjugarea statului intereselor de grup madiot al membrilor PSD! Protestele au fost un act civic, asa cum sunt in cazul asta in America. Chiar daca sunt alb, eu nu vreau ca un politist, de orice culoare ar fi el, sa poata ucide asa un om, de asemenea indiferent de culoare.
      Protestele nu sunt in sprijunul criminalilor sau hotilor negrii, ci impotriva criminalilor in uniforma. E un act civic, chiar o obligatie zic eu, sa protestezi daca justitia nu e egala pentru toti! Apropo, si la noi s-a intamplat ceva asemanator la scara mai mica. Tineti minte atacurile asupra politiei la Hunedoara? Au fost cauzate de un politist care a amendat un om cu 2000 de RON pentru ca isi scutura covorul in fata blocului, fara declaratie pe proprie raspundere. Si acolo s-au comis acte de distrugere, masinile de politie fiind vandalizate. Vad clar ca unii prefera sa schimbe de fapt subiectul discutiei, protestele din America si cauza lor, promovand o agenda rasista, impotriva negrilor din America la gramada. Chiar nu aveti simpatie pentru nici un negru? Nici macar pentru Morgan Freeman? Nu aveti nici un prieten sau prietena negrii? Eu unul am si nu fac diferenta intre albi si negri? Nu exista nici o diferenta de personalitate intre oameni bazata pe culoarea pielii. In cazul meu chiar am doua cunostinte, femei, una alba si alta neagra, care semana ca personalitate foarte foarte mult. Amandoua sunt foarte frumoase, dar li s-a cam urcat asta la cap. In rest sunt destul de simpatice. Apropo, alba vorbeste vulgar cateodata, neagra niciodata. Eu o prefer pe neagra ca companie, by the way.
      • -7 (47 voturi)    
        Manifestatiile acelea nu sunt doar acte civice (Joi, 4 iunie 2020, 15:30)

        cripop88 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        1. Nu a stabilit nimeni ca actul a fost motivat de rasism. Unul dintre ofiterul care filma era negru, altul asiatic.
        2. Protestele au fost acaparate de Antifa, un grup de extrema stanga, violent, inarmat si cu sprijin politic. Subiectul discutiei nu este rasismul. Subiectul discutiei este stanga incercand sa isi impuna ideile prin violenta.
        3. Este incorect sa compari protestele de la noi cu cele din SUA. O comparatie mai apta ar fi cu Mineriada. A da foc la o sectie de politie nu e act civic. Au incercat sa formeze baricade in fata casei albe, apoi s-au plans ca au fost gazati. Nici ala nu e act civic.
        • +3 (25 voturi)    
          E exact la fel! (Joi, 4 iunie 2020, 15:53)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui cripop88

          Protestele sunt generate de abuzuri ale autoritatilor la care lumea se revolta din solidaritate cu victimele! Pentru unii victimele n-au culoare, pentru altii doar culoarea alba a pielii e vizibila!
      • +3 (17 voturi)    
        tu manipulezi (Joi, 4 iunie 2020, 22:07)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Eu nu discriminez pe baza de culoare a pielii, religie sau altele de genul. Discriminez pe baza de comportament.
        Acum, ca 90% din negri la nivel de SUA si tigani la nivel de Europa au comportamente mizere care glorifica interlopii este o problema a comunitatilor lor, interna.
        Insa niciodata nu as discrimina un negru sau tigan care se comporta omeneste si cu respect fata de cei din jur. Si unii chiar fac asta, dar din pacate prea putini. Cu mine nu merge sa joci cartea "rasei" sau sa ma faci sa ma simt vinovat pentru culoarea pielii mele sau sa insinuezi ca-ti datorez ceva pentru ca un stramos de-al meu ti-a biciuit stra-stra-bunicul acum 100 de ani.

        Ca sa ajung si la partea cu manipularea. Spui la un moment dat ca "albii" au protestat si impotriva PSD, incercand sa-ti atragi de partea ta anti-psdistii (aici e manipularea), insa asta nu are absolut nicio legatura cu subiectul dezbatut in cadrul acestui articol. Inclusiv eu am participat la aceste proteste in orasul meu.
        • -3 (13 voturi)    
          Tocmai te-ai dat de gol ca fiind rasist! (Vineri, 5 iunie 2020, 11:10)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          “ Acum, ca 90% din negri la nivel de SUA si tigani la nivel de Europa au comportamente mizere care glorifica interlopii este o problema a comunitatilor lor, interna.”.
          De unde stii tu asta? Ii cunosti tu pe toti? Ce organizatie sau entitate de incredere a publicat datele astea pe care tu te bazezi ii ai trata pe cei de alta culoare?

