Augustin Zegrean: Impozitarea suplimentară a pensiilor speciale încalcă Constituția / Niciun cetățean nu trebuie să stea liniștit câtă vreme Parlamentul este în sesiune

de I.H.     HotNews.ro
Miercuri, 17 iunie 2020, 19:01 Actualitate | Esenţial


Zegrean
Foto: Digi 24
Fostul președinte al Curții Constituționale Augustin Zegrean susține că prin impozitarea suplimentară a pensiilor speciale, conform legii adoptate miercuri de către deputați, este încălcată Constituția, care vorbește despre "justa așezare a sarcinilor fiscale". "Niciun cetățean nu trebuie să stea liniștit câtă vreme Parlamentul este în sesiune", a afirmat Zegrean pentru HotNews.ro.
  • "Eu sunt beneficiar al unei pensii de serviciu, dar voi vorbi din punct de vedere al Constituției. Există o cotă unică de impozitare, de 16%, și atunci cum poți justifica faptul că unora le aplici impozit 16%, iar altora 85%?
  • Nu se poate justifica în niciun fel, mai ales că articolul 56 din Constituție vorbește despre justa așezare a sarcinilor fiscale (n.r. - <<Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale>>). În România există și salarii de 20.000 de lei, chiar salarii de 10.000 de euro, dar despre impozitarea suplimentară a acestora nu vorbește nimeni. Numai chiaburii de pensionari trebuie stârpiți", a declarat pentru HotNews.ro Augustin Zegrean.
El susține că s-a creat o atmosferă de învrăjbire a celor cu pensii mici împotriva celor cu pensii mari.
  • "Prin tăierea pensiilor mari nu cresc pensiile mici, pentru că aceste pensii de serviciu sunt plătite de la bugetul de stat, nu din Fondul Național de Pensii, iar banii nu vor merge la ceilalți. Nu pensiile de serviciu sunt nesimțite, nesimțirea este că celelalte pensii sunt mici.
  • În niciun caz această lege nu este constituțională, pentru că oamenii trebuie tratați egal în fața legii. Și pensiile de serviciu s-au dat tot în baza unei legi", a afirmat fostul președinte al CCR.
Întrebat despre un eventual demers de sesizare a CCR asupra acestei legi, Zegrean a răspuns: "Cred că speranța parlamentarilor să nu treacă de Curte este mai mare decât speranța că va trece".

Concluzia lui Zegrean: "Niciun cetățean nu trebuie să stea liniștit câtă vreme Parlamentul este în sesiune".

Preşedintele instanței supreme, Corina Corbu, a convocat Secţiile Unite ale ICCJ pentru joi, la ora 15.00, pentru a discuta despre posibilitatea sesizării Curţii Constituţionale asupra legii privind impozitarea pensiilor de serviciu.

ICCJ, alături de Avocatul Poporului, a atacat la Curtea Constituțională și legea adoptată de Camera Deputaților în luna ianuarie prin care erau abrogate pensiile speciale ale parlamentarilor, magistraților, primarilor, diplomaților și judecătorilor CCR. Reamintim că în luna mai CCR a decis că Legea privind abrogarea unor prevederi referitoare la pensiile de serviciu și indemnizațiile pentru limită de vârstă, precum și pentru reglementarea unor măsuri în domeniul pensiilor ocupaționale este neconstituţională în ansamblul său.

În plină campanie electorală (neoficială), PSD și PNL au căzut de acord să introducă în regim de urgență în dezbaterea plenului Camerei Deputaților un proiect de lege care impozitează pensiile speciale. Astfel, deputații au decis miercuri impozitarea diferenței între pensia specială și cea realizată pe baza contributivității. Proiectul a fost votat de toate partidele politice.

Potrivit legii votate miercuri, impozitarea diferenței între pensia specială și cea realizată pe baza contributivității ar urma să se facă astfel:
  • impozitare de 10% pentru sumele între 2.001 și 7.000 de lei
  • impozitare de 85% pentru sumele care depășesc pragul de 7.001 de lei
Dacă nu va fi contestată la CCR, legea merge la promulgare.

Câți beneficiari de pensii speciale sunt în România


Cei mai mulţi dintre cei care primesc pensii de serviciu - 4.088 - sunt beneficiari ai Legii 303/2004 privind statutul procurorilor şi judecătorilor, în cazul acestora înregistrându-se şi cea mai mare pensie medie. Aceasta este de 19.039 de lei, din care 17.790 lei cota suportată din bugetul de stat, iar diferenţa din bugetul asigurărilor sociale de stat.

De Legea nr. 216/2015 privind acordarea pensiei de serviciu membrilor Corpului diplomatic şi consular al României beneficiau 830 de persoane. Pensia medie era de 5.765 lei, din care 3.307 lei suportaţi de la bugetul de stat.

În ceea ce priveşte beneficiarii Legii 215/2015 pentru modificarea şi completarea Legii 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, numărul acestora era de 791 de persoane, pensia medie ridicându-se la 4.768 de lei (2.760 lei de la bugetul de stat).

Potrivit datelor centralizate de Casa Naţională de Pensii, citate de Agerpres, de Legea 83/2015 pentru completarea Legii 223/2007 privind statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România beneficiau 1.426 de pensionari, iar pensia medie se ridica la 11.345 lei, din care 7.759 lei suportaţi din bugetul de stat.

Pensii de serviciu pentru beneficiari de la Curtea de Conturi s-au acordat unui număr de 605 persoane, media fiind de 8.147 lei, din care 4.183 de lei cota suportată din bugetul de stat.

De asemenea, de Legea 130/2015 pentru completarea Legii 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al Parchetelor beneficiau 1.788 pensionari, pensia medie fiind de 4.679 lei, din care 2.757 lei suportaţi din bugetul de stat.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















53148 vizualizari

  • +136 (156 voturi)    
    Corect (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:08)

    Coco_papagal [utilizator]

    „Oamenii trebuiesc tratati egal in fata legii“. Ce te face asa special incat sa ai o pensie astronomica? Ai contribuit la bugetul statului proportional cu pensia?
    • +30 (66 voturi)    
      Nu dar au contribuit din plin la (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:19)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      o justitie dreapta si necorupta! :))
      • +64 (74 voturi)    
        Acest Zegrean este un bolsevic de ultima speta! (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:45)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

        Compara pensiile speciale, fara contribuitate, cu salariile, care sunt rodul unei activitati curente si nu trecute ca la pensii. E de o prostie crasa. Intre el si Dorneanu nu sunt mari deosebiri. A fost in FSN, la ce te puteai astepta? Mi-e scarba!
        • +34 (52 voturi)    
          nu chiar. (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:18)

          Gerota [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Nu ai inteles, compara pensiile speciale cu alte salarii primite la institutii de stat, care sunt foarte mari. Si nu, nu munceste nimeni la stat astfel incat sa merite 10.000 euro.
          Nici in privat nu sunt meritate toate salariile mari. De multe ori, salariile mari din privat vin tot din buzunarul contribuabililor, doar ca nu vin direct si nu se prinde nimeni.
          • +30 (30 voturi)    
            Doar 7000 au salarii peste 20 mii net (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:44)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Gerota

            Totusi sunt vreo 4000 magistrati cu pensii medii de 19 mii. Plus cativa fosti sefi de servicii, tinerei de 40 ani pe la MAI, sau cu functii eminamente politice pe la Curtea de Conturi.

            https://www.wall-street.ro/articol/Careers/248017/distributia-salariilor-in-tara-noastra-1-din-4-romani-castiga-salariul-minim-iar-altii-iau-pana-la-120-000-de-lei-pe-luna.html
            • +32 (34 voturi)    
              Numarul beneficiarilor unui sistem incorect (Joi, 18 iunie 2020, 6:06)

              CDBordeianu [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              Numarul beneficiarilor unui sistem incorect nu ar trebui sa intre in discutie: unul daca ia in plus – in conditiile in care PIB-ul este limitat, ia de la altii. Degeaba zice Zegrean ca pensiile speciale se iau direct din buget, nu din fondul de pensii, Si fondul de pensii se ia din buget, iar daca se va inchide robinetul pentru pensiile speciale, acesta va fi semnalul ca se vor inchide si alte cheltuieli inutile care greveaza bugetul.
              Cauza principala a blocarii sistemului de autocuratire bugetara consta in opozitia celor ce profita sau pot profita in viitor de acest sistem incorect, persoane care se afla de obicei in pozitiii cheie in stat. Daca nu se vor mai opune ei, sistemul de autocuratire bugetara se poate debloca. Iar intr-un buget corect manageriat, fara profitori si fara cheltuieli inutile, vor ramane mai multi bani pentru alte scopuri, de care vor beneficia direct sau indirect pana si ultimii pensionari: strazi mai bune, spitale mai bune, sisteme de irigatii, consolidarea cladirilor cu risc seismic, etc.
            • +3 (5 voturi)    
              tot de-ai lor (Joi, 18 iunie 2020, 11:43)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              Din cei sub 7000 mii cu salarii peste pensia medie din sistemul judiciar, cei mai multi sunt tot de-ai lor.
            • 0 (0 voturi)    
              Referitor la asta cu magistratii, (Joi, 18 iunie 2020, 22:08)

              Gerota [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              eu cred ca cei care ar trebui sa apere statul de drept ar trebui sa aiba venituri suficiente, si cand sunt activi si dupa pensionare, ca sa nu le vina ideea sa faca rost de bani din alta parte.
          • +5 (19 voturi)    
            Cred ca nu stii ce vorbesti! (Joi, 18 iunie 2020, 8:49)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Gerota

            Cum adica in privat nu sunt meritate salariile mari, daca omul aduce beneficii mari companiei? De unde sunt salariile din privat de la contribuabili? Tu esti comunist? Nu intelegi ca unii sunt prosti si unii destepti? Ca unii stau si beau si unii merg la munca? Ca unii sunt fara scoala si altii fac cateva facultati? Omule, daca nu-ti place societatea occidentala, mergi in Coreea de Nord, acolo toti sunt la fel. Bati campii!
            • +6 (16 voturi)    
              Mai citeste o data ce am scris. (Joi, 18 iunie 2020, 10:39)

              Gerota [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              In special, ultima propozitie.
              Incet, poate acum intelegi ca nu m-am referit la toate salariile din privat. Sunt patroni (destepti?) cu salarii mari, din contracte cu statul, alese pe spranceana. La noi nu e societatea aia occidentala pe care o visezi tu. Inteleg ca unii sunt prosti si alti destepti. Inca ma gandesc unde sa te incadrez pe tine.
              • +3 (5 voturi)    
                patronul ia dividende (Joi, 18 iunie 2020, 11:54)

                jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Gerota

                nu are sens sa-si dea salariu decat ca sa aiba o plasa de siguranta la un mement dat.
                De ce sa platesti taxe de 42% cat poti plati doar 5% (plus impozit, dar ala depinde de tipul afacerii - micro, horeca, platitor sau nu de TVA
              • +3 (3 voturi)    
                De multe ori inseamna generalizare! (Joi, 18 iunie 2020, 15:04)

                Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Gerota

                Nu incerca sa te dezvinovatesti, ai spus-o ca si cum ar fi o crima sa faci bani multi in privat daca esti destept. Apoi ai dat-o cu contractele de parca nu stim toti ca de fapt sunt firmele politcienilor. Ne jignesti inteligenta, zau asa!
                • -2 (2 voturi)    
                  Nu e crima sa faci bani multi in privat (Joi, 18 iunie 2020, 21:57)

                  Gerota [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

                  Dar nu prea vad cum poti face asta, la modul general, fara putin ajutor politic sau de afara. Repet, la modul general.
                  Nu vorbesc aici de cateva cazuri care au dat lovitura, asa-numitii unicorni.
                  Aia cu jignitul inteligentei nu am inteles-o. Poate a fost o rabufnire, pe sfarsit, ramasa de la alte subiecte.
            • -2 (2 voturi)    
              Tu bati campii!!! (Joi, 18 iunie 2020, 22:01)

              constantinv [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              TU bati campii!!! Privatii au fabrica de bani?! De unde iau ei banii??? Unii iau direct de la contribuabili(marketurile) iar ceilalti (constructorii marilor investitii, dar nu numai) direct de la buget, adica TOT de la contribuabili!!! Unde-i comunismul aici???
      • +42 (42 voturi)    
        Dnul Mafalda este lovit la portofel (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:02)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

        Curat neconstitutional !!!!!
        • +23 (25 voturi)    
          unde este principiul contributivităţii (Joi, 18 iunie 2020, 7:52)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

          pensia trebuie dată obligatoriu numai pe baza contributivităţii !!!

          cât ai plătit la asigurările sociale cass... se calculează coeficientul şi câte puncte de pensie !

          la fel pentru toată lumea !!

          nu ultimul salariu 80% devine pensie !!!

