FOTO De ce au fost distruse complet roțile unui avion Tarom la aterizarea pe aeroportul Otopeni. Cauza descoperită de investigatori

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 9 iulie 2020, 14:30 Actualitate | Esenţial


Avion Tarom pneuri explodate
Foto: Facebook/ BoardingPass
Un avion ATR 42 al companiei Tarom, cu 26 de persoane la bord, care efectua în iulie 2019 o cursă Satu Mare - București, a suferit un incident atipic la aterizarea pe Aeroportul Otopeni - toate pneurile și jantele trenului de aterizare au fost distruse la contactul cu pista. Un an mai târziu anchetatorii au finalizat raportul de investigație și au descoperit cauzele incidentului.

Pe 9 iulie 2019 aeronava tip ATR 42-500, înmatriculată YR-ATF, a efectuat două zboruri Chișinău - București și București - Satu Mare - București cu același echipaj. La ultima etapă a zborului, la aterizarea finală în Capitală, la bordul aeronavei se aflau 26 persoane: pilot comandant, pilot secund, doi însoțitori de bord și 22 pasageri.

„Decolarea de la Satu Mare a decurs normal. Pilotul secund a avut calitatea de „pilot flying” (PF), iar pilotul comandant a avut calitatea de „pilot non flying” (PNF - terminologie conform TAROM OM). Zborul pe rută spre Otopeni a decurs normal. Procedura de apropiere și aterizare a fost executată pentru pista 08L a aeroportului Otopeni. Contactul aeronavei cu pista a avut loc în zona „touch down”, în axul pistei”, se arată în raportul de investigație finalizat și publicat joi de către Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS).



Toate pneurile și jantele au fost distruse în totalitate la aterizare


După contactul cu pista, pilotul a poziționat manetele de gaz ale motoarelor la regimul „ground idle”, moment în care aeronava a început o decelerare puternică, însoțită de zgomote și vibrații neobișnuite.

O altă aeronavă, care se afla pe calea de rulaj „O”, paralelă cu pista 08L, a raportat că este vizibil fum dens în zona trenului de aterizare principal dreapta al aeronavei YR-ATF.

După un rulaj de aproximativ 560 m, aeronava s-a oprit pe pista 08L. Echipele de intervenție pentru situații de urgență ale aeroportului, ajunse imediat la aeronavă, au constatat distrugerea tuturor pneurilor și a jantelor roților trenului de aterizare principal.

Aeronava a fost imobilizată în poziția de oprire iar pista 08L/26R a fost închisă temporar.

Din raportul publicat joi reiese că, în fapt, cauza principală a incidentului a fost una ce ține de „eroare umană” și, mai exact: Poziția incorectă a manetei frânei de urgență/parcare, deplasată din poziția „OFF”, la luarea contactului aeronavei cu pista pe timpul aterizării.

În detalierea investigației, anchetatorii au dezvoltat cauzele determinante și au descoperit cum s-a ajuns ca maneta frânei de urgență să nu fie în poziția corectă, dar și alte probleme din interiorul cabinei avionului.



În cabina piloților „s-au purtat unele discuții nerelevante pentru executarea fazelor critice ale zborului”



„În urma analizei înregistrărilor din CVR, comisia de investigație a constatat că în cabina de pilotaj, pe timpul zborului în coborâre sub FL100 și al apropierii pentru aterizare ILS 08L la LROP, s-au purtat unele discuții nerelevante pentru executarea fazelor critice ale zborului, nerespectându-se cerințele conceptului “sterile cockpit”. De asemenea, comisia de investigație consideră faptul că echipajul nu a folosit căști de comunicație pe parcursul zborului sub FL100 a constituit un impediment pentru calitatea radiocomunicațiilor și mai ales a intercomunicației între piloți”, se arată în raport.

