VIDEO ​​FOTOGALERIE Modernizarea Centurii Sud a Capitalei, lasata de izbeliste si cu finantarea taiata: Lucrarile au fost suspendate din septembrie 2012, iar Guvernul viseaza acum la o autostrada de centura cu taxa

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Duminică, 26 mai 2013, 20:41 Actualitate | Esenţial


In luna aprilie 2013 ar fi trebuit ca o etapa din modernizarea Soselei de Centura Sud a Capitalei - largirea la patru benzi a intersectiilor problema - sa fie finalizata. In realitate insa, lucrarile la Centura de Sud au fost suspendate din luna septembrie 2012 in urma taierilor de fonduri facute de Guvern, iar banii alocati pentru anul 2013 abia ajung sa acopere lucrarile executate anul trecut. Cu actualele lucrari de modernizare suspendate, cu termenele de finalizare in aer si cu cozi kilometrice de masini si tiruri pe o sosea de centura plina de gropi si denivelari, Guvernul viseaza insa la o autostrada de Centura Sud - un nou drum facut in concesiune pe care soferii vor circula cu taxa si care, in cel mai bun caz, va fi gata abia din 2016, adica la doi ani dupa ce modernizarile actualei Centuri ar trebuit terminate.
  • Soseaua de Centura este si una din caile de acces la platforma de la Magurele, acolo unde incepe constructia celui mai puternic laser din lume. Timp de trei ani, sute de camioane, betoniere si utilaje grele vor folosi zilnic Soseaua de Centura Sud a Capitalei ca ruta de acces.
Centura Sud in prezent - gropi, praf, denivelari, cozi kilometrice, maidanezi si vanzatori ambulanti / Proiectul de modernizare, suspendat

Centura de Sud a Capitalei, abandonata
Foto: Hotnews
Centura Sud a Capitalei a ramas nemodernizata de peste 23 de ani, iar sansele ca ea sa fie modernizata in viitorul apropiat, asa cum s-a intamplat cu o portiune de 20 de km din Centura Nord, sunt din ce in ce mai mici.

La inceputul anului trecut s-au pornit lucrarile de largire la 4 benzi pentru Centura Sud, insa Guvernul Ponta 1, la rectificarea bugetara din august 2012, a taiat banii alocati cu peste 81%, iar din septembrie 2012 lucrarile au fost sistate complet din cauza lipsei de fonduri.

Pentru anul 2013? Banii alocati abia ajung pentru plata lucrarilor facute in 2012.

In tot acest timp, centura de Sud arata cam asa: gropi, cozi kilometrice de masini si camioane, praf, treceri la nivel cu linii dezafectate de cale ferata, gunoaie si multi caini maidanezi.

Cu lucrarile suspendate la actuala centura, Guvernul vrea sa faca o autostrada de centura pe care se va circula cu taxa


Cozi pe Centura de Sud a Capitalei
Foto: Hotnews
Desi au demarat si apoi au abandonat lucrarile de modernizare a actualei sosele de centura sud, guvernantii promit ca fac o noua centura si au scos spre concesiune constructia unei autostrazi care sa ocoleasca mai pe la sud Capitala si actuala Centura.

Odata terminata, noua Autostrada de Centura Sud a Capitalei va putea fi folosita de soferi doar in baza unei taxe de autostrada, insa in cel mai bun caz, in care nu apar probleme si termenele sunt respectate, cei 48 de kilometri de autostrada ar urma sa fie gata abia prin 2016-2017.