          şi îşi măreau ultimul salariu pe ultimele 6 luni între ei, ca mafioţii !!!
      • +26 (32 voturi)    
        Haideti ma (Joi, 18 iunie 2020, 7:09)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

        Purtam atatea discutii inutile despre privilegiile imbuibatilor astora. Este clar ca nu vor renunta niciodata la el..A fost vreodata legea corect aplicata in Romania ? Am avut noi vreodata magistrati care aveau decenta de a lua decizii in interesul celorlalti si nu al lor ? La noi legea e o parodie pe care si fi-miu de 10 ani o poate interpreta cum are chef. Deci, solutia este simpla. Cei care castiga alegerile au mai multe variane : 1. Schimba constitutia sa elimine CCR din tot circuitul asta, 2. Schimba Legea CCR sa-i schimbe pe aia rapid si sa-i zboare de acolo si sa le limiteze pe ce isi pot da cu parerea, 3. Fac o constitutie noua si stipuleaza ca pensiile speciale se desfiinteaza.. La nesimtirea specialilor nu poti reactiona decat cu masuri radicale.
      • +5 (9 voturi)    
        nu se pune !!!! (Joi, 18 iunie 2020, 11:23)

        asada [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

        Ca beneficiar al unei astfel de pensii interventia si mai ales luarea de pozitie a dansului sant impardonabile !!!Ma asteptam la mai mult !!!! Pacat !!
        • +1 (1 vot)    
          Esti glumet (Joi, 18 iunie 2020, 15:26)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui asada

          Asta e un jurist de CAP adus de Basescu ca sa execute pe acolo. Apoi l-a umflat cu bani buni.
    • +58 (60 voturi)    
      Pensia este conform contribuției, (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:48)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      cea primită de la fondul de pensii. Cea specială este extra, plătită dintr-un alt fond care de fapt n-are nimic special fiindcă contribuția la el este comună tuturor. Problema se rezolvă dacă fondul pentru pensii speciale este format exclusiv din contribuții speciale.
      • +2 (2 voturi)    
        Sau... (Joi, 18 iunie 2020, 17:33)

        mntaler [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        impozitarea (cu 99% peste 7000 de lei, din partea mea) printr-un "impozit special". Si atunci, din cum a argumentat distinsul, nu mai e neconstitutional. Ca deh, cum sa fie neconstitutional un "impozit special", cand o "pensie speciala" este chiar de dorit pentru unii. Care sunt la fel de egali in fata legii precum ceilalti. Constitutional.
    • +44 (46 voturi)    
      Foarte corect (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:31)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      "justa așezare a sarcinilor fiscale" se aplica in ambele sensuri. Ai contribuit mai mult, primesti mai mult. Nu ai contribuit mai mult, nu primesti mai mult. Numai in felul acesta pensiile speciale sunt constitutionale. Asa trebuie interpretata decizia CCR!
    • -23 (35 voturi)    
      Functiile-i fac speciali (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:24)

      vudejea [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      Din pacate , oamenii nu sunt egali..Sa sustii ca oamenii sunt egali e esenta bolsevismului...Probabil, un general de armata romana din NATO, spre sfarsit de cariera isi asigura o pensie "speciala" pe vreo 10 vieti cu informatiile ce incap pe un stick mic-mic...Idem si cu ofiterii de informatii..Unul singur, doar unul, poate sa ingenuncheze o tara intreaga iar costurile reale ale divulgarii de informatii sunt de mii si mii de ori mai mari decat o mie de pensii speciale date 1000 de ani..Pur si simplu, cred ca idiotenia asta de lege e atentat la siguranta nationala - se doreste ingenuncherea Romaniei ca stat caci realitatea e ca acesti functionari nestiuti sunt cei care intradevar fac si mentin un stat puternic, nicidecum politicienii...Ideea e ca cineva iti promite ceva ( o pensie sa traiesti in tihna) si apoi te pacaleste..E firesc sa dispretuiesti pe cel care te pacaleste si e firesc sa vrei sa ripostezi, fie chiar si impotriva propriei tari...Pe de alta parte, judecatorii si procurorii dispun dupa bunul plac la urma-urmei, de sume gigantice..Foarte facil sa-si asigure si acestia pensie substantiala prin coruptie...Domnii profesor si cu nea Gica-soferul impreuna cu asistentele medicale, etc nu au aceste posibilitati...Politicienii romani exlpoateaza dorintele murdare din sufletul uman si invrajbesc populatia impotriva elitei pe motiv de bani..Pe termen lung, cei multi sunt cei care suporta cu adevarat costurile..Nu pensiile sunt problmea adverata de la care se incearca distragerea atentiei ci ei, politicienii..Din cauza pensiilor pleaca tinerii si elitele din Romania?
      • +27 (29 voturi)    
        După cum arată România în ziua de azi, (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:33)

        rectificare [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

        aș spune că nu au cum să existe persoane care să fi făcut țării asemenea servicii încăt să merite pensii speciale.
      • +16 (22 voturi)    
        Tara are interes (Joi, 18 iunie 2020, 0:23)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

        … sa plateasca bine oamenii valorosi, muncitori, harnici, etc. Ei vor ridica nivelul de trai al tuturora.
        Pensionarilor (inactivi) trebuie sa li se garanteze o pensie decenta, dar egala pentru toti (vezi Elvetia).
        Cei ce au salarii bune, isi pot permite sa puna o parte din bani "la saltea".
        - Perioada activa, piata libera, sistem capitalist.
        - Perioada inactiva, egalitate, sistem socialist.
        .
      • +21 (23 voturi)    
        În primul rând e vorba de pensii de PESTE (Joi, 18 iunie 2020, 5:26)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

        7000 lei. Deci f puțini! Cei care au 15 000 sau 40 000, 70 000 lei pensie, au avut niște salarii imense, nu?
        Pe măsura pensiilor!
        Și în timpul activității și-au luat casE, mașinI, nevestE, terenURI, ETC.
        Chiar nu pot să întrețină toate astea cu o pensie de 7000 lei plus 15% din 8 000, 33 000, 63 000 ?
        Adică vor avea o pensie de 8200, 13 950, sau 16 450!
        E puțin?
        Cum trăiesc oameni cu 1000, 1200, 1500 lei pe lună pensie și unul cu 10 000 sau 17 000 nu poate?
        Că divulgă mediat că n-are bani secretele Nato sau de la judecătorie ( care secrete or fi alea de la judecătorie?)
        Argumente de 2 lei.
        Mă așteptam la oamenii aștia superplâtiți sâ fie și niște superinteligenți sau măcar PUȚIN mai deștepți...
      • +17 (17 voturi)    
        Cum dracului (Joi, 18 iunie 2020, 6:00)

        Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

        "Ideea e ca cineva iti promite ceva ( o pensie sa traiesti in tihna) si apoi te pacaleste." cand au 4000 lei pensie din contributie si pe deasupra aia speciala?!
        Adica speciali aia nu pot trai bine cu 4000 lei pensia din contributie?
        • -13 (13 voturi)    
          Raspund tuturor (Joi, 18 iunie 2020, 8:49)

          vudejea [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

          ce au raspuns cuvintelor mele...Dupa cum spune si articolul comentat, nu pensiile speciale sunt mari ci pensiile celelalte sunt mici, uneori nesimtit de mici. Chiar nu intelegetii diferenta? Uite, ca sa intelegeti diferenta, va intreb cu ce incalzeste ceilalti pensionari faptul ca o sa supraimpoziteze pensiile peste 7000 lei? O sa traiasca mai bine un alt pensionar, toti pensionarii sau painea vreunuia o sa fie mai gustoasa? Asadar, cu ce ajuta pe cineva? In afara de sa moara si capra vecinului, eu nu vad altceva..Eu, in mintea mea, benefic pentru mine zic ca ar trebui sa ne luam alta capra in loc de sa moara si a vecinului...Asadar, cu aceeasi determinare, in loc sa militam pentru taierea pensiilor unora ar trebui sa militam pentru cresterea propriilor pensii..Mi-a placut mult raspunsul domnului "rectificare" :) E plin de umor dar din pacate cred ca nedrept...Cred ca exista astfel de persoane, marea majoritate in anonimat..Oricum, sigur nu o sa mai existe vreodata cu un stat tzepar care nu-si respecta promisiunile. Excat ca un tzepar, promite marea cu sarea si cand vine vremea sa plateasca, tzeapa! Dar nu stiu de ce-mi bat eu capul cu toate astea ca nu ma afecteaza cu nimic..Nu lucrez, nu am lucrat si nu o sa lucrez la stat iar daca e sa apuc pensia, ma mut in Filipine, zau Ramaneti cu bine aici, sfasiati-va iintre voi daca asta va place
          • +13 (13 voturi)    
            Nu incalzeste pe ceilati pensionari (Joi, 18 iunie 2020, 9:40)

            mmagic [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

            Incalzeste tinerii si oamenii care muncesc, trudesc si care trebuie sa plateasca luna de luna, averea si distractiile imbuibatului cu pensii speciale.
          • +8 (8 voturi)    
            Pai atunci (Joi, 18 iunie 2020, 10:02)

            GabrielNegrila1 [anonim] i-a raspuns lui vudejea

            sa platim toate pensiile o parte din bugetul pensiilor, dupa contributivitate. Si apoi le dublam de la bugetul de stat, nu? Ca voi asa le primiti, dar bugetul asta de stat din ce bani se face? Aduceti voi de acasa ceva suplimentar si nu am aflat eu? Cu banii luati de la voi se fac investitii in infrastructura, pe baza lor apar firme noi care cresc numarul persoanelor care contribuie la bugetul de pensii si astfel se pot mari pensiile. Acum ai inteles sau te faci ca nu pricepi? Crezi ca doar tu stii cum se fac bugetele???
          • +7 (7 voturi)    
            D-lui Vudejea (Joi, 18 iunie 2020, 10:40)

