Cât ar trebui să coste un loc de parcare de reședință în București și care e legătura dintre preț și haosul din trafic

de Vlad Popovici, Gabriel Bejan     HotNews.ro
Joi, 5 martie 2020, 9:48 Actualitate | Esenţial


Trafic în București
Foto: Profimedia
​Primăriile din București închiriază parcări de reședință la prețuri modice, ceea ce, consideră specialiștii în mobilitate urbană, este o greșeală care contribuie la traficul infernal din Capitală.

„Automobilul personal este un bun privat și firesc ar fi să fie parcat într-un spațiu privat”, consideră Mihaela Negulescu, doctor în mobilitate urbană și profesor la Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu” din București.

Luată ca atare, declarația de mai sus poate ridica serioase semne de întrebare. Cum adică, dacă trăiesc într-un oraș cum este Bucureștiul, nu am voie să-mi parchez mașina pe domeniul public? Atunci de ce mai plătesc taxe și impozite administrațiilor locale?

Realitatea este însă mult mai complicată și, evident, nu avem doar două variante de răspuns.

În esență, nu le poți cere tuturor proprietarilor de mașini să-și cumpere propriile locuri de parcare (în primul rând, nu ar avea de unde), așa cum nici nu este obligatoriu ca domeniul public al orașului să fie tăiat în felii și împărțit cu generozitate locuitorilor care au autoturisme.

Până la urmă unde se oprește dreptul nostru de a pretinde o bucată din spațiul celorlalți? Și dacă-l pretindem, cât suntem dispuși să plătim pe el?Pentru că, vrând-nevrând, tot ajungem la bani.

O parcare de reședință în București, mai ieftină decât o șaorma



Parcări de reședință din zona Unirea, „protejate” cu dispozitive de blocare și lădițe de pâine

În acest moment, în Capitală există aproximativ 250 de mii de locuri de parcare de reședință. Este vorba despre acele parcări dintre blocuri, de pe marginea străzilor sau chiar de pe trotuare care au fost închiriate cetățenilor care locuiesc în zonă de administrațiile domeniului public (ADP) din cele șase sectoare.

În multe situații, amenajarea acestor locuri pe trotuare au generat scandaluri pentru că s-au tăiat copaci sau au fost ocupate părți importante din trotuarele destinate pietonilor.

Procedura administrativă e simplă: în fiecare an, cetățenii care au închiriat deja un loc de parcare merg la ADP-uri cu câteva acte (cartea de identitate original şi copie, certificatul de înmatriculare al autoturismului cu ITP la zi, original şi copie, și contractele de comodat/leasing, dacă e cazul) și li se reînnoiește automat contractul pe încă un an.

Condiția e că nu pot primi mai mult de un loc de parcare pe apartament.

În acest moment, sumele cu care sunt închiriate aceste parcări diferă în funcție de zonă și de sector, de la 37 lei/ an până la 77 de lei/ an (pentru zona centrală, de exemplu).

Altfel spus, bucăți din domeniul public sunt cedate unor bucureșteni pentru aproximativ un euro și ceva pe lună. În varianta cea mai scumpă. Pentru comparație, un loc de parcare privat la Pasajul subteran Obor, de exemplu, costă 380 de lei pe lună.

Ce mai trebuie spus aici este că posesorii locurilor de parcare închiriate de la primării se comportă aproape discreționar cu acestea. Unii și le-au marcat cu plăcuțe pe care scrie „Loc plătit”, alții le-au ocupat cu dispozitive de blocare (deși legal nu ar avea voie), astfel încât să nu poți parca acolo atunci când ei sunt plecați cu mașina.

De asemenea, posesorii pot să te reclame la Poliția locală dacă le-ai ocupat locul și, din punct de vedere legal, dreptatea e de partea lor.

S-a ajuns chiar la situații absurde, în care unii cetățeni au recurs la tot felul de practici de „rezervare”, de la borduri, bidoane cu apă sau scaune de plastic.

În curând, în București, vor fi mai multe mașini decât oameni




Și acum să ajungem la situația complet anapoda în care se află Capitala în ceea ce privește relația cetățeni-mașini. În București sunt acum înmatriculate peste 1.4 milioane de mașini, la doar 1,8 milioane de locuitori.

Bucureștiul este în topul celor mai aglomerate orașe din Uniunea Europeană și al 14-lea în lume. Aproximativ 23 mii de români mor prematur în fiecare an din cauza poluării aerului, conform Observatorului Român pentru Sănătate, citat de PressOne. Cei mai mulți sunt din București.

Se vorbește, deocamdată prea timid, despre drumul înfundat pe care a luat-o Bucureștiul în ceea ce privește mobilitatea urbană, în contextul în care nu se vede la orizont nicio soluție viabilă pentru a beneficia de o infrastructură de transport adecvată. Infrastructură care, chiar dacă s-ar construi la un moment dat, spun specialiștii, nu are nicio șansă să țină pasul cu creșterea exponențială a numărului de mașini personale.

În acest context se ridică pe bună dreptate întrebarea: cât de sănătoasă este subvenționarea de către administrațiile locale a locurilor de parcare de reședință? Descurajează locurile de parcare ieftine folosirea mașinii personale?

Într-un an cu alegeri locale, este imposibil să te aștepți ca o astfel de problemă să fie ridicată de primarii de sectoare. Sau de primarul general Gabriela Firea, ce tocmai a renunțat la taxa Oxigen de frica alegătorilor. Dar să vedem ce spun specialiștii.

Am stat de vorbă cu doamna arhitect Mihaela Negulescu, doctor în mobilitate urbană și profesor la Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu” din București despre cum se împacă nevoia orașului de a avea mai puține mașini pe străzi, cu nevoia proprietarilor de a avea unde să-și lase autoturismele.

„Unul dintre obiectivele majore ale politicilor de parcare este diminuarea parcării pe stradă, pentru recuperarea unor importante resurse de teren şi reamenajarea spaţiului public, cu beneficii de estetică urbană şi calitate a locuirii.

Acest lucru nu se poate însă face dintr-o dată, ci treptat și diferențiat în diversele zone urbane, în funcție de caracteristicile lor, de obicei începând cu zona centrală. Într-o etapă de început şi în contextul unui indice de motorizare uriaş, cum este cel al Bucureştiului, pentru reducerea parcării pe stradă trebuie să se construiască alternative de parcare a volumului mare de automobile: parcări multietajate, supra/subterane”, ne-a explicat Mihaela Negulescu.

„Automobilul personal este un bun privat și firesc ar fi să fie parcat într-un spațiu privat”




Totodată, Mihaela Negulescu este de părere că posesorii de automobile greșesc atunci când pretind că locurile de parcare li se cuvin gratuit sau pe sume mici:

„Cetăţenii cred şi pretind că administraţia publică este obligată să le asigure locuri de parcare, dar acest lucru nu este adevărat. Automobilul personal este un bun privat şi firesc ar fi să fie parcat într-un spaţiu privat, propriu sau închiriat. Admiţȃnd însă că în contextul actual acest lucru nu este posibil decȃt parţial, trebuie înţeles că, aşa cum noi înşine nu putem locui în spaţiul altcuiva gratuit, nu putem pretinde nici ca automobilul nostru să fie parcat gratuit în spaţiul altcuiva, privat sau public.

Aşa cum noi plătim o chirie la preţul pieţei (în funcţie de zona şi valoarea clădirii pe care o închiriem), aşa şi parcarea automobilului pe stradă trebuie să se facă plătindu-se valoarea reală a utilizării spațiului de parcare, în funcţie de locaţia, caracteristicile şi valoarea zonei.”

În niciun caz sumele pe care care primăriile le cer acum pentru locurile de parcare nu sunt corecte, susține Mihaela Negulescu:

„Suma pe care aţi menţionat-o, de 77 lei/an, este net sub valoarea reală a utilizării unui loc de parcare în spaţiul public, în zone dens construite, cum ar fi ansamblurile de locuinţe colective, de exemplu. Este o sumă infimă pentru utilizarea unui spaţiu public limitat şi preţios a cărui vocaţie reală nu este găzduirea unor obiecte private, cum sunt automobilele, ci amenajarea şi utilizarea într-un mod benefic întregii comunităţi.”

Cele trei motive pentru care este greșită „subvenționarea” locurilor de parcare de reședință



În opinia Mihaelei Negulescu există trei motive pentru care modul actual de gestionare a locurilor de parcare de reședință este greșit.

„În primul rând, este un mod de a „subvenţiona" din bani publici (cu sumele neîncasate din cauza sub-tarifării), parcarea unui bun privat, deşi nu există niciun argument pertinent pentru acest tip de subvenţie. O excepţie corect argumentabilă este parcarea gratuită a automobilelor persoanelor cu mobilitate redusă.

