UPDATE Presedintele CNCD: Formatorii de opinie, politicieni sau jurnalisti, ar trebui sa se retraga din viata publica, atunci cand fac declaratii discriminatorii

de N.O.     HotNews.ro
Vineri, 16 februarie 2018, 11:02 Actualitate | Esenţial


Csaba Asztalos
Foto: Hotnews
Presedintele CNCD, Csaba Asztalos, a declarat, vineri, intr-o interventie telefonica la Digi24, ca, intr-o societate democratica functionala, formatorii de opinie, fie ca sunt politicieni sau jurnalisti, ar trebui sa se retraga din viata publica, atunci cand fac declaratii discriminatorii, relateaza News.ro. El a spus ca nu se poate antepronunta in privinta sesizarii privind declaratia premierului Viorica Dancila, dar ca CNCD va efectua cu celeritate procedura legala. Totodata, seful CNCD a anuntat ca marti premierul va fi citat pentru audiere. 

UPDATE 
Seful CNCD a anuntat ca marti premierul va fi citat pentru audiere. 

Csaba Azstalos a precizat ca, in ceea ce priveste situatia copiilor cu autism, CNCD a avut o serie de plangeri referitoare la accesul acestora la educatia de masa, fiind date sanctiuni cu amenda contraventionala si fiind castigate si procese in instanta.

"Confirm realitatea dificila cu care se confrunta copiii cu autism in ce priveste accesul la educatie si accesul la sanatate", a afirmat presedintele CNCD.

Intrebat de ce crede ca politicienii folosesc termenul "autist" in situatii cu sens negativ, Azstalos a raspuns: "Eu as punea-o ca o lipsa de cultura si o lipsa de rigoare si de responsabilitate in declaratii publice". 

Presedintele CNCD a subliniat ca efectele unui discurs public care eticheteaza, care stigmatizeaza sunt negative mai ales la nivelul copiilor in scoala.

"In calitate de parinte si in calitate de presedinte al CNCD, intr-adevar, copii cu dizabilitati sunt expusi unei stigmatizari verbale si comportamentale in societate si mai ales in mediul scolar", a subliniat el.

In ceea ce priveste modul in care poate fi sanctionat un astfel de discurs, Csaba Asztalos a afirmat: "Eu cred ca trebuie sa ajungem la un nivel in care formatorii de opinie, fie ca sunt politicieni sau jurnalisti, atunci cand fac declaratii discriminatorii sa se retraga din viata publica. Aceasta este sanctiunea efectiva intr-o societate democratica functionala".

Intrebat daca, in aceste conditii, considera ca premierul Viorica Dancila ar trebui sa se retraga, presedintele CNCD a replicat: "Stiti bine ca nu ma pot antepronunta pe speta (...) Cu celeritate vom efectua procedura legala si vom da o solutie intr-un termen rezonabil".

Premierul Viorica Dancila a sustinut joi seara, la Antena 3, ca vrea sa aiba o abordare transparenta cu liderii europeni si ca Monica Macovei a facut mult rau Romaniei prin atitudinea ei si prin faptul ca "si-a parat propria tara" in Parlamentul European, cerand, referitor la legile Justitiei, sa fie judecata de alte 27 de tari. Premierul i-a catalogat drept "autisti" pe cei care "dezinformeaza UE, in ciuda faptului ca stiu adevarul".


Vineri, premierul Viorica Dancila si-a cerut scuze, prin intermediul unui comunicat de presa, pentru declaratia pe care a facut-o joi seara.



















2227 vizualizari

  • +7 (23 voturi)    
    Csaba asta... (Vineri, 16 februarie 2018, 11:08)

    JestersTear [utilizator]

    ... nu cred ca are vreo problema cu discriminarile facute de pesdisti & compania, ci cu discriminarile facute de opozantii lor.
    Momentan asteptam infrigurati valoarea amenzii pentru duamna Vasilica. Va fi induiosatoare. Amenda, nu Vasilica.
    • +3 (19 voturi)    
      Romania nu e o societate democratica functionala (Vineri, 16 februarie 2018, 11:33)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

      Omul a zis adevarul, a zis ca intr-o societate democratica functionala, cand un politruc spune chestii inacceptabile la TV, urmeaza sa-si dea demisia.

      Dar Romania nu e o societate democratica functionala, de fapt abia e o societate, cu atat mai putin democratica si functionala.

      Iar atat timp cat exista PSD, Romania va fi in continuare o mizerie si un chin zilnic.
      • +2 (6 voturi)    
        ca in America! (Vineri, 16 februarie 2018, 11:53)

        kingdavid hotel [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        nu?
      • -2 (14 voturi)    
        Politia politica nu e o forma de discriminare? (Vineri, 16 februarie 2018, 12:07)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        Oare cand excluzi pe cineva din viata publica doar pentru o greseala de exprimare... cred ca e mai grav decat greseala in sine.