            123qwe [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

            E vorba de raportul intre pensii si nu de marimea lor. Ipoteza ca cele mici vor creste duce in acelasi punct ca si cea ca cele mari vor scade. Mai pe romaneste putem avea o inflatie (toti) sau nu. In fapt ceea ce spuneti d-vs e o politica de amanare a inevitabilului, adica ia mai sperati voi ca va cresc pensiile si fiti cuminti , dar intre timp eu iau pensia mare si am putere de cumparare pe care o fructific (investesc). Nici un magistrat nu o sa plece de pe fata pamantului cu tot ce acumuleaza, dar ceilalti raman cu frustrarea, ca ei nu sunt magistrati. De platit pensiile speciale se platesc din bugetul de stat, unde toti contribuim prin taxe si impozite, la fel, dar de repartizat nu mai repartizam la fel ca sunt unii speciali. Eu zic ca cine e special cand primeste sa fie special si cand da. In rest numai de bine sa vad ce o sa faceti cand vor afla marii excroci pe unde locuiti , cine sunteti, cine o sa va apere, o sa poata sa va apere, din ce surse de finantare o sa faca asta. Somn usor desteptilor, caci momentul inevitabil se apropie si scapa cine poate.
            De fapt de ce vrei sa pleci in Filipine?
          • +3 (3 voturi)    
            din "maruntisul" ala se poate face o investitie (Joi, 18 iunie 2020, 11:59)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

            sau un spital, sau o sosea .
            Si beneficiaza toti, chiar si porcii carora le-au fost taiate pensiile speciale...
      • +8 (8 voturi)    
        Daca ai iuntreba (Joi, 18 iunie 2020, 9:56)

        GabrielNegrila1 [anonim] i-a raspuns lui vudejea

        Persoanele care pleaca din tara care sunt motivele pentru care fac acest lucru vei avea surpriza sa gasesti printre ele si pensiile speciale. Acum toti va credeti agentul 007 care detine secrete vitale pe un stick? Serios? Crezi ca secretele tale de acum 10 ani intereseaza astazi pe cineva? Si ce secrete atat de vitale crezi ca poti sa ascunzi in ziua de astazi cand satelitii te scaneaza pana sub nivelul zero? Credeti ca sunteti atat de importanti sa meritati pensii speciale? Si daca tradati este riscul vostru, sunt servicii care cu asta se ocupa! Ce secrete vitale detine un parlamentar, un primar sau presedinte de consiliu judetean, etc??? Cum a furat si facut avere acoperit de organele statului care se faceau ca nu-l vad...Crezi ca asta este un secret care sa ingenuncheze o tara??? Terminati cu prostiile!
        • +4 (4 voturi)    
          ... (Joi, 18 iunie 2020, 10:40)

          Dor-El [utilizator] i-a raspuns lui GabrielNegrila1

          Hai sa nu-i comparam cu 007 ca Romania sigur nu are astfel de secrete. Singurele secrete de stat cred ca sunt cele tinute fata de populatie, nu fata de 'concurentii' Romaniei.
          Astfel, luand in vedere viata din Romania, as putea spune ca ar putea fi vitale, intr-adevar. Vitale pentru cei de la conducere care risca multe daca oamenii ar afla ce fac si cu ce se ocupa. In cel mai bun caz ii putem compara asadar cu agentul 023august.
    • +9 (9 voturi)    
      Corect (Joi, 18 iunie 2020, 4:10)

      ex nihilo [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      Dar si mai "Corect": Atunci - trebuie schimbata LEGEA!

      Cand cu scoaterea Partidului Comunist IN AFARA LEGII (dupa '89, dupa "Revolutie" - in ghilimele, caci se pare c'a fost confiscata si manjita de sange tocmai ca sa para autentica - dar asta e alta tema) deci cand s-a decis scoaterea Partidului Comunist in afara legii, ELEMENTUL care a fost SCHIMBAT a fost LEGEA.

      La fel si acum: ca sa fie SI MAI CORECT - TREBUIE SA FIE SCHIMBATA LEGEA (fundamentala, adica Constitutia)!

      Si ATUNCI - NIMENI NU VA AVEA NIMIC DE COMENTAT. Sau nimic de comentatat veridic, credibil sau temeinic - care sa fie luat in seama, ca fiind in discordanta cu Constitutia.

      Ca atare - de vreme ce zdrobitoarea majoritate se pronunta - mereu si constant, de 30 de ani - IMPOTRIVA A CEEA CE E STIPULAT IN CONSTITUTIE, se vede ca ORI Constitutia NU e bine/corect intocmita (si) "tine cu infractorii si baietii destepti" (stim noi ce inseamna termenul) - fie e "fortat interpretata" (stim noi in favoarea cui), de oameni cu mintea si sufletul vandute (sa nu spunem perverse, sau corupte).

      UNA DIN DOUA, nu?
      • -6 (6 voturi)    
        Daca lipsa de istetime ar avea inaltime (Joi, 18 iunie 2020, 9:14)

        vudejea [utilizator] i-a raspuns lui ex nihilo

        nene, ai fi eucalipt...Pledezi pentru totalitarism, pentru lipsa controlului constitutional al legilor? Asta cu pensiile e doar una din legi..Ce te faci daca dupa aceea o sa scoata o lege prin care interneaza nerozii in lagare? Ha? Ce te faci?
        Si de care zdrobitoare majoritate din ultimii 30 de ani, vorbesti dumneata?
        • +5 (5 voturi)    
          Chiar te faci ca nu intelegi (Joi, 18 iunie 2020, 10:17)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

          Esti unul din aia care au iesit la pensie la 45 de ani, cu o pensie babana nesimtita, la care omul obisnuit, cu studii superioare nici nu poate visa?
          Asa pare.
        • -3 (3 voturi)    
          @vudejea - Raspuns: (Joi, 18 iunie 2020, 10:37)

          ex nihilo [utilizator] i-a raspuns lui vudejea

          Pledez pentru totalitarism. Dar nu de tip comunist ci de tip american. Adica Stat politienesc.

          De ce? pentru ca Societatea (romaneasca - ca despre ea, e vorba) s-a inrait. Inimaginabil de mult; inimaginabil - stim bine - inseamna ca nu poate mintea ta si a mea, sa cuprinda "cat de mult s-au inrait romanii" - sau multi romani - chiar daca nu toti. (Nu folosesc Deep Intermet/Dark Net - n'am folosit niciodata si nu voi uza de acel mediu (de infractionalitate); dar cum online'ul a intrat in toata lumea, nu doar la noi - se vede ca romanii cam exceleaza in "facerea raului".. Ca s-au perfectionat, peste asteptari. Iar infractionalitatea e doar UN (1) aspect.)

          Daca insa mai pui si pe multi dintre Politicienii nostri - conform gurilor rele, care spun ca (cei mai multi dintre ei) is o tagma de corupti, apoi pe baronii locali (Primari) si nu in ultima instanta pe distinsii (si mult discutatii Domni) de pe la Curte - nu stiu unde am ajunge..

          Si daca am mai adauga si alte categorii, de la cadre medicale - la birocrati (cum iarasi "se spune") am trage concluzia ca cei mai multi is corupti, manjiti, ba chiar infractori de tot soiul. (Vezi, de expl, de pe surse: "Condamnare grea pentru unul dintre cei mai populari români la un moment dat – primar reales, director de mari spitale, profesor universitar, medic respectat." - da un google) etc, etc, dintre care multi - neprinsi (sau "inadins evitati" sa fie prinsi) - ATUNCI UN REGIM TOTALITAR, AR FI INCA BLAND, stimabile.

          Dar repet: nu in stil Comunist, ci in stil american. Gen - Stat Politienesc. In care - si prin care - totul trece printr-un tracking riguros! Un "mare" Big Brother. ASTA e solutia pe care as da-o, pentru romani.

          (Raspunsul, evident - desi e postat public, e doar pt d-ta, stimabile). Toate cele bune!
          • +1 (3 voturi)    
            D-lui Vudejea (Joi, 18 iunie 2020, 11:05)

            123qwe [utilizator] i-a raspuns lui ex nihilo

            Am o singura intrebare.
            Cine i-a inrait asa mult pe romani?
    • +5 (5 voturi)    
      sa nu mai vb. (Joi, 18 iunie 2020, 9:20)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      imunitate in fata legii etc etc....
    • +2 (4 voturi)    
      IPOCRIZIE (Joi, 18 iunie 2020, 10:06)

      ioanbucsa751467216962915 [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      de 8 ani de zile tot Parlamentul(dominat de PSD) a fost cel care a mărit pensiile speciale și a extins categoriile de personal căruia i se cuvin...
      se vine acum cu niste propuneri pentru a prosti poporul, că se face ceva...NU SE FACE NIMIC
      este nevoie de o reformare reala a acestor pensii speciale, să se refacă criteriile de calcul(că nu e niciun drept câștigat pe viitor...a se vdea jurisprudența CEDO), nu ultima lună de salariu sau ultimele luni...și sa se aiba criterii obiective care au legatura cu veniturile reale ale specialilor din ultimii ani de activitate
      plus...un plafon maxim al acestor pensii....de ex. nu mai mult de 5 salarii medii...sau minime...sau de 5 ori pensia medie contributivă...etc
      Apoi se poate veni și cu un impozit, CAS, CASS chiar și progresiv, dar în acord cu celeelate venituri....păi nici la jocurile de noroc nu este impozit de 85% !!!
    • +1 (1 vot)    
      eliminarea restrictiilor (Joi, 18 iunie 2020, 13:25)

      kniffe [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      CRED ca ar trebui ELIMINATE toate restrictiile pentru judecatori, militari, MAI, atc...SI ATUNCI nu ar mai avea motiv sa se considere "SPECIALI"...
    • +1 (1 vot)    
      Bineinteles ca (Joi, 18 iunie 2020, 16:14)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      Zegrean vrea echitate cand este vorba de impozite...dar la pensii speciale(de serviciu sau cum s-or mai numi) el spune ca este in regula ca acestea nu sunt din fondul de pensii ci de la bugetul statului?!
      Tara asta nu se va face bine...!
  • +74 (82 voturi)    
    mda (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:09)

    uxh75588 [utilizator]

    Parca legea spune dupa cat a contribuit fiecare.
    Atunci altii de ce au alta formula o formula de calcul care nu mai tine cont de cat a contribuit ?
    • +34 (34 voturi)    
      exact (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:58)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui uxh75588

      Lache asta flaushat, utilul sistemului, mandru posesor de certificat permanent handi, nu a luat in considerare si partea asta. Lasa ca la el pensie "speciala" = salariu.