In aprilie 2013 trebuiau finalizate primele modernizari: toate intersectiile problema ar fi trebuit largite / In aprilie 2014, tot proiectul era planificat sa fie finalizat


Trafic si gropi pe Centura de Sud a Capitalei,
Foto: Hotnews
Daca guvernul nu ar fi taiat banii alocati modernizarii si largirii la 4 benzi a actualei Centuri Sud a Capitalei, lucrarile ar fi trebuit finalizate partial inca de anul acesta. Astfel conform informatiilor transmise de CNADNR la solicitarea HotNews.ro, o prima etapa a modernizarii centurii - largirea si sistematizarea punctelor nevralgice precum intersectia de cosmar de la Domnesti - ar fi trebuit sa fie gata inca din aprilie 2013, urmand ca pana in aprilie 2014 intreaga centura sud sa fie largita la 4 benzi, precum s-a facut in zona de Nord a Capitalei.

Din 2008 statul se chinuie sa porneasca modernizarea Centurii de Sud a Capitalei (A1-DN5-A2), o sosea extrem de importanta, dar ramasa nemodernizata timp de 23 de ani. Proiectul de reabilitare urma sa fie asemanator cu ce s-a realizat pe Centura de Nord, pe 20 de kilometri intre Chitila si Voluntari.

Ce presupune modernizarea actualei Sosele de Centura Sud si cum a fost lasata ea fara bani de Guvernele Ponta

Abia de la inceputul anului 2012 s-au inceput lucrarile de largire la 4 benzi. Termenul de finalizare urma sa fie de 24 de luni pentru toata lucrarea, insa potrivit planificarii CNADNR, punctele cheie si intersectiile-problema ar fi trebuit realizate cu prioritate si terminate in aprilie 2013.
Cozi de masini pe Centura de Sud a Capitalei
Foto: Hotnews


Astfel, potrivit Companiei de Drumuri Nationale, proiectul de modernizare a Soselei de Centura Sud a Capitalei a vizat impartirea lucrarilor pe trei sectoare atribuite fiecare separat prin licitatii publice si executarea lucrarilor etapizat.

  • Pe sectorul 1 km 23+600 - km 33+000, in lungime de 9,4 km, a fost desemnat castigator, in urma unei proceduri de achizitie publica, Constructorul Asocierea Delta ACM 93 & Tehnologica Radion & SIRD & Pro Cons XXI, valoarea contractului de executie lucrari este de 139.396.536,93 cu TVA, cu o durata de executie a lucrarilor de 24 de luni.
  • Pe sectorul 2 km 33+000 - km 43+000, in lungime de 10 km,  fost desemnat castigator, in urma unei proceduri de achizitie publica, Constructorul Asocierea SC Euroconstruct Trading 98 SRL & SC Romstrade SRL & SC Consitrans SRL, valoarea contractului de executie lucrari este 149.3555.790 cu TVA, cu o durata de executie a lucrarilor de 24 de luni.
  • Pe sectorul 3 km 43+000 - km 55+520, in lungime de 12,52 km,  fost desemnat castigator, in urma unei proceduri de achizitie publica, Constructorul Asocierea Straco Grup & SCT Bucuresti & Genesis International & OJSC Mostobut & OJSC Altcom & Arcadis Eorumetudes, valoarea contractului de executie lucrari este de 135.029343,32 cu TVA, cu o durata de executie a lucrarilor de 24 de luni.

Pentru cele 3 sectoare de centura, s-a luat hotararea ca lucrarilor sa se execute etapizat, astfel:
  • in prima etapa vor fi executate lucrari de reabilitare a suprafetei existente a drumului (respectiv cele doua benzi de circulatie existente), precum si de largire la 4 benzi in zona intersectiilor si a lucrarilor de arta. Lucrarile au fost demarate in luna aprilie 2012, avand termen de finalizare in anul 2013, in functie de asigurarea fondurilor bugetare necesare.
  • in etapa a II-a vor fi executate lucrari de largire la 4 benzi de circulatie pe restul drumului. Aceste lucrari sunt conditionate de efectuarea exproprierilor, precum si de asigurarea resurselor financiare pentru executie.
Stadiul fizic al lucrarilor (mai 2013):
  • 15% - Sector 1 km 23+600 - km 33+000
  • 1% - Sector 2 km 33+000 - km 43+000
  • 17% - Sector 3 km 43+000 - km 55+520



Din septembrie 2012, dupa taierile de bani la proiectele de infrastructura, lucrarile la soseaua de Centura au fost suspendate

Cozi peste cozi pe Centura de Sud a Capitalei
Foto: Hotnews
Potrivit CNADNR, lucrarile au fost sistate inca "din 15 septembrie anul trecut ca urmare a alocarii bugetare insuficiente", adica dupa ce Guvernul Ponta a taiat 81% din fondurile alocate la rectificarea bugetara din august 2012. 