În al doilea rând, este un mod de a discrimina pietoni, copii, persoane în vȃrstă, ne-posesori de automobile, cărora nu li se respectă dreptul la spaţii de circulaţie de calitate, spaţii de joacă, spaţii verzi, piaţete comunitare, la o calitate a locuirii în general, care sunt în deficit din cauza alocării unei ponderi mult prea ridicată de spaţiu public automobilelor.

În al treilea rând, este un mod de a bloca un firesc mecanism de piaţă care poate conduce la reglarea treptată a situaţiei: apariţia investitorilor privaţi care să vină cu oferta de parcare alternativă în contextul imensei cereri de parcare existentă, la costul real şi corect al utilizării unui spaţiu de parcare, în afara spaţiului public.

Faptul că, deşi există o astfel de cerere imensă de parcare, nu apare oferta privată care să o satisfacă se explică prin faptul că există concurența spaţiului public utilizabil gratuit sau cu costuri simbolice, cum este taxa aceasta de 77 ron/an, foarte mult sub valoarea reală a utilizării a 15 mp de spaţiu stradal. În acest context, nu apar suficienţi investitorii privaţi care să construiască parcări multietajate, riscȃnd să-şi vadă afacerea falimentată.”

Mihaela Negulescu a menționat și faptul că un cost al utilizării unui loc de parcare de pe stradă ar trebui să fie mai ridicat decât costul utilizării unui loc de parcare dintr-o parcare supraetajată, dar a vorbit și despre faptul că investitorii privați nu pot concura cu prețurile practicate de ADP:

„În ţările cu politici de parcare pertinente, costul de utilizare a unui loc de parcare pe stradă este mai mare decȃt cel al utilizării într-o clădire multietajată. Prin urmare, tariful parcării pe stradă ar trebui să fie puţin mai mare decȃt preţul de rentabilizare a unei parcări multietajate.

Trebuie calculat acest cost de rentabilizare dar, din cȃte ştiu, acesta ar fi în jur de 200 - maxim 300 lei (50-60 Euro)/lună. Pe an, un astfel de abonament ar fi, probabil, în jur de 2500–3000 lei (500-650 euro).

Dacă îl comparăm cu cei 77 lei (15 euro), putem înţelege dimensiunea sub-tarifării care înseamnă nu numai descurajarea apariţiei alternativelor nefinanţate din bani publici, ci şi sume imense de bani care nu alimentează bugetul local, sau, şi mai bine, un posibil „buget de mobilitate" alocat altor investiţii în domeniul mobilităţii, benefice pentru comunitate (cum ar fi crearea de piste de biciclete, reamenajări de spaţii pietonale, subvenţionarea transportului public etc).

Sigur, acest cost pare uriaș pentru o populație obișnuită să dispună gratuit de spațiul public, dar este cel real, cel puțin pentru zonele dense și pentru zona centrală. Nu cred că s-ar putea încă aplica o astfel de tarifare peste tot, dar trebuie avute în vedere zonele cu deficit acut de locuri de parcare, zonele în care calitatea spaţiului public este foarte importantă şi care au în general o foarte bună deservire cu transport public. Tarifarea trebuie deci să fie diferenţiată în funcţie de zonă, de obicei pe coroane concentrice, în centrul oraşului şi în jurul său.”

Există și prin alte țări totuși abonamente pentru zonele rezidențiale, conform Mihaelei Negulescu, însă tendința este de a descuraja cetățenii să utilizeze mașina personală:

„Parcarea rezidențială se face și în alte țări pe baza unor abonamente în general cu costuri mai reduse pentru rezidenții zonei, dar este limitată și redusă treptat, pentru excedentul de vehicule neexistând decât alternativa apariţiei parcărilor multietajate, private.”

În final, aceasta a încheiat și cu câteva exemple de bună practică:

„Lucrurile nu sunt simple, nici uşor de asumat de edili cu interese electorale, nici uşor de acceptat de populaţie. Politica de parcare este un mecanism care se reglează fin acţionȃnd diverse pȃrghii: tarifare diferenţiată, construirea de parcări multietajate, reducerea numărului de locuri de parcare pe stradă etc, toate acestea în contextul mai complex al unei politici integrate de mobilitate care să conducă la diminuarea nevoii de automobilitate, de posesiune a unei maşini şi de parcare a acesteia.

Sistemele de car-sharing şi car-rental pot fi, de asemenea, o alternativă pentru automobilul personal. Creşterea pertinentă a tarifării parcării pe stradă ar avea mai multe efecte benefice pe care le-am menţionat: apariţia alternativelor multietajate şi reducerea ei treptată, ameliorarea spaţiului public.

Un alt efect pe care l-a avut tarifarea corectă a parcării în alte oraşe cu un transport public bine dezvoltat (Paris, Londra, Viena etc.), prin scumpirea posesiunii unui automobil (care stă parcat în medie peste 90% din timp), a fost reducerea ratei de motorizare, de la circa 600 vehicule/mia de locuitori, la circa 350 vehicule/mia de locuitori”, ne-a mai declarat Mihaela Negulescu.

Ce se mai face prin alte orașe europene pentru descurajarea mersului cu mașina



Imagini din Stockholm via Profimedia Images

Politica din ultimul deceniu din marile orașe civilizate este de a descuraja deplasarea cu mașina personală. În primul rând, taxele au fost majorate. Apoi, conducătorii de autoturisme au fost nevoiți să-și parcheze mașinile doar în parcări supraterane și subterane special amenajate, în timp ce parcarea automobilelor la întâmplare a devenit ilegală.

În multe orașe din străinătate mai poți parca pe unde apuci doar dacă te deplasezi cu bicicleta sau, în anumite zone, cu motocicleta/scuterul.

Un studiu interesant al Institutului pentru politici de transport și dezvoltare (Institute for Transportation and Development Policy - ITDP), un ONG american, ne arată câteva reglementări de succes aplicate încă din urmă cu un deceniu în mai multe orașe europene.

Iată câteva exemple interesante.

De exemplu, în Stockholm și Copenhaga este permisă gratuit parcarea vehiculelor „curate”, adică a autovehiculelor electrice. Asta e o modalitate de a încuraja achiziționarea de vehicule electrice sau cele cu emisii reduse. Sigur, nu e o măsură care va dura la nesfârșit, pentru că spațiul e limitat.

În Paris, Stockholm, Copenhaga și Amsterdam, locurile de parcare destinate motocicletelor au fost gratuite. Așadar, s-a încercat, treptat, să se reducă utilizarea automobilelor. Sigur, altă măsură care nu poate să reziste pe o perioadă de timp nelimitată, dar e un început.

Bineînțeles, în toate orașele europene civilizate s-au construit, fie din bani publici, fie din parteneriate public-private, parcări subterane sau supraterane cu plată. Și, firește, autoritățile au oferit cetățenilor diverse alternative pentru a se deplasa mai rapid dintr-un punct în altul.

În Barcelona, spre exemplu, toate veniturile generate de taxele de parcare sunt folosite pentru operarea și întreținerea unui sistem de închiriere de biciclete.

În Amsterdam, aproape toate plăcuțele de înmatriculare sunt digitalizate, fapt care permite ca toate vehiculele să fie monitorizate.

În concluzie, fără decizii dure și (poate nepopulare) luate de administrațiile locale, e puțin probabil să reușim chiar și pe termen lung, să rezolvăm problema traficului din București. Iar una dintre aceste măsuri se referă la parcările de reședință.

Întrebarea este ce primar și-ar asuma însă o măsură atât de nepopulară?

