Reactie vehementa a UDMR dupa decizia Curtii Constitutionale privind Liceul romano-catolic: Este o rusine pentru Romania / Hunor, despre PNL si PMP: Josnici, ultranationalisti, anti-maghiari

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 19 martie 2018, 16:45 Actualitate | Esenţial


Kelemen Hunor
Foto: Agerpres
Decizia CCR de luni este "revoltatoare", afirma UDMR dupa ce  Curtea Constitutionala a admis sesizarea PNL si PMP privind proiectul de lege de infiintare a Liceului Romano-Catolic de la Tirgu Mures. Presedintele Uniunii spune, potrivit unui comunicat de presa ca "in 2018, Romania nu are nici viziune, nici obiective pe termen lung", si ca PNL si PMP actioneaza cu "atat de multa josnicie incat incat fostii lideri ai PRM ar putea sa invete de la ei" .

"Suntem dezamagiti, comunitatea noastra este dezamagita. Un putem vorbi despre un stat de drept democratic in momentul in care Parlamentul nu poate aplica drepturile minoritatilor garantate de Constitutie - a declarat presedintele UDMR, Kelemen Hunor dupa decizia Curtii Constitutionale de a impiedica infiintarea unei scoli romano-catolice la Targu Mures"

"In timp ce MAE se lauda cu statutul Romaniei de tara-model, infiintarea unei scoli maghiare in aceasta tara, membra a Uniunii Europene, este considerata un act neconstitutional.

In 2018, Romania nu are nici viziune, nici obiective pe termen lung. Singura explicatie pe care o gaseste clasa politica romaneasca pentru esecul sau este nationalismul, care se dovedeste a fi cea mai puternica arma a partidelor romanesti. Iar Partidul National Liberal (PNL) si Partidul Miscarea Populara (PMP) actioneaza cu atat de multa josnicie si naturalete, incat fostii lideri ai PRM ar putea sa invete de la ei, luand notite in prima banca" a afirmat liderul Uniunii.

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, sustine ca PNL si PMP au facut o greseala atunci cand au contestat la CCR infiintarea unei scoli romano-catolice, si, de asemenea, fac o greseala atunci cand folosesc orice ocazie ca sa blocheze posibilitatea dialogului romano-maghiar, in 2018.

"Astazi ei sunt cei care resping toate cererile legitime, orice masura importanta care este in beneficiul comunitatii maghiare. Sunt ultranationalisti, anti-maghiari si sunt impotriva a tot ceea ce inseamna viitorul unor copii: nimic nu este sfant pentru ei, nici soarta scolilor maghiare, nici viitorul copiilor nostri. Isi bat joc de viitorul sutelor de copii nevinovati,de parintii lor si de profesorii maghiari", a precizat liderul UDMR.

UDMR precizeaza ca nu va renunta si ca va discuta cu reprezentantii parintilor si cu Biserica Romano-Catolica despre urmatorii pasi care trebuie intreprinsi pentru rezolvarea acestei situatii- a subliniat presedintele UDMR, Kelemen Hunor.

Curtea Constitutionala a Romaniei a admis luni sesizarea PNL si PMP referitoare la proiectul de lege privind infiintarea Liceului Teologic Romano-Catolic de la Targu Mures.

"S-a admis contestatia si s-a declarat neconstitutionala legea", a spus presedintele CCR, Valer Dorneanu, la finalul sedintei.

El a aratat ca Parlamentul nu poate da legi ''cu caracter individual''.



















3327 vizualizari

  • +18 (22 voturi)    
    . (Luni, 19 martie 2018, 16:51)

    theo667 [utilizator]

    UDMR nici nu are voie sa participe la alegeri parlamentare pentru ca nu este partid. Poate incearca cineva o contestatie bine formulata juridic si ramane iudemere inafara macelariei
    • +17 (21 voturi)    
      de acord cu tine dar gresesti juridic (Luni, 19 martie 2018, 19:55)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui theo667

