UPDATE Președintele Ucrainei: Bucovina de Nord a fost luată de români. Au trecut peste o sută de ani. Am tras vreo concluzie din această poveste?

de I.H.     HotNews.ro
Joi, 23 ianuarie 2020, 12:48 Actualitate | Esenţial


Volodimir Zelenski
Foto: president.gov.ua
''Bucovina de Nord a fost luată de români'', a spus președintele ucrainean, Volodimir Zelenski, într-un discurs susținut de Ziua Unității Ucrainei, în care a lansat un apel la solidaritate către ucraineni. Știrea inițială, care conținea formularea „a fost ocupată de români”, din cauza unei erori a traducerii oficiale în limba engleză, după cum spune Ambasada Ucrainei, a atras reacția Ministerului de Externe, care a cerut clarificări.

De notat că, inițial, în traducerea oficială în limba engleză a discursului președintelui ucrainean a fost folosită expresia “Northern Bucovina was occupied by Romanians”. Ulterior, discursul a fost corectat și înlocuit cu expresia „Northern Bukovyna was taken by Romanians”. Ambasadorul Ucrainei la București a declarat, într-o postare pe Facebook, că „regretă cu sinceritate această situație neplăcută, dar care până la urma e drept rezultatul unei traduceri incorecte și unor interpretări nefondate”.

Discursul președintelui Ucrainei a fost postat pe site-ul Președinției de la Kiev, într-o versiune în limba engleză.
  • ''Cu exact 101 de ani în urmă, a avut loc unul dintre cele mai semnificative evenimente din istoria statalităţii ucrainene şi a luptei pentru eliberarea naţională. "Visele seculare pe care cei mai buni fii ai Ucrainei le-au trăit şi pentru care au murit au devenit realitate". Acesta este un citat din Actul Zluki, care a anunţat reunificarea într-un stat unic, independent şi care a fost proclamat de liderii RPU (Republica Populară Ucraineană - n.r.) şi RPUO (Republica Populară a Ucrainei Occidentale - n.r.) pe 22 ianuarie 1919, în piaţa Sofia din Kiev.
  • În toate colţurile Ucrainei acest fapt a fost primit cu entuziasm şi inspiraţie: în sfârşit exista şansa de a construi o ţară unită şi independentă. Din păcate, ea a fost irosită. Ambiţiile politicienilor i-au împiedicat să realizeze adevărata unitate statală. Unitate nu în cuvinte, ci în fapte.
  • Curând RPU a părăsit Kievul sub presiunea bolşevicilor, majoritatea teritoriului Galiţiei a fost ocupat de trupele poloneze. Bucovina de Nord a fost luată de români, iar Cehoslovacia a luat Transcarpatia.
  • Au trecut peste o sută de ani. Am tras vreo concluzie din această poveste? Ea ne învaţă un principiu simplu, dar vital pentru Ucraina: doar împreună suntem puternici'', a afirmat președintele Ucrainei.
El a spus că astăzi sensul unei naţiuni ca întreg este dat nu doar de tradiţii, cultură şi religie comune, ci şi de valori precum integritatea, onestitatea, toleranţa, libertatea, democraţia, dorinţa de prosperitate, respectarea legii, a proprietăţii private şi a celui de lângă tine.
  • ''Sunt ucrainean. Pentru că trăiesc conform legii. Întotdeauna gata să îmi protejez patria când este nevoie. Sunt un model de comportament pentru spaţiul post-sovietic: în apărarea drepturilor mele, protejarea libertăţii de exprimare, statul de drept, societatea civilă, toleranţă zero pentru corupţie. Sunt ucrainean. Pentru că sunt un cetăţean responsabil. Îmi plătesc taxele.
  • Nu trec pe roșu, parchez regulamentar, nu conduc niciodată băut. Îmi pasă de mediu. Învăț să gândesc critic. Sunt ucrainean - pentru că suntem cei mai buni în sport, știință, IT. Trăiesc un stil de viață sănătos. Studiez limbi străine. Susțin egalitatea de șanse între bărbați și femei. Respect drepturile tuturor minorităților naționale și ale tuturor religiilor.
  • Această listă poate continua. Și fiecare ucrainean trebuie să facă acest lucru pentru a fi competitiv în lumea modernă. Și pentru ucraineni să devină cei mai buni pe viitor. Da, acesta este un vis. Dar un vis împărtășit a fost întotdeauna un motor pentru noi'', a declarat preşedintele ucrainean.
  • ''Compatrioţi ucraineni! Pentru a fi puternici, trebuie să fim uniţi. Pentru a deveni uniţi, trebuie să fim puternici. Să ţinem minte asta! Felicitări! O Zi fericită a unităţii Ucrainei!'', și-a încheiat discursul Volodimir Zelenski.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















30057 vizualizari

  • +52 (60 voturi)    
    Pacat, (Joi, 23 ianuarie 2020, 12:56)

    Gogu27 [utilizator]

    dar se vede ca in Ucraina actorii nu sunt si oameni de cultura si isi asuma actele istorice in mod selectiv.
    • +18 (20 voturi)    
      Cand ai bunuri din furaciune,nu se doarme linistit (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:56)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Gogu27

      In om politic, poate face declaratii nationaliste in scop electoral, dar macar sa fie adevarate!