Astfel, in prezent, intreaga lucrare a fost suspendata, iar CNADNR spune ca totul se leaga daca si cati bani va dori sa aloce Guvernul pentru lucrari.

"Termenele actualizate de finalizare pentru ambele etape de executie pentru cele 3 sectoare de centura vor fi stabilitate in functie de asigurarea fondurilor bugetare necesare executiei lucrarilor", au declarat reprezentantii CNADNR intr-un raspuns pentru HotNews.ro

"Alocatia bugetara aprobata prin Legea nr. 5/20013 a Bugetului de Stat pe anul 2013 nu permite executia lucrarilor in cadrul acestui obiectiv de investitii in anul 2013, ci doar efectuarea platilor restante pentru lucrarile aferente anului 2012", mai precizeaza CNADNR.

Autostrada de Centura Sud, realizata in cel mai bun caz abia in 2016-2017

Harta cu centurile Sud ale Capitalei (cu rosu este autostrada de sud - planificata / cu albastru este actuala sosea de centura sud)
Foto: Hotnews
In timp ce modernizarea actualei sosele de Centura Sud a Capitalei a fost suspendata din cauza ca fondurile au fost taiate, Guvernul promite ca realizeaza prin concesiune o noua centura sub forma de autostrada ce va ocoli mai pe la sud Capitala si actuala Sosea de Centura.

In februarie 2013, asocierile Strabag (Austria) - Vinci (Franta) - Aktor (Grecia), Astaldi (Italia) - Euro Construct Trading (Romania), Tehnostrade - Spedition UMB (ambele Romania) si Impregilo Spa - Salini SpA (Italia) au depus oferte pentru contractul de concesiune privind realizarea a 48 de km din Autostrada de centura Sud a Capitalei si intretinerea si operarea autostrazilor A1 Bucuresti - Pitesti si A2 Bucuresti - Constanta.

Contractul de concesiune este pe 30 de ani si presupune o investitie de circa 2 miliarde de euro, iar in schimbul realizarii investitiei, compania castigatoare a contractului va percepe taxa pentru folosirea celor trei autostrazi.

In cel mai buna caz, cel in care nu apar probleme, iar constructorul ales va fi anuntat inainte de finele acestui an, daca este sa orientam dupa termenele puse in contractele de realizare pentru alte autostrazi din tara - 6 luni proiectare si 24 luni executie - cei 48 de kilometri de autostrada care ar ocoli Capitala pe la Sud ar urma sa fie gata abia prin anul 2016, poate chiar 2017.

La acel moment, daca Guvernele Ponta nu ar fi taiat din fondurile alocate, actuala Sosea de Centura Sud a Capitalei ar fi putut fi reabilitata si modernizata deja de 2-3 ani.

Trebuie spus ca, desi o Autostrada de Centura (la mai mare distanta de oras fata de actuala sosea de centura) este un lucru necesar si benefic, o astfel de lucrare este complementara pentru o sosea de centura functionala. Fiecare artera ar avea aportul sau la degrevara traficului in zona si s-ar completa reciproc pentru nevoile de dezvoltare in zona de Sud a Capitalei si nu numai.

Incepe constructia mega-laserului de la Magurele: 100 de camioane, cisterne si utilaje grele vor folosi zilnic Centura de Sud ca ruta de acces


Pe langa faptul ca actuala Sosea de Centura deserveste traficul greu si de tranzit in zona, o sosea modernizata si largita ar reprezenta pentru soferi si o alternativa la a strabate Bucurestiul dintr-un capat in altul.

