Biserica Ortodoxă dezaprobă „ferm” legalizarea parteneriatelor civile: Primul pas spre legalizarea căsătoriilor dintre persoane de același sex

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 9 octombrie 2018, 16:32 Actualitate | Esenţial


Patriarhia Romana
Foto: Agerpres
Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, Vasile Bănescu, a declarat marți, într-o intervenție telefonică la Antena 3, că Biserica Ortodoxă dezaprobă „ferm” o eventuală legalizare a parteneriatului civil, la o zi după ce ministrul delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, a anunțat că săptămâna viitoare va fi depus la Parlament un proiect de lege în acest sens.

Vasile Bănescu a afirmat că o eventuală legalizare a parteneriatului civil este „primul pas spre legalizarea căsătoriilor dintre persoane de aceleași sex” iar menirea sa este „de a face încetul cu încetul acceptată ideea de căsătorie între aceste persoane”.

În opinia sa, este vorba despre o „inutilă suprapunere cu instituția căsătoriei” și un „surogat al căsătoriei pentru cei care își doresc să pornească la drum împreună neasumând integral acest lucru”.

Prin legalizarea acestor parteneriate, „se pune în pericol familia în paradigmă morală și spirituală”, estimează oficialul BOR.

Acesta a adăugat că este posibilă inițierea de discuții cu Parlamentul pe marginea acestui proiect, în condițiile în care „Biserica are datoria să pună problema în cheie morală”.

Vasile Bănescu a mai susținut că în cazul parteneriatelor civile „sunt  cu certitudine mai numeroase despărțirile”.

Potrivit deputatului PSD Florin Manole, proiectul de lege privind parteneriatul civil va interzice explicit adopţiile în cazul persoanelor care aleg să încheie un astfel de parteneriat.

"Săptămâna viitoare o să depun împreună cu colegi de la alte partide politice un proiect care priveşte parteneriatul civil. Proiectul vine în urma jurisprudenţei CEDO şi în urma jurisprudenţei recente a Curţii Constituţionale şi are legătură cu viaţa de familie. (...) Are prevederi care se referă, de exemplu, la chestiuni patrimoniale, la chestiuni privind datoriile, moştenire, adică normarea genului acesta de uniuni consensuale, atât între persoanele de acelaşi sex cât şi între persoanele de sexe diferite, care nu aveau niciun fel de protecţie juridică. (...) Va reglementa o viaţă de familie pentru persoanele care nu sunt căsătorite şi care sunt foarte multe şi care au nevoie de această legiferare. Proiectul interzice explicit adopţiile în cazul persoanelor care aleg să încheie un parteneriat civil. Proiectul ăsta nu are absolut nicio legătură cu referendumul, nu are niciun impact pe Codul civil şi pe discuţia despre căsătorie, pentru că nu schimbă cu nimic subiectul căsătoriei care rămâne între bărbat şi femeie", a precizat, citat de Agerpres, Florin  Manole.

El a adăugat că PSD susţine acest proiect iar marţi după amiază vor avea loc ultimele discuţii la care participă reprezentanţi din toate partidele parlamentare. Deputatul PSD a menţionat că vor fi discutate toate observaţiile venite de la partide adăugând că se încearcă un consens pe o temă care este importantă.




















5717 vizualizari

  • -70 (94 voturi)    
    degeaba (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:39)

    Andrei453530 [utilizator]

    cartile au fost facute, romanii s-au exprimat, in proportie covarsitoare, aproape 80% pentru casatoria LGBT.
    Atat i-a dus pe ei capul, ca referendumul este despre Dragnea...
    • +42 (60 voturi)    
      Romanii nu-s asa prosti pe cat ati crezut (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:55)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      Poate au prins la unii faze cu furatul copiilor, legalizarea zoofiliei si alte ineptii. Dar pe ceilalti i-ati infuriat atat de rau, incat chiar si cei cu credinta crestina puternica v-au boicotat. Pentru ca n-au vrut sa sustina niste mizerii.
      • -18 (30 voturi)    
        re (Marţi, 9 octombrie 2018, 19:55)

        simplex [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Sincer, ne batem joc de legatura intre un barbat si o femeie si nu o consideram drept pilon fundamental al unei societati. In loc sa lucram la familia traditionala brusc ne trezim ca si homosexualii sunt o familie acum si ar trebui respectati in mod egal. Nu sunt. Nu sunt majoritatea si nici nu vor fi in tara asta.

        Ati zis destul totusi, v-a durut in fund de societatea in care traiti. Bravos.Ce conteaza generatia viitoare cat timp noua ne merge bine in prezent ?
        • +11 (17 voturi)    
          In loc sa acceptati ca nimeni nu va vrea (Miercuri, 10 octombrie 2018, 0:04)

          2087 [utilizator] i-a raspuns lui simplex

          si sa dispareti, ramaneti sa ne trageti societatea inapoi.
          • -4 (6 voturi)    
            In 2016 au participat in total doar 7 mil (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:38)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui 2087

            La referendum au participat 3.85 mil, din care 3.56 mil au raspuns DA.

            In 2016 au participat 7.2 mil, din care 200.000 voturi nule.

            Si in 2012 au participat tot 7 mil.

            Deci numarul real al celor care voteaza este de 7 mil, nu de 18mil.

