Încă cinci avioane F-16 vor fi cumpărate de la Portugalia până la finalul anului / Ministrul Apărării: „Mai vrem apoi încă 36 de avioane și ne-am adresat mai multor state care au în dotare F-16 și care le pot disponibiliza”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 13 iulie 2018, 13:13 Actualitate | Esenţial


Avion F-16 al Fortelor Aeriene Romane la baza aeriana Borcea
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
România va mai cumpăra încă cinci avioane F-16 de la Portugalia, patru aparate cu comandă simplă și unul cu dublă comandă, iar decizia va fi trecută într-un proiecte de lege al Guvernului până la finalul anului, a declarat ministrul Apărării, Mihai Fifor. „Va urma ca în perioada viitoare să discutăm și despre celalelte 36 de aparate F-16 pe care ne dorim să le achiziționăm. Sunt mai multe posibilități luate în calcul, ne-am adresat mai multor state care au în dotare F-16 și care pot disponibiliza aceste aparate, fie că discutăm despre Statele Unite, fie că discutăm de Israel sau Grecia”, a spus Fifor.

„În urmă cu câteva zile secretarul de stat Mircea Dușa s-a deplasat în Portugalia, a avut o discuție pe care am continuat-o la summit-ul NATO cu partenerii portughezi de unde noi am achiziționat cele 12 aparate F-16 din dotarea Forțelor Aeriene Române.  Intenționăm să mai achiziționăm încă cinci astfel de aparate tot din Portugalia pentru a avea completă escadrila de F-16 din dotarea Forțelor Aeriene”, a declarat ministrul Apărării, Mihai Fifor.

„Despre suma pentru aceste aparate vom discuta mai spre finalul anului când intenționăm să promovâm și o lege în Parlament pentru a continua programul F-16. Discutăm de patru aparate comandă simplă și un aparat comandă dublă”, a mai spus ministrul.

Fifor a mai explicat că dincolo de cele cinci avioane de la Portugalia, românia mai vrea să cumpere încă alte 36 de aparate F-16.

„Vom discuta despre o alocare bugetare în momentul în care vom fi convinși că vom putea avea aceste aparate de zbor. Este prematur acum să discutăm despre valoare. Sunt mai multe posibilități luate în calcul, ne-am adresat mai multor state care au în dotare F-16 șic are pot disponibiliza aceste aparate. Fie că discutăm despre Statele Unite, fie că discutăm de Israel sau Grecia”, a spus Fifor.

Ministrul a mai dat detalii și despre mdoernizarea avioanelor IAR 99 Șoim. „În mai puțin de două săptămâni vom putea lansa negocierile cu fabrica de avioane de la Craiova pentru a putea să avem un contract să începem modernizarea celor 21 de aparate IAR 99 Șoim pentru ca acestea să devină aparatul școală pentru piloții de F-16”, a spus Fifor. Detalii despre programul „SuperȘoim”, aici.



România a cumpărat deja 12 avioane F-16 de la Portugalia, trecute printr-un proces de Mid-Life Upgrade și pe care a dat 628 de milioane de euro

România a contractat în 2013 achiziția a 12 avioane F-16 de la Portugalia - Block 15, nouă cu simplă comandă și trei cu dublă comandă. Aeronavele au fost modernizate printr-un proces de Mid-Life Upgrade și aduse la zi cu multe sisteme. Alături de această modernizare, contractul de circa 628 milioane de euro presupune și antrenamentul piloților, a tehnicienilor și a personalului auxialiar.

Aernoavele pe care le-a primit România sunt F-16 AM/BM (MLU) în varianta de modernizare M5.2R. Avioanele ar trebui să mai aibă o durata de viață de cel puțîn 4.500 de ore de zbor și să rămână în serviciul Forțelor Aeriene încă circa 20 de ani de acum încolo.

F-urile 16 cumpărate de România, în curs de operaționalizare pentru misiuni reale

Cele 12 avioane au intrat în dotarea Forelor Aeriene Române treptat, în 2016 și 2017, iar de atunci și până în prezent escadrila 53 Warhawks de la baza aeriană Borcea se află în curs de operaționalizare pentru misiuni reale - antrenarea piloților, acumularea de ore de zbor pe aparate, testarea diferitelor tipuri de misiuni, omologarea și testarea muniției, etc.

Operaționalizarea escadrilei de F-16 ar trebui să se finalizeze până spre sfârșitul anului, însă sunt șanse ca aceasta să dureze însă până în 2019.

