Scandalul DPA - Reacția Ministerului de Externe: Erori grave, din necunoaștere sau rea intenție, care aduc atingere adevărului istoric

de M.H.     HotNews.ro
Marţi, 4 decembrie 2018, 9:02 Actualitate | Esenţial


Teodor Melescanu
Foto: Agerpres
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) spune că a luat notă cu consternare de articolul publicat de Agenția Germană de Presă (DPA) în care se preciza că românii sărbătoresc 100 de ani de la anexarea unei părți a Ungariei. MAE afirmă că, dincolo de abordarea tendențioasă, articolul reflectă o lipsă de cunoaștere a istoriei și o ignorare voită a realităților istorice, iar erorile grave pe care le conține, din necunoaștere sau rea intenție, aduc atingere adevărului istoric.
În 1 decembrie, postul național german de televiziune ZDF a publicat o știre despre Ziua Națională a României, preluată de la Agenția Germană de Presă (Deutsche Presse Agentur), în care se preciza că românii sărbătoresc 100 de ani de la anexarea unei părți a Ungariei.

Ministerul Afacerilor Externe a transmis, marți dimineață, pentru HotNews, că a luat notă cu consternare de articolul DPA, care nu reflectă adevărul istoric, respectiv manifestarea de voință a Transilvaniei de unire cu România. MAE spune că, dincolo de abordarea tendențioasă care reiese din titlul articolului, elementele prezentate indică o lipsă de cunoaștere a istoriei și o ignorare voită a realităților istorice. La 1 decembrie 1918, 100.000 de persoane au hotărât Unirea cu România, cu participarea tuturor partidelor, tuturor confesiunilor religioase și a tuturor stărilor sociale. Documentul adoptat la Alba Iulia, respectiv Rezoluția Adunării Naționale de la Alba Iulia, a fost semnat mai întâi de reprezentanți ai minorității germane din Transilvania și Bucovina.

Ministerul român de Externe arată, de asemenea, că erorile grave pe care le conține știrea, din necunoaștere sau rea intenție, aduc atingere adevărului istoric și prevederilor Tratatelor de pace de la Versailles (1919) și Trianon (1920), iar orice încercare de prezentare trunchiată sau denigrare a semnificației acestui moment este un act care contravine principiilor fundamentale ale misiunii mass-mediei de informare corectă și obiectivă a publicului.

MAE mai spune că, prin intermediul Ambasadei României la Berlin, a făcut demersuri pe lângă redacția Agenției Germane de Presă (DPA - Deutsche Presse-Agentur), respectiv a postului public de televiziune german ZDF (Zweites Deutsches Fernsehen), pentru clarificări și pentru rectificarea celor prezentate.

Știrea publicată de DPA și preluată de ZDF conținea următoarele informații: "Astăzi, Transilvania se află în centrul României. Nu întotdeauna a fost așa", notează ZDF. "România sărbătorește 100 de ani de la anexarea fostei provincii maghiare Transilvania. Prin acest câștig teritorial, în urma căderii Austro-Ungariei, după Primul Război Mondial, România și-a mărit cu o treime teritoriul. În Transilvania, românii erau deja atunci majoritari. Reprezentanții celor 800.000 de germani care trăiau acolo au votat de asemenea anexarea la România. Cei mai mulți germani din România au emigrat între timp".

Textul DPA preluat de ZDF




















7575 vizualizari

  • -10 (40 voturi)    
    Limpezirea apelor (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:15)

    Nickson [utilizator]

    Cred ca acum e clar pentru toata lumea cine este si cine nu este prietenul Romaniei.
    • +18 (36 voturi)    
      Vorbești de Ministerul de Externe? (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:56)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

      Așa a prezentat Ministerul de Externe Român,centenarul în Germania.Germania nu-i o republică bananieră unde să organizezi o sindrofie cu gogoși și biscuiți.Trebuiau organizate simpozioane în toate marile orașe.Cine să o facă?Meleșcanu!Viorica Dăncilă!Dragnea!Vâlcov!Ce au vorbit ăștia despre Centenar?C-am asta au înțeles și nemții din ce au vorbit ștabii României.
      • +4 (14 voturi)    
        tzafna ceausista si badaranismul romanesc (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:04)

        Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Asta a fost raspunsul MAE.
        Nu te arunci in acuzati de persecutii si conspiratii.
        Raspunzi politicos si rational.
        Ce sa-ti spun, ne invartosim impotriva Germanie.
        Tremura economia si armata ei.
        • -6 (14 voturi)    
          Tafna? (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:32)

          Nickson [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

          Inteleg ca esti acea categorie de cetateni, care fiind scuipat in fata, devine coplesit de un sentiment de culpa ca nu a fost suficient de explicit in predarea bunelor maniere.
          • 0 (0 voturi)    
            Da exact! (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:05)

            iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

            Totdeauna trebuie sa anlizezi mai intai, sa vezi DE CE.
            Poate ca cel care te-a scumpat est rau, tampit, nebun, si merita ca raspuns un pun in gura!
            Dar daca Nu este asa?
            Daca a fost o neintelegere, o confuzie?
            Daca este vina TA ca nu ai fost destul de explicit?!
      • -5 (11 voturi)    
        Ha-ha-ha! (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:28)

        Nickson [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Si ce inca trebuia sa mai faca MAE pentru a alfabetiza Germania in materie de istorie moderna a Europei?
        Si inca ceva, forma corecta este "cam asta" si nu cum ai scris matale, ilustrule experd.
        • +4 (6 voturi)    
          oricine (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:58)

          andrei1232000 [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

          cu cunostinte minime de limba germana si de istorie stie ca Anschluss=Beitritt, adica unire, alipire, conectare. Daca Melescanu a ajuns sa se ia dupa Ciuvica si Gadea, sau daca ar fi avut minima decenta sau bunul simt sa deschida un Google Translate, sa trimita femeia de servici sa-i aduca un dictionar din biblioteca, nu se facea de cacao. Dar ditamai ministru de externe sa te caciulesti, sa te faci de ras, uitandu-te in gura lui Valcov sau al lui Gadea, sau Mircea Badea.. In locul Presedintelui l-as demite instant.
          De pe vremea lui Hitler, cand a "alipit" Austria la Germania, nu a vrut sa sune a ocupare sau anexare. A unit 2 teritorii locuite de vorbitori de germana si a zis 'Anschluss'.
          Istoricii comunisti i-au zis anexare sau ocupare.
          Dar asa se intampla cand ai un comunist ministru de externe.
    • +1 (11 voturi)    
      Vorbeai de rusi, nu ? (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:38)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

