Reacție dură a BOR după interzicerea pelerinajului de Sf. Dimitrie: "Aroganța, autarhismul decizional și solipsismul moral nu au onorat și nu vor onora niciodată pe nimeni"

de I.H.     HotNews.ro
Luni, 12 octombrie 2020, 15:32 Actualitate | Esenţial


Vasile Banescu
Foto: basilica.ro
"Aroganța, autarhismul decizional și solipsismul moral nu au onorat și nu vor onora niciodată pe nimeni" - este reacția Patriarhiei Române la anunțul premierului Ludovic Orban potrivit căruia pelerinajul din Capitală de Sfântul Dimitrie va fi anulat în acest an.
  • "Exerciţiile negative de imaginaţie la cel mai înalt nivel referitoare la comportamentul oamenilor credincioşi (declaraţi aprioric suspecţi), la capacitatea de organizare a Bisericii (altfel partener social exemplar al autorităţilor) şi la importanţa prezenţei şi manifestării faptului religios în societate pot fi realmente ofensatoare”, a transmis purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vaslile Bănescu.
Reprezentantul BOR mai arată că "lipsa dialogului interinstituțional, a cooptării în reflecția asupra deciziilor cu impact public major referitoare la suspendarea, fie și temporară, a unor libertăți fundamentale, precum libertatea religioasă, a unor experți în domenii conjunctural conexe ale zonei politicului și sănătății publice, denunță un excesiv superior dispreț față de realitate socială imediată".
  • "Aceasta e mult mai complexă decât le pare celor ce cred că poate fi oricând și cu orice consecințe modificată. Organismul comunitar funcționează firesc doar în stare de echilibru izvorât din discernământ și dialog pentru care Biserica pledează permanent. Ca și pentru respectarea tuturor regulilor de natură sanitară ce se impun acum.
  • Aroganța, autarhismul decizional și solipsismul moral nu au onorat și nu vor onora niciodată pe nimeni", mai susține purtătorul de cuvânt al Patriarhiei.
În opinia acestuia, pelerinajul organizat riguros, în condiții excepționale de respectare a unor reguli aplicate drastic și a căror încălcare (acum imaginară) poate fi sancționată oricând de autorități "este nu doar una dintre expresiile profunde ale libertății religioase responsabile, ci, în actualul context, și o formă benefică de încredere și de respect față de majoritatea oamenilor cuminți și credincioși ai acestei țări".








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















31067 vizualizari

  • +104 (138 voturi)    
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$ (Luni, 12 octombrie 2020, 15:35)

    Redactia HotNews [utilizator]

    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    • +61 (85 voturi)    
      waleu! (Luni, 12 octombrie 2020, 15:56)

      codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui Redactia HotNews

      Orbane, bre, ce ne facusi, ca acu' vine rata la SLK!
      • -16 (28 voturi)    
        in decembrie mergem cu totii la pelerinajul (Luni, 12 octombrie 2020, 21:00)

        Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

        cu ocazia alegerii domnilor guvernanti. Virusul va lua o binemeritata pauza de 2 zile.
        • +2 (4 voturi)    
          Intrebare (Marţi, 13 octombrie 2020, 13:54)

          mihaitha [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

          Cate cazuri aveam in decembrie, stimabile?
        • 0 (0 voturi)    
          tu te duci sa pupi stampila? (Miercuri, 14 octombrie 2020, 8:58)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

          sau buletinul de vot?
          Hai sa ne imaginam cati oameni voteaza la cea mai aglomerata sectie de votare si cati se inghesuie la moaste?
    • +84 (108 voturi)    
      eU NU INTELEG DE CE SUNT SCUTITI DE impozite (Luni, 12 octombrie 2020, 15:56)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Redactia HotNews

      Acesti paraziti lacomi
      • +52 (70 voturi)    
        pt ca agenti electorali (Luni, 12 octombrie 2020, 16:24)

        gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui rov

        si pt ca statul nu are oo
      • -8 (46 voturi)    
        Vine de la Cuza (Luni, 12 octombrie 2020, 16:31)

        sigint [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Pai vine din vremea lui Cuza. Le-a luat avutia in schimbul garantarii unor venituri de la bugetul public.
        • +49 (55 voturi)    
          Avutiile confiscate de Cuza nu au fost cumparate (Luni, 12 octombrie 2020, 17:18)

          Genialul [utilizator] i-a raspuns lui sigint

          Sunt avutii donate de boieri si domnitori care nici ei nu le-au cumparat ci le-au obtinut prin jaf si razboi, deci nici pe departe nu erau obtinute intr-un mod onest.

          Asa s-a ajuns ca romanii in marea lor majoritate erau cei care munceau pamantul, cei care luptau pentru pamant in caz de razboi si cei care au fost legati de pamant, fiind sclavi apartinand pamantului si prin urmare boierului ce detinea pamantul.

          Cuza a confiscat pamanturile si le-a reimpartit taranilor romani, ca sa repare o nedreptate ce se inradacinase de secole.

          Prin urmare acele venituri pe care Cuza le-a oferit nu erau obligatorii si nu erau la schimb, astfel incat nu trebuie sa fiie perpetue, cetatenii de astazi ar trebui sa poata decide daca din banii lor se platesc culte religioase, sau alte institutii de interes public(scoli, spitale).
          • -28 (48 voturi)    
            clasa muncitoare (Luni, 12 octombrie 2020, 18:36)

            vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui Genialul

            Asa tovarsi sa infirem cu miinie proletara biserica care a supt sangele poporului Sunt avutii donate de boieri si domnitori care nici ei nu le-au cumparat ci le-au obtinut prin jaf si razboi, deci nici pe departe nu erau obtinute intr-un mod onest. Parca ar fi din cartea de istorie din timpul lui Ceausesc. Am spus COMUNISMUL nu a murit e aici de 30 de ani viseaza se ne intoarcem ca in 89. Nu e asa tov comisar politic GENIALUL?
            • +28 (30 voturi)    
              Mai citeste (Luni, 12 octombrie 2020, 19:35)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

              Secularizarea averilor manastiresti s-a facut tocmai pentru ca manastirile detineau 25% din terenul agricol, plus paduri.
              Majoritatea lor erau conduse de greci.
              In 1859, Imperiul Otoman a decis scutirea de impozit (la fel ca azi), iar banii (semnificativi) se duceau in Grecia fara a aduce vreun beneficiu populatiei.
              Terenurile respective au fost folosite pentru Reforma Agrara, fiind improprietariti taranii - da, evul mediu, claca, dijma inca existau in Regat la 15 ani de la pasoptisti.
              Dupa aia in 1921, s-au redus si terenurile latifundiarilor (mosii cu mii de hectare) si s-au impartit inca o data, inclusiv in zonele care nu fusesera incluse prima data
            • +22 (28 voturi)    
              Amice... (Luni, 12 octombrie 2020, 20:34)

              Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

              Art. 4 aliniat 2:

              "România este patria comună şi indivizibilă a tuturor cetăţenilor săi, fără deosebire de rasă, de naţionalitate, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenenţă politică, de avere sau de origine socială."

              Eu sunt crestin ortodox..dar de ce se dau bani la catedralele "mele" si nu la spitale/scoli/autostrazi?
              ...De ce se dau bani la culte?! PUNCT! Fiecare cult ar trebui sa fie finantat de enoriasii sai, nu de stat!!!!

              Daca esti asa "credincios" (cum se lauda vreo 80% din romani!) marca' banu'! (desi eu recomand vountariatul!...)
        • +3 (19 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Luni, 12 octombrie 2020, 18:04)

          [anonim] i-a raspuns lui sigint

        • +6 (8 voturi)    
          @sigint (Marţi, 13 octombrie 2020, 10:17)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui sigint

          Goagle my friend.

          Vezi ca BOR-ul considera (ei insusi) ca au luat fiinta la 1872 iar secularizarea a avut loc in 1863!!!

          De asemenea, pentru TOT ce li s-a luat, barbosii au primit de la statul roman, 82 milioane franci AUR!!!

          Ce ma-sa le-a luat Cuza la BOR??
      • +17 (29 voturi)    
        BOR exista fiindca mafia PSD/PNL exista (Luni, 12 octombrie 2020, 17:31)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Cand n-o sa mai existe hoti in stat sa ceara ajutorul BOR in a obtine voturi, atunci BOR se va micsora.
        • +2 (6 voturi)    
          Si ce ii va lua locul? (Marţi, 13 octombrie 2020, 11:26)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

          Miscarea pro-avorturi plina de vegani? Nu am inteles niciodata de ce veganii nu pot rani nici o fiinta animala dar in privinta omului se opresc fix la nastere.
      • +34 (38 voturi)    
        Nici eu..... (Luni, 12 octombrie 2020, 17:56)

        Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui rov

        si inca foarte multi altii!Un referendum pentru impozitatea veniturilor bor ar fi cat se poate de binevenita!Ce parere aveti?Ati fi de acord?
        • +6 (8 voturi)    
          Oprirea finantari (Marţi, 13 octombrie 2020, 9:08)

          ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Rebecka

          de la bugetul de stat. Ar fi cea mai nimerita solutie ....Urmata de plata taxeleor si impozitelor pe salarii ...la fel ca restul muritorilor. Si bineinteles zero toleranta la chesti de genu ...nu vreau sa imi depun bilatul contabil ....sau depus peste cinci ani ......
          In rest ce fac din vanzare de diferite obiecte si servicii ...nu as impozita ...
    • -57 (89 voturi)    
      La 220 mil $ finantare BLM de la Soros te referi? (Luni, 12 octombrie 2020, 15:59)

      cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui Redactia HotNews

      Cand progresistii Romaniei se inchinau la Sf Fritz Timisoreanu n-a fost o problema cu imbulzeala. Woke la woke nu da covidul, sau cum?
      • +29 (51 voturi)    
        Probleme (Luni, 12 octombrie 2020, 16:23)

        Sly21 [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

        Ai niste probleme pe care nici macar tu nu le intelegi...
      • +3 (7 voturi)    
        bati campii (Marţi, 13 octombrie 2020, 11:27)

        vizirul [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

        in cel ai penibil mod!
    • +19 (25 voturi)    
      Titlu incorect. (Luni, 12 octombrie 2020, 17:42)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Redactia HotNews

      Trebuie spus//reacție prostească a BOR//.
    • +17 (21 voturi)    
      Statistica "solipsista" (Luni, 12 octombrie 2020, 20:13)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui Redactia HotNews

      Statistic tarile europene foarte dezvoltate au rata de credinta cea mai redusa.
      Ghici de ce ? (ca sa folosesc prostul obicei al jurnalismului mioritic de a conditiona citirea unui articol de misterul ghicitorii : "afla de ce...", Cine a pierdut - a câstigat...", "Afla cine...", etc)
      Biserica ne pune in fata unei alegeri : esti cu noi sau esti contra noastra !
      Secole de-a rândul au modificat Biblia dupa chipul si asemanarea decizatorilor aflati in posturi de sfinti politici. Biblii apocrife putrezesc prin beciurile Vaticanului, rod al cenzurii "credintei". A cui credinta?
      Daca sunt credincios am eu nevoie de biserica ?
      De aici anatema solipsismului invocat : Bisercii ii e frica de lipsa de "credinciosi-contribuabili". Altfel cum sa-si mai afirme ei impopotonarea egotica a aurului vesmintelor prezentate ca bogatie a credintei si a viitorului ce ne asteapta la drapta lu' Dumnezeu.
      Sa nu uitam ca Iisus a fost un tamplar modest care a trait si a murit la fel de modest.
      Vesmantul aurit este spre gloria unei Biserci uitatoare de credinta adevarata.
      Prefer sa fiu "solipsist" decat "miel" sacrificat pe altarul imbuibarii.
      • +14 (16 voturi)    
        Stimate domn. (Luni, 12 octombrie 2020, 20:40)

        Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

        va multumesc din suflet!Da-le Doamne gloatei pupatoare urechi de auzit, ochi pentru a citi,si mai ales MINTE pentru a pricepe!O seara buna va doresc!
      • +2 (4 voturi)    
        hmm (Marţi, 13 octombrie 2020, 10:19)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

        Credeti ca dl. Banescu stie ce este ala solipsism?? :-)

        Via wiki: Solipsismul este dificil de susținut din diferite motive:

        1-Dacă realitatea este o construcție senzorială și intelectivă, ar trebui să depindă de subiect în sensul că individul și-ar putea construi mental ce lume vrea, ce obiect, calitate, situație sau partener dorește la un moment dat, fapt evident imposibil, nefiind cunoscuți indivizi care își comandă mental ambientul sau persoana pe care o doresc.

        Contrar premizei că lumea ar fi o creație a subiectului, prin toate experiențele personale omul constată sistematic că el depinde de realitate, depinde material prin mulțimea formelor și proprietăților care îi întrețin viața, depinde energetic, preluând din natură acele substanțe care prin diferite reacții chimice sau nucleare degajă energia atât de necesară supraviețuirii.

        2-Dacă am fi creatorii a tot ce percepem sau concepem ca realitate externă, propria noastră structură corporală ar trebui sa fie o consecință a acțiunii simțurilor și minții, cu alte cuvinte simțurile furnizează informația din care mintea extrage impresia de corp al subiectului, dar impresia de corp trebuie să aibă simțuri, va avea și minte și iată cum ajungem la concluzia paradoxală că funcțiile senzoriale în corpul creat de ele, provin din funcțiile senzoriale și mentale, dar din niște simțuri și minte fără corp.

        În această ipoteză a creației a orice prin sine, rezultă paradoxuri și iată cum: Dacă simțurile creează informația purtătoare de corporalitate, este necesar ca ele să fie anterioare corpului creat de ele pentru a îl putea crea, dar dacă sunt anterioare corpului, ce nevoie mai au de corp pentru a face, simți și gândi tot ce doresc.

        Pe de altă parte dacă simțurile și intelectul creează corpul, simțurile și mintea, dar sunt și anterioare corpului și minții corporale, nu e clar în ce structură-suport necorporală sunt localizate acele simțuri fără bază substanțială, care creează un corp și simțuri corporale.
  • -101 (133 voturi)    
    Asa (Luni, 12 octombrie 2020, 15:36)

    Unforgiven [utilizator]

    BOR sa le-o traga la gioale impostorilor fara drept de apel si sa-i faca muci!

    Asteptam si postacii care se inchina la inaltpreasfintitii penelei si useristi, sa inceapa sa le cante in struna si sa se tavaleasca pe jos de ciuda ca BOR le critica masinarie de propaganda!

    Haha, bravo BOR, pune-i cu botul pe labe!
    • -52 (80 voturi)    
      Ca sa completez (Luni, 12 octombrie 2020, 16:11)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

      La incercarea de redefinire a familiei propaganda imbecila si perfida de dreapta a boicotat referendumul, pe motiv de subminare a drepturilor homosexualilor, asta la indicatiile masinariei corupte de propaganda.

      Acum, cand niste drepturi fundamentale sunt interzise, in speta dreptul la religie si la manifestarea libera, aceiasi imbecili de dreapta la dublul standard si nu ne mai spun nimic despre respectarea drepturilor si libertatilor, pentru ca acum nu mai sunt importante, ca daca Iohannis si ceilalti impostori nu obtin niciun avantaj electoral, lucrul asta nu mai e important pentru ei, democratia este discutabila si se face pe genunchi.

      Deci la sustinerea homosexualilor dreptacii au fost in cursul stapanilor de dreapta, iar acum unde ii gasim? Pai exact in acelasi loc, infipti adanc in cursul liderilor lor corupti, a dreptei imbecile, penibile si ridicole!

      Ridicati-va bai nene din genunchi si nu va mai inchinati la toti dracii, ca rau am mai ajuns ca popor!
      • +78 (102 voturi)    
        de ce ar fi BOR mai presus de altii/?! (Luni, 12 octombrie 2020, 16:27)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        adica de ce libertatea religioasa e mai presus de altele? ieri s-a anulat de ex Maratonul international. S-au anulat festivaluri, concerte, etc, toate expresii ale altor tipuri de libertati. Cu ce e mai importata o manifestare a BOR decat celelalte? si daca tot aduci vorba de LGBTQ, vezi ca si toate evenimentele lor tip pride etc, au fost anulate si ele, apropos de egalitate.
        E PANDEMIE, daca inca nu ai aflat, inseamna situatie de "forta majora", cand unele libertati poti fi totusi suspendate, daca intra in coliziune cu alte drepturi fundamentale (cum ar fi dreptul la viata, dreptul la sanatate, la siguranta).
        De aia...
        S-a trezit in voi fix acum dorinta asta imensa de libertate, ce sa zic, nu v-a stresat cand calareau altii justitia, cand politicienii au bagat mana adanc in buzunarele voastre, cand si-au votat si acordat privilegii si cand v-au ingradit alte libertati. Nu, nene, acum, fix in pandemie vi s-a trezit simtul libertatii, vana de "dac liber" crestinopat habotnic "fara botnita", ca in asta stateau drepturile voastre si existenta umanitatii, ce sa zic!
        • -27 (41 voturi)    
          Glume (Luni, 12 octombrie 2020, 16:55)

          Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          Nu este nevoie de nicio interdictie si institutiile statului trebuie doar sa vegheze la respectarea masurilor, nu la aplicarea de masuri restrictive impotriva drepturilor si libertatilor.

          Daca avem voie sa mergem nemijlocit in mijloacele de transport si daca suntem chiar indemnati de la varful statului sa mergem buluc la vot, celelalte situatii de ce n-ar putea sa fie gestionate la fel?

          Care este diferenta intre astea?
          • +26 (38 voturi)    
            Comparatie fara miez! Iata diferenta! (Luni, 12 octombrie 2020, 17:35)

            john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

            Mijloacele de transport in comun sunt absolut necesare pentru functionarea economiei si vietii in ansamblul ei, pupatul moastelor nu e necesar decat pentru habotnici din vremuri de mult apuse, adica de vreo 200-300 de ani! Cine vrea sa pupe icoane sa isi cumpere una si sa o albeasca cu spor! Fara pupatul moastelor vom trai fericiti ani indelungati, fara transport nici macar o luna!
          • -31 (37 voturi)    
            Depinde unde esti fata de progresism (Luni, 12 octombrie 2020, 18:36)

            cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

            Cand progresistii USR manifestau in piata alegerea lui Fritz, cand progresistii au facut marile marsuri BLM (de ex, 50-80k oameni in Philadelphia), cand ITistii (in buna parte progresisti, cool, oameni cu pronumele preferate in bio) nu platesc impozit pe venit, nu e nicio problema.
            Cand BOR vrea sa faca un pelerinaj, sau faptul ca beneficiaza de anumite facilitate, sunt probleme. Ia sa fi zis BOR ca anul asta face dublu pelerinaj Sf Dimitrie + George Floyd, sa vezi cum nu mai era nicio problema.

            (Daca ii intrebi repede pe toti postacii astia de aici care e diferenta intre statutul fiscal al BOR si al ONGurilor lor sorosiste, nici n-o sa stie sa raspunda.)
            • +18 (24 voturi)    
              inegalitate (Luni, 12 octombrie 2020, 19:35)

              CNBC [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

              Cred ca ai gresit putin, toti cei enumerati de tine aduc un plus valoare societatii, fie ca vorbim despre soferi, IT-isti, ingineri, etc. Popii nu vand decat gogosi, minciuni si asta de sute bune de ani. Care este valoarea reala adusa societatii de catre un popa ? Ma refer la cea cuantificabila, matematica. De ce trebuie sa platesc din bugetul national o institutie care nu aduce nimic ? Daca tot vorbesti de soros, vezi ca omul ala are o universitate de renume, ofera burse de studii, etc (cu accentul pe studii). Ce ofera biserica ? Minciuni rastalmacite si povesti de speriat mintile slabe.
              • -5 (17 voturi)    
                Cuantificabil? (Luni, 12 octombrie 2020, 20:14)

                Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

                Pai in sensul asta, nici psihologii nu aduc o valoare cuantificabila, nu? Sanatatea mentala cum o poti cuantifica? Ar trebui sa nu mai existe sau cum? Tu ai idee cati oameni merg la biserica pentru sanatatea lor spirituala si mentala? Oameni care altfel nu ar mai putea sa fie eficienti la job. Vorbiti din carti si aveti impresia ca le stiti pe toate, tipic pentru atei.
                • +7 (15 voturi)    
                  Sanatate spirituala si mentala zici? (Luni, 12 octombrie 2020, 23:48)

                  john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

                  Cine are nevoie de biserica pentru sanatate mentala e deja un caz de studiu pentru psihiatru. Daca sanatatea aia nu vine din interior, din propria meditatie, rezulta ca esti un individ usor manipulabil, fie de biserica de azi, de vreun alt zeu in viitor, de un Dragnea maine, de vreun Hitler poimaine sau de vreunul din ...in-ii de la est.
                  • -8 (12 voturi)    
                    Despre sanatea mentala (Marţi, 13 octombrie 2020, 9:44)

                    Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

                    N-ar trebui sa vorbeasca cei care nu stiu altceva in afara de Dragnea, PSD, Iohannis si securitate.

                    Astia sunt oameni bolnavi si chiar ei ar face bine sa faca niste activitati de recreere care sa faca bine sanatatii mentale, inclusiv mersul la Biserica.

                    Deci da, surprinzator, mersul la Biserica te poate vindeca, insa ideile fixe cu Dragnea si PSD inseamna balamuc!
            • +12 (18 voturi)    
              las-o ca macane (Luni, 12 octombrie 2020, 19:50)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

              BOR aduce cat la bugetul tarii? si cat in CLSfinte?
              Cate alte categorii de venituri sunt scutite impozitarii si cate au beneficii nemuncite (pensii speciale, ajutoare sociale desi au din ce trai)? cati bugetari taie frunza la caini la propriu?
              Scutirea de impozite in IT a facut ca sa vina firme mari care platesc la alb, altfel inca eram la nivelul firmulite de 3 insi care faceau tranzit cu sacosa din UE si plata la negru, in bitcoin, sau poate platea firma o excursie, masina, d-astea ... sau poate plecau toti IT-istii, oricum jumate sunt dusi
              Trump ar fi oprit BLM, dar nu a vrut nici armata sa intervina ... plus ca uite ca s-a mai asezat conflctul rasial.
              Despre cele cateva adunari in cadrul USR dupa victorii nu cred ca au diferite de cumetriile USL-iste cu lautari, ca asa e la tara. Sau cu "protestul" cu corturi din Piata Universitatii
      • -1 (11 voturi)    
        Crede-ma, eu vreau sa va lase! (Marţi, 13 octombrie 2020, 8:15)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        Vorba aia, oamenii mor oricum. Cu cat se infecteaza mai multi, cei care scapa formeaza o imunitate de turma pentru ceilalti, cu atat mai bine. De data asta chiar le sunt recunoscator credinciosilor ortodocsi ca se ofera sa se sacrifice pentru binele meu.
        • +2 (6 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 13 octombrie 2020, 10:51)

          [anonim] i-a raspuns lui Alui

          • 0 (2 voturi)    
            Pai tot de-ai lor o sa fie pe strada (Marţi, 13 octombrie 2020, 13:04)

            Alui [utilizator] i-a raspuns lui

            Nu zic ei ca au 83% din populatie. Pai o sa le dea cam tot la ortodocsi! So please, lasati-i!
  • +48 (82 voturi)    
    brr bor (Luni, 12 octombrie 2020, 15:36)

    dailyshow [utilizator]

    tremura oasele moarte?
    sinistru personaj
    dar romanilor le place, vad
  • +55 (75 voturi)    
    Dupa titlu (Luni, 12 octombrie 2020, 15:42)

    billy34 [utilizator]

    parea un mesaj autocritic...
  • +34 (56 voturi)    
    El zicea doar ca is doreste ca bor sa inteleaga (Luni, 12 octombrie 2020, 15:43)

    cicci [utilizator]

    I-a supra-estimat!
    • -30 (46 voturi)    
      el e doar un bou ingamfat.. (Luni, 12 octombrie 2020, 17:08)

      aero [utilizator] i-a raspuns lui cicci

      Imi pare rau pentru un asa PM dar acum BOR are dreptate. Nu trebuie sa fii neprihanit ca sa ai dreptate.
      Alegerile s-au putut desfasura cu milioane de oameni la vot "in siguranta", la fiecare scoala pot merge 8-900 de copii deodata "in siguranta"..dar la biserica "nu e siguranta", la teatru nu pot merge "in siguranta" etc. - dublu standard.
      PS Nu sunt religios si nu am fost la biserica decat nevoit de evenimente..Nu trebuie sa fii habotnic, doar ..om!!
      • +18 (24 voturi)    
        Dupa atata vreme tot nu se intelege ca problema (Luni, 12 octombrie 2020, 19:09)

        deval [utilizator] i-a raspuns lui aero

        mare nu e ca se imbolnavesc niste oameni ci ca se imbolnavesc , intr-un numar mare in aceeasi unitate de timp astfel incat cei care pot fi salvati, sa si fie salvati -adica acces la numarul mic de paturi echipate ATI in situatia cand au nevoie de oxigen ! Nici un medic , nu poate scoate de la oxigen, un mos (de exemplu sau pe mine care sunt o baba) ca sa salveze un tanar sau o mamica (cu sanse mai bune de supravietuie) sau pe oricine altcineva !! Si cu cat numarul imbolnavirilor e mai mare , ocuparea ATI (care nici nu e repartizata uniform sau rational pe suprafata tarii ) e mai aproape de limita . Azi mai sunt 179 paturi cu aparatura ATI disponibile in toata tara , sigur, pentru cei care pot fi transportati la timp.........
        • -8 (14 voturi)    
          si atunci, de ce copii.. (Luni, 12 octombrie 2020, 19:43)

          aero [utilizator] i-a raspuns lui deval

          sunt in siguranta in scoli? Si e un pelerinaj zilnic...
          • 0 (0 voturi)    
            Pentru ca guvernul nu are majoritate, (Miercuri, 14 octombrie 2020, 22:46)

            deval [utilizator] i-a raspuns lui aero

            nu e investit prin vot, pentru ca cei mici sunt mai putin vulnerabili, pentru ca guvernul nu e capabil sa gestioneze comunicarea, sa combata eficient propaganda rusa, rosie (chestiune in care foloseste dancilezi) si pentru ca sunt si multi care sunt genetic idioti ..........
      • +12 (14 voturi)    
        masuri (Luni, 12 octombrie 2020, 20:01)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui aero

        Pai moastele sunt simbol de habotnicie.
        La alegeri nu s-a stat la coada decat la televizor, in 2 comune de romi din Ilfov.
        Spre deosebire de transportul in comun, unde ajungi la destinatie in maxim 30 minute. Desi si aici s-ar putea suplimenta frecventa, ca sa se stea mai rasfirati (in autobuz, dar si pe peron la metrou).
        Pentru pelerinaje trebuie mers cu autocarul 6 ore (gen Voluntari - Iasi), acolo se sta la coada, apoi aia trebuie sa manance, unii se si cazeaza.
        Cine garanteaza respectarea acestor reguli?
        Stiu, ninjalaii sunt bucurosi de orice mort pe care il duc mai repede la groapa, urmeaza pomeni, parastase, dar noi restul?
        Copii nu sunt cate 1000 unde e bine organizat, ci pe clase. Oricum in zone rosii stau online sau cu scenariu hibrid vin doar jumate.
        Ei sunt preluati de profesor si dusi direct in clasa, interactioneaza nesupravegheat decat in timpul liber. Sunt si aici probleme: uneori se aduna toti in fata portii, din mai multe clase, sau o data plecati de la scoala se imbratiseaza, etc
  • +68 (90 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 12 octombrie 2020, 15:43)

    [anonim]

  • +54 (72 voturi)    
    nu se supara (Luni, 12 octombrie 2020, 15:44)

    cont_nou [utilizator]

    el nici Sf Dimitrie nici Dzeu daca te rogi de acasa
    • -26 (36 voturi)    
      da dacă votam de acasă? (Luni, 12 octombrie 2020, 17:17)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui cont_nou

      se supăra eccelenza sa sf. fikusz?...vin alte alegeri și tare mă tem că iar vom fi conduși de veorici și bădălăi...cum la alegeri nu fuse covrig, după alegeri brusc apăru covrigu, cum?...noi pupătorii de moaște om fi proști da nu atîta de proști cum credeți voi...și sîntem mulți, vom conta la alegeri
      • +17 (23 voturi)    
        moaste (Luni, 12 octombrie 2020, 19:39)

        CNBC [utilizator] i-a raspuns lui di livio

        Este o idee foarte buna sa votam de acasa, votul online este o prioritate. Legat de inteligenta in care parte a bibliei scrie sa pupati mortaciuni ?
        • -12 (14 voturi)    
          unii p-aici pupă politruci în dos (Luni, 12 octombrie 2020, 23:00)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

          noi pupăm moaște, alegerea noastră, pînă mai putem alege în diktatura medico-militară...om trăi și-om vedea numa botnițe pe stradă, genialu răspuns al științei la covrig...votu online cre că va fi tot prioritate și peste o sută de ani, ca România educată...numa să nu devină mortăciune, tot ca România educată...vom pupa moaștele României educate
          • +9 (15 voturi)    
            botnite au cei de latra ca tine (Marţi, 13 octombrie 2020, 0:04)

            mbembe [utilizator] i-a raspuns lui di livio

            lumea normala poarta masca!
            • -2 (6 voturi)    
              era mască dacă puteam să aleg (Marţi, 13 octombrie 2020, 11:05)

              di livio [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

              să port din convingere că ajută...dacă îmi este impusă de entități secrete,aia îi botniță...și o lume botnițată nu-i lume normală, dăcît în cazărmi, cașchetarii din cazărmi au ajuns la putere...și ăia care latră ca mine vor fi tot mai mulți, avelto grija, vine iarna, frigu și foamea..la iarnă s-ar putea să dispară covrigu, măturat de foame, cum fuse măturat Ceașcă în idecembrie 89
          • +4 (8 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Marţi, 13 octombrie 2020, 10:56)

            [anonim] i-a raspuns lui di livio

  • +54 (80 voturi)    
    In cate dictionare a cautat cuvintele astea? (Luni, 12 octombrie 2020, 15:45)

    dessik [utilizator]

    .

    Aparent BOR se ascunde dupa cuvinte pretentioase din lipsa de argumente. Nu impresioneaza pe nimeni in afara de ei.
    • +19 (29 voturi)    
      Iar autarhia pare a fi folosita gresit (Luni, 12 octombrie 2020, 16:22)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      AUTARHÍE s.f. 1. Situația unui stat, a unei națiuni care își satisface nevoile economice prin propriile-i puteri, fără import sau ajutor străin. ♦ Stat care se află în această situație. 2. (În școala cinicilor) Independența indivizilor față de toate convențiile sociale, considerate ca străine naturii.
  • +74 (102 voturi)    
    BOR-ul ăsta-i fenomenal de obraznic. (Luni, 12 octombrie 2020, 15:46)

    Tayen [utilizator]

    Uite de ce trebuie decuplate cultele de la buget! Cine vrea religie, să dea bani din propriul buzunar pentru cultul aparținător. Ca în țările civilizate și dezvoltate!
    • +27 (39 voturi)    
      pelerinaj sf dimitrie (Luni, 12 octombrie 2020, 16:32)

      mahavishnu [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      sint intru totul de acord cu opinia expusa de TAYEN ..nu vad ce obligatii oneroase are de sustinut statul roman, indiferent cit de dobitoci sint cei care il conduc, fata de o biserica ce nu vrea sa-si plateasca taxele pe toate mirsaviile si escrocheriile care o caracterizeaza
  • +63 (87 voturi)    
    Popii (Luni, 12 octombrie 2020, 15:48)

    raducutu [utilizator]

    Încă o data BOR-ul demonstrează că singurul lucru care îi misca și îi tine în viața este banul. Provoaca scârba, greata si dezamagire...
  • +46 (70 voturi)    
    TESCHEREAUA?????? (Luni, 12 octombrie 2020, 15:48)

    UnOarecare [utilizator]

    De viata oamenilor nu le pasa....
    • +33 (57 voturi)    
      mertanul se plateste cu galbeni... (Luni, 12 octombrie 2020, 16:00)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      mertanul se plateste cu galbeni...
  • +65 (83 voturi)    
    Glumeste probabil! (Luni, 12 octombrie 2020, 15:51)

    bcorina [utilizator]

    Religia ortodoxa nu sta in pelerinaje si "pupat de moaste", iar faptul ca nu va pasa de enoriasi se vede. Cati preoti au decedat din cauza acestui virus, cate focare aveti in manastiri si centre de cultura? De ce nu faceti public aceste aspecte.
    Indiferent de dogma religioasa virusul nu iarta, fie ca esti ortodox, catolic sau musulman etc.
    • +27 (35 voturi)    
      Gresit (Luni, 12 octombrie 2020, 16:48)

      gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

      Credinta nu sta in moaste si pelerinaje.Este ceva intim si gratis
      Religia, din asta se hraneste: de secole este un instrument criminal si fara scrupule de asuprire pentru scopul final...colectarea banului
  • +50 (66 voturi)    
    Adevarat (Luni, 12 octombrie 2020, 15:52)

    31415 [utilizator]

    Adevarat, aroganta si autarhismul nu onoreaza nici BOR
    • -10 (12 voturi)    
      dar aroganta'' (Luni, 12 octombrie 2020, 19:48)

      aero [utilizator] i-a raspuns lui 31415

      cu care guvernul ne trimite zilnic copii la imbolnavire / moarte e ok?
      Sau acolo nu sunt bani?
  • +48 (58 voturi)    
    No ni ma la el (Luni, 12 octombrie 2020, 15:53)

    Ciubaka [utilizator]

    Fir-ai tu al dracu' cu toata frazeologia ta cu tot si cu cuvintele tale atent alese astfel incat un crestin adevarat sa creada ca spui ceva inteligent dar sa nu inteleaga nimic :)))
  • +37 (55 voturi)    
    Sa inteleg (Luni, 12 octombrie 2020, 15:56)

    gogu70 [utilizator]

    Ca golanii de popi sunt niste onorabili.
    Voi sunteti mai scarbosi si mai ipocriti decat orice politician

    Macar pe ala ai sansa sa-l trimit la plimbare din 4 in 4 ani.
    Dar pe voi nemernicilor? Cum facem sa scapam ?
    • +21 (37 voturi)    
      UPPSSSS (Luni, 12 octombrie 2020, 16:36)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui gogu70

      Fara bani in cutia milei...cu banii pierduti pe popi ...AUTOSTRADA SPRE MANASTIRILE DIN MOLDOVA ERA GATA.
  • +25 (39 voturi)    
    Au o problema de venituri (Luni, 12 octombrie 2020, 15:57)

    Relaxat [utilizator]

    Ar trebui sa fie impozitati si vor veni la adevarata lor menire. Poate invata din prezentul catolicismului din Europa care a decazut in ochii oamenilor. Nu ne dorim acelasi lucru.
  • +32 (48 voturi)    
    Astia trebuie trecuti in ilegalitate (Luni, 12 octombrie 2020, 16:02)

    Martinezu [utilizator]

    Si averile confiscate
    credinta poate merge mai departe fara infractori
    • +7 (11 voturi)    
      pai stai asa (Luni, 12 octombrie 2020, 19:33)

      dailyshow [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      si voturile cine le mai aduna? :)))
      totul e foarte bine pus la punct, popa si primarul, batman si robin
  • -36 (52 voturi)    
    Mai intai (Luni, 12 octombrie 2020, 16:05)

    galeo [utilizator]

    Sa le explice cineva lui Werner si Orban ce inseamna autarhismul decizional și solipsismul moral.
    • +13 (25 voturi)    
      hehe (Luni, 12 octombrie 2020, 17:23)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Vezi ca va cam reoetat, se vede ca lucrati conform punctajului rusesc.
  • -33 (49 voturi)    
    Problema este (Luni, 12 octombrie 2020, 16:07)

    galeo [utilizator]

    Ca gasca lui Orban habar nu are ce inseamna autarhismul decizional și solipsismul moral.
    Orban crede ca a fost injurat de mama...
  • +32 (48 voturi)    
    Uite de ce eu, cu intreaga familie, la (Luni, 12 octombrie 2020, 16:07)

    deval [utilizator]

    recensamantul viitor, o sa ne declaram atei !!
    -Inchipuitul asta, BOR, Daniel ,
    -ce au facut legat de Colectiv ,
    -aducerea mafiotului si Infractorului de la Rahova in randul celor preacinstiti (si neretragerea titlului macar dupa ce au vazut ca a furat de la copii oropsiti ) si
    -ce fac acum , in pandemie
    e prea mult pentru mine si familia mea, pentru mai multe generatii !!!!!!!!!! Ocara eterna !
  • +30 (48 voturi)    
    socialismul ortodox (Luni, 12 octombrie 2020, 16:16)

    Barbaneagra [utilizator]

    Socialismul si Ortodoxismul au facut casa buna intotdeauna. Ce e al tau e al nostru, ce e al nostru e al capilor nostri.
    Cate spitale a construit Biserica Ortodoxa?
    Cate camine pentru neajutorati finanteaza?
    Cate scoli finanteaza?
    De unde? Din ce?
    Din pomeni.
    Socialismul finanteaza pensii, ajutoare sociale, salarii ale functionarilor publici, partide politice, mass media.
    De unde? Din ce?
    Din castigurile oamenilor simpli care lucreaza din greu sa puna o paine pe masa.
    Tot pomana se cheama si asta; pomana legiferata.
    • -10 (16 voturi)    
      vorbesti ca sa vorbesti (Luni, 12 octombrie 2020, 18:58)

      Loyola [utilizator] i-a raspuns lui Barbaneagra

      statul a confiscat , numai Bisericii Ortodoxe Grecesti proprietati calculate la 82 milioane lei /aur la 1863.
      Probabil mult mai mult Bisericii Ortodoxe Romane.
      Nu stiu cat ar valora acum 82 milioane lei aur din 1863. Nu-i am la inima pe popi dar trebuie a respectam adevarul . Ca e o alta discutie cum aveau in proprietate la 1863 o mare parte din teritoriul tarii si ca nu e drept ca unii domnitori le-au dat degeaba aceste domenii sunt de acord. Dar nu le putem cere sa faca spitale si scoli , ca pe hartie nu au profit. Ca nu se implica suficient in proiecte caritabile iar sunt de acord. Dar nici altii , care au facut averi prin mijloace oculte nu fac nimic. Asta e.
      • -1 (5 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 13 octombrie 2020, 11:06)

        [anonim] i-a raspuns lui Loyola

        • 0 (0 voturi)    
          eu inteleg ce spui (Miercuri, 14 octombrie 2020, 23:39)

          Loyola [utilizator] i-a raspuns lui

          dar pe principiul asta tot ce au confiscat comunistii dupa 45 n-ar mai fi trebuit sa fie retrocedat acum. Aia cum au facut averile? Boierii si biserica au fost recompensati cu mosii pentru ajutorul dat domnitorilor pentru a tine sun ascultare poporul.
  • +27 (43 voturi)    
    prefericitii de la BOR (Luni, 12 octombrie 2020, 16:20)

    un oarecare [utilizator]

    pur si simplu mor de ciuda ca nu mai fac bani ca in sezonul de anul trecut.
    nu le pasa decat de bani. de oameni, mai putin. din contra, daca mai moare vreunul, ei vin si il ingroapa, contra cost evident.
    BOR e institutie disperata dupa bani, fara scrupule si fara morala sau principii. DOAR BANI!
  • +29 (37 voturi)    
    Vedeti de ce ne va fi mai greu decat ar putea fi? (Luni, 12 octombrie 2020, 16:21)

    deval [utilizator]

    Vedeti de ce vor fi mult mai multe victime decat ar fi putut fi ? Vedeti cine sufla in panzele ''botnitarilor'' ??!! Vedeti ce criminali, stapanesc aceasta institutie ? Va e clar ? Gasiti pe internet pasaje intregi in Vechiul Testament despre cele doua saptamani de izolare la intrarea unui strain in oras/asezare si despre distantare , in sensul ca cine avea lepra , in deplasare, trebuia sa strige ''lepra''ca ceilalti sa fuga din preajma sa !!
    Despre decizia sefului statului Vatican, Papa de a petrece slujba de Paste cu doar doi cardinali , nu mai vorbesc ....
  • +22 (36 voturi)    
    Specialistul în comunicare (Luni, 12 octombrie 2020, 16:34)

    anton_carpati [utilizator]

    Bănescu vorbește în stilul în care un om prost crede că vorbește un om deștept. E un salt imens de la arhaismele hilare ale BOR și merită apreciat efortul de a-i impresiona pe enoriași, dar trebuia să se oprească undeva la mijloc și să vorbească așa cum vorbesc oamenii normali.
  • -11 (29 voturi)    
    Ia stati asa, nu va inflamati! (Luni, 12 octombrie 2020, 16:35)

    Sparafucile [utilizator]

    Acum, inainte de alegerile parlamentare e o imensa greseala politica a guvernantilor sa interzica acel pelerinaj. Fiindca PSD va specula rapid frustrarea si amaraciunea ortodocsilor si-i va asigura ca daca ajunge el la putere nu va interzice niciodata pelerinaje. Va atrage voturi masiv prin asta? Va atrage.

    Guvernantii, daca erau vicleni altfel sabotau pelerinajul. Nu-l interziceau, ci doar impuneau niste conditii TEHNICE atit de drastice incit BOR se lasa pagubasa.

    Exemple de conditii drastice: pelerinii se vor grupa maxim cite 4 si intre grupe va fi o distanta de 10 m. Totul se va desfasura afara. Si se mai puteau imagina si alte restrictii descurajatoare.
  • +11 (25 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 12 octombrie 2020, 16:37)

    [anonim]

  • +14 (32 voturi)    
    BOR sa-si bage undeva reactia ! (Luni, 12 octombrie 2020, 16:38)

    Susufler0 [utilizator]

    Pana una alta Dumnezeu are incredere in medici si in medicina !

    PS "Solipsism moral" ! Nea Banescule, ma lesi ! :))
  • +21 (35 voturi)    
    Domnilor .... (Luni, 12 octombrie 2020, 16:41)

    Observatory [utilizator]

    foarte mulți au fost “educați “ de ciuma roșie a vremii respective, sunt inclus și am rămas ca un amărât sincer, credincios in Dumnezeu și puterea lui divina.
    Nici o problema ?
    Da , am o problema cu popii , care sunt meschini, ridicoli care protestează ca un guvern acționează corect .
    A ignora situația gravă a virusului chinezesc, care continuă a face ravagii in toată lumea, suna a incompetenta din partea guvernului , prin obligația și jurământul lor de a proteza populația de a ne proteja.
    Normal ca sunt multe de spus și despre guvern, dar popii sa se plângă in public ca populația este oprită a se infecta, este chiar o rusine mare din partea BOR .
  • -19 (29 voturi)    
    Biserica are dreptate (Luni, 12 octombrie 2020, 16:54)

    Vasile-Vasile [utilizator]

    Nu mai credeti in ce spun guvernantii, credeti si in ce spune Biserica. asta cu distantarea si purtarea mastii e praf in ochii prostilor. masuri luate de forma, sa nu zica ca nu fac nimic.
    infectii in spitale sunt de multa vreme, dinainte de pandemie. aproape toti care se infecteaza intra in contact cu cadre medicale, merg la spital pt alte boli sau cei din azilele de batrani.
    majoritatea oamenilor poarta aceeasi masca de saptamani sau luni intregi. deci nu mai e nici o protectie, mai bine nu porti. iar asta cu distantarea iar e o tampenie, trebuie sa fie o concentratie foarte foarte mare ca sa il poti lua de la 1 m, sa nu mai zicem de timpul la care trebuie sa fii expus pentru contaminare.
    Si nu in ultimul rand, Bisericile, alaturi de parcuri si evenimente publice/ private au fost printre principalele tinte ale acestor metode de asa-zisa protectie inca de la inceput, din martie-aprilie .....
    Observ peste tot indemn la empatie pentru cadrele medicale ... ce sa spun ... li s-au umflat salariile de nu au ce face cu banii .... la munca cu ei!
  • +11 (21 voturi)    
    preafericiții (Luni, 12 octombrie 2020, 16:57)

    clencix [utilizator]

    smeriții fericiți cei prea înfumurați cu duhul ...
  • +16 (30 voturi)    
    mda (Luni, 12 octombrie 2020, 17:02)

    John_Re [utilizator]

    motivul protestului e simplu. CASH-ul ce il iau de la fraieri pt tot ce misca: nunti, botezuri, înmormântări, pomeniri, acatiste samd....

    in nici o tzara popii nu protesteaza pentru ca "spaga" nu exista.

    complicitatea politicienilor si institutiilor statului este evidenta.

    pe cand vom auzi de popi trimisi la inchisoare pentru incasare de foloase necuvenite? cine va incepe curatenia in BOR?
  • +20 (34 voturi)    
    să învețe să respecte legea (Luni, 12 octombrie 2020, 17:04)

    hidroxid [utilizator]

    Biserica trebuie să dispară din spațiul public și să nu mai influențeze politica, treburile statului, educația în școli, politicile sociale, regulile medicale și alte aspecte ale vieții reale, care ne afectează pe toți.

    Ar mai fi frumos să învețe să respecte legea și să devină o instituție pe bune, cu o contabilitate transparentă.

    Să ne lase cu aroganța, cu legile și regulile speciale (sharia law wannabes), să ne arate că știu și ei să muncească și să contribuie la o societate mai bună.
    • -16 (20 voturi)    
      Iar tu (Luni, 12 octombrie 2020, 18:47)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui hidroxid

      Iar tu Hidroxid? Iar faci acciditate la stomac si te neutralizei si devii o sare si apa care se scurge incet la canal si apoi in Dambovita. Ba ce le mai stii tu. Contabilitate transparenta. Stii multe. Da contrabilitate transparenta e la privati care nu platesc TVA colectat doar 35 % Acolo e contabilitate transparenta? Spune chiar CE ca stam fff prost la colectarea TVA -ului pentru ca privati nu au o contabilitate transparenta? Ti-am explicat ca BOR munceste foarte mult insa fara sa se lude cum fac unii. Stiu ca te enervez dar asta e , Ai grija ca faci acciditate la stomac si devi o simpla sare domnule Hidroxid.
      • +8 (14 voturi)    
        mulțumesc pentru audiență (Luni, 12 octombrie 2020, 21:38)

        hidroxid [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

        Mă bucur să aflu că am spectatori. Mulțumesc.

        Cred că v-ar prinde bine, pentru a putea fi luat în serios și a fi înțeles, să vă exprimați mai civilizat, cu argumente, mai puțin vitriolant și cu mai puține atacuri la persoană.
        Succes.
  • +14 (26 voturi)    
    Oare ? (Luni, 12 octombrie 2020, 17:10)

    danmarian [utilizator]

    Oare de ce a tacut REPETAT BOR la pungasiile si gravele incalcari ale BOR facute de "spagoveanu" .... "Ala" al Tomisului ? Oare nu erau clare incalcari - nu numai ale bunului simt si ale legilor statului ci grave abateri de la disciplina bisericii .... Si Daniel "n-a cracnit" !! L-o avea cu ceva "la mana" Spagoveanu ? Sau asta e "politichia" BOR ! Mi-aduc aminte de un banc care circula prin Bucuresti cu multi ani inainte : Regizotul de film polonez - medaliat cu Palme d"or la Canne intrebat daca e comunist a raspuns : Practic - dar nu cred ! Sunteti catolic : Cred - dar nu practic ! Cam asa voi face si eu cu ..... BOR-ul nostru, cel de toate zilele !
  • +15 (29 voturi)    
    valeleu muica... doareee... (Luni, 12 octombrie 2020, 17:15)

    Cactus Jack [utilizator]

    ... Orbane ti-ai dat foc la valiza. BOR-ul traieste din pelerinaj, iar voi le-ati taiat asa banutii. BOR-ul nu-l intereseaza sanatatea enoriasilor, doar mirosul banutilor. Ori le veti da acesti banuti din caseria proprie, ori la alegerile parlamentare, BOR-ul va sustine PSD-ul.- Ardealul nu-l intereseaza si-l lasa rece propunerea BOR-ului, dar prostimea din sudul si estul tarii, urmeaza propunerea popimii ortodoxiei romane.
  • +14 (26 voturi)    
    Exemplu personal (Luni, 12 octombrie 2020, 17:19)

    D.M.A.Gogu [utilizator]

    Nici atitudinea duplicitara a ierarhilor ortodocsi nu ii onoreaza... spun ca sustin eforturile de reducere a impactului pandemiei si numesc biserica drept partener social eemplar al autoritatilor. Pe de alta parte protesteaza contra oricaror masuri care i-ar putea afecta in orice fel. Vor liturghii cu participare masiva, pelerinaje cu pupat de icoane sau moaste, impartasire in masa cu aceeasi lingurita, nu poarta masti de protectie, totul cu argumentul ca studiile (care, cand au fost facute) arata ca astfel de manifestari nu pot duce la o infectare. Practic, orice masura luata este contestata ca fiind discretionara si disproportionata, iar enoriasilor le este indusa ideea ca biserica este persecutata si, chiar daca nu direct, acesteia sunt stimulati sa protesteze neluand in seama faptul ca respectarea unor reguli de protectie la astfel de proteste este inexistenta. Mai mult, exemplu personal al unor ierarhi precum Teodosie este elcovent.

    Ma intreb cum se face ca alte biserici isi organizeaza activitatea astfel incat sa reduca riscurile de raspandire a viruslui, in loc sa isi exprime pe orice canal protestele fata de masurile luate.

    Incercand organizarea activitatilor intr-un mod mai potrivit situatiei nu este nici pe departe o intentie de a considera credinciosii drept suspecti. Cat de riguros sunt organizate pelerinajele, conditiile exceptionale de respectare a unor reguli aplicate drastic (conform comunicatului) s-a vazut la alte manifestari, in care un numar mare de oameni nu purta masca, ori o purta in mod necorespunzator. Cat priveste respectarea distantei nu trebuie decat sa ne uitam la modul in care se impart pachete... e drept, incalcarea regulilor la un eveniment viitor este acum imaginara, insa la cele trecute a fost una reala.
    • +10 (16 voturi)    
      Alte biserici pot prin (Luni, 12 octombrie 2020, 18:14)

      Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui D.M.A.Gogu

      EDUCATIE si iar EDUCATIE,si numai EDUCATIE!Pe urma prin ASCULTARE,DISCIPLINA,si respectarea intocmai al legilor tarii.,,Dura lex,sed lex´´(Legea-i aspra dar e LEGE)!Din pacate bor nu vrea sa stie(ca nu-i iese socoteala incasarilor)acest dicton vechi de peste 2000 ani venit de la vechii romani,(cei din Roma antica nu romanasi de-ai nostri ignoranti) valabil si in zilele noastre......
  • +11 (17 voturi)    
    Odată cu intrarea rațiunii în casele românilor... (Luni, 12 octombrie 2020, 17:48)

    Tutea [utilizator]

    ... - măcar a multora dintre ei - și ridicarea barierei puse de BOR în calea logicii, "vameșii eternității" au rămas fără serviciu și implicit fără banii credulilor. Porțiile îndestulătoare din bugetul de stat și cre(ș)tinul ortodox - sursa îmbuibării clerului - nu pot fi puse în pericol! Atitudinea BOR în fața pandemiei se dovedește, încă o dată, de-a dreptul sinistră, de ev mediu incipient.
  • +10 (16 voturi)    
    scarba (Luni, 12 octombrie 2020, 18:22)

    NOTORIOUS [utilizator]

    Imi e scarba de popi, in special de astia orthodocsi. problema lor este mereu cum sa proseasca lumea cat mai mult ca sa le dea bani. Nu fac mai nimic pentru a juta omul sa se dezvolte, doar a-l indobitoci pentru a trai ei pe spinarea contribuabililor.
  • +12 (20 voturi)    
    Lipsa de empatie si avaritia BOR ma oripileaza! (Luni, 12 octombrie 2020, 18:30)

    Teo3000 [utilizator]

    Lipsa de empatie fata de sanatatea oamenilor si avaritia BOR, care nu vede in anularea pelerinajelor decat pierderea unor venituri importante, ma oripileaza!

    Atat de rau le-au luat banii mintile, incat cei care conduc vremelnic BOR nu vad ca isi taie singuri craca de sub picioare.

    Catolicii au oprit adunarile la Vatican, musulmanii au oprit pelerinajele la Mecca.

    Conducatorii BOR au innebunit, ei vor in continuare mii sau zeci de mii de oameni adunati ca oile la un loc.

    Pragmatic vorbind, pelerinajele sunt festivaluri bisericesti. Mii de oameni se aduna intr-un loc si intr-o perioada scurta ca sa vada ceva anume si sa asculte ceva anume. El trebuie tratate la fel de catre Stat.
    Statul bine face ca le trateaza la fel.
    Anul asta, toti inghitim in sec, nu mergem la festivaluri sau in pelerinaje si stam cuminti acasa.

    Conducatorilor BOR: mi-e scarba de voi!
  • +8 (12 voturi)    
    autarhism si solipsism (Luni, 12 octombrie 2020, 19:17)

    Walking_dead [utilizator]

    Oare cei, care le calca pragul sa pupe fel si fel de obiecte stranii de pe care pot lua diferite boli, nu numai Covid, inteleg sensul acestor cuvinte?
  • -12 (16 voturi)    
    Cei care sunteti impotriva BOR (Luni, 12 octombrie 2020, 19:23)

    doz2018 [utilizator]

    Mai pastrati-va putin veninul ca aici nu va baga nimeni in seama si e pacat sa-l irositi. Asteptati pana la minutele alea dinaintea mortii cand omul stie ca mierleste si nu mai e loc de intors. Spuneti atunci tot ce spuneti aici ca sa fiti eficienti ca acolo va aude sigur, veti vedea. Care bateti palma? Promiteti-va in gand ca asa o sa faceti daca sunteti vocali. Nici unul? Pai asa lasitate... Care a promis in gand sa dea un minus aici...si sa fie sigur ca in mod indubitabil o sa-si aminteasca de promisiune in momentele alea.
    • +8 (12 voturi)    
      PreaSfintia voastra (Luni, 12 octombrie 2020, 21:01)

      paulbutoi [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      Dv sunteti - cu adevarat - deosebit de inteligent ...
      Doar asa se explica faptul ca le stiti pe toate cele care se vor intampla in viitor ...
      Si nu aveti nici o urma de indoiala ...
      Incredibil !
      Cat de inteligent puteti sa fiti !
      Mai mult , dv dati si un foarte frumos exemplu de iubire crestineasca ...
      Si de smerenie ...
      Felicitari pentru sinceritate !
      Sunteti un slujitor exemplar al sfintei BOR !
      Si meritati ca preafericitii dv sefi sa va rasplateasca slujirea devotata .
      Ca dovada a iubirii de aproape care va stapaneste , poate ne spuneti si cat costa - fara chitanta - iertarea pacatului de a critica preafericita conducere a BOR .
      Fiti generos , oferiti o sansa de mantuire pacatosilor ...
    • +4 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 13 octombrie 2020, 11:19)

      [anonim] i-a raspuns lui doz2018

      • +1 (1 vot)    
        amin! (Marţi, 13 octombrie 2020, 12:52)

        doz2018 [utilizator] i-a raspuns lui

        asa sa fie la tine
  • +14 (16 voturi)    
    Răspuns D-lui Banescu (Luni, 12 octombrie 2020, 21:10)

    Canadian13 [utilizator]

    Sper , D-le Banescu, că citiți aceste rânduri.
    De fapt, nu mă îndoiesc că fie Dvs., căruia vă place atât de mult sa fiți în lumina reflectoarelor, fie vreunul din angajații Dvs , o să citiți aceste rânduri.
    In primul rand, mi se pare că nu ați prea nimerit-o cu Solipsism-ul moral "SOLIPSÍSM s.n. Concepție filozofică idealist-subiectivă potrivit căreia există numai omul și conștiința lui, iar restul lumii, inclusiv ceilalți oameni, nu ar exista decât în această conștiință. [< fr. solipsisme, cf. lat. solus – singur, ipse – însuși]., Cf DEX "
    Deci daca onor guvernanții când în păcatul solipsismului moral înseamnă că în solitudinea lor de idei că includ (și tolerează) și existența BOR. Asta se vede ff bine și din cantitatea fenomenala de bani din care sunt plătiți cei 10000 de călugări, 14000 de preoți și 17000 de salariati neclericali din Romania.
    Adică,voi va plângeți de solipsism moral și va plimbați in Porsche, Audi si Mercedes?
    In al doilea rând , ce a făcut BOR in mod CONCRET de la începerea pandemiei prea limita răspândirea virusului? In cate biserici ați interzis pupatul icoanelor , îmbulzeala de la miruire și alte acte de transmitere directa a virusului
    • -10 (14 voturi)    
      Left outside alone (Luni, 12 octombrie 2020, 21:50)

      Totorina [utilizator] i-a raspuns lui Canadian13

      Taci, bă, acolo, în Canada ta multiubită! Te-ai cărat de aici, lasă-ne ! Nu-ți mai agita coarnele și coada!
  • +7 (11 voturi)    
    Din pacate.... (Luni, 12 octombrie 2020, 21:43)

    Beyonder [utilizator]

    pentru BOR, D-Zeu exista cu adevarat.
  • +10 (12 voturi)    
    prostii arogante, emise de niste plosnite (Luni, 12 octombrie 2020, 23:35)

    revo [utilizator]

    Draga, inainte de a insira vorbe pretioase, de la inaltimea ametitoare a arogantei voastre, sa-ti aduc aminte de un proverb: "Sa nu musti mana care te hraneste". Adica Statul Roman.

    "Organismul comunitar funcționează firesc doar în stare de echilibru". Asta asa e. Dar faptul ca voi, niste milogi si asistati patentati, nu platiti taxe si impozite, reprezinta un dezechilibru clar.

    Cand veti intra in randul lumii si va veti castiga prin forte proprii existenta (nemeritat de luxoasa, la nivelul tau, monser), si va veti plati datoriile banesti catre societate, atunci sa deschideti gura.
  • +8 (10 voturi)    
    desigur, (Marţi, 13 octombrie 2020, 7:41)

    mongolul [utilizator]

    dar oare BOR nu dovada de aroganta si autoritarism? De ce risca viata enoriasilor, daca medicii atrag atentia asupra pericolului? Au uitat de Pimen si calugarii de la Putna? Or fi crednciosii "robii (sclavi) lui Dumnezeu", dar nu sunt sclavii BOR. Mai mult respect pentru viata si sanatatea lor nu ar strica... Dumnezeu spune "Sa nu omori!". Iar Isus (lasati prostiile cu "Iisus", bisericile s-au despartit abia in 1054, se fixase scrisul, pina atunci; nu mai inventati prostii pentru ruperea crestinismului) spune "Da-i lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu si Cezarullui ce-i al Cezarului!" Voi va credeti Dumnezeu si negati rolul Cezarului. Nu sunteti crestini, mai baieti. Poate KGB/FSB, ceva...
  • +7 (9 voturi)    
    hmm (Marţi, 13 octombrie 2020, 9:37)

    thebblack [utilizator]

    sunt singurul care gaseste extrem de realist-amuzant numele acestui lacheu?
  • +6 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 13 octombrie 2020, 10:38)

    [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    Motivatia reala este una singura (Marţi, 13 octombrie 2020, 20:36)

    Teo3000 [utilizator]

    Motivatia reala a supararii BOR este una singura:
    https://www.b1.ro/stiri/eveniment/pelerinajul-de-la-sfanta-parascheva-a-adus-bor-castiguri-de-5-milioane-de-euro-video-128158.html


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by