      Oricum e blanda legea. Diferenta intre pensia prin contributivitate, pensie care nu trebuie atinsa. indiferent de cat de mare e, si cea speciala, trebuia impozitata cu 99%. Le lasam 1% si calculul cu brut/impozit ca sa-si faca inima rea de fiecare data cand vad talonul de pensie.
    • -4 (22 voturi)    
      Fiindca au alta lege (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:03)

      AndyXXX [utilizator] i-a raspuns lui uxh75588

      Si au lucrat in alt sistem.
      • +13 (13 voturi)    
        Fostu turnători (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:23)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

        și securiști, mai toți
      • -7 (13 voturi)    
        Si cu alte restrictii. (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:35)

        Gerota [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

        Dar asta nu vrea nimeni sa spuna.
        Partidele se bat acum pe capital electoral, si incearca sa faca voia maselor, oricare ar fi aceea. Crestem pensii, crestem alocatii, crestem salarii (pardon, ca p'astea le-au crescut deja), dam vauchere de concediu etc. Noi nu suntem in criza, doar restu' lumii e.
        Vezi si citatul complet cu vox populi, vox dei.

        Vorba celor de la Catavencu: "Ceaușescu râde și ne transmite pupici".
        • +12 (12 voturi)    
          Restrictii? (Joi, 18 iunie 2020, 6:04)

          Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Gerota

          Ca nu au voie sa-si faca butiq?
          Pai daca asta isi doresc sa isi dea demisia si sa-si faca!
          Dar salariile "nesimtite" cand elibereaza criminalii tot restrictii sunt?
          De fapt nici nu vor butiq, e o vrajeala ca sa-si justifice pensiile speiale = nesimtite!
      • +11 (11 voturi)    
        Au lucrat pe o alta planeta! (Joi, 18 iunie 2020, 7:55)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

        Dar noi traim aici pe pamant.
        De ce din banii nostri, din impozitele noastre pe salarii sa va imbuibam pe voi?
        Nu ai putut sa ai SRL ca judecator in functie, ti s-a dat un salariu de 7000 euro pe luna. Ajuns la pensie poti sa-ti faci SRL (cei m multi isi deschid firme de avocatura!) deci nu mai ai nicio restrictie, atunci pt ce te mai recompenseaza de restrictii.
        Apropo, 99% din salariatii din Romania nu au si SRL, pt ca un job solicitant nu-ti mai lasa timp si energie pt asta (marea majoritate din oameni inteleg ce spun) pe ei cine-i compenseaza?
      • +5 (5 voturi)    
        pai nu suntem toti egali?! (Joi, 18 iunie 2020, 9:21)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

        nu a spus asta chiar el?!
        • +6 (6 voturi)    
          Egali la cotizat, nu la primit (Joi, 18 iunie 2020, 10:20)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Ehe, ce le mai intoarce din vorbe...
          Mai simplu, in cazul mosului se aplica proverbul: Interesu' porta fesu'
    • +12 (12 voturi)    
      Fiindca ei se cred mai... (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:14)

      Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui uxh75588

      smecheri
    • +3 (3 voturi)    
      Numia pentu ordinari! (Joi, 18 iunie 2020, 8:16)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui uxh75588

      Faza asta cu contributia este valabiala numia pentru noi, oamenii obisnuiti, care speram sa ajungem candva pensionari "ordinari:.
      Specialii, de aia sunt SPECIAL, nu pentu ca ar fi avut salarii foarte ari, care le garanteaza, logic, penisiimari, ci pentu ca sunt extraoridinari, deosebiti, nu li se aplica legile obisnuite: ies la pensie mult mai devrem si au pensii nu doar imense, ci fara vre-o relatae cu sumele cu care au contribuit!
  • +50 (50 voturi)    
    Sarcina fiscala o platim noi (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:13)

    Idealistu [utilizator]

    Nu voi niste magistrati corupti si iresponsabili, care eliberati criminali si infractori, pentru care probele aduse de SRI la prinderea politicienilor corupti nu sunt valabile.
    Mare nesimtire, auzi neconstitutional ?!
  • +40 (40 voturi)    
    interesul poarta fesul (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:14)

    mmmircea [utilizator]

    pe fata in cazul domnului zegrean.
  • +44 (44 voturi)    
    Si cu balanta ce facem? (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:14)

    aditza_1967 [utilizator]

    Daca avem justa asezare a sarcinilor fiscale, nu cumva in talerul celalalt avem nejusta asezare a pensiilor?
  • +40 (40 voturi)    
    Moliile au revenit la viata post COVID-19 (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:16)

    BernierC [utilizator]

    Timp de 3 luni, paraziti in robe, mitomani, mercantili si libidinosi, au facut pe mortul in papusoi. Acum au prins iarasi glas si ciripesc. Penibili.
  • +48 (48 voturi)    
    Cred ca pensiile speciale incalca nu numai (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:16)

    Excelsior [utilizator]

    Constitutia dar frizeaza si nesimtirea: sa ai 4000 lei pe luna pensie si sa mai vrei mii de lei de la bugetul de stat?! La preturile din RO anul 2020?!!! Jigodiilor!
  • +45 (45 voturi)    
    sa taca (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:19)

    andimi [utilizator]

    Eu sunt beneficiar al unei pensii de serviciu... spune Zegreab. Atunci ar trebui sa taca, nu e in masura sa ne vorbeasca.
  • +41 (41 voturi)    
    haha (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:22)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    mori de ras. atunci ce nu mi se pare constitutional e doar ca unii sa aibe si pensie speciala, toata lumea ar trebui sa aibe si o pensie speciala de la stat, altfel e discriminatoriu.
  • +34 (34 voturi)    
    Poftim? (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:23)

    Alex S [utilizator]

    "Cum poți justifica faptul că unora le aplici impozit 16%, iar altora 85%?" - Pe bune? Cum poti justifica ca unii primesc pensie speciala si altii nu?
    • +16 (16 voturi)    
      Pana sa apara impozitul de 10% erau (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:04)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      impozite diferentiate. Si afost constitutional vreo 50 de ani. Acum, cand ii umbla in portofel, devine neconstitutionala ???
  • +41 (45 voturi)    
    Să inițiem o petiție pentru un referendum (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:24)

    nghe [utilizator]

    ce vizează pensiile speciale. Decizia poporului nu mai stă la mâna curții constituționale.
    • -2 (10 voturi)    
      Căteva vești proaste (Joi, 18 iunie 2020, 2:39)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui nghe

      - Referendumul ttrebuie validat de CCR.

      - Chiar dacă referendumul e validat, legea rezultată din el poate fi respinsă de CCR ca orice altă lege.

      - Chiar dacă referendumul decide schimbarea constituției în sensul transformării pensiei speciale în ceva neconstituțional, CCR e cea care trebuie să velideze faptul că modificarea constituției nu încalcă vreo libertate fundamentală

      Cercul vicios e perfect:)
      • +7 (9 voturi)    
        Daca se schimba constitutia (Joi, 18 iunie 2020, 8:08)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        se va schimba si modul de numire a membrilor CCR si probabil si atributiile CCR (a se vedea conflictul de interese!)
        Oricum nu poti sa lasi 9 politruci sa decida totul in tara, la nesfarsit. E imposibil deoarece pe termen lung vom deveni o tara esuata.
        Nu am nicio speranta ca in actualul sistem cei care vor veni in viitor la CCR vor gandi altfel. Comparati-l pe zegrean cu dorneanu, frati buni. Va urma un nou zegrea-dornean in viitorul mandat si asa mai departe.
        • 0 (2 voturi)    
          Cred că e mai bine să aștepți un câștig la loto (Joi, 18 iunie 2020, 12:18)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

          Ca să se reformeze CCR trebuie să aștepți nu știu câți ani în care să le expire mandatele actualilor judecători. Ei sutn inamovibili.

          Trebuie să ai un timp foarte îndelungat o majoritate conforabilă în parlament, așa cum are PSD de 8 ani. Chiar și așa nu ai nicio garanție că judecătorii ăia aparent onești vor vota în majoritate lichidarea propriilor pensii speciale.

          E de asemenea foarte puțin probail ca judecătorii oricât de onești ar fi vor vota vreodată reducerea atribuțiilor CCR cu mânuțele lor. Orice lege sau oprice modificare a constituției, chiar dacă sunt votate cu 100% în referendum sau/si în parlament prot fi respinse de 5 din cei 9 judecători ai CCR.

          PSD a generat cercul vicios perfect de la bun început.
    • +5 (7 voturi)    
      Ca ală cu 300 parlamentari? (Joi, 18 iunie 2020, 5:31)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nghe

      CCR face ceva ce a mai făcut pe referendum, ca și parlamentul de altfel.
    • +4 (6 voturi)    
      Ca ală cu 300 parlamentari? (Joi, 18 iunie 2020, 5:31)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nghe

      CCR face ceva ce a mai făcut pe referendum, ca și parlamentul de altfel.
    • +6 (8 voturi)    
      Chiar credeți câ trăim într-o DEMOCRAȚIE? (Joi, 18 iunie 2020, 5:32)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nghe

      Ce fel de democrație e, dacă unii sunt mai presus DE ORICE?
    • +2 (4 voturi)    
      Chiar credeți câ trăim într-o DEMOCRAȚIE? (Joi, 18 iunie 2020, 5:32)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nghe

      Ce fel de democrație e, dacă unii sunt mai presus DE ORICE?
  • +27 (29 voturi)    
    irea (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:24)

    Zentrix [utilizator]

    Are voie sa nu are are voie Parlamentul Romaniei sa modifice Codul Fiscal ?
    Sau sa modifice o taxa sau un impozit ?

    Constitutia vorbeste despre separatia puterilor in stat.
    Intrebare: Codul Fiscal e treaba legiuitorului sau treaba judecatorilor de la CCR ?
  • +27 (27 voturi)    
    Judeca parti interesate asa ca ... (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:28)

    PrivireCritica [utilizator]

    Orice sesizare ajunge la curtea constitutionala care e parte interesata, asa ca ... nu vad cum ar trece, nici un judecator nu se va recuza si avand in vedere ca afecteaza direct bugetul lui, rezultatul e clar
    • +13 (13 voturi)    
      7 din cei 9 primesc deja pensie speciala (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:40)

      noua.oameni [utilizator] i-a raspuns lui PrivireCritica

      ceilalti 2 judecatori urmeaza sa primesca si ei pensie speciala

      pariez ca verdictul lor va fi: neconstitutional!

      suntem cu adevarat o tara bananiera!
  • +31 (35 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:29)

    [anonim]

  • +14 (16 voturi)    
    Pensiile speciale trebuie taiate separat (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:34)

    t4v1 [utilizator]

    N-o sa sara ICCJ in apararea pensiilor celor din aviatie.
    • +10 (12 voturi)    
      intentionat fac asa (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:03)

      c2 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      toate la gramada si procent de impozitare foarte ridicat - ca sa dea motiv CCR sa respinga
      • -4 (4 voturi)    
        Nu cred (Joi, 18 iunie 2020, 6:59)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui c2

        Le-au facut si separat si tot a tipat CCR.
    • +2 (6 voturi)    
      Greșești (Joi, 18 iunie 2020, 2:42)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Nu-s atât de proști. Știu că odată creat un precedent, nici pensiile lor nu mai sunt în siguranță deci vor respinge orice încercare de restrângere sau taxare a orice pensie, La o adică pensiile din aviație nu vin din buzunarul lor :)
  • +1 (25 voturi)    
    baron PNL (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:35)

    zaw [utilizator]

    Membru PNL,fost PDL-ist infocat,fost jurist pe la un SMA Bistrita.Nu stiu daca dreptul constitutional a fost specialitatea domniei sale.A fost unul din pionii principali in mentinerea unui informator al securitatii la functia suprema din stat.
    • +5 (9 voturi)    
      Să nu uităm nicio clipă (Joi, 18 iunie 2020, 2:48)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui zaw

      Că pensiile spoeciale au fost inventate de PSD și primele adoptate pe vrema lui Nasty. Ei știau foarte bine ce fac. Știau că odată create și odată ce le primesc și magistrații vor fi imposibil de anulat.
      • +6 (8 voturi)    
        Ei nu pot (Joi, 18 iunie 2020, 6:59)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Poti sa le anulezi odata ce ai reformat CCR
        • +1 (1 vot)    
          Și cum o reformezi?! (Joi, 18 iunie 2020, 13:41)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          5 din cei 9 judecători ai CCR aju posibilitatea de a respinge orice lege și orice modificare constituțională chiar dacă sunt votate cu 100% în parlament și sau ărim referendum. Crezi că se vor găsi 5 din 9 judecători ai curții care să voteze împotriva propriilor privilegii?