      Si anume UDMR are voie sa participe la alegeri ca Uniune (vezi cazul USL).
      Problema este ca sunt partidele infiintate pe baze etnice sunt interzise si de aceea UDMR a gasit formula asta cu Uniunea. Adica chipurile ei sunt o uniune de partidulete mai mici. Numai ca asta este o vrajeala pe care toti se prefac toti ca nu o vad.
      Deci asta ar trebui incercat juridic, sa se conteste modul de organizare al Uniunii si sa se demonstreze ca UDMR-ul este de fapt un partid pe baze etnice.
      • +1 (1 vot)    
        DACA AM AVEA UN SINGUR POLITICIAN NORMAL (Marţi, 20 martie 2018, 18:05)

        arheopterix [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Acesta ar trebui sa propuna o lege de ridicarea pragului electoral la 4,8%. IN ACEST FEL NE VOM LINISTI SI NOI SI EI !
  • +14 (16 voturi)    
    Ce tare e cand... (Luni, 19 martie 2018, 17:00)

    puscas2 [utilizator]

    ... iti da teapa dracnea...
  • +12 (16 voturi)    
    Karma a lovit magyaru (Luni, 19 martie 2018, 17:03)

    DanielSurpateanu [utilizator]

    "in 2018, Romania nu are nici viziune, nici obiective pe termen lung" - asta multumita si voua; ati pus umarul serios la rasturnarea Romaniei si acum va plangeti ca e defecta.

    Ca sfat - plangeti-va ca e un magyar - Chereshtoy Otilo - care e fugit de justitia romana pe teritoriul unui 'rogue state', Hungaria.
    Ajutati asa Romania, nu eludand legile facand intelegeri cu dracul PSD. Nu ne mai taiati padurile, sunt si ale voastre. Nu ne mai distrugeti viata, una avem! Daca nu sunteti in stare, trageti aer in piept si renuntati, puteti fi un cioban de succes, nu e musai sa fiti politician!
  • +4 (6 voturi)    
    Karma a lovit magyaru (Luni, 19 martie 2018, 17:03)

    DanielSurpateanu [utilizator]

    "in 2018, Romania nu are nici viziune, nici obiective pe termen lung" - asta multumita si voua; ati pus umarul serios la rasturnarea Romaniei si acum va plangeti ca e defecta.

    Ca sfat - plangeti-va ca e un magyar - Chereshtoy Otilo - care e fugit de justitia romana pe teritoriul unui 'rogue state', Hungaria.
    Ajutati asa Romania, nu eludand legile facand intelegeri cu dracul PSD. Nu ne mai taiati padurile, sunt si ale voastre. Nu ne mai distrugeti viata, una avem! Daca nu sunteti in stare, trageti aer in piept si renuntati, puteti fi un cioban de succes, nu e musai sa fiti politician!
  • +21 (23 voturi)    
    Interesante calificative (Luni, 19 martie 2018, 17:13)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Ultranationalisti, josnici... Intelegem ca PNL si PMP au defilat la Budapesta cu steaguri Romanesti si au cerut desprinderea din Ungaria mititica a unor regiuni? Sau incita zilnic la nesocotirea Constitutiei Ungariei?
  • +14 (18 voturi)    
    pai da (Luni, 19 martie 2018, 17:14)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    daca respecti legea, esti josnic, ultranationalist si anti-maghiar. mai hunor, daca vrei sa fii respectat, trebuie sa respecti si tu. cu discursuri dinastea ostile, in bataie de joc, nu veti castiga respectul romanilor.
  • +16 (18 voturi)    
    afacerea PSD- UDMR a cazut. Romania 100 de ani (Luni, 19 martie 2018, 17:17)

    Gryphus [utilizator]

    Romania sarbatoreste faptul ca tradatorii detara din PSD care au vrut sa vanda ungurilor o scoala...au primit ce-au meritat


    ROMANIA 100 !!!
  • +21 (25 voturi)    
    De ce nu vreti voi sa respectati legea ???? (Luni, 19 martie 2018, 17:17)

    cartofil [utilizator]

