Campania de vaccinare cu AstraZeneca va continua în România. Comitetul pentru vaccinare: Cazurile de tulburări de coagulare au apărut la un număr redus de pacienți vaccinați

de I.H.     HotNews.ro
Luni, 15 martie 2021, 22:18 Actualitate | Esenţial


Vaccinare cu AstraZeneca in Romania
Foto: Facebook
Campania de vaccinare cu AstraZeneca va continua în România, a decis luni seară Comitetul de coordonare a vaccinării. Autoritățile spun că decizia a fost luată în urma analizării rapoartelor de reacții adverse înregistrate în România, a motivării deciziilor celorlalte țări, a evenimentelor raportate la nivel internațional, dar și a recomandărilor autorității de reglementare de la nivel european, Agenția Europeană a Medicamentului (EMA). Reamintim că tot mai multe țări suspendă vaccinarea cu AstraZeneca, în așteptarea unei decizii din partea Agenției Europene a Medicamentului. Este vorba despre 17 state europene, până acum, care a retras un lot.

Conform sursei citate, a avut loc o ședință extraordinară la care au participat reprezentanții Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV), Ministerului Sănătății, Institutului Național de Sănătate Publică și ai Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR) pentru analizarea evenimentelor înregistrate la nivel european legate de vaccinul produs de compania AstraZeneca, ca urmare a raportării cazurilor cu tulburări de coagulare la persoane imunizate cu acest tip de vaccin.

În urma analizării rapoartelor de reacții adverse înregistrate în România, a motivării deciziilor celorlalte țări, a evenimentelor raportate la nivel internațional, dar și a recomandărilor autorității de reglementare de la nivel european, Agenția Europeană a Medicamentului (EMA), reprezentanții din cadrul instituțiilor mai sus menționate au decis continuarea campaniei de vaccinare în România cu toate vaccinurile împotriva COVID-19, autorizate în momentul de față la nivel european, a anunțat CNCAV.

Până la finalizarea evaluării cazurilor semnalate de tulburări de coagulare a sângelui de către Comitetul de farmacovigilență al Agenției Europene a Medicamentului (EMA), PRAC (Pharmacovigilance Risk Assessment Committee) și emiterea unei recomandări în cadrul întâlnirii extraordinare care va avea loc joi, 18 martie, EMA recomandă continuarea vaccinării, subliniind că beneficiile vaccinării în prevenirea formelor grave de COVID-19 și deces depășesc riscul apariției de reacții adverse (https://www.ema.europa.eu/en/news/emassafety-committee-continues-investigation-covid-19-vaccine-astrazeneca-thromboembolicevents), mai arată autoritățile.

Argumentul CNCAV este că acele cazuri de tulburări de coagulare au apărut la un număr redus de pacienți vaccinați, fără să depășească frecvența raportată în populația generală nevaccinată. Trebuie avut în vedere că aceste tulburări au diferite cauze și pot apărea independent de administrarea vaccinului, conform CNCAV.
  • "În prezent, experții de la nivel european analizează cu maximă rigurozitate toate datele disponibile pentru a stabili dacă există o relație de cauzalitate între administrarea vaccinului și aceste evenimente.
  • Vaccinarea rămâne soluția sigură și eficientă pentru învingerea pandemiei COVID-19, iar vaccinurile utilizate în România sunt autorizate de Agenția Europeană a Medicamentului (EMA), cel mai riguros for decizional, care reunește experți la nivel european.
  • Recomandăm raportarea oricărei reacții adverse suspectate atât de către profesioniști cât și de către pacienți.
  • CNCAV asigură populația de transparență completă și responsabilitate deplină în comunicarea cu celeritate a tuturor informațiilor de interes, astfel încât procesul de vaccinare să se realizeze într-un mediu favorabil și sigur pentru toate persoanele care doresc să se imunizeze împotriva COVID-19", a mai transmis Comitetul de coordonare a vaccinării.
Reamintim că tot mai multe țări suspendă vaccinarea cu AstraZeneca, în așteptarea unei decizii din partea Agenției Europene a Medicamentului. Este vorba despre 17 state, plus România, care a retras un lot. Luni au anunțat o astfel de decizie Germania, Franța, Italia (care mai întâi a retras un lot), Spania și Slovenia.

Săptămâna trecută, 12 țări au decis să oprească temporar administrarea vaccinului AstraZeneca. Una dintre acestea a fost Italia, după ce au fost raportate în Sicilia decesele a doi bărbați care au fost recent vaccinați cu acest ser. Agenția italiană pentru Medicamente (AIFA) a precizat anterior că suspendarea administrării acestui vaccin este o măsură "de precauție”, adăugând că nu a fost stabilită nicio legătură între vaccin și "evenimentele adverse grave” survenite ulterior.

România a primit 81.600 de doze de vaccin din lotul AstraZeneca ABV 2856 oprit de la utilizare în Italia și au fost folosite 77.049 de doze. Restul de peste 4.200 de doze au fost carantinate temporar, ca "măsură de extremă precauţie", până la finalizarea evaluării Agenţiei Europene a Medicamentului, a anunțat în 11 martie Comitetul de coordonare a vaccinării.

