Deutsche Welle: Crima de la Frankfurt: "Ceva nu merge bine în Germania”

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 2 august 2019, 5:45 Actualitate | Internaţional


Bulevardul Zeil, Frankfurt - zona pietonala
Foto: Google Maps
Îngrozitoarea crimă din gara Frankfurt monopolizează de la începutul săptămânii dezbaterea publică din Germania, alimentând discuţiile şi acuzaţiile politice, potrivit Deutsche Welle, citat de Rador.


Faptul că ministrul de interne, Horst Seehofer, s-a întors grăbit din vacanţă a conferit, fără îndoială, încă de la început, dimensiuni politice îngrozitoarei crime de la Frankfurt. Partidul de extremă-dreaptă Alternativa pentru Germania a avut, desigur, grijă să instrumentalizeze imediat subiectul, legându-l de originile făptaşului şi de politica în domeniul migraţiei promovată de coaliţia guvernamentală de la Frankfurt.

Un parlamentar al partidului a ajuns până acolo încât a scris pe twitter că "blesteamă ora în care s-a născut cancelarul Merkel". Controversatul tweet care a provocat mii de reacţii furioase a fost şters între timp.

"Războiul" de pe reţelele de socializare continuă însă cu o intensitate deloc diminuată. Specialişti sau nu, oamenii îşi încrucişează săbiile în principal în jurul următoarelor întrebări: trebuie şi în ce condiţii se poate face publică originea făptaşului? Ce rol joacă originea? Ce legătură există între afecţiunile psihice ale unui om şi politica migraţionistă a guvernului? De ce se simt germanii într-o atât de mare nesiguranţă, deşi infracţionalitatea în ţară scade constant de mai mulţi ani?

"Negru din Eritreea, şi ce?"


Toate aceste întrebări predomină, desigur, şi în comentariile analiştilor.

Ziarul Frankfurter Rundschau a scris. "Da, criminalul din gara Frankfurt este un negru din Eritreea. Da, are o altă culoare a pielii şi nu are paşaport german. Da, şi în alte naţionalitaţi există infractori. Şi care este concluzia trasă din toate aceste lucruri? Absolut nimic. Crime, fapte înfiorătoare au fost comise aici în Germania şi de oameni cu paşaport german. Cu toate acestea, orice incident în care protagonişti sunt imigranţii este promovat ca o dovadă a riscului pe care îl presupune migraţia.

Ai spune că suntem o ţară liniştită şi lipsită de violenţă în care singurul lucru de care mai este nevoie este eliminarea aşa-ziselor ameninţări externe. Este absurd. Dar răspunde într-o oarecare măsură spiritului vremurilor. Atât de mult au reuşit să pătrundă concepţiile de extremă-dreaptă în dezbaterea publică. Acest lucru ar trebui să ne provoace de asemenea teamă".

Stuttgarter Zeitung consideră însă absolut justificat interesul cetăţenilor pentru originea făptaşului.

"Nu este absurd, ci absolut justificat ca opinia publică să pună întrebări cu privire la resorturile şi biografia făptaşului. Toate acestea exprimă dorinţa de a explica incidentul, dar şi speranţa că se vor trage concluzii şi se vor dezvolta mecanismele de apărare".

"Germania şi-a pierdut echilibrul"


În opoziţie cu mulţi analişti care apreciază că luarea unor măsuri suplimentare de securitate nu ajută cu adevărat, aşa cum opinează de exemplu Heilbronner Stimme care subliniază că "un 'big brother' de tip China nu reprezintă o opţiune", Neue Osnabrücker susţine în comentariul său propunerea pentru o creştere a prezenţei poliţiei formulată de ministrul de interne Seehofer: "Atacuri precum acesta zdruncină ca nicio altă crimă sentimenul de siguranţă al oamenilor.

Pentru că arată că oricine ar putea fi victimă şi că nici copiii nu sunt în siguranţă atunci când acţionează psihopaţi, terorişti şi alţi criminali. Asta nu înseamnă că nu putem face nimic. O mai mare creştere a forţelor de poliţie în spaţiile publice şi controale suplimentare pot contribui la prevenirea a ceea ce este mai rău. Precum şi o mai mare sensibilizare a cetăţenilor. Orice se întâmplă în domeniul siguranţei nu poate fi decât un lucru bun".