      Cand tu stii ca ai teritorii din furaciune macar nu mai vorbi aiurea, sa nu inceapa o epurare etnica asupra romanilor (putin probabil).
    • +15 (17 voturi)    
      Are dreptate actorul/presedinte (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:00)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui Gogu27

      in Bucovina romaneasca sunt atat de multi ucraineeni ca poti umple un autobuz cu ei!
      • -4 (6 voturi)    
        Macar nu e tradator fata de poporul lui, ca Emil (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:12)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui varavara

        Constantinescu.
        Presupun ca Emil Constantinescu stia istorie, deci stia perfect ce face cind a renuntat la Bucovina.
  • +67 (73 voturi)    
    Bucovina e pamant roamnesc (Joi, 23 ianuarie 2020, 12:59)

    parush [utilizator]

    A fost ocupata de URSS si cedata apoi de Stalin Ucrainei.
    • +17 (19 voturi)    
      zxzxzxz (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:38)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui parush

      Stii puțină istorie românească ! Bucovina ( ARBOROASA cu vechiul ei nume absolut LATIN !) a fost cedată AUSTRIEI LA 1775 de către Imperiul OTOMAN ( ETC ETC ETC )
      • -3 (3 voturi)    
        Și înainte de. 1775.... (Joi, 23 ianuarie 2020, 20:19)

        DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui solar

        A FOST TERITORIU ROMÂNESC .
        DACĂ NE ÎNTOARCEM ȘI MAI MULT IN ISTORIE VOM VEDEA CA MAREA NEAGRĂ ERA CENTRUL TERITORIILOR STĂPÂNITE DE TRACO-GETI.
        Acesta este motivul pt. care a fost preferata noua denumire de România și nu Dacia : Pretențiile teritoriale !
    • -17 (33 voturi)    
      ha (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:40)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui parush

      Dușmanii dușmanilor noștri sunt prietenii noștri. Jos Putin! Sus Zelenski!
      • -2 (6 voturi)    
        Decat un dusman destept, (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:50)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        mai bine unul prost(informat), se pare ca dorinta lui fhurtin s-a ideplinit si in America si in Ucraina
    • +33 (35 voturi)    
      Actorul vorbeste prostii! (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:42)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui parush

      In decursul istoriei Bucovina a apartinut:

      Principatul Moldovei 1346-1774
      Imperiul Habsburgic 1774-1918
      Romania 1918-1940
      URSS (Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste) (Nordul Bucovinei) 1940-1941
      Romania 1941-1945
      Romania (Sudul Bucovinei) 1945-prezent
      URSS (Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste) (Nordul Bucovinei) 1945-1991
      Ucraina (Nordul Bucovinei) (Regiunea Cernăuți) 1991–prezent
    • +24 (26 voturi)    
      a fost alipita la RSS Ucraineana (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:46)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui parush

      Dar Zelenin uita si alte detalii: Nikita Hrusciov a dezlipit Crimeea de la RSS Rusa si a alipit-o la Ucraina, impreuna cu alte teritorii care nu fusesera niciodata ale Ucrainei (gen Donbas). Acum se cearta cu rusii pe ele, pe motiv ca sunt ale lor.
      Nordul Bucovinei nu a fost nici el ucrainean. A fost parte a imperiului Habsburgic impreuna cu vaste parti din sudul Ucrainei. Dupa 1918, aplicandu-se doctrina Willson, teritoriile s-au impartit dupa popupatia majoritara. Deci ce a fost locuit preponderent de romani, a trecut la nou infiintata Romania. la fel si nordul Maramuresului.
    • +20 (24 voturi)    
      in 1918... (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:13)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui parush

      ... Romania a luat Bucovina inapoi de la austrieci, care a ocupat-o in 1785 in urma razbouiului cu otomanii. In acel moment, populatia era aproape 100% formata din romani(moldoveni).Apoi URSS a luat-o Romaniei prin pactul Molotov-Ribbentrop si a fost inglobata in RSS Ucraineana parte a URSS. Ce treaba are Ucraina independenta cu asta? Pur si simplu a mostenit Bucovina de nord de la URSS. Zelinski este prost diplomat, daca ataca Romania, cea care il apara de cyber atacurile rusilor.
      • -1 (3 voturi)    
        uite harta (Joi, 23 ianuarie 2020, 21:20)

        gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui minos

        ia uite care era harta etnica a Bucovinei in1930, deci dupa vreo 10 ani de cand revenise la Romania. Deci recensamant facut de autoritatile romanesti ca sa nu fie discutii. Majoritatea habar n-are. Harta zic eu este foarte relevanta. Suntem romani da daca nu reusim sa recunoastem adevaruri esentiale si umblam cu minciuni asta n-o sa ne ajute absolut deloc.
        http://historymaps.ro/wp-content/uploads/Harti_ftp/mai/etnice/cernauti_1989/cernauti_1930_etnica.jpg
        • +3 (3 voturi)    
          Si totusi... (Vineri, 24 ianuarie 2020, 9:34)

          ZaR [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

          ...ambasadorul Ucrainei spune:

          "contextul istoric la finalul anului 1918 cu dezmembrarea Imperiului Austro-Ungar și mișcările naționale în fostele provincii ale acestuia au creat situația când aceste provincii istorice nu mai aveau suveranitatea recunoscută internațional, deci preluarea lor de alte state vecine nu poate fi considerată “ocupația”.

          Pai daca romanii erau minoritari acolo, oare de ce si-ar fi dorit o majoritate slavona alipirea la un stat latin?
      • 0 (0 voturi)    
        1774 (Sâmbătă, 25 ianuarie 2020, 0:49)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui minos

        sau 1785 ?
  • +46 (58 voturi)    
    Actorul Principal al Ucrainei (Joi, 23 ianuarie 2020, 12:59)

    un domn [utilizator]

    isi arata Adevarata Fata !

    redactia Hotnews !

    aveti un invitat Traditional in persoana ambasadorului Ucrainei la Bucuresti, va rog un up date cu ceea ce Afirma Ambasadorul in legatura cu Spusele Sefului !
  • -21 (25 voturi)    
    Aceste comentarii nu ajuta deloc (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:07)

    marc.andre [utilizator]

    Volodimir Zelenski si echipa sa de consultanti NU vor afla opiniile celor de aici.
    • +12 (14 voturi)    
      Asta-i clar (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:07)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      E problema Ministerului de Externe si a Presedintelui.
      • +3 (7 voturi)    
        Ai dreptate (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:19)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Dar pana acolo, e si a noastra. Totusi, ce putem face? Sa trimitem un raspuns in limba romana in speranta ca cineva il va traduce pentru Zelenski? Sau sa-l scriem in ucraineana cu destinatia cutia postala de la Kiev? O pozitie oficiala a Romaniei probabil ca va veni, dar cred ca mult mai de efect ar fi un val de raspunsuri directe de la cetateni romani indignati de cele spuse de Zelenski.
  • +32 (48 voturi)    
    Și ăstora le plângem de milă!? Despre Crimeea? (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:17)

    prec [utilizator]

    Pe ăștia îi sprijinim pentru a adera la UE!?
    • +3 (19 voturi)    
      Ti-ar fi mai bine cu Rusia la granita? (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:36)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui prec

      ?
      • -1 (15 voturi)    
        Și care-i diferența? (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:36)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui xolv

        Neuronul tău vede vreuna?
      • +4 (6 voturi)    
        Da! In cel mai rau caz am pierde-o din nou (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:39)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui xolv

        Avem datoria - si fata de trecut si fata de viitor - sa ne pretindem si se ne aparam teritoriile.

