Situația din marile europorturi europene a ajuns atât de gravă încât unele au ajuns să înregistreze întârzieri la peste două treimi din curse în timp ce cel din Bruxelles, capitala Uniunii Europene, a ajuns să amâne aproape 75% din zboruri.

Controlul de frontieră la aeroportFoto: DreamsTime

Situația se datorează în mare parte faptului că mai mult de jumătate din angajații aeroporturilor europene au fost disponibilizați în timpul pandemiei, acestea nemaigăsind acum suficienți oameni pentru a face față cererii în contextul în care marile destinații turistice au parte de o primă vară de normalitate după lockdown-urile repetate din cauza pandemiei de COVID-19.

Întârzierile și anularea unor zboruri au fost agravate de faptul că foarte mulți lucrători din industrie nu mai sunt de acord să lucreze pe aceleași salarii, dat fiind valul de inflație fără precedent în ultimele decenii care afectează toată Europa, dar și alte țări din jurul lumii precum Statele Unite sau Japonia.

Poți citi o analiză pe larg realizată de HotNews.ro despre acest subiect aici:

Situația a ajuns atât de gravă încât aeroportul Heathrow, cel mai mare din Europa, a ajuns să limiteze numărul de pasageri care pleacă la 100.000 pe perioada acestei veri pentru a limita cozile, întârzierile la bagaje și anulările. Oficialii aeroportului au cerut de asemenea companiilor aeriene să nu mai vândă bilete pentru zborurile care ar putea fi reduse.

Pe aeroportul din Frankfurt, Lufthansa, a doua cea mai mare companie aeriană din Europa, le cerea la începutul lunii iulie pasagerilor companiei să se descurce singuri dacă au ghinionul să le fie anulat zborul.

„Din cauza numeroaselor anulări de zboruri, vă rugăm să vă faceți propriile aranjamente pentru continuarea călătoriei cu trenul sau la un hotel sau acasă. Reprogramările sau rezervările la hotel nu mai pot fi făcute de către colegi”, era mesajul afișat în aeroport.

Uite care sunt aeroporturile europene cu cele mai mari întârzieri și cele mai multe anulări de zboruri

Aeroportul Bruxelles:

  • 72% din zboruri cu întârzieri, 2.5% anulate

Aeroportul Internațional din Frankfurt:

  • 68% din zboruri cu întârzieri, 7.8% anulate

Aeroportul Eindhoven Airport:

  • 67% din zboruri cu întârzieri, 1.8% anulate

Aeroportul Luton din Londra:

  • 66% din zboruri cu întârzieri, 2.7% anulate

Aeroportul Internațional Ferenc Liszt din Budapesta:

  • 65% din zboruri cu întârzieri, 2.1% anulate

Aeroportul Lisabona:

  • 65% din zboruri cu întârzieri, 4.8% anulate

Aeroportul Charles De Gaulle Airport din Paris:

  • 62% din zboruri cu întârzieri, 3.1% anulate

Aeroportul Schiphol din Amsterdam:

  • 61% din zboruri cu amânări, 5.2% anulate

Aeroportul Cote D'Azur din Nisa

  • 60% din zboruri cu întârzieri, 3.4% anulate

Aeroportul Gatwick Airport din Londra

  • 59% din zboruri cu întârzieri, 1.4% anulate

Clasamentul a fost întocmit de agenția Bloomberg pe baza datelor publicate de Hopper Inc., o agenție online de turism susținută de banca de investiții Goldman Sachs.