​Articol actualizat

Firea vrea sa impuna mai multe conditii in regulamentul de taximetrie care ar putea afecta Uber si Taxify, Clever Taxi si Star Taxi. Consiliul General a aprobat proiectul

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 19 decembrie 2017, 14:04 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: Facebook
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, vrea sa modifice regulamentul de taximetrie din Bucuresti astfel incat pe teritoriul municipiului Bucuresti  serviciile de dispecerat sa devina obligatorii  pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti. Aceasta prevedere va afecta Clever si Star Taxi, posibil si  Uber si Taxify, care nu sunt dispecerizate. Proiectul ar putea fi introdus pe ordinea de zi suplimentara a Consiliului General, acesta fiind dat consilierilor cu cateva minute inainte de inceperea sedintei, fara dezbatere publica.

  • UPDATE Majoritatea PSD din Consiliul General a aprobat proiectul. Viceprimarul Capitalei, Aurelian Badulescu,  a comparat utilizarea serviciilor gen Clever Taxi si Uber cu folosirea drogurilor. "Puteti apela la orice serviciu doriti, intrebarea este daca pot sau nu sa ma droghez in continuare, este optiunea d-voastra", a declarat  viceprimarul Aurelian Badulescu. Grupurile de consilieri PNL si USR s-au opus modificarilor. Interesant este ca la sedinta de Consiliu General au venit reprezentantii mai multor firme de taximetrie si ai organizatiei COTAR, desi consilierii generali si presa a aflat cu jumatate de ora inainte de inceperea sedintei ca proiectul va fi discutat si pus pe ordinea de zi.



"Nerespectarea obligatiilor, asa cum au fost stabilite la art. 21 alin. (3) , aplicabile tuturor activitatilor asimilate indiferent de modul si mediul prin care se realizeaza si au ca rezultat mijlocirea intre un conducator neautorizat sau a unui transportator autorizat taxi, a transportarii unei persoane sau grup de persoane pe teritoriul Municipiului Bucuresti, se sanctioneaza cu amenda de la 4.500 la 5.000 lei", este o alta modificare propusa de primarul Gabriela Firea.


"In ciuda unor opinii divergente, exista si cateva elemente comune. Cu totii ne dorim ca cetatenii din Bucuresti care apeleaza la taxi sa poata merge in conditii de siguranta si confort. Ne dorim sa transmitem ca ii respectam pe bucuresteni si prin prisma hotararilor luate astazi. Avem un proiect care va aduce imbunatatiri regulamentului taximetriei. Este interzisa in totalitate refuzarea unei curse, sub sanctiuni drastice vor fi interzise solicitarile de bonusuri. Soferii sunt obligati sa aiba o tinuta decenta, comportament si limbaj adecvat, sa nu dea muzica tare, sa nu vorbeasca la telefon, sa nu dea sms-uri, sa nu angajeze cu clientul discutii si subiecte sensibile despre politica, religie si sexualitate, care ar putea sa contravina convingerilor clientului. Sunt alte elemente care vor duce la o securitate mai mare pentru clienti, clientul sa poata plati cu cardul. Toti taximetristii vor trebui sa aiba aplicatii. Tot pentru siguranta clientului se instituie obligativitatea ca activitatea de taximetrie sa se desfasoare exclusiv printr-un dispecerat autorizat. Fie ca sunt sau nu licentiati. Resping toate acuzatiile facute in ultima vreme si care merg catre ideea ca PMB vrea sa obstructioneze activitatea de taximetrie in Bucuresti", a declarat primarul Gabriela Firea.


"Gata cu Uber, asa vrea PSD. Lobiul firmelor din Ilfov a fost mai tare. Asa, pe furis, asa cum faci pesedistii, ne vor lasa astazi fara servicii de transport civilizat, alternartiv la taxi, de tip uber/taxifly. Vor pune un proiect pe ordinea suplimentara, au convocat sedinta comisiei de transport a Consiliului General cu 15 minute inainte de sedinta de Consiliu. Adica ei vor ca noi sa dezbatem proiectul vreo 10 minute si dupa sa mergem in Sedinta, la vot. Absurd pesedist", a postat consilierul PNL, Ciprian Ciucu, pe pagina de Facebook.

Gabriela Firea ia aceasta masura in conditiile in care nu ofera o alternativa civilizata de transport, transportul public fiind la pamant, la fel si cel de taxi: majoritatea masinilor sunt vechi, o parte dintre soferi sunt necivilizati, fumeaza in timpul cursei, vorbesc la telefon, nu ofera bon fiscal, cer mai mult decat face cursa fara sa porneasca aparatul de taxat. De un an jumatate, de cand este primar general, Gabriela Firea a facut doar promisiuni, pana acum neavand loc nicio imbunatatire a acestui serviciu.


