Scandalul RO-numerelor auto, din Italia – cum este la nemți și ce prevede directiva UE

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 9 decembrie 2018, 16:28 Actualitate | Internaţional


polizei
Foto: Captura Twitter
Aplicarea, din 4 decembrie, a noului cod rutier din Italia a stârnit scandal. Italienii limitează circulația mașinilor înmatriculate în străinătate de către șoferii care au, de cel puțin 60 de zile, reședința în Italia. Pe scurt, dacă nu ești turist, ci rezident în țara lor, înmatriculează-ți mașina acolo, plătește impozitul și asigurările la noul domiciliu din UE. Mi se pare corect, și la nemți se procedează tot așa, cu un termen de grație mai lung. Chiar și directiva UE se pronunță în acest sens. Să fi scăpat italienilor, situația cu numerele românești, de sub control?

Referitor la noul decret italian, Ambasada României în Italia precizează că se interzice „persoanelor care au rezidență în Italia de mai mult de șaizeci de zile să circule cu un vehicul înmatriculat în străinătate. Sunt exceptate de la această interdicție anumite cazuri de concesiune în leasing, închiriere sau în comodat”. Care ar fi rațiunea pentru care concetățenii noștri să prefere a circula cu mașinile lor înmatriculate în România?

Vor fi fiind și alte motive, însă pe moment nu mă duce gândul decât la economia pe care o fac unii, plătind impozite și asigurări în lei, la nivel de România, în loc să le plătească în euro, la nivel de Italia. Aș spune că aceasta este condiția ca să trăiești într-o țară UE, în care câștigi la nivelul cetățenilor din acea țară. Dacă preferi acest câștig, superior celui din România, ar trebui să-ți asumi și obligațiile de plată către statul care te găzduiește pe termen lung, la nivelul celui plătit de autohtoni.

Proceduri pentru expați

În Germania, regulile sunt clare. Le rezum pe scurt. Te muți definitiv în străinătate, trebuie să anunți la primărie, ca să te radieze cu domiciliul german. Aceasta e valabil pentru plecări mai lungi de șase luni, căci se vrea o situație clară în privință impozitării veniturilor, de către fiscul german. Primești și o dovadă în acest sens, numită Abmeldebescheinigung. După acest pas, responsabil pentru problemele tale din țara de reședință este serviciul consular german căruia îi ești arondat. Prin acesta obții reînnoirea actelor de identitate (CI și pașaport), iar acest demers poate dura șase-opt săptămâni.
Nici păstrarea contului bancar în Germania nu este posibilă, în general (cu câteva excepții de bănci). Nici votul din străinătate la alegeri germane sau europarlamentare nu este decât limitat posibil. Însă nu intru în amănunte aici. Dacă ne gândim la permisivitatea legilor românești, sau a aplicării lor, cu privire la statutul unora dintre românii stabiliți în străinătate, ne întrebăm cum se poate avea o evidență clară a acestui statut, fapt care are efecte asupra fiscalizării și chiar a dreptului la vot.

Regula pentru mașini

În ce privește mașina, ea trebuie radiată din Germania, luate numere de vamă (cu valabilitate limitată în timp) și înmatriculată în nouă țară de reședință. Până anul trecut, înmatriculării i se adauga și taxa de mediu, care se ridica la câteva sute de euro. Prin noua lege românească, taxa de primă înmatriculare și cea de mediu nu se mai plătesc, ba chiar se restituie, până la 31 martie 2019.

Revenind la circulația în Germania cu o mașină înmatriculată în altă țară (europeană sau nu), onservăm că legea germană este mai permisivă decât recentul Cod Rutier italian, ghidându-se după directiva UE în materie.

Ca principiu, se spune: „În special persoanele care locuiesc doar temporar în țară (Germania) – cum sunt, de exemplu, studenții- au interes să-și poată folosi propriul automobil înmatriculat în patria lor. Potrivit prevederilor Regulamentului admiterii automobilelor în circulație (FZV), https://www.gesetze-im-internet.de/fzv_2011/, acest lucru este însă posibil doar vreme de până la un an, dacă este vorba de înmatricularea într-o altă țară UE. Ulterior, automobilul trebuie să fie înmatriculat în țară (Germania) sau să fie scos din circulație.”. Pentru țările non-UE principiul este același, doar condițiile prevăzute pentru actele necesare înscrierii în circulație sunt mai severe.

Directiva UE

Și prevederile Uniunii Europene, în materie, sunt clare. Iată exemplul Germania: „Dacă va mutați, ca cetățean al UE, în Germania, trebuie să va înmatriculați automobilul acolo, dacă prezența sa e justificată. […] Puteți să îl folosiți vreme de un an, în timp ce este înmatriculat în fosta țară de reședință și atâta vreme cât prezența sa [n.t. a automobilului] nu se justifică în Germania.“ La stabilirea pe termen lung, dispoziția de înmatriculare e clară și cu aplicare imediată. „Ca cetățean UE cu dublă reședință, trebuie să o înmatriculați în Germania, dacă prezența mașinii în Germania este necesară.“ https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/registration-abroad/germany/index_de.htm

Un caz în instanță

Foarte interesant este cum s-a soluționat la München, un dosar al unei studente străine, ajuns în instanță. În Hotărârea VGH München din 26.05.2014 – 11 C 13.2462, se dispune: „Potrivit § 20 Par. 1, alineat 1 FZV, au voie să ia parte provizoriu la traficul dintr-o țară UE automobile cu înmatriculare valabilă ale altui stat membru UE, când localizarea lor regulată nu este în prima țară.“

„Potrivit § 20, Par. 6 FZV, provizoriu înseamnă o perioada de până la un an. Decisiv nu este domiciliul reclamantei, ci localizarea regulată a automobilului. Această localizare înseamnă locul din care automobilul este pus direct în circulație, în traficul public, și unde este parcat acesta, după terminarea acțiunii în trafic.”
























11048 vizualizari

  • +15 (33 voturi)    
    rromanes este jmeker (Duminică, 9 decembrie 2018, 16:38)

    Kosmos [utilizator]

    E turist 12 luni pe an si protesteaza acum ca -i ia machina.
    • +16 (16 voturi)    
      Știrea cu amenzile din Italia e din 2012!!! (Duminică, 9 decembrie 2018, 17:55)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Explicați mai bine va rog ce este cu aceasta lege care interzice romanilor după 60 zile sa circule în Italia cu o mașină înmatriculată în Romania. Vad ca încă din 2012 se vorbea și se aplicau amenzi uriașe (vezi articolul de mai jos). S-a redus timpul de circulație cu numere romanești de la 1 an la 60 zile? Daca mașina este înmatriculată pe numele altcuiva în Romania sau alt stat, înțeleg ca nu este permisa conducerea sa de un rezident roman sau de alta cetățenie dacă acesta este de mai mult de 60 zile în Italia.

      "Ai maşină înmatriculată în România? Riști amenzi de 1.000 de euro!" (11/01/2012, 12:46)
      Sursa: https://www.gazetaromaneasca.com/observator/comunitate/ai-main-inmatriculat-in-romania-riti-amenzi-de-1000-de-euro/

      Pe de alta parte, înțeleg ca în Romania se poate circula cu o mașină înmatriculată în străinătate pentru maxim 90 zile.
      Vezi: https://www.politisti.ro/forums/topic/9376-cat-poate-circula-o-masina-cu-numere-straine-pe-teritoriul-romaniei/

      Ce noutăți reale au apărut acum în Decembrie 2018?
      • +9 (11 voturi)    
        noutatile reale sint (Duminică, 9 decembrie 2018, 19:50)

        Dizidentul [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        pentru cei cu masinile inregistrate in Romania si au permis de conducere Italian, deci logic locuiesc in Italia de cel putin 7-8 luni, timp in care aveau timpul si obligatia de a inscrie Automobilul in Italia (dar romanii ingeniosi au hotarit sa pacaleasca fiscul si asigurarile din Italia)
        • +1 (5 voturi)    
          Nu pacalesc asigurarile din Italia! (Luni, 10 decembrie 2018, 9:49)

          Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Dizidentul

          Daca fac un accident din vina lor in Italia atunci este obligatia asiguratorului din Romania sa plateasca daune.
          Am 34 de ani de cand conduc si peste 600k km si in acest timp am avut 3 accidente, nici unul din vina mea. Deci 34 ani am cotizat numai in folosul firmelor de asigurari!
          Am locuit intre 2009 si 2016 in Germania unde am cumparat o masina noua si am cautat un asigurator. Pentru ca nu fusesem inregistrat ca sofer in Germania mi-au stabilit ca prima rata 2400 euro pe an! Deci jaf pur si simplu!
          Firmele de asigurari de pe acolo pierd doar potentiali clienti carora le-ar rupe pur si simplu beregata.
          Daca suntem in EU de ce nu ar fi bune asigurarile din Ro. Sa te puna sa platesti impozit si vinieta acolo ar fi corect dar nu sa te oblige sa te inregistrezi si sa te si asiguri acolo.
    • -6 (24 voturi)    
      Doua fețe al acestui demers... (Duminică, 9 decembrie 2018, 18:16)

      Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      1. Românii care lucreaza in Italia nu sunt platiti la fel ca italienii ci mai prost. Din cat am inteles sunt anumite firme de recrutare care iti iau jumate de salariu ca sa poti fi angajat ca si strain in Italia. Acele firme sunt noua fata a mafiei italiene. Iar despre inmatricularea masinilor, nu stiu de ce va agitati: daca e o portita legala de ce sa nu o foloseasca. Daca legea se schimba atunci ... sa isi faca comodat sau leasing. Daca nu ne convine ceva, nu prea putem face mare lucru daca guvenantii nu schimba legea.
      2. Dar de gunoaiele de belgieni care au firme mamut de transport, cu tiruri inmatriculate in Romania, care sunt pe comunitate 99% din timp nu se spune nimic? Tirurile vin in Romania doar sa faca revizia, nici macar sa schimbe soferii, care sunt dusi cu dubitele in lagarele de soferi din Genk. Soferii romani nu au drepturi, si sunt platiti 1/4 din salariul unui sofer belgian?

      Din nou: ceea ce e legal, sau mai bine zis, ceea ce nu e ilegal, e moral. nu poti invinui si categorisi pe cineva care nu incalca legea. Ii faci tigani, etc, cand ei sunt diaspora cu care am defilat cand am avut nevoie. rusine Kosmos
      • +5 (5 voturi)    
        Toate bune si frumoase (Duminică, 9 decembrie 2018, 21:36)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Fileu_de_Poveste

        Pana cand ai un accident cu unul din asta care are asigurarea in Romania. Si tu trebuie din tara X sa iei legatura cu asiguratorul din Romania.
      • +1 (3 voturi)    
        aiurea.... (Luni, 10 decembrie 2018, 10:52)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Fileu_de_Poveste

        Tot argumentul tau incepe cu "din cate am inteles" .
        Deci tu vorbesti plin de convingeri bazat pe supozitii.
    • 0 (0 voturi)    
      Legea trebuie respectată. (Luni, 10 decembrie 2018, 16:45)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Dacă mergi într-o țară ești obligat să respecți legile țării respective.Nu te duci și te aștepți ca ăia să-ți accepte ție mofturile,că ești musafir!
  • +28 (34 voturi)    
    Romanica (Duminică, 9 decembrie 2018, 16:40)

    arpi [utilizator]

    Poate asa rezolvam si noi problema cu masinile cu numar bulgaresc,,
  • -15 (33 voturi)    
    Germania in sus si in jos (Duminică, 9 decembrie 2018, 16:43)

    MG [utilizator]

    sa frecam cetateanul la maxim ca sa aibe "le guvern" bani de aruncat. Ori avem libera cirulatie ori ba.
    "câștigi la nivelul cetățenilor din acea țară: este o mare bară; ca nou-venit vei avea cheltuieli clar mai mari ca un italian si un venit clar mai mic decat un italian.
    Orice masura noua, trebuie sa aibe un termen rezonabil de punere in practica.
    Or fi beneficiat cate unii, dar acelasi avantaj economic il au si firmele - italiene si germane de exemplu - cand vin in RO si angajeaza bastinasi.
    Am gasit acarul Paun vinovatul de serviciu.
    Aveam pretentii de la autoare.
    • +4 (8 voturi)    
      Ce are asta cu libera circulatie? (Duminică, 9 decembrie 2018, 20:28)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Daca stiu bine, pentru biciclete nu e valabil.
  • +28 (34 voturi)    
    "Discriminare"?? (Duminică, 9 decembrie 2018, 16:52)

    fdaniel [utilizator]

    În afară de termenul (prea)scurt, de 60 de zile, nu văd nici un abuz în această lege.
    Ar trebui să o adoptăm și noi, dacă nu ar afecta direct masa de manevră a votatorilor partidelor la putere.....