      ?
      • -3 (13 voturi)    
        Nemti, rusi ... (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:34)

        Nickson [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Atat ai reusit sa-ti amintesti din cursul de geografie de clasa a 5-a?
    • -9 (23 voturi)    
      Hehehe, "aliatul german" (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:46)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

      Hehehe, "aliatul german"...
      ...ne-a mai vandut o data "aliatului ungar". Noi ii injuram numai pe rusi, da' Ardealul de Nord a fost luat fara contributia rusilor; doar cu presiunea "Aliatului German".
      In plus, pactul ala se numeste Molotov-Ribbentrop, ce-l de-al doilea nume apartinand bineinteles, "aliatului german". Care aliat nu a avut nicio problema sa-si rezolve propriile cautari teritoriale ... pe carca Aliatului Roman. Adica, pentru securizarea livrarilor de petrol din regiunea Ploiesti, "aliatul german" i-a invitat pe rusi sa ne ia Basarabia.
      • +11 (19 voturi)    
        Esti pe langa. (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:03)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Ce-ar fi ca si restul lumii sa spuna Romania si sa inteleaga Garda de fier si Antonescu : sau Ceausescu?
      • -3 (15 voturi)    
        Degeaba le explici (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:42)

        Nickson [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        ei sunt programati sa auda si sa vada cu totul altceva. Faptul ca austriecii ne rad padurile pe ei nu-i deranjeaza, ii deranjeaza doar faptul ca MAE roman nu le-a explicat nemtilor unde este Polul Nord si cum sa foloseasca tacamurile la recptii.
        • +1 (13 voturi)    
          Nu Austriecii ne rad padurile, bai smechere, (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:07)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

          ci mafia PSD-PNL-UDMR, cu concursul unor FIRME, inclusiv Austriece (firmele).
          • -1 (3 voturi)    
            Nu mai spune! (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:45)

            Nickson [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

            Vrei sa ne zici ca Scweighofer este o companie somaleza? Sau poate ei, fiind europeni, nu platesc mita in Romania pentru ca lor le este straina coruptia? Las-o si tu mai moale, desteptule.
            • 0 (0 voturi)    
              Cred ca nu ai proprietatea cuvintelor (Miercuri, 5 decembrie 2018, 15:34)

              Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

              .
      • +1 (3 voturi)    
        nu Germania cat Italia (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:56)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        a presat pentru dezlipirea nord-vestului Transilvaniei de Romania. Germania nu era asa convinsa ca are ceva de castigat de pe urma smulgerii nord-vestului Transilvaniei de la Romania.
    • +6 (14 voturi)    
      nota de plata (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:01)

      VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

      pentru politica duplicitara a liderilor din Romania. maine, poimaine, leprele astea repetente or sa va cheme la razboi sa aparati glia stramoseasca in numele dreptatiii
      • -6 (12 voturi)    
        Nu cred (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:36)

        Nickson [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

        ca va mai ramane ceva de aparat cu asemena cetateni ca Vasea Rusul.
        • +7 (11 voturi)    
          sa te vad pe front daca mai ai limbarnita (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:45)

          VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

          in afara de atac la persoana, mai stii ceva ?
          • -5 (7 voturi)    
            Demult ai venit de pe front? (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:01)

            Nickson [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

            Mai citeste-ti postarea cu "leprele astea repetente" si incearca sa o rescrii conform propriilor tale exigentel fata de cei din jur.
            • +1 (7 voturi)    
              m am rusinat (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:19)

              VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

              iti multumesc ...
              • 0 (0 voturi)    
                asa si am inteles (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:46)

                Nickson [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

                maimutareala este vocatia celor ca tine.
    • -1 (11 voturi)    
      Pompau pampalau (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:14)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

      Daca miliardarul X toarna o suma cu 6 zerouri la redactia NY Times sa scrie un text asta nu inseamna ca este pozitia oficiala SUA.
      Practica cu lobbystii care primesc bani grei de la indivizi miliardari arestati in lipsa este cunoscuta
      • -7 (11 voturi)    
        Da-mi un exemplu (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:37)

        Nickson [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        de atitudine pro-romaneasca a cancelariei germane.
    • +2 (14 voturi)    
      Lectia de istorie (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:25)

      Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

      Din ultimii 500 de ani, 350 de ani, Ungaria nici nu a existat ca stat (150 de ani a fost pasalic turcesc si 200 de ani a fost provincie austriaca, timp in care Transilvania a fost un Principat autonom).
      Atunci cind Ungaria a devenit pasalic turcesc, Transilvania a ramas un principat autonom, pentru ca nu apartinea in niciun fel Ungariei.
      In anul 1600, atunci cind Mihai Viteazul a unit prima data cele trei Principate Romanesti, nu s-a luptat cu Ungaria, pentru ca Transilvania nu apartinea in niciun fel Ungariei.
      Timp de circa 50 de ani, Austro-ungaria a anexat Transilvania, asa cum a anexat si alte teritorii care nu le apartineau.
      Era normal ca, la prabusirea Austro-ungariei, teritoriile care nu le apartineau sa-si recapete independenta.
      Asa s-a intimplat si cu Imperiul Roman si cu Imperiul Otoman.
      Provinciile Romanesti s-au unit si au format statul national unitar Romania.
      Asa s-a intimplat si cu Spania (unde provinciile spaniole s-au unit, formand Spania de astazi), asa s-a intimplat si cu Italia (unde ducatele locuite de italieni s-au unit, formand Italia de astazi), asa s-a intimplat si cu Germania (unde landurile locuite de germani s-au unit, formind Germania de astazi).
      Nici Germania nu arata in Evul Mediu, asa cum arata astazi.
      Putem spune ca RFG a anexat RDG ?
      Putem spune ca Germania a anexat Bavaria, Turingia, Saxonia ?
      • +2 (8 voturi)    
        Statul national ungar (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:04)