        Nu ne exonereaza nimeni si nimic de la aceasta datorie.

        Poate le vom pierde din nou cindva, dar renuntarea la ele este cel mai ignobil lucru.

        Doar un levantin a putut face asta.
    • -3 (7 voturi)    
      pai (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:51)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui prec

      daca e vorba despre crimeia.,
      • -4 (4 voturi)    
        N-am timp să-ți desenez ca să pricepi și tu. (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:38)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Mama Natură are posibilități limitate. Totuși, roagă un prieten să-ți explice.
    • +8 (10 voturi)    
      Ai drepate! (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:08)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui prec

      Dar sa stii ca plingeam pentru Crimeeea nu doar din de mila pentru ucrainieni, ci si pentu NOI, ca nu cumva maine "omuletii verzi" sa intre si la noi!
      • -3 (9 voturi)    
        Daaa, maine pe la ora pranzului (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:36)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        "Dar sa stii ca plingeam pentru Crimeeea nu doar din de mila pentru ucrainieni, ci si pentu NOI, ca nu cumva maine "omuletii verzi" sa intre si la noi!"
        ====================
        Daaa, maine pe la ora pranzului.
        Neuronasul tau asta vede: omuleti verzi veniti sa-ti plateasca pensia...OMG
        • +4 (6 voturi)    
          Nu rade tu ptr ca nu ar fi prima (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:02)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          oara cand armata rusa intra peste noi. De pe la 1711 incoace, incepand cu batalia de la Stanilesti de pe Prut, rusii au tot intrat in Tarile Romane. Intai taristii se bateau cu turcii, ii bateau pe turci, si ne luau o parte din Moldova, apoi bolsevicii lui Lenin si ai lui Stalin.
          Din pacate Rusia are traditie in a-si invada vecinii, asa ca nu e exclus ca odata sa ne trezim iar cu ei peste noi. Acum suntem in siguranta ptr ca tinem de NATO, dar nu stii ce va fi peste 50-100 ani.
          • -1 (5 voturi)    
            Mai baiete, actualizeaza-te. Secolul e 21 (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:31)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Mai baiete, actualizeaza-te. Secolul e 21.
            • +2 (4 voturi)    
              De Aceea Taxidermia Cracanatului (Joi, 23 ianuarie 2020, 23:13)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Este Acel Steag Dacic ( logo Petrom) cu Tigva Cracanatului plina de muste si viermi ca stindard pe Kremlin
          • 0 (0 voturi)    
            corect, dar (Luni, 27 ianuarie 2020, 21:32)

            Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Este corect ce spui, dar e complet lipsit de sens sa "discuti" cu trollul kremlinist!
            El isi face doar jobul, pentu care este platit, argumentle istorice sau logice nu au niciun efect ...
  • +28 (36 voturi)    
    În componenţa României au intrat mereu Bucovina (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:19)

    Entiu [utilizator]

    Vladimir Jirinovski a spus adevarul nefortat de nimeni si de nici o ideologie, a vorbit despre o revenire a teritoriilor româneşti la statul român:
    „În componenţa României au intrat mereu Bucovina şi Basarabia. Trebuie înapoiate. Rusia le-a luat de la Hitler înainte de război pentru a opri în acest fel trupele germane mai departe de hotarele ţării. Dacă germanii nu ar fi avansat spre est, noi nu am fi luat acest pământ şi am fi avut Polonia cea mare, Ungaria mare şi România mare. Prin urmare, este necesar să cedăm înapoi ce le aparţine românilor, ungurilor şi polonezilor”
    Aceste declaraţii nu trebuie puse doar pe seama excentricităţii lui Jirinovski, el fiind de multe ori unealta Kremlinului în a propune diferite trocuri pe uşa din dos a diplomaţiei.
    • +13 (27 voturi)    
      a fost o propunere de troc atunci: (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:52)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      adica Romania, Polonia, Slovacia si Ungaria tac din gura, iar Rusia destrama Ucraina. Apoi fiecare isi ia bucata din Ucraina care i-a apartinut inainte de razboi ( noi luam nordul Bucovinei si nordul Maramuresului, iar rusii isi luau Crimeea, Donbas si Donetk).
      Pe Traian Basescu l-a apucat morala si nu a vrut trocul....asa ca Putin a trecut la planul 2, cel cu invadarea Crimeei si crearea unui conflict in Donetk.
      Uneori ma intreb daca nu era mai bine sa acceptam propunerea lui Jirinovski, macar ne alegeam cu ceva (adica recuperam niste teritorii). Asa am sustinut Ucraina si nu ne-a iesit nimic, ba au mai si interzis limba romana in scoli.
      • +7 (17 voturi)    
        Ce aberatii debitezi... (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:18)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        1. Ai vreo dovada despre propunerea de troc pe care o sustii ?

        2. Cum puteam face trocul daca fratii nostri de peste Prut refuza unirea cu Romania ? Si nu ma refer la conducatorii pro-rusi care puteau primi mutarea in plic, ci la oamenii de rand care nu vor cu Romania? Se putea face fara referendum, sau cum iti imaginezi ?

        3. Cum puteau Rusii sa sparga Ucraina si sa o vanda pe bucati, practic vorbind? Cel mai probabil ne trezeam cu o serie de conflicte mai mult sau mai putin inghetate, cum e cel din Ucraina, Transnistria, samd.

