Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a procedat corect, fără nicio abatere, în spiritul şi în litera legii, în cazul de la Caracal, a afirmat vineri seară, într-o declarație de presă, purtătorul de cuvânt al STS, Mariana Pop. Aceasta a precizat, referitor la acuzațiile de localizare defectuoasă a apelului, că „informațiile de localizare primară sunt primite în mod automat de la operatorul de telefonie mobilă, fiind afișate, fără nicio prelucrare suplimentară din partea STS, în aplicația 112”.

Mariana Pop, purtator de cuvant STSFoto: Agerpres

Declarațiile făcute de Mariana Pop:

  • Pentru bunul mers al anchetei, punem și vom pune neclintit la dispoziție absolut toate documentele, înregistrările și toate materialele necesare pentru aflarea adevărului
  • Deja STS a pus la dispoziția Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt toate documentele și înregistrările solicitate pentru efectuarea cercetărilor în acest caz
  • STS operează Centrele unice pentru apeluri de urgenţă 112 cu personal propriu, 24 de ore din 24. Operatorii 112 transferă apelurile către dispecerii agențiilor de intervenție - Ambulanță, SMURD, Poliție, Jandarmi, Salvamont etc.
  • STS nu are atribuții sau responsabilități care să privească realizarea intervenției în caz
  • Toate cele trei apeluri preluate de operatorii 112 - cu durate de 45'', 2'20'' și respectiv 1'38'' - au fost transferate dispecerilor din cadrul Disperceratului de Poliție Slatina
  • Informațiile de localizare primară în cadrul 112 sunt reglementate de către ANCOM, atât ca format cât și conținut, și nu necesită absolut nicio prelucrare suplimentară din partea STS, cu excepția afișării zonei transmise de operator în aplicația 112
  • În conformitate cu prevederile art. 10 din OUG 34/2008, STS a procedat corect, fără nicio abatere, în spiritul şi în litera legii
  • STS a îndeplinit următoarele atribuţii: în data de 25 iulie am primit şi înregistrat automat trei apeluri de urgenţă, care au fost localizate, aşa cum prevede OUG, pe cât a fost posibil. Am transmis operativ cazul la Dispeceratul Poliţiei Slatina, transferul realizându-se conform indexului - cazul a fost indexat „lipsire de libertate”
  • Față de referirile la localizarea defectuoasă a apelului, precizăm că informațiile de localizare primară sunt primite în mod automat de la operatorul de telefonie mobilă, fiind afișate, fără nicio prelucrare suplimentară din partea STS, în aplicația 112

CITEȘTE ȘI: Cazul Caracal - Cronica unei crime anunțate la 112 / Ultimele cuvinte ale Alexandrei: „Vine! Vine!”. Poliția a intervenit după 19 ore

Alexandra Măceşanu, o fată de 15 ani din comuna Dobrosloveni, judeţul Olt, a dispărut miercuri, după ce a plecat spre municipiul Caracal cu o maşină "la ocazie".

Minora a sunat de trei ori la numărul de urgenţă 112, spunând că a fost sechestrată de un bărbat, însă autorităţile nu au reuşit să identifice locul în care se afla. Anchetatorii au început percheziţia domiciliară la locuinţa suspectului (un bărbat de 57 de ani, pe nume Gheorghe Dincă) vineri dimineaţa, la circa 19 ore de la apelul fetei.

La locuinţa bărbatului, mecanic auto de profesie, au fost găsite rămăşiţe care par a fi de natură umană. Astfel, într-un butoi au fost identificate oseminte, dar şi bijuterii ce par a fi ale fetei dispărute pe data de 24 iulie.

De asemenea, poliţiştii iau în calcul şi varianta ca în acel butoi să existe şi rămăşiţele unei alte fete, dispărută din luna aprilie în zona respectivă.