VIDEO Adina Vălean a fost validată de Comisia de Transporturi pentru postul de comisar european - UPDATE

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 14 noiembrie 2019, 7:56 Actualitate | Esenţial


Adina Valean
Foto: Captura video
Europarlamentarul Adina Vălean, propusă de Guvernul Orban pentru funcția de comisar european pentru Transporturi, a primit aviz favorabil, cu 36 de voturi ”pentru” în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului Uniunii Europene, a anunțat europarlamentarul PNL Marian-Jean Marinescu pe Facebook. Ea a fost audiată, joi, în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European timp de mai multe ore, după ce marți a fost audiată și în comisiile reunite pentru Afaceri europene ale Parlamentului României, primind aviz favorabil pentru ocuparea postului.

UPDATE 19.25: Coordonatorii din Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European, Comisia pentru Piață Internă și Protecția Consumatorului și Comisia pentru Industrie au recomandat aprobarea comisarilor desemnați pe Adina Vășean și Thierry Breton, a anunțat purtătorul de cuvânt al Parlamentului European, Jaume Duch.

UPDATE 18.25: Favorabile desemnării lui Vălean pentru această poziție au fost grupurile europarlamentare ale PPE, S&D, „Înnoim Europa”, Identitate și Democrație (ID), Conservatorilor și Reformistilor Europeni (ECR) și Confederal al Stângii Unite Europene/Stânga Verde Nordică, au spus surse politice pentru Mediafax. Singurii care au susținut solicitarea unor informații suplimentare de la Adina Vălean au fost cei de la grupul Verzilor din PE.


UPDATE 18.05: Adina Vălean a convins Comisia de Transporturi și a primit aviz favorabil, a anunțat europarlamentarul PNL Marian Jean Marinescu pe Facebook.

”Adina Vălean ne-a convins. Candidatura sa a trecut cu 36 de voturi de coordonatorii din #TRAN. Avem în Adina Ioana Vălean un potențial comisar pentru transporturi care înțelege că trebuie să fie alături de Parlament în a respinge tăierile de buget din acest sector, pe care le propune Consiliul. Transporturile au nevoie de finanțare corespunzătoare pentru investiții și pentru a face față revoluției tehnologice pe care o traversăm cu toții, îmbunătățind siguranța transportului și condiții de muncă ale transportatorilor. Este concluzia mea, în calitate de coordonator al Grupului #PPE pentru comisia TRAN, după audierea de astăzi, din Comisia TRAN.”, a scris europarlamentarul PNL pe Facebook.





UPDATE 16.40: Audierea Adinei Vălean s-a încheiat după 2 ore și 40 de minute. Ea le-a mulțumit europarlamentarilor pentru faptul că au avut ”răbdare” cu ea.

Vălean a mai spus că ”familia transporturilor” este una mare, cu diverse interese, comentând că din întrebările pe care le-a primit astăzi înțelege care sunt problemele și punctele divergente. ”Îmi cer scuze dacă răspunsurile mele nu au fost destul de complexe. Dvs sunteți atât de familiarizați cu aceste subiecte, eu abia mă familiarizez. Vă promit că vom colabora pe viitor, într-un fel sau altul”, a încheiat comisarul desemnat.

UPDATE 16.29: Sunt eurodeputați care spun că nu sunt convinși de prestația Adinei Vălean.


UPDATE 16.12: Adina Vălean este supusă unor întrebări legate de mobilitatea forței de muncă, detașarea muncitorilor și drepturile acestora, inclusiv problema contractelor false, fiind acuzată că nu a dat răspunsuri clare.

”Eu abia mă familiarizez cu toate aceste subiecte de care dvs vă ocupați de foarte multă vreme, eu am avut câteva zile pentru a mă pune la curent”, a spus Vălean.

Audierea durează de peste două ore.



UPDATE 16.00: Vești proaste pentru Budapesta. Grupul social democraților din Parlamentul European a decis să-i ceară candidatului Ungariei pentru postul de comisar european pentru extindere, Olivér Várhelyi, să răspundă unor întrebări suplimentare în cadrul unei noi audieri, potrivit unor surse oficiale citate de Politico.eu.

UPDATE 14.02: A început audierea Adinei Vălean.