Până nu se va trece la fapte concrete, Bucureștiul rămâne tot un oraș supraaglomerat în care nu-ți rămâne decât să te cerți cu vecinul pentru locul de parcare pe care plănuiești să-ți parchezi mașina diseară. Sau mâine seară. Și așa mai departe.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















50039 vizualizari

  • -1 (83 voturi)    
    Avem si noi prostii nostrii Mari Ctitori (Joi, 5 martie 2020, 10:33)

    Ponta [utilizator]

    Doamna Negulescu este picata de pe alta planeta.
    Doamna Doctor in mobilitate urbana trebuia sa iasa cu gura mare ince da acum 20 ani si sa sustina constructia de locuri de parcare.
    Au fost si sunt destule maghernite in Bucuresti care pot fi demolate fara discutie si acolo construite parcari cu cateva niveluri sub si supraterane.
    Dar este mult mai usor sa te afirmi dand din gura intr-un interviu obscur in loc sa te iei de piept cu primarii din Bucuresti.
    Dar asa ne place noua cand avem titluri gen Doctor, Super Doctor etc., etc., sa iesim si sa bravam doar din gura.
    Bucurestiul arata ca o maghernita a secolului 18, cu cartiere mizerabile, debandada in trafic, semnalizari rutiere unele "fantastice tare", si asa mai departe.
    IESI CUCOANA SI BATE-TE CU FIREA SI CEILALTI MAGLAONI DIN PRIMARII ASTFEL INCAT SA DAM O ALTA FATA ACESTEI CAPITALE EUROPENE,DACA INTR-ADEVAR O DORIM ASTFEL.
      #showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment
  • -19 (59 voturi)    
    vad ca (Joi, 5 martie 2020, 10:43)

    andrei1245 [utilizator]

    apar guri din ce in ce mai multe care casca in favoarea intereselor celor bogati.vor sa pape de la muritorul de rand banuti, nu se simt bine daca ceva este convenabil trebuie inrobit cetateanul.

    cica nicusor lanseaza si el ideea cu vezi cum e parisul hai sa desfiintam parcarile de resedinta. declar aici ca votez cu firea in secunda doi daca nicusor pedaleaza cu ideea asta nebuna
      #showComment#showComment#showComment#showComment
  • -6 (52 voturi)    
    parcare (Joi, 5 martie 2020, 10:48)

    MartaPop [anonim]

    O tampenie de articol.
    Sa se duca ei sa plateasca taxa dubla de parcare daca sunt asa bogati.Nu scrie nimic de Bulgaria in articol cand noi avem salarii comprabile cu ei nu cu Olanda sau Austria
    Sa ne lase pe noi un pace. Ei au drumul deschis catre tarile acelea minunate
      #showComment#showComment#showComment#showComment#showComment
  • -8 (28 voturi)    
    dupa ce-au injurat-o pe firea (Joi, 5 martie 2020, 10:49)

    Stefan534324 [utilizator]

    ca vrea sa taxeze masinile, acum s-au gasit toti sa ne spuna ce rele sunt. Mi-e sila.
      #showComment#showComment
  • +4 (28 voturi)    
    Parcarea de resedinta este de fapt prima problema (Joi, 5 martie 2020, 10:50)

    pedepsitorul [utilizator]

    Cultura vietii la bloc s-a schimbat in rau si datorita acestor lorcuri de parcare de resedinta.

    Cresterea pretului va indreptatii beneficiarii favorizati sa devina mai agresivi in protejarea locului plus ca va creste coruptia in procesul de atribuire!

    Cresterea taxei pt parcarea de resedinta va influenta dezvoltarea de parcari private supraetajate (60euro /luna/10mp * 10 locuri *12 luni = 7200 euro /an bani cash … interesant
    Parcarile private aproape ca o sa compenseze numarul de masini a celor care renunta la masina nepermitandu-si taxa.

    Cresterea preturilor taxei in colaborare cu vechimea blocurilor comuniste agglomerate vor creste numarul celor care aleg sa se mute in zonele limitrofe oraselor, lucru care va creste numarul masinilor in traffic!

    Deci solutia de crestere a taxei de resedinta nu va rezolva nimic!
      #showComment#showComment
  • +11 (19 voturi)    
    complet gresit (Joi, 5 martie 2020, 10:53)

    martel55 [utilizator]

    daca va uitati prin parcarile de care vorbiti, veti vedea ca in general 50% sau mai mult din locuri sunt tot timpul ocupate, asta insemana ca proprietarii msinilor nu le folosesc zilnic.....e adevarat ca sunt ieftine, ar trebuie marit pretul la aprcarile de resedinta, dar sistemul trbeuie pastrat, ba ,mai mult primariile de sector ar trebui sa consturiasca astfeld e parcaje pe inaltime....ceea ce icurajeaza utilizarea automobilului este faptul ca oriunde te duci poti parca pe unde vrei (prima banda, trotuar, spatiu verde-in general in psatii neamenajate ca paracre) fara sa patesti nimic-nici taxa de aprcae nici amenda, iar scuza primariilor e ca nu sunt lcourid e parcare...aici trebuie umblat si aplicate amenzi drastice dfaca vrem sa descurajam utilizarea autoturismului perosnal in naveta zilnica de acas ala serviciu...cand ai in centru parcari subterane care au locuri libere la oprice ora din zi si stradutele din jurul lor pline d emaisni, clar e ceva in neregula
      #showComment#showComment
  • +19 (35 voturi)    
    total de accord (Joi, 5 martie 2020, 11:13)

    georgebb [utilizator]

    Parcarea in bucuresti este subventionata de catre toti. Este normal ca cine are masina sa plateasca toate costurile reale legate de asta.
    Cat costa 1 mp in oras ? Pentru un loc de parcare ai nevoie de vreo 16-20 mp; cat costa asfaltarea lui, mentenanta, administrarea ? Luati costurile astea si impartitile celor ce beneficiaza de asta. Avem harburi ce trebuiau duse de mult la REMAT care blocheaza trotuare pentru ca "e normal sa ai loc de parcare!".

    In articol este scris de Amsterdam, acolo nu este loc indi vidual de parcare dar ai permis de parcare in zona in care ai locuinta. Si costa 100-600 euro/an in functie de zona, cu mentiunea ca in zona centrala lista de asteptare este de vreo 2 ani. Si in zonele aglomerate sunt puse limite celor ce pot primi parcare: maxim o masina pe apartament, trebuie sa demonstreze ca imobilul nu are locuri de parcare, masinile de companie platesc dublu, etc.
    Tot in Amsterdam, parcarea in centru s-a scumpit la vreo 7 euro/ora. Si orasul castiga aprox 270 milioane euro din taxele de parcare.

    Si totusi, Amsterdam-ul are strategie sa taie din ce in ce mai multe locuri de parcare, in urmatorii 5 ani doreste sa elimine inca ~10.000 de locuri de parcare in zona centrala si sa foloseasca acel spatiu pentru verdeata, bancute, locuri de joaca pentru copii.

    Iar, ca sa vezi surpriza, locuitorii sunt de accord ! Nebunii aia chiar vor sa se plimbe linistiti pe stradute si sa stea linistiti cand copii se joaca pe strada cu mingea.


    https://www.amsterdam.nl/en/parking/resident-park-permit/#h30c75a41-e695-4e0b-a9bc-b4d531c7b336

    Buget Amsterdam, vezi pagina 3: https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/financien/begroting-2020/

    https://www.citylab.com/transportation/2019/06/amsterdam-parking-spots-removal-cars-bikes-parks-playground/591067/
      #showComment#showComment#showComment
  • +7 (27 voturi)    
    reprezentanta mitocanilor arhitecti (Joi, 5 martie 2020, 11:13)

    Cetateanu [utilizator]

    Dna dr. in ce? este una din reprezentantii arogantilor care trag trei linii cu calculatorul si fac copy paste, da in schimb tin "cont" de doleantele mitocanilor frati cu ei, dezvolatatori. Pai ma marlanilor daca acu 40-50ani fratii vostri aveu srcini de la partid sa incalce legile , acu cine va opreste sa faceti cum scrie la lege (nu ca ar fi bune). Miile de rezidente cu 2-3 locuri de parcare la 100 de apartamente cine le proiecteaza si face? Cine da mai ticalosilor autorizatie de constructie si modificari de la PUDuri??? Ar trebui facuta o puscarie speciala pentru acesti indivizi sa stea cate 10 in camera pentru porcariile pe care le fac in orase!! si chiar in zonele rurale. Cine proiecteaza si construieste strazi fara trotuare si in zonele noi de case pe unde deabea intra o masina ca de salvare sau pompieri mai va ( lasa ca asta e de bine cand da boala si focu peste ticalosi hapsani proprietari).
      #showComment
  • +1 (19 voturi)    
    ciuma rosie? (Joi, 5 martie 2020, 11:16)

    icarag [utilizator]

    pai revolutionarii de pe hotnews tipau din gura de sarpe
    cu ciuma rosie , dar ideea ca o familie care nu plateste mai nimic impozit la stat sa aiba 2 masini in capitala europeana e absurda . trebuie marite din greu taxele pe parcari , in zonele scumpe evident ceva mai mult decit in zonele ieftine. iar masinle diesel ce nu au drept de circulatie in germania nu au ce cauta aici . legea sa fie data de parlament nu pe Facebook de firea. sunt milioane de paraziti in Ro , care nu au fost inscrisi in cimpul muncii niciodata, dar se plimba cu masina la 2 pm in Bucuresti .
      #showComment#showComment
  • -1 (29 voturi)    
    mergetzi cu tramvaiu . (Joi, 5 martie 2020, 11:19)

    icarag [utilizator]

