Mesajul lui Putin pentru România: Există un bun potențial de cooperare în ceea ce privește regiunea Mării Negre

de I.H.     HotNews.ro
Marţi, 18 mai 2021, 18:54 Actualitate | Esenţial


Vladimir Putin
Foto: Alexei Nikolsky / TASS / Profimedia Images
Rusia mizează pe dezvoltarea unor relații "reciproc avantajoase" cu România și vede "un bun potențial de cooperare" în ceea ce privește regiunea Mării Negre, a transmis marți președintele rus Vladimir Putin.

„Mizăm pe dezvoltarea unor relații reciproc avantajoase cu România. Suntem gata să lucrăm împreună la intensificarea legăturilor noastre politice, economice și umanitare. Există un bun potențial de cooperare în ceea ce privește regiunea Mării Negre”, a transmis Vladimir Putin, conform unui comunicat de presă al administrației de la Kremlin.

El a făcut aceste declarații la ceremonia de primire a 23 de ambasadori nou numiți la Moscova, care și-au prezentat scrisorile de acreditare. Printre aceștia se numără noul ambasador al României la Moscova, Cristian Istrate și noul ambasador al Republicii Moldova, Vladimir Golovatiuc.

Liderul de la Kremlin a avut un mesaj și pentru Chișinău, susținând că relațiile cu Republica Moldova se bazează pe o prietenie tradițională și pe împărtășirea unor valori spirituale comune.

„Vom continua să promovăm căutarea unei soluții corecte pentru Transnistria și a unui acord care să-i acorde un statut special, cu garanții solide, bazat pe respectarea suveranității și integrității teritoriale a Republicii Moldova”, a transmis Putin.

Aceste declarații vin în contextul în care în 26 aprilie autorităţile române l-au declarat persona non grata pe adjunctul ataşatului militar al ambasadei ruse la Bucureşti.

Ministerul Afacerilor Externe al României a anunțat la momentul respectiv că autoritățile române au decis declararea persona non grata pe teritoriul României a lui Alexey Grishaev, adjunct al atașatului militar în cadrul Ambasadei Federației Ruse la București, „având în vedere că activitățile și acțiunile sale contravin prevederilor Convenției de la Viena privind relațiile diplomatice din 1961”.

Rusia a reacționat, iar în 11 mai a anunțat că expulzează un diplomat român
.

„Pe 11 mai, ambasadorul român Christian Istrate a fost invitat la Ministerul Rus de Externe, unde i s-a înmânat o notă din partea ministerului prin care căpitanul G. Iliescu, atașat adjunct al apărării la Ambasada României, este declarat persoana non grata”, s-a aratat într-un comunicat al MAE rus, citat de TASS.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14282 vizualizari

  • +37 (39 voturi)    
    Hai, bagă și o poveste cu Tezaurul! (Marţi, 18 mai 2021, 19:04)

    vax_XXL [utilizator]

    Din-astea cu dragostea nețărmurită dintre sovietici și români am mai auzit, dar, așa cum n-am pus botu' atunci, nu punem nici acum, doar pentru că ai schimbat rolul sovieticilor cu al rușilor.
    Ну, погоди́!
    • -17 (27 voturi)    
      daca erai pi bune cu Putin poate putea pune pi (Marţi, 18 mai 2021, 19:30)

      hopsinoi [utilizator] i-a raspuns lui vax_XXL

      masa problema tezaurului, dar asa ...
      • +12 (14 voturi)    
        Si ca sa fi pe bune (Marţi, 18 mai 2021, 21:48)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

        sa se reuneasca Moldova cu Basarabia sub denumirea de RSSR Moldoveneasca, nu?

