Twitter va interzice publicitatea politică în toată lumea, susținând că vizibilitatea în fața oamenilor pentru asemenea mesaje ar trebui câștigată, nu cumpărată, scrie BBC.

TwitterFoto: Flickr

"În timp ce publicitatea online este incredibil de puternică și foarte eficientă pentru agenții comerciali, această putere implică riscuri semnificative pentru politică", a transmis CEO-ul companiei, Jack Dorsey, printr-un tweet.

Rivalul social media, Facebook, a refuzat recent să aplice o astfel de interdicție. Știrea legată de noua măsură a divizat taberele politice americane, pregătite pentru alegerile din 2020.

Brad Parscale, manager al campaniei de realegere a președintelui Trump, a afirmat că măsura este "încă o încercare" a stângii de a-l reduce la tăcere pe Trump și pe conservatori.

Pe de altă parte, Bill Russo, purtător de cuvânt al campaniei de alegere a democratului Joe Biden, a declarat: "Puși în fața unei alegeri între dolarii căștigați din reclame și integritatea democrației noastre, este încurajator că, măcar o dată, veniturile nu au câștigat."

Dorsey și-a explicat poziția printr-o serie de tweet-uri. El susține că publicitatea politică online aduce provocări cu totul noi pentru discursul civic. Printre acestea se numără "optimizarea mesajelor, bazată pe procese de tip machine learning", "țintirea audienței de nișă", "informații neverificate care pot fi înșelătoare" și "conținuturi deep fake".

"Nu este credibil", a scris Dorsey, "pentru noi să zicem: Muncim din greu pentru a opri oamenii din a se juca cu sistemele noastre cu scopul de a împrăștia informații înșelătorare, daaaar dacă cineva ne plătește să țintim și să obligăm oamenii să vadă reclamele de campanie... păi... pot spune ce vor!"

Reclamele legate de înregistrarea votanților nu vor fi afectate.

Aproximativ 6 miliarde de dolari se estimează că vor cheltui campaniile federale americane pentru publicitate, însă cea mai mare parte a banilor va merge către reclamele TV și în jur de 20% va fi alocată reclamelor digitale, potrivit companiei de cercetare în publicitate, Kantar.

Twitter este mai mic decât Facebook. În februarie, a declarat că are 126 milioane de utilizatori activi pe zi, în timp ce Facebook a declarat 1.63 miliarde de utilizatori, în septembrie. ​