Tragedia aviatică din Rusia: Un fulger a dezactivat pilotul automat al avionului aterizat de urgenţă pe Şeremetievo, afirmă anchetatorii

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 14 iunie 2019, 22:17 Actualitate | Internaţional


Suhoi in flacari
Foto: Captura Instagram
Accidentul aviatic în care a fost implicat un avion Suhoi Superjet 100 al companiei ruse Aeroflot la începutul lunii mai, la Moscova, a fost provocat de dezactivarea sistemului de pilot automat din cauza unui fulger, şi de probabile erori de pilotaj, au anunţat vineri anchetatorii într-un raport, transmite AFP, preluată de Agerpres.

După examinarea cutiilor negre ale aparatului, fabricat în 2017, anchetatorii au precizat că au găsit semne de arsuri la exteriorul aeronavei, ceea ce arată că aceasta a fost lovită de fulger.

Din această cauză, pilotul automat a fost scos din funcţiune la 15 minute după decolarea de pe aeroportul Şeremetievo din Moscova, cu destinaţia Murmansk.

Avioanele sunt concepute pentru a putea zbura fără pilot automat chiar dacă sunt lovite de fulgere, subliniază anchetatorii, ceea ce înseamnă, implicit, că erorile de pilotaj au jucat de asemenea un rol în catastrofă.

Încă de la începutul anchetei, unele surse au evocat o serie de erori: decolarea pe furtună, decizia de a reveni de urgenţă pe aeroport în loc de a arde kerosenul în zbor, şi aterizarea cu viteză prea mare.

Din cei 78 de pasageri şi membri de echipaj, 41 au murit în incendiul declanşat după aterizare. Cei doi piloţi au supravieţuit, la fel ca majoritatea pasagerilor instalaţi pe locurile din partea din faţă a aeronavei.

Suhoi Superjet 100, primul avion civil conceput în Rusia post-sovietică, a fost o sursă de mândrie pentru această ţară la lansarea în 2011, dar aparatul nu reuşeşte să convingă în afara pieţei ruse, din cauza problemelor de fiabilitate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















6559 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    confirmare (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 0:10)

    sile1 [utilizator]

    Spuneam la vremea respectiva ca un fulger si vremea rea au fost cauza INITIALA a dezastrului aviatic.

    S-au gasit atunci unii sa comenteze ca de fapt avionul e prost pentru ca e rusesc.
    Cand rusii fabrica unele dintre cele mai bune avioane militare din lume e greu de crezut ca nu sunt in stare sa faca un avion comercial !
    • +2 (4 voturi)    
      Nu e greu de crezut, din contra (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 5:05)

      Alex735 [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      Aviatia civila nu prea are legatura cu cea militara.
      • 0 (2 voturi)    
        intrebare (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 20:33)

        sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

        Ai putea fi mai concis explicand in ce sens aviatia civila nu are legatura cu aviatia militara ?..asta ca sa putem stabili niste criterii pentru a discuta tehnic problema !
        • 0 (0 voturi)    
          Singura legatura ar fi ca zboara. (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 22:10)

          Alex735 [utilizator] i-a raspuns lui sile1

          In rest totul e diferit: procedurile, protocoalele, training-ul pilotilor, operatorilor de zbor, service-ul si mentenanta etc etc.
          In aviatia civila totul e dublat sau triplat ca masura de siguranta, in aviatia militara nu se pune accentul pe siguranta. In rest.. mai nimic.
          • 0 (0 voturi)    
            alex (Duminică, 16 iunie 2019, 11:25)

            sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

            Singura afirmatie adevarata este:

            In aviatia civila totul e dublat sau triplat ca masura de siguranta.

            Cred insa ca nu iti imaginezi ca Suhoi Superjet nu are asemenea masuri de siguranta !

            In rest procedurile,protocoalele,training-ul pilotului,service-ul si mentenanta exista si in aviatia militara.
            Nimeni nu-si permite sa trimita un pilot superantrenat intrun cosciug zburator !
    • +1 (3 voturi)    
      ce o fi greu de inteles? (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 13:23)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      Greu cu compilatorul.. Fulgerul NU e cauza accidentului. " Avioanele sunt concepute pentru a putea zbura fără pilot automat chiar dacă sunt lovite de fulgere" . Nici autoritatile rusesti NU declara fulgerul ca fiind cauza. Cauza este eroarea umana.
      • +1 (3 voturi)    
        greu cu intelesul (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 15:37)

        sile1 [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Citez :

        Accidentul aviatic... a fost provocat de dezactivarea sistemului de pilot automat din cauza unui fulger ..., şi de probabile erori de pilotaj....!

        Comentariul meu se refera la faptul ca unii care au postat la vremea cand s-a intamplat accidentul vorbeau de cat de prost este avionul SUHOI.

        Daca n-ai urmarit subiectul asta de la inceput nu aveai de unde sa stii la ce m-am referit si poate e bine ca atunci cand nu stii despre ce e vorba sa nu emiti judecati de valoare !
        OK ?
        • +2 (2 voturi)    
          Sukhoi Superjet 100 (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 17:50)

          John_english [utilizator] i-a raspuns lui sile1

          50-60 % din costul aparatului il reprezinta componentele din Vest.

          de cand cu sancțiunile probabil ca la reparatii dar si la constructia avioanelor noi folosesc mai mult componente fabricate in Rusia.

          nu-i de mirare ca au probleme. nici macar n-au convins pe cineva in afara Rusiei sa le cumpere.

          un aparat ca acesta ar trebui sa fie in serviciu vreo 40 de ani.
          • 0 (2 voturi)    
            john (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 20:47)

            sile1 [utilizator] i-a raspuns lui John_english

            Nu stiu daca 50-60 % reprezinta costul exact al componentelor din vest.