        1. tezaur
        2. denuntarea pactului cu Hitler
        3. Predictibilitate, democratie educatie in Rusia.
        4. Rezolvarea problemei transnistrene, un alt acord incalcat de Rusia.
        5. Renuntarea de a crea la granita de nord est a Romaniei a unor state fantoma.
        6. Scuze si recunoasterea genocidului comunist

        Majoritatea subiectelor sunt de bun simt si onoare. Au?
        • -3 (5 voturi)    
          Levantinul nostru a recunoscut pactul Ribentrop (Miercuri, 19 mai 2021, 9:10)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

          De buna-voie si nesilit de nimeni, a facut, tradatorul, ceea ce nu au facut presedintii comunisti cu toata amenintarea sovietica: a recunoscut cedarea Bucovinei de Nord si a Basarabiei de Sud Ucrainei.

          Fara aceasta recunoastere, Ucraina nu avea niciun temei juridic sa le detina.
        • +1 (5 voturi)    
          Si Cetatea Neamtului, tot un levantin a darimat-o (Miercuri, 19 mai 2021, 9:12)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

          Cetatea Neamtului, neinvinsa niciodata, dar care si-a deschis portile in fata lui Mihai Viteazu, a fost darimata de un domnitor fanariot.

          Si noi tot nu ne-am invata minte!
  • +34 (38 voturi)    
    Putin a zis formal același lucru la 23 ambasadori! (Marţi, 18 mai 2021, 19:05)

    Rower [utilizator]

    Putin a zis formalități fără valoare la toți cei 23 ambasadori nou numiți la Moscova.

    Citat: "Mesajul lui Putin pentru România: Există un bun potențial de cooperare în ceea ce privește regiunea Mării Negre

    El a făcut aceste declarații la ceremonia de primire a 23 de ambasadori nou numiți la Moscova, care și-au prezentat scrisorile de acreditare. Printre aceștia se numără noul ambasador al României la Moscova, Cristian Istrate și noul ambasador al Republicii Moldova, Vladimir Golovatiuc."
  • +28 (34 voturi)    
    ... (Marţi, 18 mai 2021, 19:10)

    a.nonim [utilizator]

    "Există un bun potențial de cooperare în ceea ce privește regiunea Mării Negre" - sigur ca da, intre Romania si NATO.
  • +19 (21 voturi)    
    Hai ca s-a apucat (Marţi, 18 mai 2021, 19:11)

    persuasiv [utilizator]

    sarpele sarpele de poezie.
  • +32 (46 voturi)    
    Nu exista relatii reciproc avantajoase cu Rusia! (Marţi, 18 mai 2021, 19:27)

    Parzivall [utilizator]

    Reciproc avantajos pt rusi inseamna: Noi va luam tot, voi sunteti multumiti ca noi va luam tot. Punct!
    Popescu, ai cuvantul....
    • +21 (23 voturi)    
      Gresit (Marţi, 18 mai 2021, 20:28)

      My50cents [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Sau aproape bine ��
      De fapt e cam asa: noi va luam tot si voi trebuie sa ne multumiti ca v-am luat tot
      Vezi invaziile di Ungaria si Cehoslovacia
      Asa, cu titlu de exemplu doar
    • +23 (27 voturi)    
      Așa e (Marţi, 18 mai 2021, 20:36)

      JohnnyBGoode [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Istoria a demonstrat că nicio relație pe care a avut-o Imperiul Rus, URSS sau Rusia nu au fost niciodată reciproc avantajoase. Cele mai noi exemple: Ucraina și Georgia.

      Rusia le-a garantat ucrainienilor integritatea teritorială cu condiția renunțării la armele nucleare staționate la ei. De curând le-au încălcat chiar ei integritatea teritorială anexând Crimeea și aruncând estul țării in haos.

      Cea mai avantajoasă relație pe care o poate avea orice stat decent cu Rusia e de ignorare completă.
      • +9 (11 voturi)    
        Nu ignorare completă... (Marţi, 18 mai 2021, 21:17)

        Kwisatz Haderach [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

        ... ci conform dictonului: „Si vis pacem, para bellum”
      • -4 (6 voturi)    
        Ce vi se mai rupe inima de Ucraina! De ce oare (Miercuri, 19 mai 2021, 12:25)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

        Aveti comunitati pe-acolo? V-a promis ceva in legatura cu noi?
        Nu inteleg acest atasament netarmurit fata de Ucraina, parca interesele Romaniei nici nu ar exista.

        De Bucovina vad ca nu lacramati niciunul, dar pt Crimeea plingeti in barbi.
    • +2 (6 voturi)    
      Afganistan sustine Romania (Marţi, 18 mai 2021, 20:55)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Stinger LIKE Kremlin
      • +13 (15 voturi)    
        Ciobenii afgani is niste eroi! (Marţi, 18 mai 2021, 23:05)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Cu un simplu agheu, au cotonogit mareata Armata Rosie!!!
    • +16 (18 voturi)    
      nu e tot (Marţi, 18 mai 2021, 20:59)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      in anii "socialismului victorios" se spunea : noi va luam si voi ne dati ( aduceti-va aminte de SOVROM-uri), noi cantam si voi jucati...
  • +15 (23 voturi)    
    Scuzele Șoșoacăi au fost recepționate (Marţi, 18 mai 2021, 19:28)

    Dogul [utilizator]

    Se simte că scuzele transmise de Șoșoacă prin ambasada rusă au ajuns la Kremlin. Ne va merge tot mai bine :)))
    • 0 (4 voturi)    
      Trebuie sa avem canale de comunicare cu toti (Miercuri, 19 mai 2021, 12:32)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      Trebuie sa avem canale de comunicare cit mai diverse si oficiale si informale cu toate tarile, cu toate organizatiile.

      Sunt cu atit mai importante relatiile personale cu cit relatiile oficiale sunt in impas.
  • -18 (30 voturi)    
    pai noi di ce sa nu facem comert cu Rusia, doar Ge (Marţi, 18 mai 2021, 19:31)

    hopsinoi [utilizator]

    rmania sa faca? Ce o fi rau in a face comert cu vecinii?
    • +13 (21 voturi)    
      Pt ca Germania poate! (Marţi, 18 mai 2021, 19:42)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      Tu nu mai ai Tezaur sa le dai, daca aveai, erai in relatii de prietenie cu Rusia!
    • +3 (13 voturi)    
      Pai sa vedem (Marţi, 18 mai 2021, 23:37)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      1. Nu mai suntem (din fericire) vecini cu ei.
      2. Germania facea comert cu ei si cand ii casapeau pe occidentali in primii doi ani de WW2.
      3. Tot prin comert si-au impartit si Polonia.
      4. Prin acelasi comert Germania a declarat ca nu o intereseaza daca Rusia ocupa Basarabia si Nordul Bucovinei.
      5. Comert cu rusii inseamna "Va dam gazul la pretul pe care il vrem noi"

      Mai vrei? Sau pe astea nu vi le-au spus la sedintele de propaganda?
      • -4 (16 voturi)    
        Esti un mincinos !. (Miercuri, 19 mai 2021, 2:49)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

        Prin Pactul Ribbentrop- Molotov Deutschland-ul si URSS cad de acord ca doar Basarabia (fara Bucovina care nu apartinuse niciodata Rusiei) este in Sfera de Influenta a URSS.
        (Pe timpurile alea Desprinderea Basarabiei de Rusia din 1918 si integrarea sa in Romania nu a fusesera recunoscute nici de SUA si nici de Japonia)
        Prin invazia Nordului Bucovinei, la 28 iunie 1940, URSS a rupt Pactul Ribbentrop- Molotov.
        • +6 (10 voturi)    
          rusnacule...nu prea stii istorie (Miercuri, 19 mai 2021, 10:17)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          Prin Pactul Ribbentrop-Molotov Romaniei in 1940 i s-a dat ultimatumul sovietic de retrocedare imediata a Basarabiei si Bucovinei de Nord iar Tinutul Herta s-a pierdut dintr-o asa zisa o "eroare" de cartografiere.Ori minti ori nu ai habar de istorie...Basarabia pamant romanesc nu rusesc!Pana si numele vine de la dinastia Basarabilor...sper ca iti zice ceva si asta!!!
          • -3 (5 voturi)    
            Bati campii ! (Miercuri, 19 mai 2021, 10:49)

            Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

            In Ultimatumul Sovietic din iunie 1940 URSS NU a pomenit de nici un FEL DE PACT. Nici nu era nevoie !
            Pactul Ribbentrop- Molotov asupra impartirii Sferelor de Influenta in Estul Europei era secret la vremea respectiva. URSS n-avea nici un interes sa zica Romniei ceva in privinta asta.
            P.S. Comportamentul tau ,,isteric" poate ascunde faptul ca in realitate esti trol rus.
        • +2 (4 voturi)    
          Sunteti un glumet (Miercuri, 19 mai 2021, 15:10)

          sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          Sunteti un glumet care va ascundeti dupa tot felul de viraje logice.

          E ca in povestea cu violul unei femei de 37 de ani la care cineva sare ca ars, ca stirea e falsa, femeia avea 44 de ani!

          Asta e toata tehnica dumneavoastra. Stirea bruta e ca Germania si URSS si-au impartit estul Europei prin acel pact, urmat imediat de ocupari brutale de teritorii CARE NU LE APARTINEAU. Iar dumneavastra sariti ca ars: minciuna, minciuna, in pact nu era trecuta Bucovina, doar Basarabia. Sau in Ultimatulul URSS nu era trecut nimic despre pact. Sau, mai cu manta, "sa stiti ca nici USA nu recunoscuse integrarea Basarabiei in Romania"

          Pe cine ar mai intereseeaza asta si de ce? Stirea bruta nu o puteti acoperi, oricat va straduiti.

          Si, mai general vorbind, vecinatatea unei tari mare, precum Rusia, a adus mult prea putine lucruri bune vecinilor, inclusiv Romaniei. Asta e realitatea. Mai mult rele: Rusia si-a dorit mereu noi teritorii si nu a dorit niciodata sa lucreze la partea de soft-power. Si-a rezolvat problemele cu pumnul si armata. Si nu e vina Romaniei aici, tara care cauta disperata un mare aliat crestin contra Turciei inca de prin 1700.
          • 0 (2 voturi)    
            Bati campii ! (Miercuri, 19 mai 2021, 16:27)

            Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

            Deutschland-ul, in Pact, nu a solicitat nici un teritoriu ,,pentru sine" ca ,,Sfera de Influenta" in zona Romaniei, cu atat mai putin nu a solicitat teritorii in zona Romaniei ca urmare a unei ,,imparteli" cum zic tu !.
            In zona Romaniei Deutschland-ul a acceptat in Pact doar o ,,Sfera de Infleunta" a URSS in Basarabia. (nu spune deloc ca Deutschland-ul ,,Accepta Diplomatic" sa fie invadata Basarabia !!!- Documentul doar spune tacit ca nu e cazul Deutschland-ul sa protesteze diplomatic daca Rusiei ii trece prin cap sa ocupe Basarabia !)
            Uite Pactul tradus in engleza:

            Secret Additional Protocol.
            Article I. In the event of a territorial and political rearrangement in the areas belonging to the Baltic States (Finland, Estonia, Latvia, Lithuania), the northern boundary of Lithuania shall represent the boundary of the spheres of influence of Deutschland and U.S.S.R. In this connection the interest of Lithuania in the Vilna area is recognized by each party.
            Article II. In the event of a territorial and political rearrangement of the areas belonging to the Polish state, the spheres of influence of Deutschland and the U.S.S.R. shall be bounded approximately by the line of the rivers Narev, Vistula and San. The question of whether the interests of both parties make desirable the maintenance of an independent Polish States and how such a state should be bounded can only be definitely determined in the course of further political developments. In any event both Governments will resolve this question by means of a friendly agreement.
            Article III. With regard to Southeastern Europe attention is called by the Soviet side to its interest in Bessarabia. The Deutschland side declares its complete political disinterestedness in these areas.
            Article IV. This protocol shall be treated by both parties as strictly secret. Moscow, August 23, 1939.
            For the Government of the Deutschland Reich v. Ribbentrop Plenipotentiary of the Government of the U.S.S.R. V. Molotov
    • +5 (7 voturi)    
      Ce, mah, i-au murit laudatorii lui Putin? (Miercuri, 19 mai 2021, 0:02)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      Si matale, te simti obligat sa le iei locul, nu-i asa?
    • 0 (2 voturi)    
      davai ceas! (Miercuri, 19 mai 2021, 18:51)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      Asta ca sa te inveti putin cu comertul cu rusii
  • -1 (25 voturi)    
    Multumim Putin (Marţi, 18 mai 2021, 19:59)

    andreiu [utilizator]