          “ Cu mine nu merge sa joci cartea "rasei" sau sa ma faci sa ma simt vinovat pentru culoarea pielii mele sau sa insinuezi ca-ti datorez ceva pentru ca un stramos de-al meu ti-a biciuit stra-stra-bunicul acum 100 de ani.”
          Ce crezi tu ca ti-ar cere negrii si tiganii sa le datorezi in plus fata de ce datorezi oamenilor de alta culoare decat neagra, japonezilor de exemplu?
          Nu trebuie sa te simti vinovat pentru culoarea pielii tale ci pentru comportamentul tau, care dovedesti a fi rasist folosind niste cifre aiurea promovate de rasisti!
    • +2 (38 voturi)    
      Black Lives Matter (Joi, 4 iunie 2020, 16:27)

      palos [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Asta nu inseamna ca white, blue sau all lives don't matter, ci doar ca si black lives matter, ceea ce de cateva decenii nu prea se vede in SUA.

      Sloganul all lives matter este doar o nascocire a rasistilor care sa sugereze ca persoanele de culoare nu pretuiesc viata tuturor.

      Cand coruptia face ravagii si duci o campoanie #coruptiaucide asta nu inseamna ca sugerezi ca alte infractiuni nu sunt periculoase sau nu creeaza suferinte, ci doar ca in acest moment avem o problema care trebuie tratata cu prioritate.

      Nu albii sunt victimele rasimului, ci persoanele de culoare, de aceea e actual acest slogan. Daca crezi ca toate vietile conteaza atunci repeta dupa mine black lives matter too
      • +6 (16 voturi)    
        ALL LIVES MATTERS!! (Joi, 4 iunie 2020, 21:20)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui palos

        Dar probabil ca intre timp ati aflat cu totii ca
        BLACK VOTES MATTERS!
    • -6 (6 voturi)    
      amestecati lucrurile cu voie sau fara voie (Vineri, 5 iunie 2020, 13:16)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Politia a fost brutala si a facut exces de putere in raport cu un cetatean - in primul caz a fost Floyd - negru - si alt caz - un batran alb, 75 de ani, se vedea ca abia se tinea pe picioare, ca era slabit. L-au bruscat pe al doliea si cat pe aici sa il lasa intr-o balta de sange si sa mearga mai departe. Grija unora fintre agresori a fost sa nu se filmeze...

      sa rezum:
      1. folosirea fizicca a fortei in ciuda constitutiei USA
      2. indepartearea violenta a jurnalistilor
      3. lovituri cauzatoare de sechele pe viata si in altele aducatoare de moarte - asta face politia
      4, iesirea prosteasca a lui Trump la rampa - vezi biblia, vezi povestea cu buncarul, vezi situatia de domiare, vezi scoaterea politiei, armatei pe strazi...

      Nu apare nicaieri povestea legata de afro-americani.

      Ea exista in USA dar nu asta a generat protestele si trebuie sa fie discutata in afara cadrului actual pentru ca duce in alta directia discutia.

      Este vorba doar despre ABUZUL DE PUTERE al detinatorilor ei, alesi sau nimiti, de dezavantajul CETATINILOR care II PLATESC.

      Se pun serios urmatoarele intrebari:
      1. Mai avem nevoie de politie? NU - parerea mea
      2.Se poate pastra ordinea de catre cetateni? DA - si tocmai asta demonstreaza protestele pasnice
      3. Este problema afro-america implicata in aceste proteste? NU - vezi cine participa la ele.
      4. Se incerca manipularea politica a protestelor? DA, indiferent daca vorbim despre Trump surdul si agresivul sau despre alte miscari ale negrilor
      5. Ar trebui sa fie implicata armata in aceste situatii? NU - raspunsul incepe sa devina din ce in ce mai clar si pare ca Trump nu prea vrea sa il auda - asta este starea naturala a acelui care a ajuns accidental Presedinte -

      am o mare curiozitate daca va fi reales dupa toate prostiile facute....