Între timp, România se bazează exclusiv pe aparatele MiG 21 LanceR, circa 30 la număr, pentru misiunile proprii de poliție aeriană.

Citește mai multe:


Citeste mai multe despre   


















5059 vizualizari

  • -4 (22 voturi)    
    iar o sa ne prinda rusii cu pantalonii in vine (Vineri, 13 iulie 2018, 13:43)

    ion-ion-ion [utilizator]

    Altii deja schimba F16 pe urmatoarea generatie, noi nici nu suntem in stare sa dam o comanda ferma si sa ne punem la punct serios si in timp rezonabil.

    Nu zic ca nu e bine ce se intampla, dar le lungim exact cum lungim autostrazile....putin, greu si in timp lung, poate poate reusim sa prindem 10% comision...

    Jenibil.
  • -1 (35 voturi)    
    Nu ne-a placut Gripen... (Vineri, 13 iulie 2018, 13:45)

    Vinceroy [utilizator]

    Strategia nationala e ca in domeniul auto - luam SH-uri depasite ca resursa de zbor, avionica, sisteme, performanta aerodinamica (adica "BMW-uri" SH din "vest") in loc sa luam avioane noi, care ar fi ideale pentru contextul nostru (adica generatii de masini noi, nu neaparat BMW).
    Unde mai pui ca balerina de F16 e pretentioasa cu pistele decolare/aterizare, imediat se "sifneaza" trenul, fata de Gripen care a fost proiectat sa decoleze de pe piste mai scurte, chiar neamenajate, fiind destinat primar cerintelor Suediei...
    In plus, cei de la SaaB s-au oferit sa ne faca si fabrica de piese si capabilitati de mentenanta in tara - strica, nu?
    Mintea de pe urma...
    • +2 (14 voturi)    
      Evident ca au avut un interes sa (Vineri, 13 iulie 2018, 14:04)

      Krausser [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Spuna pas suedezilor...Tot vreo cmecherie marca PSD. Nimic nou pe frontul de est...
    • +12 (14 voturi)    
      Pai si pt ce sa cumperi Gripen (Vineri, 13 iulie 2018, 14:10)

      Anonym [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Primesti vreun favor in lupta contra abuzurilor? ;)
    • +22 (28 voturi)    
      părere (Vineri, 13 iulie 2018, 14:14)

      Arl [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Si ce faceai cu Gripen? Luam , sa zicem, 48 de avioane. Incepea un razboi si dupa o saptamana mai aveam 20, sa zicem din nou. Ce faceam mai departe? Ne dadeau suedezii de-ale lor? Ne rugam de rusi /inamic sa se opreasca cateva luni, un an pana fabrica suiedezii altele?
      Pe cand cu F 16 , sunt sute de aparate care zboara, in caz de ceva ai de unde primi piese de schimb sau avioane noi. Numai americanii au in conservare mii.
      In 1973, in razboiul de Yom Kippur, cand aviatia israeliana avea pierderi grele, soseau avioanele de schimb in zbor din USA, aterizau, erau realimentate, inarmate, urcau pilotii evrei si direct la treaba.
      Iar Gripen e un avion netestat in situatii reale.
      Iar sistemul de leasing, folosit de unguri pentru Gripen , e de tot rasul. Trebuie sa ceara aprobare de la proprietar pentru mai tot. Vor sa zboare si sa traga niste rachete in poligon, faci o cerere...
      • -5 (23 voturi)    
        Si totusi... (Vineri, 13 iulie 2018, 14:50)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Arl

        Chiar trebuie sa fim atat de prosti incat sa cumparam ce ne indica Trump astfel incat economia americana sa prospere si noi sa ne alegem doar cu fiarele ? Cumparam avioane, rachete, blindate de la americani fara ca ei sa-si asume absolut nici o investitie aici ? Pai e ok asa ? Pana la urma, vremea razboiului conventional a trecut. Doar nu credeti ca rusii o sa se complice sa atace tari NATO cu armament conventional. Daca tot ne obliga NATO sa cumparam arme, macar sa o facem astfel incat sa dezvoltam si noi o industrie aici, sa dam de lucru la oameni, eventual sa exportam la altii mai prosti ca noi.
        • +8 (8 voturi)    
          totusi (Vineri, 13 iulie 2018, 16:58)

          Arl [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          Si cine ne impiedica sa ne producem noi ce ne trebuie? Cine îi oprește pe marii nostri oameni de afaceri sa produca, sa investeasca in productie? Din alt punct de vedere , industria noastra nu ar fi capabila sa scoata produse de inalta tehnologie. Nu are cu ce sau cu cine si nici licentele nu se obtin usor si ieftin. Dar majoritatea firmelor care acum ne vand armament se implica si local. Corvetele vor fi produse pe santiere romanesti, transportoarele tot aici in tara, mentenanta avioanelor, rachetelor etc se va face tot in tara. Camioanele vor fi produse , majoritatea, tot in Romania. Pe masura ce toate acestea se vor pune in miscare, cu anii, vom avea si noi oamenii si infastructura necesara.
          • 0 (0 voturi)    
            N-ai inteles nimic (Duminică, 15 iulie 2018, 13:27)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Arl

            Vorbesti fara a intelege realitatea. Evident ca Roamnia nu are capacitatea de a construi astfel de arme . De aceea trebuie sa tragem cu dintii ca americanii sa investeasca aici, sa aduca know-how , sa invatam de la ei cum se fac aceste arme. Nu exista capital , nu exista know-how in Romania , deci trebuie sa le importam de la cei care le au.
        • +5 (5 voturi)    
          fii domle serios... (Vineri, 13 iulie 2018, 17:16)

          Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          F16 este un avion bun. Apoi, ceea ce conteaza in ziua de astazi este avionica de la bord ca designul nu s-a schimbat prea mult, eventual la cele de generatia 5 la care noi visam. Pana si F35 nu este atat de performant la capitolul viteza, are doar un motor, in schimb are tehnologie destul de avansata incat nici nu mai trebuie sa intoarca pentru a-ti trage o racheta. De preferat pt noi ar fi F16V, versiunea noua upgraded.
          • 0 (2 voturi)    
            slovacia plateste 1.3B ptr 14 aparate (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 4:16)

            Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

            noi noute. https://www.defensenews.com/digital-show-dailies/riat/2018/07/11/slovakia-selects-f-16-over-gripen-for-new-fighter/

            iar bahrain are un pachet de 3.9B ptr 19 aparate + alte echipamente
            https://www.defensenews.com/global/mideast-africa/2017/09/11/state-clears-4b-in-long-awaited-weapons-for-bahrain/

            https://www.defensenews.com/air/2018/01/19/lockheed-keeps-f-16-production-line-going-with-bahrain-deal/
      • -4 (18 voturi)    
        Este mai nou cu ~20 ani (Vineri, 13 iulie 2018, 14:52)

        Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui Arl

        Exact din timpul razboiului de Yom Kippur dateaza si design-ul F16. Unde mai pui ca noi am luat MLU Block15/20 parca - foarte vechi ca si avionica, "aduse la zi" - ca sa folosesc analogia cu masinile, acel MLU e ca si cum ai pune pe BMW vechi un MP3 player cu stick USB.
        Gripen este mai nou, iar cu piesele de schimb, daca aveam in tara fabrica/knowhow etc. era ca si rezolvata.
        Trebuie sa ne raportam la cerintele reale ale tarii in materie de aparare: mobilitate extrema, piste improvizate, capabilitati STOL, mentenanta in teren (pe "butuci") etc.
        Pentru asta a fost gandit Gripen, spre deosebire de F16, care a fost gandit pentru aviatia SUA, baze mari, piste lungi, asfalt impecabil, centre de service dedicate.
        Iar in cazul unui razboi adevarat cu "ursul estic" nu ne ajuta nici macar 100 de F16...
        • +6 (8 voturi)    
          parere (Vineri, 13 iulie 2018, 17:03)

          Arl [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

          Faceti o comparatie , care este scorul intre mosul F 16 si avioanele rusesti, in ultimii 30 de ani.
          Iar in ce priveste ursul estic, vedeti ce poate pune el la bataie in primul rand si apoi mai discutam.
      • -2 (18 voturi)    
        contra parere (Vineri, 13 iulie 2018, 14:55)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Arl

        In caz de razboi cu rusii (inamicul mentionat de tine), ce te face sa crezi ca dureaza mai mult de o spatamana, daca nu intervin restul tarilor NATO?

        Practic, ne trebuie ceva pentru patrulare aeriana pe timp de pace, sa mai alunge vreun avion "ratacit" si sa rezistam 1-2 zile in caz de raboi pe bune cu rusii. 1-2 zile insemnand ca sunt optimist.

        Gripenul era nou, mai ieftin de operat, venea cu finantare si offset. Doar ca nu suedezilor trebuie sa le platim taxa de protectie pe persoana fizica (fie base, fie dragnea). Licurici si licurici

        La F16 polonezii si-au negociat offset. Patrioturile le-au luat cu integrare rachete israeliene (20% cost fata de varianta americana). Si tot asa...
        • +10 (14 voturi)    
          Nelegat de Gripen (Vineri, 13 iulie 2018, 15:31)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Tot aud asta cu ne ocupă rușii în câteva zile. "1-2 zile insemnand ca sunt optimist".

          Până și invazia Ungariei din 1956 a durat 6 zile în condițiile în care Ungaria nu avea nici-un aliat, armata era împărțită intre pro și contra ruși iar Ungaria e simplu câmpie.

          Pe lângă faptul că România e mai mare mai avem și Carpații de care nu se trece așa ușor. Plus ce linii logistice ar trebui să aibă rușii pentru a susține frontul în România? Pe unde trec liniile alea logistice? Prin Ucraina? Pe la Marea Neagră?
          • +4 (4 voturi)    
            ..basca daca mai pui.. (Vineri, 13 iulie 2018, 15:51)

            Observatore [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            cu cite o primire petrecere dansanta ...
            ... nu de altceva dar se cunosc niste cazuri ...
          • -1 (9 voturi)    
            Minti inapoiate (Vineri, 13 iulie 2018, 17:38)

            Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            Noi sintem deja o tara ocupa, ce iti mai trebuie sa cari armate peste munti? Din punct de vedere strategic ei au decapitat toti liderii dar si pe cei potentiali, deciziile referitoare la resurse sint facute de unii care ne intrebam de unde le scot. Cu arma intri cind esti o amenintare, sintem noi o amenintare? Daca ne uitam la ce insemna noile tehnologii rachetele, avioanele, dronele, robotii sint primordiale, noi daca nu atacam ar trebui sa stim sa ne aparam, cum. Cumparind la greu tranportoare...imbecili.
          • -2 (8 voturi)    
            nelegat (Vineri, 13 iulie 2018, 19:27)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            Poate fi tema separata.

            Iti dai seama ca nu vorbeam de ocupatie efectiva 100%. Era vorba de controlat cerul in timp ce distrug chestiile importante dpdv strategic. Crezi ca le ia mai mult de 2 zile, fie ca avem Gripen, fie ca avem F16? Fie ca avem 10 avioane, fie ca avem 50, rezultatul este acelasi daca ajungem in conflict cu ei. Ne bazam pe NATO si speram sa-i incurcam cateva zile.

            In cazul Ungariei n-a fost vorba de razboi, ci de omorat revolta si sustinut partea comunista. Alta mancare de peste, ca nu s-a plecat pe distrugere.

            Revenind, noi ar trebui sa fim interesati ca tara de cea mai pragmatica solutie, best bang for the buck, pe termen scurt, mediu si lung. Adica mers pe Gripen cu offset maxim sau angajat functionari din Polonia care sa ne negocieze contractul cu US/Portugalia/etc. Valabil si la sistemul Patriot, unde iar polonezii au negociat si nu au luat de pe o zi pe alta in functie de interese perso(pe)nale.

            Polonezii au obtinut inclusiv finantare (cum ne-au oferit suedezii), pe langa multe alte chestii, iar noi am luat avioane la mana a treia si dam din coada ca platim cash o gramada.

            http://www.f-16.net/f-16_users_article15.html

            https://www.flightglobal.com/news/articles/loan-and-offsets-key-as-poland-opts-for-f-s-159918/
      • +12 (16 voturi)    
        bine spus (Vineri, 13 iulie 2018, 15:07)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui Arl

        in primul rand gripen are o linie de productie cu banda limitata. in caz de razboi ar fi fost vai mama noastra, suedezii se vor concentra sa-si produca pentru ei. F-16 este disponibil in numere mari. nimeni nu se grabeste sa-l inlocuiasca, isi face inca treaba.

        nu doar atat, dar intreg flancul estic al NATO (Norvegia, Danemarca, Polonia, Romania Turcia) este aparat in prima linie de F-16. avem nevoie de un avion care sa fie interoperabil cu alte avioane NATO. Suedia nu este in NATO. potentialii adversari ai F-16 in aceasta linie, intr-o prima faza a unui potential conflict ar fi avioane mai vechi decat acesta. pana cand Rusia nu-si modernizeaza flota de avioane, nici NATO nu ar trebui sa se grabeasca sau sa cheltuiesc mai mult decat este necesar. alegerea F-16 are sens. in timp, pana in 2035, se doreste trecerea la F-35, la fel ca toate aceste tari. dar pana atunci, nu putem sa ramanem cu migurile noastre obosite.

        nu in ultimul rand, gripen a fost cumparat doar de tari care nu au nevoie decat de politie aeriana. noi aveam nevoie de un avion care sa fie si capabil de lupta in caz de forta majora.
      • +5 (7 voturi)    
        Daca unchesu' SAM... (Vineri, 13 iulie 2018, 20:10)

        DanDare [utilizator] i-a raspuns lui Arl

        ...are mii de avioane in conservare de ce ne trimite la portughezi si alte natii sa le cumparam SH-urile la mana a 3-a ???

