Ministrul Transporturilor, după incidentul feroviar din Hunedoara: Anual se deteriorează 320 de kilometri de cale ferată și se repară capital doar 16 kilometri

de MH     HotNews.ro
Duminică, 23 decembrie 2018, 12:29 Actualitate | Esenţial


Lucian Sova, ministrul Transporturilor
Foto: Agerpres
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, cere de urgență Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER) investigarea cu prioritate a incidentului feroviar produs duminică în județul Hunedoara, unde au deraiat trei din cele șase vagoane ale unui tren în care se aflau aproximativ 140 de oameni. El susține că a atras atenția de mai multe ori că starea infrastructurii feroviare este urmare a lipsei finanțării de-a lungul timpului, că anual se deteriorează 320 de kilometri de cale ferată și se repară, capital, doar 16 kilometri, în limita bugetelor pe care compania le are la dispoziție.

Trei vagoane ale trenului IR 1821 București Nord - Arad, în care se aflau 140 de persoane, au deraiat, duminică, la intrarea în staţia Băiești, județul Hunedoara.

“Creșterea investițiilor pentru reabilitarea căii ferate este absolut necesară. Am atras atenția, de mai multe ori, că stare de astăzi a infrastructurii feroviare este urmare a lipsei finanțării de-a lungul timpului. În fiecare an, se deteriorează 320 de kilometri de cale ferată și se repară, capital, doar 16 kilometri, în limita bugetelor pe care compania le are la dispoziție", a fost reacția ministrului Transporturilor, Lucian Șova.

De asemenea, Șova spune, într-un comunicat de presă postat pe site-ul ministerului, că angajații CFR ar putea face mai mult - "astăzi păzesc niște macazuri, în loc să construiască, în loc să repare".

Ministrul demisionar al Transporturilor mai susține că în ultimele luni a acționat pentru găsirea soluțiilor pentru rezolvarea problemelor de pe calea ferată, astfel încât companiile feroviare să își recâștige prestigiul și competitivitatea.

"Toate ţările civilizate investesc în infrastructura de transport feroviar. Dificultățile prin care trec companiile feroviare pot fi depășite numai printr-o atitudine proactivă și prin responsabilitate și efortul comun al tuturor celor implicați", adaugă Șova.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















656 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Adica (Duminică, 23 decembrie 2018, 13:05)

    ipolitic [utilizator]

    intr-un raport de 1:20. Avand cca. 20.000 de km de cale ferata, un calcul simplu arata ca pentru a repara tot, e nevoie sa se strice 400.000 km de linii. Simplu.
  • +1 (1 vot)    
    Contradictia este mama prostilor. (Duminică, 23 decembrie 2018, 13:10)

    feroviarul123 [utilizator]

    Pe de o parte spune ca nu sunt bani decât pentru 5% pentru bugetul CFR si pe de alta parte spune ca CFR ar putea face mai mult? cu ce mai oaie? cu ce? tu dacă te duci la magazin cumperi și nu plătești? Ca să repari ceva îți trebuie piese de schimb. piesele de schimb costă bani. dacă n-ai bani cu ce le schimbi? Le fabrică CFR din ciocan și pilă? Se putea face ceva dacă era vorba de 95% sau chiar 75%. dar cu 5 %? și situația asta este de zeci de ani. În loc să dea bani pentru infrastructură se fac biserici și se plătesc pensii speciale. ei bine votanții psd mergeți la biserică nu la gară. peste 10 ani nu se va mai merge decăt de la Arad la Constanta.prin Simeria.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version