        Nickson [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        s-a format doar dupa Trianon. Asta este adevarul pe care ei nu sunt in stare sa-l perceapa. Toate hotarle de pana la Trianon au fost doar hotare interne in cadrul imperiului Otoman sau Habsburgic.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu toata Ungaria a fost pasalac (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:01)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

          turcesc. A existat si o Ungarie separata, unde Soliman Magnificul numea regii, dar care nu facea parte din Imperiul Otoman.
          Transilvania putem sa spunem ca a facut parte din Ungaria de la 1868 (cand s-a format Imperiul Dualist) pana in 1919, cand armata romana a intrat in Budapesta.
          Insa, si atunci, si pe timpul lui Soliman Magnificul, romanii au fost majoritari in Transilvania. Acesta este motivul pentru care, conform doctrinei Willson, Transilvania a ajuns la Romania.
    • +4 (6 voturi)    
      Foarte clar: PSD-ul nu este prietenul Roimaniei (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:12)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

      deoarece a vulnerabilizat tara prin guvernarea lor pompieristica si haotica.
    • 0 (0 voturi)    
      Singurul prieten al Romaniei e Marea Neagra (Marţi, 4 decembrie 2018, 19:51)

      I-liberal [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

      ...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu cred! (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:08)

        iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui I-liberal

        Cum poate un lac rusesc sa fie prietenul Romaniei?!
  • +22 (32 voturi)    
    adevaruri si exprimari (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:31)

    grongobar [utilizator]

    La sfarsitul articolului avem citatul de la ZDF.E adevarat ca Transilvania e in centrul Romaniei,e adevarat ca nu a fost intotdeauna asa.Si e adevarat ca in 1918 romanii erau majoritari,la fel ca reprezentantii germanilor au votat alaturi de romani.E adevarat si ca intre timp majoritateta germanilor au plecat din Romania.De asemenea e adevarat ca inainte de 1918 Transilvania a fost provincie maghiara,incepand cu 1867,cand si-a pierdut calitatea de principat.Pana aici nimic de comentat,sunt adevaruri istorice documentate.Ceeace deranjeaza e cuvantul "anexare".Noi romanii spunem ca a fost unire,pentru altii insa,cum ar fi germanii (ca sa nu mai vorbim de unguri) e anexare.Tot anexare a fost pentru germani si in 1867 cand a devenit provincie maghiara.Textul a fost scris pentru germani,nu pentru romani,din punctul lor de vedere nu e tendentios,iar faptul ca folosesc un termen neutru pentru ei si acceptabil pentru unguri e firesc avand in vedere ca relatiile germano-maghiare au fost intotdeauna mai bune decat cele germano-romane.
    • -4 (20 voturi)    
      Deci e ok daca presa Romaneasca ar vorbi despre (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:11)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

      anexarea Germaniei de Est de catre Germanya de vest?

      Cred ca nemtii ar trebui sa inceteze sa mai anexeze tari in jurul lor... astqa ca apropo ca se tot dau raniti cand ii numesti nazisti .. dar se pare ca practicile din timpul nazismului si le-au pastrat ...
      • +11 (17 voturi)    
        Da ma prostovel, (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:07)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

        Germania de vest a anexat Germania de est, si nu este nimic rau in asta. Cucantul anexare este unul tehnic. Da, Romania a anexat Transilvania, si - in cazul asta - nu este nimic rau. Nu a fost enexare abuziva. Legal, nu s-a constituit un nou stat cu alte legi la 1918 ci provinciile care au votat unirea cu Romlania s-au absorbit in Romania. Se cheama anexare. ca pentru noi este o alta Romanie de la 1918 este altceva.
  • -24 (42 voturi)    
    Adevarul istoric deranjeaza (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:36)

    eucomentez [utilizator]

    Adevarul este ca populatia din Transilvania nu a votat niciodata despre dorinta de a fi anexata la o alta tara.
    Adunarea de la Alba Iulia s-a desfasurat sub ocupatie regateana, cu armata din regat de fata.

    Etnicii unguri care erau peste 30% din populatie nu au votat niciodata pentru a fi anexati, chiar din contra, isi doreau sa ramana sub administratie ungara. Sasii din sudul transilvniei au votat ulterior sa fie anexati Romaniei, insa dupa cateva zeci de ani au fost privati de proprietati si vanduti pe capete Germaniei - au disparut din Transilvania dupa 800 de ani de prezenta continua.

    Pe langa Transilvania a fost anexat Banatul, Partiumul (zona unde populatia romaneasca era o minoritate neinsemnata), Bucovina, Dobrogea . Tinutul Secuiesc e un alt exemplu care a fost anexata si nu "unita".
    • +17 (35 voturi)    
      UNDE AI CITIT TU ASTA?! (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:57)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Cred ca esti analfabet functional!
      Tinutul secoiesc este o inventie aparuta in urma cu cativa ani, cel mai probabil a lui popa Tokes, asa ca nu avea cum sa fie anexat sau unit cu nimeni!
    • +15 (27 voturi)    
      şcoala de tip UDMR (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:25)

      Harold [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Asta vă învaţă în Ţinutul Secuiesc?
      Ai uitat să menzionezi că Moldvoa a fost anexata la Tara Românească, că Ploieşti a fost Republică, că Ungaria se întindea până la Marea Neagră etc.
      • +5 (9 voturi)    
        Pardon, Moldova nu a fost anexata (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:10)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Harold

        pentru ca din unirea mica a rezultat un stat nou, de aceea Moldova si Valahia s-au unit. Nu a fost o aderare a Moldovei la valahia, si nici invers.
        In rest, de acord cu ce ai spus.
        • 0 (0 voturi)    
          da, asa e, (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:10)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

          s-au unit prin faptul ca Alexandru Ioan Cuza a fost ales domn al Moldovei, si, la o saptamana mai tarziu, si al Tarii Romanesti.
    • 0 (12 voturi)    
      trollbacs (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:30)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      nu mai comenta.lasa asta pt oamenii mari...
    • -2 (14 voturi)    
      Da tovarase sovieticus (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:39)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      ce noutati ne mai aduci de la moskva ?
    • -1 (7 voturi)    
      Esti VARZA, mai ficior (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:56)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Esti VARZA, mai ficior. Spui atatea tampenii pe cm2 de monitor ca te minunezi unde incap intr-un numar atat de limitat de neoronasi.
      Ce legatura o fi intre situatia ca cineva a votat intr-un anume fel si peste 60 de ani a erupt un vulcan?
    • +3 (5 voturi)    
      Ai sarit si tu ca ai vazut ocazia (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:09)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      sa incerci o manipulare mediocra. Nu este vorba de niciun adevar istoric. Este vorba de incapacitatea unor sefi de la Bucuresti din Ministerul de Externe al Romaniei de a intelege ca exista termenul tehnic anexare (in Germana Anschluss) si ca el nu inseamna in mod automat motivele din spatele anexarii Austriei de care Germania.
    • +10 (12 voturi)    
      limba germana... (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:12)

      Sasul70 [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      nu este cunoscuta cum ar trebui de reprezentantii MAE. Stirea vorbeste de "Anschluss". Anschluss nu inseamna neaparat "Annexion". Daca are loc o secesiune, asta poate fi urmata de un Anschluss. In stirile germane scrie ca atunci delegatii au votat ptr. "Anschluss" de regatul romanesc. Deci un Anschluss poate fi ambele: unire sau anexare. Nu va imbatati cu apa....
      P.S. limba mea materna este germana. Strabunii mei au votat pe 1. decembrie 1918 ptr "Anschluss"-ul Transilvaniei cu Tara Romaneasca
    • -1 (1 vot)    
      Nu mai spune!?? (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:09)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Stii ca, in conformitate cu intelegerea pe care Bucurestiul a avut-o cu Antanta, Romania putea sa ia partea din Ungaria pana la Tisa?? Si acolo erau etnici romani, doar ca nu erau majoritari. De asemenea, Romania putea sa ia si Banatul Sarbesc de la Serbia, caci si acolo traiau romani.
      Speriati de puterea pe care o putea avea noua tara numita Romania, puterile Antantei au cerut lui Nicolae Titulescu sa renunte la aceste teritorii....iar el a acceptat. Pe de o parte nu vroia sa existe probleme peste 100 ani in zonele dinspre Tisa, unde romanii erau minoritari, pe de alta parte nu a vrut sa se certe cu un bun vecin, numit Serbia.
      Daca eram in locul lui, luam ambele teritorii.
  • +7 (11 voturi)    
    DPA a transmis in fiecare an stirea (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:36)

    Susufler0 [utilizator]

    ca la 1 Decembrie este Ziua Nationala A Romaniei !

    In anii trecuti Agentia nu completa stirea si cu cateva cuvinte despre semnificatia acestei zile pt romani ? Mi-e greu sa cred ca nu, dupa cum mi-e greu sa cred ca DPA si-a informat an de an cititorii despre faptul "anexarii Transilvaniei de la patria mama", pt ca altfel am fi avut furtuni din acestea in fiecare an de 1 Decembrie. Or memoria nu retine astfel de momente in care in anii trecuti sa fi fost nevoie de interventia MAE roman pt a pune lucrurile la punct !

    PS. Deci ? Ce s-a intamplat ?
    • +2 (8 voturi)    
      Dacă alții nu au făcut,rămânem proști? (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:59)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Dacă ai sesizat în alți ani,de ce ai tăcut?MAE trebuie să răspundă pentru felul cum apără interesele românilor.
      • +3 (7 voturi)    
        Era o intrebare retorica, una care (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:12)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        invita la gandire. Tu ai ratat aceasta oportunitate.
    • +5 (5 voturi)    
      S-a intamplat ca PSD are nevoie sa provoace (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:12)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      false subiecte pe agenda publica.
      • +1 (1 vot)    
        Posibil dar poate fi si vorba despre altceva ! (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:16)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        Totusi stirea publicata de DPA si preluata aproape ad litteram de postul de televiziune ZDF este iesita din comun prin precizarea care face jocul minoritatii maghiare din Romania dar in subsidiar si al Budapestei !

        Parca problemele acestei guvernari pesediste ar trebui sa ramana complicate chiar si cu chestiuni care nu o privesc, care nu ii sunt imputabile !

        PS. Ce vreau sa spun e ca erodarea guvernarii se datoreaza si unei vointe externe, lucru care pe mine nu ma deranjaza fiind vorba de o guvernanta nenorocita pt romani, care trebuie sa plece cat mai repede pt a se mai salva niste ani de reconstructie !
  • +10 (18 voturi)    
    oare (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:39)

    gj [utilizator]

    Oare e o coincidenta ca tot acum cer si maghiarii autonomie "speciala"? . Eu nu cred. La unguri ne asteptam ca peste putin timp sa ceara autonomie "deosebita", apoi "exceptionala" , etc. Astia nu or sa se opreasca niciodata. Politicienii romani trebuie sa se trezeasca si orice deviere de la articolul 1 din constitutie , sa fie sanctionata corespunzator. Devierea politicii oficiale a Ungariei catre Rusia (cei care in 1956 in Ungaria au murit omorati de rusi, se rascolesc in mormant), trebuie pusa in legatura cu tot ce se intampla, pentru ca eu cred ca aici miroase a mana Rusiei legat si de interesele ei in Basarabia. Orice ar fi , in Ardeal, este necesara intarirea przentei militare romanesti. In concluzie, Germania prin interesele economice legate de Rusia(gaz si exporturi) , ne vor sacrifica fara scrupule. Probabil platim lipsa de loialitate din al 2-lea razboi mondial si comportarea in primul. Sa dea DUMNEZEU sa ma insel !!!
    • +4 (4 voturi)    
      1917 (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:28)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui gj