România nu a primit doze AstraZeneca din lotul ABV 5300 cu probleme în Austria, mai preciza Comitetul de coordonare a vaccinării.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Comentarii alese de moderator

  • Delirezi (Marţi, 16 martie 2021, 9:04)
    Dogul [utilizator]

    Află că mi-am luat prima doză de AZ, fiind voluntar într-o asociație care ajută bătrâni. Și abia astept a 2-a doză. Cred în știință, nu-n emoții, în rezultate și dovezi, iar până acum nu mi-a arătat nimeni că AZ ar provoca cele inșiruite de voi mai sus. E vorba in primul rand de logica. Numarul de probleme la vaccinati este mult, mult sub al celor nevaccinati care au aceleasi probleme. Prin urmare, lasati stiinta sa vorbească. Ne-am tratat destul cu ceai si frunze de trifoi. Fiti in 2021





13809 vizualizari

  • +29 (83 voturi)    
    mi se pare normal (Luni, 15 martie 2021, 22:20)

    cucuveauamov [utilizator]

    sistemul medical din Romania este net superior fata de situatia din Germania, Franta, Italia, Spania etc. Asa se si explica ca toti medicii de acolo vor sa vina sa lucreze aici.
    • -6 (76 voturi)    
      Nu e dovedit (Luni, 15 martie 2021, 22:34)

      Dogul [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Atâta vreme cât nu e demonstrat ca problemele alea au fost cauzate de un vaccin anume, de ce sa opresti vaccinarea? Dacă unul care poarta masca se întâmpla ca moare, ca mai mor oamenii, asta înseamnă ca retragem toate mastile, ca nu mai purtam masca? Doi la mâna, ceea ce se știe si e demonstrat deja e ca nr vaccinatilor care au facu t cheaguri nu îl depășește pe cel al nevaccinatilor care fac cheaguri într-un an, de exemplu. Prin urmare, decizia de a continua vaccinarea e foarte buna.
      • -1 (51 voturi)    
        Corect, continuati sa omorati oameni!!! (Luni, 15 martie 2021, 22:42)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

        Legati de paturi, tranchilizati si infometati, acum ii injectati cu Otrava. Bravos natiune, faini uamini!!!
        • +2 (8 voturi)    
          Așa este! (Marţi, 16 martie 2021, 10:01)

          Rescator [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Mai scapă Guvernul de plata unor pensii,iar
          popii,în frunte cu Teo de la Constanța, au de
          lucru non stop.Cei care scapă de covid sunt
          incendiați zilnic în spitale de către Ministerul
          Boleșniței.
        • -2 (10 voturi)    
          Otrava (Marţi, 16 martie 2021, 10:08)

          gigiK [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Otrava sunt pararile astea neinformate pe care le emiti.
      • +12 (42 voturi)    
        . (Luni, 15 martie 2021, 22:48)

        Simbad [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

        Prietene, tu crezi că aia sunt idioți să recunoască vreo legătură între decese și vaccinul lor? :))) La câți bani și interese sunt,n-ai să vezi vreodată asta.
        • +14 (28 voturi)    
          netestate suficient (Marţi, 16 martie 2021, 0:46)

          el__mishu [utilizator] i-a raspuns lui Simbad

          s-a stiut de la inceput ca nici unul din vaccinuri nu a fost testat suficient pe oameni - toate au fost lansat in regim de urgenta si s-a dat fast forward la testarea pe voluntari, cu grup de control and all - se va perfectiona in timp, pe masura ce apar noi tulpini si noi vaccuri pentru fiecare, astea sunt vaccinuri beta sau cel mull ver. 1.0
      • -5 (19 voturi)    
        Matematica, bat-o vina. (Marţi, 16 martie 2021, 8:26)

        Omics [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

        S-a comparat câte cazuri de tromboză apar la vacinați în 2 săptămâni cu cazurile nou-apărute în 2 săptămâni la o populație nevaccinată? E clar că vaccinul AstraZeneca amplifică riscul de tromboză. Până la ce nivel raportul de amplificare este acceptabil?
        • +3 (3 voturi)    
          irelevant (Marţi, 16 martie 2021, 12:15)

          martel55 [utilizator] i-a raspuns lui Omics

          intrebare e daca acei vaccinati care dezvolta tromboze ar fi facut-o si fara vaccin...pe mine, daca m-as vaccinaa, asta m-ar interesa ca sa apreciez raportul risc/beneficiu
    • +5 (37 voturi)    
      toti ESENTIALII s-au vaccinat cu Pfizer (Luni, 15 martie 2021, 23:30)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      prioritar si selectiv cu cel mai bun vaccin

      iar acum tot ei esentialii decid ca restul nu conteaza cu ce se vaccineaza
      • 0 (16 voturi)    
        Atentie! (Marţi, 16 martie 2021, 0:05)

        VOX. [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Sunt multi esentiali pe aici (unde sa fie?).
        • -2 (2 voturi)    
          Critică vaccinul Astra Zeneca. (Marţi, 16 martie 2021, 13:18)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

          Sperie lume care refuză vaccinul, fac ei vaccin și după nu mai sunt probleme. Și se întreabă fraierii de ce tot așteaptă și nu le vine rândul la vaccin. De aia !.
      • +2 (8 voturi)    
        Complex (Marţi, 16 martie 2021, 10:10)

        gigiK [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Complexul asta de inferioritate ne urmareste peste tot, de la nivel de popor, la nivel invidual. Aia "mai buni" primesc "mai bun". Noi restul la coada. Nu e chiar asa...
  • -4 (78 voturi)    
    Bravo (Luni, 15 martie 2021, 22:22)

    Dogul [utilizator]

    O decizie înțeleaptă. N-a demonstrat nimeni, cu dovezi, că reacțiile nasoale/cele câteva decese ah fost cauzate de vaccin. Să spui că vaccinul e cauza e ca si cum ai zice ca trebuie să desființăm mastile, ca unul care a purtat a murit, între timp. Sunt câteva zeci de cazuri de reacții mai severe la ZECI de MILIOANE de persoane vaccinate. Să continue vaccinarea, deci!
    • +1 (51 voturi)    
      Babicule, postac bugetar sau asistat!!! (Luni, 15 martie 2021, 22:44)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      Ca nu e demontrat nu inseamna ca nu omoara oameni. Sa omoram cativa ca sa scape milioane. Gandire de Mengele!!!
      • -1 (51 voturi)    
        Ești pe lângă (Luni, 15 martie 2021, 23:35)

        Dogul [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Șoșocule, după logica ta, hai să scoatem aspirina, că si aia poate provoca ulcer. Epidemiolog de canapea ești, mare specialist :))
        S-au vaccinat zeci de milioane cu AZ si doar 10/20 au avut reacții, iar tu propui oprirea întregului proces. Ce logica de nea Vasile de la țara mai e si asta :)))))
        • +2 (14 voturi)    
          sunt curios (Marţi, 16 martie 2021, 7:53)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

          ce parere ai avea daca ai fi unul din cazurile care au dus la oprirea vaccinarii in tarile pe care pana acuma ai nostri conducatori i-au copiat in privinta SARS-Cov 2.
          • -2 (8 voturi)    
            Delirezi (Marţi, 16 martie 2021, 9:04)

            Dogul [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            Află că mi-am luat prima doză de AZ, fiind voluntar într-o asociație care ajută bătrâni. Și abia astept a 2-a doză. Cred în știință, nu-n emoții, în rezultate și dovezi, iar până acum nu mi-a arătat nimeni că AZ ar provoca cele inșiruite de voi mai sus. E vorba in primul rand de logica. Numarul de probleme la vaccinati este mult, mult sub al celor nevaccinati care au aceleasi probleme. Prin urmare, lasati stiinta sa vorbească. Ne-am tratat destul cu ceai si frunze de trifoi. Fiti in 2021
          • +1 (5 voturi)    
            pentru (Marţi, 16 martie 2021, 12:20)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            @Dogul si moderatorul care i-a ales comentariul :
            Niciunul din voi doi, ca si altii, nu intelegeti ca in privinta AZ nu se da o lupta vaccinisti contra antivaccinisti.
            Chiar vreu sa ma vaccinez, dar nu cu AZ.
            Faptul ca tu insisti pe acest tip de vaccin cu 67% eficacitate si despre care s-a zis clar la inceput ca nu este recomandat celor peste 55 ani, iar acum, dintr-o data a devenit bun si pentru ei, fara sa se fi anuntat vreo modificare importanta in realizarea vaccinului, imi arata ca interesul financiar este peste cel al sanatatii.
            Mi-e foarte greu sa cred ca printre cei 17 mil. vaccinati in Marea Britanie, nu au aparut cazuri de genul celor care au dus la sistarea vaccinarii cu AZ (spre Germania, Norvegia, Islanda), sau cum este cazul la noi cu suspendarea unor loturi de vaccin.
            Sper ca moderatorul sa permita aparitia replicii mele pentru postarea ta cu "Delirezi".
            • 0 (4 voturi)    
              Eu am altă părere. (Marţi, 16 martie 2021, 13:29)

              asavreau [utilizator] i-a raspuns lui nahir

              Cred-că se vrea denigrarea Astra Zeneca pentru scoaterea lui din Europa și intrarea Sputnik. Sunt vaccinuri similare și rușii speră să convingă, ajutați și de Brexit. Inițial au atacat Pfizer, dar fiind altă tehnologie, au văzut că nu au șanse și atacă Astra Zerneca. Ciudat că ieri și zi de zi în urmă Sputnik ocupa loc în articole de presă, iar azi nu, Acțiunea este criminală, pentru-că Sputnik nu poate fi livrat mai repede de 7-8 luni de acum încolo, nefiind capacități de producție și nici finanțare. Rușii nu-și permit finanțarea și speră că UE va finanța. Sper ca UE să nu fie proști să cadă în capcană.
        • +6 (16 voturi)    
          aici e vorba (Marţi, 16 martie 2021, 8:47)

          Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

          de efecte pe termen lung, nu efecte pe termen scurt ca in cazul unui simplu medicament, si acela simplu testat si para testat anii intregi.
          daca vrei sa fii cobai fii in continuare!
          spalatule pe creier!
          • +2 (12 voturi)    
            Efect pe termen lun (Marţi, 16 martie 2021, 10:11)

            gigiK [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

            Stii exact care e efectul pe termen lung al stilului de alimentatie, de somn, de consum de alcool, tigari, droguri si asa mai departe. Ne agitam la un vaccin si in rest toate sunt ok ?
      • -10 (28 voturi)    
        :)))) (Luni, 15 martie 2021, 23:48)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Stimata doamna,

        Aveti dreptate intr-un mod gresit : ce nu e demonstrat nu inseamna ca e demonstrat pe invers.

        Tin sa va amintesc ca aveti işuuri cu comprehenția. De ce va expuneti, debitand prostii ? Sunteti masochista ?

        Multumim pentru momentele comice !
      • -3 (3 voturi)    
        Da tu nu omori? (Marţi, 16 martie 2021, 13:21)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Câți vor muri citind tâmpeniile tale nefundamentate științific? Te vei simți bine că ai găsit fraieri. Sunt convins că tu te-ai vaccinat cu Astra Zeneca.
    • +10 (40 voturi)    
      solutia e ca Romanii sa REFUZE AstraZeneca (Luni, 15 martie 2021, 23:36)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      e simplu, daca aia iti spun ca te vaccineaza cu AstraZeneca NU SEMNEZI si NU TE VACCINEZI

      te reprogramezi la Pfizer
      • +6 (6 voturi)    
        la pfizer (Marţi, 16 martie 2021, 9:28)

        panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        nu sunt locuri de luni de zile
        • -1 (1 vot)    
          Da. dar Sputnik este. (Marţi, 16 martie 2021, 13:35)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

          Este drept la sfântul așteaptă, dar cum să rămână Rusia fără piață de desfacere? Gaz nu, vaccin nu, ce mai vinde Rusia? Mai ales că la produse strategice trebuie să dețină controlul. Dacă va reuși să scoată Astra Zeneca, va scoate și Pfizer că, nu-i așa, ce ăla este vaccin!? Bagi în venă toate porcăriile , este o vorbă spusă de prietenii rușilor.
      • +4 (4 voturi)    
        Solutia e (Marţi, 16 martie 2021, 10:12)

        gigiK [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Solutia e sa se vaccineze cu Astra Zeneca cine vrea si restul sa-si vada de treaba. Personal m-as vaccina si cu Sputink...
    • -1 (17 voturi)    
      care zeci de milioane? (Marţi, 16 martie 2021, 0:06)

      VOX. [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      zeci de miliarde!
  • -8 (42 voturi)    
    Hmmm (Luni, 15 martie 2021, 22:24)

    Sah [utilizator]

    Uraaaaaa!!!!
    Grija fata de popor a guvernantilor se vede si mai clar din acesta decizie!!
    Muriti usor si votati cu dreapta!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Petre (Marţi, 16 martie 2021, 9:04)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Sah

      Tutea : "Cu stanga nici cruce nu poti sa-ti faci."
  • +16 (46 voturi)    
    Clar nu sunt zdraveni la cap! (Luni, 15 martie 2021, 22:28)

    gogu70 [utilizator]

    Si cica sa ai incredere in system

    Ma intrebam oare ce a putut duce la o asemena decizie.....si dintr-o data m-am luminat: Astia stiu ca in aceasta tara bananiera nu vor fi trasi la raspundere pentru decizia luata, mortii vor fi trecuti la alte cauze!
  • +8 (46 voturi)    
    Comitetul pentru vaccinare (Luni, 15 martie 2021, 22:28)

    Mazeta [utilizator]

    adică Arafat, Gheorghiță, Voiculescu și alte câteva somități în imunologie.
    • +5 (31 voturi)    
      plus (Luni, 15 martie 2021, 22:40)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      iecspertul in sanatate cluuujeeean
    • +2 (12 voturi)    
      Exact (Marţi, 16 martie 2021, 2:58)

      Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ăia care nu au deloc studii de specialitate. Spre deosebire de matale, mare cercetător virusolog, imunolog și părerolog, expert în epidemii și pandemii pe facebook, mare maestru în arta tuturor artelor și în știința tuturor științelor din lume, președintele Universului și tatăl și mamăl galaxiei :)))
  • -3 (41 voturi)    
    .. (Luni, 15 martie 2021, 22:30)

    mihhaii [utilizator]

    Cred ca se va dovedi optiunea corecta, probabil o vor reporni si celelalte state care acum au oprit-o. S-au vaccinat pana acum 17 milioane de persoane cu AstraZeneca, ca sa avem tabloul complet.
  • -2 (38 voturi)    
    Asta este dovada... (Luni, 15 martie 2021, 22:31)

    FortApache [utilizator]

    N-a venit inca scrisorica cu instructiuni "precise" spre executare de la Bruxelles si pana atunci ai nostri cauta inca "teroristi" :)))

    Daca-i uita Bruxelles-ul un an si nu le zice ce sa faca....astia termina stocurile de Astra -Zeneca pe cobaii romani ...ca e gratis...:))))
  • -3 (37 voturi)    
    Poate data viitoare votati mai bine (Luni, 15 martie 2021, 22:33)

    emil bobu [utilizator]

    Ca astia de acum sunt cam praf. In fond, esentialii (MAI, SRI, MApN) se vaccineaza cu Pfizer, nu ca voi, fraierii care iar o sa votati cu PSD si PNL.
  • +5 (21 voturi)    
    Nu prea e bine (Luni, 15 martie 2021, 22:38)

    JohnnyBGoode [utilizator]

    În loc să fie precauți, cei din Comitet subminează încrederea românilor în TOATE vaccinurile.

    Chiar se cred ei mai înțelepți decât cei din țările care au suspendat vaccinul AstraZeneca? Sau e doar faptul că ei și familiile lor au avut prioritate la celelalte 2 vaccinuri iar restul ... Dumnezeu cu mila.
  • -2 (26 voturi)    
    o decizie ok (Luni, 15 martie 2021, 22:40)

    eyesopen [utilizator]

    tam-tam-ul asta pe tema vaccinului AZ pare mai mult o rafuiala a UE cu producatorul: din cauza ca asta nu s-a respectat angajamentele de livrare (plus ca-i si britanic), europenii s-au gandit ca ar fi interesant sa-i arate pisica, poate-si baga mintile in cap. cu ideea secundara ca daca scandalul devine suficient de mare incat sa se opreasca vaccinarile prin lume se vor aduna suficiente doze de care AZ sa fie bucuroasa sa scape in momentul in care UE va spune "oh, dar am mai analizat, cele de acum o luna au fost niste probleme izolate care s-au remediat, acum e ok".
    daca pe langa asta s-a suprapus si un lobby concurent, e mai putin important.
  • +14 (34 voturi)    
    O decizie... financiară (Luni, 15 martie 2021, 22:47)

    Jolly Roger [utilizator]

    "Oprim AZ?"
    "Băi, ești nebun? Pai numai AZ am comandat, că ei au dat comision fain. Cum sa il suspendam? Pai eu i-am cheltuit deja, mi am luat deja castel in Scotia, ce dracu, vor ăștia banii înapoi plus alte necazuri! Dă-i dracului de mioritici, că doar știu că odată și odată o sa moara, ce mai contează că e de AZ sau bătrânețe... Baga-l mai departe! Oricum nu avem altceva in loc acum. Ce, oprim vaccinarea pe țară? Iese tărăboi - cum sa nu avem vaccinuri in plina pandemie? Și vorbește cu Pfizer s trimită vreo 6 doze pt unchii soției..."
    • +5 (7 voturi)    
      pret (Marţi, 16 martie 2021, 9:06)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      nu mai zic ca AZ e 2-3 euro per doza in timp ce Pfizer e 30+
  • +14 (32 voturi)    
    VarzaZeneca... (Luni, 15 martie 2021, 22:47)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ...o mizerie de companie pharma, doar fite, salarii nesimtite, parc auto exclusiv hibrid, sediu in cel mai scump mp din Bucuresti, conferinte pharma in cele mai exotice locuri dupa pamant, buget de spagi ptr medici si spitale ptr promovarea medicamentelor companiei....
    • 0 (2 voturi)    
      Nu se compară cu kk Sputnik. (Marţi, 16 martie 2021, 13:47)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

      Pun pariu cu d-ta că, dacă am anunța că renunțăm la Astra Zeneca, imediat primim ofertă foarte avantajoasă de Sputnik. Singura problemă ar fi livrarea, cu termen necunoscut și eficacitatea care este garantată cu vodka ,nu cu palinca sau țuica.
  • +12 (26 voturi)    
    desigur (Luni, 15 martie 2021, 22:50)

    cristi_an [utilizator]

    specialii din romania s-au vaccinat toti deja, cu pfizer
    • -1 (1 vot)    
      Ce , Pfizer este vaccin? (Marţi, 16 martie 2021, 13:49)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Pfizer este ceva ce bai în venă și vezi ce face vecinul când doarme. Nu-i făcut cu segment de virus, deci nu combate virus. Nu combate nimic. Vede și aude tot. Asta ca reacții adverse, după rapel.
  • +10 (26 voturi)    
    Hmmm (Luni, 15 martie 2021, 22:51)

    Sah [utilizator]

    Guvern teroristi, cutu terorist, arafat terorist...
    In schimb ei acuza populatia pe care o omoara planificat de....terorism si asta pentru ca nu vrea sa se lase ucisa!!
  • +7 (23 voturi)    
    Nu doar Astrazeneca (Luni, 15 martie 2021, 22:54)

    Alohaa [utilizator]

    nytimes.com/2021/02/08/health/immune-thrombocytopenia-covid-vaccine-blood.html

    Pentru cei care stiti engleza, aveți mai sus un link catre un articol din New York Times care descrie cateva cazuri similare apărute ulterior vaccinării cu vaccinele Moderna si Pfizer.
    Se pare ca indiferent de vaccin, sunt sanse de 0.00000001 ca persoana sa intre într-o stare de " trombocitopenie imună", practic sistemul imunitar îi atacă paletele si il lasa cu 0 paletere, lucru care duce la formarea de cheaguri sanguine.
    Atata că Pfizer și Moderna nu sunt companii britanice, astfel încât nu au fost atacate. Doar Astrazeneca, care e britanica si o parte importanta a campaniei de vaccinare din Marea Britanie.
    • +1 (21 voturi)    
      Cateva vs foarte multe la AstraZeneca (Luni, 15 martie 2021, 23:32)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Alohaa

      incidenta face diferenta

      sigur ca sunt si la celelalte cazuri grave dar la astra zeneca sunt mai multe
      • +5 (7 voturi)    
        da, cateva (Marţi, 16 martie 2021, 8:43)

        AM1981 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        AZ: 17 milioane de doze - 13 reacti de genul ala.
        Pfizer: 10 milioane de doze - 15 reactii.
        media in lume 1 caz la 500 de oameni - mult mai mare
        Eu imi asum riscul si o sa fac AZ cand imi vine randul.
        Dar fiecare e liber sa aleaga.
        • +2 (4 voturi)    
          Covid (Marţi, 16 martie 2021, 10:47)

          noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui AM1981

          Mortalitatea la Covid cat este? In acest caz este de luat in consideratie faptul ca nu toate cazurile pozitive au fost depistate
    • +6 (12 voturi)    
      cagulare? hmm (Luni, 15 martie 2021, 23:50)

      villa [utilizator] i-a raspuns lui Alohaa

      pentru cineva cu minim cunostinte de cultura generala, trombocitopenia provoaca hemoragii (sangele nu se mai coaguleaza), si nu cheaguri!
      • +2 (2 voturi)    
        Ai citit comunicatul EMA? (Marţi, 16 martie 2021, 10:53)

        Denulu [utilizator] i-a raspuns lui villa

        E vorba de amandoua: si cheaguri de sange, si trombocitopenie:

        "Events involving blood clots, some with unusual features such as low numbers of platelets [...]"

        Nu e suficient sa fii "cineva cu minim cunostinte de cultura generala", trebuie sa fii deschis la minte si sa accepti ca in orice subiect de discutie sunt detalii pe care nu le stii a priori.
  • +11 (25 voturi)    
    Inconstienta maxima (Luni, 15 martie 2021, 23:05)

    lazarus101 [utilizator]

    Germania, Franta, Spania, Italia, Olanda, cele mai importante tari din UE suspenda vaccinarea, Gheorghita al nostru stie el mai bine.
    Daca se dovedeste ca vaccinarea cu AZ a cauzat decese Gheorghita trebuie sa mearga la puscarie!
    • 0 (0 voturi)    
      pentru parerologi (Marţi, 16 martie 2021, 8:46)

      titsu [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

      sigur, sa mearga daca au murit oameni in Germania, Franta, Spania, Italia, Olanda. Sa mearga si daca nu-i asa pentru ca au avut alta opinie.
  • +13 (27 voturi)    
    Politica si strategie (Marţi, 16 martie 2021, 0:18)

    Utilizator5 [utilizator]

    a) Romania insista sa continue campania cu AstraZeneca pentru a nu ramane de caruta si probabil sunt si alte chestiuni ce tin de comenzi, contracte. De la inceput Romania a parut incantata de colaborarea cu AstraZeneca, inclusiv pentru varstnici, desi era nevoie de precautie la acestia si nu se ridica la eficacitatea vaccinurilor Pfizer, Moderna si nici macar SputnikV.

    b) UE tinand cont de problemele cu AstraZeneca pare sa fie mai deschisa fata de o posibila productie si achizitionare de SputnikV ca inlocuitor.

    c) Romania, in prezent, nu doreste o colaborare cu Rusia sau China, indiferent de consecinte, si merge mai departe cu AstraZeneca ca sa nu se impotmoleasca temporar campania de vaccinare si sa nu ramana astfel de caruta.

    Aici nu mai tine de medicina, teste, sanatatea oamenilor, rezultate si precautie, tine de geo-politica Romaniei combinata cu goana dupa vaccinare la nivel mondial.

    Cu parere de rau, statul in general, care doreste aproape cu orice pret vaccinarea populatiei (altfel nu s-ar fi gandit la bonusuri si facilitati extra pentru vaccinati), nu mai prezinta un garant al obiectivitatii in privinta informatiilor despre vaccinuri. Statul e acelasi care minimalizeaza orice deces si efecte secundare.
    Statul nu mai e o sursa de informare credibila.
    • +4 (12 voturi)    
      N-a fost niciodată (Marţi, 16 martie 2021, 2:35)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      Aveți dreptate în ceea ce spuneți cu excepția unui singur cuvânt (care este de prisos) în ultimul paragraf.

      Statul nu (fără ”mai”) este o sursă de informare credibilă. Și nu a fost niciodată. Pe cam niciun subiect - și mai ales pe subiectul tusei chinezești.

      Sunt sute de fake news-uri diseminate de Statul român în ultimul an. Grupul de Panicare Strategică „vindecă” de covid 45,000 de români într-o seară... and on and on it goes.
    • +4 (4 voturi)    
      sigur (Marţi, 16 martie 2021, 8:46)

      titsu [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      Facebook it is !
  • +11 (19 voturi)    
    distrugeti oameni! (Marţi, 16 martie 2021, 0:39)

    abcd5 [utilizator]

    In Romania totul e roz. De ce ar verifica cineva numarul de trombocite al celor vaccinati cu AstraZeneca? Credeti ca este suficienta responsabilitatea deplină în comunicarea cu celeritate a tuturor informațiilor de interes? Nu cosiderati ca aveti o responsabilitate in a-i monitoriza pe cei care ii vaccinati? Stim cu totii ca sa vorbesti nu costa bani. Dar ne-am saturat de vorbe. Important este sa incepeti sa faceti ceva si pentru noi. Asa ca incetati sa ne condamnati la moarte cu incapacitatea voastra si cu incapacitatea unui sistem de sanatate in agonie. Opriti vaccinarea cu AstraZeneca!
  • +9 (17 voturi)    
    AZ nu-i bun (Marţi, 16 martie 2021, 1:30)

    gie [utilizator]

    Dar celelalte sunt? Stie cineva cu siguranta? Baga vreun medic mana in foc pentru ce se va intampla cu cei vaccinati peste 1,3,5,10,15,20 ani de acum incolo? Sau ce cu covrgu asta nu mai spera nici unu la peste 3 ani?
    • 0 (6 voturi)    
      e se va intampla peste 1,3,5,10,15 ani (Marţi, 16 martie 2021, 10:26)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui gie

      E cumva ironic ca romanii au inceput sa aiba atata grija cu viitorul lor medical. Despre ce efect va avea acest vaccin peste 15-20 de ani asupra corpului lor.

      Daca bagi azi numai friptura la gratar, arsa bine de tot, cine iti garanteaza ca nu faci un cancer de colon peste 15-20 de ani?

      Sau daca fumezi ca un turc, minim un pachet pe zi, cine iti garanteaza ca nu faci un cancer de plamani peste 10-15 ani?

      Dar daca bei ca spartul, zi de zi si noapte de noapte, cine iti garanteaza ca nu faci o ciroza peste 15-20 de ani?

      Suntem o natie extrem de surprinzatoare. Natia care e campioana la fumat, baut, mancat nesanatos, dar si la luat pastile si antibiotice cu pumnul (vanzarile de medicamente au explodat in Romania, vand companiile farmaceutice ca la balamuc).

      Brusc, natia asta a devenit natia cu cea mai mare grija pentru sanatatea ei de peste 15-20 de ani.
  • +2 (10 voturi)    
    Statistică (Marţi, 16 martie 2021, 6:56)

    Mirobo [utilizator]

    Campania poate continua.Întrebarea este cine e dispus să riște? EI sau vaccinat cu Pfizer DAR ne indeamnă pe noi spre Astre ! Eu nu risc.
  • +3 (11 voturi)    
    sus cu cinismul (Marţi, 16 martie 2021, 8:24)

    albastrele [utilizator]

    Nu e problema, daca nu ai efecte adverse anul asta si te lasa rece cateva zeci de morti post-vaccin, ai "sansa" anii urmatori ca doar o sa tot faci vaccinul.
    Nu dam drumul la tratamente de acasa dar primim nebunia vaccinarii in fiecare an. O sa sarbatorim in fiecare an cand platforma de vaccinare incepe sa accepte programari.
    Si pt ca sunt atatia fericiti cu AZ de ce nu esentialii sa ramana cu pfizer si astia "fericiti" neesentiali cu AZ.
    Sunt convins ca putem da o lege in sensul asta si apoi ca de obicei orice drept castigat nu mai poate fi luat, ca asa e legea.
    • -1 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 16 martie 2021, 9:00)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui albastrele

      tratamentele "de acasa" fiind?
      • -1 (5 voturi)    
        romanii "solidari" (Marţi, 16 martie 2021, 10:39)

        albastrele [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Tratamente de acasa fiind medicamentele care acum dupa 1 an de pandemie se stiu. Una e sa iei de la primul simptom, alta e sa ajungi pe targa la spital cu sistemul imunitar slabit gata sa intri in hora cu nosocomiale + indiferenta si incompetenta "eroilor" medici si asistente.
        Credeti ca toti ajungem pe mana specialistilor buni care dau declaratii in presa de zor?
        Oricum felicitari celor fara reactii adverse, da-i incolo pe aia cu probleme, naiba te pune sa ai comorbiditati sa mori si de la vaccin si de la covid. Deci dupa gandirea unora esti ca si mort si trebuie sa iti asumi.
        Au mai fost unii nu demult care te trimiteau repede la al de sus daca aveai comorbiditati.
  • +1 (13 voturi)    
    in sfarsit (Marţi, 16 martie 2021, 8:31)

    s@s@s [utilizator]

    o decizie curajoasa, nu e vorba de sisteme medicale ci de politicieni care nu gandesc si nu vor sa isi asume. de data asta ai nostri au luat decizia corecta. la fel si cei ai Australiei care de asemenea au decis sa continue cu Astrazen.
    • -2 (6 voturi)    
      right (Marţi, 16 martie 2021, 8:55)

      titsu [utilizator] i-a raspuns lui s@s@s

      care-s parerologi vestiti cu surse de pe Facebook sa nu se vaccineze. Dar sa aiba bunul simt sa taca si sa-i lase pe ceilalti sa decida fara sa-i assasineze cu informatii disparate, fara context luate de la muma lui Google si Facebook. Sau daca vor sa-si arate intelighentia na, SUNTETI DESTEPTI BA! mergeti acasa acum.
    • -2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 16 martie 2021, 9:00)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui s@s@s

      pe pielea altora, dar ce mai conteaza.
    • 0 (6 voturi)    
      Tarile care au oprit vaccinarea au ceva in comun (Marţi, 16 martie 2021, 10:17)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui s@s@s

      Statistic vorbind, vaccinul e in regula, comparat cu celelalte, UK a vaccinat 20 de milioane de oameni cu AZ fara problema.

      Doar ca s-au creat valuri cu puternic impact emotional. Toate tarile care au oprit vaccinarea au ceva in comun: au alegeri in acest an sau maxim anul urmator. Acelor oameni le e frica de orice decizie care ar putea avea costuri politice.

      Romania sau Austria nu sunt in situatia asta, deci pot judeca un pic mai rational. Astept decizia comisiei europene de pe 18 martie, eu cred ca rezultatul o sa fie clar, se poate utiliza fara probleme AstraZeneca.
  • -1 (15 voturi)    
    M-am vaccinat cu AZen (Marţi, 16 martie 2021, 8:47)

    Martorii lui Vladuts [utilizator]

    Fiind in grupa 2 (cardio-vascular) m-am vaccinat cu AZen. Primele 24 ore stare pre-gripala. Timp de o sapt dupa, tulburari cardiace (nu grave, dar existente). Acum totul ok. Se face prea mare caz. Aceleasi simtome sunt la toate vaccinurile, doar ca s-a pornit campanie bad-PR pe AZen.
    • +3 (5 voturi)    
      nu poti (Marţi, 16 martie 2021, 10:28)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui Martorii lui Vladuts

      sa tragi o concluzie DOAR pe baza unui singur caz. nu toata lumea e la fel de norocoasa ca tine.
      • 0 (4 voturi)    
        Hahaha, ahahahaha! (Marţi, 16 martie 2021, 13:19)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui rmos

        Ce spui tu acolo? Ce nu poti face? Sa tragi concluzii pe baza unui singur caz?
        Sunt MILIOANE de vaccinati cu AstraZeneca deja!

        Hahahahaha!

        Deci teoria asta a ta nu se aplica si invers?
        • 0 (4 voturi)    
          ce am zis eu (Marţi, 16 martie 2021, 18:10)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

          si ce ai inteles tu. omul ala a tras o concluzie pe baza experientei personale. e gresit. la asta ma refeream. iar
        • 0 (0 voturi)    
          iar legat de (Miercuri, 17 martie 2021, 9:41)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

          "MILIOANE de vaccinati cu AstraZeneca deja" am o intrebare simpla pentru tine: sunt toti vaccinati cu doze din acelasi lot? au mai existat in istorie cazuri de loturi de vaccinuri cu probleme? deci .... se aprinde ceva prin capul tau sau e bezna in continuare?
    • +1 (5 voturi)    
      Si e normal? (Marţi, 16 martie 2021, 11:03)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui Martorii lui Vladuts

      Ti se pare normal sa ai asemenea simptome dupa un vaccin? In toate vaccinurile pe care le-am primit pana acuma in timpul vietii, am avut la unul singur febra o zi, atat.
  • -3 (3 voturi)    
    ..... (Marţi, 16 martie 2021, 8:54)

    mahnit [utilizator]

    romani,fitzi destepti!
  • +4 (8 voturi)    
    Actualii guvernanti sunt exact ca si (Marţi, 16 martie 2021, 9:04)

    xrogo [utilizator]

    militienii din cealalta epoca, prosti, prosti, dar hotarati!
  • 0 (12 voturi)    
    Concidente? (Marţi, 16 martie 2021, 9:14)

    RDU2 [utilizator]

    Toate tarile care au semnat cu rusii sa le produca vaccinul au oprit administrarea de Astra Zeneca: https://spotmedia.ro/stiri/eveniment/rusia-anunta-acorduri-de-producere-a-vaccinului-sputnik-v-in-italia-spania-franta-si-germania

    Coincidenta? Prea greu de crezut. Cum sa consumi un produs al concurentei in loc sa il consumi pe cel fabricat la tine??
    • +1 (3 voturi)    
      daca asta e motivu.... (Marţi, 16 martie 2021, 10:27)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

      UE e cu un picior in groapa....
    • +6 (6 voturi)    
      Așa e! (Marţi, 16 martie 2021, 10:44)

      JohnnyBGoode [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

      Tare asta! Foarte coruptibili nemții, francezii, italienii etc. Au pus botul la ruși. Românii noștri în schimb sunt absolut incoruptibili, drepți ca brazii și înțelepți nevoie mare.
  • +3 (7 voturi)    
    Ai nostri, ca brazii! (Marţi, 16 martie 2021, 9:32)

    Divergent [utilizator]

    Geto daci, nu gluma! Se compara ai nostri cu pisicutele alea din nordul Europei care fac pe ei in pantaloni din cauza a 2-3 cazuri? ;-) Tot inainte, vrednici pionieri!
  • +3 (7 voturi)    
    continuăm să fim cobai (Marţi, 16 martie 2021, 10:01)

    periscop [utilizator]

    s-a trecut de la #rezist la #accept
  • +1 (5 voturi)    
    tantalai pana la capat (Marţi, 16 martie 2021, 10:12)

    comentacu [utilizator]

    I-am copiat pe occidentali in toate demersurile. Declaratii, restrictii, etc. Numai la chestii care tin de stiinta si functionare a unui sistem sanitar competent, capabil sa tina in mana un proces complicat, care implica mii de lucratori din sistem si zeci de mii de pacienti, suntem mai grozavi, stim noi ca e bine...
    Va deconta Voiculescu, asupra caruia plana oricum suspiciunea ca e un om aservit intereselor companiilor farma...
  • +2 (4 voturi)    
    Preferintele “moderatorului” (Marţi, 16 martie 2021, 10:22)

    cocosila [utilizator]

    Pe bulevardul Victoria Stiintei, tot inainte, spre viitorul luminos al Socialismului Corporatist Globalist!!!
  • +5 (9 voturi)    
    misto (Marţi, 16 martie 2021, 10:23)

    liviu_ [utilizator]

    bai nene... sunt pro-vaccin, vreau sa ma vaccinez, DAR
    ce incredere sa am eu in autoritati cand toata europa a suspendat vaccinare cu astra zeneca mai putin romania?!

    a nu se intelege gresit.... e posibil sa fie doar o coincidenta, dar prea multe tari au renuntat ca noi sa ne permitem sa ignoram acest lucru...
  • +3 (7 voturi)    
    in caz de incident (Marţi, 16 martie 2021, 10:26)

    rmos [utilizator]

    se opreste administrarea tratamentului (in cazul acesta vaccin), se investigheaza serios relatiile de cauzalitate si DACA nu se gaseste nicio relatie de cauzalitate, se reia administrarea tratamentului. asta este practica sanatoasa. restul abordarilor sunt cel putin periculoase si o sa provoace mai multe pagube, chiar posibil extrem de grave, cum ar fi decesul. si sunt suficiente semnale de avertizare ca avem de-a face cu o problema reala grava (https://www.fhi.no/en/news/2021/norwegian-medicines-agency-notified-of-blood-clots-and-bleeding-in-younger-/). cel mai probabil un lot sau mai multe cu probleme.
  • +3 (7 voturi)    
    Tot înainte către viitorul luminos! (Marţi, 16 martie 2021, 11:42)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    Se lucrează ca la cooperativele agricole de pe vremea lui Ceașcă..., cu spor!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by