    nu avetzi bani de parare luatzi autobuzul .
    poluatzi , claxonatzi , si va credezti boieri in rable aruncancate din vest . macar platizti taxa de parcare. badaran de dimbovitza asta e bucuresteanu.
      #showComment
  • +11 (31 voturi)    
    Alooo! Tanti! (Joi, 5 martie 2020, 11:23)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Dar cind arhitectii lu' matale dadeau aprobari pt constructii pe orice petecut FARA a fi prevazute si locuri de parcare nu te-ai simtit?
    Atunci cind se faceau constructii intre blocurile comuniste inloc de parcari, nu te-ai simtit?
    Atunci cind pe orice spatiu se ridica o biserica inloc de altceva util, nu te-ai simtit?
    Asa a inceput si in Italia mafia sa intre in imobiliare "di granda", cu parcari. Au construit parcari cu bani de la stat pt a decongestiona orasul. Apoi cei care NU parcau la ei isi gaseau masinile vandalizate iar asigurarile refuzau sa plateasca. Dupa gunoi acum si parcarile?
    De gunoi se ocupa numai firme private una si una! Capitalism curat! Ne e mai bine? De aia ard aiurea? Dpdv capitalist au atins scopul - ei au facut profit, ponoasele sa le plateasca altii!
    Cum naiba marii capitalisti nu traiesc decit din "investitiile statului"? In toata lumea! Acolo unde nu mai merge dam o lege sa obligam lumea sa schimbe becurile ( si poluam cu mercur); masinile cu unele "curate" pt care CET-urile vor polua maxim sa le dea curent! Si tot asa.
    PT masini s-au platit dintotdeauna taxe si impozite suplimentare care nu au fost investite in vederea imbunatatirii situatiei. Au fost bani tocati aiurea. Fiindca intotdeauna se gasesc idioti sa inventeze taxe noi si sa blameze omul de rind.

    Inca doua articole de gen si iese idioata de firea din prima. De fapt si la alegerile trecute tot "progresistii", "ecologistii" si "pnalistii" i-au fost agenti electorali.
    Scoateti mina din buzunarul nostru!!! Ginditi nu mimati gindirea si faceti ce trebuie!
      #showComment
  • +7 (17 voturi)    
    Hmm (Joi, 5 martie 2020, 11:26)

    tudor74 [utilizator]

    "alții le-au ocupat cu dispozitive de blocare (deși legal nu ar avea voie), astfel încât să nu poți parca acolo atunci când ei sunt plecați cu mașina."


    Poti bloca locul de parcare cu opritoare ca cele din poza, atat timp cat instalarea sistemului de blocare se face de o firma autorizata de primarie si platesti suplimentar pt acel dispozitiv.

    https://ps4.ro/comunicate-de-presa/in-sectorul-4-al-capitalei-nicio-parcare-de-resedinta-nu-va-mai-fi-ocupata-abuziv-primaria-sectorului-4-a-inceput-sa-distribuie-primele-blocatoare-pentru-cei-care-detin-un-loc-de-parcare-de-resedinta/


    iar despre imposibiliatatea de a parca pe un loc de parcare platit dar neocupat a avut grija un destept sa modifice legea: inainte locurile de resedinta erau rezervate intre orele 6-18, astfel incat daca proprietarul era plecat cu masina in timpul zilei puteai ocupa acel loc cat timp el/ea era la serviciu cu conditia sa il eliberezi inainte de ora 6 seara. Acum daca parchezi pe un loc de parcare platit poti sa te trezesti cu amenda sau cu masina ridicata, chit ca proprietarul are masina in service de 2 luni si locul de parcare e gol.


    Si da, ca si chirias de loc de parcare de la primarie, 60 de lei pe AN cat platesc pt acel loc de parcare e o prostie. Ar trebui locul de parcare sa fie cel putin 600 de lei pe an cel putin.
      #showComment
  • +2 (24 voturi)    
    . (Joi, 5 martie 2020, 11:34)

    User53221 [utilizator]

    Mi se pare foarte bun articolul. Sunt niste masuri nepopulare, la fel cum a fost cea cu fumatul, pe care lumea nu o va intelege in prima faza, ca mai apoi toti sa fie de acord ca e mult mai bine asa.
      #showComment#showComment
  • +8 (28 voturi)    
    daca nu iti permiti parcare nu iti permiti masina (Joi, 5 martie 2020, 11:35)

    Marius121212 [anonim]

    Romanii cand se gandesc la cat costa o masina nu se gandesc la cat ii costa sa o parcheze. Daca nu ai bani sa dai aia 200-300 ron pe luna pentru parcare inseamna ca nu ai bani de masina.
      #showComment#showComment
  • -4 (24 voturi)    
    Articol scris de un "habarnist" (Joi, 5 martie 2020, 11:39)

    adi_69 [utilizator]

    "alții le-au ocupat cu dispozitive de blocare (deși legal nu ar avea voie)".
    Ba, in sectorul 4 e cat se poate de legal. Poti inchiria aceste dispositive chiar de la primarie.
      #showComment
  • -2 (22 voturi)    
    bravo! (Joi, 5 martie 2020, 11:40)

    Mazeta [utilizator]

    Taxele de parcare sunt prea mici. Să vină Nicușor și să rezolve problema.
      #showComment
  • +3 (15 voturi)    
    chestia care m-a socat a fost (Joi, 5 martie 2020, 11:41)

    ..13 [utilizator]

    ca la 1,8 mil locuitori avem 1,4 mil de masini...

    Este adevarat ca multe masini apartin unor firme mai mici sau mai mari, dupa posibilitati...

    Intrebarea mea adresata acestora este unde isi parcheaza dumnealor masinile achizitionate pentru folosinta in cadrul firmelor??? Pare clar ca nu in fata blocului sau pe trotuar ci in ograda proprie sau intr-o parcare special amenajata... Dar angajatul care are drept de folosinta a acelei masini unde poate parca??? Poate doar la ma-sa in ograda, direct in Honolulu, si de aici apar problemele...

    Faptul ca unii blocheaza parcarea pentru care au achitat o taxa, mica sau mare, este o alta discutie, dar iarasi nu mi se pare normala situatia intr-un oras sufocat de multe masini si de extrem de putine parcari.

    Vad mai degraba nevoia de a gasi, cel putin pe termen extrem de scurt, solutii ieftine prin care cei care au platit pentru parcare sa o poata folosi atunci cand au nevoie si in acelasi timp sa lase si pe altii sa poata folosi acele spatii pentru parcare cand ei nu sunt prin zona...

    Mai trebuie spus ca efortul primariilor de a amenaja parcari nu a fost facut pentru locatari care au masini in dotare ci pentru a facilita traficul si pentru a permite stationarea masinilor, in termen relativ redus 1 - max 2 ore, cand ai nevoie sa ajungi la banca sau un mai mic magazin sau pentru o alta nevoie si te deplasezi cu masina.

    Articolul de mai sus arata ca inca nu prea intelegem de fapt ce se inampla in acest oras si se vine cu solutii care depasesc deocamdata realitatea intelegerii problemelor si nevoilor bucurestenilor - vezi comentariile de mai sus.

    Asadar sa ne mai gandim pentru ca este nevoie de solutii practice, eficente si eficace.

    In concluzie zic ca articolul este o prostie - cap coada - nu pentru ca propune taxe pentru parcare mai mari sau ca se gandeste la parcari supra/sub- terane ci pentru ca nu poate distinge nevoile diferite ale bucurestenilor si drept consecinta sa vina cu pachete diferite adresate acestora

    2000c.
      #showComment
  • +5 (11 voturi)    
    greseli in articol (Joi, 5 martie 2020, 11:41)

    dj [utilizator]

    Poate sunt 1,8 milioane de locuitori oficial insa judecand dupa cat de multe masini circula in Bucuresti si sunt inmatriculate in alte parti ale tarii cred ca sunt mult mai multi. Ceea ce inseamna ca raportul este gresit.
      #showComment
  • +1 (31 voturi)    
    O mizerie de articol părtinitor (Joi, 5 martie 2020, 11:43)

    Kap [utilizator]

    Citind cele înșirate aici am impresia că sunt doar frustrările unor oameni care nu au prins loc de parcare sau au alte probleme nerezolvate și simt nevoia să se răzbune pe ceilalți fără excepție.

    Primăriile de sector limitează acordarea locurilor de parcare la un singur vehicul pe apartament, nu este suficient? Locurile trasate de multe ori restrâng circulația pietonilor dar de ce ar trebui pedepsiți cei ce le închiriază pentru greșelile autorităților?
    Situația actuală este mai ales rodul incapacității statului de a impune crearea locurilor de parcare proporțional cu locuințele la o rată corectă. Într-adevăr ar fi incorect ca locurile să fie date celor cu mai mult de o mașină pe apartament.
    Propunerea aberantă de a exagera cu taxele pe parcările de reședință ar fi o măsură ineptă cu efecte adverse: posesorii ar fi împinși efectiv să le folosească mai des ori să le parcheze ilegal, oare asta e de dorit?
    Se vorbește în articol de alternative, unde sunt acestea? Mizeria de taxă a duamnei Fierea este o oroare și din acest motiv, metroul este la limita de capacitate la orele de vârf și nici nu acoperă decât o parte a orașului. Ratb este foarte ineficient fără benzi dedicate, liniile de tramvai au rămas subdezvoltate, în stare critică pe alocuri (sunt bulevarde unde chiar e pusă în pericol siguranța călătorilor) iar zone întregi rezidențiale sunt izolate de infrastructura de transport iar în multe cazuri ”beneficiază” de drumuri desfundate către oraș. Să vorbim de pistele imaginare, că bicicliștii care se încumetă au de luptat inclusiv cu asfaltul bombardat șitot felul de obstacole pe străzile glomerate.
    Se vorbește de poluare apoi de aglomerație dar autorii acestei scrieri jenante omit convenabil concluziile recente prin care aproape e demonstrat fără tăgadă că poluarea din București are mai ales alte surse decât traficul care evident contribuie și el dar parțial.
    E nevoie de mai multe parcări de reședință și de crearea alternativelor, nu de prigonirea tuturor.
      #showComment#showComment
  • -4 (20 voturi)    
    Articolul trateaza corect o problema reala (Joi, 5 martie 2020, 11:46)

    my_opinion [utilizator]

    mi se pare corect ca locurile de parcare de resedinta sa fie gratuite pe o anumita raza in jurul resedintei si accesibile contra cost oricui altcuiva.
    rezervarea locului de parcare este o prostie, se blocheaza un loc care poate ramane nefolosit.
    normal ar fi sa se construiasca parcari supraetajate/subterane unde sa poti parca masina in proximitatea locului unde vrei sa ajungi si sa fie mai ieftine decat sa parchezi pe strada fix in fata bocului.
    iar pe strada sa se poata parca pe termen scurt, eventual gratuit 1-2 ore.
      #showComment
  • +17 (19 voturi)    
    cretini (Joi, 5 martie 2020, 11:46)

    Jude [utilizator]

    30 de ani au schimbat doar borduri si acum avem o problema cu masinile.
    Incompententilor ! Mariti reteaua de metrou cu 50 % (fonduri UE si Bond-uri) cumparati peste 1000 autobuze electrice, refaceti traseele STB in functie de mobilitatile oamenilor, Faceti parcari atat in oras cat si la intrare in Bucuresti si atunci puteti sa pretindeti si sa limitati accesul auto personal.
    E simplu. Toate parcarile din Bucuresti sa fie la liber , dar sa exista o vigneta de parcare/stationare/circulare in Bucuresti. 5 Ron / zi si 15 Ron / zi cu permisiunea parcari in zona 1 sau 0 (zaca). Anual Primaria ar castiga peste 500000 Eur bani ce ar trebui justificati prin construirea de parcari.
    Dar nu se vrea. E mai simplu sa schimbi borduri....
  • -8 (26 voturi)    
    eu pe cine votez (Joi, 5 martie 2020, 11:47)

    safieasa [utilizator]

    Daca Nicusor Dan nu termina cu planul de a introduce abonament pentru locul de parcare, atunci o sa votez cu Firea desi nu am votat in viata mea cu PSD si nici nu am crezut ca voi face vreodata asta.
  • +23 (33 voturi)    
    articolul pare comandat (Joi, 5 martie 2020, 11:49)

    TorukMakto [utilizator]

    Nu scrie in articol despre situatia dificila pe care o creaza dezvoltatorii imobiliari care construiesc blocuri in zone deja agolmerate fara sa le pese de cei care locuiesc deja acolo sau de clientii lor.
    Nu scrie nimic despre cei care cumpara locuinte in aceste blocuri si apoi isi dau seama ca nu au unde parca, incarcandu-i cu problemele lor pe cei care deja locuiesc in zona.
    Ar mai trebui sa scrie si despre birocratii corupti care dau autorizatii de constructie pentru aceste blocuri fara sa le pese de oamenii care vor fi chinuiti de actiunile lor.
    Doamna "Specialist" doreste cresterea preturilor fara sa propuna o solutie pentru a crea locuri de parcare... Nu s-a gandit ca banii din cresterea preturilor se vor duce in bugetele birocratilor corupti de mai sus, carora nu le pasa de oamenii care platesc taxe, singura lor grija fiind cum sa deturneze mai multi bani fara sa fie prinsi.
      #showComment#showComment
  • +7 (17 voturi)    
    PS (Joi, 5 martie 2020, 11:52)

    Cetateanu [utilizator]

    In ce priveste costurile problema este nu cat ci ce faaci cu cei care abandoneaza harbul pe domeniu public unii fara sa mai plateasca. Am vazut si prin parcari private (magazine) masini abandonate care se umplu de praf si ocupa locul. Sa nu mai vorbim de marlanii care pun masinile pe doua locuri sau pe cele pentru handicapati si nimeni nu-i sanctioneaza. Taxa Oxigen ar mai fi "curatat" orasul de fumegatoare si eliberat parcarile.Da astia-s votantii lu Firea, si-a dat sema ea mai tarziu.
  • -12 (26 voturi)    
    parcarile de resedinta (Joi, 5 martie 2020, 11:52)

    bobo2 [utilizator]

    trebuie desfiintate urgent. sa tii un loc ocupat chiar daca nu esti acolo e absurd. parchezi unde gasesti liber. am zis.
      #showComment
  • +7 (13 voturi)    
    deci... (Joi, 5 martie 2020, 11:53)

    ..13 [utilizator]

    In pasi marunti

    !. Placuta digitalizata

    2. Analiza concentrarii masinilor parcate in timpul zilei

    3. planificarea unor zone spre a fi utilizte pentru parcarile sub/supraterane, in functie de aglomeratiile relevate, cu tarife diferite in functie de ora de folosinta dar care sa nu blocheze folosinta masinii personale sau de serviciu.

    4 dezvoltarea unui transport in comun normal nu cum este acum mare invalmaseala intre orele 8 si10 AM in metroul spre Pipera...

    este nevoie de timp cel putin 4 ani asa ca nu sariti acum cu planurile si mai degraba cu planurile pentru pregatirea in vederea gasirii unei solutii cati mai fiabile

    PS
    Nu este cazul ca mai comentez despre prostia cu ZACA care s-a facut dar nu se foloseste - cine, adica FIREA, o sa plateasca pentru aceasta prostie si chelutuiala facuta???
  • +9 (23 voturi)    
    77lei?!!! (Joi, 5 martie 2020, 12:44)

    crisab [utilizator]

    Stiam gresit ca un loc de parcare e 700 lei/an, chiar ca 77lei/an e o suma ridicola, intra tot la categoria pomeni electorale!
  • +3 (25 voturi)    
    parcarea ieftina incurajeaza poluarea? (Joi, 5 martie 2020, 12:53)

    misa2002_2006 [utilizator]

    Mihaela Negulescu, doctor în mobilitate urbană și profesor la Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu” din București,este de părere că posesorii de automobile greșesc atunci când pretind că locurile de parcare li se cuvin gratuit,sau pe sume mici.
    Duamna doctor in mobilitate urbana,de ce ti se pare anormal sa beneficiem de locuri de parcare,pentru autoturismele proprietate personala?In ce tara din lumea asta intreaga s-a mai pus problema asa cum o pui dumneata?De ce,daca afirmi ca ai atata carte,nu ai gandit ca este anormal ca eu sa platesc un loc de parcare in mod special,pentru ca am avut bunul simt si mi-am depus o cerere la primarie,in schimb ce altii care are un automobile proprietate personala,cu nesimtire ocupa locuri langa trotuar,zi de zi,seara de seara,fara sa plateasca un sfant,cu toate ca si ei sunt inregistrati in evidentele primariilor si anafului..1.4 miliaone de auto cu cati bani ar contribui la buget daca ar plati taxa anuala de parcare?
    Asa este o mare nedreptate,fata de cei care platesc anual un loc de parcare.Daca tot esti doctor in mobilitate urbana,de ce nu te gandesti ca platind acel loc de parcere la primarie an de an,primaria incaseaza niste fonduri,cu care se poate dezvolta.In alta ordine de idei, primaria are obligatia prin lege sa dea cuplurilor casatorite loc de casa! Cand s-a intamplat vreodata sa respecte aceasta lege si cand o sa se mai intample?Sistematic ne sunt incalcate drepturi si vii dumneata cu un tupeu fantastic si spui ca platim prea putin pentru locul de parcare,si ca ar trebui sa avem locuri de parcare cumparate!Platesc prea mult pentru ce mi se ofera!Parcare neiluminata, nuci care cad pe capota masinii si mi-o face praf.. dumneata habar nu ai ce vorbesti!Degeaba ai facut atata carte si te impaunezi ca esti doctor, ca nu esti buna de nimic.Si Doctor pentru mobilitate,cat ai luptat ca blocurile sa nu fie construite unul intr-altul?Sa fie respectata distanta dintre ele?De ce nu se face carburant din rapita sau gunoi regenerat
      #showComment
  • +5 (11 voturi)    
    pai sa faca si doamna un studiu de fezabilitate (Joi, 5 martie 2020, 13:04)

    Cristian Stefan [anonim]

    sunt la moda si usor de facut . Concret nu este nimeni in stare faca ceva . Nici autostrazi nu sunt. Eu zic sa ne intoarcem la circulatia in zile pare si impare . Asta e efectul studiilor superioare din Romania : doctori multi practicieni zero.
  • +5 (15 voturi)    
    E ciudat (Joi, 5 martie 2020, 13:07)

    Relaxat [utilizator]

    ca un articol care nu spune nimic nou a generat atatea comentarii.
    Cel mai simplu lucru de facut sa pui/cresti o taxa.
  • +6 (26 voturi)    
    Este un articol tendentios, (Joi, 5 martie 2020, 14:18)

    safieasa [utilizator]

    scris pentru a sustine idei ipocrite. Hai sa facem mai intai parcari, sa facem strazi fara gropi, sa facem transport in comun civilizat si dupa aia sa ne comparam cu Paris sau tari ca Olanda.
    NU sa marim taxele si sa punem abonamente de parcare nenominalizate pentru a lua locurile de parcare de la oameni si sa apara certuri intre vecini.
    Daca Nicusor Dan nu intetege asta, o voi vota pe Firea desi nu am votat in viata mea PSD.
  • -6 (8 voturi)    
    Daca ai loc de parcare cu 70lei/an (Joi, 5 martie 2020, 15:14)

    clint [utilizator]

    si ti-l ocupa cineva, ce faci? Locul este mai degraba teoretic. In practica, daca esti pe langa un punct de interes ( carciuma, scoala, spital, etc. ) ti-l ocupa cine vrea, cand vrea ? Politia nu face nimic, si chiar daca ar face, te saturi fiindca e de fiecare data altcineva.

    Daca chiar vrei sa ai loc de parcare, trebuie sa iti cumperi si blocator. Alti bani, alta distractie.
    Primaria te "incurajeaza" sa iti iei blocator fiindca daca iti ocupa cineva locul, nu face mare lucru...

    Pentru cei care ocupa locurile de parcare platite, bazandu-se ca nu patesc nimic sau in virtutea credintei gresite ca locul de parcare poate fi ocupat pana la ora 17 sau ca oricum nu vor pati nimic: ajunge sa isi puna blocatoare un procent de 10-30% din locurile de parcare. Apoi vor fi nevoiti sa isi puna toti. Sa va vad atunci unde parcati cand chiar aveti o "mica problema de rezolvat", asa cum sustineti toti...
      #showComment
  • +6 (16 voturi)    
    nu-i asa? (Joi, 5 martie 2020, 15:25)

    FybeR [utilizator]

    Platitor la zi de impozite, taxe, etc.
    1. Pentru cei care zic ca era o versiune parcarea platita cu program iar in intervalul 08-16 sa parcheze oricine nu sunt de acord. Lucrez in ture si vin dimineata acasa la 09. Cum ar fi sa platesc un loc si sa il gasesc ocupat???
    2. ok. scumpiti locurile de parcare! faceti-le 1000 de euro pe an...adica sa mai platesc inca o data masina. Cu ce ajuta mai exact asta? e usor sa zici....nu ti convine ia-ti jucariile si pleaca. Altii folosesc masina pe post de necesitate nu de lux. Asta e viata ca am jobul la 30 de km de casa si nu exista efectiv mijloace de transport pana la munca. Ce sa fac? sa imi schimb jobul ca nu am voie sa parchez o masina in Bucuresti? absurd.
      #showComment
  • -1 (13 voturi)    
    101 comentarii...e clar ca subiectul doare (Joi, 5 martie 2020, 15:26)

    SilentBob [utilizator]

    E un cerc vicios din care nu putem scapa singuri. Poate doar niste ameni uriase de la UE pot sa ne faca sa realizam, pe noi, locuitorii Bucurestiului, ca nu e normal sa parcam pe trotuar, ca nu e normal sa conduci o masina veche care polueaza cat 100 de masini noi...si as putea sa scriu o pagina de alte exemple. Pana nu luam niste amenzi imense, pe care sa le simtim cu totii (nu doar Primaria, sau Guvernul, care nu sunt ale noastre...sunt ale altcuiva, deci sa plateasca ei amenzile), nu o sa vrem sa schimbam nimic...dar o sa doara in continuare, si o sa facem din Militari in centru 3 ore in loc de 2 ore, si o sa injuram si tot asa, pana la adanci batraneti. Noapte buna copii!
      #showComment#showComment
  • 0 (22 voturi)    
    50 de euro pe luna mi se pare un pret decent (Joi, 5 martie 2020, 15:31)

    Frankie [utilizator]

    Aproximativ 250 lei pe luna ar fi un pret decent de platit pt locul de parcare in Bucuresti.
      #showComment
  • +7 (15 voturi)    
    Articol comandat (Joi, 5 martie 2020, 15:41)

    spectator47 [utilizator]

    brusc in Bucuresti a crescut poluarea si locurile de parcare au scazut ,se pregateste terenul pentru jumulirea de bani.Constructiile anapoda ale rechinilor imobiliari a desfigurat orasul si la suprapopulat nu s-a tinut cont de o dezvoltare armonioasa care sa corespunda nevoilor cetatenilor.Trolii de serviciu sunt prezenti pentru a aparea interese obscure, toti alesi se pricep la :borduri,panselute,garduri,crescut taxe,etc...
    Poluarea ,aglomeratia in trafic si insuficienta locurilor de parcare se datoreaza alesilor care au lasat rechinii imobiliari sa faca ce vor, ei nu locuiesc in cartierele supra aglomerate si mizerabile care sunt transformate in ghetouri in care traieste populatia.
      #showComment
  • -1 (13 voturi)    
    Corect (Joi, 5 martie 2020, 16:03)

    Costi888 [utilizator]

    Parcarile se inchiriaza de la adp pe sume de nimic. Mai mult de atat, cine a prins loc acum 10 ani, il doare la banana. Impozitul ar trebui sa fie mult mai mare si nu pe viata. Asta ca sa o lamurim cu locurile luate in impozit. Pe langa astea ar trebui sa fie si grija primariilor sa puna la dispozitia cetatenilor locuri de parcare contracost, la pretul real al investitiei.. amortizare in x ani etc.
    Adica pe bune, sa dai 55 de lei pe an si sa te comporti ca si cum e locul lu mata.. sau ca tu esti acolo de nshpe mii de ani si ai fost primul e deja nesimtire
  • +3 (13 voturi)    
    In ultima vreme... (Joi, 5 martie 2020, 16:47)

    Costello [utilizator]

    ... se observa o campanie a celor cu venituri mari sau ai reprezentantilor acestora, imptriva celor cu venituri mici. Esta clar ca sunt deranjati de traficul din Bucuresti si atunci vin cu tot felul de idei: eliminarea masinilor vechi, rvizuirea tarifelor de parcare, etc. Si cum? Evident prin marirea taxelor. In schimb, cand e vorba de desfiintarea parcurilor sau spatiilor verzi sunt foarte vioi si uita de poluare, valoare terenuri, etc. Halal indivizi, unii chiar doctori de doi bani!
      #showComment
  • -2 (10 voturi)    
    Solutia civilizata (Joi, 5 martie 2020, 17:04)

    MotoGuzzi [utilizator]

    Scoateti capul pe geam sa vedeti locuri de parcare de resedinta goale si fix langa masini parcate ilegal pe trotuar de frica amenzii uriase la parcarea pe locul altuia.

    Cel mai bine ar fi daca s-ar desfiinta de tot locurile de parcare dar solutia civilizata care sa impace si capra si varza si firma de partid ar fi urmatoarea.

    -600 de lei pe luna locul de parcare
    -la atribuirea locului se primeste un dispozitiv - executat de firma de partid desigur - care arata de cand si pana cand locul acela este liber pentru a parca oricine pe el (led RGB,display lcd, gprs,conectare la o baze de date,etc)
    - cand se pleaca cu automobilul se poti seta pe "verde" si ora pana la cat este disponibil.
    -oricine poate parca pe locult de parcare cat timp este "verde" ledul, doar detinatitorul locului cand e rosu.

    -pentru fiecare ora cand a fost setat pe verde se micsoreaza suma de plata din cei 600 lei pe luna. Datele se transmit prin gprs.

    -daca o masina este parcata pe un loc de parcare si ledul devine rosu, organele legii pot verifica/amenda/ridica masina

    "Proprietarii" de locuri de parcare - fericiti,
    Oamenii care dau ture cu masina sa gaseasca un loc de parcare - fericiti
    Firmele de partid - fericite
    Primarul ce a implementat o solutie sci-fi - fericit

    Dar stai, tocmai mi-am adus aminte ca noi, romanii, vorbitorii celei de-a doua limbi la Microsoft, nu suntem in stare sa facem sistemul cu cardul de sanatate sa functioneze si eu vorbesc de OZN-uri.
      #showComment#showComment
  • -9 (15 voturi)    
    cam scump.. (Joi, 5 martie 2020, 17:15)

    Coresponedntu [utilizator]

    nu vor miticii sa plateasca mai mult si nici sa renunte la masini. Aici e vorba de cultura si de educatie. In tarile in care se mai poate trai sanatos in Europa , vorbim de nordul si vestul continentului, avem cam 0,4 - 0,5 autoturisme pe cap de locuitor in zonele urbane. In schimb in Bukresh (lb turca) avem aproape 1 autoturism la 1 locuitor, iar in timpul programului de lucru, chiar 1,5 - 2 masini pe cap de locuitor... si ce masini frate ! "bijuterii", adevarate cazane pe roti, jeepane Diesel si alte second handuri de care a inceput sa scape Occidentul in ultimii ani, trecand pe electric, biciclete sau transport modern in comun.. Dar visul oricarui cocalar s-a implinit cand PSD a deschis acum 2 ani robinetul la importul de rable, iar X5 si X6 au devenit o realitate, desi mahalagiii nu au bani sa le faca plinul de motorina. in Occident parcarea in spatiile publice costa 200-400 Euro pe an si asta numai pe o anumita zona, unde ai resedinta. Miticii nu ar plati nici un sfert din suma asta, iese revolutie.... in general prefera sa stea cu nasul la esapament decat sa renunte la masina... si acum toti cauta, se fac ca nu stiu, nici FII REA, nici primarii de sectoare,.. oare de unde vine frate poluarea ?
      #showComment
  • +3 (15 voturi)    
    Ipocrizie la puterea N (Joi, 5 martie 2020, 17:51)

    Asphalt [utilizator]

    Nu am intalnit in niciun articol de pe HN mai multa ipocrizie ca aici. Sunteti oameni care ati prins maxim 10-20 ani si ganditi ca si parintii nostri.
    Vreti locuti de parcare nou construite ?
    R1: Nu exista spatiu fizic in 90% din cazuri.
    R2: Acolo unde s-au construit, stau parcarile semi-goale. Aveti exemple nenumarate in Bucuresti. Unirii,Universitate, Obor, etc.

    Parcare de resedinta la scara blocului?
    R1: Asta este un lux in orice metropola de peste 1 milion de locuitori.
    Aproximativ 10 euro pe an ? Pe bune ? Adica 2-3 pachete de tigari :)) E jenant,

    Vor sa ne puna taxe si sa fure bani mai multi ?
    Scuza perfecta a nostalgicului comunist care se lauda ca e capitalist dar pana e vorba sa plateasca ceva.

    Vai, vai, nu mai vrem poluare dar nu va luati de masinile noastre. Intai luati-va de santiere si de gropile de gunoi.
    Adica ne furam caciula dar vecinul o fura mai mult ca noi.

    Cei mai haiosi sunt cei care zic: Voiam sa votez cu Nicusor dar m-am sucit :)) O votez pe Firea cu toate ca nu am votat in viata mea cu PSA:))

    Fugiti, figiti...
    Toti vreti cu sufletul in rai dar mergeti cu ea in dos
    Ipocritilor.

    Dati 5 lei/litru de benzina ca un european si platiti parcarea cu 5 lei pe luna ca un african :))

    Avem taxe pe proprietati ridicol de mici, imobile, masini, chirii, etc. De fapt sunt, cum zicea cineva, pomeni si mita de la partid. Asa cum castele tarii (magistratii, dosctorii, militarii, etc) au fost mituite cu 'speciale', asa este mituita mascat si restul populatiei
    .
    Ne-am furat caciula 30 de ani ? O sa o mai furam 20.
    Omul, cu cat imbatraneste mai mult, devine mai conservator si mai sceptic la schimbare si progres. Iar copiii nostri o sa fie prea putini ca sa schimbe ceva.

    Ipocritilor !
      #showComment#showComment
  • +3 (13 voturi)    
    Sa moara si capra vecinului, (Joi, 5 martie 2020, 19:13)

    safieasa [utilizator]

    asta tipa acum toti desteptii care nu au acum loc de parcare. Sa plateasca taxele maari cei cu locuri de parcare sau, daca nu sunt in stare, sa ni le dea noua, ca noi avem bani si platim noi. Cat? 1000 de euro. Fara numar. Sau mai bine fara un loc anume, sa se bata vecinii seara, cand vin acasa. N-am ce zice. Destepte idei. Si mi-e clar de unde vine aroma acestui articol. Am grija la vot. Sa se faca mai intai parcari, sa se astupe gropile de pe strazi si sa fie un transport in comun civilizat. Abia dupa aia faceti comparatie cu taxa din Paris sau din alte tari civilizate.
  • -3 (11 voturi)    
    licitație ca soluție (Joi, 5 martie 2020, 20:03)

    samuraijack [utilizator]

    Licitația ar fi cea mai bună soluție. Să lăsăm locatarii să plătească cât considera ei că merită locul respectiv. Bineînțeles la licitație pot participa doar locatari din zonă și doar pentru un singur loc de parcare.
  • -6 (8 voturi)    
    Pe ce lume traiesti? (Joi, 5 martie 2020, 22:19)

    MotoGuzzi [utilizator]

    @safieasa

    "sau mai bine fara un loc anume, sa se bata vecinii seara, cand vin acasa."

    Explica-mi, te rog, cum vine asta? Da-mi un scenariu plauzibil.
      #showComment
  • +7 (9 voturi)    
    CONCLUZIE (Joi, 5 martie 2020, 22:59)

    Cetateanu [utilizator]

    O ticaloasa, aroganta, unu din participatii la constructia mizeriei in care ne zbatem, arunca o piatra si 1000 de nebuni sar s-o scoata. :(((
  • +3 (5 voturi)    
    Un exemplu din tarile civilizate (Joi, 5 martie 2020, 23:59)

    Ga Briel [anonim]

    Primaria din Miami pune la dispozitia cetatenilor, in mod gratuit!!!, un sistem de transport electric (Metromover) care inconjoara zona centrala cu un inel si o strabate cu 2 trasee in forma de 8. In momentul in care ai la dispozitie un astfel de sistem de transport cu siguranta poti lasa masina acasa sau in zonele periferice.
      #showComment
  • -2 (6 voturi)    
    soluția e foarte simplă (Vineri, 6 martie 2020, 7:38)

    hdd [utilizator]

    1. eliminate locurile individuale
    2a. definită raza de parcare de reședință (pe ce străzi adiacente ai voie să parchezi)
    2b. discutabil dacă și pentru serviciu
    3. pt raza de parcare de reședință, preț modic: 100-200-300 lei /an (peste tot în vest e așa)
    4. pentru ORICE altă zonă, prețuri foarte mari: 5-10-20-50 lei/h
    5. Administrarea amenzilor în grija unor firme, fără japcă (ridicări). Plata amenzii, online, direct către primărie

    E foarte simplu.

    În felul ăsta, când vrei să te deplasezi, o să te gândești foarte bine dacă o mai faci cu mașina.

    Dacă vezi un film la un prieten în Dr. Taberei și plătești 60 lei parcarea, pt că nu ești din zonă, o să vrei să iei taxi sau über sau metrou. Ah, stai, metrou nu :)) Tramvai.

    Gândiți-vă puțin.

    Sunt sigur că și ND o să vină cu o soluție similară după ce iese primar.
  • -4 (6 voturi)    
    Este absolut necesar sa stopam supraaglomerarea (Vineri, 6 martie 2020, 8:25)

    StH [utilizator]

    50 lei/ luna + taxa oxygen...pt inceput.
  • +3 (7 voturi)    
    Aia era.....Taxa de parcare.... (Vineri, 6 martie 2020, 8:32)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    In momentul platii impozitului pe locuinta in proprietate, se achita obligatoriu in fiecare an, si un impozit , e adevarat partial, pe cota parte din suprafata zis ocupata de acesta numit sec in chitanta "Taxa teren in folosinta"...
    Achit, aceast marafet, de zeci de ani, dinainte de a detine autoturismul !!!...
    Deci intrebare legitima : Daca am o bucata de teren in folosinta, taxata deja, daca sunt impozitat la suprafata bruta a locuintei, nu la cea utila (alta gaselnita...!!!), de ce sa platesc o taxa majorata, pe o suprafata de 6 mp, NEINTRETINUTA !!! de primarie, pe care nu pot sa o imbunatatesc, si pe care nu pot devenii proprietar ( cum se intampla la imobilele noi, la care in momentul achizitiei imobilului, ai optiunea de cumparare loc parcare ) ???
    Venim acum cu sugestii de majori de taxe ??? Dar ce primim ma rog frumos in loc ? Si vorbesc , in general, nu numai legat de acest subiect...
  • +3 (7 voturi)    
    Parcare (Vineri, 6 martie 2020, 8:42)

    Cetatean5 [utilizator]

    Din pacate la noi in Romania soarta celor de pe strada, a celor care se trezesc la 4 - 5 dimineata si ajung rupti de oboseala acasa pe la 18.00 sau 19.00, se pare ca este hotarata de acele persoane care stau in spatele geamurilor din cladirile inalte nou construite. Va rog sa coborati in strada sa va alaturati noua, sa socializam si apoi sa incercam sa luam impreuna masuri. Omul de rand. cel care-l considerati raspunzator ca va deranjeaza in deplasarile prin oras si impotriva caruia va indreptati, nu cumpara o masina "sa se sparga in figuri", o cumpara pt. as se putea deplasa ocazional prin oras sau pt. a pleca intr-un weekend. Puteti observa acest lucru daca coborati la nivelul strazii si sa va uitati cate masin raman in parcarile dintre blocuri in cursul saptamanii comparativ cu perioada de weekend. Daca D-na "doctor" ar contribui prin solutii de imbunatatirea infrastructurii si apoi masuri, nu as avea nimic impotriva . Din pacate la noi se iau doar masuri impotriva nu si pentru.
      #showComment
  • -3 (7 voturi)    
    parcari (Vineri, 6 martie 2020, 9:44)

    Gabriel Toader [anonim]

    Nimeni nu spune de haosul creat de lipsa locurilor de parcare. Daca vizitezi un prieten seara in alt cartier nu ai loc de parcare.
    Totul este facut pentru a plati o spaga mare cand vrei loc de parcare si pentru a inventa locuri de munca bine platite pentru trantori , oameni care nu au depus efort sa invete o meserie.
    Parcarile la liber - primul sosit ocupa locul ... monitorizarea locurilor sa dispara bidoanele de apa si rablele asezate cu anii in parcare aduce benefecii pentru povara salariala a bugetarilor. Nu mai este necesara angajarea a mii de oameni care sa aiba grija sa incaseze o taxa simbolica. Oare salariile lor cumulate nu fac mai mult decat se incaseaza pe taxe. Si pana la urma primaria trebuie sa actioneze in interesul cetateanului. NU sa-si umple buzunarele cat vor ei.
      #showComment
  • +1 (5 voturi)    
    Parcare proprietate (Vineri, 6 martie 2020, 10:06)

    gigelvasile [utilizator]

    Mi-am cumparat loc de parcare in cartierul unde locuiesc, am platit cateva mii de euro. L-am inregistrat la primarie si acum platesc impozit mai mult decat plateste taxa pe an cineva care parcheaza pe domeniul public care teoretic imi apartine si mie. ce afacere am facut?
    Si stiti ce e misto? daca parcheaza unu pe proprietatea mea, politia locala nu poate face nimic pt ca nu e domeniul public.
      #showComment#showComment
  • +4 (6 voturi)    
    rezolvarea problemei (Vineri, 6 martie 2020, 11:11)

    GabrielNegrila1 [anonim]

    Daca tot va place sa dati exemple din alte tari sa va explic cum este in Anglia, daca esti investitor imobiliar si doresti sa construiesti un ansamblu rezidential de 7 case. Pentru a obtine autorizatia de constructie trebuie sa faci urmatoarele:
    1- construiesti strada, o asfaltezi si aduci toate utilitatile: apa, curent, canalizare
    2- apoi se calculeaza care sunt presiunile care sunt puse de cele 7 case, cate apartamente sunt , sa zicem ca fiecare casa are 4 apartamente, rezulta un total de 28 familii care vor aglomera zona: scoala, spitalul, supermarketul din zona, ptr toate astea trebuie sa construiesti ceva, la magazin suplimentezi numarul locurilor de parcare cu un anumit procent, de regula 50%, la scoala trebuie sa faci o clasa noua cel putin, la spital cateva paturi in plus, etc.
    3 - fiecare familie sa aiba asigurat un loc de parcare, in Bucuresti acum cativa ani Consiliul Municipal a votat o hotarare care nu mai obliga dezvltatorul imobiliar sa construiasca parcare ptr apartamentele construite, mai ales in centru, spuneau ei ca asa nu isi mai cumpara locatarii masina, idiotenie cat casa..
    4 - dupa ce ai facut toate astea primesti pe proiectul prezentat autorizatie de constructie ptr anasamblul rezidential si poti sa te apuci de treaba. Bine inteles ca trebuie sa respecti inaltimea zonei, adica daca toate casele au cel mult 2 etaje atat ai voie si tu, nu faci zgarie nori intre case!!!
  • -1 (5 voturi)    
    Mobilitate urbana (Vineri, 6 martie 2020, 11:50)

    Asphalt [utilizator]

    A mai fost un articol acum cateva zile despre mobilitate urbana.
    Asta zic arhitectii si urbanistii. Trebuie descurajata achizitia de noi automobile si taxate corspunzator cele actuale. In oras trebuie incurajat la maxim transportul in comun si solutiile alternative. Ele exista dar trebuie perfectionate. Orasul trebuie aerisit. Taxate pe masura firmele de curierat, taxiurile si ride sharingul, si altele care chiar trebuie sa circule. Nu suntem toti directori si manageri.

    Nu poti sa ceri metrou si autobuze ca in Londra sau Madrid cand tu platesti 50 lei impozit auto, 50 lei parcare pe un an si 150 lei impozit pe locuinta.
    Am inteles, se fura. Va e frica ca o sa se fure mai mult. Asa e natia, un popor de fricosi.

    Lucrurile se vor schimba si la noi. Dar ar putea sa se schimbe azi, maine, nu peste inca o generatie, atunci cand o sa plecati voi la sf petru.
  • -1 (3 voturi)    
    Opinie (Vineri, 6 martie 2020, 14:02)

    comentaciosu [utilizator]

    Salut. Nu am putut citi toate postarile dar problema parcarilor poate fi rezolvata extrem de simplu in opinia mea. In primul rand parcarea de resedinta trebuie sa dispara fiind inlocuita de un permis de parcare zonal evident mult mai scump decat 70 lei/an poate undeva de zece ori mai scump ar fi rezonabil. Pentru parcat ocazional se pot folosi automate de parcare 20-30 lei/zi In felul asta nu te mai certi cu nimeni si parchezi unde gasesti loc. Toata lumea multumita inclusiv primaria ale carei incasari se vor inzeci. A se vedea cazul Budapesta care a rezolvat cu succes aceste probleme. (pana in ora 18 platesti pe ora de stationare, dupa 18 e free pana dimineata la 8, iar rezidentii au permise de parcare) Din banii astia in 2-3 ani se pot face zeci parcari supraetajate in toate sectoarele pe amplasamente care astazi sunt cel putin extrem de dubioase si insalubre. (dau un exemplu de neviziune: strada Liniei sector 6 lunga de 6 km si plina de gunoi si boscheti. Si tot din sectorul 6 exista acum trotuare de 7 m - zona Apaca desi se puteau face si parcari in spic si un trotuar absolut decent de 3.5 m)
    Intrebarea este daca primariile sunt dispuse sa renunte la a vanzarea/cesionarea acestor spatii pentru proiecte imobiliare in loc sa infiinteze parcari, parcuri.
  • +2 (2 voturi)    
    Bine gîndit de PSD isti! (Vineri, 6 martie 2020, 22:39)

    constatator [utilizator]

    Să plătescă bucureștenii pt căldură, parcări, oxigen și mai găsiți voi altele să le luați banii, că doar sunt buricul târgului!
    Doar ei v au votat, își merită soarta!
  • +2 (2 voturi)    
    solutii (Vineri, 6 martie 2020, 23:03)

    Miruna77 [utilizator]

    faceti transport in comun viabil, faceti piste ok de bicilete si o sa scada traficul.. Oamenii folosesc masina pt ca nu au alternativa.


Abonare la comentarii cu RSS
14:21 ​Erată
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by