Ce modificari propune Primarul Gabriela Firea la regulamentul de taxi din Bucuresti;

La art. 3 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 privind aprobarea Regulamentului-cadru, a Caietului de sarcini si a contractului de atribuire in gestiune delegata pentru organizarea si executarea serviciului public de transport local in regim de taxi, dupa lit. j) se introduce lit, i si lit. i¬ care vor avea urmatorul Continut:

" i-dispecerizare prin orice alte mijloace-activitate desfasurata de catre un dispecerat taxi autorizat de catre autoritatea de autorizare pentru a prelua comenzile clientului prin intermediul unei aplicatii informatice sau prin comenzi on-line efectuate pe site-ul web al unui dispecerat taxi autorizat si de a le transmite prin statia radio de emisie-receptie catre taximetrist;"
"io-aplicatia informatica reprezinta un program software care este instalat si functioneaza pe un dispozitiv mobil sau fix, program ce este proprietate exclusiva a dispeceratului taxi autorizat, avand aceeasi denumire cu cea a dispeceratului taxi autorizat."
Art.II Alin. (1) al art. 21 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 se modifica si va avea urmatorul continut:
"Art. 21 alin. (1) -Pe teritoriul municipiului Bucuresti serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati si nu se pot executa decat de dispecerii taxi autorizati de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti, in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela la acesta servicii prin comenzi telefonice sau prin alte mijloace, inclusive aplicatiile de tip on-line care se identifica obligatoriu cu dispeceratul al carui nume este trecut in autorizatia de dispecerat emisa de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti.¬
Art.III La art. 21 din anexa 1 a HCGMB nr. 178/2008 dupa alin. (3) se introduce alin. (3) care vaavea urmatorul continut: " alin. (3) . Serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati, care isi desfasoara activitatea de transport in regim de taxi pe teritoriul municipiului Bucuresti si nu se pot executa decat de catre dispecerii taxi autorizati de autoritatea de autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti, in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau orice alte mijloace (aplicatii informatice, comenzi on-line pe site-ul web al dispeceratului taxi) si de a le transmite prin statia radio de emisie-receptie catre taximetrist;"
Art.IV La art. 41 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 dupa alin. (2) se introduce alin. (2) care vaavea urmatorul continut:
"alin. (2) . In exercitarea activitatii de transport in regim de taxi, taximetristii au urmatoarele obligatii :
a) sa aiba tinuta ingrijita (pantalon, camasa, sacou in functie de anotimp) fiind interzisa imbracamintea necorespunzatoare (sort, maiou, Slapi);
b) sa intretina starea de curatenie a autovehicului taxi si aspectul curat si ingrijit al acestuia, in primul rand in interiorul taxiului, cat si exteriorul acestuia,
c) sa nu foloseasca un limbaj neadecvat, suburban sau care sa faca referiri la discriminari de orice fel (etnie, religie, sex, etc.) sau care sa deranjeze clientii,
d) la solicitare, clientii vor fi ajutati la urcarea si Coborarea din autovehicul, in special persoanele cu mobilitate redusa, persoanele in varsta si femeile gravide;
e) sa nu refuze transportul persoanei cu mobilitate redusa si a dispozitivului de mers,
f) in timpul executarii serviciului de transport persoane in regim de taxi se interzice fumatul in interiorul taxiului in prezenta clientului,
g) in timpul executarii serviciului de transport persoane in regim de taxi se interzice folosirea telefoanelorlaltor dispozitive mobile,
h) in timpul executarii serviciului de transport persoane in regim de taxi fundalul sonor, muzica sau folosirea altor echipamente cu impact audio-video se va selecta si adapta la cerintele clientului;
Art.V La art. 59 din anexa 1 a Hotararii C.G.M.B. nr. 178/2008 dupa pct. 6 se introduce pct. 6 t care va avea urmatorul continut:
" alin. 6 1 Nerespectarea obligatiilor, asa cum au fost stabilite la art. 21 alin. (3) , aplicabile tuturor activitatilor asimilate indiferent de modul si mediul prin care se realizeaza si au ca rezultat mijlocirea intre un conducator neautorizat sau a unui transportator autorizat taxi, a transportarii unei persoane sau grup de persoane pe teritoriul Municipiului Bucuresti, se sanctioneaza cu amenda de la 4.500 la 5.000 lei.¬

\u000C


Citeste mai multe despre   


















9999 vizualizari

  • +46 (48 voturi)    
    Dupa ce scoatem PSD din Parlament, (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:15)

    Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator]

    inlocuirea lui Firea la primarie e prioritara.

    E greu cu femeia asta rea si manata numai de interesul propriu.
  • +39 (41 voturi)    
    boicotati taxiurile (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:18)

    cristi_an [utilizator]

    fuie mirea
    • +7 (7 voturi)    
      Taxiurile de IF Conduse de Croncani (Marţi, 19 decembrie 2017, 18:01)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Afecteaza Grav Societatea In Bucuresti!
      Sanepid ul ar trebui Controale la Sange! Taxiurile Croncanilor Focare de Carcalaci!
  • +34 (38 voturi)    
    Dispecer in secolul 21? (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:21)

    benicio [utilizator]