        A pedepsi o persoana publica astfel, va instiintez ca aceasta este o pedeapsa politica, iar dumneavoastra nu aveti voie sa aplicati asa ceva!

        Iar daca persoana nu e publica cum facem? Adica asta nu e discriminare pozitiva?

        Aveti dreptul sa aplicati penalitati material sau judecatoresti, dar nu politice prin excluderea sau indepartarea!

        Cred ca prin aceasta declaratie, ar trebuii sa va aplicati insiva o amenda!
        • +3 (7 voturi)    
          Citesti printre randuri (Vineri, 16 februarie 2018, 13:00)

          sucar [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          nu a zis despre impunerea excluderii ca si sanctiune, ci a vorbit doar de bunul simt care ar trebui sa determine acest lucru.

          E cea ma dura declaratie la adresa unui pesedist pe care o face seful CNCD, ceea ce e de apreciat in contextul acuzatiilor ca aceasta institutie face jocul PSD. Ar trebui ca amenda sa fie exemplara.
        • +4 (6 voturi)    
          Cred ca ar trebui sa inveti ce e ala sarcasm, (Vineri, 16 februarie 2018, 13:05)

          2087 [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          ia-ti un dictionar, sau cauta definitia pe net.

          Dar nu, nu te duce capul.
  • +2 (8 voturi)    
    mda (Vineri, 16 februarie 2018, 11:17)

    gogu_milogu [utilizator]

    iar consiliul pe care il conduci matale ar trebui sa se preocupe mai indeapropae de adevaratele probleme.... mai ales alea finalizate cu avertismente.....
  • +4 (24 voturi)    
    Esti tare, taticu' ! Vrei si tu putere (Vineri, 16 februarie 2018, 11:24)

    CezarN [utilizator]

    Vrei sa hotarasti tu cine iese din scena publica doar pentru ca cineva a folosit un sens figurat al unui cuvant pe care tu il reinterpretezi in CNCD si, gata!, acea persoana ar trebui sa se retraga.
    Pavianul, intr-adevar, a folosit gresit termenul de autist, acesta avand cu totul alt inteles, insa putem spune fara a gresi ca PSD si guvernul docil sunt autisti, in sensul ca traiesc in lumea lor lutand cu DNA, rupti coplet de realitate si de nevoile celor al caror bine, zic ei, il doresc si il gestioneaza.

    Si mai terminati odata cu vanatoarea asta de vrajitoare! Nu vanand cuvinte devine lumea mai buna. Cuvintele nu omora, programul de guvernare, DA!
    Vanati, asadar, corupti, hoti, populisti, mincinosi....
    • +2 (6 voturi)    
      Gresesti ! (Vineri, 16 februarie 2018, 13:13)

      sucar [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Cand se folosesc cuvinte care vizeaza persoane cu dizabilitati intr-un context negativ se incalca demnitatea acelor persoane. Tie ti-ar conveni ca strainii sa vorbeasca despre romani numai ca despre violatori, criminali si borfasi astfel incat roman sa devina sinonim cu acestea ?

      Forta cuvintelor este uneori mai puternica decat forta fizica, poate avea urmari grave si ireversibile.
      • -1 (3 voturi)    
        Doar ca exemplu (Vineri, 16 februarie 2018, 19:26)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui sucar

        Daca eu vreau sa spun despre dvs ca suntei rupt de realitate, ca traitiin lumea dvs si luati decizii care nu au nicioo legatura cu semnalele pe care exteriorul vi le transmite, voi spune ca sunteti autist, intr-un sens figurat, bineinteles. Cu ce am jignit autistii??
        Daca mi se pare ca sunteti zgarcit din cale afara, voi spune ca sunteti scotian Am jignit scotienii?

        Ceea ce propuneti dvs esto o vanatoare de cuvinte si de oameni care le rostesc.

        Sunt de acord cu dvs daca vreti sa combatem atitudini si obiceiuri jignitoare, care, printre altele, inseamna si folosirea unor cuvinte si expresii cu sens peiorativ, depreciativ, in mod repetat si neprovocat la adresa unor grupuri sociale sau minoritati.