          Judecătorii CCR sunt inamovibili.

          PSD are o șansă imensă să câștige alegerile parlamentare din iarnă. E suficient ca USR + să treacă de pragul electoral și că continue cu talentele de până acum. Deci vor urma alți 4 ani în care PSD va face ce vor mușchii lui și va numi ce judecători vrea în posturile ce devin vacante
    • +3 (3 voturi)    
      vezi ca zegrean (Joi, 18 iunie 2020, 9:21)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui zaw

      a fost pus de psd...
      asa ca mai usor cu minciuna!
  • +39 (41 voturi)    
    Legea care da pensii speciale e constitutionala? (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:35)

    AAAAAAAAAAAAAA [utilizator]

    <<În niciun caz această lege nu este constituțională, pentru că oamenii trebuie tratați egal în fața legii. Și pensiile de serviciu s-au dat tot în baza unei legi", a afirmat fostul președinte al CCR. >>

    Rationamentul d-nului Zegrean e corect:
    Toti cetatenii trebuie tratati egal in fata legii!

    Dar atunci vin si intreb:
    Legea care prevede acordarea de pensii speciale DOAR UNORA, trateaza in mod egal cetatenii?
    Este aceasta lege constitutionala?
    • -12 (14 voturi)    
      poate (Miercuri, 17 iunie 2020, 22:02)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui AAAAAAAAAAAAAA

      Nu e vorba despre o singură lege, iar, cel puțin o parte din ele, singur da. Pentru că prin condițiile de pensionare compensează niște limitări ale drepturilor beneficiarilor. E de discutat dacă vrem, de exemplu, pompieri care să vină noaptea să ne stingă incendiile au doar pompieri cu program de la 9 la 17. Pentru că, obiectiv vorbind, dacă impui la angajare multe condiții e puțin probabil să ai mulți doritori. De altfel, pentru unele din categoriile astea cu care ne războim e deficit destul de mare de personal. Cumva, deși suntem tare indignați de privilegiile lor, nu prea vrem să ne facem militari sau polițiști.
      • +10 (10 voturi)    
        Salariile, sporurile si beneficiile ... (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:20)

        morometu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        compenseaza privatiunile. Pensiile nu trebuie sa faca asta! Si mai ales pensii calculate in functie de...veniturile ultimei luni, fara de conditii de vechime, stabilitate.
      • +12 (12 voturi)    
        restrictiile se platesc prin salariu, nu la pensie (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:27)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        citeam altadata de un magistrat ca merita pensii speciale nu pot sa aiba firme sau sa candideze. Cine ii opreste sa renunte la magistratura?
        Dar, dupa ce ies la pensie, ei recastiga toate drepturile - de ce mai multi bani decat oricine din tara? Chiar si decat salariile NETE pe care le-au luat in cea mai mare functie avuta.
        Pompierul castiga la faptul ca iese la pensie mult mai devreme, dar au mai lucrat si altii in toate schimburile - de la rulmenti la rachete.
      • +8 (8 voturi)    
        Hai pe bune (Joi, 18 iunie 2020, 7:02)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        De unde le scoti frate ? Nu vrem sa ne facem pompieri sau politisti sau judecatori ? D-aia e bataie lla intrarea in Politie, Magistratura, la Pompieri. Ce vrei sa spui e poate ca nu toti avem inclinatie spre asa ceva. Dar asta tine de aptitudinile fiecarui, de dorinta de a face ce-i place in lumea asta. Dar asta nu are nicio legatura cu pensiile speciale. Si daca vorbesti de program, programul judecatorilor nu e de 8 ore/zi ?
      • +5 (5 voturi)    
        Candidati Academia de politie (Joi, 18 iunie 2020, 9:14)

        AAAAAAAAAAAAAA [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        In 2019 au fost 2913 candidati pentru 770 de locuri la Academia de Politie din Bucuresti.
        Vezi link:
        https://www.libertatea.ro/stiri/rezultate-academia-de-politie-cati-candidati-au-sustinut-probele-2717920

        Este criza de politisti? Toti acesti tineri se duc la Academia de Politie cu gandul la ce pensii vor avea, sau la beneficiile si salariile pe care le vor lua pana atunci?
    • +4 (4 voturi)    
      "ala nu e privilegiu" (Joi, 18 iunie 2020, 9:22)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui AAAAAAAAAAAAAA

      a grait seful actual al ccr...
      d c nu e privilegiu?! a.aaaaaaa ccr nu trebuie sa se justifice deci nu conteaza... pt ca vrea el probabil!
      • +2 (2 voturi)    
        Vor justifica (Joi, 18 iunie 2020, 10:57)

        AAAAAAAAAAAAAA [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Vor trebui sa justifice, dar atunci se vor bate argumentele cap in cap cu impozitarea.
        Daca sunt baieti destepti cei de la USR vor putea sa faca treaba buna...daca si vor dori asta...
        • 0 (2 voturi)    
          nu ma indoiesc (Joi, 18 iunie 2020, 13:14)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui AAAAAAAAAAAAAA

          as fi o surpriza mai mare decat castigarea euro de catre romania (desi nu ne-am calificat) sa treaca legea asta de ccr (sau sa nu fie sesizat ccr)

          privilegiile lor nu sunt neconstitutionale... scuze,,, nu sunt privilegii.
          obligatiile lor sunt intodeauna neconstitutionale!
          • -1 (1 vot)    
            Asa e (Joi, 18 iunie 2020, 13:42)

            AAAAAAAAAAAAAA [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            Din pacate sansele sunt mari sa ai dreptate. Dar speranta moare ultima. Va veni o vreme cand toate astea vor avea o finalitate.
            Nici pe Dragnea nu am crezut ca il vor putea baga la puscarie, si totusi s-a intamplat...
  • +25 (25 voturi)    
    pt Zegreanu (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:38)

    Zentrix [utilizator]

    Zegreanu, WIKIPEDIA: În anul 2007 a inițiat proiectul de lege nr. 368/2007, privind "regimul juridic al bunurilor imobiliare aparținând cultelor religioase ortodox și greco-catolic din România".[2] Conform acestui proiect, restituirea bisericilor, caselor parohiale și mănăstirilor Bisericii Române Unite cu Roma ar fi urmat să fie făcută în funcție de ponderea credincioșilor din unitățile administrativ-teritoriale de la locul situării imobilului, CEEA CE AR FI ECHIVALAT CU EXPROPRIEREA BRU
    În data de 16 februarie 2009 conducerea Bisericii Române Unite a arătat că proiectul Zegrean este NECONSTITUTIONAL SI UNILATERAL.Inițiativa legislativă a fost respinsă de plenul Camerei Deputaților în data de 16 aprilie 2013.

    Deci cel care judeca acum daca ceva e constitutionalsau nu, a propus in urma cu aprox. 10 ani un proiect de lege neconstitutionala. Vai de capul tau. Pentru asta vrei pensie speciala ? Muhahaha
  • +35 (35 voturi)    
    Nu se poate asa ceva! (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:40)

    angels [utilizator]

    Cica un judecator are o pensie medie de 19039 lei din care 17.790 lei cota suportată din bugetul de stat(adica furata de la stat) si 1249 de la bugetul de stat. Deci pensia judecatorului dupa contributivitate este 1249 lei...mi se pare corect! Si tata fost profesor cu vechime completa are 1280 lei! Deci atat sa primeasca si judecatorul la pensie, ca acum nu mai judeca pe nimeni, nu-l mai corupe nimeni si are si el cam aceleasi boli ca profesorul, ingineru, etc!
    • +13 (13 voturi)    
      Stai, ca uiti ca are asistenta medicala (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:08)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui angels

      complet gratuita, indiferent de procedura si medicamentele complet gratuite, indiferent ce boala ar avea. Lucruri pentru care nu a platit, niciodata, nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      Absolut corect (Joi, 18 iunie 2020, 10:35)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui angels

      Si cu exemple !
  • +24 (24 voturi)    
    De ce (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:40)

    Radub1000 [utilizator]

    minte asta cu cota unica de impozitare? La veniturile din salarii cota este de 10 la suta. La microintreprinderi cota este intre 1 si 3 la suta etc. Si oricum cota de impozitare nu este stabilita prin Constitutie ci prin codul Fiscal si mai sunt si alte categorii de venituri care au alte cote de impozitare. Presedintele ar trebui sa promulge legea indiferent de decizia CCR. Mai este impozitul pe constructii sau si asta este de 10 la suta?
  • +28 (30 voturi)    
    deci pensiile speciale incala 2 articole (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:41)

    ics_11 [utilizator]

    art. 16 prevede clar ca "cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari"
    art. 56 prevede "asezarea justa a sarcinilor fiscale". inseamna ca cei care au acceasi pensie trebuie sa fi platit aceleasi taxe si impozite. daca cei care au pensii speciale au contribuit mai putin la cheltuielile publice decat cei care au o pensie normala de aceeasi valoare, insemnaa ca sarcinile fiscale nu sunt asezate just si ca unii au sarcini fiscale mai mari ca sa ia o pensie de aceeasi valoare ca a "specialilor".
    oare in ce constitutie se uita aia de la ccr cand dau verdicte ?! au cumva versiunea adoptata in 2003 sau alta ?!
  • +16 (16 voturi)    
    Ospatul leilor (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:41)

    dick_turpin [utilizator]

    Arunca unor lei tinuti in cusca cateva halci de carne si apoi intra peste ei sa le iei inapoi.Mie unuia mi-ar fi si frica , zau asa.De aceea cred ca parlamentarii aia care or sa reuseasca merita toti banii,basca o pensie speciala.
  • +38 (40 voturi)    
    Logica de judecator la CCR (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:43)

    kinn3 [utilizator]

    Lege: pensia mea se calculeaza cu formula X, pensia ta se calculeaza cu formula Y. Perfect constitutional.

    Lege: impozitul pe pensia mea se calculeaza cu formula X, impozitul pe pensia ta se calculeaza cu formula Y. Neconstitutional.

    Curat egalitate in fata legii, domnule Zegrean.
    • -10 (16 voturi)    
      mai e o lege (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:48)

      Gerota [utilizator] i-a raspuns lui kinn3

      Lege> eu nu am voie: sa fac politica, sa intru in greva, sa am alt job, sa refuz un ordin, sa parasesc garnizoana etc. Tu ai voie toate astea. Neconstitutional.

      Eu trebuie sa: patrulez in Ferentari, sa sting un incendiu, sa salvez oameni la inundatie, sa particip la teatre de razboi etc. Tu vezi astea la televizor, daca ai chef. Din nou, neconstitutional.
      • +11 (15 voturi)    
        Pt restrictii si pericol esti platit la salariu (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:34)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Gerota

        Daca nu iti convine, renunti. Nu e ca si cum ai dezerta.
        Plafonare asimptotica in jurul a 6500 lei pensie nu e nicio pierdere.
        La pensie poti sa te apuci de politica sau sa te apuci de afaceri, doar ai iesit la 40-maxim 50 ani la pensie,
        • 0 (0 voturi)    
          Asta cu plata la salariu, e relativa. (Joi, 18 iunie 2020, 22:38)

          Gerota [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Nu exista niciun salariu la stat si nicio pensie pentru care ar merita sa-ti pui viata in pericol.
      • +7 (9 voturi)    
        Tu ești Nelule? (Joi, 18 iunie 2020, 5:39)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Gerota

        Te joci pe calculator la adp4 în timpul programului?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu, tu esti Nelu! (Joi, 18 iunie 2020, 22:19)

          Gerota [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Vezi ora la care am postat, si poate renunti la chestia aia cu "in timpul programului".
          Fa ceva terapie si incearca sa uiti de obsesia asta cu ghicitul lui Nelu.
  • +24 (24 voturi)    
    Mita (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:47)

    Jar [utilizator]

    data de PSD unor structuri administrative ramane batuta in cuie.Bravo votanti PSD!
  • +22 (24 voturi)    
    baiiiiiiiiiiii! (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:48)

    exilatul [utilizator]

    desfintati tara aia in care legile sunt facute de hoti pt hoti...
  • +14 (14 voturi)    
    O analiza cu alte tari ar fi importanta (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:57)

    Mag@ [utilizator]

    De ce nu facem o analiza comparativa cu alte tari sa vedem cum au rezolvat aceasta problema? De ce vrem noi sa fim noi mai cu mot si sa reinventam roata?
    • +8 (8 voturi)    
      Nu cred că exită VREO ȚARĂ (Joi, 18 iunie 2020, 5:42)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Mag@

      Să iasă cineva cu o pensie MAI MARE CA SALARIUL NET!
      Și cu asta PUNCT.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu cred că exită VREO ȚARĂ (Joi, 18 iunie 2020, 5:42)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Mag@

      Să iasă cineva cu o pensie MAI MARE CA SALARIUL NET!
      Și cu asta PUNCT.
  • +17 (17 voturi)    
    E scris (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:58)

    Arminius [utilizator]

    "Celor ce au li se va mai da, iar de la cei ce n-au se va lua si ceea ce au".
    N-avem bani de marit pensiile, dar avem bani de pensii speciale. Lege e si pentru una si pentru alta. Pe care alege Guvernul sa o respecte, ghici?
  • +22 (22 voturi)    
    simplu nu se poate? (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:05)

    bzp [utilizator]

    Daca "pensiile de serviciu s-au dat tot în baza unei legi" de ce aceasta lege nu poate fi abrogata?
  • +18 (20 voturi)    
    Sunt satul de tara asta si poporul asta (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:06)

    emil bobu [utilizator]

    unde bunul simt e neconstitutional.
  • +34 (34 voturi)    
    Impozitarea pensiilor speciale (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:08)

    Cozmin30 [utilizator]

    Magistratii au salarii foarte mari, in consecinta, si pensiile lor vor fi foarte mari.
    Atunci, de ce sa primeasca pensii speciale ?
    S-a vazut ca salariile foarte mari si pensiile speciale nu i-au impiedicat sa tergiverseze pana la prescrisptie anumite procese, nu i-au impiedicat sa-i achite pe anumiti infractori, in ciuda probelor zdrobitoare, prezentate de procurori, nu i-au impiedicat sa ii condamne, simbolic, cu suspendare, nu i-au impiedicat sa nu le confiste integral averile marilor corupti si marilor infractori, care au devalizat tara (asa cum prevede legea confiscarii extinse), nu i-au impiedicat sa-i elibereze anticipat pe infractori periculosi aflati in detentie.
  • +27 (27 voturi)    
    Coruptia si ipocrizia sunt atat de mari in Romania (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:13)

    IoPaNet [utilizator]

    ... incat elementele fundamentale ale statului de drept (Constitutia, Curtea Constitutionala, Avocatul Poporului, etc.) au fost golite de continut.
    Ne-am obisnuit deja, este neconstitutional ca toti cetatenii sa aiba drepturi egale, pentru ca judecatorii trebuie sa fie "mai egali" decat restul...
    In Romania, Constitutia ar trebui sa fie tiparita pe hartie moale, parfumata, ca sa o putem folosi cu placere, ca alta valoare nu mai are.
  • +9 (19 voturi)    
    Daca ar fi așa de simplu... (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:48)

    spirache [utilizator]

    Lucrurile nu sunt atât de simple: pensii mici si pensii mari. Pensiile speciale au fost acordate in baza unor legi in care s-a motivat mai mult sau mai puțin motivul. Toată lumea spune sa se ia pensia in functie de cat s-a contribuit. Problema e ca sunt categorii care nu au contribuit cu nimic, ca statul nu a dorit sa isi ia banul din buzunarul stâng si sa il pună in cel drept. Așadar, ăștia vor lua pensie zero? Mai mult, va veni in 15-20 de ani vremea când vor trebui sa iasă la pensie cei care de ani de zile lucrează la negru prin Italia, Spania și cei care din 1995 până in 2015 au lucrat la gri: bani mulți in mână, dar trecuți la 2-4 ore de lucru pe zi cu niste contribuții la pensii de îți iei 3 cafele. Evident ca si acestia vor dori echitate si securitate economică, dar cu contribuții mai mult decât străvezii. Oare ce va fi?
  • +9 (9 voturi)    
    fara justitie nu exista pace..doar mamaliga (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:48)

    Coco Whistle [utilizator]

    nc=
    • +4 (4 voturi)    
      Fara corecta justitie (Joi, 18 iunie 2020, 6:14)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      Ca doar cu numele cred ca e si mai rau decat fara
  • +13 (17 voturi)    
    Daca Inalta Curte (Miercuri, 17 iunie 2020, 20:52)

    Bradisor [utilizator]

    sau Av. Poporuli ,fiind in coflict de interese, se vor incumeta sa atace legea la CCR vor fi nevoiti sa se mute in buncare ca sa scpe de furia oamenilor CCR va putea obtine un adapost super securizat oferi dlui Dorneanu de prietennii cu care s-a intilnit la ST. Peresburg.
    l
  • +8 (10 voturi)    
    Corect! dar pensiile speciale cum se justifica? (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:10)

    Seby30 [utilizator]

    Nu se vorbeste de contributivitate? Atunci cum se explica ca pensiile multora e mai mare decat salariul inainte de pensionare? Acolo nu mai vorbim de justa aezare, doar acum , cand s-a pus impozitarea lor suplimentara? Chiar ne credeti pe toti asa de limitati? Rusinica!!!!
  • +12 (16 voturi)    
    Pe ce lume traieste Zegrean? (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:10)

    galeo [utilizator]

    In toata lumea occidentala exista impozitare progresiva pe veniturile mari, sau chiar impozit pe mostenire, pentru a micsora decalajul intre bogati si saraci.
    Sa tai pensiile poate e neconsitutional, dar sa impozitezi progresiv venitul e absolut legal si pus in practica de tot occidentul.
  • +8 (8 voturi)    
    ustura la buzunar (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:13)

    ..13 [utilizator]

    Hihihihi dar pa aia amarati care iau doar 1/10 sau chiar 1/20 din pensiile specialilor alroa care nu au prea contribuit oare ii crede Sefu???

    Aproape 60% speciali atinsi serios si as vrea sa stiu care o sa fie impactul bugetar...
  • -11 (13 voturi)    
    Praguri impozitare (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:16)

    NME [utilizator]

    „- impozitare de 10% pentru sumele între 2.001 și 7.000 de lei
    - impozitare de 85% pentru sumele care depășesc pragul de 7.001 de lei”

    Nu comentez legalitatea sau moralitatea pensiilor speciale, dar așa cum sunt făcute pragurile, vor da naștere la discuții. Spre exemplu, cineva cu o pensie de 6900 lei va lua mai mult decât cineva cu o pensie de 7100 lei.

    Pensie 1900 lei, impozit 0, rest de plată 1900 lei.
    Pensie 2100 lei, impozit 10% 210 lei, rest de plată 1890 lei.
    Pensie 6900 lei, impozit 10% 690 lei, rest de plată 6210 lei.
    Pensie 7100 lei, impozit 85% 6035 lei, rest de plată 1065 lei.

    Sau greșesc eu pe undeva?
    • +12 (12 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 17 iunie 2020, 22:15)

      Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui NME

      Doar ce depaseste 2000 de lei se impoziteaza cu 10%.
      2100 - 2000 = 100. Impozit 10% din 100 este 10 lei.
      Rest de plata 2090 lei
      Doar ce depaseste 7000 se va impozita cu 85%
    • +9 (9 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 17 iunie 2020, 22:32)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui NME

      Sumele astea reprezinta valori peste contributivitate. Procentele nu se aplica pe suma totala, ci pe valoarea cu cat se depaseste un anumit prag.
    • +11 (11 voturi)    
      Da... (Miercuri, 17 iunie 2020, 22:42)

      gaesseki [utilizator] i-a raspuns lui NME

      .. e esenta impozitului progresiv, doar ce depaseste suma de impozitat se impoziteaza cu procentul respectiv, In cazul unei pensii de 7500, de exemplu, doar 499 se impoziteaza cu 85%. Intre 2001 si 7001 (5000) se impoziteaza cu 10%, ce este sub 2001 nu se impoziteaza deloc. Astfel pentru 7500 lei impozitul este de 500+424.15, adica 925 de lei (aproximativ). Rezulta o pensie finala de 6575 de lei
      • +5 (5 voturi)    
        Si asa mi se pare ca primesc prea mult (Joi, 18 iunie 2020, 6:19)

        Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui gaesseki

        Poate nu am intuiesc corect valoarea puterii de cumparare a 2000+7000-70 lei...
  • +15 (17 voturi)    
    Cum e asta (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:18)

    maferescdeciuma [utilizator]

    "Prin tăierea pensiilor mari nu cresc pensiile mici, pentru că aceste pensii de serviciu sunt plătite de la bugetul de stat, nu din Fondul Național de Pensii, iar banii nu vor merge la ceilalți.

    Buuuuun, dar bugetul de stat si fondul național de pensii, nu tot din banii pe care ii încasează statul de la noi sunt alimentate? Dacă țin merele in doua coșuri, nu contează ca le-am cules din același copac? Nu e normal sa ii dai pensie unuia de 15k euro, nu e normal. Nu e normal sa ieși la pensie la 38 de ani. Cum naiba legea care a instituit pensiile speciale e constituțională, dar orice încercare de a le tăia e neconstituțională. Ne aflam sub dictatura CCR-unui, a Constituției interpretate strâmb. Ne așteptăm de la lup sa renunțe la carne de buna voie.
  • +8 (12 voturi)    
    KWI, dacă vrea intr-adevar (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:25)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Poate face referendum. Apoi parlamentul ar putea avea 2/3 ca să schimbe constitutia astfel ca pensiile (și indemnizatiile!) speciale sa dispara. Dar nu se vrea.
  • +11 (13 voturi)    
    Mi-e scârbă (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:28)

    gogu52 [utilizator]

    Atât am de zis despre asemenea personaje (lepre). Nu vă mai săturați de cât sugeți de la stat???

    A, și îm place poza, se văd bine gușa și fălcile
    • +5 (5 voturi)    
      Sug mult (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:09)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui gogu52

      ca și infratorii pe care magistrații îi apara in calitate de complici
  • +8 (8 voturi)    
    lupul, parul si naravul (Miercuri, 17 iunie 2020, 21:35)

    Ademordna [utilizator]

    Zegrean se dadea uneori moderat in timp ce Dragnea taia si spanzura in justitie.
    Acum isi da complet arama pe fata: https://www.youtube.com/watch?v=rTeObJmb7hQ
  • +11 (13 voturi)    
    specialii cu pensii speciale (Miercuri, 17 iunie 2020, 22:28)

    TrueBlue [utilizator]

    Dl. Zegrean nu poate avea decat opinii subiective pe acest subiect. Cota unica se aplica la salarii, nu la pensii. Toata lumea trebuie sa primeasca pensie conform contributiei. Nu e vorba de pensii mici si pensii mari este vorba de pensii calculate la zecimala dupa zeci de ani de contributii pentru majoritatea populatiei si de pensii "nesimtite", cu mult mai mari, acordate nu se stie cum unei clase devenite privilegiate. Peste toate se mai pune si ca multi din acesti oameni sau breslele din care fac parte nu sunt exemple de profesionalism, integritate, patriotism. Din contra. As fi vrut sa vad in politie, de exemplu, si o lege care sa prevada ca iti pierzi dreptul la pensie daca ai furat.
  • +8 (10 voturi)    
    CCR= Lupul paznic la oi (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:31)

    Fieraru Stefan [anonim]

    Din Constitutia pe care aceasta clica de la CCR zice ca o apara:
    "ARTICOLUL 16
    (1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări."
    De ce voi vreti sa fiti speciali? Toti trebuie sa avem aceleasi drepturi ...Asa ca ori se desfiinteaza pensiile speciale...ori primim toti si pensie speciala.
    Si, in aceeasi ordine de idei...De ce CCR nu se autorecuza? Ei toti au pensii speciale deci nu pot fi impartiali...Pui lupul paznic la oi si astepti la dreptate
  • +9 (9 voturi)    
    19.039 lei pensie medie ? (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:32)

    AxonImpulse [utilizator]

    In contextul in care salariul mediu net este undeva la 3300 - 3400 lei ?
    Cati sclavi angajati in sectorul privat cotizeaza pentru un pensionar "special" ?
    Cum mama dracului sa nu te enervezi cand citesti asa ceva? Ok, pensii "speciale", dar de realitatea economica din tara asta de rahat nu se tine cont absolut deloc ?

    "În România există și salarii de 20.000 de lei, chiar salarii de 10.000 de euro" - posibil sa existe, dar probabil ca le numeri pe degete. Asta e referinta ? Salariile de 10000 de euro ? Crapa-v-ar capul de capuse bolsevice !
  • +6 (6 voturi)    
    justa așezare a sarcinilor fiscale (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:34)

    AdrianBorza [utilizator]

    Daca sarcinile fiscale trebuie sa fie juste, fiecare cetatean sa plateasca o suma egala, indiferent de venituri. Egalitate pana la capat.
  • +7 (7 voturi)    
    Tataie, mare ineptie pronuntasi... (Miercuri, 17 iunie 2020, 23:36)

    morometu [utilizator]

    Pai bugetul asigurarilor sociale se imprumuta mereu din bugetul de stat. Banii matale din pensia nesimtita vin de la bugetul de stat si impozitul pe venituri din pensii se vor duce tot la bugetul de stat. Adica de unde se fura pentru pensii fara contributivitate! La bugetul de stat vor ramane mai multi bani pentru infrastructura, spitale, scoli, gradinite, investitii...
    • +3 (5 voturi)    
      Tataie la 45 de ani (Joi, 18 iunie 2020, 8:30)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui morometu

      sau poate 50 sau 52 în cel mai rău caz...
  • +5 (5 voturi)    
    HotNews, de ce nu e accentuata DIFERENTA (Joi, 18 iunie 2020, 0:54)

    jorj_bv [utilizator]

    NECONTRIBUTIVA?

    Aflu ca se impoziteaza doar diferenta necontributiva ...
    Asta inseamna sa zicem ca din 30 mii cat are probabil brut unul de la CCR, inainte lua 27200.
    Iar acum probabil ca macar 5-7mii contributiv (salarii enorme, chiar daca doar pentru o perioada).
    Sa pp doar 5 mii contributiv ( 4 puncte de pensie ) :
    2000
    3000 -10% = 2700
    2000 basca de la parlament
    5000 - 10% = 4500
    18000 - 85% = 1530
    Deci ramane cu 12730, nu e chiar 85%, dar tot e 60%
  • +3 (5 voturi)    
    toată situația (Joi, 18 iunie 2020, 2:11)

    Fu Thien Zbang [utilizator]

    asta se datorează psd,pnl,udmr,alde,pmp!
    să vă aduceți aminte când votați!
  • +3 (5 voturi)    
    Impozitarea pensilor speciale incalca Constitutia (Joi, 18 iunie 2020, 2:12)

    danmarian [utilizator]

    Pai - daca este asa D-le Zegreanu pensile speciale TREBUE IMEDIAT DESFINTATE - Ele incalca ORICE LEGE si Constitutia ! Prin definitie PENSIA : este reintoarcerea la individul retras de la munca a ceea ce a CONTRIBUIT CAT A MUNCIT ! In consecinta Pensile Speciale SUNT FURT CURAT ! Si FURTUL - chir sub forma de pensie speciala este PEDEPSIT DE legile organice ale statului pintocmite pe baza Constitutiei !! Va este CLAR D-le Jurist ?
  • 0 (4 voturi)    
    O soluție simplă și imediată (Joi, 18 iunie 2020, 2:52)

    Amerlocu [utilizator]

    Statul poate invoca deficitul bugetar și poate amâna plata lor ca-n Rusia oe decenii. Deficitul va fi tot acolo timp de decenii. Până atunci se mai răresc și pensionarii speciali. Iar morții nu primesc pensie
  • +4 (6 voturi)    
    din strafundurule dioptriilor lui (Joi, 18 iunie 2020, 3:07)

    byebyeNomore [utilizator]

    bine; eu zic, nimeni sa nu stea linistit cind unu' cu pensie speciala isi da cu parerea despre pensii speciale... (am crezut o secunda ca avem un aliat impotriva politicienilor infractori, cind colo este de fapt un batrinel bine hranit care se plictiseste acasa cu nepotii si vine sa se bage in seama pe la televiziuni, si sa'si adauge si putina faima la purcoiul special de bani, care'l ia fara sa fii contribuit nici un leu... macar justita a produs oameni care o pazesc bine... bravo zegrene... iese la suprafata calitatea umana, cirpele se transforma in rime si tot asa pina la dragnea, ccr si acolitii din mafie)
  • +7 (11 voturi)    
    Mergeti la vot (Joi, 18 iunie 2020, 6:17)

    radu222 [utilizator]

    Pensiile speciale au fost date prin legea 303/2004 pt. magistrati si prin legile nr. 205/215, nr. 16/215, nr. 83/2015, nr. 130/2015 pt. alte categorii samd. Vedeti ca pensii speciale s-au dat de PSD (avea majoritate in parlament si avea si guvernul). Trageti concluzia: ati ales psd, ne-am facut robi pe viata, nu cred ca acum se va aproba impozitarea pensiilor speciale. Singura speranta este sa nu mai fie PSD majoritar in Parlament, atunci se poate face ceva. Asa ca, fiti atenti pe cine votati.
  • +6 (6 voturi)    
    Las-o moarta (Joi, 18 iunie 2020, 6:49)

    tontu [utilizator]

    Ce putea zice mos Gusty cand el insusi beneficiaza de o pensie nesimtita. Oare cand vorbim de o majorare a pensiilor cu 10% si pensia lui creste cu vreo 500 de lei, iar a unui amarastean doar cu 100 de lei nu vorbim de o discriminare? Cand la fiecare majorare de pensie, procentual egala pentru toti, prapastia intre cei cu pensii mari si cei cu pensii mici se adanceste oare nu e tot discriminare?
  • +3 (5 voturi)    
    Eu sunt de acord (Joi, 18 iunie 2020, 7:08)

    Mirobo [utilizator]

    cu un tratament special ,chiar și sub forma unei plati unice,anuale sau lunare.
    Problema rezidă în motivație.
    Activitatea desfășurată a avut un impact pozitiv asupra bunului mers a justiției (în cazul de față) ?
    Eu zic că nu.Atât timp cât nu sunt găsiți vinovați și condamnați TOȚI cei care au prejudiciat statul prin diverse acțiuni,inclusiv lovitura de stat,mineriadă,abuzuri grave soldate fără confiscări (iată de fapt sursa unor venituri extra) de ce să fii beneficiarul acestor plăți?
    Pentru că se poate.De aia.Ei fac legile.Orice încercare de a opune rezistență atrage cu sine confecționarea unui/unor dosare penale și imlicit condamnarea la închisoare (vezi cazul Liviu Dragnea).
  • +3 (7 voturi)    
    Mita (Joi, 18 iunie 2020, 7:19)

    Mircea11 [utilizator]

    Pensiile speciale inseamna MITA !
    Este o mita in dauna cetatenilor obisnuiti.
  • +4 (6 voturi)    
    ai vrea tu (Joi, 18 iunie 2020, 7:24)

    utilizator22 [utilizator]

    Spune Constituția ca unii pensionari sunt mai speciali decât alții și ca poț primi drepturi banesti fără contribuții? Iar salariile de care vorbești reprezintă contravaloarea unei munci prestate și sunt impozitate cf legislației in vigoare.Pensia ta , spre deosebire de salariu, este un furt.
  • +3 (3 voturi)    
    Are dreptate Zegrean. TREBUIE sa fim cu ochii in 4 (Joi, 18 iunie 2020, 8:19)

    Alex735 [utilizator]

    Cand parlamentul e in sesiune trebuie sa fim
    nelinistiti. Nelinistiti in sensul ca cine stie ce legi se mai voteaza..
  • +5 (5 voturi)    
    TOTAL GRESIT (Joi, 18 iunie 2020, 9:05)

    jidanul [utilizator]