In plus, incepand de luna aceasta si pana in 2017, la Magurele se construieste proiectul celui mai puternic laser din lume - ELI-NP, iar specialistii spera ca proiectul sa duca la o dezvoltare puternica a zonei si sa transforme Magurele intr-un "cluster tehnologic" unde si multe firme straine din domeniu sa-si deschida puncte de lucru.

Zeci de camioane si betoniere vor folosi Centura de Sud a Capitalei ca ruta de acces la Magurele
Foto: Hotnews
Pe langa numarul mare de oameni care ar putea ajunge sa lucreze in zona dupa 2017, va exista si un numar semnificativ de muncitori si utilaje care vor realiza constructia noii platforme - constructie care va dura aproape 3 ani.

Pentru noua platforma vor fi folositi peste 70.000 de mc de beton, mai mult decat s-a folosit la constructia Arenei Nationale din Bucuresti. Pentru acest lucru, potrivit specilaistilor de la Magurele, sute de camioane, betoniere si utilaje grele vor folosi zilnic Soseaua de Centura Sud a Capitalei ca ruta de acces.

Avand in vedere ca proiectul de modernizare si largire a fost suspendat, iar constructia de la Magurele abia incepe, cozile de pe Soseaua de Centura se vor mari si vor duce la o bataie de cap si mai mare pentru toti soferii care o vor folosi.


Trecere la nivel (Bragadiru), gropi si carosabil denivelat:






Drum plin de gropi si cu trafic intens:









Intersectia de la Domnesti:



Cozi kilometrice aproape de intersectia cu A1:



Trafic greu, cozi, gropi si praf:







Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















8791 vizualizari

  • +28 (28 voturi)    
    NO comment (Duminică, 26 mai 2013, 21:04)

    dan63 [utilizator]

    Guvernăm şi noi CEVA?
    • +12 (12 voturi)    
      cu cine sa guvernam? (Luni, 27 mai 2013, 9:26)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui dan63

      astia stiu doar politica. stiu sa se certe si sa schimbe sefi. pornind de la seful tarii pana la cel mai mic sefulet de la vreo agentie. in rest dezastru.
      Bucurestiul a ajuns un mare santier parasit. metroul blocheaza un cartier intreg, centura e paralaizata aproape la orice ora din zi. pe Mihai Bravu se merge pe o banda unde incearca de mai bine de doi ani sa termine un pasaj de 300 de metrii. anveloparea blocurilor s-a oprit si ea desi au promis chiar prin sms-uri in seara alegerilor ca se va continua. parcul din Mohioros a devenit si el un santier parasit dupa ce au demolat to si nu mai lucreaza nimeni la el. si tot asa.
      nu se mai face nimic. toata ziua doar gargara. dar mai vezi cate un ratacit fan usl-ist pe aici care inca are probleme cu base. ca doar asta stiu...
      si asta dupa doar un an de guvernare socialista.
      nici nu vreau sa ma gandesc cum o sa fie pana-n 2016... ce se alege de noi.
      • +9 (9 voturi)    
        nu reusesc sa faca centura si o fac autostrada ?? (Luni, 27 mai 2013, 11:56)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        ce popor de idioti !
  • +23 (25 voturi)    
    Centura (Duminică, 26 mai 2013, 23:34)

    Avion [utilizator]