      PS
      La sfarsit le-am amestecat si eu pentru ca asa de tare m-a enervat oranjatul...
      face de ras o natie asa de mare si de puternica in lume - o mare rusine nationala si internationala si zic ca patru ani sunt arhisuficienti
  • -5 (65 voturi)    
    Se insistă ! (Joi, 4 iunie 2020, 11:53)

    asavreau [utilizator]

    Uciderea afro-americanului de către un polițist alb.Să nu spuneți că nu faceți discriminare.Cred-că era corect să spuneți //uciderea unui om de către un polițist//.Fără alb,negru sau orice culoare.
  • -4 (70 voturi)    
    am eu impresia (Joi, 4 iunie 2020, 11:54)

    liviu_ [utilizator]

    sau presa si-a facut un scop din a apara infractorii si a da vina pe fortele de ordine

    ma ala a fost omorat si politistii sunt acuzati de omor respectiv complicitate!

    protestatarii violenti au dovedit ca sunt niste sub-oameni care au fgasit prilejul sa distruga, incendieze, etc etc

    voi pe aia ii aparati?!
    serios antenizam toata romania!?
    • +6 (28 voturi)    
      Aia care jefuiesc NU SUNT PROTESTATARI! Sunt hoti! (Joi, 4 iunie 2020, 15:55)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Si multi sunt albi! Cine protesteaza sta pe strada la protest, nu in magazine la furat!
      • +3 (3 voturi)    
        Stim: (Vineri, 5 iunie 2020, 17:26)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Antifa & Co.
  • -7 (63 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 4 iunie 2020, 11:58)

    [anonim]

  • -12 (64 voturi)    
    Emotionant (Joi, 4 iunie 2020, 12:06)

    doz2018 [utilizator]

    Intr-adevar emotionant marsul acelor fete de toate culorile, rasele, religiile. Toate la unison - un cuget, o vointa.
    Haideti cu totii cu mic cu mare sa ne rugam ca fetele astea sa nu mai fie oripilate de abuzurile politistilor. Sa ne rugam ca politistii sa nu se mai deranjeze in niciun fel daca cumva fetele astea marsaluitoare ar suna la 911 asa sensibile cum sunt ele insele. Sa ne rugam ca politistii sa nu mai iasa din birouri unde au la dispozitie o multitudine de feluri de gogosi (stiati ca sunt vreo 50 de feluri de "donuts"?). Sa nu mai intre in contact cu tot felul de rezidenti ai suburbiilor (si nu numai), sa nu li se inclestesteze mana pe patul armei de frica, sa nu le tremure genunchii de frica sa fie nevoiti sa se aseze pe un genunchi in fata amenintarii.
    God bless America!
    PS: Doamna Firea, da-ti-le niste vouchere de vacanta acestor fete prin niste localitati de pe langa Bucuresti. Nu le dau numele aici, ca nu e voie.
    • -12 (60 voturi)    
      saracele... (Joi, 4 iunie 2020, 12:24)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      ... ele n-ar putea trai o singura zi intr-o lune fara polistii aia pe care ii blameaza. ar fi mancate de vii de praduitorii din jurul lor. in toate modurile posibile.
      • -1 (1 vot)    
        esti in eroare (Vineri, 5 iunie 2020, 13:22)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Fiecare fiinta se poate salva din ghearele unor pradatori dar daca numarul lor depaseste anumite limite nici alb, nici negru, nici barbat si nici femeie nu prea mai ai sanse sa scapi decat daca ai ceva antrenamente serioase in spate si o arma puternica.
  • -10 (44 voturi)    
    informatii "selective" (Joi, 4 iunie 2020, 12:09)

    gpavel [utilizator]

    demonstrantii poarta masca, doar la demonstratiile pasnice,unde politia in general nu intervine(poze doar in aceasta postura),politia in interventiile foarte dificile,practic in batalii cu manifestantii isterizati poarta in general masca in new york,dar nu in philadelphia ,unde masca nu-i obligatorie(mandatory),pozele cu politisti fara masca sunt din philadelphia!!
  • +15 (63 voturi)    
    Take it from a pro (Joi, 4 iunie 2020, 12:39)

    John M. [utilizator]

