Primele concluzii ale anchetei în cazul prăbușirii avionului ucrainean în Iran

de I.H.     HotNews.ro
Joi, 9 ianuarie 2020, 9:16 Actualitate | Internaţional


Imagine de la locul accidentului
Foto: CNN
Avionul Boeing 737-800 al companiei ucrainene International Airlines care s-a prăbuşit miercuri la Teheran a încercat să se întoarcă după ce s-a descoperit că avea o problemă, a transmis Organizaţia Aviaţiei Civile (CAO) din Iran, care a mai precizat într-un raport preliminar că aeronava era în flăcări când se afla în aer, relatează AFP şi Reuters.

"Avionul a dispărut de pe radare la momentul când a atins o altitudine de 2.400 de metri. Pilotul nu a transmis niciun mesaj radio privind circumstanţe neobişnuite", a precizat CAO în primul său raport al anchetei preliminare, publicat în noaptea de miercuri spre joi pe pagina sa de internet.

"Avionul, care se îndrepta iniţial spre vest pentru a ieşi din zona (aeriană) a aeroportului, a făcut dreapta după apariţia unei probleme şi era pe drumul de întoarcere spre aeroport în momentul prăbuşirii", în urma căreia au murit cei 176 de pasageri şi membri ai echipajului, a adăugat CAO.


Potrivit unor martori de la sol şi dintr-un alt avion aflat în trecere la mare altitudine, citaţi în raportul Organizaţiei Civile Aeriene din Iran, avionul era în flăcări când încă se afla în aer, iar incendiul s-a intensificat.

Aeronava Boeing, care era în funcţiune doar de trei ani şi care avusese ultima verificare programată la 6 ianuarie, a întâmpinat o problemă tehnică imediat după decolare. Raportul nu precizează care a fost defecţiunea. Totuşi, o sursă canadiană din domeniul securităţii a declarat pentru Reuters că există dovezi că unul dintre motoarele avionului fusese supraîncălzit.

Prăbuşirea s-a produs la câteva ore după ce Iranul a lansat atacuri cu rachetă asupra forţelor SUA din Irak, ceea ce a stârnit speculaţii că avionul ar fi fost lovit.

Cinci surse de securitate - trei americane, una europeană şi una canadiană -, care au cerut să îşi păstreze anonimatului, au afirmat pentru Reuters că evaluarea preliminară a agenţiilor de informaţii occidentale relevă că avionul a întâmpinat o problemă tehnică şi că nu a fost doborât de o rachetă.

La Kiev, preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a spus că guvernul ia în considerare mai multe cauze posibile ale prăbuşirii avionului.

Într-un discurs televizat, Zelenski a cerut populaţiei să se abţină de la speculaţii, teorii ale conspiraţiei şi evaluări pripite privind prăbuşirea. El a decretat de asemenea pentru joi zi de doliu naţional. (Sursa: Agerpres)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6948 vizualizari

  • +6 (16 voturi)    
    Din ce spun ei... (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:50)

    IoPaNet [utilizator]

    ... ar fi o problema tehnica generata de lucrari de mentenanta necorespunzatoare (daca pe 6 ianuarie a facut mentenanta si peste doua zile s-a prabusit, e clar ca ceva au facut gresit sau "au uitat" sa faca).
    Dar:
    - "Pilotul nu a transmis niciun mesaj radio privind circumstanţe neobişnuite" - pai ar trebui sa credem ca el vede ca are o problema, ia decizia sa se intoarca pe aeroport, dar nu anunta turnul de control?
    - De obicei in cazul accidentelor aeriene dureaza foarte mult pana se ajunge la niste concluzii privind cauzele. Acum au tras suspect de repede concluzia ca au fost probleme tehnice (si pe care, atentie, nu pilotul le-a comunicat, conform spuselor lor)...
    • 0 (0 voturi)    
      Dar (Joi, 9 ianuarie 2020, 20:26)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      cutiile negre ce spun ?
  • +4 (12 voturi)    
    chiar dubios .. (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:14)

    sareta [utilizator]

    Peste jumatate din numarul pasagerilor erau iranieni care mergeau la cumparaturi in ...Ucraina ”
    • +3 (3 voturi)    
      Erau studenti (Joi, 9 ianuarie 2020, 11:52)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      Majoritatea erau studenti sau angajati iranieni in Canada, unii cu dubla cetatenie. Se intorceau in Canada dupa sarbatori. Schimb la Kiev si de acolo la Toronto, cea mai ieftina optiune, cu siguranta.
      • +1 (1 vot)    
        atunci scuze .. (Joi, 9 ianuarie 2020, 13:55)

        sareta [utilizator] i-a raspuns lui copci

        Daca asa sta treaba ,recunosc ca am gresit.Dumnezeu sa-i odihneasca !
  • -3 (5 voturi)    
    HM (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:39)

    feroviarul123 [utilizator]

    Din datele de pe Flight Radar nu se vede ca avionul a încercat sa întoarcă. Probabil ca iranienii au primit un mesaj telepatic precum ca pilotul vroia sa întoarcă. Link https://www.flightradar24.com/blog/ukrainian-flight-ps752-crashes-shortly-after-take-off-from-tehran/
    Poate sa fie o coincidenta dar teoretic chiar si cu un motor în flăcări putea sa se întoarcă și sa aterizeze. Poate s-au răzbunat malaiezienii pentru ala doborat in Ucraina.
  • -3 (3 voturi)    
    Cele mai recente ipoteze (Joi, 9 ianuarie 2020, 15:16)

    UpNext [utilizator]

    sustin probabilitatea ca o racheta ruseasca sa fi lovit avionul. Ucrainienii au cerut sa se caute eventuale resturi de racheta Tor useasca in zona.

    Sigur ucrainienii vor comunica curand ca s-au gasit acele resturi si ca racheta a fost lansata din Crimeea la ordinul lui Putin. Pariu, cineva?? ;)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by