    Problema nu e ca a fost lasata de izbeliste, problema e ca toata centura, inclusiv cea modernizata e gandita cu curul. Unde in lumea asta, ati mai vazut sosea cu 2 benzi pe sens in regim de autostrada, care sa permita viraj la stanga la nivel? A se vedea intersectiile de la Tunari si Stefanesti, unde se intampla saptamanal un accident mai mult sau mai putin grav.
    • +9 (9 voturi)    
      Ai dreptate, (Luni, 27 mai 2013, 6:31)

      rubini [utilizator] i-a raspuns lui Avion

      dar totusi imi permit o rectificare ; nu curul a fost centru gandirii ci produsul acestuia.
      Si nici sensuri giratorii nu am vazut pe nici o autostrada : la intersectia cu sos Buftea unde de fapt initial era postat un panou cu o supratraversare.
      Dar cum sa imparti 3 paie la 5 magari? Simplu , reduci cheltuielile si astfel profitul devine mai mare.
      • +3 (3 voturi)    
        Ai dreptate (Luni, 27 mai 2013, 14:11)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui rubini

        degeaba ditamai centura nord noua, daca a fost gadita efectiv cu .... intersectia cu celelalte iesiri din Bucuresti !

        degeba domnilor guvernanti faci o autostrada daca legaturile ei sunt proaste !!!!

        idioti complet !
    • +13 (13 voturi)    
      Nu este regim de autostrada (Luni, 27 mai 2013, 8:45)

      shuly [utilizator] i-a raspuns lui Avion

      Daca toata centura ar fi fost ca cea care exista acum pe nord ar fi fost mai bine decat ce avem acum.Pe centura reabilitata se circula in regim de DN limita de viteza fiind de maxim 80 Km/H.Mie imi pare rau ca guvernul Boc nu a reusit sa termine legatura dintre A1 si A2 caci ar fi fost super.Daca Ponta ar vrea sa faca ceva pentru oameni (dar nu se pune problema) ar termina cei cativa Km dintre A1 ai podul de la Chitila si pe ceilalti Km dintre Voluntari si A2 si tot ar fi ceva.Dar el ca si Oprescu arunca cu proiecte mari ca sa adoarma natafletii care se mai uita in gura lor si sa ii faca sa viseze la cai verzi pe pereti.
      • +5 (5 voturi)    
        bingo (Luni, 27 mai 2013, 13:15)

        knock-knock [anonim] i-a raspuns lui shuly

        limita de viteza e de maxim 90 km + abaterea de 10 km.

        iti spun sigur pt ca am fost prins cu 136 km, inca 5 km si ......

        oricum problema la aceasta centura e si lipsa spatiilor pe sensul dinspre chitila spre voluntari, ai o defectiune, vrei sa tragi pe dreapta......si sa nu zic ca daca e noaptea si ai patit ceva...sufletu unde sa te retragi....cel mai bine, iti lasi masina acolo si fugi ca sigur ceva bine nu va fii.

        bafta.
    • +6 (8 voturi)    
      bingo (Luni, 27 mai 2013, 9:24)

      knock-knock [anonim] i-a raspuns lui Avion

      1. Circul zilnic pe centura de nord, confirm cele spuse de colegul de mai sus. Acolo nu au facut decat sa mute sensul de prioritate de la iesirea din oras pe centura, punand cate un pod foarte ingust si destul de abrupte, pe deasupra nu sunt nici iluminate.

      la capatul podului au pus un sens giratoriu de unde te duci catre centura, problema e ca, ca sa te incadrezi catre A1, trebuie sa traversezi "centura" iar pt zona otopeni de exemplu, aceasta bretea pana in centura e pe 1 banda iar iesirea e in scurt, dimineata se creeaza cozi ce depasesc sensurile giratorii.

      accidentele sunt destul de urate, doar va rog in zona sa va uitati la capetele de parapeturi sa vedeti ca saptamanal cate o bucata zboara de acolo...de ce oare? chiar saptamana trecuta un tir a intrat in coliziune cu un turism la intersectia cu pipera-tunari, vreo 3 metri din parapetul de beton a disparut.
  • +17 (17 voturi)    
    De ce (Luni, 27 mai 2013, 0:00)

    Alunelu6 [utilizator]

    De ce nu mai mir de asa ceva oare???
  • +11 (11 voturi)    
    Costuri (Luni, 27 mai 2013, 9:34)

    cititor9 [utilizator]