    America is already a 3rd world country. Four more years la putere ai Bufonului Schizofrenic, incult si infumurat, si Europa impotenta si socialista va trebui sa-si asume conducere Lumii. Si inca repede....
    • -3 (21 voturi)    
      Bhai Ioane (Joi, 4 iunie 2020, 21:16)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      sanki John, nu va place de Trump? Așteptai Noiembrie și votati altul la putere, așteaptă Dementul de Joe Bidon la rând, sa vedem dacă poate câștiga ( fără sa fure) cel putin 63 de milioane de voturi câte a câștigat actualul președinte .
      Și eu am suferit ca tine, 8 ani cu infecția de Hussein...
      • -2 (14 voturi)    
        sigur (Joi, 4 iunie 2020, 22:15)

        nginx [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        rasistii nu suporta competenta, onestitatea, diplomatia L-ati urat pe Obama pentru ca intruchipa toate aceste calitati. In schimb va regasiti in imbecilul portocaliu pentru ca v-a legitimat cele mai primitive impulsuri, a scos din voi ce era mai rau, toata mizeria firii umane. Si asta nu se uita.
        • +1 (11 voturi)    
          Am ras. (Vineri, 5 iunie 2020, 0:24)

          blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui nginx

          La faza cu Obama intruchipa..
    • +2 (8 voturi)    
      hahaha (Vineri, 5 iunie 2020, 1:12)

      ovyd79 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      nostima treaba, mai ales aia cu Europa impotenta la putere
  • -14 (52 voturi)    
    Rasismul institutional (Joi, 4 iunie 2020, 12:44)

    Setalcott [utilizator]

    Am vrut sa ma apuc sa descos teoriile acestor posesoare de white privilege - in fond, dogma oficiala, dar pana la sfarsitul celui de-al doilea interviu m-am convins ca n-are rost, se destrama de la sine.
    Cel mai bun lucru e sa radem de acesti "allies".
    "The Talk", varianta alba.

    https://www.youtube.com/watch?v=i-4ZTyHcDrc
  • -7 (37 voturi)    
    Presa a luat-o razna privind SUA. (Joi, 4 iunie 2020, 13:45)

    asavreau [utilizator]

    Zilele trecute un jurnalist de la o tv cu pretenții se exprima//manifestanții PAȘNICi au fost scăpați de sub control//?!?!Păi dacă erau pașnici,cine-i controla,ca să-i scape de sub control?Dacă erau pașnici,de ce trebuiau controlați?!?
  • -10 (34 voturi)    
    ca sa fie clar (Joi, 4 iunie 2020, 13:59)

    AMDATi [utilizator]

    protestatarii sunt de fapt fosti panicati care au stat prea mult in autoizolare.
  • +16 (50 voturi)    
    10 august american (Joi, 4 iunie 2020, 14:11)

    banuk [utilizator]

    Propaganda impotriva actioneaza similar. Un protest legitim care pe alocuri a fost deturnat de cativa huligani este portretizat voit ca ilegitim, violent, cu tot felul de minciuni si conspiratii, Soros, deep state, Antifa, democrati, marxisti, etc.

    Cum facea Dragnea: golani, organizati, platiti de Soros, violenti, jandarmi atacati, lovitura de stat. Propaganda lucreaza la fel. Trump e speriat, s-a ascuns in buncar de unde le zice guvernatorilor sa fie strong :)

    Acum vrea sa dispreseze protestele antirasism cu ajutorul armatei, tipic pentru un wannabe dictator. Sunt ultimele zile ale unui politruc sustinut de Putin, care a divizat America si a izolat-o pe plan extern. Planul lui Putin a functionat.

    Degeaba incearca propaganda trumpista, care lucreaza cot la cot cu cea putinista in aceste zile, sa delegitmimeze protestele prin minciuni, lumea nu se mai lasa pacalita si in cateva luni il va elimina pe acest bufon fascist de la Casa Alba. Inteleg disperarea lor in fata inevitabilului.
    • +2 (16 voturi)    
      macar generali americani reactioneaza (Joi, 4 iunie 2020, 17:18)

      paniri [utilizator] i-a raspuns lui banuk

      https://www.youtube.com/watch?v=pasSXWerTYg
      • -3 (17 voturi)    
        si ministrul apararii actual s-a opus (Joi, 4 iunie 2020, 22:19)