    Clever si Star Taxi sunt platforme online, nu firme de taxi. Uber si Taxify la fel. Primaria ar putea sa faca altceva, daca vrea taximetrie civilizata in Bucuresti:
    - controale severe si frecvente, pentru ca multe masini arata jalnic
    - penalizarea reala a taxiurilor de IF sau alte judete, in Bucuresti.
    Eu nu mai iau masina de IF de cativa ani, in plus ma uit atent la masina si sofer. Si e foarte bine asa. E simplu, nu urcati in masini de IF. SUnt atatea alte masini, evitati IF, nu le luati de pe strada, dati Reject pe aplicatie, ignorati-le pur si simplu. In maxim un an dispar toate.
    • -16 (26 voturi)    
      Tot transport de persoane fac (Marţi, 19 decembrie 2017, 15:54)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Putem sa le numim platforme online, ridesharing, navete spatiale, sau orice altceva, tot transport de persoane fac. In lege scrie clar, daca faci transport de persoane, iti trebuie autorizatie. Daca ai venit, platesti impozit la stat. Este simplu. Sa se respecte legea.
      • +13 (19 voturi)    
        Poti face transport de persoane... (Marţi, 19 decembrie 2017, 15:58)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        Cand nu detii masini?
        • +4 (4 voturi)    
          Dacă ești intermediar (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:09)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

          în a găsi un transportator, tu încasezi banii de la client și tu îl plătești pe transportator ești responsabil să faci verificările minime legale pentru transportator.
        • -5 (7 voturi)    
          Gandeste putin, nu e complicat (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:20)

          unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

          Sunt masinile soferilor. Dar cine le gaseste clienti, cine face managementul platilor?
          Daca primesti bani sa duci o persoana din punctul A in punctul B, ce este? Zi-mi tu o alta definitie.
          • +6 (6 voturi)    
            Taxiurile Croncanilor de IF (Marţi, 19 decembrie 2017, 18:03)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

            Sunt pe Gustul si Igena ta? Sunt interesat de raspunsul Tau
            • 0 (4 voturi)    
              Nu despre asta e vorba (Marţi, 19 decembrie 2017, 19:02)

              unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Eu n-am zis niciodata ca toti taximetristii sunt cinstiti, curati, civilizati, etc. Dar sunt reglementati de lege (bune, proaste, cum sunt ele), au masinile inscrise pentru transport, sunt la o firma care presteaza serviciile, platesc taxele necesare, etc.
              Sa iti zic un exemplu: Doua vapoare sunt intr-un port. Unul este ruginit, vechi, intr-o stare periculoasa din punct de vedere al sigurantei si capitan este un manelist. Are insa toate actele in regula. Celalalt vapor este unul de lux, cu tot ce trebuie, dar circula ilegal. Intr-un stat normal, niciunul dintre cele doua n-ar avea ce cauta in port in aceste conditii.
              • +4 (4 voturi)    
                Uite ca in Canada si America (Marţi, 19 decembrie 2017, 23:29)

                Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

                Nu-s probleme. Sunt si taxiuri si uber si restul .....
                • -1 (3 voturi)    
                  În US e altă lege (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:08)

                  Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

                  Nu contează US, acolo e altă lege.

                  Aici e vorba de un principiu. Să zicem că:
                  - vrei să tunzi, depinzi de autorizație de la primărie, e 3000 de parai;
                  - numărul de frizeri e limitat de primărie, șpaga pentru o autorizăție e 1500 de coco;
                  - îți faci frizerie dar nu poți tunde prea bine pe 15 lei fiindcă, deh, ai de recuperat toți banii ăia.

                  Lângă tine deschide Uber-barber care nu se cheamă frizerie ci "serviciu de tăiere a părului", nu plătește nimic, automat poate să tundă super pe 15 lei.
        • -5 (7 voturi)    
          Da (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:40)

          unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

          Sunt masinile soferilor. Dar cine le gaseste clienti, cine face managementul platilor?
          Daca primesti bani sa duci o persoana din punctul A in punctul B, ce este? Zi-mi tu o alta definitie.
          • +8 (8 voturi)    
            Si SRL-urile primariei ce sunt? (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:55)

            benicio [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

            Eu am un contract social cu primaria. Primariei ii platesc taxele locale. Cu SRL-urile alea nu am incheiat nici un contract. Eu ma astept ca primaria sa faca tot ce inseamna lucrari publice in oras, nu niste SRL-uri cu care eu nu am incheiat nici un contract.
      • +9 (11 voturi)    
        Ai ramas in secolul XX (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:28)

        alexpro [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        Dispecerat nu presupune obligatoriu telefon si statie radio. De ce Clever nu e catalogat de fapt ca si dispecerat? Pentru ca nu de poate spagui, de aia
      • 0 (0 voturi)    
        ti-a convenit (Marţi, 19 decembrie 2017, 18:36)

        Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        sa treci masina pe numele firmei de taxi ca sa poti face taximetrie ?intreb din curiozitate..
      • +2 (2 voturi)    
        Si de unde (Miercuri, 20 decembrie 2017, 9:21)