            La referendum au votat DA 50.8% din numarul votantilor reali din Romania.
          • -3 (3 voturi)    
            Cine sa dispara? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 21:45)

            Wildschwein_007 [utilizator] i-a raspuns lui 2087

            Toti aia normali si straight? Visezi. Mai lasa si tu telefonu/tableta/feisbuc/tuiter si mai baga-te putin si prin viata reala. Si adu-ti aminte ca tu ai izvorat dintr-o familie normala si traditionala. Si daca nu sunt indiscret "in care apoi" ca sa zic asa sa mai traga unii "societatea" vere? In Ro totul e VARZA. Dar culmea, eu inca mai sper. Entiendes?
        • +6 (14 voturi)    
          Pe bune? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:00)

          CuieMcf [utilizator] i-a raspuns lui simplex

          "In loc sa lucram la familia traditionala "
          Ce vrei ba, sa-ti ajutam noi familia sa faca copii? Sa lucreze fiecare la familia lui.
        • +4 (12 voturi)    
          hahaha (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:33)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui simplex

          ma tavalesc de ras... S-a umflat vena boss?! hai ca m-am distrat pe cinste. Aveti grija cand va aplecati sa nu va arda cineva si tineti copii bine de mana ca ii fura gheii :)))) Noaptea mintii..
          • -4 (8 voturi)    
            Exact despre asta e vorba. Tu nu stiai? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 15:05)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            Despre ghei, cum bine zici. Care .... si ei, ca gheiii.
        • +3 (3 voturi)    
          Pe cine nu-l duce capul vorbeste prostii (Miercuri, 10 octombrie 2018, 19:24)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui simplex

          Este evident pentru oricine care are macar putina minte nu numai ca nu sunt si nu vor fi majoritari nu numai in tara dar nici nici in lume pentru un motiv foarte simplu: nu se pot inmulti. Deci nici o sansa ca din cauza lor omenirea sa dispara. S-a gandit oare cineva ca asta poate face parte dintr-o mica selectie naturala? Asa ca nu numai generatia urmatoare, dar si cele de dupa pot fi linistite.
          Iar cu lucratul la familie e chiar distractiv. Daca nu poti, roaga pe cineva sa te ajute. Si bineinteles verifica-i sexul inainte ca sa fii sigur.
      • +14 (20 voturi)    
        biserica ortodoxa trebuie rupta de rusia (Marţi, 9 octombrie 2018, 22:25)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Ne trebuie un conducator luminat progresist, unul care isi iubeste poporul, care e rupt de politica, nu o sluga a lui fhurtin & pezede.
        Pestele de la cap se impute.
        • +10 (14 voturi)    
          si eu cred ca trebuie rupta (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:38)

          ABBV [utilizator] i-a raspuns lui rov

          de la bugetul statului. Privilegiul de a vinde fara taxe e suficient!! Sa se autofinanteze!!
    • +32 (42 voturi)    
      Tu ai acces la net? (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:58)

      Ord [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      Unde era in referendum intrebarea pentru casatoria LGBT cum ii zici tu?
      Stii care ar fi diferentele intre casatorie, parteneriat civil?
      Daca un cuplu de lesbiene sau gay ar avea un act, ei nu ar putea infia un copil in cazul asta si cu o legisatie care sa le interzica asta, asa. acum pot. Cum? Infiaza unul din ei ca oricum nu au acte care sa ateste ca au partener de acelasi sex. Nu ca a infia un copil ar fi rau si ca traditionalistii s-ar imbulzi la infiat copii din orfelinate...
      • +6 (10 voturi)    
        Hmm... chestia cu adoptia... (Marţi, 9 octombrie 2018, 20:26)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Ord

        La lesbiene sunt sansele de doua ori mai mari ca sa nu fie nevoite sa adopte copii dacat la familia "traditionala"...
        Cu lege sau fara lege :-)
      • +10 (16 voturi)    
        Atestat?!!!! (Marţi, 9 octombrie 2018, 20:56)

        Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui Ord

        Romania a fost dereglata masiv de comunism! Cuvintul unei persoane nu mai valoreaza nimic! Totul trebuie atestat cu acte! Care mai decare mai complicate si greu de obtinut. Obtinut de la un aparat birocratic masiv, platit din putinele taxe declarate de cei citiva care muncesc in sector privat.
        De ce discuti de atestarea sexului unei persoane? Nu e relevant! Iar un parteneriat civil nu e neaparat intre persoane de acelasi sex! In privinta infierii copiilor, ce problema aveti cu doaua persoane care se iubesc, au o relatie fericita si ofera un camin unui copil? Mai calmati-va cu ura impotriva LGBT!!!! Sint o MINORITATE! Nu o sa schimbe stilul de viata a romanilor. Aveti sansa sa fiti un popor generos si tolerant sau sa fiti condusi de ura si ignoranta. BOR e un aparat arhaic si inetic - nu e orientat in ajutorul populatiei ci spre exploatarea lipsei de educatie!
      • -6 (12 voturi)    
        mai nene (Marţi, 9 octombrie 2018, 22:04)

        Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Ord

        nimic incepe fix din minutul 0
        Au luat-o usor usor. Intai, cu referndum, acmum cu legalizarea asta, apoi schimbam si legea si o sa vezi tu ca nu te mai intreaba nimeni daca vrei sau nu pt ca te-au intrebat o data si acum o sa zica ca ai fost deacord.
        Nu crezi, uite cum a fost facut si in alte tari. Uita-te in germania sau olanda si vezi etapele ca sunt fix la fel
        • +3 (11 voturi)    
          rau e in germania sau olanda (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:35)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

          doamne fereste sa ajunge si noi ca ele :)))))

          buuuuhuuuuhuuuu vin peste voi noaptea sa va fure copiii.. trebuie sa ii paziti bine. Si ar fi bun si un dop de sampanie bagat in dos sa nu riscati sa va prinda aplecati :))))))
    • +12 (26 voturi)    
      Mai mult sau mai putin, dar macar ii duce... (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:11)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      Pe tine nu te duce de loc!
    • +16 (22 voturi)    
      nici pomeneala (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:25)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      asa incearca unii sa prezinte lucrurile. Se pot face sondaje de opinie oricand cu mai multe institute (de n ori mai ieftin decat referendum). Majoritatea covarsitoare a populatiei se ocune in continuare casatoriilor gay
      • +3 (7 voturi)    
        mai bine sa facea sondaj (Marţi, 9 octombrie 2018, 22:17)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        cu privire la legalizarea prostitutiei.
        4.000.000.000 de euro se estimeaza veniturile neimpozitate de stat...plus restul problemelor conexe, ca exploatarea sexuala, mafia, boli, statut social etc
        Biserica s-a temut sa ramana singura fara taxe si impozite la stat...cred.
        • +4 (8 voturi)    
          pt asta era DA 90% (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:36)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui rov

          plus cvorum de 60-70% :))))) popor crestin dee!
    • -1 (21 voturi)    
      domnule 453530 (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:51)

      loveparade [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      aveti grija la numele de familie ca suna troll rusesc
    • +10 (26 voturi)    
      te cam fura ambulanta neagra? (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:53)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      ti-a furat creierul?
    • +4 (12 voturi)    
      Hahah (Marţi, 9 octombrie 2018, 18:38)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      Ce gandire de fier ruginit...
      Da, romanii au decis ca nu este cazul ca iubirea, in orice forma ar imbraca, si drepturile nu se supun la vot.
      Da, romanii au decis ca gandirea corupta, diforma si hidoasa a bisericii, aceasta institutie imbatranita in rele si complet refractara la nevoile spirituale reale ale societatii, este una care nu isi mai gaseste spatiu in Romania moderna.
      Nu, biserica nu are dreptul de a pune frana evolutiei unui popor. Daca poporul evolueaza intr-un fel care nu convine bisericii, nu mai este planul lui dumnezeu?
      Iar apoi, biserica este ultima care ar fi in masura de a a sfaturi si lectii de moralitate si verticalitate. Nu uita nimeni cu s-a asociat cu Securitatea! Nu uita nimeni cum s-a dat cu puterea pentru bani, uitand complet rolul pe care il are in societate!
    • -5 (7 voturi)    
      Nu cred bă așa ceva. (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:06)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      Legea asta prea vine repede.Nici nu sa terminat bine cu referendumul și vin cu legea asta,semn că era pregătită de mult și că referendumul era un pretext,și așa căsătoriile între persoane de aceleași sex nu sunt posibile în România decât modificând Constituția.Ghinion,Constituția nu se poate modifica și garantez că legea asta nu va fi constituțională.PSD vrea neapărat să-i încaiere pe români,să folosească principiul//când doi se ceartă,altul câștigă//.Ticăloși.
  • +60 (72 voturi)    
    Biserica Ortodoxa e irelevanta (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:39)

    2087 [utilizator]

    Puteau sa faca altceva, puteau sa fie mai putini lacomi, sa NU faca clopote cu fatza lui PFDaniel pe ele, sa renunte la limuzine si la aur etc.

    Dar nu, le place sa epateze ca ultimii cocalari fii de politruci.

    In fiecare an curg milioane de euro in Catedrala Prostirii Neamului, monumentul arogantei lui PF Daniel.
    • +30 (46 voturi)    
      BOR-ul nu are nici-o treaba (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:59)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      cu legile din Romania. Suntem stat LAIC!!!
      bor-ul sa-si vada de credinciosii lor nu sa spuna ce legi trebuie sa se dea si care nu trebuie sa se dea.
      Parteneriatul civil tine de Codul civil care nu are treaba cu credinta si bor-ul.
      Sa stea in banca lor ca nu este treaba lor.
      Asta este culmea, iar biserica vrea sa conduca tara...
      • -12 (18 voturi)    
        De ce sa taca biserica? (Marţi, 9 octombrie 2018, 22:03)

        Porcusoru_iritat [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        Biserica nu e ceva abstract, e formata din oameni care traiesc in societate si apara niste valori si o credinta de mii de ani care a existat in neamul romanesc. In schimb UE cu valorile ei moderne au venit de cativa ani, dar repede o imbratisati - va place ca nu are constrangeri, doar libertati cat incape.
        • +7 (13 voturi)    
          Tie iti place in dictatura, (Miercuri, 10 octombrie 2018, 0:06)

          2087 [utilizator] i-a raspuns lui Porcusoru_iritat

          mie imi place in libertate.

