Pasagerii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European care stabilește norme comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, potrivit Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului. Reamintim că Blue Air a anunţat marţi că suspendă până luni toate cursele programate.

Tichet Blue AirFoto: Carolyn Jenkins / Alamy / Profimedia Images

Precizările Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului:

  • Turiștii care au luat pachete de vacanță de la agențiile de turism sunt rugați să ia legătura cu acestea. În baza OG nr.2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative, agenția de turism este responsabilă pentru executarea pachetului și să ofere servicii alternative.
  • Călătorii care au achiziționat direct bilete de la Blue Air își pot recupera banii și compensațiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.

Ce prevede regulamentul european în cazul anulării zborurilor

Regulamentul European nr. 261/2004 stabilește norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.

În cazul anulării unui zbor, pasagerilor în cauză trebuie:

  • (a) să li se ofere asistență de către operatorul de transport aerian;
  • (b) să li se ofere asistență de către operatorul de transport aerian, precum și, în eventualitatea unei redirecționări, în cazul în care ora de plecare anticipată a unui nou zbor este de cel puțin o zi după plecarea programată pentru zborul anulat
  • să primească o compensație din partea operatorului de transport aerian, exceptând cazul în care intervine oricare din următoarele situații:

  • în cazul în care sunt informați despre această anulare cu cel puțin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută;
  • în cazul în care sunt informați despre această anulare într-un termen cuprins între două săptămâni și șapte zile înainte de ora de plecare prevăzută și li se oferă o redirecționare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungă la destinația finală în mai puțin de patru ore după ora de sosire prevăzută;
  • în cazul în care sunt informați despre această anulare cu mai puțin de șapte zile înainte de ora de plecare prevăzută și li se oferă o redirecționare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungă la destinația finală în mai puțin de două ore după ora de sosire prevăzută.
  • În cazul în care pasagerii sunt informați despre anulare, acestora li se oferă explicații privind posibilitățile de transport alternative.
  • Operatorul de transport aerian nu este obligat să plătească compensații în cazul în care poate face dovada că anularea este cauzată de împrejurări excepționale care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.
  • Sarcina dovedirii faptului că pasagerul a fost într-adevăr informat despre anularea zborului, cu indicarea momentului precis, revine operatorului de transport aerian.