        StefanN1978 [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        Stii tu ca nu platesc impozit la stat ? Majoritatea UBEr au aplicatii ce permit plata cursei cu , card bancar. Nu acelasi lucru il pot spune de troacele de logan cu numar de pasare mancatoare de peste in care cred ca peste 90% din soferi sunt fosti puscariasi !! Refuza cursele , de multe ori am fost obligat sa dau si cu 15-20 lei peste ca sa ma duca intr-o anumita locatie., Numai spun ca la amenintarea mea ca le fac reclamatia ca refuza cursa a zis ca li se rupe , singura pedeapsa ce o pot pati este decolantarea masiniii, dar in ziua 2 sunt la alta firma. Deci unde este transportul ala civilizat madam Firea ? Ca sa numai spun ca de 28 de ani doar o mana de oameni traficheaza licentele de taxi de pe Bucuresti si Ilfov ! Vrei licenta ? Trebuie sa achiti intre 5000 si 8000 euro de masina la acesti samsari cu relatii la primarii !
    • -2 (4 voturi)    
      "Platforme online" ... (Marţi, 19 decembrie 2017, 19:34)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Nu contează cum comunici, prin aplicație, prin telefon, prin SMS, telegramă, țeava la calorifer sau bășini în cod Morse, dacă ceri bani ca cineva necunoscut să te transporte de la punctul A la punctul B ești firmă de taxi.

      Dacă acel cineva este angajat, asociat (vezi PFA) sau barză este responsabilitatea ta să verifici că e un transportator legal.

      Dacă legea pentru transportator legal este aberantă este dreptul tău (sau chiar responsabiltatea) să o contești. Dar nu îmi spune că nu ești firmă de taxi.
  • +17 (21 voturi)    
    Uber nu e firma de taxi... (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:21)

    demaGOGU [utilizator]

    ...o definitie "positiva" e insa mai dificila: in esenta, uber ofera servicii de app ptr a pune in contact cererea si oferta de VTC (voiture de transport avec chauffeur).
    • -12 (20 voturi)    
      Uber este firmă de taxi (Marţi, 19 decembrie 2017, 15:44)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      în tot ce face mai puțin cu numele. Găselnița lor a fost că au găsit o "gaură" în legislație (nu numai în România) să se denumească "partajarea mașinii".

      În realitate ei au un dispecerat (că nu e telefonic ci printr-o aplicație nu contează). Ei stabilesc prețurile și încasează banii. Ei își plătesc angajații cu o cotă parte (că nu îi cheamă angajați ci asociați/PFA este doar o metodă să nu plătească taxe și impozite și să nu fie responsabili de nimic).

      Treaba asta nu ar trebui făcută de Firea ci la nivel de legislație națională (nu știu care e situația legislativă acum).

      În principiu când vreau să mă urc într-un Uber/taxi vreau să știu că respectivul șofer nu a fost condamnat pentru viol, pedofilie, furt etc. Mai vreau să știu că firma care mi l-a adus face cât de cât verificări ale programului de lucru să nu fi condus în continuu 10 ore și să fie obosit și să intre într-un stâlp.
      • +17 (17 voturi)    
        Uber (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:04)

        renzor [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Nu poti colabora cu Uber daca nu ai cazier judiciar si auto curat. In al doilea rand ca sofer Uber nu poti avea masina murdara, nu poti pune manele, nu poti vorbi urat, etc pt ca iei calificativ slab si la 4.7 stele ti se inchide contul.
        • -5 (11 voturi)    
          Nu e vorba de conditii aici (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:21)

          unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui renzor

          Am inteles asta, Ca sa fii sofer Uber, trebuie sa ai conditii. Aceasta discutie nu este despre conditii insa. Este despre respectarea legilor in vigoare. Sa ai autorizatie daca transporti persoane, sa platesti taxele ca toti altii din aceasta breasla. Daca unii fac asta, si unii nu, este concurenta neloiala. Pe diferenta aia de bani neplatiti la stat, e usor sa ai conditii si preturi mai bune. Corect nu este insa.
          • +6 (6 voturi)    
            Defineste EXACT ce taxe platesc (Marţi, 19 decembrie 2017, 18:06)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

            Croncanii din IF, daca aparatele lor au sigiliile deteriorate, mai mult cine plateste taxele in cazul Croncanilor de IF? Esti nitzel choleric, dar chiar tu nu iti daiseama de ce...
          • +6 (6 voturi)    
            Bun, dar ce legatura are asta cu (Marţi, 19 decembrie 2017, 18:20)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

            existenta unui dispecerat asa cum a impus Firea ? De acord, sa plateasca taxe dar de ce mama dracu sa obligi o firma sa aiba dispecerat telefonic ? Doar asa ca sa cheltuie niste bani cu operatorii cand poti sa faci asta cu o aplicatie si sa te coste mult mai putin ? Firea n-a creat in viata ei o firma reala, habar n-are ce inseamna asta, ce inseamna inovatia , ea a primit bani moca de la Voiculescu sa faca tot felul de panarame de reviste falimentare.
            • +2 (2 voturi)    
              Se poate si dispecer online (Marţi, 19 decembrie 2017, 19:21)

              unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

              Scrie acolo clar, daca ai citit, ca se considera dispecer si un site sau o aplicatie, daca se pot face comenzi prin utilizarea ei. Nu trebuie sa fie neaparat telefonic.
              Miza in aceasta lege este ca pentru a presta aceste servicii indiferent daca e telefonic, on-line, prin aplicatie sau whatever else, trebuie sa fii autorizat de catre primarie ca dispecer de taxi.
          • +2 (2 voturi)    
            DA (Marţi, 19 decembrie 2017, 19:02)

            Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

            La Uber nu se poate suprataxa, nu se ia spaga si nici nu te refuza soferul, ca la rabele preferate de sluga securistului Firea. La firme se fura, ca si la P$D
          • +2 (2 voturi)    
            Pai din cate stiu se platesc (Marţi, 19 decembrie 2017, 21:20)

            renzor [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

            impozite, trebuie sa te bagi la o firma, sa platesti TVA, comisioane, etc. N-ai licenta de transport persoane, da in ce consta asta? Faci vreun curs ceva sa o obtii, se dau niste teste? Eu am 25 ani de condus, cazier auto fara inregistrari. Am vazut pe taxi pusti de 20 ani. Te-ai urca in masina cu ala ca e autorizat sa transporte persoane sau cu mine? Nu fac propaganda pt Uber, am doar niste nelamuriri.
        • -3 (5 voturi)    
          Perfect (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:54)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui renzor

          Atunci șoferii Uber nu vor avea nicio problemă să-și ia licența de taximetrist și să-și înregistreze autovehicolul pentru transport de persoane (cu controale periodice mai dese).

          Dacă Uber nu este considerată firmă de taximetrie chiar dacă standardele lor interne ar fi mai înalte asta nu îl face responsabil legal în caz de greșeli.

          Că legea taximetriei e bună sau nu dar trebuie aplicată la toți Uber sau nu. Departe de a o apăra pe Firea sau PSD-ul mamii lui dar dacă o lege nu e bună soluția e să fixezi legea nu să consideri că evitarea ei este OK.

          De exemplu dacă ești un intermediar la vânzarea alimentelor (un magazin) ești responsabil să faci un minim necesar de verificări că furnizorul de alimente este autorizat sau îți asumi responsabilitatea pentru testarea alimentelor (devenind un fel de producător).
      • +3 (3 voturi)    
        si taximetristii au gasit (Marţi, 19 decembrie 2017, 18:40)

        Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        o ''gaura'' in legislatie cand si-au trecut masinile lor pe numele firmei ca altfel nu puteau face taximetrie.
    • -8 (8 voturi)    
      Nu e firma de taxi, este o fentă (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:08)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      La esenta, tot transport de persoane e. Legea spune clar, daca faci transport de persoane, iti trebuie autorizatie.
      Sa zicem ca fac un site, unde poti face cerere sa vina cineva sa-ti zugraveasca casa. Vine un zugrav la tine, iti face toate cele cerute, tu platesti prin aplicatie, el isi primeste banii. Eu am pus doar cererea si oferta in contact, plata este "o donatie", si am facut mare afacere. Taxe zero, autorizatii zero, etc. Ti se pare corect?
      • +4 (4 voturi)    
        Pai platesc (Marţi, 19 decembrie 2017, 18:21)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        din banii incasati ca venit. Dar nu ca firma de taxi ca nu e firma de taxi
        • -1 (3 voturi)    
          Asta se numeste concurenta neloiala (Marţi, 19 decembrie 2017, 19:12)

          unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          Intreprinderea 1 duce oameni din punctul A in punctul B cu masina intr-un oras, si este considerat firma de transport (taxi).
          Intreprinderea 2 face acelasi lucru, insa nu este firma de transport.
          Prima plateste mult mai multe taxe, decat cealalta, desi presteaza aceleasi servicii. Daca ai fi actionar la Intreprinderea 1, nu ai fi revoltat?
          • +3 (3 voturi)    
            Glumesti??? Croncanii platesc taxe??? (Marţi, 19 decembrie 2017, 23:36)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

            Plus ca daca nu cunosti orasul te plimba in cercuri, iti baga tarif pe cursa, baga maimutza sau iti baga niste bate pe spinare.
    • -4 (4 voturi)    
      Nu e o firma de taxi, este o fenta (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:23)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Un om vrea sa ajunga din punctul A in punctul B. Intra in aplicatie, vine un sofer, si il duce la destinatie. Putem sa-i zicem oricum, in esenta tot transport de persoane e. Legea spune clar, daca faci transport de persoane, iti trebuie autorizatie.
      Sa zicem ca fac un site, unde poti face cerere sa vina cineva sa-ti zugraveasca casa. Vine un zugrav la tine, iti face toate cele cerute, tu platesti prin aplicatie, el isi primeste banii. Eu am pus doar cererea si oferta in contact, plata este "o donatie", si am facut mare afacere. Taxe zero, autorizatii zero, etc. Ti se pare corect?
  • +38 (38 voturi)    
    Gata, mandro? (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:28)

    omezu [utilizator]

    Ai rezolvat toate problemele in Bucuresti si doar Uberul iti mai statea in gat? Nu va mai ajung banii din spagi si firme tie si lui Pandele? FMM!!
    • +23 (23 voturi)    
      mda (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:55)

      Dorin443 [utilizator] i-a raspuns lui omezu

      Spaga asta are si anumite urme, una din firmele nou infiintate de primarie, aparent a cumparat doua dacii duster 4x4 + benzina de la o anumita firma pe numele "Auto Cobalcescu SRL" ... alta intrebare ? FMM de spagari comunisti
      • +8 (8 voturi)    
        se poate investiga asta? (Marţi, 19 decembrie 2017, 15:52)

        cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui Dorin443

        RISE??
  • +29 (29 voturi)    
    sa mergem toti cu pelicanu (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:28)

    Captain Obvious [utilizator]

    astia nu stiu cum sa ne scoata din tara asta. o sa faca in asa fel incat sa ascultam radio zu, si sa ne uitam la antene. doar atat
  • +23 (23 voturi)    
    Comenzi prin DISPECERAT. Clar. (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:29)

    Johanis [utilizator]

    Dar si norma de poluare minim Euro 5 pentru taximetre.

    Acum o iubeste toti!

    Daca mai conditiona si absolvirea a minim opt clase de catre soferii de taximetre era nemaipomenit!
  • +24 (24 voturi)    
    Am inteles, centralizam totul... (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:31)

    A_n_c_a [utilizator]

    Incercati sa mergeti cu firmele de taxi pe care le sustineti si veti gasi tot ce doriti: pureci, praf, mizerie, fum de tigara, scaune murdare, injuraturi ale soferului, miros de transpiratie, etc.
  • +13 (15 voturi)    
    E pe mana cu ei (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:34)

    Frank777 [utilizator]

    face campanie electorala.
  • +16 (20 voturi)    
    bravo (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:40)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    :))) sa se faca ordine la spagi. asa e cand voteaza doar pensionarii care nu stiu nici sa trimita un sms fara ajutorul nepotilor de pe telefoane din 2000 toamna!
  • +24 (26 voturi)    
    Din nefericire (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:41)

    mimiloi [utilizator]

    pandele si mafia ilfoveana au pus mina pe Bucuresti odata cu instalarea marionetei firea ca primar general.
    La pachet cu prostia celor care voteaza fara creier, bucurestenii vor trebui sa dea piept cu toate "binefacerile" pesedismului de tip pandele. Sint deja si vor fi lupte in imobiliare pe terenuri si constructii de blocuri. Zonele de case vor fi ingropate de blocuri de 8-10 nivele. Centrul Bucurestiului va fi zona de lupta la baioneta. Orice din care ies bani va fi acaparat de mafia pesedista de ilfov. Sub cirmuirea firea-pandele prolifereaza firmele primariei intesate de agarici gata de jaf. Zuza asta care nu mai stie cine o ghidoneaza - pandele sau voiculescu trebuie oprita. Altfel bucurestenii se vor trezi in citiva ani cu o caracatia care ii sufoca si vor fi prea obositi de atit pesedism ca sa mai reactioneze. Deja efectele incep sa se vada. De la 200.000 de oameni in Piata Victoriei, abia se mai string citeva mii.
    • +2 (2 voturi)    
      Din nefericire (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:59)

      lider [utilizator] i-a raspuns lui mimiloi

      Sunt mai destepti decat voi. Punct!
      • 0 (2 voturi)    
        Si ies la vot (Marţi, 19 decembrie 2017, 19:05)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui lider

        Asta e. Bucurestiul a votat P$D, adica HOTIA si legalizarea ei
  • +13 (15 voturi)    
    Dar stati, nu va agitati, avem o solutie si mai bu (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:48)

    SanSung [utilizator]

    Mai infiintam o firma apartinand Primariei Generale si preluam toata activitatea de taximetrie din Bucuresti. Este dovedit ca sfintii de la primarie au cele mai bune solutii prezente si viitoare pentru e eficientiza activitatile, fiind trimisi de Cel de Sus sa ne ghideze si lumineze....
  • +8 (10 voturi)    
    normal... (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:57)

    liviu_ [utilizator]

    pds lucreaz pe mai multe fronturi...
    pe de o parte distruge justitia
    pe de alta parte se pregateste sa fure itnr-o veselie!
  • +13 (15 voturi)    
    Mamma mia! (Marţi, 19 decembrie 2017, 14:58)

    JustinCase [utilizator]

    Deci noi ne chinuim sa ne modernizam si sa trecem serviciile de la o centrala telefonica catre online, aplicatii mobile, iar tzatza asta de la Voluntari vine sa ne impuna sa traim dupa regulile anilor 80?
  • -13 (17 voturi)    
    Exista deja legea 38/2003 (Marţi, 19 decembrie 2017, 15:01)

    t4v1 [utilizator]

    Serviciile de tip Uber sunt deja cu un picior jumate in afara legii prin modificarile recente (mai 2017) aduse legii nr.38/2003. Nu-mi dau seama ce ar putea face Firea mai mult printr-o Hotarare de Consiliu General.
    • -3 (5 voturi)    
      Nu ati inteles ce-am vrut sa zic (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:06)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Circul cu masini prin Uber si sunt impotriva restrictionarii activitatii acestor aplicatii.

      Intrebarea mea e de ce vine Firea si suprareglementeaza prin HCGMB?! Ar putea foarte simplu sa ceara aplicarea legii existente! Eu cred ca miza e sa dea si Politiei Locale atributii in domeniu, sa poata aplica si PL amenzi soferilor Uber ca doar nu aplica Politia Rutiera HCGMB.
  • +16 (16 voturi)    
    calcul (Marţi, 19 decembrie 2017, 15:11)

    Remarque [utilizator]

    Cam asta se intampla atunci cand "n-ai cu cine sa votezi". Cei care credeau ca nu-i priveste direct, ca ei nu fac politica ci au altele de facut, ca toti sunt la fel etc, iata ca s-au inselat.

    Poate isi fac un calcul simplu, individual, sa vada cam cat ii costa, la propriu, absenteismul la vot.
  • +10 (14 voturi)    
    taximetristii lui ... (Marţi, 19 decembrie 2017, 15:38)

    mar-vas [utilizator]

    pandele sunt cei mai jegosi, clontosi,badarani si tarani!
    normal ca doar sunt sprijiniti de capo di tutti capi tatal hotilor din Ilfov!
    ii sufoca pe soferii bucuresteni care nu au pur si simplu ce face1
    iar uberul ii face sa crape de ciuda pe taranoii famigliei pandele-firea! jegurilor, auzi la ei pentru protectia clientilor!!
    sictir javrelor, fmm la toti!
  • -11 (17 voturi)    
    Consecventa? (Marţi, 19 decembrie 2017, 15:47)

    unsimpluom123 [utilizator]

    Problema cu Uber si celelalte asa zise servicii de transport de persoane care se prefac ca nu sunt, este ca nu platesc taxe si nu respecta legea transportului. Autorizatii zero, taxe la stat zero, si asa mai departe. E usor sa ai masina mai buna, si pret mai ieftin, in aceste conditii.
    Noi vrem si preturi mici, si conditii de lux. Vrem sa nu mai fure parlamentarii, dar suntem de partea acelora care nu platesc taxe. Vrem sa se respecte legea, dar suntem cu discursul "pro-Uber". E cam mare ipocrizia, nu credeti?
    • +12 (12 voturi)    
      se platesc taxe mai mult ca la taxi (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:28)

      marius84dinca [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

      taxe se platesc, ba chiar pentru absolut fiecare cursa 16% minim, ceea ce nu se poate spune despre taxi, cand frauda este dictata de sus de la director - cand a fost ultima data cand ati primit bon la taxi?.Controalele la toate firmele care au declarat contract cu Uber vin de la toate institutiile imediat ce vad contractul declarat! si nu poti sofa pt Uber decat daca esti prin firma, iar Uber nu te accepta ca firma decat dupa ce vede ca ai declarat oficial contractul cu ei!!! Ipocrizie este cand spuneti ca taxiurile - acele masini cele mai ieftine posibil, de 400k km care scartaie din toate incheieturile si conduse de niste nesimtiti care nu stiu cum sa te jecmaneasca mai tare sunt un serviciu mai bun decat Uber pentru ca au licenta de la Primaria Bucuresti si astfel sunt oameni in regula cu care te simti mai in siguranta!!!
      Aceasta masura instanta de 'protejare a cetatenilor' de marile ciumi care sunt Uber, Taxify, sau CleverTaxi; cand de fapt este doar pentru a proteja firmele de taxi existente.
    • +5 (7 voturi)    
      simplu my.... (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:38)

      rezistent [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

      nu e vorba de pret. Soferul Uber te factureaza prin aplicatie si banii sunt trecuti prin banca. Stiu toate banciile sunt ale lui Soros. Daca banii sunt trecuti prin banca, atunci sunt fiscalizati corespunzator. La taxiuri insa mai rar asa ceva, altfel de ce ar refuza sa aibe aparate de POS???
    • +4 (4 voturi)    
      Taxe si birocratie (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:54)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

      Nu imbunatateti calitatea serviciilor punand inutil reglementari: POS-uri la incasari de 50 de lei pe zi, dispecerat la un intermediar. Nu am probe, dar Uber plateste cred TVA si probabil si ceva impozit chiar daca trece prin Antilele olandeze pana la sediul central din SUA. Taximetristii pun ceasul cand vor, baga cuart, folosesc maimute, deci nu stiu cat de legali sunt si ei.
    • +4 (4 voturi)    
      Cred ca esti angajat de o firma de taxi (Marţi, 19 decembrie 2017, 18:26)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

      Esti singurul pe aici care spune aberatii. Pai frauda mai mare ca soferii de taxi nu face nimeni. Uber e sfant pe langa ei. Zi-mi tu mie de cate ori ti-au dat soferii de taxi bon fiscal fara sa ceri ?
  • +7 (7 voturi)    
    taxe si birocratie (Marţi, 19 decembrie 2017, 15:50)

    jorj_bv [utilizator]

    Dispeceratul si instalarea de POS-uri in toate masinile se va reflecta in costuri.
    Cine e in mileniul 3 poate folosi aplicatiile moderne cu smartphone si plata online, cine nu poate ramane la nivelul secolului trecut si sa ia dispeceratele la rand pana ii raspunde vreunul.
    Cum justifici un POS pentru incasari de cateva sute de lei pe zi, desi o mare parte vor continua sa plateasca cash: taximetristul pune quartz la ceas, sau maimuta, in mod sigur unii vor fura si ceva date de card.
  • +15 (15 voturi)    
    VREM SA SE REINTRODUCA TRASURILE (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:09)

    kosfunny [utilizator]

    ca birjari avem destui. ...Romania nu da inainte in stilul asta !
  • +12 (12 voturi)    
    Gabriela Firea a mintit ca revolutioneaza RATB (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:16)

    Frankie [utilizator]

    Acum vrea sa desfiinteze si singurele alternative decente la jegul si fiarele vechi de la RATB.
  • +12 (12 voturi)    
    trecem peste cretinatatea... (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:24)

    liviu_ [utilizator]

    de a compara un serviciu cu utilizarea drogurilor...

    sa zicem ca uber e un serviciu mai gri... dar cu clever taxi ce au?! ca e o APLICATIE !!!
    de fapt aici se vede adevaratul scop: nu vor concurenta!

    #boicottaxiuri
  • +7 (7 voturi)    
    uite aici... (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:29)

    liviu_ [utilizator]

    taximetrist cu toate actele in regula, demn de comandat (nu ca nenorocitii aia de la uber):

    https://scontent.fotp3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/25508189_10207919647747966_9053665727771370135_n.jpg?oh=3d701a1f82c4b753b9019e9f3bbdd913&oe=5AC0A647
  • +9 (9 voturi)    
    Clever ii ajuta pe taximetristi, desteptilor (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:46)

    benicio [utilizator]

    Taximetristii sunt multumiti de Clever si Star Taxi. Traim intr-o lume supra-realista sau mi se pare mie? De acum inaitne, o sa folosesc taxiul doar atunci cand chiar nu am alternativa. Iar taxiurile cu numar de Ilfov... never ever. Idioti mai sunteti, comunistilor!
  • +5 (5 voturi)    
    Miza e ca (Marţi, 19 decembrie 2017, 16:55)

    t4v1 [utilizator]

    Politia Locala sa poata amenda soferii de Uber. De aia se adopta acest regulament prin CGMB.
  • +4 (6 voturi)    
    nimic despre centurile de siguranta (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:09)

    Humbert [utilizator]

    incredibil, in conditiile in care mai mult de 90% din taxiuri nu au centuri de siguranta functionale pt locurile din spate, in toate modificarile astea nu se pomeneste nimic de asta.

    bine in schimb ca se reglementeaza ce poate si nu poate sa discute taximetristul cu clientul.

    incredibila tara de salbatici.
  • +12 (12 voturi)    
    taxiul clasic refuza clientii (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:13)

    CIP03 [utilizator]

    sa impuna si firmelor de taxi sa nu mai refuze clienti, saptamna trecuta miercuri un taximetrist de la txi acasa la ora 18:00 statia crangasi lamnga metrou a refuzat sa duca la afi controceni 2 turisti , se uita le film pe o tableta si nu avea chef. Adica ce vor astia sa le pupam picioarele ca ne fac un serviciu? Serviciile de taximetrie astea clasice sunt groaznice, oameni needucati, nespalati, masini jegoase...
  • +9 (9 voturi)    
    acuma (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:13)

    CRMS [utilizator]

    Daca au votat-o pe Firea, bucurestenii pot sa mearga si cu taxiurile conduse de soferii in slapi si cu negru intre degetele de la picioare.
  • +7 (7 voturi)    
    firme de taxe penibile (Marţi, 19 decembrie 2017, 17:15)

    CIP03 [utilizator]

    si inca ceva, eu mi-am cumparat masina pentru ca m-am saturat sa fiu refuzat la curse de taximetristi pe motiv ca sunt scurte, curse de 10 ron...
  • +1 (1 vot)    
    Vom și noi primii în lume la ceva (Marţi, 19 decembrie 2017, 18:35)

    nick24 [utilizator]

    Primul oraș care interzice Uber!
    Firuța bate record după record: după cel mai lung cârnaț și cel mai mare mic...
  • +3 (3 voturi)    
    Dispecerat? (Marţi, 19 decembrie 2017, 19:28)

    austerul [utilizator]

    De ce sa fie dispeceratul obligatoriu? Aduce ceva valoare?
  • +3 (3 voturi)    
    promisiuni electorale (Marţi, 19 decembrie 2017, 23:49)

    xyz2033 [utilizator]

    "revolutionez traficul din Bucuresti"
    vazand-o blonda, am crezut ca il ridica. nu i-a iesit nici asta. asa ca nu ramane decat sa-l castreze definitiv.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version