    Nu e nici o discriminare a românilor, dar find printre cele mai numeroase comunități (dacă nu chiar cea mai) și având un proventaj mare de jmekeri e aproape sigur cea mai afectată comunitate.
    • +2 (2 voturi)    
      Borfasa Plumb, (Luni, 10 decembrie 2018, 9:33)

      MadameDuRecamier [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      ministressa, are masinile ei si ale progeniturii inregistrate in Bulgaria. Ce naiba, vor romanii sa le ramina guvernul de imbecili si infractori fara avantaje. Pai, ala e mai egal decit pulimea!
      Atunci, cauta si ea sa sa comporte ca ministrii ei, dar pe alte meleaguri.
      Suntem romani, deci trebuie sa furam, inselam si noi pe unde putem. Asa ne invata clasa politica de vreo 71 de ani, decind ne tine cizma bolsevica pe grumaz acelasi partid. S-a nascut omul nou, sub Ceausescu. Dupa el, sub acelasi partid, care l-a impuscat, omul nou e perpetuat. Face in strainatate ce a vazut si invatat acasa. Fura, plagiaza, inseala, minte. Gena originara.
  • +10 (18 voturi)    
    vrem o tara ca afara? (Duminică, 9 decembrie 2018, 17:23)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    doar ca slogan, in realitate nu!
  • -7 (29 voturi)    
    UE si dreptul la libera miscare (Duminică, 9 decembrie 2018, 17:34)

    Je__ [utilizator]

    E libera cand e in folosul nostru, si naspa invers

    Adica muncitorul sa se califice la el acasa, sa plateasca aia care au ramas la el in tara cheltuielile cu educatia lui, la noi sa vina in numele liberei miscari si sa munceasca pe salarii cat mai mici, dar sa ne plateasca taxe....sa nu se smechereasca

    Stati sa vedeti acusi cu pensiile, cand or da directiva sa se plateasca la nivelul tarii de resedinta....sa vedem atunci veselie

    Adica unde e solidaritatea UE? Unde sunt acele masuri care sa echilibreze?
    • +3 (13 voturi)    
      mananci urzici (Duminică, 9 decembrie 2018, 19:25)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      libertatea de miscare este a persoanelor.
      Masinile nu au drepturi in sine ci doar legate de cele ale proprietarilor lor.
      • 0 (6 voturi)    
        bravo ma...nici nu puteai zice mai bine de atat (Duminică, 9 decembrie 2018, 21:57)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        deci UE iti consacra/garanteaza drepturile de SCLAV si atat

        ca asta esti cand nu ai proprietate si dispui de timpul tau....se numeste scalavie moderna. Stiu ca multi o negati vehement, ca e greu cand realizezi ce esti, dar asta e esenta sclaviei....platesti cu timpul tau, dreptul de a folosi bunurile si proprietatile altora
        • +2 (4 voturi)    
          Pai, legea țării (Luni, 10 decembrie 2018, 2:27)

          Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Je__

          o respecți sau te întorci la DracNea....voi vreți liberă circulație fără taxe?
          • 0 (0 voturi)    
            Da, este corect: "libera circulatie"... (Luni, 10 decembrie 2018, 12:04)

            ActaNonVerba [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

            Dar asta implica ca esti turist. Circuli.... Daca "stationezi" mai mult, atunci trebuie sa respecti regulile tarii respective. Ce este asa de greu de inteles?
    • 0 (4 voturi)    
      Explica-mi si mie logic (Duminică, 9 decembrie 2018, 21:37)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Cum "te misti" tu avand resedinta permanenta acolo. Te misti ... stand acolo?!?
    • -2 (2 voturi)    
      mai (Luni, 10 decembrie 2018, 9:38)