        De ce nu ne vand direct de la sursa, din alea de la conserva ?

        Intreb si eu ca actual platitor de taxe si impozite la buget, contributor net cum se spune ... Dar cel mai probabil, cu ajutorul Celui de Sus, nu voi mai fi ( platitor ...).

        Daca tot facem mistocareala ieftina de unguri o prima diferenta fata de noi sunt cateva sute bune de KM DE AUTOSTRADA, asa ca sa nu le palngem lor de mila si sa ne uitam mai bine la ulitele noastre pline de noroi.
      • +1 (3 voturi)    
        trolizatilor cu program (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 15:55)

        1A [utilizator] i-a raspuns lui Arl

        Pentru trolii veseli care o dau cu ocupare in 2 ore sau 2 zile si 3 secunde as vrea sa le reamintesc ca, din pacate, tragicul si nedoritul razboi separatist din Ucraina a trimis acasa aproximativ 4000 de separatisti si 500 de rusi in sicrie si Ucraina nu e tara Nato !
        Nu e cu hocus pocus si cu lasere din razboiul stelelor cand pornesti un razboi.
        Noi sintem un popor pasnic si tocmai de aia trebuie sa fim pregatiti cu ce ne permitem mai bun si sa strangem randurile in NATO facandu-ne temele corect.Momentan asta inseamna armament SUA chiar daca Trump face pe nebunul.
        • 0 (2 voturi)    
          care razboi din Ucraina? (Duminică, 15 iulie 2018, 1:35)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui 1A

          Ai vazut vreun bombardier rusesc sau rachete trase asupra kievului? Desteptule

          Acolo se bat prin proxy ca sa aiba rusia un cordon "sanitar". Nu e o lupta directa ucraina-rusia ca sa-i spui razboi, doh

          Si polonezii isi fac temele. Se numeste trolat daca cer sa le facem ca ei, un fel de ruda mai saraca si nu sclav? Mda... unii au vocatie de slugi neconditionate, nu doar conducatorii care macar spera la avantaje personale, din cate se vede. Nu poti sa-i condamni pe americani ca ne trateaza ca atare
          • 0 (0 voturi)    
            blabla (Duminică, 15 iulie 2018, 10:53)

            1A [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Ce argument straw man trolezica, ai vazut tu rachete si bombardiere rusesti atacand NATO ?
            Am vazut in schimb racheta ruseasca trasa in avion de pasageri.
            Iar pentru negocieri, PSD-ul este toxic pentru Romania, isi negociaza spagile sau libertatea, cand va avea si romanul un sistem de valori clare si va trimite ciuma bolsevica la gunoi o sa avem negocieri mai bune...
            Pana atunci hai NATO!
            • 0 (0 voturi)    
              mda, atat poti (Duminică, 15 iulie 2018, 12:36)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui 1A

              Desteptule, iar compari confruntare prin proxy cu razboi intre 2 tari?

