Bănilă, după ce Iohannis i-a cerut să plece de la conducerea DIICOT: ”Demisia ar putea reprezenta expresia unui om laș. Vă asigur că în cazul meu nu se va întâmpla așa”

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 1 octombrie 2019, 8:51 Actualitate | Esenţial


Felix Banila
Foto: AGERPRES
Șeful DIICOT a răspuns după ce președintele Klaus Iohannis i-a cerut să plece de la conducerea Direcției, Felix Bănilă afirmând că, dacă se va produce această demisie, ea va fi rezultatul unui amplu proces cognitiv și nu doar expresia unei simple porniri instinctuale”.

”Demisia este un act unilateral de voința, dar sunt împrejurări in care aceasta ar putea reprezenta expresia unui om laș și poate chiar lipsit de responsabilitate. Vă asigur că în cazul meu nu se va întâmpla așa”, afirmă Bănilă într-un comunicat transmis de DIICOT.

Acesta spune că, fiind solicitată de președinte, o va trata ”cu maximă seriozitate”, ”în mod neîntârziat”: ”Voi culege opiniile colegilor mei, ale șefului ierarhic și al celor implicați în actul numirii procurorului șef al DIICOT, după care voi aduce la cunoștință publică rezultatul deciziei luate.

”Instituțiile sunt formate din oameni, însă demisia șefului DIICOT, mai ales în astfel de împrejurări, poate avea consecințe deosebite, până la instabilitate, iar eu nu pot concepe că așa ceva ar fi de dorit, intr-o țară membră a UE și a NATO, aflată la frontiera acestora. Activitatea DIICOT nu se rezumă numai la cazul Caracal și de aceea, vreau să vă asigur despre faptul că demisia șefului DIICOT, dacă aceasta se va produce, va fi rezultatul unui amplu proces cognitiv și nu doar expresia unei simple porniri instinctuale, golită de importanța funcției, de care, de altfel, sunt pe deplin conștient”, mai spune Felix Bănilă.

Luni seară, Iohannis i-a cerut șefului DIICOT să-și dea demisia, invocând modul în care s-a desfășurat ancheta în cazul Caracal, care, în opinia șefului statului, „generează semne de întrebare majore”.

„Ce s-a întâmplat în ultimele zile cu una dintre familiile victimelor de la Caracal este un exemplu de „așa nu!”. Este extrem de grav că cei care conduc instituții ale statului român girează astfel de comportamente, prin care potențialii infractori sunt tratați cu blândețe, cu mănuși, iar victimele sunt tratate cu duritate și cu agresivitate”, a spus Iohannis.

Șeful statului a susținut că DIICOT ar fi trebuit să aducă în ancheta cazului Caracal „un plus de profesionalism și credibilitate”.

„Doar că, sub conducerea domnului Bănilă, acest lucru nu s-a întâmplat, iar ancheta continuă să genereze semne de întrebare majore. Modul în care s-au desfășurat lucrurile până acum nu face decât să ridice suspiciuni și să accentueze lipsa de încredere a oamenilor în autorități, iar o astfel de abordare nu poate duce decât la rezultate proaste. Așadar, îi cer domnului Felix Bănilă, procuror șef la DIICOT, să își înainteze imediat demisia din funcția de procuror șef al DIICOT”, a mai spus președintele.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















6710 vizualizari

  • +30 (34 voturi)    
    pai e invers mai banila (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:01)

    torna_fratre [utilizator]

    demisia poate semnifica si un om de onoare.
    sau te agati de scaun ca dancileza?
    cand sub conducerea ta institutia da rateuri pe linie,pleci si te apuci de altceva.Poate de agricultura,de IT.Insa cand tu ai in fiecare saptamana cazuri grave pe care incerci pompieristic sa le stingi...nu mai bine te faci pompier?
    • +2 (6 voturi)    
      pai pe asta l-a numit Toader-Gargamel.... (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:59)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      pai pe asta l-a numit Toader-Gargamel.... va asteptati ca astia doi sa aiba onoare, cred ca nici nu cunosc cuvantul asta .... iar cat de rau au facut si fac Romaniei nici nu constietizeaza .... ahhh iar folosesc cuvinte pe care ei nu le cunosc.....
      • -5 (7 voturi)    
        L-a numit Klaus, nu Garganel (Marţi, 1 octombrie 2019, 12:54)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui viziru

        L-a numit Klaus, nu Garganel. Asta-i adevarul.
        La fel de adevarat e ca Garganel l-a propus; la fel de adevarat e ca Klaus a numit - dintre propunerile facute - pe cine a vrut muschiul lui.
        Ei bine, in ceea ce-l priveste pe asta, muschiul lui Klaus a vrut sa-l numeasca, la DNA, nu, n-a vrut. Aste-as fapte!
        De ce numeste asa Klaus? Ca Klaus are muschi, d'aia!
        • +2 (4 voturi)    
          Da mai borfasule . (Marţi, 1 octombrie 2019, 15:27)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          . "Dintre propunerile facute". Enumera propunerule facute, cate au fost ele, sa vedem cum minti cu nerusinare, ca un borfas adevarat,
    • -6 (6 voturi)    
      Sunt de acord cu Johannis (Marţi, 1 octombrie 2019, 11:05)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Sunt de acord cu Johannis. Banila asta pare o catastrofa dpdv profesional, dar e chiar in media-obisnuinta speciei din care face parte, procurorii romanesti.

      Ca Klaus se spala pe maini, e alta poveste. El si numai el, (din "independenta Justitiei", bineinteles) l-a facut om si mare sef pe aceasta catastrofa profesionala. Cand Klaus nu a vrut, NU A SEMNAT, doar pentru c-asa au vrut muschii lui. Deci virajul cu Tudorel, CSM, etc e doar fenta; ca si la DNA, ca si in cazul ministrilor, Klaus numeste PE CINE VREA el. Total impotriva Constitutiei, dar nu se mai deranjeaza Klaus pentru atata lucru; nici ceilalti, opozitia lui Klaus, n-au fost deranjati de asta...deci iubire mare intru violul Constitutiei intre cele doua parti.

      Sa revenim la partea importanta. Observati cum s-a creat o categorie total deasupra legi, procurorii? Nu exista procedura, nu exista mecanism prin care astia sa fie deranjati de societate din adormirea lor, sau sa fie facuti raspunzatori, cu celeritate, pentru relele facute. Nu exista nicio procedura, nu exista niciun mecanism prin care societatea sa infranga clica autoimunizata - CSM - sectia procurori care a devenit Stat in Stat. Nici macar Klaus, in al carui pix stau numirile tuturor serviciilor, tuturor Procurestilor de rang inalt, tuturor ministrilor, NU poate initia-solicita inceperea procedurii de destituire...pentru ca tot el a invalidat-o anterior prin contrele aberante la procedurile de control ale ministrului Justitiei. Aici a ajuns societatea. E bine asa? Cazurile din Caracal sunt doar partea de 1% sau mai mica din incompetenta generala a acestei categorii care ajunge la opinia publica, un biet stop-cadru al serpariei generate de incompetenta, privilegii si lipsa totala a raspunderii.

      Poate ca acum, pe propria lor piele, vor incepe sa inteleaga unii ca nimeni, nici chiar procurorii, NU SE POATE/POT SUSTRAGE controlului general al societatii.
  • +23 (25 voturi)    
    ... (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:05)

    tirolez [utilizator]

    Nici nu ma asteptam la altceva. Tinutul cu dintii si ghearele de functie.
    • +12 (14 voturi)    
      sosia lui toderas minune (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:05)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      numai genii a lasat in urma bezmeticul ala
  • +26 (30 voturi)    
    Aici ne este vorba . . . (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:18)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . de lasitatea cuiva! Presedintele ii cere demisia pentru proasta gestionare a cazului si de ce sa nu o spunem pe aia dreapta, de prostie! Va dati seama cate posibilitati de exercitare a functiei de Prededinte are Johannes, daca nu poate demite nici macar un functionar, destul de marunt, in ierarhia statului? Atunci se explica de ce madam Viorica il insulta pe Presedinte, in fel si chip, in direct la toate televiziunile! Pentru ca oricare( nu ,,orice", Viorico) catel de dupa gard latra de mema focului la dulaul fara bot! Pentru ca asta este Presedintele Romaniei potrivit Constitutiei Romaniei,UN DULAU FARA BOT. Nu poate musca pe nimeni!
  • +27 (31 voturi)    
    Pai cum, sa deranjam criminalii si infractorii?!? (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:19)

    Alui [utilizator]

    Tocmai cand s-au luat la omorat doua bande criminale in buricul Bucurestiului?
    • +9 (13 voturi)    
      se pare ca politia si DIICOT (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:43)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Nu au dat curs cererilor si solicitarilor SRI de interventie in zona...
      Asteptam sa vedem unde s-a cocotat de fapt MAFIA adusa de pezedeu lui dracnea, si daca nu cumva a fost parte si a unui PLAN EXTERN DE SLABIRE A STATULUI ROMAN
      • +5 (9 voturi)    
        mda (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:30)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui rov

        oare ce face diicot in cazul unui atentat,cand este jucat pe degete de un analfabet din caracal.
        cand la conducere sunt nepoti si cozi de topor,gata sa faca orice numai sa-si pastreze scaunul.
        sri-ul a asteptat prea mult.e simplu,cand Tara ajunge pe mana altor servicii,e vina TA.
        se aude-n fundu curtii??
      • +5 (9 voturi)    
        extern (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:55)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Plan extern !? Hai sictir ! Sunt de ajuns incompetentii patronati de PSD ajunsi in institutiile statului...
  • +8 (12 voturi)    
    cat de penibil (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:22)

    MamboNoFaiv [utilizator]

    altul care traieste in bula lui.
    traim in Romania si avem principii solide.
    La noi probabilitatea e mai mare ca un sef sa fie 'pus' acolo sa apere hotii in loc sa isi vada de profesionalismul lui
    Mai bine sa nu se mai creada ca e destept si sa intrebe in stanga si in dreapa, de ex. pe Comisarul-şef Radu Gavriş
    • +8 (12 voturi)    
      pai asta-i princpiul lui: pozitia de sef , first (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:08)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui MamboNoFaiv

      apoi salariul, apoi pensia, apoi privilegii, ....... si daca mai ramane ceva timp mergem la o bere .... ca lucrul nu se termina niciodata
      • +6 (10 voturi)    
        Normal! (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:28)

        gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        Statul inseamna odihna
  • +13 (17 voturi)    
    E clar (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:23)

    omezu [utilizator]

    Se vede că a fost ales de Tudorel și că i-a fost student bubosului. La fel de competent, vorbește fără să zică nimic. Și are la fel de multă onoare.
  • +13 (17 voturi)    
    Acest om a dat dovada de o crasa incompetenta si (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:24)

    Habermas [utilizator]

    chiar primitivism moral. Iar acum o da pe "tarisoara mea care o iubesc nu vreau sa o destabilizez, cu UE si NATO cu tot care se va clatina daca el nu va resista pe baricade sa nu-si dea demisia". Ce teatru copii de scoala generala! Ce om de nimic!
  • +8 (12 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:30)

    polonyca [anonim]

  • +8 (12 voturi)    
    Interlop (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:41)

    BogdanAngheluta [utilizator]

    Interlop
  • -9 (15 voturi)    
    perfect! (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:43)

    cucuveauamov [utilizator]

    isi va da demisia "de indata"! Am invatat cu totii de la preiubitul conducator ales.
    • +7 (11 voturi)    
      De indata (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:49)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      trebuiau jigodiile din guvernul psd sa plece dupa alegerile europarlamentare,
      Dar cascavalul este mai important, mai au de furat...
      • -5 (7 voturi)    
        Lasa, bre, n-o mai flescai (Marţi, 1 octombrie 2019, 12:00)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui varavara

        Lasa, bre, n-o mai flescai.

        Pesedoii E rai, cum spui matale, da' si voua v-a placut cu pesedoii la guvernare dupa ultimele alegeri.
        Desi acum, dupa 26 Mai - prin prisma rezultatului alegerilor - #rezistii, URSS+PNL, ar fi avut o arecare legitimitate, n-a mai iesit unul in strada sa dea jos Guvernul PSD, zici ca a dat cu tamaie prin piete, sa plece necuratul.
        Realitatea e ca sunteti zero si fugiti de guvernare ca dracul de tamaie. Restu-s vorbe.
    • +3 (9 voturi)    
      aiurea (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:57)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Se putea sa nu apari si tu creeras?
  • +4 (8 voturi)    
    cateva probleme (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:45)

    liviu_ [utilizator]

    Nu stiu daca Iohannis a facut bien sa-i ceara demisia si daca se impune demisia. DAR "numai lasii isi dau demisia" este o replica de tot kktu. Si m-am saturat de astfel de replici! In principiu, chiar daca cererea presedintelui este aberanta, cand presedintele iti cere publi demisia, un om cu coloana vertebrala si-o da!
    • +10 (12 voturi)    
      El isi da demisia cand i-o cere reteaua mafiota (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:09)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      care l-a numit !! Adica stapanii lui ! Omul nu are nici un fel de merite profesionale dar are stapani care nu sunt la vedere si care stapanesc acum pe dancileza in locul Infractorului de la Rahova ..........
  • +1 (9 voturi)    
    Parca ... (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:54)

    ww [utilizator]

    LCK a fost demisa de neamtul cel viteaz in urma unei proceduri de revocare iniata de bubosul de la Iasi, procedura pe care complicii din CC au gasit-o foarte constitutionala.
    Ma intreb: oare ce o impiedica pe Ioana d'Arc de la MJ, aka Birchall, marea reformatoare si semnatara a unei foarte secrete foi de parcurs cu americanii, sa declanseze o procedura asemanatoare, iar revoltatul Iohannis sa-l revoce pe pampalaul de la DIICOT.
    Sau Rambo este acelasi papagal care din gura fraiereste fanii (ca alegatori nu se pot numi) dar in fapte ramane complicele si partenerul de incredere al restauratiei?
  • +3 (11 voturi)    
    Unde a gresit cu adevarat Iohannis: (Marţi, 1 octombrie 2019, 9:56)

    Luk [utilizator]

    De cate ori a fost silit sa numeasca unul dintre tampitii astia ar fi trebuit sa spuna de ce e obligat sa-l numeasca si ce are impotriva lui. Pe Kovesi a demis-o prin purtatorul de cuvant, pe astia i-a numit fara nicio vorba, doar a semnat. Uite ca se intorc magariile si toti paduchii ies in frunte astazi. Iohannis o sa primeasca cel de-al doilea mandat, dar nu si-l merita cu adevarat. N-a scos nicio vorba despre 10 august si 100.000 de cetateni gazati, doar despre Caracal si o familie. Un neispravit, pacat ca nu avem de ales.
    • +1 (5 voturi)    
      vezi (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:59)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Mai pune mana pe "carte"si vezi cum PSD s-a straduit din rasputeri prin slugile sale din CCR sa stirbeasca atributiile/puterile presedintelui...
      • -1 (3 voturi)    
        Tovarasa Iliada (Marţi, 1 octombrie 2019, 12:42)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

        Ia mai citeste dumneata ce-am scris si pe urma trimite-ma sa ma documentez. Am spus ca a fost silit sa-i numeasca, bine? Incearca sa intelegi ce scrie, o sa te ajute la formularea raspunsurilor.
  • +3 (5 voturi)    
    Banila (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:10)

    freestyle [utilizator]

    e un tip tare. nu se sfieste sa scoata sabia si sa se bata in parte cu interlopii. asa a facut si in P-ta Constitutiei. daca nu scoteau aia pistoalele, Banila ii dovedea. data viitoare insa... asa ca Iohannis sa aiba grija, sa nu se trezeasca cu Banila la usa. cu sabia scoasa. " va tai pe toti, sa moara mama!".
  • -1 (3 voturi)    
    Pareri si pareri... (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:25)

    Azra [utilizator]

    Daca nu gresesc, in numirea d-lui Felix B. ca sef al DIICOT a fost implicat in final si presedintele Iohanis(dar chiar si fara asta, cine l-ar fi numit fara acordul presedintelui, macar tacit?!) Iar ceea ce spune dl Felix despre institutii si amplul proces cognitiv in care va plonja, cu referiri inclusiv la frontiera cu NATO, situatia actuala, etc. etc.,este , de fapt o aratare a pisicii spre cei care l-au numit si care ar apare odata cu el, in prima linie a responsabilitatilor pt.situatia semnalata, cu referire la DIICOT.
    In subsidiar, probabil ca el, lucrand in sistem si cunoscandu-l bine,iinclusiv pe cei care lucreaza(sau simuleaza asta) alaturi de el, cuvintele sale capata si sensul unor posibile arartari cu degetul spre unii care, in mod normal nu ar avea ce sa caute acolo, prin profesionalismul foarte ingust de care dispun, Si atunci, cercul responsabililor se va extinde, poate chiar cu zgomot.Oricum, viata ne arata ca este bine ca din cand in cand, orice mecanism, inclusiv de ordin social sa fie degripat de reziduurile care se acumuleaza in timp, prin functionarea lui. Eu, de pilda, din cand in cand, imi duc masina la service pentru o asemenea operatiune la motor si, dupa aceea, ea merge din nou perfect, o vreme...
  • +6 (8 voturi)    
    asta insemna la ei "onoare" (Marţi, 1 octombrie 2019, 10:37)

    carmen_i [utilizator]

    sa te tii cu dintii de scaun si de functie. Iar in cel mai rau caz, daca sunt demisi, ei cad pe orizontala: imediat sa gesteste o functie de conducere in alta institutie.
  • -2 (2 voturi)    
    Ar trebui ca Sasone sa-i dea un exemplu (Marţi, 1 octombrie 2019, 13:23)

    salvatore [utilizator]

    Pana-n seara sa-si depuna demisia daca are sange, daca nu, sa stea in banca lui si sa astepte linistit avionul de Tenerife.
  • +3 (3 voturi)    
    De bun simt ori minima demnitate ati auzit? (Marţi, 1 octombrie 2019, 16:00)

    V. Istina [utilizator]

    Despre decenta ce sa mai zic?...

    Daca as crede ca ramaneti fara paine pe masa, somer si incarcat de datorii, cu copiii cerandu-va bani plangand... as spune ca macar aveti un motiv sa pastrati slujba. Dar sa va ceara demisia Presedintele Romaniei iar dumneata sa te bati cu pumnul in piept, “ba nu mi-o dau”... asta poti s-o numesti cum vrei, dar curaj... hotarat nu e!

    Marlanie. Pur si simplu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version