    Poate ii spune cineva lui Ponta ca asta inseamna costuri crescute cam pentru tot ce se consuma/construieste in Bucuresti. Inclusiv pentru sanatatea noastra, a tuturor. Ca tot spune ca da banii la sanatate... De fapt, i-a dat in consum ca sa castige alegerile.
    Din pacate nu e singurul loc de unde s-au oprit finantarile: metroul, autostrazile, caile ferate...
    In viziunea PSD noi ar trebui sa fim o tara in care sa consumam mai mult decat producem si fara prea mari sanse la dezvoltare in viitor.
    Daca tot au oprit hotiile lui Udrea si Boc, unde sunt banii? Ca ne-au ametit ani de zile ca se fura miliarde. Ori ce constatam, ca au venit ei, au "oprit" hotiile, dar in final banii sunt si mai putini? Blejnar a disparut si "nimeni" nu mai protejeaza evaziunea fiscala dar ANAF-ul colecteaza mai putini bani ca pe vremea lui Blejnar, daca tinem cont de inflatie.
    Sa vedem ce va fi peste un an...
    • 0 (0 voturi)    
      Păi (Miercuri, 29 mai 2013, 19:00)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

      avem, cu toţii, ce aţi ales!
      Nu vinenimeni să ia Poşta, CFR Marfă, Oltchim! Iar ei ne fac poştă seară de seară la haznale şi cresc în sondaje!
  • +5 (5 voturi)    
    Ce tari sunt ! (Luni, 27 mai 2013, 9:40)

    eugenrc [utilizator]

    Probabil ca o sa puna interdicti de circulatie pe zona de sud astfel incat sa se circule numai pe zona cu taxa.

    In rest numai urari de bine pentru faptul ca cei din nordul bucurestiului sunt mai smecheri ca cei din sud .

    Ar fi fost misto ca transportatorii sa-si fi infintat propria firma de drumuri si sa fi obtinut bani de la UE ca sa faca ce nu sunt in stare stimabili nostri bugetari.

    Pentru ca mai apoi sa fi pus o taxa doar pentru masinile proprietate de stat.
    • +3 (3 voturi)    
      in general ai dreptate (Luni, 27 mai 2013, 12:20)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

      dar in privinta transportatorilor nu, pt ca la cite taxe si impozite platesc, unde mai pui si costul motorimei in care sunt incluse alte taxe, transportatorii ar fi trebui sa inchida toate drumurile, sa circule doar ei, ar avea tot dreptul.
      • 0 (0 voturi)    
        Doar ei ? (Luni, 27 mai 2013, 22:47)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Particulari nu platesc taxe ?
        Transportatorii platesc mai mult , just .
        Dar si merg mai mult pe sosele ca asta este meseria lor.
        Eu sugeram sa plateasca DOAR masinile care apartin de aparatul de stat (ministere, primarii, etc.) .
        NU de alta dar am convingerea ca o Firma creata prin asocierea transportatorilor din Romania ar pretui mai bine bani si nu i-ar risipi cum o face Compania nationala de drumuri si ministerul transporturilor.
        O firma privata nu ar fi semnat NICIODATA un contract precum cel cu Bechtel.
  • +7 (7 voturi)    
    E si vina noastra (Luni, 27 mai 2013, 10:01)

    Zzzmara [utilizator]

    Societea civila doarme.
    Acceptam orice fara sa reactionam. Ong-urile dorm!! Cateva mitinguri in fata guvernului poate i-am mai trezi!! Cateva sute de saci de moloz varsati la usa guvernului, mesaj ca ne-am saturat de praf, mizerie si santiere la nesfarsit, asta ar trebui. Fara reactia societatii isi vor bate toti joc de noi in continuare.
  • +4 (4 voturi)    
    Intersectie sosea centura - Cernica (Luni, 27 mai 2013, 10:14)

    Liviu@ [utilizator]