              Problema este ca pentru negocieri, toti de la putere, de ORICE culoare politica, sunt toxici pentru propria lor tara. Azi este psd-ul, ieri a fost pdl-ul, alaltaieri pnl-ul. Ce nu inteleg eu, este de ce exista sclavi aplaudaci la orice s-a facut prost, desi se putea in conditii mai bune pentru Romania. In cazul de fata, F16. Doar pentru ca sunt din USA? Puteam lua de la ei si negociat, ca polonezii. Chiar asa comportament de mancurt? Macar politicienii au interese personale, dar pe aia ca tine nu-i inteleg. Ca tot te miorlai de valori clare.
    • -7 (17 voturi)    
      aveti dreptate (Vineri, 13 iulie 2018, 14:17)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Aveti dreptate. In loc sa luam avioane noi, sa le producem piese la noi in tara care ar fi asigurat locuri de munca si nu ai fi depins de alte tari. Nu invatam nimic. Inainte de al doilea razboi mondial Carol al II lea a cumparat avioane din Anglia ( de vanatoare si bombardiere) iar dupa inceperea razboiului nu am mai avut acces la piese de schimb iar mecanici nostri au sacrificat unele aparate luand de pe ele piese ca sa intretina restul avioanelor. Istoria se pare ca se repeta dar nu invatam nimic.
    • +10 (16 voturi)    
      Gripen (Vineri, 13 iulie 2018, 15:33)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Gripen au luat doar Austria si Ungaria (afara de tara producatoare desigur), in primul caz pacaleala dpdv costuri mentenanta, in al doilea spaga.
      Gasesti info cu un mimim efort.
      F16 in schimb este fiabil si testat in n conflicte si situatii.
      Singura posibilitate mai buna era F35 dar la costuri si timpi de asteptare mult mai mari, ca rusesti sau chinezesti cred ca nu ne punem problema.
      Ca sa stii si tu, armele testate sunt mai valoroase dacat cele care stau in vitrina.
      Trage F16 - cade Sukhoiul.
      Trage Gripen - nu stim fiindca nu a tras niciodata
      • -3 (9 voturi)    
        confuzie, Incorect si incomplet (Vineri, 13 iulie 2018, 16:31)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        In afara de Ungaria mai sunt si alte tari iar Austria nu a cumparat inca nici un Gripen (doar isi pune problema).
        Ati uitat Cehia - 14 avioane in leasing
        Thailanda - 12 avioane si comanda ferma pentru inca 6.
        Africa de Sud - 28 de avioane comandate,
        Brazilia - comanda ferma pentru 36 de avioane si se va mai pune o comanda de 72 de avioane. mai mult vor produce avionul in tara si se va face un transfer masiv de tehnologie.

        Tinand cont de numarul tarilor care vor produce piese cred ca s-ar merita sa ne bagam si noi la ele in conditiile in care motorul este acelasi cu cel de pe F16, avionica aproape similara, pachetul de arme aproape similar cu F16 (are cateva in minus dar sunt si multe europene), raza de actiune mai mare decat F16 (aerodinamica este superioara fata de F16).
        In plus in pachetul de offset sunt si productia de piese local.
        Tot ce este avansat: motor, senzori, radar, etc nu este de productie suedeza ci cam americana.
        Indiferent de ce viseaza lumea pe F16, adevarul este ca nu prea mai sunt disponibile multe SH-uri si nu mi-as face iluzii ca in caz de conflict cineva o sa renunte la ele.
        As merge pe Gripen!
        Pe termen lung Romania ar avea de castigat....
        • +3 (7 voturi)    
          las ca F16 sunt bune... (Vineri, 13 iulie 2018, 17:21)

          Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

          nu am auzit pe nimeni sa se planga de ele. Si-au facut treaba in multe misiuni. Daca tot ar fi sa luam altceva, atunci de ce nu Typhoon Eurofighter ca britanicii numai cu din astea se dau. Am incredere mai multa in ei decat in suedezi.
          • +1 (1 vot)    
            pentru ca-s vechi! (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 17:42)

            Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

            si structura nu o sa mai duca multa vreme.
            Nu zic ca nu sunt bune, dar daca sunt asa de fanstastice de ce naiba renunta SUA la ele?

            Pentru ca sunt vechi si au ajuns cam la limita maxima la care se pot moderniza.
            In plus, odata cu imbatranirea lor se maresc si costurile de exploatare.

            Este bine ca le avem si pe astea pe care le avem, insa cred ca Romania era castigata per ansamblu mult mai bine daca se baga la JAS39 Gripen.
    • +9 (11 voturi)    
      facts (Vineri, 13 iulie 2018, 16:37)

      1A [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Ce garantii ofera Suedia care a fost amenintata de rusi in urma cu cateva luni ca daca intra in NATO vor fi consecinte?
      Si sa nu uitam ca silozurile de bombe nucleare B61 aflate pe teritoriul tarilor NATO din Europa si Turcia au fost gandite cu un scop strategic de descurajare real, nu de florile marului.
      F16 pot fi accesorizate sa transporte si sa lanseze astfel de focoase.
      Recent USA si-a adapta strategia nucleara la noul val de provocari geopolitice in sensul ca poate folosi astfel de arme preventiv daca infrastructurile sale vitale sint distruse si ghici ce?
      Deveselu e infrastrucura vitala Americana!
      Cand vine vorba de garantii si capacitatea de a da asigurari reale, lasand la o parte aparitia trecatoare a lui Trump, SUA e singurul aliat credibil in sensul ca are forta, tehnologia si puterea financiara de a sustine Europa de est sau nu.
      Si apoi masinarii folosite cu succes si produse non stop cu miile au un avantaj urias fata de cele care poate sint mai performante pe hartie dar nu au trecut testul practic si testul timpului.
      F16 modernizate e cea mai buna varianta pentru Romania. F35 e tinta ideala!
      Hai Romania!:)
      • -2 (10 voturi)    
        Stai linistit acolo (Vineri, 13 iulie 2018, 17:43)

        Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui 1A

        Sa nu uitam episoadele precedente, americanii nu au nici un interes in zona de aici, mai mult intretin o stare de licurici in bezna si suge cine poate. Vezi bechtel si sint multe altele. Vezi tratamentul vis a vis de rege si cam tot ce a urmat. Cind o sa ai nevoie de pise de schimb e bine sa inmultesti cu 10 the asking price. Aceasta nu e strategie pe termen lung...avem nevoie de 50 aparate, ia gripen cu fabrica la noi in tara, acesta e cistigul pe termen lung.
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Vineri, 13 iulie 2018, 13:50)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    la suprapret daca se poate ... mita la PSD e inclusa !
  • -10 (22 voturi)    
    2% din pib e tributul platit... (Vineri, 13 iulie 2018, 14:01)

    demaGOGU [utilizator]

    ...ocupantului strain numarul 1.

    dar mai trebuie indestulati si nunerele 2,3,4, etc...
    • +6 (10 voturi)    
      Sa vina rusii,Gogule si te facem tzar / hatman ! (Vineri, 13 iulie 2018, 14:53)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Oricum suntem dezocupati in toate : infrastructura,educatie, sanatate,mediu,resurse minerale,amenajari hidrologice, inflatie,deficit comercial........................doar CP ne mai intereseaza.
    • +5 (11 voturi)    
      "ocupantul" pe care noi l-am chemat :) (Vineri, 13 iulie 2018, 15:53)

      Brici [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      dupa ce l-au asteptat bunicii nostri zeci de ani, sa ne scape de voi rusii, ciuma rosie.
      (asta cu tributul o repetati ca papagalii toti trolii rusi, e din culegerea de poezia scrisa la centrul vostru de la Maskva :)
  • -2 (10 voturi)    
    lasa-ne (Vineri, 13 iulie 2018, 14:29)

    Zentrix [utilizator]

    Deci avem asa, ca sa recapitulam: 12 F-16, 21 Soimi si "vreo 30 de MIG-ri".
    Probabil ca aproximatia "vreo 30" vine de la faptul ca nimeni nu stie cu certitudine numarul lor, e dinamic rau de tot.


    Si britanicii, cu alea 4 avioane, au grija de noi ca sa fie bine, sa nu fie rau.
    Si stam cu urechile ciulite sa vedem daca mai vand vecinii nostri 4-5 harburi.
  • -4 (10 voturi)    
    Asta parca cumpara farfurii pt. Muzeul Olteniei (Vineri, 13 iulie 2018, 14:29)

    Plagarus [utilizator]

    Prodigioasa activitate pt. " apararea " Centrului judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale din judetul Dolj, iar apoi, timp de patru ani, a fost manager al Muzeului Olteniei din Craiova.
  • -7 (15 voturi)    
    F-16? (Vineri, 13 iulie 2018, 15:00)

    dandantheman [utilizator]

    Pai de ce nu au luat direct P-38? Sa le duca direct la muzeu, acolo unde le este locul.

    Avionul asta, F-16, are varsta "frageda" de 45 ani, asa ca imi inchipui cat de eficient este.
  • +2 (4 voturi)    
    Cum functioneaza frauda (Vineri, 13 iulie 2018, 15:37)

    Kosmos [utilizator]

    Ion s-a vazut paznic peste o livada mare cu cirese
    Apeleaza la Itzic sa le culeaga, sa le scoata samburii si apoi sa le faca dulceata, dupa care Ion isi ia cateva borcane de dulceata gratis iar Itzic le vinde proprietarilor livezii borcane cu dulceata la pret premium,.
  • -4 (8 voturi)    
    mda... (Vineri, 13 iulie 2018, 15:38)

    liviu_ [utilizator]

    deci noi merge la o cursa de F1 cu un ferrari de pe vremea lui schiumacher... si vrem sa castigam :P

    avioanele alea au fost bune... dar sunt vechi... sunat avioane de generatie mult mai noua.
    cumparaturile astea ori au fost spaga pt un vot ceva, ori sunt pur si simpu luate dupa stilul romanesc: "las ca merge si asa"!
  • +4 (6 voturi)    
    Soluția aleasă (Vineri, 13 iulie 2018, 15:43)

    Observator roman [utilizator]