        nginx [utilizator] i-a raspuns lui paniri

        probabil va fi demis. Din pacate republicanii tac plini de lasitate. Vor fi 5 luni pline de ura si de escaladare a conflictelor. Dar pierde teren, Biden e vazut ca factorul unificator de care are nevoie America ca sa iasa din acest cosmar.
        • +2 (14 voturi)    
          De cine (Vineri, 5 iunie 2020, 0:25)

          blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui nginx

          anume e vazut Biden ca factor unificator?
          Biden a fost VP din 2009 pana in 2017, stii sa spui, cu subiect si predicat, ce anume a facut pt afro-americani? Ca ei zic ca nimic.
    • +5 (13 voturi)    
      Cum trimitea Olguta (Joi, 4 iunie 2020, 18:56)

      nenicu [utilizator] i-a raspuns lui banuk

      Cum trimitea Olguta suporterii la protestele Anti PSD. Cum apareau instigatorii la violenta printre protestatarii pasnici?
    • -1 (3 voturi)    
      totusi (Vineri, 5 iunie 2020, 13:32)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui banuk

      Nu cred ca a existat un plan putinist, - este prea mult.

      Trump se simte atras de persoane asemena lui Putin, BoJo.

      De liderul din China ii place numai cand face cum vrea el si cu ala nu prea ii iese.

      Trump o uraseste sincer pe Merkel dar nu are ce sa ii faca - ghinion maxim pentru oranjat.

      Merkel i-a dat nas si peste cap toate aranjamentele cu G7. Cred ca dna merkel i-a dat un sictir clar printre dinti si i-a intors si marele ei fund dupa ce nebunul s-a retras asa dintr-un condei si din Open Sky si acuma vroia reuniune economica...

      Deci mai degraba avem situatia in care Trump - omul - si-a facut toate cu mana si capul sau!

      Onor, Mare Oranjat!
  • -2 (46 voturi)    
    interesant detaliu da doamna activista (Joi, 4 iunie 2020, 15:01)

    jondo [utilizator]

    "Am auzit nenumărate mărturii ale unor oameni de culoare care spun că băieții la o anumită vârstă au parte de ceea ce ei numesc „the talk", o discuție în care părinții le explică cum să evite orice probleme cu poliția, să se poarte frumos, să nu răspundă și să fie supuși, să se lase percheziționați dacă sunt opriți de poliție. "

    Pai eu asa fac mereu, fara sa imi tina parintii lectii despre asta.
    Am mers de mai multe ori in America (am rude acolo), am fost controlat de mai multe ori(in oras, pe autostrada, ziua, noaptea)...si nu am avut nicio problema.

    Da, e adevarat, politistii sunt super vigilenti si se activeaza la cea mai mica suspiciune, mereu banuitori, sunt fermi, dar politicosi si deferenti. Colaborezi cu ei, si totul este ok.

    Eu nu am intalnit in toata Europa politisti care sa imi lase impresie atat de puternica de profesionalism si dedicare precum cei din America.

    In Romania, politia e o gluma trista, din pacate. Fie timorati excesiv (cei onesti, pt ca nu sunt sustinuti), fie pireteni cu infractorii.
    • -1 (17 voturi)    
      Vezi ca le confunzi! (Joi, 4 iunie 2020, 18:30)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui jondo

      Cea cu “the talk” e prima, care nu a participat la protestele astea, ci la altele de la care lumea “s-a dus acasa fericita”!?!
      Anyway, faptul ca tu ai intalnit in America numai politisti profesionisti nu exclude faptul ca in alte locuri nu sunt politisti rasisti, corupti sau criminali de-a binelea. Parerea mea e ca in cazul asta, politistul a fost un psihopat. A avut 18 plangeri inainte, dar de data asta i s-a infundat! Bine ca nu te-ai intalnit cu asta singur, noaptea pe vreun drum pustiu. Nu m-ar mira sa se descopere ca e de fapt un criminal in serie. Au mai fost cazuri.
      • -1 (15 voturi)    
        da, Chauvin are un trecut plin de violenta (Vineri, 5 iunie 2020, 0:49)

        jondo [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        nu cred ca va scapa de puscarie. sper...

        rudele mele americane, de o viata acolo, nu s-au plans de brutalitatea politiei.