        4. Ce sa faca Romania, ai carei conducatori sunt mai degraba uneltele URSS, cu o tara plina de pro-rusi? Nu ne ajung ai nostri ? Hai mai bine sa ne rezolvam noi problema, sa devenim europeni si competitivi, abia apoi rezolvam si problema cu Basarabia, poate intre timp se mai trezesc si ei si chiar vor sa se uneasca.

        5. Frumoasa incercare de a-l scoate pe Basescu vinovat, ca de obicei, e cumva tocmai pe dos, recunosc insa stilul de intoxicare al celor cu stelute rosii la epoleti.
        • +1 (3 voturi)    
          da, s-a scris despre asta (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:07)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui clint

          1)a fost ideea lui Putin sa destrame Ucraina si sa imparta teritoriile intre vecini. Nu a vrut cam nimeni in afara de Rusia, asa ca Putin a trecut la planul 2, cel cu invadarea Crimeei. S-a vorbit despre asta chiar si in presa, si Cristian Diaconescu a dat un interviu pe acesta tema.
          2)Republica Moldova nu facea parte din troc. Doar teritoriile care apartin Ucrainei erau incluse intr-o eventuala intelegere
          3)Rusii deja au spart Ucraina si au luat bucati din ea, asa ca nu ar fi fost o problema. Doar ca in cazul trocului o spargeau in mai multe bucati
          4)asta nu stiu
          5)nu am stelute
          • +1 (3 voturi)    
            Ne omori de ras, zau asa! (Joi, 23 ianuarie 2020, 21:38)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Chiar strategul Cristian Diaconescu, ai?
            Nu mai este loc de dubii!
      • +1 (1 vot)    
        Imi aminteste si de alta oferta (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:12)

        JohnnyBGoode [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Venita de data asta direct de la Putin:

        https://www.youtube.com/watch?v=Jui9hmncLQ0

        Voi chiar credeti aberatiile astea? Voi chiar credeti cuvintele unor bisnitari?
    • +5 (9 voturi)    
      Si tu chiar ai crezut (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:04)

      JohnnyBGoode [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Ca si alti naivi care ti-au dat plusuri, ca Jirinovski asta dispune de teritorii asa cum vrea el, impartind in stanga si in dreapta de zici ca sunt seminte.

      Tovarasul Jiri, ca mai toti politicienii rusi, arunca doar cu mizerie in stanga si in dreapta. Cam asta a fost politica lor mereu iar cei care i-au crezut, sau le-a fost impus sa creada (ca si noi), am luat mereu cate o teapa. Noroc ca intre timp, cel putin noi cei din estul Europei ne-am trezit, si nu mai credem NIMIC din ce zic politicienii rusi.

      "Trocul": https://www.hotnews.ro/stiri-esential-16850875-solutia-lui-jirinovski-pentru-ucraina-transnistria-rusiei-bucovina-basarabia-romaniei.htm
  • +14 (18 voturi)    
    cat de puternic poti fi daca iti unesti (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:21)

    qwerasdf [utilizator]

    doar propriul popor? Pe noi, cei din estul Europei, ne pasc amenintari mai mari decat problemele "cine a fost primul aici? Noi am fost primii. Ba nu, noi!" s.a.m.d.

    Stiti vorba aia "cand 2 se cearta, al 3-lea castiga..."
  • +23 (25 voturi)    
    Wow (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:22)

    feroviarul123 [utilizator]

    "Nu trec pe roșu, parchez regulamentar, nu conduc niciodată băut. Îmi pasă de mediu. Învăț să gândesc critic. Sunt ucrainean - pentru că suntem cei mai buni în sport, știință, IT." Ai uitat mafie. Aveti cea mai tare mafie si cei mai buni recuperatori.
    "Curând RPU a părăsit Kievul sub presiunea bolşevicilor, majoritatea teritoriului Galiţiei a fost ocupat de trupele poloneze. Bucovina de Nord a fost ocupată de români, iar Cehoslovacia a luat Transcarpatia." si Crimeea? Sau ce i-a taica putin creste la loc? Ca de exemplu Bucovina de Nord ati luat-o înapoi.
    • +14 (16 voturi)    
      au luat si sudul Basarabiei inapoi (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:53)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      si insula Serpilor, ba au luat si Crimeea desi nu era a lor.
  • +15 (21 voturi)    
    Pai daca asta a invatat la scoala sovietica ! (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:23)

    Idealistu [utilizator]

    Spalarea la creier se vede ! Macar sa mai intrebe inainte niste istorici (nu sovietici).
  • +22 (34 voturi)    
    Romanii din Nord Bucovinei nu vor sa fie batjocori (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:24)

    Entiu [utilizator]

    Romanii din Nordul Bucovinei nu vor sa fie batjocoriti pentru ca isi vorbesc in limba romana Nu vor sa moara pe paminturi straine. Nu vor sa moara, iar in casele si pe paminturile lor, sa se aseze rusii si ucrainienii. Vor sa aiba scolile lor si nu vor sa le vina mereu vecini noi, rusi si ucrainieni, care sa le ia serviciul! În centrul raional din regiunea Cernăuţi a fost închisă şcoala în care majoritatea materiilor erau predate în limba română. În pofida protestelor populaţiei locale, ea a fost transformată într-o şcoală ucraineană. Lipsa limbii române în calitate de limbă oficială în regiunile dens populate de românii etnici este o manifestare a prigoririi lor. Iar în cadrul statului ucrainean actual aceste probleme sunt imposibil de rezolvat din cauza ultranationalismului ucrinian de la nivel central.

