Certificatul Verde Digital a fost o iniţiativă a Guvernului elen şi va da un impuls foarte puternic reluării turismului, pentru că este confirmarea tangibilă şi oficială a siguranţei, iar Grecia ar putea deveni şi anul acesta destinaţia turistică numărul 1 pentru prietenii noştri români, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, ministrul grec al Turismului, Harry Theoharis.

GreciaFoto: HotNews / C.P.

Acesta a spus că Executivul elen a elaborat un plan strategic cuprinzător, extrem de complex şi detaliat pentru protecţia sanitară, cu protocoale special concepute pentru sezonul turistic. În ceea ce priveşte punctele vamale de intrare în ţară, ministrul a subliniat că sunt analizate scenarii alternative pentru a diminua pe cât posibil disconfortul turiştilor.

Oficialul grec a susţinut că anul 2021 va fi mai bun decât anul trecut, când sectorul turistic global a cunoscut o scădere fără precedent a activităţii, iar Grecia a înregistrat doar 7,4 milioane de turişti, comparativ cu 31,3 milioane de turişti în anul 2019.

Statul român va emite certificate pentru românii care s-au vaccinat pentru Covid şi doresc să călătorească în scop turistic, documente care vor fi recunoscute de către Grecia, a declarat, vineri, ministrul Economiei, Mediului de Afaceri şi Turismului, Claudiu Năsui.

Tot vineri, ministrul elen a spus, la București, că Grecia se va deschide încă de la mijlocul lunii aprilie pentru turiştii veniţi din Uniunea Europeană.

Principalele declarații din interviul cu Theoharis:

  • În anul 2020, am găzduit 7,4 milioane de turişti, luând măsurile adecvate şi, analizând rezultatele, fără a împovăra situaţia epidemiologică. Anul acesta, dezvoltăm un plan strategic în care profităm de experienţa noastră de anul trecut, ţinând cont de evoluţiile pandemiei.
  • Utilizarea măştii în locurile publice rămâne obligatorie pentru toată lumea. Pentru a intra în ţară, fiecare vizitator trebuie să fie vaccinat, să aibă un test negativ recent efectuat sau să fi dobândit anticorpi în urma unei infecţii cu noul coronavirus. În plus, unităţile speciale vor efectua teste rapide aleatorii.
  • (Despre deschiderea a multor puncte de frontieră, pentru a fi evitate cozile din vamă) Este ceva ce încă studiem, analizând scenarii alternative pentru a diminua pe cât posibil disconfortul turiştilor. Vă asigur că vom face tot ce este necesar pentru a menţine combinaţia ideală de siguranţă şi vacanţe plăcute pentru fiecare oaspete român.
  • Grecia este o ţară turistică şi nu numai datorită contribuţiei turismului la PIB care este foarte mare, aproximativ 21%. Faptul că 1,5 milioane de locuri de muncă sunt direct sau indirect legate de turism, arată cât de importantă este activitatea turistică pentru societatea greacă.
  • Conform planului nostru, până la sfârşitul lunii aprilie estimăm că întreaga populaţie aparţinând grupei de vârstă de peste 60 de ani sau grupurilor vulnerabile, indiferent de vârstă, va fi fost vaccinată. În luna mai, se estimează că 30% din populaţia Greciei va fi imunizată împotriva SARS-Cov-2
  • Deci, având deja acceptul Comisiei Europene, statele membre ale UE vor continua cu definirea procedurilor pentru a finaliza modalitatea sigură de obţinere şi de valabilitate a certificatului de vaccinare. După părerea mea, infrastructura necesară pentru implementarea sa completă va fi gata în luna iunie.
  • Certificatul de vaccinare digital este acum lansat şi în câteva luni va deveni realitate. În acelaşi timp, însă, Grecia este plasată pe pieţele turistice din afara UE. Am ajuns deja la un acord cu Israel, care ar putea fi chiar considerat un model pentru alte acorduri similare. Ţările cu care discutăm au programe de vaccinare într-un stadiu avansat, un flux turistic mare în Grecia, iar cetăţenii lor preferă ţara noastră pentru turism. Indicativ, menţionez că au loc discuţii cu Marea Britanie. De asemenea, la mijlocul lunii viitoare este planificată o călătorie în Moscova, unde vom discuta detaliile fluxului turistic dintre Rusia şi Grecia.
  • În acest moment, există deja diverse programe pentru hotelierii greci de a oferi servicii gratuite clienţilor lor, care depăşesc costul testului necesar. Dacă, de exemplu, un test costă 30 de euro, atunci oaspetele poate primi un voucher de la hotelier, posibil chiar şi de 40 de euro, care ar putea fi folosit pentru diverse servicii suplimentare ale respectivului hotel.