„După contact, la poziționarea manetelor de gaz la regimul „Ground idle” aeronava a început o decelerare puternică, însoțită de zgomote și vibrații neobișnuite, din cauza blocării parțiale a tuturor roților trenului de aterizare principal. Apreciind că se întâmplă ceva anormal cu aeronava, pilotul comandant a trecut manetele de gaze ale motoarelor pe poziția „Flight idle”. Aceasta a dus la o reducere a decelerării, fără a se elimina însă vibrațiile și zgomotele anormale, care erau produse de avarierea pneurilor și jantelor roților trenului de aterizare principal, a căror rotire era blocată din cauza dezactivării tuturor sistemelor de protecție”, potrivit anchetei.

Comisia de investigație consideră că, la contactul aeronavei cu pista, „maneta frânei de urgență/parcare s-a aflat în zona EMERGENCY BRAKE, permițând trimiterea către frânele roților a unei presiuni hidraulice de frânare suficientă să blocheze frânele tuturor celor patru roți principale, pe fondul dezactivării tuturor sistemelor de protecție a frânării (prin scoaterea manetei din poziția „OFF”). Analiza este confirmată de înregistrările din CVR”.

Frâna de mână, folosită drept suport pentru tava cu mâncare


Din concluziile anchetei:
  • În timpul intervievării membrilor echipajului aeronavei, comisia de investigație a reținut, din declarația pilotului secund, că pe durata zilei de zbor, acesta a sesizat de mai multe ori aprinderea și stingerea semnalizării „PRKG BRK”, fără a comunica pilotului comandant.
  • Această semnalizare a fost determinată de manevrarea aleatoare a manetei frânei de urgență/parcare de către pilotul comandant.
  • Pe perioada ultimului sector (SUJ-OTP) echipajul nu a servit masa, iar pilotul comandant nu a completat ATL, dar acesta a admis că a manevrat maneta frânei de urgență/parcare fără un motiv anume.
  • S-a reținut din discuții și cu alți piloți faptul că, în cadrul detașamentului ATR, există un obicei de a folosi maneta frânei de urgență/parcare într-o poziție intermediară pentru a sprijini Jurnalul Tehnic de bord al aeronavei (ATL) pe timpul completării sau tava cu mâncare.
  • De asemenea, s-a mai reținut ca și practică neconformă (dar intrată deja în rutină), folosirea deplasării manetei frânei de urgență din poziția „Off” în scopul aprinderii lămpii sale aferente de avertizare pe post de „reminder” (atenționare) pentru unele elemente din Checklist-uri, rămase deschise sau neefectuate.



Comisia apreciază că neobservarea lămpii de avertizare a poziției neconforme a manetei frânei de urgență/parcare („PRKG BRK”) înainte de aterizare a fost determinată de:
  • intrarea în rutină a folosirii manetei frânei de parcare ca „reminder” și/sau suport,
  • lipsa de conformare cu cerințele conceptului „sterile cockpit”.

Conform înregistrărilor din DFDR și CVR și declarațiilor piloților, înainte de începerea coborârii pentru apropiere și aterizare, la efectuarea „Descent Checklist”- ului și, respectiv, verificarea semnalizărilor de urgență/avertizare „CCAS – RECALL” toate indicațiile au fost normale, fără prezența avertizării „PRKG- BRK” pe CAP.

În aceste condiții, se poate concluziona că ultima acționare a manetei frânei de urgență/parcare, respectiv scoaterea acesteia din poziția „OFF”, a fost efectuată pe parcursul traiectoriei de coborâre în vederea apropierii și aterizării.

Raportul se încheie cu o serie de recomandări de siguranță către TAROM, dar și către Ministerul Transporturilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















29678 vizualizari

  • +10 (34 voturi)    
    Lol (Joi, 9 iulie 2020, 14:49)

    mitg [utilizator]

    "Poziția incorectă a manetei frânei de urgență/parcare, deplasată din poziția „OFF”, la luarea contactului aeronavei cu pista pe timpul aterizării"

    In primul rand cat de diliu sa fii ca pilot sa faci o asemenea greseala. In al doilea rand ATR-urile alea atat de vechi sunt ca n-au nici macar un led care sa bingale daca faci asa ceva din greseala?
    • +33 (35 voturi)    
      A vrut (Joi, 9 iulie 2020, 15:00)

      bcsb [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      sa il intoarca cu frana de mana trasa, o fi si pilot auto ala :))
      • +2 (8 voturi)    
        Nu erau anvelope vechi vacsuite cu crema...... (Joi, 9 iulie 2020, 20:12)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

        .......de ghete neagra ?
        Aveau mecanicii reteta si au dat cu un pic de cremă de ghete pe stratul de pânză care lipsea, pentru a nu fi observat de către pilot când făcea inspecția exterioară. ( caz celebru si neaos )
    • +36 (42 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 15:03)

      [anonim] i-a raspuns lui mitg

    • +23 (25 voturi)    
      citeste articolul (Joi, 9 iulie 2020, 15:16)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Citeste tot articolul cu atentie si vei gasi raspuns la toate nedumeririle tale.
    • +18 (20 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 15:35)

      [anonim] i-a raspuns lui mitg

      • +26 (30 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 15:50)

        [anonim] i-a raspuns lui

        • +20 (22 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 16:04)

          [anonim] i-a raspuns lui

    • -12 (16 voturi)    
      meserie (Joi, 9 iulie 2020, 17:36)

      eugen111 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      sa fi pilot e o meserie si ca in orice meserie pot aparea erori ..sa ridice mana cine n a gresit niciodata ..atata timp cat paguba a constat in distrugerea anvelopelor si a jantelor fara pierderi de vieti omenesti se poate spune ca pilotii aia au devenit mai buni...iar la pierderile pe care le are tarom ...cateva anvelope si jante chiar nu mai conteaza
    • +2 (2 voturi)    
      solutii se gasesc (Vineri, 10 iulie 2020, 5:33)

      Filbert [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Or fi pus o bucatica de banda (duct tape) pe LED ca sa nu-i deranjeze cind maninca...
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 0:48)

        [anonim] i-a raspuns lui Filbert

  • +27 (31 voturi)    
    Piloti paki? (Joi, 9 iulie 2020, 14:51)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Si astia erau piloti cu diplome false ca in Pakistan?
    • +23 (33 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 15:24)

      [anonim] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      • +11 (13 voturi)    
        Una este să faci o greșeală, (Joi, 9 iulie 2020, 18:47)

        backtothedarkages [utilizator] i-a raspuns lui

        (adică ceva neintenționat) și cu totul altceva este ca încălcarea procedurilor să îți devină o rutina, o obișnuință.
  • +28 (30 voturi)    
    deci... (Joi, 9 iulie 2020, 15:12)

    Humbert [utilizator]

    ... din cate inteleg eu, aveau frana de mana trasa cand au aterizat.

    :-)))

    na, sa mai radem acum de aia care pleaca cu masina de pe loc cu frana de mana trasa.
    • +5 (27 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 15:33)

      [anonim] i-a raspuns lui Humbert

      • +20 (20 voturi)    
        Zeci de instrumente (Joi, 9 iulie 2020, 16:14)

        micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui

        Pai daca tot au de monitorizat "zeci de instrumente" inclusiv la aterizare atunci poate ca ar fi fost bine ca pilotii aia sa respecte regula de buna simt numita "sterile cockpit” iar in cabina sa nu se poarte "unele discuții nerelevante pentru executarea fazelor critice ale zborului"

        Poate asa au timp mai mult sa monitorizeze instrumentele alea...
        • +8 (12 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 17:32)

          [anonim] i-a raspuns lui micul_licurici

          • +3 (5 voturi)    
            @Futurist (Vineri, 10 iulie 2020, 7:45)

            adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui

            Deci, scuza ca toti faceau la fel e ok,nu? Paguba o platesc cei doi piloti sau TOTI ca asa e cutuma?

            Cum ar fi ca dupa fiecare zbor, sa fie descarcate datele avionului si sa se vada ce au facut pilotii si daca au respectat procedurile... cam citi ar mai ramine pe post?
  • -21 (27 voturi)    
    ignorand idiotenia pilotilor (Joi, 9 iulie 2020, 15:18)

    gigiduru_ [utilizator]

    Nivel tehnologic al avionului e corespunzator anilor 70.
    Ce tu senzori, indicatori, semnalizari ...
    • +10 (18 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 15:36)

      [anonim] i-a raspuns lui gigiduru_

      • +5 (7 voturi)    
        numai ca riscurile asociate unei aeronave (Joi, 9 iulie 2020, 16:35)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui

        sunt mult mai mari.

        Chiar si in masina - o greseala facuta poate sa fie ultima savarsita inainte de a muri.

        Situatiile sunt mult mai complexe in aer fata de cele legate de mersul cu o masina pe un drum desi...

        Am prins odata un vant puternic lateral cu masina DACIA BReAK de serviciu pe digul care leaga Braila de Galati ca...Scary!

        DAr daca mergi cu masina la un moment dat poti opri pe dreapta - nu poti sa faci asta in aer. pana nu ajungi la destinatie si aterizezi...

        si inca ceva - automatizarea decolarii nu s-a realizat inca complet pentru ca sunt atat de multe IF-uri fata de conducerea automata a unui vehicul rutier.
        • +4 (8 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 17:39)

          [anonim] i-a raspuns lui ..13

          • 0 (0 voturi)    
            mersul pe sosea... (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 4:14)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui

            Poate sa fie periculos dar se corecteaza.

            Prima corectie o aplica instructorul, a doua politistul care te verifica la examen si ultimele sunt cele din trafic - penalizarile sau avertismentele.

            Primele doua sunt preventive si formalive si daca si politia rutiera ar fi formativa ce bine ar fi..

            Nu crezi ca daca iti da un avertisment si apare avertismentul asta in record-ul tau nu inveti mai multe si mai repede decat daca iti da amenda???

            Si acum ma intorc la mersul pe sus - zborul - acolo simulatoarele sunt cele care iti corecteaza greselile. asta este una.

            Faptul ca acum discutam asa de mult despre un incident la aterizare facem o munca de preventie - zis si io asa...

            IN rest numai de bine sa avem parte
    • +18 (18 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 15:38)

      [anonim] i-a raspuns lui gigiduru_

      • -3 (5 voturi)    
        zi-i lui Elon Musk asta (Joi, 9 iulie 2020, 19:45)

        gigiduru_ [utilizator] i-a raspuns lui

        Si Dacia facea in anii 90 masini depasite tehnologic deja de 20 ani.
    • +20 (20 voturi)    
      ATR-ul 42-500 din accident (Joi, 9 iulie 2020, 15:43)

      inmono [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru_

      Taromul are 7, a fost lansat prima data in 1995, cu imbunatatiri ulterioare. Avionul inca se produce in Italia si Franta.

      Din 2020, Tarom are si ATR 72-600, model din 2017.

      Deci nici vorba de tehnologie din anii 70, nu ar mai avea licenta ;)
      • +7 (11 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 15:58)

        [anonim] i-a raspuns lui inmono

    • +17 (27 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 15:55)

      [anonim] i-a raspuns lui gigiduru_

      • +3 (7 voturi)    
        you know what??? (Joi, 9 iulie 2020, 16:24)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui

        This is why exists simulators...

        si acum sa iti mai spun ceva - simularea unei situatii o poti face si in cap si mergi apoi la instructiuni si verifici daca ai facut ceea ce era de facut.