Senzaţie a provocat în Germania articolul ziarului elveţian Neue Zürcher Zeitung, care susţine că "Germania şi-a pierdut echilibrul". "De ce provoacă acest caz astfel de reacţii? Ceva nu merge bine în Germania. Ţara se simte curios de nesigură şi fragilă. Atacul criminal al rezidentului în Elveţia, născut în Eritreea, nu reprezintă o dovadă a eşecului politicii germane în domeniul securităţii sau faţă de refugiaţi.

Reacţiile arată însă că mulţi oameni nu sunt de acord cu politica germană în domeniul migraţiei. Iar discuţiile despre noi măsuri de securitate în gări arată că mulţi oameni nu se simt în siguranţă. Sunt furioşi pe bună dreptate de faptul că statul eşuează în executarea expulzărilor, în principal a acelora care pur şi simplu profită de sistemul de azil din Germania. În acelaşi timp sunt indignaţi mai degrabă de deprecierea în continuă evoluţie a valorilor ţării.

Nu este deloc absurd că în conferinţa de presă pe tema crimei de la Frankfurt au existat referiri şi la acţiunile unor bande în marile oraşe, la protecţia graniţelor externe ale UE, la incidentele de la piscinele din Germania, dar şi la asasinarea lui Walter Lübcke. Este vorba despre coordonatele unui senzaţii de pierdere a controlului. Poţi pune cu uşurinţă răspunderea pentru crearea acestui sentiment pe seama presei şi a populiştilor.

Însă problemele nu dispar dacă, pur şi simplu, nu le discuţi. Iar acesta este şi rezultatul unei politici care nu ia suficient în serios nevoile multor cetăţeni în domeniul securităţii şi care nu îndeplineşte până acum într-o măsură suficientă promisiunile cu privire la o politică de azil coordonată şi de integrare a străinilor". Deutsche Welle (traducere Rador)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















15958 vizualizari

  • +10 (20 voturi)    
    stai ashea... (Vineri, 2 august 2019, 7:55)

    Martha Logu [utilizator]

    ... cica nu conteaza ca e negru. dar atunci de ce nu ne ducem mai departe.. nu ne intereseaza varsta, nu ne intereseaza sexul, etc. ba ne intereseaza, facem un profil.

    Apoi cica in au si ei criminalii lor cu pasaport german. Aici nu vede nimeni problema? Da, dar unii vor sa-i aduca in Germania si pe criminalii si dezaxatii altor tari.
    • +8 (18 voturi)    
      DW, ce vrei (Vineri, 2 august 2019, 8:50)

      gic [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

      DW si Reuters, cei care le stiu ei pe toate, dar sunt rupti de realitate
  • +9 (21 voturi)    
    Mod de a scrie un articol de presa (Vineri, 2 august 2019, 8:35)

    Razvan_M [utilizator]

    "Partidul de extremă-dreaptă Alternativa pentru Germania" - asta inseamna judecat si condamnat, caci articolul asta este citit de mii de oameni. Pe ce probe se bazeaza jurnalistul IB cand face asemenea afirmatii "extrema-dreapta", calificativ asociat in mentalul colectiv cu nazistii?

    Eu cred ca pe unanimitatea manipulata a altor jurnalisti din mainstream media si a unor politicieni ce nu doresc concurenta politica reala?
    • -5 (11 voturi)    
      Amuzant (Vineri, 2 august 2019, 12:46)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Mi se pare hilar cum le luati apararea extremistilor de dreapta cand furia lor este indreptata spre imigranti din africa si orient ... in anii 90 cand aceleasi bande de neo-nazi bateau pe strada orice emigrant (auslander) din Europa de Est erati indignati peste masura.
      • +3 (9 voturi)    
        nu trebuie sa vorbesti la plural (Vineri, 2 august 2019, 14:38)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Sunt unul singur. Am pus o intrebare simpla: pe ce probe se bazeaza o asemenea acuzatie in cazul partidului ApD?

        Nu ma intereseaza parerile personale, ci probele - exemple de actiuni violente, condamnari penale pt. membrii acestui partid si dovezi ca participa la actiuni violente constient. Asa zic si eu de tine ca esti nazist pt. ca asa cred unii ca toti albii sunt nazisti si extremisti de dreapta. Cum te aperi de asa ceva daca apare la gazeta?
    • +1 (5 voturi)    
      de ce este catalogata sa? (Vineri, 2 august 2019, 17:01)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      pentru ca opinia cum ca o intreaga categorie de oameni este vinovata pentru o crima produsa de unul dintre ei este caracteristica doar extremei drepte sau stangi, dupa caz. Daca referirea este rasiala, etnica, vrobim de extrema dreapta. Daca face referire la clasa sociala, este de extrema stanga. Ambele sunt la fel de nicive, promoveaza ura fata de oameni necunoscuti si nevinovati. Extrema dreapta din occident are acceasi parere despre musulmani, africani, gay, est europeni, la gramada. Voi cei care apreciati AFD-ul, nu intelegeti ca acestia se vor folosi si d eo crima comisa de un roman, pentru a infiera migratia, nu doar cea facuta de un Eritreian. Pana la urma, femeia de la statia de metrou Dristor este la fel de psihopta ca si acest african.
      • +1 (3 voturi)    
        "o intreaga categorie de oameni este..." (Sâmbătă, 3 august 2019, 9:47)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui minos

        Deci cum facem cu cei care au opinia ca o intreaga categorie de oameni este de extrema dreapta (nazisti)? Ii numim "extrema stanga"?

        Exista oare vreun alt rationament logic pe care sa-l folosim totusi ca sa nu ne transformam in niste isterici care-si arunca insulte?
    • -2 (6 voturi)    
      declaratii politice, doctrina, programe electorale (Vineri, 2 august 2019, 18:21)

      asadar... [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      un partid se plaseaza singur la stanga sau dreapta (chiar extreme) prin actiunile/declaratiile sale. Daca urmaresti si situatia din Germania o sa te surprinda corectitudinea afirmatiilor autorului
      • +2 (4 voturi)    
        chiar urmaresc (Sâmbătă, 3 august 2019, 9:45)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

        Si ma surprind minciunile autorului. De aceea intreb pe ce se bazeaza cand face niste afirmatii vadit mincinoase si iresponsabile.
        • -2 (4 voturi)    
          Ba se pare ca nu urmaresti prea atent (Sâmbătă, 3 august 2019, 11:02)

          Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

          Altfel ai fi dat peste linkul acesta: https://www.volksverpetzer.de/analyse/nazis-in-afd/

          Si ai fi aflat ca diverse fractiuni ale AfD, inclusiv organizatia de tineret, sunt in vizorul Berliner Verfassungschutz pentru incalcari ale Constitutiei germane: https://www.tagesspiegel.de/berlin/junge-alternative-und-der-fluegel-berliner-verfassungsschutz-nimmt-sich-die-afd-vor/24098864.html
          • +2 (4 voturi)    
            Ba urmaresc foarte atent (Sâmbătă, 3 august 2019, 16:52)

            Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Ioan.Toma

            Mi se spune de catre presa din Germania ca niste atentate teroriste comise de cativa musulmani nu ii transforma automat pe toti musulmanii in teroristi.

            Sau mi se mai spune tot de presa din Germania ca cele peste 1000 de violuri si atacuri sexuale musulmane de la Cologne, din noaptea de Craciun de acum 2 ani si ceva, nu ii transforma automat pe toti musulmanii in violatori.

            De ce as crede ca niste exemple de membri ApD care fac lucruri considerate ilegale ii transforma pe toti in extremisti de dreapta?
            • -1 (3 voturi)    
              Fiindca nu sunt simpli membri... (Sâmbătă, 3 august 2019, 19:56)

              Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

              ...ci e vorba de conducerea insasi a AfD. Gauland, cel care a spus ca perioada nazista e un simplu "Vogelschiss" (gainat), deci se poate trece cu vederea, e copresedinte al partidului. Höcke, cel care a fondat "aripa radicala" - Die Flügel - si care a incercat in repetate randuri sa relativizeze crimele nazistilor, e seful AfD Thüringen. S.a.m.d.

              La fel cum, in Romania, PRM era etichetat in integralitatea sa drept un partid de extrema dreapta din cauza ca Vadim si restul echipei de conducere erau de extrema dreapta.
              • -1 (1 vot)    
                haide sa cadem de acord (Luni, 5 august 2019, 9:00)

                Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Ioan.Toma

                ... ca nu putem fi de acord. I'm out.
  • +10 (22 voturi)    
    hm (Vineri, 2 august 2019, 9:26)

    gelu antigelu [utilizator]

    Ca era negru spun, dar de ce nu amintesc ca era musulman?
    • +1 (7 voturi)    
      corect (Vineri, 2 august 2019, 10:05)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      negrii s-au integrat foarte bine in multe tari.
    • +1 (3 voturi)    
      Pentru ca era... crestin (Vineri, 2 august 2019, 23:59)

      Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      Der Tatverdächtige war Mitglied der christlich-orthodoxen Landesgemeinschaft. "Er lebte unauffällig mit seiner Familie", sagten die Ermittler.