      România s-a format prin voita marilor puteri si prin politica dusa de guvernantii de atunci. Cu politica de azi, România va disparea de pe harta, fiind doar un TERITORIU bun de jefuit de niste ciumati rosii psd+alde+udmr. care si-au anexat tara ca sa se imbuibe IUDMR are in program autnomia si o va obtine. România = un popor de hoti care voteaza hoti si care nu mai e stat de drept, cu unul din care 25 % din populatie a plecat si a scuipat cu scârba in urma lor.
    • +3 (5 voturi)    
      Atentie, problema este creata de PSD, nu de DPA! (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:14)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui gj

      "Anexare" este un cuvant tehnic. Atat. PSD interpreteaza numai ca sa creeze false subiecte, sa arate ce patrioti sunt ei. Nu a comparat nimeni unirea Transilvaniei cu Romania (care tehnic da, este o anexare, ce altceva? Transilvania a aderat la un stat existent deja dpdv legal) cu anexarea Austriei de catre Germania.
  • -4 (18 voturi)    
    pai (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:43)

    Point [utilizator]

    a sapat cineva sa vada cine e autorul si ce paine mananca?
    aici nu e necunoastere,cititi cu atentie.
    asta e aratatul ciomagului de dupa gard!

    de ani de zile ''ardelenii'' cu sange de urrs se tot agita cu invective gen ''mitici'' ''neam de hoti'' etc atat pe HN cat si pe alte plaiuri.insa HN a devenit platforma lor preferata.

    maretul tar se bate pe burta cu orban si merkeloglu.
    ghici ciuperca
    • -7 (11 voturi)    
      Subscriu (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:39)

      Zummm [utilizator] i-a raspuns lui Point

      Ardelenii sunt cei mai *puri* dintre rrumani, in mintea lor aia inceata.
    • +4 (8 voturi)    
      Ai luat-o pe aratura. (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:16)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Point

      Autorul manipularii este fie rusia, fie PSD cu manutza lor. Sudistii sunt intr-adevar hoti, in majoritate, pentru ca s-au contaminat de la hotia Istanbulul-ului pe care il iubesc asa de tare.
      • -5 (11 voturi)    
        10 shekeli (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:51)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        treci pe la casa.
  • +9 (27 voturi)    
    si UDMR se bucura ... (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:45)

    sareta [utilizator]

    Desfiintati dracului partidul ETNIC numit si UDMR si lucrurile vor fi OK.Cum a fost posibil acest act criminal prin care reprezentantii unei etnii sa -si faca partid politic ?Asa sunt Legile ,asa-i si Constitutia ? Cert e ca asta s-a putut cu ajutorul tradatorilor romaniei nepriponiti inca .
    • +5 (7 voturi)    
      Subiectul acestui articol este fals, (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:18)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      creat de Ministerul de Externe al statului abuziv care conduce Romania de la falsa capitala numite Bucuresti. dar, ce spui spui bine in esenta.
  • +5 (21 voturi)    
    anexare (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:46)

    KayT [utilizator]

    E in prinicipiu o problema de traducere. "Anschluss" se poate traduce ca anexare, da. Dar in sens opus nu prea functioneaza; daca vrei sa traduci "anexare" in limba germana (in sensul de achizitionare cu forta a unui teritoriu) ai spune mai degraba "Annexion".

    Hai sa nu ne mai victimizam atat, totusi.
    • -2 (14 voturi)    
      Nu e adevarat ce spui. (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:14)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      De exemplu atunci cand se vorbeste de alipirea germaniei de East nu se vorbeste despre Anchluss, el in fapt avand o conotatie negativa din timpul germaniei naziste.

      Dar se pare ca inca mai sunt dastia ca tine care si daca te scuipa un neamt in fata incepi sa ii ceri iertare ....
      • +4 (8 voturi)    
        Se pare ca (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:38)

        KayT [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

        exista o categorie de oameni aparte care aproape ca se roaga de altii sa ii scuipe in fata, ca sa aiba dupa aia de ce sa se vaite si sa se victimizeze.

        Anschluss poate avea un sens peiorativ. Depinde cum vrei sa il traduci.
        • +5 (7 voturi)    
          Depinde de intentia autorului textului. (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:22)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui KayT

          Iar in textul DPA nu se intrevede nicio intentie negativa la adresa Romaniei si Romanilor. Deci nu se justifica interpretarea data de Minsiterul de Externe si comentatorii "ofuscati" (la adresa Germaniei) de pe aici. Este un text pur tehnic, o notificare a unui fapt istoric. Unii nu pot gandi fara sa interpreteze, si atunci creaza false probleme sau mai rau cauta sa manipuleze, sa se autovictimizeze (asa cum spui) etc
    • -6 (8 voturi)    
      asa e (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:34)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      tanti prof.acum ne scuzati,insa avem niste cutitoaie de ascutit.
      • +2 (2 voturi)    
        a da, (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:04)

        KayT [utilizator] i-a raspuns lui Point

        vine sarbatoarea aia cu taiatul porcului, ce legatura are asta cu articolul totusi? :D
      • +1 (1 vot)    
        Fii atent, sa nu ti le bagi in ochi (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:23)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Point

        .
    • +3 (9 voturi)    
      ... (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:27)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      Emil Hurezeanu este un om de cultura, excelent cunoscator al limbilor romana si germana, a activat ca jurnalist in ambele tari. Deci nu se pune problema de a nu intelege sensul unui cuvant.
      In relatiile externe trebuie sa fii foarte atent la orice sens sau conotatie, sunt destule cazuri in care cuvinte banale folosite in contexte nepotrivite ar putea starni furtuni. Mesajul ajunge si la un public care nu are capacitatea de a distinge nuantele. Reactia ambasadorului si a MAE este absolut normala.
  • -5 (19 voturi)    
    Ambasadorul din Germania doarme. (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:47)

    Delavale [utilizator]

    Ambasadorul din Germania doarme.Trebuia sa ceara drept la replica in Germania nu in Romania
    • 0 (6 voturi)    
      Nu doarme (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:42)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Delavale

      Tu, insa, comentezi aiurea.
      Ia mai vezi, pe net, cine a reactionat ieri ?
      Dupa aia, cere-ti scuze, daca esti asa corect.
      • -1 (7 voturi)    
        Nu doarme, se plictiseste. (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:23)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Asa ca a sarit ca ars la un fals subiect.
        • -3 (5 voturi)    
          varianta 3: (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:11)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

          Au pus presiune pe el oamenii PSD-ALDE-ului din Min isterul de Externe sa faca miscarea asta.
  • +2 (24 voturi)    
    nici o surpriza (Marţi, 4 decembrie 2018, 9:49)

    cugetatorul [utilizator]

    Intrucat germanii au impus Romaniei cedarea Transilvaniei catre unguri in 1940, poti fi sigur ca la
    o adica nu se vor sfii sa o faca din nou. Locul nostru
    la o adica este alaturi de americani, englezi si francezi, nu alaturi de natii cu 2 fete ca germanii si rusii.
    • +5 (9 voturi)    
      ptr stiinta ta (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:31)

      tahomir [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      draga nea Caisa ia pune tu mana si citeste cine anume a decis ca Ardealul de nord sa revina Romaniei dupa al doilea razboi mondial?
      Ca o sa ai o mica surpriza si nu vreau sa ti-o stric.
      • 0 (2 voturi)    
        Stalin iubitorul de romani (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:01)

        cugetatorul [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

        Fii sigur ca Stalin a fost pentru ca Transilvania sa revina inapoi Romaniei ca sa o controleze mai bine, nu din dragoste de romani. Ce am tras mai
        apoi de el ...
        • +1 (1 vot)    
          Nope, (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:17)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

          Ungurii si-au dat chilotii mai jos decat romanii in fata lui Stalin. Doar ca, chiar si Stalin a recunoscut : ,,daca pe romani ii inteleg pe undeva ca au atacat URSS, pentru ca vroiau sa isi recupereze Basarabia, ungurii nu au nicio scuza pentru atacarea URSS. URSS nu avea granita cu Ungaria si nici litigii nu avea, si cu toate acestea au atacat URSS alaturi de germani''.
          Stalin a dat Transilvania Romaniei pentru ca pe unguri ii ura si mai mult...singura concesie care le-a facut-o a fost crearea Regiunii autonome maghiare in Harghita si Covasna.
          • -1 (1 vot)    
            Stalin cel drept (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:50)

            cugetatorul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Da, frate, Stalin moralistul care a omorat peste 15 milioane de oameni din propriul popor a avut mila de romani ca nu eram asa de rai ca
            ungurii....
    • -1 (1 vot)    
      Asta era prin 1945 (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:01)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      Acum avem EU, NATO, stii...
      • 0 (2 voturi)    
        precizarea de rigoare (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:10)

        cugetatorul [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Pai de aceea am zis ca la o adica, UE nu poate
        exista fara Franta, care dupa Brexit va ramane singura tara europeana care detine arme nucleare.
    • +2 (6 voturi)    
      Ce sa spun! ... (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:25)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      Ba pardon, Francezii sunt cu o fata si Germanii cu doua fete? Ia freaca-te la ochi.
  • +9 (17 voturi)    
    Germania este din pacate tributara (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:03)

    clint [utilizator]

    unor mentalitati si unor mistificari legate de istoria Transilvaniei. Poate din cauza istoriei austro-ungare, poate din alte interese ori din pura ignoranta, sau din felul in care i-am tratat pe etnicii germani de la noi, multi (pseudo)istorici germani se raliaza versiunii maghiare a istoriei acestor locuri, o facatura menita sa intretina pretentiile teritoriale maghiare asupra Transivlaniei. Pentru a putea emite pretentii asupra Transilvaniei, pe principiul "noi am fost primii aici", trebuie sa se indeplineasca simultan urmatoarele conditii:

    - Transilvania sa fi fost un pamant pustiu cand au ajuns hoardele lui Attila aici.
    - Daco-romanii au pierit ori au plecat de aici.
    - Orice alt popor migrator a venit aici dupa Attila, care foarte important, a gasit in Transilvania un pamant pustiu.
    - Romanii sunt un popor migrator care nu au treaba cu daco-romanii, "vlahii", originari de pe la marea Caspica, de origine turca, desi "vlah" inseamna mai degraba vorbitor de limba romanica. Evident si ei au ajuns aici dupa Attila.

    Toate aceste lucruri sunt neverosimile. Si chiar daca sa zicem ca ar fi adevarate, tot nu poti emite pretentii doar pentru ca ai fost primul. E ca si cum Grecia ar revendica Anatolia de la turci, fiindca cetatea Troia a fost evident infiintata de greci.

    In fine, nu sunt un nationalist infocat, sunt destui din pacate, nu cred in simplificari ale istoriei cum sunt cele predate in scolile romanesti si maghiare. Istoria acestor locuri este complexa si din pacate, avem putine date pentru a sti sigur ce s-a intamplat. Cu toate acestea, avem limba, care e latina, romanii au origine compexa si ardelenii nu prea au fete de turci.
    Let's stick to the facts: Stalin, care "ne iubea de nu mai putea" dupa ce am intrat in Rusia alaturi de germani in al doilea razboi mondial, a decis ca Transilvania sa revina totusi Romaniei din considerentei etnice. Romanii au fost mereu majoritari aici, chiar si dupa secole de dominatie austro-ungara.
    • +1 (5 voturi)    
      Germania nu este tributarea la ce spui tu. (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:26)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Unii Germani da. La fel unii din orice tara.
  • -16 (22 voturi)    
    Iarasi a injurat Iohanel Romania in ziarele german (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:08)

    adrianhn [utilizator]

    e?