          Dispari din UE, inapoiatule. Du-te in Rusia, au aia cata dictatura vrei.
        • +4 (10 voturi)    
          daaaa (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:38)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Porcusoru_iritat

          stiu ca la biserica e cu canoane, matanii, flotari, genoflexiuni de astea...pai si un bici pe spate nu?! e pacat, trebuie intervenit de urgenta... acu 1000 de ani cum crezi ca se facea credinta?! de cruciade ai auzit?!
        • +4 (10 voturi)    
          nu intelegi nimic (Miercuri, 10 octombrie 2018, 11:45)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Porcusoru_iritat

          biserica nu trebuie sa ne spuna ce legi putem sa dau si ce nu putem. suntem stat laic nu condus de biserica.
          o lege se aplica indiferent de religie. nu se da doar pt ortodocsi. nu trebuie sa impuna ei legi care se aplica si catolicilor si ateilor pt ca nu convine bisericii romane.
          si nu sunt valorile ue, sunt valori care trebuie respectate oriunde pt ca in primul rand suntem oameni indiferent de religie, culoare sau orientare sexuala.
          biserica a tinut europa 500 de ani in intuneric si defiecare data cand intervine aduce regres in societate. daca nu am invatat nimic din evul mediu atunci suntem iar pierduti.
          vezi statele conduse de biserica si spune-mi cat de bine o duc.
  • +16 (38 voturi)    
    De ce să nu fie legalizate? (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:43)

    BEDE [utilizator]

    Dacă nu sunt legalizate, atunci nu înseamnă că aceste relații vor dispărea.
    Sunt conștient că nu are sens să se facă niște legi atât de înguste încât să se potrivească cu standardele biblice. De exemplu: a fost dată legea prin Moise, dar cine a respectat-o întocmai? Nimeni! Sau, mai recent: în anii 20, în USA a fost prohibiția alcoolului. Și care a fost rezultatul: au câștigat mulți bani gangsterii comercializând ilegal băuturi, dar nicidecum nu s-a ajuns să dispară alcoolicii.
    Așa stând lucrurile, deși consider că homo, lesbi și trans- au niște probleme psihologice serioase, totuși consider că este cazul ca legile să nu incrimineze asemenea relații ci să se prevadă un cadru legal în care aceste relații să se poată menține (pentru că, oricum, acest gen de relații există de mii de ani și nu cred că vor dispărea nici dacă vor fi scoase în afara legii).
    • -15 (33 voturi)    
      pot exista in dormitor (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:31)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      dar in momentul in care devin oficiale vor decurge si alte consecinte. O sa ii vezi tot mai des mergand pe strada, afisanduse in public, atacand la curtea constitutionala interdictia de adoptie (avand noi argumente juridice in acest sens), facand loby intens pentru programa scolara, modul de adresare etc.. Din pacate nu sunt exagerari, aceste lucruri au fost exprimate public de multe ori de respectivi.
      O analogie. Daca de maine vor si fratii cu surorile sa se casatoreasca? De-a lungul istoriei a mai fost la moda (egiptul antic de exemplu), de unde stii ca nu se intampla si acum in privat, cum ar fi sa fie oficial (in Germania de exemplu e un astfel de cuplu care are si 4 copii si face loby in acest sens). Poate unii vor sa mearga dezbracati pe strada si nu considera ok sa li se ingradeasca acest drept. Unde tragi linia intre acceptabil pentru societate si neacceptabil.
      • +3 (13 voturi)    
        Si care e problema daca ar fi asa? (Marţi, 9 octombrie 2018, 18:08)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Tu de ce ai voie sa faci tot ce spui si altii sa nu aiba?
      • +5 (15 voturi)    
        pai si ce te deranjeaza pe tine (Marţi, 9 octombrie 2018, 18:14)

        Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        daca merg ei pe strada? doar nu intra peste tine in pestera...
      • +3 (13 voturi)    
        ! (Marţi, 9 octombrie 2018, 18:26)

        Natasa [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Oare cei care au mers la vot " ca sa nu le ia gheii copiii", stiu ca in acest moment poti infia un copil daca esti necasatorit (heterosexual, homosexual, bisexual, nu conteaza, nu te cauta nimeni in pat). In timp ce retarzii aia de la CPF puneau afise de speriat prostii, orice om poate infia linistit daca isi doreste sa intre in birocratia actelor necesare acestui pas. Sigur, biserica nu face nimic sa revina abandonul, mai bine inventeaza dusmani pentru ca se stiec cu dusmanii imaginari e mai usor sa duci lupte!
      • +1 (9 voturi)    
        Prea multa imaginatie strica (Marţi, 9 octombrie 2018, 20:32)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Si spune lucruri care nu doresc sa le aflu despre subconstientul omului.
      • +3 (11 voturi)    
        Ideal este ca orice plăcere să fie legală, (Marţi, 9 octombrie 2018, 21:23)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        condiția suficientă pentru legalitate este ca plăcerea respectivă să nu creeze vreun risc asupra omului sau societății.
        • +6 (10 voturi)    
          Intr-o lume ideala ai avea dreptate... (Marţi, 9 octombrie 2018, 21:53)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Problema e cine decide ce face rau societatii, si cum se defineste acest rau, care va fi pragul sau. Asta imi aminteste de legile roboticii, cand a vrut sa se dea legea 0. Destul de bine exemplificata si in filmul "I, Robot".
      • +3 (13 voturi)    
        Am mai posta o data, vad ca nu a aparut inca... (Marţi, 9 octombrie 2018, 22:02)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Si care e problema? Tu ai voie sa te afisezi, ei de ce sa nu aiba? Daca altii au drepturi, ei de ca sa nu aiba? Cum ramane cu egalitatea in drepturi, sau dupa tine unii pot fi mai egali decat altii? Iar fratii cu surorile sau parintii, chiar Vechiul Testament ne invata asta, asa a aparut omenirea. Si chiar si acum, din cate stiu e legal daca primesti dispensa (aici nu prea stiu, poate ma insel).Mai dreptate sunt insa de acord cu ce spui: "Unde tragi linia?" . Dar cu o conditie: daca tragi o linie, o tragi pentru toti, nu numai pentru unii. Deci daca permiti sau intezici mersul dezbracat pe strada de exemplu, o faci pentru toti. Nu numai pentru barbati, femei, gay sau lesbiene, negri sau galbeni.
      • +5 (7 voturi)    
        doamne fereste sa mearga (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:40)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        pe strada ... iti dai seama ce ar fi?! un dezastru. :)))))))

        PS: dar IPS ala de Husi poate?! hai te rog, macar el poate sa mearga pe strada de mana cu iubi?! sau nici el?!
  • +31 (37 voturi)    
    . (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:43)

    AdiSun [utilizator]

    E ok, nu v-a intrebat nimeni
  • +30 (40 voturi)    
    condamnare (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:45)

    nimrod [utilizator]

    Beoreaua n-a inteles nimic sau, mai rau, se face ca n-a inteles. Un obisnuit al televiziunilor religioasa spunea mai alaltaieri, legat de referendum, ca romanii nu pot iesi "din opinci si itari". Nici o vorba despre Mertz-uri, vesminte aurite si catedrale faraonice. Cum ar veni, tot mortu-i de vina! Vai de capul lor!
  • +16 (26 voturi)    
    asa... (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:50)

    gica pantalon [utilizator]

    si de ce trebuie sa traiasca toata lumea dupa cum crede bor de cuviinta?
  • +16 (26 voturi)    
    ehh (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:51)

    alex34 [utilizator]

    io cred ca ii cam arde la buzunar aceasta legalizare a parteneriatelor..., cum, sa nu mai cotizeze tinerii insuratei la domnul popa? nu-i frumos..
  • +20 (32 voturi)    
    Pedofilia alor vostrii, o scoateti la lumina ???? (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:52)

    Plagarus [utilizator]

    Ipocritzi si hrapareti !
  • +22 (32 voturi)    
    SUNTEM STAT LAIC SAU NU ?!!!!!!! (Marţi, 9 octombrie 2018, 16:56)

    deval [utilizator]

    (Asta ar fi fost o intrebare de referendum !)
    BOR poate fi ingrijorat, nemultumit, cum vrea el ! Ca un stat nelaic au actionat toti cretinii guvernanti de pana azi, neimpozitand prostitutia nici chiar in anii de criza !! In schimb vindeau Rosia Montana !
    Parteneriatul poate si trebuie sa fie legalizat. Sper ca nu vor face incontinuare ce pot -inclusiv cu acest subiect-ca sa ne mentina in stare de asediu .Personal, pe viitor o sa evit cat pot acest subiect iar pe Boc nu o sa-l iert in veci ca a aprobat grandomania danielului numita Catedrala..., in forma in care a aprobat-o ! Putea sa fie o constructie decenta , mai mare decat toate bisericile dar nu cat 100 de blocuri !!!!!!! Adica nu sunt impozitati, le platim salarii babane si le mai satisfacem si fanteziile in totala discordanta cu aplecarea cetatenilor catre subiect !!
  • +18 (32 voturi)    
    Care este problema? (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:00)

    vasile-roaita [utilizator]

    daca homosexualii vor sa traiasca impreuna de ce-i deranjeaza pe cei de la BOR? ca doar nu vor sa se casatoreasca in biserici ci vor sa le fie recunoscut concubinajul de catre stat. Pe mine nu ma deranjeaza asta. Cu homosexualitatea te nasti este o problema genetica, nu fac rau nimanui ca traiesc impreuna. BOR trebuie sa iasa din evul mediu si sa evolueze dupa societate nui societatea dupa ei.
    • -7 (19 voturi)    
      Gresit... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 7:52)

      shobolanul de santina [utilizator] i-a raspuns lui vasile-roaita

      A incetat de mult sa mai fie o problema genetica..A inceput sa fie strans legata de prozelitism, propaganda, libertati sexuale...E mai usor sa fii homosexual cand toate ONG-urile neo-marxiste-fasciste iti spun ca poti, ca e democratie, ca e bine sa fii altfel, ca esti cool, ca esti open minded.
      Eu cred ca natura are legile ei cand e vorba de suprapopularea planetei...dar cand te uiti la tarile cele mai populate unde ideologia, religia, traditia (bunul simt in general) tin in frau devierea de la un comportament anormal o sa vezi ca rasa alba "progresista" e deja inlocuita la nivel planetar de indieni, chinezi, musulmani. Iar apoi vin regretele.. O civilizatie mare nu a fost niciodata cucerita din exterior, a (de)cazut datorita slabiciunilor din interior.
      Pe noi, europenii. ne macina din interior democratia ,"progresismul" si drepturile omului. Ne canibalizam singuri. Parerea mea! Mai am dreptul la o parere?
      • +2 (10 voturi)    
        Ce-ai fumat mosule ? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 16:41)

        delco [utilizator] i-a raspuns lui shobolanul de santina

        "E mai usor sa fii homosexual cand toate ONG-urile neo-marxiste-fasciste iti spun ca poti
        Pe noi, europenii. ne macina din interior democratia ,"progresismul" si drepturile omului."

        Esti dus rau de tot :))))))))))))))
        • 0 (0 voturi)    
          Frumos raspuns (Marţi, 16 octombrie 2018, 7:37)

          shobolanul de santina [utilizator] i-a raspuns lui delco

          M-ai dat pe spate cu retorica ta! Mai ales cu multitudinea de contra-argumente aduse de tine!
          Glumesc, bineinteles...sarcastic in caz ca te prinzi mai greu...
  • +15 (25 voturi)    
    Restricția cu adopțiile e absurda (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:02)

    Alui [utilizator]

    Pot fi in parteneriat civil și persoane de sex opus.
    O persoana poate sa adopte individual, indiferent dacă e căsătorită sau nu. Bănuiesc ca in cazul parteneriatului civil va fi exact la fel.
    Dacă un cuplu de același sex vor dori sa adopte, unul din ei va adopta înainte de a încheia parteneriatul civil.
    Pana la urma dreptul de a adopta trebuie dat in funcție de capacitatea persoanei/persoanelor respective de a creste un copil in cele mai bune condiții pentru el, nu de altceva!
    Ar fi timpul ca popii sa mai facă ciocul mic, s-au compromis destul! Sunt mai paria decât homosexualii!
    • -4 (10 voturi)    
      nu (Marţi, 9 octombrie 2018, 18:12)

      GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Nu se poate adopta individual.
      • +6 (10 voturi)    
        Ba da se poate! (Marţi, 9 octombrie 2018, 23:51)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui GabiAlex

        Citeste legea 273/2004!
      • +6 (12 voturi)    
        hahaha (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:41)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui GabiAlex

        che sorpresa?! chiar se poate boss... informati mai sunteti voi astia pro familie traditionala...fmmic
  • +20 (34 voturi)    
    Deci ii urati ! (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:04)

    Susufler0 [utilizator]

    Va opuneti oricarui drept pe care ar putea sa-l capete ca parteneri (legali), ca parteneri recunoscuti de lege !

    Dar donatiile lor, facute ca atare, nu le refuzati ! E buna o Catedrala a Neamului construita si din banii lor din amvonul careia sa-i "biciuiti", sa-i excomunicati, sa-i scoateti in afara legii bisericesti, nu-i asa ?

    PS. Popi ipocriti ce sunteti ! ;)
  • +17 (27 voturi)    
    10 milioane odata pe luna... (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:13)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ... ptr catedrala de la madam firea, din banii mei pe taxe si impozite, spurcatilor !!! Securisti ati fost toata viata, securisti ati ramas
  • +15 (25 voturi)    
    da? (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:24)

    codyrocco [utilizator]

    nu place ideea asta celor de la BOR? inseamna ca e o idee buna!
  • +15 (23 voturi)    
    Bine,bine (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:26)

    tarabost [utilizator]

    Dar, acum, dupa referendum, se leapada de Satana ?
  • +16 (26 voturi)    
    Iar au ieşit popii din scorburi... (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:35)

    Cosimo [utilizator]

    Iar au ieşit popii din scorburile în care îşi trăiesc jalnicele vieţi. Credeam că, după ce tocmai şi-au luat-o peste bot de la poporul român, vor avea decenţa să tacă măcar trei zile. Ţi-ai găsit!
  • -9 (29 voturi)    
    incredibil ... (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:42)

    sareta [utilizator]

    De necrezut cum v-a atras in cursa PSD-ul . A devenit clar jocul lor ordinar ,nici nu le trecea prin cap sa fie validat referendumul ! Au stiut dinainte ca bagand gogoasa cu Dragnea ,participarea va fi sabotata .....Daca vointa poporului la referendumul din 2009 era aplicata ,participarea ar fi fost masiva .
    • +4 (8 voturi)    
      cum?! (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:43)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      adica psd a vrut sa nu voteze lumea?! de asta au sustinut sus si tare nu?! nebunaticii, ce ne-au dus de nas.. .Doar voi astia verzi si credinciosi v-ati prins... asta e ce sa facem, ne-am luat-o...
  • +18 (26 voturi)    
    blya (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:49)

    nikita11 [utilizator]

    ar fi fost o ocazie buna sa taca. iar se baga in legi de parca doar ei sunt in tara asta
  • +13 (21 voturi)    
    BOR ! e acronim mai fratilor! (Marţi, 9 octombrie 2018, 17:55)

    Francisc 1 [utilizator]

    si ultima litera e Romana NU Rusa ! daca pricepeti asta aveti si trecere la oameni daca nu nu!
  • +8 (10 voturi)    
    ma bucur ca am plecat din tara (Marţi, 9 octombrie 2018, 18:29)

    un oarecare [utilizator]

    ca sa nu mai hranesc platind taxe politicieni corpupti si institutii meschine precum BOR.
    ne vetem la urne doar cand e vb de ceva serios. nu cand se cere modificarea constitutiei dupa bunul plac al PSD-ului.
  • +6 (8 voturi)    
    BOR Corporate Enterprise (Marţi, 9 octombrie 2018, 18:35)

    middle_brick [utilizator]

    Poate sa dezaprobe cat doresc ei, e cumva BOR parlamentul Romaniei, e for legislativ cumva!? sa isi vada de mizeriile lor si sa ne scutească de ce aproba si dezaproba ei, Evul Mediu apune incet incet si peste plaiurile mioritice.
  • +7 (9 voturi)    
    . (Marţi, 9 octombrie 2018, 18:47)

    Ingwar [utilizator]

    dar unde e "sa nu furi" ? de ce nu critica psd-ul pentru furt ?
  • +5 (9 voturi)    
    Hei! (Marţi, 9 octombrie 2018, 18:50)

    Rarara [utilizator]

    Desi sunt 100% ortodox, dezaprob BOR in mai multe cazuri. Se vede clar ca sunt implicati politic. Deja intram in alta sfera... sunt in dezacord cu ei.
  • -9 (11 voturi)    
    Aici trebuiau folosite energiile (Marţi, 9 octombrie 2018, 19:55)

    Setalcott [utilizator]

    CPF a fact o eroare mergand pe strategia atacului, cand casatoriile homosexuale nu erau oficial pe agenda LGBT. E de inteles, avand in vedere experienta vestului, unde conservatorii au fost tot timpul in defensiva si au pierdut in continuu. Dar iata ca rezultatul a fost doar sa le dea apa la moara criticilor, in timp ce agenda progresista avanseaza conform planului.
    • +4 (10 voturi)    
      daca nu le-a stat bine (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:44)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      cu dintii in gura, aia e... acum hai cu parteneriatul civil mai repede... daca tacea CPF, parteneriatul civil nu se facea prea curand... Multumiti CpF-ului. hahahaha
  • +9 (11 voturi)    
    Da, pai dezaprobare placuta, (Marţi, 9 octombrie 2018, 20:54)

    fat.cat [utilizator]

    mai baieti. Sau Romania nu mai e stat laic si eu n-am aflat inca despre asta?
  • -10 (16 voturi)    
    Cum (Marţi, 9 octombrie 2018, 21:02)

    Lakota [utilizator]

    Dar cum sa nu fii fascinat de toata aceasta mandra parada de bucurie si entuziasm revolutionar a noului proletariat, care anunta triumfatoare moartea fortelor reactionare si retrograde ostile revolutiei impotriva "exploatarii" si nedreptatii sociale ( reactionarii zilei: bor, traditionalistiietc).
    Ieri anuntau moartea natiunilor, astazi a bisericii si tot asa. Nimic nou sub soare.
    E o vorba romaneasca. "Nu mor caii cind vor ciinii". Evident ca si invers ar fi la fel, doar ca bietii cai au alta treaba. Dar...e nevoie si de cai si de ciini, in gospodarie. Orice gospodarie are totusi un gospodar. Nu despre cai se spune ca musca mina care ii hraneste....Induiosatoare totusi aceste latraturi totusi in sincronicitatea si lipsa lor de diversitate.
    Sa nu ne amagim. Analfabetismul functional ideologic e mai rau decit cel educational. Pachetele de gindire semipreparata sau gata preparata sint mereu aceleasi si mereu au nevoie de un vinovat. Unii vinau vrajitoare si eretici, altii regalisti, altii evrei, si altii contrarevolutionari. Cu totii intr-un gind, la propriu, adica fara gindire proprie. Si fara umor. Mai ales fara umor.
    Si inca o vorba din alta traditie,mai de ghetou:
    Nowadays everybody wanna talk, like they got something to say. But nothing comes out when they move their lips, just a bunch of gibberish...and why the fkuc is that? Cause they forgot about...dre.( replace dre as needed.)
    • +6 (12 voturi)    
      bla bla bla (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:47)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Lakota

      ce ai mai sforait niste vorbe. citeste textul scris de tine. ai reusit sa scrii jumatate de pagina de text si sa nu zici nimic.

      "Unii vinau vrajitoare si eretici, altii regalisti, altii evrei, si altii contrarevolutionari." - cine vana pe cine?! si despre ce era vorba in referendum?! nu cumva despre interzicearea unor dpreturi ale unor OAMENI?! daca tot vorbim de vanatoare de vrajitoare... aaaaa acum nu va place ca va arata lumea cu degetul si s-a inversat roata... soarta sau ghinion cum ar zicea un mare ganditor.
      • -6 (12 voturi)    
        True mate (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:48)

        Lakota [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Ingaduie-mi insa faptul ca am vrut sa iau masura ignorantei in minusuri.
        Totusi nu inteleg cum in mintea unora, cladita pe ACCEPT, este atit de mare patima pt. EXCLUD, pt cei care vad familia dupa anumite criterii, adica pe linga iubire mai pun si o invatatura. Invatatura construita si pe rigoare, pe care si-o impun si lor insisi, nu numai pe daruire. Daruire fara renuntare(la sine, nu la adevar sau realism) nu exista, precum nici libertate fara masura. Realismul insa necesita intelegere, care nu vine fara a cerceta si fara a lucra in fapta. papagalismul si ignoranta merge si fara.

        Pt ca referendumul la care am fost eu era pt familie pt semnificatia ei nu pt bor, bos, boc, psd, cpf etc. Exista atitea alte denumiri, pentru cei diferiti, sau mai corect spus, de acelasi fel. De ce atita obsesie pt notiunea de familie? E marca inregistrata.
        E ciudat cum pt relativisti,pt care fiecare e cu adevarul lui, vad atit de uniform si fara discernamint, abuzeaza si logic, notiunea de iubire. E de fapt fiecare cu adevarul lui, dar cine nu il accepta pe al nostru, la gunoiul istorie.
        O sa vina vremea sa faceti legi pt acceptare. Sa va vedem ce faceti cu minoritatile. Iata, se mai adauga una pe lista. Familismul radical. Feminismul radical e deja vetust. Noua avangarda, in contra mersului vremii, se pisa contra vintului, care bate peste familie. Si ca si alta data in curte bate acest vint.
  • +10 (16 voturi)    
    dada dada (Marţi, 9 octombrie 2018, 21:50)

    Talibanu' cu turban Armani [utilizator]

    boru' sa stea in banca ei, mai ales dupa rezultatul dezastruos de la referendum. astia nu au invatat nimic.
  • +12 (16 voturi)    
    Nu stiu de ce pe bor (Marţi, 9 octombrie 2018, 21:57)

    kokos [utilizator]

    o f... grija de parteneriatele civile , ca doar n-o sa fie incheiate in biserica de catre preoti. Pana cand veti mai fi atat de radicali si fundamentalist?Pana cand veti mai trai in evul mediu?Oamenii au drepturi egale in fata legii conform constitutiei si cartei drepturilor omului.Si atunci de ce membrii comunitati lgbt sa fie discriminate si sa nu aiba dreptul macar la parteneriatul civil daca nu si la casatorie? Pentru ca nu vrea bor?
  • +9 (13 voturi)    
    baietii aduceti voturi? nu ? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 6:44)

    Francisc 1 [utilizator]

    atunci pa , voi chiar credeati ca simbioza toxica dintre religie si politica are viitor?
  • +9 (13 voturi)    
    Daniel, stai jos (Miercuri, 10 octombrie 2018, 8:03)

    CuieMcf [utilizator]

    Daniel, stai jos! Si nu mai vorbi neintrebat!
  • +9 (13 voturi)    
    ONG-ul Bor n-are decât să dezaprobe ce dorește (Miercuri, 10 octombrie 2018, 10:46)

    hic sunt leones [utilizator]

    legile din statele laice se fac potrivit regulilor democratice și nu în baza moralei religioase.
    Noi am decis sa fim în UE și nu într-un parteneriat (sic!) cu Iranul.
    • -5 (11 voturi)    
      Sic (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:54)

      Lakota [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Mai leones, ma tem ca dupa atita migratie din orientul mijlociu, sa nu raminem fara cojones(unii nu le mai au oricum), acum ca identitar si cultural ramaseram fara sira spinarii, de atita indoire din sale, spre toate bucuriile pamintului. Evident toate din iubire. Dar iubire de sine in fapt si de altul, doar in vorba. Inclusiv majoritatea creatinilor, unde au ramas toti pacatosii. Ceilalti s-au eliberat de pacat si traiwsc deafatarile iubirii,fara "frontiere".
      Am uitat sa privim cerul.
      Si frate, vin iranienii si sirienii, tare, din spate. Ca au auzit ei ca se da liber la ceva care seamana cu asta.
      • +7 (9 voturi)    
        1 million de imigranți (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:23)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Lakota

        înseamă 0.2% din populația UE; ca să-ți faci o idee cu privire la cât de mic este numărul, ține cont de faptul că în România 6% populație maghiară nu tare face absolut nimic altceva decât zice legea; adică și 30 de sirieni sunt irelevanți (ca putere de a influența cultura și identitatea europeană) la nivel de UE.
        Cât despre privit cerul, te asigur că majoritatea românilor care gândesc cu capetele lor n-are nici cea mai mică problemă să privească zilnic cerul.
  • -7 (9 voturi)    
    nimic nou (Miercuri, 10 octombrie 2018, 16:16)

    Wildschwein_007 [utilizator]

    cei mai agresivi si mai "progresisti" de pe-aicea is ca de obicei aia care nu au de gand sa-si faca o familie normala, n-au (inca) copii sau poate nici nu nu au de gand sa aiba copii, care au de gand sa "profite" de viata, sa se "distreze" "la maxim" si sa fie "cool" in ochii celorlalti. Din pacate pentru ei, ei sunt si absolut ultimii care isi pot da cu parerea pe tema FAMILIE TRADITIONALA / COPII / EDUCATIE, etc. Geme internetu de atata desteptaciune.
    • +4 (8 voturi)    
      Iti dai cu parerea aiurea (Miercuri, 10 octombrie 2018, 16:34)

      4real [utilizator] i-a raspuns lui Wildschwein_007

      Nu cunosti oamenii si te grabesti sa ii judeci. Eu am familie si nu m-am dus la vot. Sunt de acord ca aceste persoane sa poata incheia parteneriate civile. Pe mine si familie nu ne afecteaza cu nimic. Nu mai traim in Evul Mediu ca sa judecam aceste persoane dupa percepte religioase depasite.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version