      Sursa: https://www.focus.de/panorama/welt/bahnsteig-attacke-in-frankfurt-mutter-und-kind-vor-zug-gestossen_id_10973060.html

      In plus, "According to the Pew Research Center, as of 2010, 62.9% of the population of Eritrea adheres to Christianity, 36.6% follows Islam, and 0.4% practices folk religion."
  • +8 (16 voturi)    
    Te deranjeaza mai mult cand criminalul e venetic (Vineri, 2 august 2019, 10:00)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    pentru ca el nu trebuia sa fie acolo. Pentru ca a fost primit ca musafir si musafirul trebuie sa arate respect

    In SUA pana la Obama existau statistici ale criminalitatii care prezentau infractionalitatea in functie de rasa. Cifrele nu aratau bine pentru negri, asa ca Obama a zis sa nu mai fie publice datele.
    Totusi exista date pe internet. Negrii sunt cam 13 la suta din populatie, dar depasesc albii in privinta numarului de omucideri. E adevarat ca majoritatea crimelor se intampla prin cartierele lor, unde negrii se omoara intre ei, dar mai dau destul si prin preajma, prin alte cartiere si alte grupuri de populatie. Din cauza asta politia ii controleaza mai des si ei se vaita de discriminare. Nu-i controleaza degeaba, ci pentru ca grupul lor etnic e foarte productiv in materie de infractiuni.

    Homicide
    Black or African Americans 4,379 = 51.3%
    White Americans (non-Hispanic) 2,861 = 33.5%
    Hispanic Americans 1,096 = 12.8%
    American Indians or Alaska Natives 98 = 1.14%
    Asian Americans 101 = 1.18%

    sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_in_the_United_States
    • +3 (9 voturi)    
      la fel este si in alte tari (Vineri, 2 august 2019, 14:49)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      La o populatie de 13%, comit aproape jumatate din crime la nivel national in State - ceea ce inseamna ca, luati 1 la 1, negrii comit de 9 ori mai multe crime decat restul populatiei. In UK este cam acelasi raport.

      Mai erau discutii si despre musulmani, care au predispozitie catre violuri - in Suedia, probabilitatea ca un musulman sa comita un viol este de vreo 30 de ori mai mare decat la nemusulmani.

      In Franta, la o populatie de vreo 10%, 50% dintre puscariasi sunt musulmani.

      Baltimore, unde negrii sunt aproape 50% din populatie, criminalitatea este de aproape 60 la 100.000 de locuitori, majoritatea crimelor fiind comise de negri - fata de o criminalitate medie la nivel de State de vreo 5-6 la 100.000 locuitori. Chicago este si el in top. Saint Louis are criminalitate de vreo 70 la 100.000 locuitori, fiind pe primul loc in topul oraselor americane dupa rata criminalitatii - si aici majoritatea locuitorilor sunt, ati ghicit, negri.
      Ah, la americani mai este un lucru pe care-l au in comun zonele cu criminalitate foarte ridicata - sunt conduse de socialisti - Democrati.

      https://www.neighborhoodscout.com/mo/st-louis/demographics
    • 0 (8 voturi)    
      statisticele sunt corecte.. (Vineri, 2 august 2019, 17:05)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      ...dar nu are de-a face cu rasa, ci cu nivelul de educatie, saracie, cultura ale acelor oameni. Daca in Europa poti opri sau limita imigratia(cu rezultat incetinre economica, totusi), afro-americanii din SUA sunt nascuti acolo. Masura care trebuie luata este instituirea de programe pentru educarea acestor categorii de oameni plus limitarea accesului la arme de foc.
      • +3 (7 voturi)    
        Ai dreptate, dar (Vineri, 2 august 2019, 23:07)

        AdrianRO [utilizator] i-a raspuns lui minos

        Problema la americani e ca partidul democrat insamanteaza ura rasiala si in special impotriva albilor folosindu-se de aceste cazuri cu idei precum barbatii albi sunt privilegiati si profita de pe urma asta iar minoritatile sufera din cauza asta....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by