    De ce se formeaza cozi pe centura de sud? Nimeni nu observa cum soseaua de centura este un drum de rang inferior fata de soseaua CERNICA. Si tot traficul de pe centura trebuie sa opreasca pentru a da prioritate la jeep-urile care vin dinspre Cernica...
    Despre acest lucru nu scrie nimeni, dar in schimb toti se intreaba ... oare de ce se blocheaza traficul. Oare cei de la drumuri nationale nu au vreo ideie cum sa rezolve aceasta situatie....
  • +8 (8 voturi)    
    Si centura nord? (Luni, 27 mai 2013, 10:22)

    Kap [utilizator]

    Cel mai scurt drum intre A1 si A2, care leaga si A3, este centura nord.Care e partial circulabila la 4 benzi pentru traficul de turisme.Iar in sud s-ar rezolva probabil 80% din probleme realizind largirile alea mentionate si pasajul de la Domnesti, pe care trebuia sa-l faca Moliceanu in loc de 2 cocoase la Baneasa.Oricum, ce se intimpla in sud cu bataia de joc de la Domnesti e strigator la cer, si e asa de ani de zile.
    Si in conditiile astea ei ignora problema, taie si bruma de fonduri alocate in trecut, si propun o centura sud si mai ocolitoare, insa pe care sa poata sa o taxeze!
    Asta e dovada relelor intentii pe care le au!Noi stam ca prostii la cozi si ne rupem masinile si ei se gindesc doar la spaga pentru vreun contract nou.Modernizarile sint probabil mizilic, nu?
    Asta e grupul infractional PSD in actiune, pentru cine mai avea dubii!
  • +11 (11 voturi)    
    I-a luat cineva la intrebari pe gusteri? (Luni, 27 mai 2013, 11:39)

    bigbrother [utilizator]

    Ca umbla cu soparla de un an de zile promitand marea cu sarea sau mai bine spus, drumuri si sosele sa zburam pe ele.

    Sustin punctul de vedere ca trebuie sa le varsam niste moloz la poarta. Ba chiar i-as ruga pe transportatori sa vina cu tirurile in Piata Victoriei si sa blocheze iesirea din guvern, poate asa gusterii aia rezolva problemele tarii, nu ale prietenilor.

    Si macar de n-ar fi bani, dar se roaga UE de noi sa ne dea bani iar ai nostri nu sunt in stare nici sa gandeasca un plan de afaceri.

    Am mai spus-o si o mai spun: constructorii care au contract pentru aceste sectiuni unde se retrage finantarea ar trebui sa dea guvernul in judecata. Poate asa intram si noi in randul lumii care intelege ca un contract intre parti e litera de lege, nu cum i se aseaza ministrului pe o parte sau alta.
    • 0 (0 voturi)    
      Se pare ca .. (Luni, 27 mai 2013, 22:51)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      e litera de lege doar pentru contractele semnate cu strainii. (vezi Bechtel, OMV, etc.)

      In relatia cu firmele romanesti Statul cam uita de lege fiindca stie ca un proces ar costa atat de multi bani si timp incat prea putine firme isi permit sa-i dea in judecata.
  • +7 (7 voturi)    
    Timpiti ati votat, timpiti aveti !!! (Luni, 27 mai 2013, 16:06)

    andreesanu [utilizator]

    Ceea ce se intimpla in Bucuresti este de risul curcilor.
    Toti neavenitii si tontii isi promoveaza timpeniile pe bani publici sau fonduri europene fara sa existe un sistem real eficient privind urbanismul si nevoile reale a capitalei.
    Centura este un exemplu al ineficientei cheltuirii banilor,iar daca in zona de nord unde cu chiu cu vai s-au incheiat lucrarile acum se vede lipsa de profesionalism a celor care au adoptat solutiile de proiectare,se vede proasta executie.In zona de sud este un iad al indolentei ,indiferentei,o groapa de gunoi continua,tot o groapa si-o hirtoapa.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version