Adina Vălean:
  • Sunt deosebit de onorată. Vreau să împărtășesc cu dvs câteva din gândurile mele legate de mandat.
  • Avantajul cetățenilor europeni, libertatea de a trăi, de a lucra, studia și de a face afaceri oriunde în UE este una dintre valorile europene esențiale.
  • Transportul este cel care facilitează exercitarea acestei libertăți. Voi lucra îndeaproape cu Parlamentul European și cu Consiliul.
  • Este nevoie de un transport echitabil și transparent și sigur pentru cetățenii europeni.
  • Una dintre țintele UE este reducerea numărului de cetățeni care mor pe drumurile europene
  • În prezent nu mai puțin de 26.000 de oameni mor anual, în întreaga UE, obiectivul fiind înjumătățirea acestui număr.
  • Noul pact ecologic trebuie să permită accesul la un transport care să fie atât ecologic cât și inteligent.
  • Ar trebui să încetăm să mai vorbim în termeni antagonici despre transport și politicile de mediu.
  • Este nevoie de reducerea emisiilor de carbon.
  • Extinderea schemei europene privind emisiile la transportul maritim și reducerea subvențiilor pentru transportul aerian sunt alte măsuri avute în vedere.
  • Există provocări, voi prioritiza investiții în recalificarea personalului pentru ca regiunile dominate de industria auto să continue să se dezvolte din punct de vedere economic și social.
  • Îmbunătățirea mobilității pentru trupe și pentru echipamente militare nu trebuie trecută cu vederea atunci când vorbim despre investiții în infrastructură.
  • Dubla utilizare a facilităților atât de către civili cât și în scopuri militare reprezintă o oportunitate majoră pentru Uniunea Europeană și ar trebui să fie o alegere strategică.
  • Când te uiți pe harta Europei vezi că există o diferență uriașă în ceea ce privește conectivitatea între est și vest. Europa de Est trebuie să fie pe deplin susținută.
  • Cred că ar trebui să acordăm sprijin Europei de Est pentru dezvoltarea sistemului, să apărăm fondurile de coeziune. Îmbinarea mai multor instrumente ne va ajuta să sprijinim această parte a Europei, mai ales în sectorul feroviar.
  • Întrebată despre introducerea unei taxe pe kerosen, invocată de vicepreședintele desemnat al CE Frans Timmermans, Vălean a răspuns că ”este una dintre posibilități”, dar trebuie să vină la pachet cu alte măsuri.
  • Eurodeputații insistă asupra taxei pe combustibilul transportului aerian. Vălean: ”Trebuie să ne gândim foarte bine (la oportunitatea taxei pe kerosen-nr) pentru că există și un impact social.”
  • Unul dintre eurodeputați ridică problema pachetului de măsuri privind mobilitatea forței de lucru și detașarea muncitorilor, afirmând că muncitorii din România sunt un fel de ”sclavi ai șoselelor”. El o întreabă pe Vălean dacă nu e o contradicție între ambițiile ecologiste, cele umaniste și dorința de dezvoltare, cu atât mai mult cu cât este româncă.
  • Vălean: Cred că pot să fiu și umanistă și româncă. Nu văd nicio contradicție aici. Trebuie să continuăm toate aspectele de dezvoltare inteligentă. Când vorbiți despre mobilitate, nu-mi amintesc de alt dosar care să fi divizat mai mult PE.
  • Eurodeputat: Credeți că veți putea promova lucrătorii detașați fără să promovați, în același timp, abuzurile și frauda? Vălean: Vă asigur că nu o să mă dau în lături de la a lucra pentru a înlătura abuzul și frauda.
UPDATE 12.19: Candidatul Ungariei a oferit o prestație bună, mai notează jurnaliștii de la Politico. În prezent ambasador al Ungariei la UE, acesta a vorbit liber, fără notițe, și a arătat o cunoaștere foarte bună a politicilor de extindere.

El a răspuns mai multor întrebări legate de politicile guvernului de la Budapesta, în special legate de decizia executivului de a-l ajuta pe fostul premier al Macedoniei Nikola Gruevski să fugă din țară pentru a evita o condamnare de la închisoare.

Várhelyi a evitat răspunsuri tranșante la aceste întrebări, insistând asupra faptului că este independent și că a demonstrat că poate lucra pentru UE, în interesul blocului comunitar și că va urma linia trasată de Comisia Europeană.

Cu toate acestea, unii eurodeputați, în special socialiștii și verzii, nu au fost convinși că acesta nu va urma politica guvernului Viktor Orban.

Membrii comisiei urmează să se întrunească într-o ședință cu ușile închise pentru a evalua prestația candidatului și să anunțe dacă acesta are aviz pozitiv sau negativ.

UPDATE 12.02: Unul dintre reproșurile aduse candidatului din partea Ungariei este legat de comportamentul său în relația cu subordonații, acesta fiind acuzat că urlă la ei și înjură. Politico l-a întrebat pe președintele comisiei pentru politică externă, David McAllister, în legătură cu acest aspect.

”Sincer, nu vă pot da un răspuns în această privință, nu știu cum se comportă sau nu se comportă domnul Várhelyi, dar un lucru este sigur: în toate instituțiile europene există reguli și noi toți respectăm aceste reguli fie că lucrăm în Comisia Europeană, Consiliu sau Parlamentul European, asta e sigur”.

UPDATE 11.58: Oliver Várhelyi, fost diplomat care nu aparține niciunui partid, a declarat, în cadrul audierilor, că ”avem nevoie să consolidăm procesul de extindere”. Uniunea Europeană are nevoie să se asigure că ”rezultatele sunt tangibile” și că are resurse financiare suficiente pentru a-și atinge obiectivele politicii de extindere, a mai spus comisarul desemnat, potrivit politico.eu.

Audierea s-a încheiat în apaluzele majorității eurodeputaților prezenți la comisia de politică externă.

Potrivit calendarului transmis de Parlamentul European, cei trei comisari europeni desemnați de România, Franța și Ungaria vor fi audiați, joi, timp de trei ore fiecare, în comisiile de specialitate.
  • Adina Vălean va fi audiată, începând cu ora 13.00 (14.00, ora României), în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European.
  • Tot de la ora locală 13.00 (14.00, ora României), va fi audiat și comisarul desemnat pentru Piața internă, Thierry Breton (Franța), în Comisia pentru Industrie și Cercetare a PE.
  • De la ora 8.00 (9.00, ora României) va avea loc audierea lui Oliver Várhelyi (Ungaria), comisarul desemnat pentru Vecinătate și extindere, în Comisia pentru afaceri externe.
"Deputații europeni vor evalua dacă aceștia sunt calificați pentru a fi membri ai Colegiului Comisarilor, pentru a-și putea îndeplini sarcinile și pentru a pune în aplicare programul pe care Președintele ales Ursula von der Leyen l-a prezentat în plenul Parlamentului European în luna iulie", potrivit unui anunț al Parlamentului European.

Marți, Comisia pentru Afaceri Juridice (JURI) a Parlamentului European a dat aviz favorabil pentru numirea Adinei Vălean în funcția de comisar european. Tot marți, Adina Vălean a primit aviz pozitiv și din partea parlamentarilor români, după ce a fost audiată în comisiile de specialitate ale Parlamentului.

Votul în Parlamentul European pentru Executivul UE propus de președintele-ales Ursula von der Leyen va avea loc într-o sesiune plenară programată pe 27 noiembrie.

Cine este Adina Vălean

Adina Vălean are 51 de ani. Este căsătorită cu fostul lider al PNL Crin Antonescu.

Ea este președinte al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie a Parlamentului European începând cu iulie 2019, din partea Grupului Partidului Popular European (PPE). Este membru al Parlamentului European din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană.

Adina Vălean a fost deputat în legislatura 2004-2008, aleasă pe listele PNL, iar în 30 noiembrie 2007 a demisionat pentru a ocupa locul de deputat în Parlamentul European.

Aleasă în Parlamentul European în iunie 2007 pe lista PNL, Adina Vălean a fost membru în Comisia pentru industrie, cercetare și energie, Comisia temporară pentru schimbările climatice, Delegația pentru relațiile cu țările din Europa de Sud-Est și membru supleant în Comisia pentru libertăți civile, justiție și afaceri interne.

Ea a fost vicepreședinte al Alianței Liberalilor si Democraților pentru Europa (ALDE - grupul liberal).

În aprilie 2009, Parlamentul European a adoptat raportul Adinei Vălean referitor la reducerea de la 1 iulie 2009 a tarifelor maxime în cazul trimiterii de mesaje text și descărcării de date de pe Internet în regim de roaming.

Studii:

Este matematician de formație, iar până în 1997 a fost profesor de matematică. În 1997 a devenit director pentru relația cu direcțiile județene pentru Tineret și Sport și ONG de tineret în Ministerul Tineretului și Sportului. Din 1999 și până în 2001 a lucrat în organizații non-guvernamentale, ca director de programe al Asociației Române pentru Libertate și Dezvoltare și ca director general al Fundației “Institutul pentru Liberă Inițiativă”.

Activitate politică:

A intrat în PNL în 1999.

Între 2000 și 2002 a fost secretar general al Tineretului Național Liberal. În 2002 a devenit membru al Biroului Permanent al PNL (sector 1) și secretar al Comisiei PNL pentru mediul de afaceri, privatizare și politici concurențiale. În 2006 a fost aleasă vicepreședinte al PNL Prahova. De asemenea, în 2000 a fost director executiv adjunct al campaniei electorale pentru alegerile generale, iar în 2004 a fost implicată în programe de sprijin în campania pentru alegerile locale. Între 2004-2006 a fost deputat în Parlamentul României, circumscripția Călărași.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6291 vizualizari

  • -2 (10 voturi)    
    io nu cred (Joi, 14 noiembrie 2019, 14:31)

    john06 [utilizator]

    ca trece,deja din ce a zis,nu ma convinge pe mine,d-apoi pe aia care- s specialisti.
  • -2 (8 voturi)    
    in traducere: (Joi, 14 noiembrie 2019, 15:52)

    revo [utilizator]

    bagati banu', ca are nevoie TelDrum de miliardele voastre.
    • +4 (6 voturi)    
      Vezi, mah, ca te taie veorika (Joi, 14 noiembrie 2019, 16:57)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui revo

      de pe statul de plata a postacilor.
      Cum indraznesti sa te iei de teldrum ?
      Chiar daca te faci ca uiti ca e firma lui nen'tu draknea
  • +1 (3 voturi)    
    Ce mai conteaza? (Joi, 14 noiembrie 2019, 17:29)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Este femeie? Este. In ziua de azi e mai important decat competentele. Abia "ne familiarizam" cu duamna KKrau si noi..
  • -5 (5 voturi)    
    Comisarul meu (Joi, 14 noiembrie 2019, 18:18)

    galeo [utilizator]

    Dupa guvernul meu, Iohannis are acum si comisarul meu european.

    Pana la urma e bine ca a ajuns un roman acolo, dar romanul ales de faraonul Iohannis.
  • -1 (3 voturi)    
    se mira UE ca oamenii devin euro-sceptici. (Joi, 14 noiembrie 2019, 18:24)

    __alex__ [utilizator]

    Cand validezi nulitati, ce te astepti?
    • +2 (4 voturi)    
      Ca va's zica... (Joi, 14 noiembrie 2019, 18:57)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      ...madam plumbuita era mai buna n'asa? Era vreo somitate n'asa?
  • -3 (3 voturi)    
    România are multe lecții în materie de transportur (Joi, 14 noiembrie 2019, 18:29)

    Nyk1 [utilizator]

    ...pentru Europa. Poate în sfârșit Occidentul ecologist-progresist va înțelege că nu are rost să construiești autostrăzi, poluând mediul înconjurător, că pot folosi și ei mijlocul de transport 100% verde încă folosit în România: căruța trasă de cai. Sau de boi, dacă Occidentalii vor dori să se înhame la un asemenea proiect!
  • 0 (0 voturi)    
    Citind si vizualizind in (Joi, 14 noiembrie 2019, 18:44)

    Kepler [utilizator]

    articol, mi-e clar ca Varhelyi a fost mai bun. Problema lui este Orban V. Cit despre Valean, se poate spune ca strategia a fost sa spuna ca nu este familiarizata inca bine cu transporturile si ca citeste bine (good reading) engleza.
  • +2 (2 voturi)    
    nu am vazut (Joi, 14 noiembrie 2019, 18:57)

    vizirul [utilizator]

    nici o referire la transportul feroviar,care electrificat fiind nu produce poluarea mediului,are capacitate uriasa de deplasare fiind cel mai putin costisitor.Trebuie rabilitate terasamentele cf,inoite locomotivele unde este cazul si vagoanele de calatori si marfa;extinderea electrificarii pe tronsonul cf Cluj-Oradea .Toate aceste lucrari trebuie sa faca obiectul unui studiu amplu tehnic si economic,cu etapizarea lucrarilor.avizat in forul suprem de siguranta a statuli si sa primeasca un caracter de lege urmand sa fie pus in opera de oricare guvern s-ar afla la conducerea tarii.
  • 0 (0 voturi)    
    o nouă dovadă... (Vineri, 15 noiembrie 2019, 3:42)

    let_s_twist_again [utilizator]

    mai era nevoie?
    că şi parlamentul european, la fel ca cel autohton, favorizează aliaţii politici ai majoritătii de moment în dauna celorlalţi...
    adina vălean, trădătoarea care a determinat trecerea pnl de la alde la ticăloşii din ppe, este -firesc - mult mai agreată de majoritatea ppe decât precedentele candidaturi pesediste...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by