    Am vazut un reportaj despre Cernauti, despre viata stresanta, jalnica a romanilor din regiunea Cernauti.,,Căderea Uniunii Sovietice i-a adus în braţele noului stat ucrainean, care n-a avut niciun scrupul în a continua să beneficieze de efectele pactului criminal Ribbentrop – Molotov”
    M-a impresionat. Nu se poate asa ceva! Daca se va continua asa, urmeaza, in scurt timp, sa dispara romanii ca popor. Rusii si mai nou ucrainenii s-au pus pe capul lor de cind au ocupat Bucovina de Nord. Nu mai au scoli, nici manuale, nu-si mai pot vorbi limba, sunt infricosati sa vorbeasca in limba romana, etc.
    Durere….cum sunt de asupriti, pedepsiti, persecutati si speriati pentru ca s-au nascut romani….
    Romania, Moldova prin Consiliului Unirii, ar putea, daca ar vrea, sa se implice pentru a face cunoscut acest genocid bine organizat de peste 70 de ani....
    Ce face Bucurestiul!?
    Joaca la doua capete !? Ba mai mult, lauda mereu ,tot ce face Ucraina!!!!!
  • +22 (34 voturi)    
    Ce dobitoc... (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:30)

    Luk [utilizator]

    Astia vor in UE cu mentalitatea asta? :))
    • +9 (11 voturi)    
      si in Nato vor.. (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:55)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      sa ii apere de rusi.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu ne-ar trebui frontiera cu Rusia (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:56)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Doar ca moaca asta de actor se straduieste sa reduca diferentele intre Ucraina si Rusia.
        Inca nu, dar vad ca se straduieste din greu...
  • +13 (15 voturi)    
    A chemat MAE la explicatii ambasadorul UA ? (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:34)

    Velma Kelly [utilizator]

    Asteptam reactii
  • +12 (14 voturi)    
    "Sunt ucrainean"...... (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:39)

    asadar... [utilizator]

    ....habar n-am ce vorbesc!
  • -4 (12 voturi)    
    votati populismul si mistificarea (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:41)

    ember [utilizator]

    votati psd, trump, putin viktor orban, le pen, johnson, votati actori fara scoala platiti de moscova. asta votati, asta primiti
  • +4 (6 voturi)    
    Nordul e jumatate din intreg (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:43)

    clencix [utilizator]

    Bucovina întreagă are și nordul și sudul. N-ar trebui să fie una Bucovina (botezată Tara Fagilor - Buchenland), cea care a apărut separat ca fiind luată de nemți de la Moldova? Cam la fel cum rușii au denumit și ei jumătatea de est a Moldovei, Basarabia, extinzând aiurea de la numele sudului ei, care acum el nici nu e în aceeași tara cu zona care i-a luat numele?
  • +8 (12 voturi)    
    XZXZXZX (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:49)

    solar [utilizator]

    Încă un stat care revendică teritorii românești - UKRAINA ! Adăugați-o la RUSIA, UNGARIA;SERBIA;BULGARIA (dar si altele!) ,trageți ”linie” și vedeti ce iese. Sau ce rămâne ?
    • +3 (7 voturi)    
      Rămân pensiile „speciale”. (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:41)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui solar

      Rămân voucherele de vacanță.
      Ce, țările ăstea nu au???? Proștiii!
  • +3 (9 voturi)    
    astept reactia MAE din RO (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:55)

    ..13 [utilizator]

    Desigur potolita dar clara.

    Romanii nu au invadat pe nimeni nicaieri - sigur ca esti o exceptie cand au fost rugati sa potoleasca furia unora si au dat navala pana la Budapesta.
    • +3 (3 voturi)    
      Ce vorbesti? (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:10)

      JohnnyBGoode [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      https://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_landings_in_Bulgaria#Romanian_invasion
  • -7 (17 voturi)    
    Intrebare pentru comentatorii Hotnews (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:57)

    cato [utilizator]

    Care era componenta etnica a Bucovinei de Nord in momentul la care face referire presedintele Ucrainei?
    Hai sa va dau un pont: romanii erau majoritari doar in Bucovina de Sud, iar procentele pe toata Bucovina erau 33% romani si 40% ucraineni.
    • -1 (3 voturi)    
      unde când și cum (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:38)

      clencix [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Ai omis sa spui când și cine a făcut reclamantul.
    • +5 (9 voturi)    
      Bun argument ! (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:54)

      Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Inseamna atunci ca Putin are dreptate cand a anexat Crimeea si in curand Donbasul. In ambele regiuni sunt in majoritate rusi, nu ucrainieni, lucru care bate dreptul international. Bravos tavarisci ucrainieni!

      Apropos, daca voi contestati tratatul de la Versailles, putem si noi macar sa il consideram neavenit pe ala de la Paris din 1945 care consacra frontierele lui Molotov-Ribbentrop?
  • +18 (20 voturi)    
    Bucovina de Nord? (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:59)

    periscop [utilizator]

    N-a existat niciodată! Ca și Ardealul de Nord. N-au existat nici Bucovina de Sud, nici Ardealul de Sud sau Est ori Vest... A, da, nordul Bucovinei, nordul sau sudul Ardealului, da, sunt precizări ale poziției geografice, și nu denumirile unor provincii...
  • +7 (15 voturi)    
    Deci cam asa (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:01)

    UpNext [utilizator]

    sunt in realitate "prietenii" nostri obligatorii din nord, pe care ni-i baga pe gat Trump. Trebuie sa-i iubim neconditionat pe ucrainieni si, desigur, sa-i uram de moarte pe rusi.

    Iar moldovenii de prin Suceava - Botosani o mai si tin langa cu autostrada... Bine ca sunt atenti cei de la Bruxelles si Strasbourg!
    • +3 (5 voturi)    
      Iata cum profita tov Putin de tampenia asta! (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:32)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      In discutia asta sunt o multime de troli rusi, care atat asteapta sa alimenteza o disputa cu Ucraina.
      Sa fie clar Bucovina n-a apartinut Ucrainei, decat dupa 1991.
      Iar Crimea a fost luata cu forta de Rusia de la Ucraina, dupa ce Rusia garantase integritatea teritoriala a Ucrainei, in shimbul cedarii armelor nucleare.
    • 0 (0 voturi)    
      si cum tii baga Trump pe gat? (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:54)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Chiar nu inteleg legatura!
  • +8 (16 voturi)    
    Păpușa lui Putin (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:12)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    Sper ca România, Polonia și Ungaria să nu semneze niciodată aderarea acestora le UE sau NATO!
    • -8 (14 voturi)    
      haha (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:47)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

      Da, papusoiule, tu esti papusa lui putin, postacule #ruznak.
      Si interesul lui liliputin e ca Romania sa nu semneze aderarea Ucrainei la NATO, ca de aia va zvarcoli5i inspumati pe aici. Ei bine, Ucraina este o tara europeana si va deveni membra UE si NATO oricat nu va convine voua!
      • 0 (6 voturi)    
        Ce faci mai penibilule (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:40)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Ce faci mai penibilule? Te vad in trepidatii pentru ukraina la un articol in care astia zic nasoale despre Romania.
      • +5 (7 voturi)    
        Nu au ce căuta în UE momentan (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:44)

        2mai [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Mai întâi să își rezolve problemele cu minoritățile, că UE nu este obligată să acccepte toate statele-fantomă, susținătoare de politici xenofobe. Când o să le vină mintea la cap (atât lor cât și sârbilor) în legătură cu drepturile minorităților, atunci de-abia să vină să ceară integrare europeană.
      • -1 (1 vot)    
        "Europenii" tăi sub titlul de voluntari (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:19)

        doar_un_mesaj [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        au omorât români pe Nistru în 1992. Bineînțeles, nu toți au fost voluntari, unii au fost cazaci din Donbas.
  • -2 (10 voturi)    
    Sa nu ne facem iluzii (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:16)

    Zummm [utilizator]

    Asa cum moldovenii sunt 98% rusificati si au rusa in gura asa si ucrainienii se vad buricul pamantului. Un *altfel* de slavi Mai albi, mai buni mai....&^%$@. Da-i dracu.
  • +12 (14 voturi)    
    Pane Volodimir! (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:24)

    Nonidem [utilizator]

    Iata ca actorul a invatat limba ucrainiana!A invatat sa tina un discurs!Ceea ce n-a invatat, este istoria-mai ales istoria Ucrainei de Vest. In Est, recunoaste ca bolsevicii-recte rusii-au sufocat repede aspiratiile unei Ucraine independente-dar nota bene-fara a preciza pe creatorii independentei fata de Imperiu tarist devenit acum sovietic-recte pe hatmanul Pavel Skoropadski si pe Semion Petliura-autor intre altele a drapelului galben - albastru probabil sa nu supere rusii care-i catalogheaza ca fascisti avant la lettre-in Vest, are mana libera!Pan Volodimir,te rog, ia o carte de istorie si vezi cum a ajuns Bucovina in componenta Statului sovietic,al carui continuator in aceasta parte este Ucraina!N-are sens sa mai amintesc contextul istoric -dar ce ma surprinde sunt doua lucruri:
    1. Sa te legi de vecini in situatia cand Ucraina, in contextul actual are nevoie de prieteni, mi se pare o enorma-sa zic frumos-inabilitate politica!
    2. Surprins de autoritatile romane care vtac!Asa ne-am invatat-sa fim scuipati si sa multumim!FRAPANTA ESTE ATITUDINEA D-Lui FOTA , fost consilier al lui Basescu care scuza total gafa diplomatica,sugerand ca e treaba istoricilor si recomandand mass-media sa nu trateze subiectul!La asa dovada de patriotism la nivel inalt,,e de mirare ca mai existam ca natiune!
  • +9 (17 voturi)    
    Cazacii hoti (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:25)

    Alfeu [utilizator]

    Are dreptate Putin când spune că statul ucrainen e format numai din furăciuni de la toţi vecinii: de la noi, de la poleci, unguri, ruşi. Bine le-a făcut cu Crimeea, dându-le peste bot.
    Ne zbatem ca proştii pentru ei, iar ei asupresc toate naţionalităţile. Nu le ajunge cât au furat. Ai grijă, nea Zelenski, să nu pierzi tot.!
    • -3 (3 voturi)    
      Alt trol de a lu' Putin ! (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:33)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Alfeu

      Mai rariti bai !
  • +10 (14 voturi)    
    Daca nu am fi lasi... (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:50)

    andipetre [utilizator]

    Daca politicienii romani nu ar fi niste slugi infricosate de morcovul rusesc adanc infipt, Romania ar declara acum oficial ca isi retrage sprijinul pentru aderarea Ucrainei la UE si NATO, pana la o data ulterioara la care aceasta tara va dovedi clar ca a renuntat la pozitiile nationaliste, antieuropene si la ideologia de tip sovietic. De asemenea, ambasadorul ucrainian la Bucuresti ar fi chemat la discutii si relatiile cu aceasta tara ar deveni distante.

    Dar, evident, Romania nu e de calibrul acesta.
    • +5 (7 voturi)    
      ai nostri diplomati dorm in papuci (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:13)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Nu ai cu cine....
    • -1 (3 voturi)    
      Si mata esti trol de a lui Putin ! (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:34)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Cam multi au pus botul la oportunitatea servita de d-l Zelenski.
  • +9 (11 voturi)    
    prezidentul incult... (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:58)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Este un comunistoid notoriu,nationalist tembel si habarnamist in ale istoriei.Vai de aia care l-au ales presedinte cu o asa mangafa!
  • +3 (5 voturi)    
    Vai de noi (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:02)

    Mucuta Dinu [anonim]

    Halal vecini, sa-i pupe in cur Iliescu care a incheiat tratat cu ei!
    • +1 (3 voturi)    
      aici gresesti (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:10)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mucuta Dinu

      Iliescu a inceiat tratat cu URSS-ul lui Gorbaciov si cu Rusia lui Putin.
      Tratatul cu Ucraina a fost incheiat de Emil Constantinescu si Conventia Romana prin anul 1997, si asa am cedat Nordul Bucovinei si nordul Maramuresului.
      Tapul a sperat ca ne primesc in NATO daca incheiem repede tratatul de buna vecinatate.
  • +10 (12 voturi)    
    Poate ne enervezi, actorasule... (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:03)

    Metec [utilizator]

    Individul asta habar n-are de istorie, nici de geografie! Pai cum, mai pezevenghiule, a apartinut Ucrainei Bucovina de Nord acum 101 ani, cand voi v-ati nascut acum 30 de ani, ca stat?!
    V-au inoculat rusii gena imperialista, nu? Pai, micutule, s-ar putea sa se repete istoria, iar Ucraina sa revina la ce (n-)a fost acum 101 de ani? Ti-ar placea?!
  • +7 (9 voturi)    
    Domnule Zelenski (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:08)

    Vasilescu2019 [utilizator]

    Asta cu "suntem cei mai buni în sport, știință, IT." e cea mai tare "dezvaluire" de dupa 01.01.2020!
    Pe partea de IT poate reusiti sa aflati de ce cam toata lumea blocheaza majoritatea IP ukrainiene
    Intrebati expertii din tara dv! Daca sunteti asa buni pe partea de IT de ce in perioada conflictului din zona Donbass expertii din RO au asigurat suport pe partea de securitate cibernetica si nu expertii dv?