    Am subliniat cu majuscule în text DETALIUL IMPORTANT - soluția aleasă de Daddy Dragnea:

    „Sunt mai multe posibilități luate în calcul, ne-am adresat mai multor state care au în dotare F-16 și care pot disponibiliza aceste aparate. Fie că discutăm despre Statele Unite, fie că discutăm de ISRAEL sau Grecia”, a spus Fifor.
  • +8 (10 voturi)    
    Misto (Vineri, 13 iulie 2018, 16:08)

    omezu [utilizator]

    Citind unele comentarii am impresia ca romanii confunda avioanele de lupta cu masinile aduse din Germania. Cati km are, daca vopseaua se prezinta bine, are imbunatatiri, jenti noi, etc.
    Mergand pe logica F-16 "e vechi", ii anunt ca si F-35 e "vechi" primul zbor avand loc acum 12 ani. Chiar daca am avea bani, adica 80 de milioande de dolari bucata (fara armament, costuri de intretinere sau operationalizare) ar trebui sa stam la coada dupa SUA (evident),Canada, Israel, Italia, Turcia (livrarea e blocata), Japonia, Australia, Olanda, UK, care au comandat cumulat sute de avioane, iar in 2018 se preconizeaza ca vor fi livrate...90 de avioane.
    Fiind un avion de gen a 5-a, modern si cu o gramada de inovatii, va fi produs 100% in US, deci off-set din parti.
    "Vopseaua" de pe F-35 trebuie intretinuta astfel incat avionul sa ramana invizibil, deci inca un cost suplimentar.
    Costurile de intretinere pentru zbor trebuiau sa fie cu 20% mai mici decat pentru F-16, ele sunt,momentan, cu 12-15% mai mari.
    Poate vrem Eurofighter Typhoon la 90 de milioane de euro bucata, aceeasi poveste.
    Ok, Saab JAS 39 Gripen, avion "nou" proiectat in '87, zboara din '96, nici 300 construite (fata de 4800 de F-16 pana cum), netestate in lupta in 22 de ani.
    Da, decizia e politica. Cand or avea suedezii baze militare aici, poate o sa cumparam Gripen, ieftine si bune.
    • +2 (2 voturi)    
      aha (Vineri, 13 iulie 2018, 23:04)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui omezu

      Deci de aia se fabrica unele componente pentru F35 prin Turcia, iar el se asambleaza si prin Italia, pentru ca nu se face offset fiind model nou. Serios?

      Decizia e si politica intr-adevar, dar nu vad de ce nu ar putea avea si o componenta economica, cum au contractele polonezilor. De ce doar atitudine de sclav, pardon, partener strategic cu viza?
  • +6 (8 voturi)    
    Bravo (Vineri, 13 iulie 2018, 16:17)

    funky_alex [utilizator]

    Vreau sa felicit oamenii care au scris inaintea mea si au explicat intr-un eficient, argumentat si decisiv de ce Romania a cumparat F16. Practic cea mai buna solutie din orice punct de vedere.
    • 0 (2 voturi)    
      fara fabrica in romania e doar o afacere 'buna' (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 4:24)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui funky_alex

      nu sint specialist si nici nu am viziunea pe care au o decidentii, dar fuctie de numarul de aparate (iar noi avem nevoie de 50-70) ar trebui negociat un contract care sa includa fabricatia lor aici. sa poti face singur avionul, sa ai specialistii, tehnologia, inseamna la fel de mult ca si achizitia acestor aparate.nu poti cistiga 'razboiul' doar cu 'soferi' si la 'mina' altora...ca tot vorbim de independenta.
  • -3 (5 voturi)    
    10 avioane F35 Lightting (Vineri, 13 iulie 2018, 17:14)

    Kosmos [utilizator]

    faceau cat astea 36 la un loc.
    Dar la noi se poate proin trafic de influenta si coruptie
  • +5 (9 voturi)    
    o masura foarte buna (Vineri, 13 iulie 2018, 17:36)

    cugetatorul [utilizator]

    F16 este avionul care se potriveste tarii noastre acum,
    tinand cont si de economia tarii. E foarte bine ca luam
    5 bucati si pe urma inca 36, cu 3 escadrile si cateva rezerve de schimb se poate face patrulare serioasa la granite fara ceri (si sa platesti) ajutorul altora
  • 0 (0 voturi)    
    logical: (Duminică, 15 iulie 2018, 4:02)

    Namaste [utilizator]

    Acum, de inundatiile astea, chiar ne prindea bine sa avem cateva escadrile, preventiv!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version