„Killers of the Flower Moon”, cel mai recent film al lui Martin Scorsese, nu a reușit să urce pe prima poziție a box office-ului nord-american în weekendul după lansarea sa, fiind eclipsat de lungmetrajul-concert al lui Taylor Swift, relatează revista Variety, citată de News.ro.

Martin Scorsese alaturi de Lily Gladstone, actrita principala din filmul „Killers of the Flower Moon”Foto: LMK / IPA / Profimedia Images

Killers of the Flower Moon, un film pentru care Scorsese a strâns din nou o distribuție stelară pentru a spune o poveste inspirată de fapte reale, a obținut încasări de milioane de dolari în 3.628 de cinematografe nord-americane în weekend.

De asemenea, filmul a adus 21 de milioane de dolari la nivel internaţional, pentru un total la nivel global de 44 de milioane de dolari, potrivit Variety.

În ciuda locului doi, este cel mai bun început pentru Scorsese de la Shutter Island din 2010 (debut de 41 de milioane de dolari) şi al treilea cel mai bun din cariera sa, după The Departed din 2006 (debut de 26,9 milioane de dolari).

Iar Killers of the Flower Moon a reuşit să facă furori chiar dacă vedetele sale, Leonardo DiCaprio şi Robert De Niro, nu au putut promova filmul pe fondul grevei actorilor de la Hollywood, aflată în desfăşurare.

Chiar şi cu o durată impresionantă de trei ore şi jumătate, Killers of the Flower Moon,a fost primit cu bucurie de către spectatori (cu un scor de „A-” la CinemaScore) şi critici (92% pe Rotten Tomatoes), ceea ce este un semn bun pentru restul perioadei de proiecţie în cinematografe.

Filmul cu un buget de 200 de milioane de dolari reprezintă un pariu îndrăzneţ pe marele ecran pentru Apple, care până acum a prioritizat streamingul în detrimentul cinematografiei. Aceasta marchează cea mai amplă lansare de până acum pentru un film susţinut de un serviciu de streaming. Nu este clar când va ajunge filmul pe Apple TV+, dar nu va fi decât peste cel puţin 45 de zile.

Taylor Swift, în continuare regina box office-ului

Indiferent de startul bun al Flower Moon, acesta nu a fost pe măsura turneului The Eras Tour al lui Taylor Swift, care a rămas pe primul loc, cu venituri de 31 de milioane de dolari din 3.855 de cinematografe.

Este singurul film-concert din istorie care își păstrează prima poziție la box office timp de două săptămâni consecutive de la lansarea sa şi este primul care a atins 100 de milioane de dolari în box office-ul intern.

După numai cinci zile de proiecţii, filmul distribuit de AMC Theatres a generat până în prezent 131 de milioane de dolari.

Deşi vânzările de bilete au scăzut cu un procent considerabil de 66% faţă de debut, The Eras Tour este deja un mare câştigător comercial. Filmul a fost autoprodus de Swift, a costat aproximativ 15 milioane de dolari şi a necesitat cheltuieli de marketing mai mici decât un blockbuster mediu de această anvergură.

Pe un îndepărtat loc trei, sequel-ul horror al Universal, The Exorcist: Believera adăugat 5,6 milioane de dolari în al treilea weekend de la lansare. Până în prezent, filmul a generat 54,2 milioane de dolari în America de Nord şi 107 milioane de dolari la nivel global.

Este un rezultat solid pentru un film care costă 30 de milioane de dolari. Dar Universal şi Blumhouse au cheltuit o sumă impresionantă de 400 de milioane de dolari pentru drepturile asupra proprietăţii intelectuale.

Tim Burton a revenit în clasamentul box office cu un film lansat în 1993

PAW Patrol: The Mighty Movie a ajuns pe locul patru, cu 4,3 milioane de dolari în al patrulea weekend pe marele ecran.

Filmul de animaţie pentru copii de la Paramount şi Nickelodeon a obţinut încasări de 55,9 milioane de dolari în America de Nord şi 148 de milioane de dolari în întreaga lume, depăşind oficial rulajul predecesorului său, PAW Patrol din 2021 (40 de milioane de dolari pe plan intern, în timp ce a fost lansat simultan pe Paramount+; 140 de milioane de dolari la nivel global). Continuarea a costat doar 30 de milioane de dolari.

Pe locul 5 la box office-ul nord american s-a situat relansarea după 30 de ani de către Disney a unui film clasic al regizorului Tim Burton, The Nightmare Before Christmas, cu venituri de 4,1 milioane de dolari din 1.650 de cinematografe.

Chiar dacă Burton nu a regizat filmul, el a scris scenariul pentru el și a fost producătorul său, lungmetrajul animat fiind considerat unul dintre cele mai emblematice pelicule ale sale.

The Nightmare Before Christmas a fost relansat în cinematografe cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la premiera sa și chiar înainte de Halloween, fiind așteptat ca el să continue să genereze încasări până în apropierea Crăciunului.

Ca întotdeauna, poți găsi mai multe informații noi din lumea filmelor și serialelor, dar și alte știri interesante, în rubrica Nerd Alert de weekendul acesta: