Al doilea incident produs marți pe Otopeni: Pneurile unui avion Tarom care venea de la Satu Mare au explodat la aterizare. UPDATE FOTO

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 9 iulie 2019, 20:48 Actualitate | Esenţial


Avion Tarom pneuri explodate
Foto: Facebook/ BoardingPass
Un avion ATR 42 al companiei Tarom, cu 22 de pasageri la bord, care efectua o cursă Satu Mare - București, a suferit o explozie a anvelopelor trenului principal de aterizare, marți seară, la aterizarea pe Aeroportul Otopeni. Pasagerii au fost debarcați în siguranță.

Pagina de Facebook Aviation News Agency a relatat marți seară că avionul de tip ATR42-500, al companiei Tarom, care venea de la Satu Mare (cursa ROT638), a făcut pană pe toate cele patru roți din spate (trenul principal de aterizare), în momentul aterizării pe Aeroportul Otopeni.

Cei 22 de pasageri au fost debarcați, iar pista 08L a fost închisă temporar, a mai precizat sursa citată.

UPDATE 1: Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) vine cu precizări, într-un comunicat:

„Astazi, 9 iulie, la ora 19:42, la aterizarea aeronavei care efectua cursa Satu Mare - București Henri Coandă s-a produs o explozie la anvelopele trenului principal de aterizare. Aeronava, de tip ATR 42, cu 22 de pasageri la bord, a rămas temporar imobilizată pe pista de decolare aterizare nr. 2 (08L-26R). Traficul pe aeroport nu a fost afectat”, informează CNAB.

UPDATE 2: Și compania Tarom transmite o informare cu privire la incidentul survenit la aterizarea cursei RO638 ce a operat pe ruta Satu Mare - Bucuresti, avand la bord 22 de pasageri.

„După aterizare anvelopele trenului principal au cedat. Avionul a fost oprit în siguranță, pasagerii au fost debarcați conform procedurilor și nu au solicitat asistență”, spune Tarom, precizând că „o echipă de investigații se va deplasa la fața locului”.



Este al doilea incident produs marți pe platforma Aeroportului Henri Coandă: în cursul dimineții, patru persoane au fost rănite și transportate la spital în urma unui accident în care au fost implicate un autobuz fără pasageri și un microbuz aparținând unei firme de handling.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














16791 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Si cursa de Frankfurt LH1419 (Marţi, 9 iulie 2019, 21:23)

    Pseudofabula [utilizator]

    A avut aterizare de urgenta la Viena.

    https://twitter.com/FlightIntl/status/1148578514599325697
  • +11 (13 voturi)    
    Le-a crapat excesul de crema de ghete ? (Marţi, 9 iulie 2019, 21:44)

    Plagarus [utilizator]

    Vai de noi,nu-i destul ca suntem prosti,mai si furam fara capatai si pecetluim falimentul.
  • +14 (18 voturi)    
    Privatizare (Marţi, 9 iulie 2019, 22:00)

    florinos [utilizator]

    Tarom trebuie privatizat, altfel nu scapi de incompetenții care mișcă o hârtie dintr-un birou in altul.
    • -2 (10 voturi)    
      Proiectantul celebrului 737 MAX, BOiNG, ... (Marţi, 9 iulie 2019, 22:32)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      ...e privat. Și tot nu scapă de incompetenți.
      • +5 (11 voturi)    
        B738max (Miercuri, 10 iulie 2019, 0:34)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Din motive de taieri de costuri, Boeing a externalizat dezvoltarea de software pentru avioanele lor catre o companie din India care isi plateste oamenii cu 9 dolari pe ora.

        Era o vorba: crezi ca un profesionist te costa mult? Stai sa vezi cat te costa la final un neprofesionist!
        • +4 (4 voturi)    
          Sa nu exageram (Miercuri, 10 iulie 2019, 10:24)

          Transilvan [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          Da, software-ul a fost scris in India. Si totusi, cine a testat avionul? Cine a proiectat un avion cu cetrul de greutate spre coada si nu spre bot, astfel incat la pierderea propulsiei si implicit a vitezei, avionul se angajeaza in loc sa-si coboara botul si sa ia viteza, ceea ce ar asigura portanta? Cine nu a trecut in manualele pilotilor existenta sistemului MCAS?
          Da, acum toti sunt de vina, doar Boeing nu.
          Aruncati o privire in lumea IT, poate va dati seama ce inseamna India din acest punct de vedere...
          • +1 (1 vot)    
            gresit (Joi, 11 iulie 2019, 8:42)

            Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Transilvan

            Avionul este centrat, nu am auzit de probleme pe partea asta.