            Daca ai vreo sursa de informare te rog fa-o publica sa o pot consulta si eu.

            Ce stiu insa e ca toate tarile ,in cadrul relatiilor economice internetionale ,cumpara unele de la altele.

            De pilda americanii cumpara masiv titaniu de la rusii ,care sunt mari producatori, pentru al folosi la constructiile lor aeronautice.
            • 0 (0 voturi)    
              sunt pe internet ceva info (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 21:56)

              John_english [utilizator] i-a raspuns lui sile1

              30% din cost il reprezinta numai turbinele. in cazul de fata cred ca sunt Safran.

              turboreactoarele rusești sunt de proasta calitate, inclusiv cele aflate pe aeronavele militare.

              inca 20-30% din cost poate fi reprezentat de trenul de aterizare si electronicele de la bord.

              practic rusia a proiectat numai corpul avionului, restul sunt cumparate de afara.
              • +1 (1 vot)    
                John (Duminică, 16 iunie 2019, 15:47)

                sile1 [utilizator] i-a raspuns lui John_english

                Cred ca ai auzit de bombardierul strategic TU-160 M2 ,White Swan ( sau Blackjack cod NATO ) care a parcurs in zbor direct distanta de vreo 10.000 km acum cateva luni din Moscova pana in Caracas.

                Pentru ca stii engleza am sa citez :

                The TU-160M2 have a new engine NK 32 series 02 witch is already among the most power turbofans ever build generating approximately 55.000 pounds of thrust.
                The engine is significantly more efficient
                and make the turbofan less thirsty than its predecessor

                By comparison the General Electric F100-1S on the US Air Force's B-1 bombers have an outputs of just under 31.000 pounds at the full afterburner.

                In aceste conditii tu chiar crezi ,sau doar vrei sa crezi, ca turboreactoarele rusesti sunt de proasta calitate ?

                Trenurile de aterizare montate pe cel mai mare avion sovietic de transport din lume,Antonov 225 crezi ca au fost cumparate de sovietici din exterior ?


                Electronica probabil au cumparat rusii din exterior.
                • +1 (1 vot)    
                  se poate proiecta si executa orice si oriunde (Duminică, 16 iunie 2019, 16:22)

                  John_english [utilizator] i-a raspuns lui sile1

                  dar unii sunt mai buni decat altii cum este dealtfel si in sport.

                  si Romania a proiectat si fabricat caricaturile alea de autoturisme la Timisoara. nu insemna ca erau si bune.

                  revenind la subiect, rusii aloca multi bani pentru dezvoltare si spionaj industrial pentru ca au de unde. rezultatele sunt mediocre dupa cum se vede.

                  dealtfel, exemplele tale nu spun nimic despre fiabilitate, numarul de propulsoare aflate in exploatare, numarul de ore in uz, service si costul total de exploatare.

                  in rest, exista o specializare a producatorilor pentru fiecare tip de componenta ce intra in constructia unui avion. nu se mai lucreaza ca in anii 60.
                  • +1 (1 vot)    
                    john (Duminică, 16 iunie 2019, 22:18)

                    sile1 [utilizator] i-a raspuns lui John_english

                    Hai sa nu facem comparatii fortate intre Romania si Rusia.
                    Un pic de decenta ce naiba !

                    Pe de alta parte am inteles ca ai un dinte atat de mare impotriva rusilor incat nici atunci cand astia exceleaza in ceva nu vrei sa accepti realitatea inventand tot felul de argumente ca sa te convingi pe tine si pe altii.

                    Nici eu nu-i iubesc pe rusi ( chestii istorice ) dar ratiunea ma indeamna sa le dau dreptate atunci cand au.

                    Sine ira et studio era indemnul stramosilor romani cand judecau pe cineva.( Traducerea este Fara ura si partinire )
                    • 0 (0 voturi)    
                      pai turbopropulsoarele (Luni, 17 iunie 2019, 4:10)

                      John_english [utilizator] i-a raspuns lui sile1

                      la Suhoiul lor sunt Safran. la modelele anterioare citesc ca au folosit Pratt and Whitney.

                      daca aveau mai bune le foloseau pe ale lor.
                  • +1 (1 vot)    
                    P.S. (Duminică, 16 iunie 2019, 22:37)

                    sile1 [utilizator] i-a raspuns lui John_english

                    Cauta pe internet sa vezi care este numarul de ore de uz ,service si cost total de exploatare pentru Boeing 747 B Max si F-35 si mai stam de vorba.
                  • +1 (1 vot)    
                    P.S.2 (Duminică, 16 iunie 2019, 22:40)

                    sile1 [utilizator] i-a raspuns lui John_english

                    Stii de cate ori mai multi bani aloca americanii pentru dezvoltare decat rusii...de vreo 4-5 ori !
                    • +1 (1 vot)    
                      probabil mai mult (Luni, 17 iunie 2019, 4:17)

                      John_english [utilizator] i-a raspuns lui sile1

                      nivelul de salarizare este altul.
      • +2 (2 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 15 iunie 2019, 18:47)

        [anonim] i-a raspuns lui 1anonim



Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version