    Total gresit, d-le Augustin Zegrean, infiintarea si existenta pensiilor speciale sunt anticonstitutionale, imorale, ilegale si abuzive pentru ca incalca principiul contributivitatii care se aplica celei mai mari parti a celor deveniti pensionari, pentru ca sunt imorale, pentru ca creaza dezecilibre si discriminari sociale si creaza privilegii absolut nemeritate unor categorii socioprofesionale asa zis privilegiate. La fel este si in cazul cumulului salariu-pensie pentru cei angajati pensionarii din absolut toate institutiile Statului Roman, companii de stat, agentii, autoritati, CCR, BNR si oricare alta. Cine lucreaza in orice institutie a Statului Roman trebuie sa aiba un salariu conform pregatirii si atributilor care ii revin din fisa postului dar, nu trebuie ca la pensie sa fie privilegiat in mod "special". Daca Romania se prezinta azi asa cum este, in prezent, absolut nimeni din institutiile Statului Roman, companii de stat, agentii, autoritati, CCR, BNR si oricare alta institutie, nu poate pretinde ca este "special", pana cand romanii vor trai, in special, foarte bine si pana cand Romania se va prezenta, cel putin 99%, perfect, adica sa fim 99% din Elvetia, din Luxemburg si atunci de-abia putem sa incepem sa ne gandim daca in institutiile Statului Roman e vreun roman special, in adevaratul sens al cuvantului.
    • +5 (5 voturi)    
      ccr capata un tupeu fantastic (Joi, 18 iunie 2020, 9:25)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      deci a facut praf justitia prin multe solutii NECONSTITUTIONALE (vezi cazul Kovezi, conflictele de interese rezolutionate intotdeauna in favoarea psd etc)
      apoi cand CEDO i-a atras atentia au inceput sa se disculpe, sa spuna ca CEDO nu are atributii sau CEDO a gresit (deci e ca si cand tribunalul de sector ar spune ca ICCJ a gresit). si au dat repede amenzile ilegale ca sa distraga atentia.
      apoi declara orice masura care ii poate afecta negati neconstitutionala (desi e conflict de interese sa-ti dai cu parerea in ceva ce te afecteaza direct) si mai au si tupeu sa urle pe la TV!

      dar normal ca au tupeu... psd le-a dat drepturi practic nelimitate in aceasta tara!
  • +4 (4 voturi)    
    pai (Joi, 18 iunie 2020, 9:18)

    liviu_ [utilizator]

    va rog sa-mi aratati articolul care spune asta!
    nu dealta dar tomania a avut impozit progresiv si nu s-a crizat CCR....

    hai plimbati ursul. Eram sigur ca o sa gasiti voi o chichita ca doar sunt pensiile VOASTRE in joc... dar stau si ma intreb:

    sa te pronunti intr-o sentinta care te afecteaza DIRECT nu incalca tovarase constitutia?!

    ce faceti voi ca sa meritati pensie speciala?!
    pensia speciala e ceva pentru oamenii care ies prea devreme la pensie din cauza serviciului (le afecteaza sanatatea): militari care au fost pe front, mineri etc... voi ce scuza aveti?! nu-mi spune ca munca de birou te afecteaza ca altfel fac si eu cerere pt pensie speciala !

    daca baga impozitul global progresiv ce scuza penibila o sa mai gasiti ma capuselor?!
  • +6 (6 voturi)    
    PS: (Joi, 18 iunie 2020, 9:20)

    liviu_ [utilizator]

    tovarase vezi ca nu e cota unica de 16%. s-a modificat si e 10% si sub anumit prag e 0... nu erai judecator ma?! nu trebuia sa stii legile?!

    si apropos... pensia e diferita de salariu... nu delata dar a fost o perioada in care pensiile nu erau impozitate si nu a zis nimeni ca ar fi neconstitutional pt ca salariile sunt impozabile. invers d c se poate?!

    cam maleabila constitutia asta in functie de interesele celor care decid constitutionalitatea!
  • +5 (5 voturi)    
    legea oamenilor "speciali" nu incalca constitutia? (Joi, 18 iunie 2020, 9:22)

    MirceaIo [utilizator]

    Faptul ca in Romania exista o lege in care se spune ca unii oameni sunt mai speciali decat altii nu inseamna incalcarea constitutiei? Cu ce este mai special un securist, un magistrat sau un politist decat un om care munceste in agricultura? E mai special ca poate fura cat vrea si nu ii face nimeni nimic!
  • +3 (3 voturi)    
    urs (Joi, 18 iunie 2020, 9:22)

    Ilidia [utilizator]

    Tine cu ursul...
  • +5 (5 voturi)    
    Nesimtite sunt pensiile mari (Joi, 18 iunie 2020, 9:38)

    mmagic [utilizator]

    Ce face ca tu mosneag care nu munceste sa meriti sa te indopi si sa te distrezi din munca celor tineri cu miile de euro lunar?
    Trebuie un echilibru in societate.
    Oricum sunt mult prea multi pensionari pe care societatea si cei tineri sunt obligati sa ii intretina.
    Ce aduci tu bun lumii cu aceste pensii uriase? Cand tu esti invidiat chiar si de cei mai bine platiti tineri, dar tu nu produci.
    Nimeni oricat de mult a muncit in viata lui nu merita sa primeasca mai mult de 10 ori decat altcineva. Daca se intampla este furt, cu atat mai mult cand tu nu mai muncesti.
    Sa maresti toate pensiile mici inseamna o incarcare a bugetului mult prea mare.
    In Romania se poate trai bine cu 7000 ron lunar, v-a lasat mai mult decat meritati.

    La gunoi cu toate pensiile exagerate!
  • +5 (7 voturi)    
    MOȘULE (Joi, 18 iunie 2020, 9:39)

    BehehePapu [anonim]

    Moșule ești cu un picior în groapă. Ce faci cu atâția bani ?. Pe lumea ailaltă totul e gratis !
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 18 iunie 2020, 11:06)

      Dor-El [utilizator] i-a raspuns lui BehehePapu

      "Precum in cer asa si pe pamant".
      Iaca ca nu pare sa fie gratis. Iti trebuie bani si pe lumea cealalta.
  • +6 (6 voturi)    
    MOȘULE.... (Joi, 18 iunie 2020, 9:48)

    BehehePapu [anonim]

    Moșule, de ce impozitul pe suma câștigată la LOTO e de 25% ? Cum rămâne cu cota unică de impozitare de 16% ? Mă tem că mănânci hândel.
  • +7 (7 voturi)    
    Coruptia morala a magistratilor (Joi, 18 iunie 2020, 10:34)

    Metec [utilizator]

    E cel putin intristator sa vezi juristi precum domnul Zegrean, judecatorii ICCJ sau CCR, ca sa nu mai vorbesc de magistratii ordinari, cum schingiuiesc logica si principiile Dreptului pentru a-si apara privilegiile!
    Aceasta atitudine este, pentru mine, explicatia stagnarii cronice a statului de drept, in Romania. Atata vreme cat magistratii isi vad interesul personal deasupra principiilor mari de drept, precum nediscriminarea, egalitatea juridica, proportionalitatea, etc., nu vom avea Justitie si nu vom avea Stat de Drept. Am zis.
  • +1 (1 vot)    
    Cand v-au DAT (Joi, 18 iunie 2020, 12:32)

    sipu [utilizator]

    tot asa de nelinistiti erati !!!?
  • +2 (4 voturi)    
    Vrem egalitate în fața legii: (Joi, 18 iunie 2020, 12:33)

    nick24 [utilizator]

    ARTICOLUL 16
    (1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări."

    art. 56 prevede "asezarea justa a sarcinilor fiscale"
    inseamna ca cei care au acceasi pensie trebuie sa fi platit aceleasi taxe si impozite. daca cei care au pensii speciale au contribuit mai putin la cheltuielile publice decat cei care au o pensie normala de aceeasi valoare, insemnaa ca sarcinile fiscale nu sunt asezate just si ca unii au sarcini fiscale mai mari ca sa ia o pensie de aceeasi valoare ca a "specialilor".

    Adică unii lucrează și li se calculează pensia cu formula X , altora cu formula Y și e constituțional.
    Unii au impozit X pe venit și alții au X ( până la 7000 lei ) și Y pe ce depășește și e neconstituțional, de ce?

    Concret la 6000 lei salariu brut de încadrare, pensia normală e max 2000 lei, deci 25%
    la 15 000 salariu brut special de încadrare, pensia specială e de 22 000 lei deci 200% față de brut și 300% fată de net. Așa E CONSTITUȚIONAL?

    Altfel incalca independenta justitiei?

    Să nu uităm că odată cu mutarea impozitelor la angajat, salariile brute au crescut f mult. Consecința? La Pensiile normale nu s-a observat NICIO schimbare, matematic totul e ca înainte, DAR la pensiile speciale care se calculează ca fiind 80% salariul brut plus toate jmecheriile din ultima lună sau la alții din media pe ultimile 12 luni, a fost o creștere imensă.
  • +2 (4 voturi)    
    Logica bună doar ptr a își apară interesele financ (Joi, 18 iunie 2020, 12:42)

    Gecaba [utilizator]

    Oamenii sunt egali în fata legii, asta presupune ca ori avem toți pensii speciale ori nu are niciunul.
    Pensiile speciale sunt plătite de la bugetul de stat, nu din fondul de pensii. Pai bugetul de stat este folosit ptr binele întregii societăți, nu a unei paturi de indivizi
    Impozitul pe salarii este unic. De acord, aici vorbim nu de impozitarea salariilor, ci de impozitarea unui venit pe care nu îl câștigi din munca. Este ceva ce ți s-a dat la un moment dat, din anumite considerente care acum nu mai sunt actuale.

    Logica acestui individ și a clicii pe care o apară, inclusiv a oamenilor legii, este asa de trasa de par, încât iese la iveala toată mizeria din sistemul acesta suprastatal.
  • -1 (1 vot)    
    Mini-me ul lui Basescu (Joi, 18 iunie 2020, 14:43)

    asd555 [utilizator]

    Omul asta nu are pic de rusine. Dupa ce a fost marioneta lui Basescu ani de zile, face la fel ca stapinul lui, emitind cu condescendenta pareri inepte pe canalele media care sunt dispuse sa il publice dupa ce vremea lui a apus. Desigur ca pensia domnului Zegrean este o pensie de "serviciu". Nu are nimic special, speciale sunt doar serviciile pe care le-a prestat pentru marele lui protector cu privirea crucis ca si el...
  • +3 (3 voturi)    
    Augustin Zegrean (Joi, 18 iunie 2020, 15:08)

    Ibit [utilizator]

    Augustin Zegrean , o fi auzit de art. 16 din Constitutia Romaniei , care spune ca NIMENI nu este mai presus de lege ?
    Dar de principiul CONTRIBUTIVITATII o fi auzit ?
    Dupa Zegrean , pensiile speciale nu sunt nesimtite !
    Dar beneficiarii , printre care se numara si el ?
  • +1 (1 vot)    
    Augustissime Zegrean, (Joi, 18 iunie 2020, 19:01)

    EllenaS [utilizator]

    Ce tot invoci că ”este încălcată Constituția” prin Legea adoptată ieri de deputați? Nici vorbă de încâlcare a Legii Fundamentale! S-A INTERPRETAT LEGEA! N-ai spus tu că măreția Dreptului constă în interpretarea legilor? Du-te învârtindu-te, fățarnic ce ești!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by