        evident ca exista polititsti corupti, brutali, abuzivi...
        dar daca ar fi o probelma sistemica, tinand cont ca sunt 700000 de mii de politisti in America, am avea mult mai multe cazuri de morti.

        https://www.statista.com/statistics/585152/people-shot-to-death-by-us-police-by-race/
    • +1 (11 voturi)    
      intrebare rapida (Joi, 4 iunie 2020, 20:41)

      Filbert [utilizator] i-a raspuns lui jondo

      Esti negru?
      • -2 (12 voturi)    
        sunt rrom (Vineri, 5 iunie 2020, 0:44)

        jondo [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

        ma bucur sa vad ca exista oameni care cred ca rasismul este o problema.

        adevarata cale de a lupta cu rasismul este constientizarea.
        trebuie inteles ce inseamna white privilege.
        iata, in acest clip, aceasta fata alba privilegiata, ingenuncheaza isi isi cere scuze.

        https://youtu.be/RKF5LsTe6KM

        fiind rrom, ma simt foarte discriminat, si stra-strabunicii mei au fost robii unor albi (boieri romani din Oltenia).
        daca esti ceea ce pretinzi, te rog sa iti ceri scuze public, aici, pt ca esti alb si beneficiezxi de privilegiu.

        daca nu o faci esti un rasist ipocrit!
  • -3 (21 voturi)    
    Multumesc pentru interviuri (Joi, 4 iunie 2020, 17:41)

    qbic [utilizator]

    Foarte informative, direct de la fata locului. Din pacate rasismul din SUA este inca o mare problema pe care Trump a agravat-o prin sustinerea suprematiei albe. Noroc ca se termina in noiembrie.
  • -1 (29 voturi)    
    Rasism in SUA rasism si in Romania (Joi, 4 iunie 2020, 18:53)

    nenicu [utilizator]

    Si Romania plina de rasism, sper sa scapam de aceasta boala.
  • +2 (26 voturi)    
    Ce interesant (Joi, 4 iunie 2020, 20:22)

    wintershadow [utilizator]

    Desi 90% din comentarii sunt anti-proteste, distrugeri si anarhie, totusi sunt votate masiv cu minus.

    Pandemia a venit perfect pentru acesti golani mascati, acum au un motiv legal sa-si ascunda fata cand comit violente.
    • +2 (24 voturi)    
      Am observat si eu un fenomen (Joi, 4 iunie 2020, 20:55)

      YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui wintershadow

      Pana dupa amiaza raportul plus/minus era diferit, apoi rapid s-a schimbat tot.
      Ce era cu plus a devenit minus si ce era cu minus a devenit plus. Unele schimbari n-au fost logice. Adica au trimis pe minus si vreo doua postari progresiste. Parca ar fi intrat online o echipa de troli cu ordine clare de vot, dar care nu s-au obosit sa mai citeasca.
      Chiar m-am mirat dimineata ca nu exista propaganda traditionala. Poate ca dimineata erau in sedinta...
      • +3 (15 voturi)    
        Pai da (Joi, 4 iunie 2020, 21:44)

        wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        E mai usor sa apesi un buton.
        Cat sa mai abereze, s-au saturat si ei probabil de aceleasi idei fixe pe care le varsa: trump, rasistii, putin, discriminare, bla, bla bla :)))
      • +3 (15 voturi)    
        De ceva vreme (Joi, 4 iunie 2020, 22:59)

        blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        observ si eu fenomenul. Chiar urmaresc anumite articole sa vad cum se intampla lucrurile. Pana acum, concluzia preliminara e ca dau minus in functie de username, indiferent ce posteaza :).
    • -3 (19 voturi)    
      aiurea (Joi, 4 iunie 2020, 22:22)

      nginx [utilizator] i-a raspuns lui wintershadow

      sunt opinii in favoarea reprimarii violente a protestelor, sunt comentarii mincinoase care denatureaza natura acestor proteste si incurajeaza rasismul. E incredibil ce porcarii se pot spune. Trump le-a luat mintile.
    • -4 (10 voturi)    
      Le amesteci (Vineri, 5 iunie 2020, 11:26)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui wintershadow

      Pui in aceasi oala protestele cu distrugerile si anarhia! Si mai folosesti si cuvantul “golani”. Parca ai fi un anume comunist foarte celebru pentru longevitatea sa!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by