        Imi aduc aminte de prima mea ora de zbor, este adevart cu instructor la bord dar cine vrea sa se faca de cacao fie si in fata unui instructor??? Ma gandeam cum o sa fiu in stare sa monitorizez toate aparatele alea? Si atunci pentru propriul meu antrenament mi-am imaginat in cap cu o zi inainte ca decolez - aveam panoul de bord in fata si ma gandeam unde sa ma uit si ce trebuie sa fac??? Am decolat si aterizat frumos din prima - era un avion usor de antrenament. Am tinut mult timp procedura in cap si ulterior cand la un joc pe calculator un amic tot incerca sa aterizeze si nu reusea, desi avea ore de zbor mai multe decat mine in real, am constatat unde gresea si a reusit ulterior sa aterizeze cu bine- trecusera 5 ani de la zborurile de antrenament dupa care nu am pus mana pe mansa dar nu uitasem.

        revenim - simulatoarele de aceea exista.
        Procedurile in aviatie sunt musai...

        Pilotii din poveste de mare cacao.
        Oare ai cui sunt ei???

        Radeam de ma snopeam cand il vedea pe vecinul meu pilot cand pleca cu masina pentru ca inainte de toate facea un rod de inspectie al masinei... Este o procedura pe care pilotii o fac pentru a se asigura ca totul este OK...

        Procedurile sunt necesare si trebuie sa le stii - le inveti si le practici, de cele mai multe ori inainte pe simulator.

        Siguranta pasagerilor si integritatea aeronavei elemente de care trebuie sa tii musai seama. Altfel nu ai ce cauta acolo
        • +8 (10 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 17:43)

          [anonim] i-a raspuns lui ..13

      • -1 (5 voturi)    
        de aceea este necesar ca avionul per se.. (Joi, 9 iulie 2020, 16:49)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui

        ...sa devina proactiv in pilotarea avionului. Inteligenta Artificiala si Retelele neurale vor conduce la urmatoarea revolutie tehnologica in aeronautica. Odata ce computerul de bord este utilizat activ pentru luarea hotararilor in pilotaj in mod curent, erorile de pilotaj vor fi complet eliminate.
        Sigur, acum suna sci fi dar un pilot cu neuralink conectat pe creier ar fi capabil sa faca un checklist, de 100 de ori mai lung decat cele existente astazi, in microsecunde.
        • +3 (7 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 17:47)

          [anonim] i-a raspuns lui Lucky1

        • 0 (0 voturi)    
          procedurile depind de caracteristicile (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 4:23)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

          Avionului si nu numai... Multe info le primesti de la turnul de control - neprevazutul joaca un rol important.

          Posibil sa se ajunga acolo - chiar oare de ce nu s-a ajuns??? dar de ce nu avem acum inca automatizarea integrala a decolarii???
        • 0 (0 voturi)    
          inca ceva... (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 4:26)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

          Elon este pe drumul cel bun - remarcabil cum a reusit extrem de usor sa cupleze modul la statia plasata pe orbita.

          Manevra umana de dinainte era extrem de greoaie, dificila - acum modul a functionat perfect in regim automat dupa ce in faza de apropiere a fost manvrat si manual...

          Da - ne indreptam spre un altceva mai bun.
          Progresul este absolut remarcabil.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu se compară (Joi, 9 iulie 2020, 18:58)

        backtothedarkages [utilizator] i-a raspuns lui

        o eroare (adică ceva fără intenție) comisă într-o procedură atipică și plină de stres (aterizarea pe un fluviu), cu o încălcare a unor proceduri devenită obișnuință și făcută cu intenție (cu știință) în cadrul unei aterizări normale (fără factori stresanți care să poată fi invocați ca și scuză).
        • +1 (5 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 19:19)

          [anonim] i-a raspuns lui backtothedarkages

        • 0 (0 voturi)    
          erorile nu sunt admise (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 4:29)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

          Si ele cand apar intotdeauna sunt corectate si simulate situatiile in care pilotii nu au operat ca la carte.

          Ceea ce s-a intamplat in cazul povestit anterori este ceva aproape incredibil - face parte din inimaginabila si mereu surprinzatoarea RO.

          Multe, prea multe erori.
  • +6 (8 voturi)    
    Slava Domnului ca n-a murit nimeni. Inca ! (Joi, 9 iulie 2020, 16:41)

    Ochiana [utilizator]

    Poate ancheta asta ii face mai constienti pe piloti.
    Probabil se gandeau ca e o cursa interna, nu erau asa vigilenti si uite cum erau sa ia foc...
    • 0 (0 voturi)    
      aeronava nu stia pe ce timp de cursa era... (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 4:35)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      Si a avut de suferit la fel ca si alte elemente.

      Si costa, nene, costa, nu este nimic gratis.
  • +8 (12 voturi)    
    ca sa ne lamurim ce fac "profesionistii" (Joi, 9 iulie 2020, 16:51)

    stupidu [utilizator]

    au aterizat cu frina de mina trasa deoarece pilotul obisnuia sa se joace cu frina de mina aleator sau a tras-o ca sa-si sprijine strachina cu sarmale de miner si a uitat-o trasa ori poate a folosit-o ca reminder pentru "da drumu' la frina de mina inainte de aterizare", dar nu si-a mai adus aminte :)))) curat profesionist. cit despre nefolosirea castilor pt. comunicatie e ceva ca si in cazul mastilor la romanasi: da' ce ba, la ce ma ajuta?!
    • +4 (6 voturi)    
      E in spiritul natiei... (Joi, 9 iulie 2020, 17:28)

      aim64bm [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

      ... sa ignori regulile.
      Lasa ba ca stiu eu mai bine,lasa ba ca e bine si asa etc. La fel si cu mastile.
      Kudos !!!
      • 0 (0 voturi)    
        pilotii nu au voie (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 4:33)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui aim64bm

        Si de aceea sunt testati si verificati periodic.

        exista domenii unde regulile trebuiesc aplicate ca la carte desi natia este cum este... Nu respecti regulilel, procedurile nu ai ce cauta in meseria aia.
    • 0 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 17:44)

      [anonim] i-a raspuns lui stupidu

      • 0 (0 voturi)    
        da, dar unii chiar mai vad (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 4:37)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui

        Acolo ceva semnale...

        Ai nostri, din poveste, ca brazii....
    • +8 (10 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 9 iulie 2020, 17:49)

      [anonim] i-a raspuns lui stupidu

  • +1 (3 voturi)    
    pilotii astia au pensie speciala, nu ?! (Joi, 9 iulie 2020, 22:19)

    ics_11 [utilizator]

    si cred ca se pot pensiona si mai repede decat altii, pe motiv ca au meserie grea. ce conteaza c-o fac prost ?!
  • -1 (1 vot)    
    ciudat (Vineri, 10 iulie 2020, 5:41)

    Filbert [utilizator]

    Mi se pare greu de inteles de ce electronica (avionics) nu avertizeaza SI sonor daca frina de parcare e activata atunci cind scoti trenul pt. aterizare.
    Nu-s pilot insa nu-mi imaginez o situatie in care trebuie sa aterizezi cu frina de parcare activa.
    • 0 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 iulie 2020, 10:23)

      [anonim] i-a raspuns lui Filbert

      • +1 (1 vot)    
        senzorul exista (Vineri, 10 iulie 2020, 15:28)

        Filbert [utilizator] i-a raspuns lui

        E cel care aprinde LED-ul si, cu siguranta, e dublat. Banuiesc ca sint si sonerii, bip-uri si alte claxoane, in electronica unui avion de pasageri, oricum. E cumva ciudat sa nu avertizeze in doua feluri diferite o asemenea situatie periculoasa.
        • +3 (3 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 iulie 2020, 17:54)

          [anonim] i-a raspuns lui Filbert



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by