      csan [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      fa-te cetatean italian, renunta la cetatenia romana. Daca nu-ti convine de ce stai acolo. S-or fi saturat si ei de smecherii romani. Solidaritatea UE trebuie sa existe numai cand este vorba de drepturi nu si la obligatii. Ocoliti legile si din Italia si din Romania si cand sunteti prinsi cu mata in sac , vai, vai ce nedreptate. Ca sa nu mai vorbesc de capitolul civilizatie. Prin toata Europa cand vezi unul cu mana intinsa , din diferite motive, esti sigur ca ai intalnit un roman.. Va plangeti ca nu aveti drepturi. Veniti acasa si lucrati pentru "patronii" romani. Si discutia poate continua
  • +18 (24 voturi)    
    Experta PSD (Duminică, 9 decembrie 2018, 18:09)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    O avem pe Rovana Plumb, experta in inmatriculari cu numere bulgaresti. Sa-i cerem parerea cum e cu legea în UE
  • +21 (29 voturi)    
    ITALIA se decocalarizeaza de jmekeri evazionisti (Duminică, 9 decembrie 2018, 18:16)

    elysyum [utilizator]

    Ar trebui decocalarizata si RO prin adoptarea legii in oglinda din ITALIA sa scapam de dormezele cu nr de Bulgaria,Anglia etc etc ce eludeaza fiscal statul roman...
    LA FEL ca in vest in municipiile cu aer poluat peste limitele normale sa fie interzisa intre ora 6-22 circulatia oricarui vehicul cu motor termic exceptand pe cele ale armatei si institutiilor militarizate ce sunt sub EURO 4, Altfel ne batem joc de sanatatea copiilor si a generatiilor viitoare.
    • -14 (22 voturi)    
      oare (Duminică, 9 decembrie 2018, 19:27)

      Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui elysyum

      Tu ai trotineta? Este o incalcare a dreptului de proprietate; nu am incalcat nici o lege cind am cumparat masina si este dreptul meu sa folosesc ceva pentru care am platit. Apar destepti care vor sa interzica altora ceea ce vor ei. hai sifon!
      • +5 (5 voturi)    
        Nimeni nu iti ingradeste dreptul de folosire (Duminică, 9 decembrie 2018, 21:38)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

        60 de zile poti face tot ce vrei, ca la mama acasa. Dupa, daca ramai intr-un loc, o inregistrezi si apoi te poti misca la fel de liber, ca la tata acasa.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns pt evazionisti pe asigurare (Luni, 10 decembrie 2018, 12:40)

        elysyum [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

        Dreptul de proprietate este CONFORM LEGII si il confunzi cu dreptul de circulatie. suntem jegurile europei CU UNGHIUTA MURDARA SI BIEMWEU SH cu manele la maxim si evazionisti inascuti...circuli cu masina peste 60 zile plateste asigurare in tara in care circuli .si inmatriculeaz-o acolo cirezile nespalate ce au cel mai mic consum de pasta de dinti si detergent.nu stiu decat de bici si bocanc pe cap.Sunt satul de cocalari semianalfabeti cu jipan si 1neuron.
        https://www.youtube.com/watch?v=VAUk9SdOHo0
    • -11 (15 voturi)    
      ai tras mult aer la inaltime? (Duminică, 9 decembrie 2018, 19:29)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui elysyum

      Deci dupa mintea ta de elysyonist daca ma intorc de la pescuit la ora 23.oo cu Vitara euro 3 ar trebui sa astept la marginea Bucurestiului pana la 6 cand se ridica interdictia? Du-te mai copilas si traieste vreo 6 luni la tara, dupa aia te intorci si ne comunici cum e cu euro4.
      • -1 (3 voturi)    
        da exact! (Luni, 10 decembrie 2018, 10:56)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Daca vrei sa mergi cu Euro3 plateste taxe mai mari.
        Tu esti nervos ca vrei un SUV dar nu iti permiti. Asa ca incerci sa faci compromisrui. Mai vechi si eventual inmatricular unde mai ieftin.
        Poate chair si cu volan pe dreapta, ca ce n-are nimic. de la departare nu se vede ....
      • -1 (1 vot)    
        de ce sa inhalez noxele din rabla ta (Luni, 10 decembrie 2018, 12:44)

        elysyum [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        AUTOBUZ sau schimba-ti dormeza de 20 ani euro 3 in rate daca n-ai bani... toate orasele europene vor elimina tot ce e sub euro 4 in urmatorii 5 ani datorita poluarii... vreau satariesc in aer curat nu poluat de cotete aduse pe 1000-2000 eur care polueaza. Vrei sa poluezi du-te la tara tu,acolo e cu dormeze SH sub euro 4
        • 0 (0 voturi)    
          problema e cu oamenii care nu au salarii "ca tine" (Luni, 10 decembrie 2018, 22:38)

          Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui elysyum

          si nu isi permit dintr-o data masini cu tot felul de norme euro.
          Pana una alta, "tartatul de la Paris" esueaza chiar la Paria.

          Pe cand ne luam gecile galbene pe noi sa mergem la un protest ca lumea.
          Ca in tara asta se fura prea mult ca cetateanul "de rand" sa poata castiga decent , sa-si permita o masina nepoluanta.
          asta nu intelegi, si nici nu vrei. Toleranta ta e zero fata de cei ce nu gandesc ca tine
  • +12 (20 voturi)    
    He he (Duminică, 9 decembrie 2018, 18:23)

    Landser [utilizator]

    Un lucru bun! Vor sa stea in west si sa plateasca ca n est!
    La fel trebuie implementata si in cocina asta de tara ,dar cine sa faca ,psd tre sa modifice legile justitiei!
    • +4 (8 voturi)    
      pe acelasi principiu (Duminică, 9 decembrie 2018, 19:49)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      si firmele straine ar trebui sa plateasca suprataxe cand vand in vest si au produs in est sau in asia ieftin?

      asa-i? sau asta nu mai e legal, moral

      nu mai masurati doar din unghiul si masura care va convine...problema este mult mai complexa, si daca nu am fi ipocriti am realiza cum stau lucrurile
      • +2 (2 voturi)    
        Depinde (Duminică, 9 decembrie 2018, 21:38)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Unde e inregistrata firma. La fel ca si masina. Diferenta e ca firma nu are roti.
  • +7 (19 voturi)    
    Scandal? Care scandal? (Duminică, 9 decembrie 2018, 18:55)

    holinessdani [utilizator]

    S-au obisnuit unii rezistenti sa urle cand nu le convine lor ceva, chiar si atunci cand e vorba de lege.
    Si daca urla rezistentii asta inseamna ca e scandal!
    Legea asta din Italia nu e impotriva romanilor rezistenti e valabila pentru oricine si pentru toata lumea: neamt, american, martian etc.
    Dca in romania rezistentii s-au obisnuit ca sa fie bagati in seama la orice urlet sau isterie uite ca in lumea reala si civilizata nu e asa, legea isi urmeaza cursul indiferent cat de rezistent esti.
  • +8 (16 voturi)    
    Este normal si legal in plus (Duminică, 9 decembrie 2018, 20:01)

    SRA [utilizator]

    Daca esti rezident intro tara din UE sau Europa poti circula cu auto inmatriculat in tara de origine 30 zile dupa care trebuie sa inscrii masina in tara unde ai resedinta Ca turist poti circula 3 luni !Deci ITALIA aplica legea este normal
    Romanii incearca sa triseze !
  • -2 (6 voturi)    
    Legal devenit peste noapte ilegal (Duminică, 9 decembrie 2018, 23:51)

    Moroshanu [utilizator]

    Vad ca multi va dati cu parerea fara sa stiti exact despre ce e vorba. In Italia pana marti 3 decembrie legal puteai sa circuli cu o masina inmatriculata in Ro prprietate a parintilor, rudelor sau prietenilor in baza unei procuri sau a unui comodat legalizat la notar, repet legal. In 3 decembrie a fost publicata in monitorul lor oficial noua lege cu intrare in vigoare a doua zi pe 4 decembrie (practic peste noapte), lege care interzice sa conduci o masina cu numere straine daca ai resedinta in Italia de mai mult de 60 de zile, in caz contrar fiind pasibil de amenda de la 720 la 2700 euro cu plata pe loc si sechestrarea masinii tot pe loc, masina care nu este proprietatea celui de la volan. Problema nu este ca unul vrea sa traiasca in Italia cu taxele platite in Ro ci faptul cum a intrat in vigoare aceasta lege practic peste noapte , din 3 pana in 4 decembrie, fara sa lase un minim de timp ca cineva sa se poata pune in regula. Nu vreau sa vorbesc acum de toate motivele pentru care unii au preferat sa conduca masini cu numere romanesti chiar daca traiau in Italia (asigurari de 2, 3 ori mai mari decat in alte tari din vest si cu 20-30% mai mari pentru straini fata de italieni , taxe automobilistice care doar in Italia exista etc). Repet pana in 3 decembrie aceeasi lege italiana iti permitea ceea ce de a doua zi iti interzice cu consicintele care vi le-am spus.
  • -2 (4 voturi)    
    Asta e UE sau nu? (Luni, 10 decembrie 2018, 9:41)