            Buba este la corectarea pozitiei la excedent de tractiune. Motoarele sunt amplasate sub aripi, asadar la accelerare tendinta va fi de ridicare a botului. Ridicarea botului este corectata, la MAX, de Maneuvering Characterystics Augmentation System (MCAS) prin actionarea stabilizatoarelor orizontale.
            Aici este problema, MCAS a primit full authority si softul nu permite dezactivarea MCAS si preluarea controlului de catre piloti, nici macar la altitudine mica unde conteaza orice fractiune de secunda.
            Mai mult, trainingul acordat personalului navigant a fost minim, astfel ca zburatorii nu au fost informati in totalitate despre MCAS si nu li s-a dat un set de masuri ce pot fi luate in astfel de cazuri.
            Asadar, root cause: softul scris de indieni. Restul sunt cauze secundare.
      • +5 (5 voturi)    
        Nu (Miercuri, 10 iulie 2019, 6:56)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Acolo e vorba de hrapareti la nivelul top management-ului . Toate ororile de proiectare au fost doar pt ca sistemul respectiv sa fie suficient de simplu cat sa nu necesite training si timp pe simulator astfel incat MAX sa concureze cu NEO desi se bazeaza pe un design de baza din anii 60.
        Simplu si secret a insemnat ca atunci cand s-a defectat pilotii n-au stiut ce sa faca . Ar trebui sa fie bagati la inchisoare cei ce au insistat pe aceasta solutie (upgrade fara retraining indiferent de consecinte ) .
  • +16 (16 voturi)    
    In mod evident (Marţi, 9 iulie 2019, 22:22)

    gigifisiune [utilizator]

    tarom a ramas, ca multi altii, fara fonduri. A fost sesizat faptul ca anvelopele erau uzate, dar n-au avut fonduri pentru a le schimba, folosind pe post de strategie "speranta". Speram sa nu cedeze. Speranta nu este o strategie buna.

    Putea fi mult mai nasol.

    E bine ca toate cele 800 de rude din cadrul Tarom duc o viata fara stresuri.
    • +7 (13 voturi)    
      ... (Marţi, 9 iulie 2019, 23:29)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      @gigifisiune..."bineinteles" ca 4 pneuri au bubuit simultant pt. ca erau uzate. La nici un specialist de fotoliu nu-i trece prin cap ca 4 pneuri de la trenul principal pocnesc atunci cand aterizarea depaseste parametrii maximi. Distrugerea simultana a mai multor pneuri="hard landing", c-a fost din eroare de pilotaj, rafala de vant in timpul aterizarii, samd. asta va hotara ancheta interna. 4 pneuri uzate nu explodeaza simultan.
      • +4 (4 voturi)    
        Pneuri (Miercuri, 10 iulie 2019, 0:35)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Nu as paria pe uzura pneurilor, aratau decent in poze. As zice, mai degraba, ca a aterizat cu frana armata. Dar vom vedea.
        • +2 (4 voturi)    
          Nu asta (Miercuri, 10 iulie 2019, 6:40)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          Frana este normal armata , autobrake , are abs si toate cele nu genereaza probleme de genul asta . Pur si simplu a aterizat tare - indiferent de motiv e greseala de pilotaj . Daca va amintiti rusul ala acum cateva luni dupa primul bounce a aterizat asa de tare ca trenul de aterizare a trecut prin aripa si a perforat tancurile de combustibil care apoi au luat foc si au murit oameni .
        • +4 (4 voturi)    
          evident (Miercuri, 10 iulie 2019, 8:44)

          toxx [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          exista auto brake si RTO (rejected take off). nu se aterizeaza cu frana activata, asta e sinucidere curata, nu ar sta avionul pe pista. odata ce e stabilizat cu rotile pe pista frana automata intra in actiune , cel putin asta e la boeing/airbus, nu stiu ATR 42 ce sisteme de autobraking are. Faptul ca un pneu arata "decent" in poze nu inseamna ca e si bun, conteaza cat de batran e acel cauciuc pe langa uzura vizibila. Probabil alea se schimba la X aterizari/decolari , dar Tarom a preferat sa-si plateasca angajatii care freaca menta pe 8-9000 de lei salariu iar acel X aterizari/decolari a devenit X + multe luni. In ziua de azi trebuie sa fii dement sa zbori cu Tarom la stadiul la care e. Eu nu m-as urca nici in 737 alea noi de le-au inchiriat.
      • +4 (6 voturi)    
        Serios ? (Miercuri, 10 iulie 2019, 1:26)

        capsunel [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Dar 4 penuri foarte uzate ar fi mai predispuse sa cedeze in caz de o aterizare mai la limita, fara sa fie "hard landing", nu ?
  • +5 (7 voturi)    
    Doamne fereste ! (Marţi, 9 iulie 2019, 22:42)

    Observatory [utilizator]

    Aceste avioane sunt pe mâna PSD ului ?
    Serios, nu cunosc.
    Pe vremea mea îl conducea Partidul socialist a lui Ceașca ...
  • +11 (11 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 9 iulie 2019, 22:46)

    Libanu [utilizator]

    Oare avionul ala nu schimbase anvelopele cu de-alea de vara? Daca nu, amenda tati..
  • +2 (2 voturi)    
    Ca la noi......La nimeni (Miercuri, 10 iulie 2019, 7:51)

    Cadillac [utilizator]

    "tren PRINCIPAL de aterizare"...….

    'tu-i mama ei de scoala...
    • +1 (3 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 10 iulie 2019, 12:45)

      complet_retard [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

  • +1 (3 voturi)    
    coruptia ucide (Miercuri, 10 iulie 2019, 8:39)

    toxx [utilizator]

    rotile alea nu au explodat din senin sau pt ca e cald afara. se fura ca in codru, si nu se face mentenanta cum trebuie la niciun aparat de zbor.
  • +1 (1 vot)    
    izbire de pista la aterizare, oscilatii... (Miercuri, 10 iulie 2019, 18:55)

    leeloo2 [utilizator]

    Imposibil altfel toate 4 explodeaza simultan.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version