    In cei doi ani de cand tot incercati sa infiintati un liceu, ilegal, din punct de vedere formal, puteati sa va apucati ca tot omul din Romania care a mai infiintat licee particulare, sa faceti un dosar si sa-l dati la ARACIP. In cei doi ani ar fi venit Comisia de evaluare si v-ar fi dat autorizatia. Simplu si mai rapid decat sa siluiti constitutia. Deci, de ce n-ati facut-o ???? Ce ascundeti ??? Vreti sa creati un precedent pentru cine stie ce alte fapte ascunse pe care vreti sa le faceti in viitor ??? Vreti sa mai insfacati vreun spatiu care nu va apartine asa cum ati mai facut-o pana acum, folosind infiintarea acestui liceu ???? Care este secretul murdar din spatele acestei fortari a legii ??? Daca ati fi respectat legea, in 6 luni liceul era infiintat. Voi doar faceti galagie si va considerati persecutati de doi ani . De ce nu sunteti cinstiti ???? Vreti armonie si buna convietuire in situatia in care voi sunteti cei care faceti tot felul de porcarii neprietenoase la adresa statului roman ???? Toata mizeria asta ati facut-o oare neintentionat, din prostie ??? Ma indoiesc.
  • +16 (20 voturi)    
    De râs (Luni, 19 martie 2018, 17:23)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Cel mai mare partid constituit pe criteriul ETNIC din țară îi acuză pe alții de naționalism. Să vezi paiul din ochiul altuia...

    În altă ordine de idei, eu zic să nu vă certați prea tare cu PNL/PMP, ca nu știți când revin ăștia pe cai mari și "trebuie" (iar) să intrați cu ei la guvernare (cum altfel?).
    • +9 (13 voturi)    
      Nu exista etnie in Romania si, mai larg, in Europa (Luni, 19 martie 2018, 22:24)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      In decursul a doua mii de ani toate popoarele care au navalit in Europa s-au amestecat in asemenea masura incat in momentul de fata cam toti europenii sunt la fel. Nu a existat nici o insula, ca in Indonezia, nu exista deci deosebiri etnice sesizabile intre europeni. Ungurii si romanii sunt, genetic, absolut la fel, nationalistii unguri nu au putut identifica nici o urma ugro-finica la ungurii din Ungaria sau Transilvania (desi estonienii si finlandezii mai au ceva urme-dar ungurii nu). Deci toate diferentele sunt culturale. Ungurii nationalistii pot fi considerati la fel de bine,etnic, romani care au primit educatia maghiara si si-au insusit aceasta cultura (care, sincer, nu prea e crestina).
  • +13 (19 voturi)    
    no... (Luni, 19 martie 2018, 17:26)

    costinescu [utilizator]

    hai sa facem asa: au voie sa isi faca liceu in Tg Mures dar:
    - si noi facem un liceu in Budapesta
    - construim o catedrala ortodoxa in Budapesta, in centrul orasului
    - toata regiunea dintre granita si Tisa sa fie declarata autonoma.
    E? Cum suna? mai vreti liceu?
  • +18 (22 voturi)    
    Mvaaai (Luni, 19 martie 2018, 17:28)

    amanda13 [utilizator]

    Vorbesc cei care ne dadeau afara din scoala in 1990, spunandu-ne ca suntem inferiori cainilor si nu meritam sa fim educati.

    Da, mai Hunore, am crescut in HarCov si nu uit si nu va iert anti-romanismul. Cand o faceti voi pe fata, fara perdea, urlati ca sunteti minoritari si noi nu avem nimic de comentat.

    PNL si PMP urmeaza caile legale, ale statului roman, si deodata sunt anti-maghiari.

    Pai nu merge cu jumatati de masura Hunore, voi sa ne insultati si sa ne discriminati, boscoroding Romania de cate ori va vine la gura, dar invers sa nu va atingem nici cu o pana.

    Hai, pa!
  • +12 (16 voturi)    
    Pai care e problema? (Luni, 19 martie 2018, 17:38)

    moima [utilizator]

    Se doreste ca minoritatea maghiara sa-si infiinteze scoli beneficiind de exceptii de la legalitate?

    Eu nu cred ca respectarea legii e o bataie de joc la adresa copiilor maghiari. Dimpotriva, sa-i fortezi sa invete intr-o institutie de invatamant inffintata ILEGAL mi se pare umilitor.