    Asta primim cand alegem tot felul de prapaditi ca presedinte...
    • +10 (14 voturi)    
      esti mai prost ca noaptea (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:22)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

      serios... pentru oameni ca tine ar trebui sa se inventeze eutanasierea pe motiv de iq prea mic...

      ce treaba are Iohannis cu un ziar din germania?!
      tot ce face germania e sinonim cu Iohannis?!
      nu dealta dar nu tin minte sa avem niste mii de km de autostrada...
      • -1 (1 vot)    
        hehe (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:36)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        E atat de prost incat trebuie sa-si puna la numele de utilizator HN, HOTNEWS, ca sa stie unde comenteaza. Sau poate e postac... Ruis?
  • -8 (20 voturi)    
    Teoria lui Roesler (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:10)

    ww [utilizator]

    Nu e cazul sa ne impacientam, deoarece nu e prima denaturare de acest gen a adevarului, venita din spatiul cultural german. In afara de evrei, cred ca nimeni nu ii egaleaza pe germani cand e vorba de terfelirea imaginii noastre ca natiune. Este o strategie, respectata cu consecventa, umilirea noastra ca popor. Se loveste sistematic in toate valorile si motivele noastre de mandrie deoarece trebuie sa fim umili si complexati, asa suntem ieftini ca mana de lucru si usor de exploatat.
    • +9 (11 voturi)    
      ne descurcam si singuri (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:36)

      tahomir [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Nu ne trebuie straini ca sa ne comportam umil, ca sa fim complexati, ca sa cedam totul ieftin, ca sa vrem sa devenim sclavi.
      Ca altii ajuta si profita e iarasi clar dar problema e la noi, ca popor. Si solutia tot la noi.
      In loc sa ne plangem de altii ar trebui sa fim capabili sa facem ceva in tara asta.
      Am putea incepe proin a nu mai alege un grup de infractori organizat ca PSD, prin a nu permite sa fim umiliti de o analfabeta pe post de prim ministru, prin a nu permite ca sa fim jefuiti si umiliti de romanasi de-ai nostri, fie ei si din Teleorman.
      Nemtii si rusii si americanii or sa ne respecte cand o sa fim noi demni de respect.
      Ca nu-si permit din astea nici cu chinezii, nici cu grecii si nici cu coreenii de pilda.
    • +4 (8 voturi)    
      Este pe dos. (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:28)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Nu Germania da in Romania sa o umileasca.
      Bucurestiul se ocupa cu umilirea Romaniei.
      • -1 (1 vot)    
        habermas, (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:19)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        tu ai ceva cu Bucurestiul....din 5 posturi, 3 sunt contra capitalei.
        • -1 (1 vot)    
          Da, am. orasul Bucuresti nu trebuie sa continue (Marţi, 4 decembrie 2018, 15:04)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          sa fie capitala Romaniei.

          Daca pe undeva am inteles logica in secolul XIX cand Iasul era la 20 de km de imperiul rus care dorea sa le anexeze iar Unirea Mica era abia la inceput si orice vulnerabilitate geografica conta,

          acum situatia este alta. Experimentul "Capitala Romaniei la Bucuresti" a durat destul. Matricea culturala a Bucurestilor este turco-balcanica, ceea ce duneaza Romaniei.

          Rezultatul este:
          - Moldova facuta praf, distrusa, saracita si umilita, Iasul batjocorit si subdezvoltat desi este singurul oras din Romania care are vocatia culturala sa fie o Mare capitala Europeana (chiar si la dimensiunile relativ mici de acum). Desi, practic-administrativ si alte orase in afara de Bucuresti si iasi pot fi capitale.
          - Transilvania impiedicata sa fie motorul Europenizarii Romaniei desi ar putea, data fiind dimensiunea sa; si ar fi ajutata si de Moldova (cat a mai ramas din ea, chiar si asa nenorocita tot este Central Europeana si nu balcanica)

          Si in ultimul-devenit-primul rand, Bucurestii au devenit cuibul mafiei post-neo-comuniste crescuta in negurile tranzitiei de dupa '89. Bucurestii adapostesc acum o falsa elita care distruge tara in mod sistematic si o impiedica sa se dezvolte accelerat asa cum ar ar trebui si ar putea. Aceasta situatie trebuie sa inceteze. Trebuie sa schimbam foaia, si asta implica si schimbarea capitalei (undeva in Moldova sau Transilvania de Est).
    • +1 (7 voturi)    
      ce vorbesti (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:18)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Nemtii iti terfelesc imaginea sau romanii si-o terfelesc ei insasi imaginea?..Nu ai ce sa manipulezi cand faptelesi alegerea romanilor n-are nevoie de cuvinte
      Exploatatule. ia si pune mana la munca nu mai sta la birt ,amdru ca esti roman
  • +5 (13 voturi)    
    ete scartz... (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:20)

    liviu_ [utilizator]

    psd le da drepturi udmrului cu nemiluita , dar se crizeaza de ce a spus un ziar german (Care nu e nici prea departe de adevar ca tot veni vorba).

    psd da din gura, dar actioneaza pentru distrugerea acestei tari!
  • +7 (11 voturi)    
    Mdeah... (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:27)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Reproduc un post mai vechi, dedicat hahalerelor iredentiste din Rumania si aiurea. Deci: anu 1570, Transilvania, satu Pietris se judeca cu Satu Nou (sat sasesc...) pe vro 30 Ha de padure, respectiv a cui ie padurea. Principele Transilvaniei la acel moment, Ioan Sigismund Zapolya, isi declina competenta in judecarea spetei ca urmare a faptului ca rumanii prezentasera ca proba a posesiei lor asupra acelei paduri acte pe care cancelaria sa nu are cadere sa le interpreteze si sa le judece... Ca urmare se ajunge la imparat, recte Maximilian 2. Dupa aprox. 12 saptamani cancelaria lu Maximilian 2 judeca pricina si da si motivarea judecatii. Docomentu se afla in posesia Facultatii de Istorie din Praga, imi permit sa citez fiindca ie epic: "Noi, Maximilian 2, Imparat bla, bla, bla, hotarasc ca padurea apartine valahilor (aici Maximilian ie chiar apoteotic atunci cand face referire la populatia latinofona din Transilvania numind-o WALLACHENS) fapt dovedit si intarit de PECETILE CAPETENIILOR HUNE de pe docomentele lor, cunoscute Noua si in drept cu alte inscrisuri ale Cancelariei Noastre".
    Pentru a para eventuale intrebari schizoid masochiste: hunii au ajuns la nord de Dunare undeva spre sfarsitu sec IV. Ce deducem de mai sus? Pai deducem ca Maximilian 2 a fost un "nationalist ruman" de prima clasa, care NU trecea strada atunci cand vedea o scoala. :-)))
  • +6 (6 voturi)    
    E o minciuna, evident (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:35)

    amicugri [utilizator]

    Am anexat o parte din Austro-Ungaria si bine am facut.
  • +3 (9 voturi)    
    semnale au fost deja transmise... (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:43)

    demaGOGU [utilizator]

    ...ptr cine a avut ochi sa vada:

    (i) investitiile germane concentrate exclusiv in Transilvania
    (ii) infrastructura mare pe fonduri europene concentrata quasi-exclusiv in Transilvania

    mai ramane sa fie comunicata data la care se va realiza "anexarea" (sic!) la Hungaria
    • -2 (6 voturi)    
      neah (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:58)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      se va numi ''unire'' ca hongorii nu sunt rai ca rumanii
    • +1 (5 voturi)    
      Vorbesti de semnalul PSD pt sabotarea economiei? (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:33)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Imi pare rau, el este dat pentru toata Romaniei. Si partial a functionat. La ultimile alegeri a functionat in toate regiunile istorice. Nu "Germanii" investesc ca popor, ci firmele. Iar firmele inseamna proprietarii lor si cei mandatati sa faca managementul firmei. Tu ti-ai baga banii undeva asa aiurea, de flori de mar? Sau ai investi acolo unde are sens economic? Moldova de exemplu izolata pentru ca Bucurestiul este INCAPABIL sa asigure conditiile pentru activitate economica in Romaniei (adica infrastructura buna, legi bune, etc), dar se grabeste sa exploateze si sa fure.
  • +5 (7 voturi)    
    Interesant (Marţi, 4 decembrie 2018, 10:53)

    CipCC [utilizator]

    Interesant este ca acesti politicieni sar de cur in sus cand unul spune, nu stiu ce ,despre Romania....

    Am putea sa ne aducem aminte de cate ori in ultima jumatate de an, ai nosti politicieni, i-au facut NAZISTI pe nemti?

    AAAAA....e voie sa mananci cacat non stop si sa speri ca nu-ti pute gura..... Acum sar toti ca arsi ca au spus si ei ceva despre Romania....

    De ce nu spun acum: cine-s aia de au spus asta.....dar nu, sar ca arsi
    Cand sunt avertizati de derapajele din justitie, spun sa nu luam in seama pe orice functionar de la Bruxelles, pentru ca nu sunt informati.....

    Singurii inamici ai romanilor sunt romanii insisi
  • +1 (9 voturi)    
    Bai taranilor din mare sat turcesc aka Bucuresti, (Marţi, 4 decembrie 2018, 11:02)

    Habermas [utilizator]

    DPA nu a gresit cu nimic. Analfabetilor, Anschluss este guvantul german pentru anexare. Atat.

    Nu orice anexare este anexarea Austriai de catre Germania lui Hitler. Anexare este un termen tehnic. dat fiind ca deja exista un stat numit Romania, la 1918, tehnic vorbind, legal, da Romania a anexat Basarabia, Bucovina si Transilvania. Pana aici, asta nu inseamna nimic. Mai departe, ca anexarea s-a facut la cererea Basarabiei, Bucovieni si Transilvaniei, deci a fost un proces democratic, si faptul ca pentru noi acest fapt a echivalat cu constituirea "Romaniei adevarate" (unirea mica fiind doar un pas spre aceasta finalitate) este altceva. Ca este noi sarbatorim asta, ne priveste pe noi.

    N-am inteles, Germanii nu mai au voie sa foloseasca cuvantul anexare (Anschluss) pentru ca sar Bucurestenii de kur in sus pentru ca nu sunt capabili sa faca diferenta dintre o categorie si o sub-categorie?! Sau Germanii nu mai au voie sa se exprime tehnic pentru ca Bucurestenii nu sunt capabili sa inteleaga exprimarea tehnica??
    • +4 (4 voturi)    
      Sincron perfect (Marţi, 4 decembrie 2018, 12:22)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      MAE, inculpati de rang inalt , trolli
  • +1 (5 voturi)    
    Bucurestiul care este pe langa, (Marţi, 4 decembrie 2018, 13:20)

    Habermas [utilizator]

    cu un minister de externe dominat politic de gasca cu teoria statului paralel se iau aiurea de altii si tipa "erori grave", "rea intentie" ba mai fac si apel la adevarul istoric, cu tupeu, ei, cei mai mari mistificatori.

    Se iau ca la comanda de Germania. Nu este intamplator, recent mai era un brunet asiatic care nu stiu cum ajunsese pe la vaslui sa spuna ca isi doreste ca Romania sa aiba presedinte un etnic Roman, adica nu German.

    De ce oare, pai sa va amintesc ca Recent Germania a spus prin vocea Angelei Markel ca tarile din jurul Rusiei nu se pot dezvolta (Moldova, Georgia, Ucraina, etc) din cauza Rusiei si ca lucrul asta trebuie sa inceteze?

    Este un atac concertat la Germania, orchestrat de Rusi.
    • 0 (2 voturi)    
      Merkel una zice, alta face (Marţi, 4 decembrie 2018, 14:24)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Din gura condamna Rusia si pe Putin, dar cu fapta importa gaze si materii prime la greu din Rusia.
      De ce nu instaureaza un embargou aspura exportului de hidrocarburi ale Rusiei?/ Cu asa ceva ar da tare la temelia economiei rusesti.
      • +1 (3 voturi)    
        Asta ma intreb si eu. Dar cred ca incepe (Marţi, 4 decembrie 2018, 15:07)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        sa se miste. O parte din Germani incep sa fie impotriva Nordstream. Incep sa realizeze ca nu, nu se poate colabora cu Rusii pt simplul motiv ca ei numai mimeaza colaborarea doar ca sa te agate si apoi sa te fure, santajeze sau atace.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version