        In cazul de fata, doar se face parada de CNCD, se baga si Asztalos in seama si profita pentru a trage spuza pe turta lui.
        Dna primministru nici macar nu are proprietatea termenilor folositi. Daca o intrebi ce-i ala autism sau ce-i un anacolut (foarte des intalnit la politicieni), ma indoiesc ca stie. Deci, pentru a o acuza ca jigneste, trebuie mai intai sa presupui ca stie ce vorbeste. Iar asta este greu.
        • +1 (1 vot)    
          Cu ce ai jigni autistii ? (Vineri, 16 februarie 2018, 21:30)

          sucar [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          Raspnsul il da tot tu: " folosirea unor cuvinte si expresii cu sens peiorativ, depreciativ, in mod repetat si neprovocat la adresa unor grupuri sociale."
  • +2 (6 voturi)    
    mda... (Vineri, 16 februarie 2018, 11:31)

    liviu_ [utilizator]

    asta pt ca voi amendati doar cei ce fac declaratii impotriva membrilor psd...

    cei de la psd sau psdfilii suprinzator, desi au declaratii mult mai urate, nu primesc nici o amenda...
  • 0 (6 voturi)    
    Hasnaua 3 si guita tv (Vineri, 16 februarie 2018, 11:32)

    ciuma.rosie [utilizator]

    Nu intra in categoria celor care trebuie verificate si sanctionate ...
    RUSINE SA VA FIE, lingai ai puterii
  • +11 (13 voturi)    
    Mai sa fie (Vineri, 16 februarie 2018, 11:46)

    A_Radu [utilizator]

    Daca esti condamnat penal poti accede in politica, poti fi sef al Cam Deputatilor, poti schimba legile justitiei si in paralel sa ai un dosar pe rol in curs. Poti fi si condamnat la chiar 8 ani de puscarie dar inca sa stai infipt ca mare consilier in guvern. Dar daca zici o nezisa si faci discriminare tre sa te retragi domnle, sa fii si sa te autocenzurezi in veci si pururi. Pai ce facem, vb urat si nu ne e rusine?
    • +4 (4 voturi)    
      Cei mai discriminati, in RO, sunt cei cinstiti (Vineri, 16 februarie 2018, 12:59)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      Ai dreptate!
  • +3 (7 voturi)    
    oare? (Vineri, 16 februarie 2018, 12:04)

    ValentinV [utilizator]

    Cristian Tudor Popescu da, Gadea nu, asa-i? Ar trebui sa se retraga el, domnul Asztalos, pentru lipsa de impartialitate si profesionalism.
  • +6 (6 voturi)    
    Grele dileme (Vineri, 16 februarie 2018, 12:10)

    n.dumiritu [utilizator]

    A. D-na Dancila a fost declarata victima a discriminarilor (fiind presupusa a fi intr-o postura dezavantajata si lipsita de aparare, desi in pozitia executiva cea mai inalta in stat); fiind ea discriminata, nu poate si ea sa-si ia o mica revansa, discriminind cu blindete, numind adversarii politici persoane bolnave?

    B. D-na Macovei critica practicile politicienilor de la Bucuresti de a ingenunchea justitia; Remarcile care o injosesc numind-o autista sint discriminatorii pt. d-na Macovei, mai ales ca este vorba de o femeie? Ori discriminarea functioneaza doar dinspre barbati spre femei?

    C. Cu cit cunosti mai bine problematicile din asistenta sociala pentru persoanele cu autism sau cu dizabilitati, cu atit incepi sa extragi mai virtos de acolo metafore cu care sa-ti ucizi adversarii? E asta o forma de a plati tribut domeniului?
  • -1 (5 voturi)    
    tot (Vineri, 16 februarie 2018, 13:04)

    martel55 [utilizator]

    inainite spre 1984...consiliul asta a devenit o adevarata politie a gandirii, o rusine de isntitutie care trebuie desfiintata...sa speram ca in urmatoarea campanie vor fi si partide care vor propune asta, ca altfel ne striveste dictatura corectiutdinii politice
    • +3 (3 voturi)    
      Cand e vorba sa-i sanctioneze pe pesedisti (Vineri, 16 februarie 2018, 14:34)

      tordz [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Consiliul devine "politia gandirii"...da...ce convenabil.
  • 0 (4 voturi)    
    Problema este (Vineri, 16 februarie 2018, 13:19)

    liberte, egalite, mouie pesede [utilizator]

    1. Daca un politician nu are voie atunci un alt om de ce ar avea voie? Asta nu e discriminare?

    2. Cum mai poti face pe cineva tampit, debil, idiot daca te calca pe nervi? In fond nu ai pregatirea de a-i evalua abilitatile.

    3. Daca in parcare te loveste unul cu masina (din vina ta) peste cosul de cumparaturi si omul e medic psihiatru si iti spune "idiotule", trebuie sa iti dai demisia de la locul de munca?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version