Istoria Boeing 737-800, familia de avioane din care face parte aparatul ucrainean prăbușit în Iran

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:31 Actualitate | Esenţial


Boeing
Foto: Facebook
Avionul 737 - 800 deținut de o companie din Ucraina, care s-a prăbușit în Iran, face parte din familia Boeing 737 Next Generation, introdusă în anii 90, fiind unul dintre cele mai răspândite aparate de zbor din lume. În medie, un aparat 737 decolează sau aterizează la fiecare cinci secunde în lume.

Primul zbor al unui aparat 737 - 800 a avut loc la 31 iulie 1997, dar familia de avioane 737 a fost gândită începând cu 1964, iar primul zbor a avut loc în aprilie 1967. Avionul a fost conceput ca un aparat cu două motoare, cu cost redus, menit să transporte între 85 și 215 pasageri.

Generația 737 a fost la un moment dat cea mai bine vândută serie de aparate de zbor, până când a fost depășită de modelul 320 de la Airbus, în octombrie 2019. În total, s-au vândut peste 10.000 de aparate de zbor până în martie 2018, și au urmat alte 4.600 de comenzi.

Next Generation (NG) a fost lansată în anii 90 cu un design schimbat și un interior nou, a treia generație a familiei, cu o capacitate cuprinsă între 108 și 215 pasageri. În mai 2019, un total de 7.097 aparate au fost comandate, din care 7.031 au fost furnizate.

Aparatele 737 sunt operate de peste 500 de linii aeriene, zboară spre 1.200 de destinații în 190 de țări. În medie, un 737 decolează sau aterizează la fiecare cinci secunde în lume.

În noiembrie 2019, aparatele 737 totalizau 480 de accidente sau incidente, cu un total de peste 5.300 de victime. Aparatele NG au fost angajate în 15 accidente și 10 deturnări, cu un total de 590 de victime.

În flota Tarom se află 25 de aeronave, din care 4 Boeing 737 - 700, 4 Boeing 737 - 300 și 4 Boeing 737 - 800 NG.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















12411 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    hmm (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:06)

    VLad Moldovan [anonim]

    Poza nu are nici o treaba cu un Boeing 737.. "jurnalism" cica
    • +5 (5 voturi)    
      Da.. (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:11)

      eurodaniel [utilizator] i-a raspuns lui VLad Moldovan

      ...La asta ma gandeam si eu! Poza cu Dreamliner (B78x) la articol despre B73x ... stupid af!
  • -3 (7 voturi)    
    un detaliu tehnic (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:27)

    Alfeu [utilizator]

    Da, 737 simplu e un avion f f bun. E sigur că a fost doborât de bărboşi. Cât priveşte 737 Max, mă mir că nimeni n-a observat ce aripă mică are acest avion, deci implicit probleme de portanţă pe care au încercat să le compenseze cu computere, de unde şi accidentele. Nu are nimeni acces la Boeing să le spună?
    • +9 (9 voturi)    
      Banuiesc ca si Airbus A320neo (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:52)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Alfeu

      Are pe aceleasi baze stiintifice puse de tine probleme de portanta avand in vedere ca cele doua avioane sunt foarte, foarte similare. Daca la Boeing au compensat portanta cu computere (pfffff) la Airbus cu ce o compenseaza, cu baloane?
    • +5 (5 voturi)    
      737-max (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:29)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Alfeu

      Nu are probleme de portanta, problemele sunt legate de stabilitate, capacitatea avionului de a reveni singur la atitudinea initiala, in cazul aparitiei unei perturbatii in curentul de aer.
      In trecut avioanele aveau aceasta capacitate inerenta, prin pozitia centrului de greutate relativa la combinatia aripa-fuselaj-ampenaj, portanta ampenajului fiind negativa, portanta aripii fiind ceva mai mare asociata cu o mai mare rezistenta la inaintare.
      Pentru scaderea consumului de combustibil, avioanele moderne folosesc asistarea computerizata a stabilitatii care permite portanta pozitiva si pe ampenajul orizontal. La 737-max sistemul computerizat are hibe când unii sensori nu dau semnale corecte.
  • +1 (3 voturi)    
    din pacate (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:37)

    nash pandelica [utilizator]

    in istoria tarom, un a 320 a cazut dupa decolare, nu un b 737.
    ca tot e vorba de statistica.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by