Trump, despre chemarea trupelor americane din Siria: E timpul să ne retragem din aceste războaie ridicole, nesfârșite și tribale. Vom lupta acolo unde este în beneficiul nostru, suntem la 7000 mile depărtare

de DG     HotNews.ro
Luni, 7 octombrie 2019, 15:13 Actualitate | Esenţial


Melania si Donald Trump
Foto: AFP/Stirile PROTV
Președintele american Donald Trump a comentat decizia sa de a retrage trupele americane din nordul Siriei spunând că este vremea ca SUA să își aducă acasă soldații și să lase Turcia, Europa, Siria și pe kurzi să găsească o soluție cu privire la situația din regiune.

”Statele Unite trebuiau să stea în Siria doar 30 de zile, asta se întâmpla cu mulți ani în urmă. Am rămas și ne-am adâncit din ce în ce mai mult într-o bătălie fără nicio țintă precisă. Când am venit în Washington, ISIS era în plină expansiune în regiune. Am învins califatul rapid în proporție de 100%, am capturat mii de luptători ISIS, majoritatea din Europa. Dar Europa nu a dorit să îi primească înapoi, ci ne-a transmis să îi păstrăm noi în SUA. Am spus <<NU, v-am făcut o mare favoare și acum vreți să-i păstrăm în închisorile din SUA cu costuri uriașe. Sunt procesele voastre>>. Au refuzat din nou imaginându-și, ca de obicei, că SUA sunt marele fraier, că e vorba de NATO sau de acordurile comerciale sau de orice altceva...,” a scris liderul de la Casa Albă, pe twitter.

Președintele american a invocat sumele uriașe de bani investite în aceste războaie interminabile.

”Kurzii au luptat alături de noi, dar au primit sume imense de bani și echipamente pentru a face asta. S-au luptat cu Turcia decenii întregi. Am prevenit această luptă aproape trei ani, dar este timpul pentru noi să ne retragem din aceste războaie ridicole și fără sfârșit, multe dintre ele de ordin tribal, și să ne aducem acasă soldații”, a continuat el.

Trump a mai spus că este treaba Europei și a celorlalți actori interesați să găsească o soluție.

”Vom lupta acolo unde este în beneficiul nostru și vom lupta doar pentru a învinge. Turcia, Europa, Siria, Iran, Iraq, Rusia și kurzii vor fi obligați acum să găsească singuri soluția pentru această situație și ce vor să facă cu prizonierii ISIS din vecinătatea lor. Cu toții urăsc ISIS și au fost inamici de ani de zile. Noi suntem la o depărtare de 7000 de mile și vom zdrobi ISIS din nou dacă se vor apropia vreodată de noi”.

Casa Albă a anunțat că Turcia va începe curând operațiunea în nord-estul Siriei, urmând ca forțele americane să nu mai fie implicate în regiune. Mișcarea a fost confirmată printr-o declarație de presă care a urmat unei convorbiri telefonice dintre președintele american Donald Trump și omologul său turc Recep Tayyip Erdogan.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5590 vizualizari

  • +8 (30 voturi)    
    adica (Luni, 7 octombrie 2019, 15:29)

    Point [utilizator]

    in iran.
    inca o data trumpf se dovedeste catelul de poala al altora.10 beri cui ghiceste.
    • +7 (9 voturi)    
      Rimeaza (Luni, 7 octombrie 2019, 15:44)

      dickins [utilizator] i-a raspuns lui Point

      cu scrutin?
    • -2 (10 voturi)    
      hahaha (Luni, 7 octombrie 2019, 15:57)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Point

      adica sua nu'si permite sa atace iranu' pana ce nu se intareste cu ce are in siria !!

      probabil ca s'a inteles cu macrou si utecista sa salveze ei siria ca le e mai aproape si au interese mai mari in ..asia. :-)
      nu vrea ioropa sa fie piua'ntai ca putere globala, globalista....ma rog.
      globalism inseamna si activitate militara.

      dar, pana una, alat, ioropa iar ramane de caruta, vine turcu si ia locul americanilor, face din siria raia turceasca.
      caci, turcul este un aliat loial, ca intotdeauna.

      mrekelitza i'ar delega mai repede pe rusi...chestie de incredere.
    • +3 (9 voturi)    
      Aia cu niste perciuni lungi si rasuciti (Luni, 7 octombrie 2019, 16:01)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Point

      imbracati in negru care vin la Bruxelles dupa niste pietricele in loc de politica ?!
      Acu', zii unde bem berea? Dau si eu 10...
  • +19 (27 voturi)    
    Afghanistan din nou. (Luni, 7 octombrie 2019, 15:29)

    feroviarul123 [utilizator]

    Cu alte cuvinte kurzii au fost vânduți asa cum mujahedinii au fost vânduți în Afghanistan după ce învinseseră împotriva rușilor cu armele americanilor. Ce a urmat? 11 septembrie. Ce vor face kurzii după ce vor fi striviți de turci? vom vedea.
    • -8 (16 voturi)    
      pe kurzi ii vor apara (Luni, 7 octombrie 2019, 16:00)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      rusii, delegati de ue.
      e simplu, jocul asta de sah.
      rusii sunt deja in siria.
      cat despre retragere, trompa termina ce incepuse o'banana.
      pace si voie buna.
      trompa a zis ca vrea si el premiul de la oslo.
      • 0 (2 voturi)    
        in sprijinul celor de mai sus (Marţi, 8 octombrie 2019, 0:16)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        din hn, citire :
        "Liderul francez are ambiţii mai mari, respectiv, să întărească relaţiile europene cu Moscova pentru a facilita implicarea Moscovei în alte crize de pe plan internaţional, Siria, dar și Coreea de Nord."
        articolul aparut in hn azi, ref. la diviziunile ue privind rusia....
        deci, iaca, ioropenii nu deplang plecarea din siria a trupetilor americani, ba, din contra, au si gasit inlocuitor. :-) si au dreptate, doar e o cestiune asiatica si trebuie rezolvata de asiatici.

        deci, bazati'va'ti pe noua stea a politichiei occidental ioropene, musiu macrou.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru feroviarul (Luni, 7 octombrie 2019, 22:29)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Nu vor fi striviti ! Siria va declara imediat razboi Turciei si va riposta. Rusia va ajuta Siria. Si Erdogan se va linisti .
      • +1 (1 vot)    
        Hm (Marţi, 8 octombrie 2019, 9:48)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Ce interes ar avea rusia sa le-o tragă la turcaleți? Ca acuma sunt prieteni , le vinde rachete anti F22 etc. Dimpotrivă o să-și împartă Siria pe din doua. Ce a mai rămas din Siria. Oricum vad ca a mai dat înapoi ca i-au sărit toți în cap. Din păcate Turcia are 3 milioane de refugiați și alte câteva milioane de kurzi. Pana nu se va face un "Kurdistan" nu va trece problema.
  • +6 (24 voturi)    
    Lol (Luni, 7 octombrie 2019, 15:29)

    Tony_K [utilizator]

    Da cine a rascolit tot orientul mijlociu? Nu voi?
    • +4 (4 voturi)    
      Wikipedia (Luni, 7 octombrie 2019, 16:55)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Tony_K

      Orientul Mijlociu este probabil cea mai sensibilă zonă a lumii din punct de vedere strategic, politic, economic și cultural. În zonă se află importante resurse de țiței plus locul de naștere și centrul spiritual al iudaismului, creștinismului și islamului.Cele patru culturi principale din Orientul Mijlociu sunt cea evreiască, cea persană, cea arabă și cea turcă. Aceste sfere culturale au origini lingvistice și etnice diferite. Orientul Mijlociu este locul de desfășurare al conflictului arabo-israelian iar actuala geografie politică a Orientului Mijlociu nu permite pacea pt ca la originea mișcărilor insurgente din zonă se afla harta nedreaptă, trasată în secolul trecut de Imperiul britanic și Franța colonială.
    • +3 (3 voturi)    
      Sau răscolit singuri. (Luni, 7 octombrie 2019, 17:03)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Tony_K

      Orientul Mijlociu se va bate de dragul conflictului și să vadă cine este mai tare.Plecarea SUA nu va aduce pacea,așa cum nici participarea SUA nu aduce pacea..Acolo războiul este o stare de fapt și va mai fri o perioadă de timp.
  • +11 (31 voturi)    
    Halal aliati (Luni, 7 octombrie 2019, 15:31)

    Paleopterix [utilizator]

    Si noi carevasazica, ne bazam pe astfel de "aliati"? Daca maine Putin decide sa invadeze Romania, o sa auzim aceeasi placa: "este timpul sa să ne retragem din aceste războie ridicole și fără sfârșitsi sa lasam rusia si romania sa rezolve problema"!
    • -1 (11 voturi)    
      hehehe (Luni, 7 octombrie 2019, 16:06)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Paleopterix

      ai inceput sa judeci ca un om mare.
      deci, america s'a saturat sa mai apere pe alti[.
      daca va e teama de rusi, inarmati'va.
      armata ioropeana e mai aproape. sar nemtii, frantzujii, la o adica. sar si vecinii nostri, ungruii, bulgarii, sarbii...ca d'aia avem nato.
      nato nu e america. america e numai un membru al aliantei.
      normal sa sara cei mai apropiati, si totodata cei mai amenintati, alaturi de ro.
      s'auzim de bine !
    • +2 (2 voturi)    
      Siria este (Luni, 7 octombrie 2019, 22:32)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Paleopterix

      in NATO ? Nu cred. Asa ca USA nu are nici o obligatie sa apere granitele Siriei. Dar ale Romanie le va apara.Siria si le va apara singura.
  • -2 (12 voturi)    
    și despăgubiri, când? (Luni, 7 octombrie 2019, 15:43)

    MG [utilizator]

    era o țară cu o mortalitate infimă până să se bage cowboys; ați distrus mână-n-mână cu islamiștii
  • +6 (12 voturi)    
    se retrage SUA, vine Rusia (Luni, 7 octombrie 2019, 15:47)

    barbu.ionica [utilizator]

    asta distruge politica externa a SUA, nimeni n-o sa se mai bazeze pe America.
  • -8 (14 voturi)    
    Stiu ca o sa iau multe minusuri (Luni, 7 octombrie 2019, 15:50)

    LiviuX [utilizator]

    Ma consolez insa ca stiu ca vor fi de la cei care nu gandesc prea mult si vor doar pomeni.
    In sfarsit un presedinde care stie sa urmareasca interesul poporului sau. De ce sa cheltui atatia bani, sa pierzi oameni daca nu ai nici un folos din asta? Unii mai sus zic ca halal asa aliati. Pai o alianta nu trebuie sa se bazeze si pe o reciprocitate? Daca dai ceva nu trebuie sa si primesti? Ce primesc americanii de la tarile NATO, comparativ cu cat investesc ei in NATO?
    • +3 (13 voturi)    
      Poate ai dreptate (Luni, 7 octombrie 2019, 17:35)

      Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Dar nu asa se procedeaza. Americanii se comporta acum ca niste curve, exact cum s-a comportat Romania la sfarsitul WWII - intorcand armele pe neasteptate asupra aliatilor de pana atunci. In conditiile astea iti pierzi respectul atat al aliatilor cat si al dusmanilor.
      • -3 (5 voturi)    
        Poate si tu ai dreptate... (Luni, 7 octombrie 2019, 20:58)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Paleopterix

        Doar ca e o mica diferenta: Romania era aliata cu Germania pe cand SUA nu sunt aliate cu vreuna din parti (cel putin eu unul nu stiu de vreun tratat de aliere), erau doar o o forta tampon ca sa nu se bata aia intre ei.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru LiviuX (Luni, 7 octombrie 2019, 22:35)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Ai dreptate, dar nu uita ca Siria nu este mebra NATO. USA nu are nici o obligatie fata de Siria.
      • +1 (1 vot)    
        Exact! De asta am si zis ca a facut bine (Marţi, 8 octombrie 2019, 14:49)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Nu ai tratate, nu e membra NATO, ai incercat sa faci ceva, dar pana cand? Mai ales ca e degeaba, nu primesti nimic in schimb, oricum nimic semnificativ comparativ cu cat cheltuiesti si pierzi, inclusiv ca vieti.
  • +3 (19 voturi)    
    The great America?! Pfui! (Luni, 7 octombrie 2019, 15:59)

    danduta [utilizator]

    Inca odata, America nu devine mai mare, ci mai mica, mult mai mica, sub idiootul tradator Trump.
    Si cui s-a gasit sa tradeze?!
    Lui Putin.
    DE ce a tradat?
    Pentru ca nu si-a tinut-o in pantaloni si l-au filmat rusii aia.
    E ceva mai penibil decat Trump? In SUA, nu.
    • 0 (0 voturi)    
      l'a rugat frumos, macro (Marţi, 8 octombrie 2019, 0:34)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui danduta

      "Liderul francez are ambiţii mai mari, respectiv, să întărească relaţiile europene cu Moscova pentru a facilita implicarea Moscovei în alte crize de pe plan internaţional, Siria, dar și Coreea de Nord."
  • -4 (12 voturi)    
    Erdogan (Luni, 7 octombrie 2019, 16:05)

    Rahan5 [utilizator]

    probabil i-a spus-o clar lui Trump :
    ,,Turcia nu are nevoie sa bage nici macar un soldat in Siria !
    Din cele 3 mil de arabi sirieni refugiati din Turcia adun 1 mil de barbati si le dau in mana cate o pusca (700$) , si le arat cu degetul unde este Granita cu Siria pe care trebuie sa o treaca. Daca bandele astea de luptatori sirieni civili necontrolati intra in Siria praful si pulberea se va alege de kurzii din nordul Siriei. Si SUA cu cei 1000 de sodati din Nordul Siriei nu pot sa-i opreasca."
    Tactica este: Cum inainteaza arabii sirieni sapa in acelasi timp retele de transee. Astfel SUA nici cu aviatia nu poate sa-i opreasca. Centimetru cu centimetru, metru cu metru tot o sa-i impinga pe kurzii din YPG/ PKK pana ajung la Raka.
    In plus Turcia poate dota grupurile de arabi sirieni cu rachete anti-ariene mici si alte echipamente care nu va face viata aviatiei SUA prea usoara.
    Asa ca ,,Varianta Usoara" este de a intra Armata Turca in Nordul Siriei si sa ocupe o fasie de vreo 30 de km din nordul Siriei (macar in partea vestica Eufrat- Urfa vreo 80-100 de km) unde poate sa asigure intoarcerea a 1 milion de refugiati.
    YPG/PKK/Kurzii trebuie sa alega :
    1 Razboi, in care pot pierde tot teritoriul din Siria.
    2. Pace si impartirea teritoriilor siriene cu arabii sirieni.
  • +4 (14 voturi)    
    Cu asa prieteni, nu mai ai nevoie de dusmani. (Luni, 7 octombrie 2019, 16:10)

    danduta [utilizator]

    Prin ce ne deosebim de kurzi, daca ne ataca Putin?!
    Prin nimic.
    NATO e 60% (90% pe nucleare) SUA. Ne apara francezii?? Nu ma faceti sa rad. Aia nu stiu cum sa-l mai pupe'n dos pe Putin. Nemtii?? Ma tavalesc pe jos de ras. Daca ne ataca (si anexeaza, ca pe Crimea, sa faca Moldova mare, de la Nistru la Dunare, Somes) nemtii vor face frumos, ca niste catelusi, ca de, de unde gas metan, daca nu de la tatucu'??
    Dar lovitura de copita a dat-o idiotul tradator de Trump.
  • +4 (10 voturi)    
    tipic american (Luni, 7 octombrie 2019, 16:47)

    revo [utilizator]

    Initiaza razboaie cat mai departe de granitele lor, din diferite motive: sa-si tina ocupata armata, sa consume armament si munitie, sa se antreneze, sa testeze etc.
    In acest timp, momesc niste nefericiti cu tot felul de promisiuni, aia ii cred, pun botul si participa cu trup si suflet, viseaza la viitor, crezand ca maretul aliat strategic si partener de lupta isi va tine cuvantul.
    Cand se plictisesc, americanii o taie frumusel acasa, lasand in urma lor un dezastru vecin cu extintia vietii provocata de cataclismele naturale.
    Dar mai ales isi tradeaza aliatii.
    Asa a luat nastere terorismul Al Qaeda in Orientul Mijlociu, urmat de talibanii din Afganistan si acum probabil de kurzii tradati si revoltati.

    America nu va fi distrusa de schimbarea climei, nici de asteroizi, nici de rachetele rusesti sau chinezesti, nici de probabila si posibila explozie a zonei Yellowstone, ci de resentimentele profunde, create si crescute pana la durere, in sufletul fostilor parteneri si aliati, in sufletul tuturor locuitorilor acestui Pamant. Incet, incet, America va reusi sa fie la fel de urata ca Rusia.
  • 0 (8 voturi)    
    consecinte pentru noi (Luni, 7 octombrie 2019, 17:40)

    cugetatorul [utilizator]

    As face la fel, e clar ca nu poti face pace si democratie in acea zona, in plus tot se plangeau arabii ca ce cauta americanii in zona, ei acum o sa vedem cum se descurca fara ei. SUA castiga niste bani, pe de alta parte pierde teren si influenta in fata competitorilor majori, ca urmare ar trebui sa contrabalanseze in alte zone cum ar fi Europa de est, cum de fapt si fac, aducand aici din ce in ce mai multe trupe...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version