    Sunt convins ca exista mijloacele legale prin care sa se infiinteze o scoala. De ce dracu tin astia mortis sa nu le foloseasca si sa forteze mana PSD sa le faca pe plac?
  • +13 (17 voturi)    
    hunor, (Luni, 19 martie 2018, 17:39)

    nahir [utilizator]

    acest neroman autodeclarat (doar sustine ca anul asta se im0plinesc 100 ani de doliu pentru maghiarii din Romania) si-a luat-o in bot chiar de la CCR-ul majoritar pesedist.
    Sa vedem acum ce sustinere ii mai face lui dragnea in parlament.
    Si mai dovedeste si ca-i prost. Nu se supara pe CCR ci pe cei care au facut contestatia.
  • +13 (19 voturi)    
    ... (Luni, 19 martie 2018, 17:42)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    plin ii UDMR-ul asta de rahat uman ...
  • +15 (17 voturi)    
    Ce nervosi sunt kelemenii ! (Luni, 19 martie 2018, 17:45)

    mircea_cjn [utilizator]

    Au pupat din greu la pesedelade si acum se dovedeste ca ...au pupat degeaba !

    Mai pupați, măi, hăi hăi !
  • +13 (15 voturi)    
    asta e pretul (Luni, 19 martie 2018, 17:45)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    colaborarii parlamentare cu psd impotriva Romaniei
  • +13 (13 voturi)    
    Ups Ce-ai facut bre ? (Luni, 19 martie 2018, 17:45)

    Zummm [utilizator]

    ne-am impiedicat un pic la mal ? Dupa cum vorbeste papusarul ai zice ca sunt inchisi in ghetouri.
  • +10 (16 voturi)    
    dl hunor (Luni, 19 martie 2018, 17:53)

    zigot [utilizator]

    este Curtea Constitutionala a Romaniei, va rog stati
    ridicat cand va exprimati!
    este tara in care a-ti vazut prima data lumina, care v-a
    luminat in timpul studiilor gratuite pe care, probabil,
    le-ati urmat in Romania si unde aveti posibilitatea sa
    intoarceti ceva din costurile suportate pentru educatia
    dvstra si romanilor(indiferent de etnie).
    altfel, va felicit ptr atasamentul fata de ungaria dar va
    reamintesc ca este atat de aproape.
  • +15 (19 voturi)    
    O rusine penru România (Luni, 19 martie 2018, 17:59)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    este si acest asa-zis partid, UDMR, complice la toate hotiile, sub toate guvernarile. Si gta intotdeauna sa se imbuibe.
  • -10 (14 voturi)    
    udmr (Luni, 19 martie 2018, 18:05)

    nimrod [utilizator]

    Ei si maghiarii acuma'! De parca n-ar intelege ca PNL si PMP vor sa le ramana si lor ceva de negociat pentru cand vor ajunge la putere, daca vor mai ajunge vreodata.
  • +11 (15 voturi)    
    Care-i rusinea (Luni, 19 martie 2018, 18:07)

    florian3619 [utilizator]

    domnule Kelemen, ca PNL+ USR au cerut respectarea legii? De ce nu vreti sa vi se rezolve cerinta corect? Pana cand credeti ca partidul dumneavoastra, cu rol de "balama" sa fie servit prin aranjamente politice? Respectati calea legala si veti avea mai mult succes - Dragnea v-a tras-o iarasi si acum cu Dornenu la fileu.
    • +6 (6 voturi)    
      usr? (Marţi, 20 martie 2018, 3:42)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui florian3619

      Vezi sa nu. usr a votat legea la 2 maini
  • +7 (11 voturi)    
    cetatenie romana sau nu (Luni, 19 martie 2018, 18:16)

    clencix [utilizator]

    Respectarea constitutiei RO, garantata de CCR, este revoltatoare? Decizia CCR, chiar daca se contesta verbal cf dreptului la opinie, in fapt se respecta in Romania de cetatenii romani. Pot renunta la cetatenia romana, daca vor, cu tot ce deriva de aici. Daca ar fi in Ungaria, ar respecta costitutia Ungariei, dar UDMR este in Romania si trebuie sa respecte legea locului in care au fost primiti.
  • +8 (12 voturi)    
    Linisteste-te dle Hunor (Luni, 19 martie 2018, 18:53)

    Teo3000 [utilizator]

    Va place sau nu va place, decizia instantei se aplica.
    Supararea pe cei care au constatat o incalcare a Constitutiei si au reclamat-o este complet aiurea. Incercati sa va reamintiti ce inseamna aia "democratie". E cuvantul ala de la care vine litera D din numele uniunii al carei presedinte sunteti.
    Decizia de infiintare a unui liceu public se poate lua doar de catre Consiliul Local / Judetean. Orice alta forma inseamna incalcarea Constitutiei. Pe cei de la Targu Mures trebuie sa-i convingeti sa actioneze. Stim, e mai greu, ca la Targu Mures nu vrea nimeni sa rastoarne un guvern si sa treaca modificari nesimtite la legile justitiei, ca sa aiba si UDMR ce negocia.
  • +11 (15 voturi)    
    A devenit obraznic. Cat tupeu (Luni, 19 martie 2018, 19:02)

    Brici [utilizator]

    Ar trebui "palmuit" ca in piesele lui Caragiale.
    Joca teatru ieftin, stia ca legea incalca constitutia dar au lansat-o intentionat ca sa aiba munitie de facut scandal in anul centenar. Mai grav e ca PSD da legi discriminatorii care favorizeaza o minoritate, in detrimentul majoritatii si a demnitatii ei, incalcand constitutia propriei tari si deciziiile judecatoresti.
  • +10 (10 voturi)    
    bai antiromanule, (Luni, 19 martie 2018, 19:04)

    iodixit [utilizator]

    te-ai uitat si in gradina maghiarimii citi copiii au ramas? au ramas in tara vreo 17,5 mil de cetateni romani. n-au plecat afara doar etnici romani, dar si sasi, turci, si maghiari. scoli trebuiesc desfiintate, sau cumulate. nu mai sint nici elevi ca acum 40 de ani si nici educatori. daca vreti mai multe scoli unguresti, apucati-va de multiplicat si dupa aia discutam. poate neuronul stingher te ajuta noptea. asa se zice!
  • +9 (11 voturi)    
    Hai sa gasim solutii bune la probleme reale (Luni, 19 martie 2018, 19:12)

    Teo3000 [utilizator]

    Autonomia e o problema inventata. Oamenii din Tinutul Secuiesc vor aceleasi lucruri ca si cei din restul Romaniei: deciziile conducatorilor sa fie in folosul comunitatii, banii comunitatii sa nu mai fie furati ci sa fie folositi in folosul comunitatii, conducatorii de insitutii sa nu mai fie numiti politic, ci pe merit si capacitate profesionala.
    Probleme reale, pentru care aveti ce negocia si la care se pot gasi solutii bune sunt:
    1. Votul in 2 tari, care aduce UDMR-ul in postura de primi finantari din 2 tari si de a cauta in mod activ zazania perpetua intre secui si romani, ca stimulent al votului controlat. Solutie posibila: 1 om = 1 vot, iar cei cu 2 sau mai multe cetatenii isi aleg statul unde voteaza (unul singur).
    2. Secuii si copiii secuilor cunosc putin sau nu cunosc deloc limba romana. Solutie posibila: pentru cei cu o limba materna alta decat cea romana, predarea / invatarea limbii materne la nivel de limba principala (asa cum este invatata acum limba romana) si predarea / invatarea limbii romane la nivel de limba straina (cu accent pe aspectele practice ale utilizarii limbii).
    3. Copiii secuilor sunt enclavizati in zona Tinutului Secuiesc. Solutie posibila: organizati schimburi culturale, organizati "luna altfel" in care copii secui sa mearga sa studieze in alte zone ale Romaniei si copii romani sa vina sa studieze in Tinutul Secuiesc. Sa invatam copii ca pot sa fie prieteni, decat sa-si imagineze gresit doar ca sunt dusmani.
    4. Satele si comunele din Tinutul secuiesc sunt codase la investii. O solutie posibila: satele din Ungaria stiu foarte bine sa faca obtina bani europeni, cred ca daca ati apela la ajutorul lor ati fi invatati cum sa faceti. In timp, voi puteti fi cei care ajutati comunitatile locale din restul Romaniei sa obtina finantari europene.
    Sunt sigur ca locuitorii Tinutul Secuiesc pot adauga multe alte probleme cu solutii reale, in folosul lor.
    Secuii nu vor granita cu romanii, vor doar sa traiasca mai bine. Nu-i mai amagiti.
    • +8 (12 voturi)    
      Ce investitii vreti in HarCov ???? (Luni, 19 martie 2018, 22:30)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Teo3000

      Cand vin investitorii strainii si-i vad pe mandrii secui (care au uitat ca au fost iobagi ai statului maghiar), calarind in costume medievale, fluturand sulite si drapele, o sterg urgent de acolo....... Cati unguri din Ungaria au investit in HarCov ??? De ce ?? Pentru ca orice capitalist, de oriunde, isi pazeste banul, inclusiv ungurii. Si nici macar ungurilor pur sange nu le place cum se pune problema in aceste doua judete minuscule.
      • +2 (2 voturi)    
        Dezvoltare pe bani europeni (Marţi, 20 martie 2018, 15:15)

        Teo3000 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Pana sa vina investitorii privati, localitatile trebuie sa se dezvolte si ar fi putut si inca mai pot face asta utilizand fonduri europene. Avand posibilitatea de a apela la ajutorul comunitatilor locale din Hungaria in privinta accesarii fondurilor europene, comunitatile locale din Tinutul Secuiesc ar fi putut fi lejer campionae la absorbtia fondurilor europene. Dar ele sunt codase. Primarii din Tinutul Secuiesc si-au pierdut vremea cu "autonomia", cu acoperirea furturilor masive din paduri (printre cele mai mari din tara) si cu luptele politice intre diversele organizatii ale secuilor si nu au facut nimic din ce ar fi putut face pentru binele comunitatilor respective. Pe asta ar trebui sa fie suparat vehement dl Hunor.
  • +8 (8 voturi)    
    UDMR stia ca legea e anticonstitutionala (Luni, 19 martie 2018, 23:45)

    Zimbru [utilizator]

    Inființarea Liceului Teolgic Romano-Catolic din Tîrgu Mureș printr-o lege dată în Parlament este, așa cum era de așteptat, neconstituțională. Dintre motive, sunt două de reținut: nu se poate da o lege pentru o singură persoană juridică, respectiv încalcă autonomia administrativă locală (și așa fragilă).
    1. Ciudat este că UDMR vrea pe de o parte autonomie locală, dar pe de altă parte dorește înființare de licee locale... la București.
    2. UDMR este singura vinovată pentru situația LTRC. Prima dată s-a încălcat legea pe plan local, deoarece, grăbindu-se (habar n-am de ce!) nu s-au respectat toți pașii procedurali (înțelegere cu PNL). Acum au adoptat o lege neconstituțională, tot în grabă, cu toate că mulți juriști au avertizat-o înainte (înțelegere cu PSD).
    3. UDMR dă azi un comunicat oficial în limba maghiară în care spune, după decizia CCR, că acest gest este “Rușinea României”.
    E adevărat că în România pot fi îmbunătățite multe aspecte privind drepturile minorităților, dar a spune că stoparea unor ilegalități reprezintă “o rușine pentru România” este deja prea mult. E, de fapt, o manevră a UDMR pentru a-și masca incompetența și pentru a arăta propriului electorat că altcineva e de vină.
    P.S. Problema LTRC se poate rezolva simplu prin inițierea unui nou proiect de HCL, care în mod cert, va fi aprobat în Consiliul Local Tîrgu Mureș prin susținerea POL.
  • -10 (12 voturi)    
    PNL si PMP sunt partide de extrema dreapta (Luni, 19 martie 2018, 23:58)

    eucomentez [utilizator]

    PNL si PMP au un discurs profund rasist, anti-minoritar, de extrema dreapta. Refuza descentralizarea puterii (vor stat super-centralizat ca intr-o dictatura). Lupta impotriva drepturilor minoritare garantete prin constitutie si prin legile Romaniei.

    Curtea Constitutionala a luat o decizie politica - rasista, fara sa consulte constitutia sau legile in vigoare. E o rusine.
    • +2 (2 voturi)    
      UDMR a gresit, nu celelalte partide (Marţi, 20 martie 2018, 14:52)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Nu intelegeti ca problema este a celor de la UDMR? Ei sunt cei care in loc sa infiinteze acel liceu legal o fac ilegal. Intr-un stat de drept nu poti sa infiintezi un centru de invatamant ilegal, sau vreti sa traiti intr-o republica bananiera. Greseala este numai a celor de la UDMR.
      Nu se poate da o lege pentru o singură persoană juridică, respectiv încalcă autonomia administrativă locală (și așa fragilă).
      . Ciudat este că UDMR vrea pe de o parte autonomie locală, dar pe de altă parte dorește înființare de licee locale... la București.
      2. UDMR este singura vinovată pentru situația LTRC. Prima dată s-a încălcat legea pe plan local, deoarece, grăbindu-se (habar n-am de ce!) nu s-au respectat toți pașii procedurali (înțelegere cu PNL). Acum au adoptat o lege neconstituțională, tot în grabă, cu toate că mulți juriști au avertizat-o înainte (înțelegere cu PSD).
      3. UDMR dă azi un comunicat oficial în limba maghiară în care spune, după decizia CCR, că acest gest este “Rușinea României”.
      E adevărat că în România pot fi îmbunătățite multe aspecte privind drepturile minorităților, dar a spune că stoparea unor ilegalități reprezintă “o rușine pentru România” este deja prea mult. E, de fapt, o manevră a UDMR pentru a-și masca incompetența și pentru a arăta propriului electorat că altcineva e de vină.
    • +1 (1 vot)    
      sa nu-ti pocneasca vreo vena (Marţi, 20 martie 2018, 16:38)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Caci esti cam infierbantat. Si de la febra spui numai tampenii. Ce dreacu e asa greu de inteles ca infiintarea unei institutii de invatamant secundar nu se face prin lege?
  • -8 (10 voturi)    
    CCR cea buna si cea rea :) (Marţi, 20 martie 2018, 8:19)

    LulacuNini [utilizator]

    Da acum CCR e o trupa de "profesionisti". Mai ieri pe legile justitiei erau o trupa de "borfasi".
    Eu cred ca e o trupa manata de interese. Partea nationalisto-extremista e bine integrata si acolo.
    Pana la urma Romale e la coada vacii (a europei) si din cauza unor elemente din astea. Se mira PNL si PMP ca UDMR e aliata cu PSD ? Pai de asta, ca ei nu au diaolg interetnic de nicio factura. Pentru UDMR coalizarea cu PSD e colaizarea cu raul cel mai mic.
    Crede cineva ca PNL sau PMP e mai buna ca PSD ... vom vedea. E nu as vota astfel de specimene. E nevoie de reinnoirea clasei politice. Fara PSD, PNL si PMP in politica !
  • -9 (9 voturi)    
    PNL = PMP = ROMANIA MARE Vadimos (Marţi, 20 martie 2018, 8:25)

    LulacuNini [utilizator]

    Cine crede ca Basescu e mai breaz ca Dragnea se afla in mare eroare. Pacat ca doar loaze din astea se baga in politica. Dar din neghina ce sa alegi ?
    USR era o sperantza pana nu au apucat sa se certe si ei pe pozitii de conducere. Politica dambovitzeana i-a contaminat si pe ei .... cu cine naiba sa mai votezi ?
  • +7 (7 voturi)    
    Mai Hunore, (Marţi, 20 martie 2018, 9:18)

    Rescator [utilizator]

    Tu vorbesti de nationalism primitiv?Va plimbati zilnic prin Harcov imbracati in costume de honvezi si husari,
    din secolul XVII ,arborati sfidator numai steagul Ungariei,
    pregatiti zeci de grupari paramiltare,ascundeti prin grote,
    pivnite,biserici arme si munitii,atacati violent blajinul
    stat roman,profitand de tradarea de tara a celor trei
    ticalosi:Abu Dragneev,Tradiceanu-Naraskin si Melescanu.Faceti toate astea sub privirile bovine ale autoritatilor care au in legi misiunea de a apara Constitutia si integritatea tarii.Nu va mai jucati cu focul
    langa butoiul de benzina!
  • +2 (2 voturi)    
    oh, nu! (Marţi, 20 martie 2018, 15:52)

    ave99 [utilizator]

    Iara urla nemetu' de dureri inchipuite? Mai bine respectati regulile ca sint destul de permisive si aveti o gramada de drepturi. De ce nu puteti invata in scolile normale? Sint destule oportunitati special create pentru voi. Si tot eu raspund: vor crearea unui cuib al iredentismului unguresc si accente religioase. Adica statul roman sa sustina educatia unor indivizi care vor incerca sa-l submineze mai tirziu.
    Zi tu kelemen cit de mult urasti tu romanii si romanismul? Da-ti arama pe fata, nu te abtine.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică