Legea de înființare a Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții, declarată neconstituțională. Dorneanu: Era nevoie de o hotărâre de Guvern

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 18 iulie 2018, 13:09 Actualitate | Esenţial


Curtea Constitutionala
Foto: Curtea Constitutionala
Curtea Constituţională a României a admis, miercuri, sesizările formulate de preşedintele Klaus Iohannis, de PNL şi USR şi de către PMP la legea privind înfiinţarea Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii, potrivit Agerpres. Preşedintele CCR, Valer Dorneanu, a anunţat că legea privind înfiinţarea FSDI a fost declarată neconstituţională, deoarece acest fond nu trebuia înfiinţat printr-o lege, ci printr-o hotărâre de Guvern. 

Pe 6 iunie, Parlamentul a adoptat legea privind înființarea Fondului Suveran de Investiții și Dezvoltare, care urma să fie format din 33 de companii de stat și cu un aport în numerar de 9 miliarde lei. Legea a suferit câteva modificări față de forma inițială, însă fără a exista dezbateri ample în comisii și fără un aviz obligatoriu din partea Eurostat. 

CITEȘTE ȘI: De ce s-au grăbit PSD și ALDE să voteze controversatul fond suveran de nouă miliarde de lei

În forma finală, pe listă se află companiile: Electrica, Delgaz Grid SA, E.ON Energie România, Chimcomplex, OMV Petrom, Telekom România, Antibiotice SA, Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune, Loteria Română, IAR SA, Oil Terminal, Cuprumin, Unifarm, SN Apelor Minerale, Compania Națională Administrația Porturilor Dunării Maritime, Romgaz, Hidroelectrica, CN Aeroporturi București, Nuclearelectrica, Imprimeria Națională, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime, Conpet, Complexul Energetic Oltenia, CFR, Societatea Națională de Radiocomunicații, Poșta Română, Aeroportul Traian Vuia Timișoara, Uzina Termoelectrică Midia, Telecomunicații CFR, Societatea de Tratament Balnear Recuperare a Capacității de Muncă TBRCM SA, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA și Compania Națională Administrația Porturilor Dunării Fluviale.

PNL a sesizat Curtea Constituțională cu privire la legea privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții, acuzând încălcarea principiului bicameralismului, dar și alte trei articole din Legea fundamentală. Separat, 27 deputați USR, 12 deputați PMP și 12 deputați neafiliați au depus o sesizare proprie privind această lege.


















8617 vizualizari

  • +34 (38 voturi)    
    PSD sunt prea prosti sa fure fara greseli (Miercuri, 18 iulie 2018, 13:24)

    2087 [utilizator]

    si totusi lumea nu voteaza impotriva lor - asta e partea socanta.
    • +31 (35 voturi)    
      pentru ca lumea (Miercuri, 18 iulie 2018, 13:33)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      e chiar mai proasta decat PSD
      • +5 (7 voturi)    
        acum (Miercuri, 18 iulie 2018, 17:56)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        dorneanu le-a deschis capul si sa o vezi pe vasilica semnand o hotarare de guvern privind infiintarea fondului atat de dorit de dragnea.
    • +24 (32 voturi)    
      Ptr ca si votantii lor de 28 de ani ... (Miercuri, 18 iulie 2018, 13:45)

      ciuma.rosie [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      ... sunt la fel de prosti, needucati si saraci . Asa ii vrea psd ca sa ii poata manipula o data la 4 ani !
    • +25 (29 voturi)    
      Ai dreptate! (Miercuri, 18 iulie 2018, 14:13)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      Si mai este ceva: cine-i trage la raspundere pe toti pesedistii care consuma timpul si banii degeaba? Cate ore pierdute si bani irositi! Au consumat si din timpul presedintelui si a celor din CCR (nu-i deplang!). In timpul asta puteau sa se ocupe de ceva util, insa-i doare in cot!
      Ca sa vezi cat de limitati sunt: se amesteca in treburile Executivului, deoarece un Fond se infiinteaza de catre guvern, care ar trebui sa aiba grija de economia tarii (sigur nu Viorica!), nu Parlamentul! Insa, asa se intampla cand sultanul dictator Dragnea vrea sa le faca el pe toate! Asta inseamna "democratia Dragnea": puteti face orice doriti, insa numai cu acceptul meu!
      Insa va sfarsi acolo unde-i este locul, nimeni nu scapa!
    • +1 (1 vot)    
      mai e ceva sub prostie, e hoția nativă (Joi, 19 iulie 2018, 7:28)

      clencix [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      Prostia lor nu e o scuză pentru ca nu e nevinovată, dedesubt e frica de a fi controlați la utilizarea fondurilor europene, de care fug ca de ucigă-l toaca. Sunt alții care controlează, așa că la fondurile europene se fură mai greu și trebuie să lucrezi cu ceva pricepere. La fondurile guvernului, le iei și gata, tu furi, tu amnistiezi.
  • +19 (23 voturi)    
    Constitutionalitate (Miercuri, 18 iulie 2018, 13:50)

    ber [utilizator]

    Se stie ca CC este obedienta psd-ului. Cu toate acestea,
    sunt atatea legi declarate neconstitutionale. In timpul dezbaterilor parlamentare opozitia a semnalat aceste aspecte, dar rinocerii nu s-au oprit. Nu ar fi oare timpul ca juristii psd, facuti pe puncte la universitati obscure din colturile tarii sa se duca la plimbare si sa lase Romania sa-si vada de drumul ei? Ca doar nu suntem prostii lor!
    Iar parlamentarii care voteaza ca maimutele sa nu mai vina la parlament!
    • +11 (15 voturi)    
      ce mai conteaza (Miercuri, 18 iulie 2018, 14:41)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui ber

      la faza asta CCR absolva de orice raspundere atat paramentul hotilor, cat si guvernul de marionete, referitor la furtul intregii avutii pe care o mai are statul roman!

      Parlamentul nu are treaba cu maruntisul de fond, guvernul are tot dreptul sa dea orice lege pofteste, indiferent de consecihtele pe care le va avea.
    • +1 (1 vot)    
      opozitia (Joi, 19 iulie 2018, 13:20)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui ber

      pare in acest caz ca a sesizat totusi altceva decat era de fapt problema..... deci juristii ambelor parti sunt la fel de bine pregatiti....
  • +14 (20 voturi)    
    . (Miercuri, 18 iulie 2018, 13:56)

    Evq [utilizator]

    Dar ce viața mea vine Dorneanu cu explicații suplimentare? Asta e treaba lui?
    • +6 (10 voturi)    
      se scuza. (Miercuri, 18 iulie 2018, 14:34)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Evq

      .
    • -10 (14 voturi)    
      Doar n-o fi treaba ta, el fiind presedintele (Miercuri, 18 iulie 2018, 15:02)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Evq

      CCR el da explicatiile suplimentare, nu-ti plac, nu le citi nenicule!
  • +12 (16 voturi)    
    Pai... (Miercuri, 18 iulie 2018, 14:17)

    sim18 [utilizator]

    Pai bine, mai! Si cu banii care deja i-au luat de la companii ca si dividente cum ramane? Intai luam banii si apoi vedem daca e legal sau nu ?
    • -1 (5 voturi)    
      Ha (Miercuri, 18 iulie 2018, 14:50)

      RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui sim18

      Nu exista "dividente". Ci "dividende". Dar nu-i problema, sunt si contabili care nu stiu.
      Statul e in continuare actionar, prin diferite ministere, la companiile de stat. Si poate lua banii din dividende de la acestea si in prezent. Nu trebuie Fondul lui Peste pentru asta.
      • +1 (1 vot)    
        da (Joi, 19 iulie 2018, 9:46)

        sim18 [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

        ai dreptate...
      • +1 (1 vot)    
        mda... (Joi, 19 iulie 2018, 14:01)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

        Dar pana la sfarsitul anului trebe rezolvata problema ca altfel...

        Si cu dividendele luate, si fara Fond de Investitii...
        Ca la imbecili!

        Parerea mea este ca acele companii trebuiau sa isi gospodareasca propriile profituri care in general sunt reinvestite si nu luate cu sapca de stat. Fara investitii, nimic nu este!

        daca este nevoie de bani pentru proiecte de infrastructura sau pentru restructurari se poate apela la alte surse dar aceste surse impun verificari si folosiri atente a banilor alocati - vezi refuzul Gubernului de a apela la Banca Mondiala pentru un proiect de infrastructura...

        Din ce in ce mai mult se vede ca imbecilii aflati la putere ne duc sau sunt sub influenta rusa.

        Niste imbecili!
  • -17 (25 voturi)    
    acum e bun CCR-ul ? Ca nu inteleg (Miercuri, 18 iulie 2018, 14:46)

    Soulless [utilizator]

    Cand e bun cand e rau ?
    • +3 (11 voturi)    
      Stiu, e greu pentru tine.. (Miercuri, 18 iulie 2018, 15:18)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Soulless

      Derutant.. Ca de exemplu: a fost bun CCR-ul cand cu referendumul impotriva lui Basescu? Sigur a fost rau, in opinia ta. A fost bun CCR-ul cand cu Kovesi? A fost bun, in opinia ta. Nu-i asa?

      Sau, mai simplu pentru tine, ca poate o sa intelegi: este bun dracnea al tau cand mareste pensiile? Esteeee... Si, in acelasi timp, este un hot? Esteeeee...
    • +9 (11 voturi)    
      e simplu (Miercuri, 18 iulie 2018, 15:20)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui Soulless

      atunci cand nu e rau, e bun.

      PS: e doar o teorie ca dl. Dorneanu si-a dat seama de ce tun se pregateste PSD-ul sa traga si i-a fost teama ca Statul va saraci daca se face Fondul si pensiile lui alea 4 speciale si cumulate nu vor mai insemna nimic.
    • +13 (15 voturi)    
      Pai nu e bun nici acum! (Miercuri, 18 iulie 2018, 15:28)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Soulless

      Prin aceasta decizie, CCR tocmai i-a dat lui Dragnea puterea sa impuna legea printr-o simpla OUG, fara sa mai fie nevoie de acordul Parlamentului!
      • +3 (5 voturi)    
        nici (Miercuri, 18 iulie 2018, 18:27)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        macar O.U.G. ci o banala H.G. Partea proasta este ca pana si o H.G. poate baga la parnaie pe cine o emite cu incalcarea normelor si legislatiei in vigoare (vezi shaidehh + plumbuita in cazul Belina) pe cand o lege inseamna, chipurile, vointa poporului care i-a facut majoritari pe hotii astia (poate asa se trezesc la realitate si cei care s-au puturosit in 2016 la aalegeri).
      • +1 (1 vot)    
        chill (Joi, 19 iulie 2018, 9:57)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        nu e chiar asa. in primul rand este bine ca este amanata aceasta tampenie, macar o vreme.

        si in plus, este bine ca se cere respectarea macar de forma a legii, asa cum este ea (de buna, de rea, cata vreme au puterea sa schimbe legile, macar sa li se ceara sa le respecte ei).

        dar este bine si daca astfel de masuri raman la nivel de hotarari de guvern. oricat ar incerca ei sa tegiverseze aceste chestiuni, hotararile de guvern vor putea fi anchetate penal, legile date in parlament, categoric nu. fondul respectiv trebuie sa respecte prioritatile bugetare stabilite conform legii (fondul acesta ignora acese prevederi) si daca sunt "prost" administrati banii de acolo, vor putea fi trasi la raspundere pentru asta. au incercat sa adopte chestia respectiva in Parlament tocmai pentru a putea anula orice forma de raspundere in fata legii. deci este o decizie buna.
    • +10 (14 voturi)    
      Pai nu e bun deloc (Miercuri, 18 iulie 2018, 15:38)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui Soulless

      Tocmai au acceptat ca guvernul sa treaca prin decizie de guvern infiintarea unui fond de investitii, ceea ce ar insemna vanzarea companiilor de stat in mod netransparent rusilor si chinezilor. Deci e o nenorocire acest CCR.
    • +5 (7 voturi)    
      Daaa, psdistul Dorneanu stalpul democratiei (Miercuri, 18 iulie 2018, 18:01)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Soulless

      Alea grele cu tatucul sau DLN,sunt "demne" de dansul
  • +14 (18 voturi)    
    Mai pe sleau spus... (Miercuri, 18 iulie 2018, 14:54)

    Cataleya [utilizator]

    Dorneanu i-a aratat din nou lui Dragnea cum trebuie sa procedeze daca vrea ca legea respectiva sa treaca de CCR.
    Acum, Dragnea n-are decat sa treaca legea prin OUG si totul va fi perfect constitutional!
    • +3 (7 voturi)    
      inca o data, (Miercuri, 18 iulie 2018, 18:29)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      presul de casa dorneanu, i-a spus hotului suprem ca nu poate infiinta fondul prin lege ci doar prin H.G.
  • +8 (10 voturi)    
    In traducere libera (Miercuri, 18 iulie 2018, 15:16)

    mimiloi [utilizator]

    ia puneti-va voi pielea in saramura ca noi (pesedistii din ccr) n-avem chef sa infundam puscaria
  • +2 (12 voturi)    
    Foarte simplu , (Miercuri, 18 iulie 2018, 15:16)

    A310 [utilizator]

    guvernul poate sa dea o hotarare de guvern , si pa si la revedere .
    • +2 (4 voturi)    
      corect aeriene dar, (Miercuri, 18 iulie 2018, 18:32)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui A310

      o H.G. se pare ca e periculoasa rau de tot. Uite ce patesc iubitele tale pesedace, servila shaideh si obedienta plumb (chiar daca asta din urma inca nu a ajuns in faza de a raspunde pentru faptele ei) pentru o balta prapadita, Belina.
  • +4 (6 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Miercuri, 18 iulie 2018, 16:08)

    ABCd...etc [utilizator]

    ceea ce arata cat de mare e nivelul de necunoastere prin conducerea psdista, care nu admite decat ceea ce i se pare ei ca asa ar fi ... desi e clar ca e lucru prost de la inceput, nu se lasa si-o tin inainte ...
  • +5 (7 voturi)    
    Sclavul (Miercuri, 18 iulie 2018, 18:15)

    sipu [utilizator]

    mimeaza corectitudinea .....................
  • +4 (4 voturi)    
    urmeaza hot de guvern (Miercuri, 18 iulie 2018, 19:49)

    avint [utilizator]

    Imediat semneaza Viorica o hot de guvern. Nu se impiedica ea de atata lucru. Daca stia ea ca e asa simplu, nici nu se mai obosea cu legea. Sau i-o fi frica sa-si asume talharia asta?
  • +1 (7 voturi)    
    In ce situatie idioata este (Miercuri, 18 iulie 2018, 20:58)

    Rahan5 [utilizator]

    Constitutia lui Dorneanu: Parlamentul, adica Majoritatea Parlamentara detine Guvernul, dar aceasta Majoritate are nevoie de Guvern ca sa faca valabila o Lege sub forma de ,,Hotarare de Guvern".


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version