Compania Clever Taxi, afectata masiv de noile reglementari privind taximetria propuse de Gabriela Firea si votate marti de Consiliul General al Bucurestiului, a reactionat dur intr-un comunicat de presa. Compania, achizitionata recent de Mercedes, arata ca "nu putem fi de acord cu acest regres tehnologic impus. Se propune involuția acestei piețe cu cel puțin 20 de ani".

Mai mult, compania arata ca "Nu este clar cui servește această decizie" si spune ca "pare că se dorește întoarcerea la chemarea unui taxi prin frecvență radio".

Clever Taxi isi incurajeaza utilizatorii si soferii "sa își exprime opinia și către PMB, deoarece așa funcționează democrația".

Poziția integrala a Clever Taxi cu privire la modificările aduse de Primăria București legislației taximetriei

Suntem profund dezamăgiți de propunerea și modalitatea în care a fost luată această decizie cu privire la transportul în regim taxi. Nu putem fi de acord cu acest regres tehnologic impus. Se propune involuția acestei piețe cu cel puțin 20 de ani. Pare că se dorește întoarcerea la chemarea unui taxi prin frecvență radio.

Nu este clar cui servește această decizie. Am realizat recent o cercetare cu privire la gradul de satisfacție al pasagerilor și șoferilor care folosesc aplicația Clever Taxi. 99.2% din șoferi găsesc această aplicație foarte utilă. Consideră că a îmbunătățit masiv industria și, până la urmă, ziua de lucru.

De asemenea, majoritatea pasagerilor consideră că am adus o îmbunătățire industriei, oferind un serviciu sigur și eficient. Clever Taxi este considerată de utilizatorii săi cea mai sigură modalitate de călătorie comparativ cu sunatul la dispecerat, cu luarea unui taxi direct din stradă sau cu alte aplicații de taxi. Tot în cadrul acestei cercetări, Clever Taxi s-a dovedit a fi cea mai eficientă metodă de găsire rapidă a unei mașini.

Haosul și lipsa unei modalități moderne de a găsi o mașină au condus la dezvoltarea Clever Taxi, aplicație ce a adus o îmbunătățire reală în trafic. Ne propunem și reușim să fluidizăm traficul. Am ajuns la 600m distanță medie de sosire a unui șofer și la un interval de 3:17 minute, timpul mediu pentru sosirea unei mașini. Toate acestea sunt posibile exclusiv printr-o platformă-agregator. Interzicerea lor va anula aceste beneficii.

Pe lângă regresul propus de primărie, măsurile par anti-concurențiale prin interzicerea de-facto oricărei platforme de tip agregator. Acestea sunt responsabile, în principiu, pentru optimizări majore de trafic pentru că pun în legătură pasagerii cu cei mai apropiați șoferi, un serviciu complet diferit și complementar dispeceratului.

Clever Taxi este disponibilă în București și în alte 20 de orașe din țară din anul 2012. Am procesat peste 80 de milioane de curse și deservim peste 500.000 de pasageri din București. Toți acești oameni vor fi afectați direct de propunerea primăriei, pe lângă cele câteva mii de șoferi care utilizează aplicația în București și Ilfov.

Clever Taxi este singura și prima aplicație de e-hailing ce a introdus plata curselor cu cardul, fără să oblige șoferul să aibă un POS în mașină sau să-l forțeze să încheie un contract cu o instituție financiară. Avem această opțiune de 4 ani.

Clever Taxi este unul dintre modelele de business de succes din România și a fost achiziționată prin cea mai mare tranzacție pentru o aplicație mobilă de către grupul Mercedes, în această vară. Se bucură de popularitate în toate orașele în care este prezentă în România și procesăm zilnic milioane de curse.

Vom lua toate măsurile pentru a ne asigura de buna funcționare în continuare a aplicației, în interesul pasagerilor și al șoferilor deopotrivă. Apreciem suportul utilizatorilor și al șoferilor și îi încurajăm să își exprime opinia și către PMB, deoarece așa funcționează democrația.