Cercetătorii de la Harvard au o nouă teorie despre cauza dispariției dinozaurilor. Oamenii de știință de la prestigioasa universitate americană au propus o nouă teorie care ar putea explica originea corpului spațial despre care se crede că este în mare parte responsabil de evenimentul de extincție în masă care a ucis dinozaurii.

Nerd AlertFoto: Hotnews

Astrofizicianul Amir Siraj și fizicianul teoretic Avi Loeb teoretizează că destrămarea unei comete de lungă durată ar fi putut fi adevăratul vinovat pentru dispariția dinozaurilor, nu un asteroid (așa cum unii oameni de știință au presupus anterior), cei doi sugerând că o bucată de șrapnel cometar a lovit Pământul cu peste 66 de milioane de ani în urmă creând craterul Chicxulub din Golful Mexicului.

Cercetările celor doi indică faptul că respectiva cometă a provenit din Norul lui Oort, sfera îndepărtată de corpuri înghețate ce înconjoară sistemul solar, și că traiectoria acesteia a fost influențată de forțele gravitaționale exercitate de Jupiter și de Soare, Loeb afirmând că „lucrarea noastră oferă o bază pentru explicarea acestui eveniment”.

„Sistemul solar acționează ca un fel de aparat de pinball”, a explicat Siraj, adăugând că „Jupiter, cea mai masivă planetă, proiectează cometele de lungă durată în orbite care le aduc foarte aproape de soare”. Studiul cercetătorilor de la Harvard a fost publicat în revista Nature's Scientific Reports, potrivit EurekAlert!.

O cometă, responsabilă de dispariția dinozaurilor? (FOTO: MasPix / Alamy / Profimedia)

„No Man's Sky: Companions” vă permite să adoptați un animal de companie extraterestru. Hello Games a lansat miercuri o nouă actualizare pentru No Man's Sky, jocul care la vremea sa a stârnit la fel de multe nemulțumiri precum Cyberpunk 2077 mai recent, aceasta oferindu-le jucătorilor posibilitatea de a adopta și crea însoțitori extratereștri.

Companions le va permite jucătorilor să „îmblânzească, să crească, să se antreneze și chiar să vorbească cu creaturile pe care le întâlnesc”. Exploratorii vor putea adopta creaturi ca însoțitori pentru aventurile lor interstelare, iar animalele îmblânzite pot fi antrenate „să caute resurse, să marcheze pericolele, să vâneze faună periculoasă, să găsească așezări, să sape după comori îngropate sau chiar să mineze materiale cu propriul lor laser minier montat pe umăr”, relatează IGN.

Wednesday Addams este o detectivă în noul serial al lui Tim Burton. După cum a relatat și Nerd Alert anterior, Burton anunțase în luna octombrie a anului trecut că plănuiește să readucă familia Addams pe micile ecrane. Dacă la momentul respectiv informațiile despre proiect erau limitate, regizorul american dezvăluind doar că acesta se va învârti în jurul fiicei familiei supranaturale, acum în sfârșit știm mai multe despre viitoarea serie.

Denumit Wednesday, serialul va fi difuzat de Netflix, platforma de streaming descriindu-l drept „un detectiv-mister cu accente de supranatural care urmărește anii de studiu ai lui Wednesday Addams la Academia Nevermore. Aceasta va încerca să-și stăpânească abilitățile de clarvăzătoare pe care tocmai le-a descoperit, de a dejuca o monstruoasă serie de crime care au terorizat orașul local și de a rezolva misterul supranatural în care au fost implicați părinții săi în urmă cu 25 de ani”, conform Empire Online.

Netflix va difuza Wednesday, cel mai nou proiect al lui Tim Burton (FOTO: Netflix)

Rian Johnson nu a renunțat la o nouă trilogie „Star Wars”. Regizorul american a confirmat într-un interviu acordat săptămâna aceasta autoarei Sariah Wilson că o viitoare trilogie Star Wars cu el la cârmă încă este în cărți. Lucasfilm anunțase în noiembrie 2017, cu o lună înainte de lansarea Star Wars: The Last Jedi - regizat de Johnson, că acesta a fost cooptat pentru o nouă trilogie care se va axa pe alte personaje decât cele din saga Skywalker.

Însă asta s-a întâmplat înainte ca The Last Jedi să devină unul dintre cele mai controversate titluri ale francizei. Tăcerea Lucasfilm din anii de după anunțul inițial i-a făcut pe mulți să speculeze că Johnson a fost tras pe line moartă în tăcere, zvonurile devenind și mai insistente după ce Disney nu a oferit nicio actualizare despre trilogie în timpul Zilei Investitorilor din luna decembrie a anului trecut când au fost anunțate o mulțime de noi proiecte Star Wars.

Dar se pare că Johnson intenționează să se întoarcă într-o galaxie foarte îndepărtată la un moment dat, acesta afirmând în interviul acordat lui Wilson că trilogia încă este în cărți cu el la cârmă și că principalul motiv pentru care lucrurile s-au mișcat atât de lent până acum se datorează faptului că are „alte proiecte în desfășurare”.

Mulți dintre fanii Star Wars cred că motivul pentru care ultima trilogie a fost sub nivelul așteptărilor a fost lipsa unui plan privind evoluția poveștii sale și unii speră acum că Johnson s-a folosit de ultimii ani pentru a elabora un fir narativ ceva mai bine pus la punct ca să aibă o strategie concretă pentru noul proiect, scrie Screen Rant.

Cercetătorii au creat un sistem inovator care generează automat benzi desenate din filme și alte videoclipuri. Universitatea de Tehnologie Dalian din China și Universitatea Hong Kong au creat recent un program complex care poate genera automat cărți de benzi desenate manga extrăgând date din seriale TV, filme, animații sau alte videoclipuri.

„Propunem un sistem complet automat pentru generarea de benzi desenate din videoclipuri fără nicio intervenție umană”, au scris cercetătorii în lucrarea lor. „Prin introducerea unui videoclip împreună cu subtitrările sale, abordarea noastră extrage întâi cadre cheie informative analizând subtitrările și stilizează cadrele cheie în imagini în stilul benzilor desenate.”

Aceștia și-au evaluat sistemul într-o serie de experimente pentru a compara calitatea benzilor desenate produse de programul lor cu cele generate de alte tehnici de ultimă generație existente, cercetătorii afirmând că „vasta majoritate” a celor care au luat parte la studiu au afirmat că au preferat modelele create de programul creat de ei, anunță Phys.org.

N.r.: Ar fi ceva chiar foarte tare să poți să îți translatezi filmele sau videoclipurile favorite (sau de ce nu chiar filmările din concediu, de la petreceri etc.?) în benzi desenate dar merită subliniat că aceste tehnologii funcționează pe baza unor imagini video deja existente și nu permit (deocamdată) generarea de benzi desenate originale, proces care implică sute sau mii de ore de muncă din partea unor echipe de desenatori, scriitori, designeri grafici șamd.

Procesul de generare automat al benzilor desenate din videoclipuri. Vezi aici imaginea fullscreen(FOTO: Yang et al.)

Un serial „Constantine” este în lucru la HBO Max. Potrivit informațiilor dezvăluite pe surse de Variety, în prezent se caută un actor care să joace rolul lui John Constantine iar J.J. Abrams (care a regizat două din cele trei filme ale ultimei trilogii Star Wars) va produce seria prin intermediul companiei sale Bad Robot.

Serialul ar urma să urmărească o versiune mai tânără a personajului și să se concentreze mai mult pe elementele de groază ale benzilor desenate decât pe cele religioase, sursele Variety relatând că acesta va fi legat de seria „Justice League Dark” aflată în prezent în lucru la gigantul de streaming american. HBO Max a refuzat să comenteze informațiile.

Mai degrabă cunoscut de publicul larg datorită lungmetrajului din 2005 în care Keanu Reeves a interpretat rolul principal, Constantine a făcut parte din echipa „Justice League Dark” din benzile desenate DC alături de supereroi precum Swamp Thing, Madame Xanadu, Deadman și Doctor Mist, printre alții, scrie Variety.

Keanu Reeves l-a popularizat pe personajul DC în lungmetrajul din 2005 (FOTO: Captura video / Warner Bros.)

Câmpul magnetic al Pământului a provocat o catastrofă climatică în urmă cu 42.000 de ani. Câmpul magnetic al planetei noastre este dinamic și a provocat de nenumărate ori inversarea polilor magnetici în decursul celor 4,5 miliarde de ani de la formarea Pâmântului. O astfel de inversare ar putea perturba grav rețelele de comunicații în lumea noastră modernă atât de dependentă de electronică.

Dar repercusiunile ar putea fi chiar mai dramatice potrivit unui nou studiu publicat în 18 februarie în revista Science, oamenii de știință găsind pentru prima dată dovezi că o inversare a polilor ar putea avea consecințe ecologice grave. Aceștia au descoperit că o inversare de scurtă durată a polilor magnetici din urmă cu aproximativ 42.000 de ani a provocat dereglarea climei la nivel mondial, cauzând extincții în masă și remodelarea comportamentului uman.

Studiile anterioare asupra mostrelor de gheață din Groenlanda din acea perioadă nu au dezvăluit dovezi ale unor schimbări climatice dar de data aceasta cercetătorii și-au îndreptat atenția asupra unei alte surse potențiale de informații privind clima: copacii kauri conservați în mlaștinile din nordul Noii Zeelande. Analiza lor a dezvăluit niveluri ridicate de carbon radioactiv în atmosferă în perioada respectivă când câmpul magnetic slăbea.

„Odată ce am stabilit momentul exact din înregistrarările kauri am putut vedea că a coincis perfect cu înregistrările schimbărilor climatice și biologice din întreaga lume”, relatează Alan Cooper, autorul principal al studiului. Perioada coincide cu începutul extincției megafaunei din Australia și cu dispariția neanderthalienilor din Europa, Cooper afirmând că declinul lor ar putea să se fi datorat modificării radicale a ecosistemelor.

O altă schimbare majoră a fost în comportamentul Homo Sapiens care au început să picteze pentru prima dată în acea perioadă. Cooper afirmă că echipa sa bănuiește că ocrul roșu folosit de strămoșii noștri preistorici pentru picturile lor rupestre ar fi „un semn al aplicării de protecție solară” din cauza creșterii nivelului de radiații ultraviolete pătrunse în atmosferă ca urmare a deteriorării stratului de ozon.

Practica încă este văzută în grupurile indigene moderne din Namibia și autorii studiului speculează că nivelurile mai ridicate de radiații UV ar fi putut să-i determine pe Homo Sapiens să caute adăpost în peșteri sau să-i fi făcut să își aplice pe piele substanțe pe bază de ocru care să-i protejeze de radiațiile solare, relatează Live Science.

Câmpul magnetic al Pământului ne protejează de radiațiile solare (FOTO: Mark Garlick / Sciencephoto / Profimedia)

P.S.: Studioul Warner Bros. a dezvăluit în sfârșit un trailer pentru viitorul film Mortal Kombat pe care intenționează să îl lanseze în 16 aprilie și arată destul de mișto.

Vezi și Nerd Alert-ul de weekendul trecut, în caz că l-ai ratat: