Dăncilă anunță ordonanță de urgență care să prevadă închisoare pe viață pentru criminali, violatori și pedofili

de MH     HotNews.ro
Joi, 8 august 2019, 19:26 Actualitate | Esenţial


Viorica Dancila
Foto: Agerpres
Guvernul va da o ordonanță de urgență care să prevadă închisoare pe viață pentru criminali, violatori și pedofili, a anunțat joi seară premierul Viorica Dăncilă.

"Vă mai promit un lucru: am spus că vreau sancțiuni drastice pentru criminali, violatori și pedofili. Voi da o ordonanță de urgență pentru instituirea pedepsei cu închisoarea pe viață, respectiv înăsprirea pedepselor pentru aceste fapte. Am zero toleranță pentru lipsa de umanitate și lipsa de respect față de cetățean", a declarat Dăncilă, într-o conferință de presă susținută împreună cu ministrul interimar al Internelor, Mihai Fifor.

„Am zero toleranță pentru greșeli. Eu nu pot să accept ca în mandatul meu de premier românii să se teamă”, a adăugat ea.

Inițial, Viorica Dăncilă anunțase că și-ar dori un referendum pentru înăsprirea pedepselor pentru crimă, viol și pedofilie, un anunț făcut în contextul cazului de la Caracal.

„Analizez posibilitatea convocării unui referendum de consultare a românilor pentru înăsprirea drastică a pedepselor pentru crimă, viol, pedofilie”, a precizat premierul, sâmbătă, 27 iulie, într-o declaraţie susţinută la Palatul Victoria.

Potrivit legii însă, doar președintele poate convoca referendumul.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















15843 vizualizari

  • +40 (40 voturi)    
    Habarniști (Joi, 8 august 2019, 19:30)

    belzeb [utilizator]

    Daca pedeapsa pentru un violator și pentru un ucigaș este egală, violatorul va fi încurajat să își omoare victima in incercarea de evitare a pedepsei atâta timp cât riscul pentru el este același.
    Idioți
    • +22 (22 voturi)    
      de urgenta = la repezeala = de mantuiala (Joi, 8 august 2019, 21:49)

      Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui belzeb

      care e modul normal de functionare al societatii romanesti.
      • +14 (14 voturi)    
        de urgenta mai poate insemna "smen" (Vineri, 9 august 2019, 0:16)

        justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

        sau praf in ochi.
        Cu ce ne incalzeste faptul ca 20-30 de violatori tembeli (ca aia de la Vaslui, de exemplu) ajung in puscarie pe viata, atata timp cat retelele de trafic de persoane infloresc sub obladuirea Militiei si aduc in sclavie mii de femei disperate dew foame?
        Genul asta de "masuri" arata ca astia continua sa ne creada idioti.
    • +11 (11 voturi)    
      Ce vrei, PSD... (Joi, 8 august 2019, 23:36)

      taro [utilizator] i-a raspuns lui belzeb

      nu-i duce capul mai mult, atat pot.

      In PSD au mai ramas doar oameni cu dreptul facut la fara frecventa la facultate privata si cu doctorate plagiate.

      Chiar daca reuseste Viorica sa dea ordonanta acum, se aplica retroactiv si la criminalul din Caracal sau iese ala dupa 5 ani cu legile lui Tudorel Toader?
    • +12 (14 voturi)    
      oug (Joi, 8 august 2019, 23:55)

      2304 [utilizator] i-a raspuns lui belzeb

      pe cand o oug pentru pedeapsa pe viata pentru coruptie? Aia vrem s-o vedem tanti veorico
      • +1 (1 vot)    
        Alternativă (Vineri, 9 august 2019, 22:47)

        Lu48 [utilizator] i-a raspuns lui 2304

        Pedepse grele cu închisoare şi confiscarea totală a averilor, cum s-a procedat în Irlanda la un moment dat cu traficanţii de droguri. Să-I lăsăm să-şi trăiască restul vieţii fără banii dobândiţi ilegal. Pentru majoritatea poate fi o pedeapsă mai grea decât închisoarea. Echivalent cu închisoarea pe viaţă.
  • +30 (30 voturi)    
    Pai nu se poate... (Joi, 8 august 2019, 19:33)

    Sthelian [utilizator]

    Conform intrebarii a doua de la referendum, nu mai pot fi date OUG pe justitie...
    • +16 (16 voturi)    
      Pai (Joi, 8 august 2019, 21:37)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      Pe asta si conteaza. E doar ptr fraieri care chiar pun botul. Sa zica ca ei vroiau, dar i-a oprit referendumul, deci poate ca referendumul nu e bun, iar ei sunt buni.
  • +23 (23 voturi)    
    Pedepse (Joi, 8 august 2019, 19:55)

    moima [utilizator]

    Exista si acum. Trebuie aplicate, aia trebuie prinsi si dovediti. Cu politia si parchetele mana in mana cu infractorii poti sa ai in lege si pedeapsa cu fierberea in ulei in piata publica. Cazanu ala o sa stea gol si o sa se mute aurolaci in el.
  • +13 (21 voturi)    
    "Neglijenta in serviciu" ajuta criminalii (Joi, 8 august 2019, 19:55)

    animatron [utilizator]

    Acei indivizi, care trec la acte atat de salbatice, merita fara nici o indoiala pedepse care sa-i indeparteze cat mai mult sau chiar definitiv de societatea oamenilor "normali" (si atentie, avem "progresisti" care contesta ca exista "oameni normali", ci doar "oameni diferiti" !).

    Dar ei sunt doar aspectul vizibil de la capatul unui lant social defectuos, ei nu fac decat sa profite de disfunctionalitati grave din societate.

    Fiecare dintre cei care nu-si fac corect datoria in institutiile publice care raspund de siguranta cetatenilor sunt complicii "de facto" al criminalilor, violatorilor, pedofililor.

    Oricare bugetar care e neglijent intr-un serviciu public de mentinere a ordinii sociale il ajuta fara sa vrea pe acel infractor.

    Pentru o astfel de neglijenta ar trebui sa existe raspundere penala, pedeapsa severa, pt ca acei copii vor fi maltratati sau ucisi din cauza incompetentei unor functionari.

    Educatia tuturor, de la cei foarte mici, la parinti, profesori, politisti, etc, va avea rol decisiv in schimbarea unor mentalitati si atitudini.

    Psihiatria si psihologia ofera suficiente instrumente pentru a detecta de foarte timpuriu eventuale dezechilibre psiho-emotionale care pot duce la formarea unei personalitati de "psihopat", de criminal, violator, pedofil.

    Trebuie curaj politic si clarviziune sociala pentru a introduce astfel de evaluari peste tot in societate, de la gradinita la Ministerul de Interne, de la familii "cu probleme" pana la inalti demnitari.

    Cu cat eliminam mai multe riscuri, cu atat societatea va fi mai functionala si mai sigura pentru cetateni.

    Sigur, nu va fi foarte "corect politic", dar fie mergem pe calea asta a anarhiei si a "fiecare sa se apere cum poate" (desi e inutil dupa actul criminal), fie ne protejam chiar si cu pretul reducerii unor asa zise "drepturi ale omului" (care mai nou sunt de fapt drepturi ale criminalilor).
  • +28 (30 voturi)    
    Cu ce ne incalzeste VIORICO???? (Joi, 8 august 2019, 19:58)

    moima [utilizator]

    Cum repara asta ce a facut Tudorel lasand liberi atatea mii de violator, talhari si criminali? Asteptam recidiva ca sa-i bagam pe viata? Pe pielea cui VIORICO???? Sa mai moara niste copii ca sa se aplice legea ta????
  • +26 (26 voturi)    
    Acum 3 luni am zis că nu e voie cu OUG pe justiție (Joi, 8 august 2019, 20:02)

    hic sunt leones [utilizator]

    Sunteți surzi, băi guvernanților?
  • +20 (20 voturi)    
    Intrebare referendum (Joi, 8 august 2019, 20:04)

    newlook [utilizator]

    Intrebare referendum:

    2 - Sunteți de acord cu interzicerea adoptării de către Guvern a ordonanțelor de urgență în domeniul infracțiunilor, pedepselor ...”

    Raspunsul romanilor la referendum: 81,1% DA, 13,5% NU și 5,3%

    =======================

    Acum, cum facem? Dancila - care vrea sa dea ordonanta- nu vrea sa respecte vointa romanilor.
  • +15 (15 voturi)    
    a mai zie ea si altele (Joi, 8 august 2019, 20:05)

    iodixit [utilizator]

    se crede nostradamus. crede ca vede viitorul! :-)
  • +15 (15 voturi)    
    Criminalii, violatorii și pedofili (Joi, 8 august 2019, 20:11)

    Con_stan_tin [utilizator]

    nu beneficiează de legea penală cea mai favorabilă chiar dacă a fost abrogată?
    • +15 (15 voturi)    
      Ba da. Ai perfecta dreptate. (Joi, 8 august 2019, 21:36)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Lui Dinca nu i se aplica o pedeapsa mai grea decat cea din acualul cod penal, indiferent ce spune si face tuta aia de Dancila.
      declaratia asta e doar inca o tampenie electorala ca sa dreaga busuiocul...
  • +17 (21 voturi)    
    In mod evident (Joi, 8 august 2019, 20:12)

    gigifisiune [utilizator]

    o atitudine heirupista, populista, specifica psd-ului. Nimic gandit, nimic facut cum trebuie. O sa intre toti la puscarie, claie peste gramada.

    Sunt cu totul si cu totul de acord ca cele trei categorii sa faca inchisoare pe viata, dar vor exista atat de multe spete, fiecare caz va avea particularitaile sale, incat e greu sa spui: gata, asta e legea, toti parnaie pe viata.

    De exemplu, la noi, invadarea prorpietatii nu este tratata ca in statele unite. Daca intra peste tine si il omori, tu tot te trezesti cu doar penal. Acum, dupa oug dancila, vei face, basca, si inchisoare pe viata, ca de ce l-ai omorat pe ala care a intrat peste tine noaptea.

    OUG-ul asta, nu se va potrivi cu restul legilor, iar in cazul legitimei aparari va fi un dezastru: tu vei fi criminal, criminalul adevarat va fi mort, iar tu vei face puscarie pe viata.

    E din ce in ce mai bine, pe zi ce trece, cu idiotii astia.
    • +13 (13 voturi)    
      Asa regleaza PSD-ul ceasurile (Joi, 8 august 2019, 21:38)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      fereasca sfantul sa o ia inainte sau sa ramana in urma ceasul... Ca vine PSD si incearca sa-l regleze cu ciocanul.
  • +11 (15 voturi)    
    ce gluma!!!!! (Joi, 8 august 2019, 20:27)

    exilatul [utilizator]

    pacat ca prostia nu doare....toate javrele din politica ( inclusiv ala cu meditatile ) profita de moartea unei fete pt a cistiga voturile alora care traiesc in mocirla umana numita ...ro...
  • +13 (17 voturi)    
    Articol neclar (Joi, 8 august 2019, 20:39)

    AnaNmn [utilizator]

    Nu înțeleg din articol dacă Guvernul vrea să dea o ordonanță de urgență pentru ca în toate cazurilde de crimă, viol și pedofilie să fie automat pedeapsa cu închisoare pe viață sau vor doar ca această pedeapsă să fie posibilă, dar nu aplicată automat în toate cazurile.
    Mie nu mi se pare normal să pedepsești toate cazurile cu închisoare pe viață, chiar dacă e foarte grav să săvârșești asemenea fapte.
    În zece-douăzeci de ani de stat în închisoare un om se poate schimba substanțial, nu e nevoie să stea în închisoare o viață întreagă.
    În plus cred că peste o anumită limită înăsprirea pedepselor nu reduce probabilitatea faptei. Criminalii actuali nu gândesc în termeni de "măcar dacă mă prinde, nu stau mult în închisoare", eu cred că majoritatea consideră că vor scăpa neprinși.
    Și nu văd de ce trebuie ordonanță de urgență. De ce să nu lase Parlamentul ales prin vot să dezbată și să decidă dacă este sau nu necesară majorarea pedepselor prevăzute astăzi.
    Trebuie mai degrabă să ne punem problema ce putem face pentru ca violul, agresiunile sexuale, coruperea minorilor și violența domestică să nu mai fie văzute ca fapte minore, tolerabile în societatea română (aș spune că pedofilia și crimele sunt deja condamnate puternic de societate). Poate dacă schimbăm mentalitățile prin educație și conștientizare, avem mai multe șanse să reducem probabilitatea acestor fapte decât mărind pedepsele.
  • +16 (16 voturi)    
    da’ corupția? (Joi, 8 august 2019, 20:41)

    adrhc [utilizator]

    aia o păstram, nu?
    pt eradicarea corupției (cerută ferm prin referendum) ai la fel toleranta doar ca maxima, nu?
    da’ corupția ucide, așa-i?
    • +8 (8 voturi)    
      Un da coruptiei. Asa azis CCR. (Joi, 8 august 2019, 21:10)

      Popandau [utilizator] i-a raspuns lui adrhc

      In RO avem institutii care anuleaza vointa populara.
      Sa le inchidem. Sa plece acasa. Facem economie si de resurse.
    • +8 (8 voturi)    
      Eh (Joi, 8 august 2019, 21:43)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui adrhc

      Ei zic ca in toate cazurile justitia condamna pe nedrept, toti sunt nevinovati, dar in cazuri astea de omor sigur nu greseste.
      Pai hotarati-va fratilor, ori sunt judecatorii aia niste papagali, ori sunt oameni capabili sa condamne oameni pe viata.
  • +20 (20 voturi)    
    tzatza Viorica si ordonantzele (Joi, 8 august 2019, 20:51)

    omul.rau [utilizator]

    impostura si prostia in actiune
  • +11 (11 voturi)    
    De ce? (Joi, 8 august 2019, 20:59)

    Orpheus [utilizator]

    De ce e nevoie de referendum?
    • +9 (9 voturi)    
      pentru-ca am zis deja nu (Joi, 8 august 2019, 22:00)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      la referendum am zis fara oug pe justitie..si in loc s amearga cu legea in parlament,cum ar trebui,vrea mai pe ocolite asa..
  • +8 (8 voturi)    
    heeei rup (Joi, 8 august 2019, 21:31)

    adrhc [utilizator]

    si cam atât așa cum zice cineva mai sus. Poți mari pedepsele oricât ca aia si acu’ se tem de ele (știu ce “tratament” ii așteaptă daca’s prinși) da speranța/încredere le da impotenta/corupția sistemului.

    Veo, daca chiar vroiai sa faci ceva consistent era suficient sa anulezi măcar parțial unele modificări de-ale lui Ciordache. Da’ cu oferta de fata păcălești poate doar niște babe pe la țara.
  • +9 (9 voturi)    
    Deah (Joi, 8 august 2019, 22:03)

    serbanTeodor [utilizator]

    PSD: "Justitia e la pamant, in toate cazurile de coruptie judecatorii au inchis oameni nevinovati"
    Tot PSD: "Justitia e atat de buna, incat sigur nu se pot face greseli si nu se pot condamna pe viata oameni nevinovati"
  • -1 (9 voturi)    
    Bravo! (Joi, 8 august 2019, 22:04)

    spirache [utilizator]

    Foarte bine! Pentru pedofili închisoare pe viață, pentru criminali trebuie văzut clar ce înseamnă (cu premeditare, cu intenție depășită etc), iar la violatori evident că recidiva trebuie aspru pedepsită ( ex. Anul trecut un multiplu violator recent eliberat condiționat a mai violat o fată pe la Străulești). De ce zic recidivă? Pt că act sexual consumat in spatele discotecii in nu știu ce sat de doi adolescenți care ar avea aparența unui viol trebuie sancționat, dar trebuie data o șansă la reabilitare. Or recidiva violului ar trebui să pună leneșii judecători in gardă (nota: au fost leneși cu violatorul de la Străulești). Așa că Viorica daca ai sânge în instalație, lasa- ne cu referendumuri și pierderi de vreme și da ordonanța, că sunt sigur că cei care au votat covârșitor DA la referendum nu se vor supăra. Referendumul a fost împotriva legiferării pentru protejarea corupților, iar nu împotriva legiferării pentru pedepsirea pedofililor.
    • +5 (5 voturi)    
      nu presupune (Vineri, 9 august 2019, 7:30)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      Nu sunt de acord cu comentariul si punctul tau de vedere. O data incalcata vointa poporului care a spus clar sa nu se mai umble la justitie prin OUG, legea sa isi urmeze cursul normal prin parlament, lasa loc si de alte modificari ulterioare (daca s-a putut odata, se mai poate inca odata).
      Cu toate ca vreau mai mult decat inchisoare pe viata pentru violatori/corupti/traficanti de carne vie/pedofili/criminali, nu este o solutie sa se mearga pe OUG. Avem parlament cu o groaza de trantori, sa vina si sa-si faca job-ul pentru care sunt platiti regeste.
  • +9 (9 voturi)    
    Absurd (Joi, 8 august 2019, 22:05)

    gemart [utilizator]

    In primul rand cine sa aiba in credere in cei care pana mai ieri erau preocupati de soarta criminalilor.

    In al doilea rand astea sunt niste masuri asa din topor, contextul conteaza, un violator violent si recidivist poate merita inchisoare pe viata dar un tanar caruia i s-a parut ca fata ar vrea si i s-au incins si hormonii poate ca merita inchisoare dar chiar pe viata?
    • +4 (4 voturi)    
      Corect (Vineri, 9 august 2019, 9:27)

      CipCC [utilizator] i-a raspuns lui gemart

      Plus ca sunt atatea cazuri in care sunt acuzatii care lasa loc de interpretare!
      Uita-te la cazul Ronaldo, Neymar ...hai sa fim seriosi, toata lumea stie ca aceste acuzatii au fost facute pentru ai-i stoarce de bani!
      Au vrut dupa care s-au razgandit!
  • +7 (7 voturi)    
    Penibil (Joi, 8 august 2019, 22:07)

    palilula [utilizator]

    Nimic mai mult!
  • +3 (9 voturi)    
    Pe timpul lui Ceausescu (Joi, 8 august 2019, 22:10)

    Rahan5 [utilizator]

    se impusca pentru viol-omor impreuna .
    A se vedea ,,cazul Ramaru" care a fost executat.
    Se impusca si pentru 1.000.000 Lei paguba produsa: Cazul ,,Bachus"-gestionarul de depozit de vin.
    Ma mira ca nu ar fi si acum macar pedeapsa de Inchisoare pe Viata pentru Gheorghe Dinca.
    Trebuie vazut care Partid / Politicieni au promovat in trecut reducerea la 20 de ani de inchisoare pentru asa ceva.
    Sunt sigur ca tot cu PSD-ul vom afla ca avem de-a face.
    Deci ce ,,pastele ma-si vrea" rusoaica Dancila ? Se invete roman ice pedepse sa se aplice in astfel de cazuri.
    Romanii il au pe Vlad Tepes si n-au nevoie sfaturile lui Dancila / KGB-ului pentru pedepse aplicate hotilor coruptilor si criminalilor.
    De altfel Dinca pare a fi de etnie slava (sarba) ca si Dancila.
    De aia isi pune acum Dancila ochelari cu rama groasa si neagra, sa nu se vada cat semana la figura cu Gheorghe Dinca
  • +9 (9 voturi)    
    minti inguste (Joi, 8 august 2019, 23:49)

    getmyextip [utilizator]

    Aceste minti inguste, care nu au niciun pic de viziune, actioneaza din reflex fara sa se gandeasca, tratand din nou efectele si nu cauzele.
    Violatori si criminali vor exista intotdeauna, indiferent de pedepse.
    Daca aveau putina minte plecau de la coruptia si nepasarea militienilor, a celor de la 112 etc...
  • +3 (3 voturi)    
    Parlamentul ce mai face? (Vineri, 9 august 2019, 7:59)

    Alien__ [anonim]

    Dacă totul se face prin OUG oare de ce mai avem parlament cu sute de parlamentari? Măcar sa se reducă numărul lor cum s-a votat în referendumul lui Băsescu.

    Ce se mai întâmplă în parlament? Cu ce se ocupă toți acești oameni?
  • +4 (4 voturi)    
    prostii (Vineri, 9 august 2019, 8:55)

    Dedalus [utilizator]

    1) Nu i se va aplica lui Dinca (se aplica legea mai favorabila - adica nu asta)

    2) Inasprirea pedepselor nu are absolut niciun efect asupra numarului de infractiuni (nimeni nu merge la furat cu gandul ca va fi prins ...)
  • +3 (3 voturi)    
    e nevoie de altceva (Vineri, 9 august 2019, 9:02)

    MirceaIo [utilizator]

    Problema este sa ii prinzi, sa poti sa dispui de probe pemtru a ii condamna, probabil ca ar fi necesare niste protocoale cu SRI?
  • +3 (3 voturi)    
    Ce nesimțire (Vineri, 9 august 2019, 9:44)

    mopsu [utilizator]

    din partea acestei individe, care ,cu ochii limpezi ce nu conțin aproape nimic ,debiteaza că oug ea îl dă , la fel și smecherul de faifor ,ne aburește că miliția se schimbă peste noapte.... Stan și Bran erau mici copii !!!!
  • 0 (4 voturi)    
    Gresit (Vineri, 9 august 2019, 10:25)

    sareta [utilizator]

    Sa inceapa cu Tradatorii de tara ! De acolo s-au imputit lucrurile ....Daca procurorii ar fi aplicat Constitutia ,nu se ajungea aici .
  • +2 (2 voturi)    
    Viorica iar a pierdut hartiuta ! (Vineri, 9 august 2019, 13:09)

    gmb72 [utilizator]

    ..Si scoate iar tampenii pe gura....
    Mai exact, GARANTEAZA viitorilor infractori si asasini, libertatea....
    Caci daca la referendum s-a votat "interzicerea adoptării de către Guvern a ordonanțelor de urgență în domeniul infracțiunilor, pedepselor și al organizării judiciare" orice ordonanta de acest tip, va fi contestata prin exceptie de neconstitutionalitate in instanta, de un viitor condamnat , Curtea Constitutionala va constata temeinicia contestatiei - nu are cum altfel, iar infractorul, va scapa nevatamat, fiind condamnat in urma unei legi declarate neconstitutionale !
    Bravo, Viorico, o facusi lata din nou !
    Deh, oare când o sa intelegem ca PROSTIA celor care ne conduc, ne si ucide, in acelasi timp ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version