    DanBruma [utilizator]

    In SUA cand te instalezi in alt stat iti schimbi numarul de inmatriculare al masinii? Ba politicienilor nesimtiti, UE asta e facuta doar ca sa ne impoziteze sau ca sa si ne usureze viata ? Am votat ca sa fim in UE, deci circul liber in UE, cu ce numar vreau eu, cand vreau eu iar impozitele ar trebui sa fie declarate si nu luate cu japca. Deci propun impozite zero ca-n SUA.
    • +2 (4 voturi)    
      haha (Luni, 10 decembrie 2018, 10:58)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

      postac anti EU.
      Vezi ca in SUA taxele sunt mai dure ca moartea. Acolo faci si puscarie si dai prejudiciul inapoi cu tot cu dobanda si penalizari.
      Taxe 0 ca in SUA, auzi la el...
      E si o gluma in SUA: "2 lucruri sunt sigure, moartea si taxele"
      • 0 (2 voturi)    
        Am fost in state si am avut masina pe numele meu, (Luni, 10 decembrie 2018, 22:42)

        Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        si nu am avut nici o taxa "dura ca moartea"
        m-a costat $300-400, inmatricularea, vanzarea-cumpararea, numarul de masina, si asigurarea temporara. Toate la un singur ghiseu

        vorbesti prostii...
  • 0 (2 voturi)    
    Ne asumăm doar ce este legal, stimate autor, (Luni, 10 decembrie 2018, 10:32)

    hic sunt leones [utilizator]

    nu ne interesează absolut deloc că ți se pare dumitale normal sau nu un anumit lucru.
    Români, aveți soluția: proprietari părinții, bunicii, copiii cu domiciliu în România - contract de comodat și le arătați degetul mijlociu autorităților italiene.
    • +1 (1 vot)    
      ..daca e legal... (Luni, 10 decembrie 2018, 22:43)

      Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      e moral.
      Exact.
      Ai dreptate 100%
      restul sunt niste frustrati cu aere de jurnalisti informati si obiectivi
  • 0 (0 voturi)    
    este similar si in Olanda (Luni, 10 decembrie 2018, 10:32)

    georgebb [utilizator]

    In Olanda poti sa circuli cu o masina inmatriculata in alta tara timp de 3 luni.
    Dar, am impresia ca daca esti rezident in Olanda, ai voie sa circuli doar 10 zile.
    Pe autostrazi, si nu numai, au camere ce inregistreaza numerele de inmatriculare si pot gasi usor masini straine ce ar trebui sa fie inmatriculate.
    Stiu cazuri de romani ce au primit scrisoare acasa in care erau anuntati ca deja stau cu masina de cateva luni si ca ar fi cazul sa isi inmnatriculeze masina in NL sau ii paste o amenda.
    Stiu si un caz ce si-a inmatriculat masina dupa cativa ani si a trebuit sa plateasca taxe de cand a ajuns cu masina pe aici, cateva mii de euro.
  • 0 (6 voturi)    
    uof cata drama (Luni, 10 decembrie 2018, 10:50)

    un oarecare [utilizator]

    Este normal. Locuiesti intr-o tara trbuie sa iti inmatriculezi masina in tara respectiva. Nu unde ste mai ieftin. Nu este normal sa platesti taxe unde e mai ieftin dar sa traiesti unde e mai bine. La fel ar trebui sa faca si Ro in privinta masinilor inmatriculate in BG de exemplu.
    Numai noi romanii ne-am obijnuit sa credem ca masina si locul de parcare sunt drepturi fundamentale.
    Vrei sa traiesti intr-o tara? F bine. Dar platesti toate taxele locale.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version