    Pe partea sportiva, sportivii ukrainieni servesc "spanac" dimineata , la pranz si cina iar restul lumii serveste doar apa si o bucata de paine...

    Stiinta? Oare de ce zambesc multi cand aud o astfel de declaratie venita din gura unui presedinte? Sincer cat din PIB ul ukrainian este alocat pentru stiinta si cercetare?

    Bucovina? Poate ar fi cazul sa mai cititi putina istorie nu doar sa ascultati ce prezinta consilierii dv cu titlu de adevar...

    @all __O Rusie care ar avea in componenta cat mai multe teritorii ukrainiene ar fi un pericol mult mai mare pentru RO. Declaratiile tip Jirinovski/Putin sunt de cele mai multe ori menite sa distraga atentia de la anumite operatiuni in desfasurare, sa creeze confuzie, in momentul cand Ukraina+ Belarus vor fi in componenta Rusiei, urmatoarea pe lista va fi Romania. Ultimii 250 de ani de istorie dovedesc exact acest lucru. Inainte de dezmembrarea Poloniei exact asta a facut Rusia (botezata URSS), a rupt de la alte state cum a dorit pe motiv ca "invadatoru' nazist". Inclin sa cred ca statul roman (indiferent de guvernare) a acordat asistenta Ukrainei exact din acest motiv.

    Domnul Zelenski a scuipat inca odata exact pe cine nu trebuia... Sa va vad domnule Zelenski cu jalba in protzap la Cotroceni in momentul cand rusii vor declansa o noua ofensiva in Donbass
  • +9 (11 voturi)    
    Niste clarificari (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:17)

    benicio [utilizator]

    A fost ocupata si de Habsburgi inainte de romani. ba chiar si de daco-geti, inainte de ei chiar de sciti si iazigi.

    Ce te faci bre cu istoria asta?

    Dar Bugeacul, ce ne facem cu Bugeacul domnule? Ca ne trebuie si ala, ca e tot al nostru, de la Mircea Voda si pana acum.
  • +2 (6 voturi)    
    Se pare ca boul e sluga lui Putin. (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:46)

    Marionette [utilizator]

    Trebuia sa existe exact un monolit Polonia-Ucraina-Romania impotriva sovieticilor ca un cordon sanitar. Vita idioata dinamiteaza exact acest cordon prin astfel de declaratii ceea ce ma face sa cred ca asculta de poruncile lui Putin. Nu stiu cat de adevarat este ce a zis, dar problemele astea gen ce se intampla cu Basarbia pot fi puse pe planul 2 si discutate rational dupa ce iti scoti sovieticul din pat de langa nevasta-ta.
    Unde nu-i cap vai de picioare!
    Ca si cand in Romania problema principala a fost vreodata : cum sa recuperam Bucovina.
    Pentru asta trebuie fie sa fie extrem de prost omul, fie sa fie sluga lui Putin. Si nu cred in intamplari.
  • +1 (5 voturi)    
    pacat (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:13)

    a-z [utilizator]

    Ah, Hertsa, stravechi pamant moldav.

    Nementionata in tratatul de pace. Luat de rusi in ultima instanta casi se pare ca mina creionului lui Stalin a acoperit-o pe harta la 10 milioane pe care lucra
  • 0 (4 voturi)    
    Krivoi Rog (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:23)

    Mirobo [utilizator]

    E mai contemporan cu vârsta dumnealui.
    Banii investiți de România în complex unde-s?
    Și fără teritorii și fără bani!
    Păi e bun așa domnule Zelenski?
    Oare președintele Ucrainei știe celebrul banc
    -cu cine se învecinează Rusia?Cu cine vrea!
    Acum na... depinde unde se opresc oamenii în verde !
    Nu am zis-o când Rusia și-a luat înapoi Crimeea,dar o să zic acum-de ce nu am fost deștepți și să ne aliem cu cine trebuie să ne recăpătăm MĂCAR Bucovina? Era un moment propice! Altul nu se știe când o să mai apară.
    S-ar fi opus cineva ? Eu zic că nu! Nu avem lideri adevărați cu sânge-n c---e!
    • +1 (5 voturi)    
      Poate-mi arati un stat (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:57)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      Care s-a aliat cu Rusia si-o duce bine :))
      • 0 (4 voturi)    
        Nu mă transform în avocatul cuiva anume (Joi, 23 ianuarie 2020, 20:25)

        Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Pro Rusia,pro USA,pro Franța,etc.
        Știu cu certitudine că ne-am aliat în trecut cu cine nu trebuia.Ca urmare bunicii mei au fost prizonieri de război,lagăr,etc.
        Bunica a rămas acasă cu rușii în curte,fă-le de mâncare,băutură,etc.
        Deci nu afinitatea contează ci lipsa de fler a oamenilor politici.Că doar nu semnez eu sau dumneata tratate.
        Am luat-o pe coajă și de la unii și de la alții.
        Hai să nu uităm istoria.Știți de ce ,presupun!
        Încercând totuși să vă răspund aș zice ....Turcia!
        • +2 (2 voturi)    
          Turcia e vax (Vineri, 24 ianuarie 2020, 10:42)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

          Turcia a avut mereu ambitia de a deveni actor mare, asa au facut si in WWI si in WWII, mereu au fost prea destepti pentru binele lor. Erdogan nu cauta un aliat in Rusia, el cauta ce cauta si Orban: dreptul de a face ce vrea cu toata tara lui pe termen nelimitat, fara limite si fara oprelisti.
          Rusia si Turcia nu-s aliate si nici n-o sa fie, stati linistit, imperiile fac pace intre ele doar cand au treaba cu tarile mai mici, in rest nu.
          In ceea ce priveste deciziile istorice ale caror efecte le traim si astazi: ocupatia germana a fost papadie pe langa ocupatia sovietica. Am avut doi unchi care au murit in lagare rusesti, asa ca stiu ce spuneti. Nu stiu daca se putea face mai bine sau alege mai bine, n-am idee. Problema noastra a fost mereu ca suntem la marginea civilizatiei si prea aproape de rusi.
          In concluzie: indiferent de ce parte a istoriei ai ramane si oricat te-ai stradui sa ramai obiectiv, tot de partea Occidentului si USA e mai bine. Din est n-a venit nimic bun, niciodata. Rusia nu-i o alternativa viabila la nimic, doar Orban si Erdogan isi servesc interesele personale folosind Rusia, restul pastreaza o distanta cat mai mare in timp ce clameaza "prietenia" si invoca "necesitati economice" sau "pace intre popoare". Toti cei care se baga prea mult in seama cu Rusia si-o iau, problema e doar de momentul in care se va intampla, nu exista dubii si n-a scapat nimeni de asta. Asta e realitatea asa cum o vad eu.
          Va multumesc pentru comentariu.
  • +1 (5 voturi)    
    Ucrainizare (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:56)

    Utilizator5 [utilizator]

    Ucraina de azi haituieste toate minoritatile dar mai ales limba rusa. Din 16 ianuarie 2020 doar reclamele in ucrainieana pot fi difuzate iar daca postul e si intr-o limba din UE, atunci si aceasta e acceptata. Cu alte cuvinte reclamele in rusa sunt interzise (dupa ce au interzis TV, radio rusesti, retele sociale rusesti). Statul se amesteca in decizii de marketing, pana la urma e decizia investitorului, piata decide in ce limba faci reclama la detergent, nu statul. Romania e un stat cu adevarat democratic in aceasta privinta, de exemplu la posturile unguresti private si chiar romanesti pot rula reclame unguresti, e decizia pietei si a investitorului caror clienti se adreseaza. Tinand cont ca sunt programe pentru minoritati si nu destinate majoritatii.
    • 0 (0 voturi)    
      Multe spectacole sunt in lb. Rusa, (Vineri, 24 ianuarie 2020, 0:38)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      la teatru si la Opera dar si pe la sarbatoriri familiale apar artisti interpretand, vorbind, cantand in lb Rusa, nu numai in Ukrainiana; nu mai e interzis, acum, decand cu Zelensky!
    • -1 (1 vot)    
      Foarte bine... (Vineri, 24 ianuarie 2020, 9:10)

      Nonidem [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      Foarte bine fac ucrainienii!De ce moldovenii din Basarabia nu fac la fel?Dupa secole de aroganta a limbii ruse, de oprimare si desconsiderare a limbilor nationale,de intoxicare,deformare a acestora,aduse in prag de extinctie de aceeasi limba rusa, e chiar indicata o operatie de primenire si repunere in drepturi legitime a limbilor nationale,chiar cu pretul unor excese.Desigur, nu convine rusofonilor, invatati cu preeminenta rusei si de lipsa de confort a invatarii limbii statului pe care l-au colonizat!Exemplul baltic-ei nici nu le-a acordat cetatenie celor veniti dupa 1945 in tara lor, decat daca dau examen ca orice strain care o doreste.
  • 0 (2 voturi)    
    OH. (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:31)

    letsoc [utilizator]

    Bai fratilor , chestia asta cu teritoriile date , cedate , ocupate , o sa dureze cat o dura pamantul . Oamenii sunt tampiti de felul lor . Si daca ma zburlesc la ucrainieni si o sa le bat obrazul , ne dau Bucovina de Nord innapoi ?
  • +4 (6 voturi)    
    Numai un ignorant putea face aceste afirmatii! (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:52)

    Entiu [utilizator]

    Numai un ignorant putea face aceste afirmatii!
    Decit sa faca comentarii complet deplasate, care ii denota ignoranta in materie de istorie, ar face bine ca macar sa respecte drepturile românilor aflati vremelnic pe teritoriul Ucrainei in Maramureş, Bârjava, Bucovina, precum şi simbolurile naţionale de la Peri, Hotin, Cetatea Albă, Cernăuţi, Codrii Cosminului, etc...

    Ar face bine ca macar sa respecte drepturile românilor!
  • +4 (6 voturi)    
    "Europeniștii ucraineni interzic limbile regionale (Joi, 23 ianuarie 2020, 19:53)

    Entiu [utilizator]

    Nu treceti usor peste aceste adevaruri:
    In mod arbitrar, Ucraina deține următoarele teritorii românești: patru cincimi din Maramureșul istoric (ținuturile Apsei de Sus si de Jos, Barjavei, Izvoarele Tisei), nordul Bucovinei istorice, Bugeacul (Ismail, Cetatea Alba), Insula Șerpilor, cu toate dăruite lor de foștii sovietici.

    Timp ce câțiva ani RO si-a cerut dreptatea la Haga, iar acum ucrainienii sunt foarte suparăți pe Romania pentru pierderea platformei continentale;
    Una din problemele principale ce sta în calea reunirii celor doua state românești este tocmai Ucraina, ce manifesta o opoziție mai mare chiar decât Rusia.
    Ucraina vede în aceasta reunire eventuale pretenții teritoriale ale Romaniei asupra teritoriului ucrainean;
    Prima măsura luata de "europeniștii ucraineni" a fost aceea de a interzice limbile regionale, inclusiv limba româna!
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo, "Ze"! (Vineri, 24 ianuarie 2020, 4:46)

    Namaste [utilizator]

    genial!
  • 0 (0 voturi)    
    bai, clovnule! (Vineri, 24 ianuarie 2020, 22:35)

    revo [utilizator]

    Bucovina a fost luata DE LA romani!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by