    Putin va imbunatati cooperarea tarilor Nato si Europene in zona Marii Negre.
    Multumim !
    • +8 (10 voturi)    
      ironia asta (Miercuri, 19 mai 2021, 1:25)

      ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

      bat-o vina :).
  • +12 (14 voturi)    
    Da, unii pun bogăția, alții iau caimacul (Marţi, 18 mai 2021, 21:10)

    mr_mojo [utilizator]

    Tipic rusesc...
  • -2 (4 voturi)    
    delende Cartago (Marţi, 18 mai 2021, 22:40)

    clencix [utilizator]

    .
  • -8 (16 voturi)    
    O parere crestin-ortodoxa (Marţi, 18 mai 2021, 22:51)

    Utilizator5 [utilizator]

    Romania trebuie sa continue parcursul european si NATO, trebuie sa ne aparam non-violent interesul national si cel al Republicii Moldova dar nu trebuie sa cautam ostilitatea cu orice pret si nici sa cautam sa pornim noi un razboi cu ei, sa provocam. (In cazul Poloniei, Lituaniei, e altceva, aceste tari Uniunea Statala Polono-Lituaniana a fost una din cele mai mari puteri ale Europei, mai mare ca Rusia pe vremea aia, si cel mai mare dusman al Rusiei.)
    Acum vorbesc din perspectiva celor ce se considera crestin ortodocsi practicanti. Suntem frati de credinta cu rusii, cu sarbii, grecii (cei credinciosi) etc nu suntem dusmani. Politica uneori ne dezbina dar nu trebuie sa uitam totusi asta. Orice conflict romano-rus trebuie evitat iar relatiile noastre sa fie daca nu mai bune macar pasnice si sa cautam sa ajungem la un consens.
    Faptul ca inca traim in trecut, plini de remuscari si frustrari istorice, de dorinta de razbunare, nu ne ajuta nici in prezent si nici pe viitor sa construim un viitor mai bun.
    • +3 (9 voturi)    
      Esti frate cu rusu, cum e bursucul (Miercuri, 19 mai 2021, 0:56)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      frate cu hipopotamul. Daca le dadea liber Ilici sa intre in tara in 89, simteai pe viu cat de frati ti-ar fi fost rusii. Nu traim in trecut, dar daca uitam trecutul, istoria se repeta!
      • +6 (6 voturi)    
        catave precizari (Miercuri, 19 mai 2021, 9:45)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        1. nu aveau nevoie sa le "dea Ilici" liber, ei CU ILICI au ramas la butoane in Ro. Deci Ilici a fost varful de lance al recapatarii butoanelor de control dupa ce fusesera confiscate de Ceausescu.
        2. utilizatorul 5 ARE DREPTATE la afirmatia ca trebuie sa nu cautam conflict sau sa provocam. Un nou conflict romano-rus sau nato-rus nu ne aduce absolut nimic bun, doar necazuri
        3. Asta nu inseamna sa stam cu mainile in san si in pozitie de pinguini la toate abuzurile si tampeniile facute de conducerea Rusieri kaghebizate. Lucrurile trebuie tratate cu fermitate moderata si cu actiuni simetrice
        4. Perfect de acord cu tine. Istoria nu se uita iar ranile nu s-au inchis si nu se iarta (istoria adevarata, nu cea citita de popescu, scrisa in carti fara cotor ca sa poti scoate sau sa pui ce pagini iti cere stapanirea). Insa poporul rus a fost foarte greu incercat, mult mai aprig ca noi. Pentru rusul din popor nu avem nici dusmanie nici ura nici dorinta de razbunare. Ei nu ne-au gresit cu nimic si sunt niste oameni remarcabili!
        • -1 (1 vot)    
          Eu stiu alta poveste (Miercuri, 19 mai 2021, 15:15)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

          Lovitura de stat a fost planificata la MosCow si Ilici trebuia sa dea liber armatei ruse sa ne scape de teroristi. Ilici, cand s-a vazut cu Puterea in mana le-a dat cu flit.
          Oricum, 300 de ani de expansionism rusesc ar trebui sa ne invete cava, totusi!
    • 0 (8 voturi)    
      Hehe (Miercuri, 19 mai 2021, 6:32)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      Da Tezaurul cand ni-l inapoiati ortodoxule hot practicant?
    • +1 (5 voturi)    
      Fratia de credinta e un dezavantaj. Asimilarea (Miercuri, 19 mai 2021, 9:28)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      e mai usoara.

      Astfel, diferenta de credinte din Ardeal a facut ca romanii sa nu poata fi maghiarizati.
      In schimb, romanii din Bucovia si din Basarabia au fost mai usor ucrainizati.

      Patriarhia Romana a fost geniala cind s-a diferentiat si de rusi (prin calendarul sarbatorilor de iarna) si de catolici prin modul de stabilire a Pastelui.

      Ar trebui ca si mitripolitii din Basarabia si Bucovina sa renunte la "ritul vechi" pentru a se diferentia de rusi si a se defini ca romani.
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt de acord cu dumneavoastra (Miercuri, 19 mai 2021, 15:18)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      Ar trebui sa ne intelegem, ca suntem frati crestini ortodocsi.

      Ar putea sa dea si ei un semn in directia asta. De exemplu sa retraga armata din Republica Moldova, conform acordului din 1994.

      Dar am unele dubii ca or sa o faca. Cum nu se vor retrage din Ucraina sau Georgia.

      Deci, departe de mine gandul sa ne apucam sa declaram razboi Rusiei sau sa avem musai o politica agresiva diplomatica. Ca nu e cazul, suntem cam mici pentru asta. Dar nici sa fim prea naivi nu e bine.
  • -1 (9 voturi)    
    Degeaba (Miercuri, 19 mai 2021, 3:54)

    Setalcott [utilizator]

    Biden nu e interesat.
  • -1 (9 voturi)    
    desigur, (Miercuri, 19 mai 2021, 8:02)

    mongolul [utilizator]

    exista un mare potential pentru dezvoltarea relatiilor romano-ruse. La Marea Neagra si nu numai.
    Dar cine torpileza "zi de zi si ceas de ceas" aceste posibilitati? (Pe ce baze vreti sa colaboram, daca nu ne restituiti tezaurul si sprijiniti state fantoma, rupte din teritoriul Romaniei?)
    Si nu suntem impotriva poporului rus. Dar nu putem colabora cu elita neoimperialista, ce ne priveste doar ca o potentiala victima si nu are de gind sa repare greselile trecutului abuziv; dimpotriva.
  • -1 (7 voturi)    
    Rusia e de departe de noi, Ucraina e aproape (Miercuri, 19 mai 2021, 9:21)

    D-or [utilizator]

    Problema noastra nu e Rusia, e Ucraina.

    Peste noi, in satele romanesti, in Basarabia, nu au navalit rusii-rusi de la Moscova, ci cazacii ucrainieni. Pentru noi, generic, tot rusi.

    Care nevorbitor de limba rusa ar putea face diferenta intre unii si altii?

    Oricum, Ucraina e mult prea mare (in mod artificial, prin teritorii luate cu japca de la toti vecinii), e mai mare decit Germania, nu poate fi inclusa in UE asa. Iar ucrainienii sunt foarte agresivi si invatati cu razboiul, antrenati.

    Am invata cu totii ucrainiana.
    • +3 (3 voturi)    
      problema noastra (Miercuri, 19 mai 2021, 12:48)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      este si a fost Rusia imperiala si poftele ei ramase la fel de atunci, indiferent de forma de guvernare.

      Peste Basarabia a navalit URSS-ul cu armata iar cand te agreseaza o armata nu stai sa faci analiza nationalitatii soldatilor ! ci vezi direct comandamentul, cine ce ordin a dat, cine e la butoane. Ordinul a venit de la bolsevicii din CCP prin conducerea militara, bolsevizata si aia.
      E adevarat ca au fost deportati romani si adusi ucrainieni timp de aproape 1 an. Dar la fel si aici, ce facem? atacam civilul executant sau ordinul dat de sus?
      in plus, Ucraina actuala este vai de mama ei, institutional, militar, politic etc si atarna cu ce poate de aliatii nostri din NATO. nu este o amenintare pentru Romania, (A FOST in perioada 91-2004, e adevarat!) acum mai e o problema minora potentiala.
      dar sa revenim in prezent si cu picioarele pe pamant. Asa ca mai slefuieste argumentatia, directia fina de a arunca pisica in curtea Ucrainei poate da diverse interpretari... ma intelegi :)
      • -1 (3 voturi)    
        Ok. Denuntam Tratatul de Pace cu ei si ne cerem (Miercuri, 19 mai 2021, 14:13)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        teritoriile.
        Asta acum, rapid, cit inca e slaba si "atirna" de altii. Le recunoastem rusilor Crimeea si ce-or mai vrea, daca ne recunosc si ei Bucovina, Basarabia, Transnistria, Odessa.
        Mai tirziu, Ucraina s-ar putea reimpaca cu Rusia si va fi vai de noi.

        Ei, acum iti place cum am slefuit abordarea?

        Esenta e urmatoarea: Avem un interes si trebuie sa ni-l urmarim permanent. Nu avem voie vreodata sa ne gindim la altii tradindu-ne interesele, adica datoria fata de stramosii si copiii nostri.

        Doar prostii si tradatorii isi ignora interesele lor proprii.
        • 0 (2 voturi)    
          aoleu, ce treaba avem noi (Miercuri, 19 mai 2021, 21:07)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          cu Odessa si Transnistria?
          • 0 (0 voturi)    
            Cum ce treaba avem cu Odessa? (Joi, 20 mai 2021, 10:24)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

            ? Deschide o carte de istorie.
            • 0 (0 voturi)    
              am deschis o gramada (Joi, 20 mai 2021, 13:00)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui D-or

              pe care le-am si citit. Si, in afara de tampenia lui Antonescu din 41, nu am gasit alte legaturi
              tu cate ai deschis? link-urile de pe youtube cu harta regatului din '41 nu sunt carti de istorie.
              • 0 (0 voturi)    
                Basarabia era Odessa: Chilia, Cetatea Alba (Vineri, 21 mai 2021, 9:12)

                D-or [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

                Pina la Stefan n-ai ajuns.

                Basarabia era exact teritoriul care acum e la Ucraina: Cetatea Alba, Chilia, Tigneciu.

                Deci, adevarata Basarabie e acum la Ucraina.
  • -1 (7 voturi)    
    Cind armatele romane si ruse s-au aliat, au invins (Miercuri, 19 mai 2021, 9:34)

    D-or [utilizator]

    De fiecare data in istorie cind armatele romane si ruse s-au aliat, au fost de neinvins. Razboaiele mondiale, razboiul de independenta.

    Problemele au aparut dupa aceea, la incheiere tratatelor de pace, la care rusii au trisat. Harta falsa a Bucovinei, de exemplu.
    • +2 (2 voturi)    
      si la ce foloseste (Miercuri, 19 mai 2021, 13:55)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      sa-mi dau singele pentru Ivan, daca ma fura la pace? Si a facut-o mereu, sistematic. Niste diosi care te pupa si-n.... cat au nevoie, pentru ca dupa aia, sa te distruga sau fure... Si nu recunoaste nmic....
    • +3 (3 voturi)    
      Cam triumfalist, nu credeti? :) (Miercuri, 19 mai 2021, 15:23)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      In 1877 am castigat, da, dar nu am fost parte de la negocierile de pace, rusii au cerut sa stam afara.

      In primul razboi mondial, Rusia a iesit din razboi in 1917, ca la ei incepuse razboiul civil. Greu de zis ca "am fost de neinvins impreuna", ca ei si-au retras armata. Iar noi nu am mai rezistat mult, asa ca am semnat documentul de acceptare a infrangerii, la Buftea. Am iesit din situatia asta de abia dupa ce a picat frontul de vest.

      Iar in al doilea razboi mondial am luptat 4 ani impotriva USRR si un an impreuna. iarasi e deja cam mult sa spunem ca am invins impreuna. Oricum nu am fost acceptata ca tara combatanta la tratativele de pace, cumva de inteles.
    • +1 (1 vot)    
      NU tine! (Miercuri, 19 mai 2021, 19:03)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Urss a castigat pentru ca a fost ajutata - nu razbea.altfel.

      Victoriile rusesti au fost si ca urmare a faptului ca Germania a deschis alte fronturi si aliatii ii tineau ocupati si acolo - multi-tasking cum s-ar zice astazi.

      Nu exista alianta cu cel care te umileste si te fura.
    • +2 (2 voturi)    
      hopa! ei, ce sa vezi?! (Joi, 20 mai 2021, 0:29)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      nu e bine a invata istoria din cartile fara cotor :)
      doar cu cu inceputul de-am zice: Stanilesti, inceputul "prieteniei ruso-romane(moldovene)" porneste cu o smardoiala crunta din partea turcilor. asa de bine am fost aliati cu rusii, incat chiar si cand au pierdut bataia, au luat si ei Hotinul.
      si poate ma inseala pe mine memoria dar cam ce armata "de neinvins" alaturi de rusi am avut in WW1?
  • -1 (1 vot)    
    relatii (Miercuri, 19 mai 2021, 19:54)

    atc [utilizator]

    1. Ne vaitam cu privire la ce au facut /fac alte tari cu noi, ca si cum ele exact de interesele Ro. erau/sunt preocupate si nu de ale lor. Am avut realizari in istorie atunci cand interesele marilor puteri au coincis cu ale noastre : 1877, Marea Unire, recuperarea Ardealului dupa WW2, primirea in UE si NATO, etc. Invers, cand interesele n-au coincis, am pierdut o parte din Ardeal ( la inceputul WW2), Basarabia si Bucovina( dupa WW2,) am intrat in zona de influenta a URSS, s.a.m.d. Om fi prea mici pentru o istorie prea mare?
    2. Nu cumva pragmatismul ( de ex. :relatii comerciale corecte cu Rusia lui Putin si cu China lui Xi Jjinping) e o lectie ce-ar trebui (re)invatata? Macar de la mai-marii nostri din UE.
  • 0 (0 voturi)    
    vad ca nu stiti istorie (Joi, 20 mai 2021, 17:10)

    mongolul [utilizator]

    in 1877 am incheiat un tratat cu ei si nu l-au respectat; i-am ajutat la cerinta lor disperata s ne-au exclus de a tratative.
    in 1916, au promis trupe si o ofensiva puternica spre Stanbul si n-au facut nimic; au trimis trupe cand am intrat in colaps; oricum, ei se intelesesera in secret sa ocupe Stanbulul... peste noi. Noroc ca au iesit din razboi, ca cine stie ce mai pateam. Si ne-au lasat inconjurati de inamici... Plus ca am dus tezaurul la ei, ca prieteni; si ei... Halal prieteni!
    in ww2, am incheiat pace cu ei (dupa circ si aminari) si nu ne-au recunoscut statutul de cobeligerant.(Vezi si lupta pt. Budapesta etc.)
    Mai sunt exemple din comunism si post comunism. Astia nu se invata minte niciodata. Ne fura mereu.
    Totusi, e bine sa remarcam un lucru. Toate aliantele noastre cu ei, au fost cu acordul marilor puteri. Acum Rusia e impotriva marilor puteri......


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by