Twitter a anunțat că utilizatorilor le va fi mai ușor să reclame informațiile înșelătoare referitoare la procesul de votare din Marea Britanie, în cadrul alegerilor din 12 decembrie, la mai puțin de o lună după ce interdicția globală privind publicitatea politică va intra în vigoare, scrie Business Insider.

HotNews.roFoto: Hotnews

Site-ul de microblogging este o unealtă vitală pentru candidați, partide politice și jurnaliști, pentru a împărtăși știri sau a alimenta dezbateri, însă a fost folosit și pentru diseminarea știrilor false sau amenințarea indivizilor.

Luna trecută Twitter a anunțat că va opri toate reclamele politice de pe platformă, transformând alegerile din Marea Britanie în primul test major al noii politici. Luni a transmis că va lua măsuri suplimentare pentru a face ca alegerile britanice să fie "sănătoase, deschise și sigure". Așadar, va lansa un instrument pentru ca oamenii să poată raporta informațiile care induc în eroare, precum cele legate de cum pot cetățenii să voteze, să se înregistreze pentru vot, data și orele pentru alegeri.

"Am format o echipă pentru alegerile din UK că va proteja integritatea conversațiilor referitoare la alegeri, va identifica posibilele amenințări din partea actorilor rău intenționați."

Utilizatorii care vor lua parte la dezbaterea legată de alegeri vor putea să folosească emoji-uri personalizate, activate de utilizarea hashtag-urilor, printre care și #GE19, potrivit anunțului.

Directorul executiv, Jack Dorsey, a anunțat luna trecută că platforma va interzice publicitatea politică, iar mișcarea a crescut presiunile cu care se confruntă Facebook, care continuă că permită acest tip de advertising, chiar dacă sunt implicate afirmații care induc în eroare. Mark Zuckerberg a declarat că nu dorește ca platforma sa să sufoce dezbaterile politice.

Twitter va publica detalii legate de interdicție pe 15 noiembrie, urmând ca aceasta să intre în vigoare pe 22 noiembrie.