Povestea unei austriece care sustine ca nu a reusit sa isi inscrie copilul la Colegiul Goethe din Bucuresti in etapa rezervata etnicilor germani

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 2 aprilie 2012, 14:36 Actualitate | Esenţial


Copilul unei austriece care vorbeste nativ germana nu a putut fi inscris la Colegiul German Goethe din Capitala pe locurile rezervate etnicilor germani, pentru ca locuieste langa Bucuresti, sustine mama acestuia, Christina Schmidt. Contactata de HotNews.ro, austriaca a povestit cum au facut autoritatile "ping pong" cu dosarul de inscriere unde erau depuse dovezile "cetateniei austriece a familiei noastre, pe 4 generatii". "Scoala s-a declarat depasita de situatie (...) si mi-au spus ca in a doua etapa nu vor mai fi locuri pentru ca locurile s-au ocupat in etapa I cu etnici. Singura solutie ar fi fost sa fac viza de flotant in Bucuresti, pentru a fi primit copilul in prima etapa", sustine Christina Schmidt.

UPDATE 2: Csaba Asztalos, presedintele Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD), a declarat pentru HotNews.ro ca "in cazul doamnei din Austria s-a intamplat ceva revoltator. Este clar un caz de discriminare. Nu se poate impune viza de flotant in acest caz. Ministerul Educatiei avea obligatia sa accepte inscrierea la liceul Goethe din Bucuresti, deoarece este unitatea scolara cu predare in limba materna cea mai apropiata domiciliului doamnei din Austria. Si daca mai dezvoltam si elementul ce tine de dreptul de a invata in limba materna... este grav".

UPDATE 1: Baiatul Christinei Schmidt a fost acceptat la Colegiul German Goethe in a doua etapa, unde mai ramasesera patru locuri libere si unde criteriul nu este etnia germana, a declarat aceasta pentru HotNews.ro, precizand ca baiatul respecta unul dintre criteriile pentru a doua etapa, pentru care a depus act doveditor.

Citeste mai jos povestea austriecei Christina Schmidt:

"Sunt austriaca, am doi copii, iar unul dintre ei trebuie sa mearga anul acesta la scoala. Din 2001 locuiesc in Romania, platesc impozite aici si imi desfasor intreaga activitate aici. Copilul meu are cetatenie austriaca, vorbeste germana nativ si m-am indreptat spre Colegiul German Goethe pentru a-l inscrie pentru ca este scoala minoritatii germane si singura unde, la finalul studiilor, copiii dau examenul de Bacalaureat german.  

In momentul acesta, situatia de la Colegiul German din Bucuresti este urmatoarea: la clasa pregatitoare sunt 125 de locuri care au fost ocupate inca din prima etapa cu etnici germani, iar la clasa I 146 de etnici s-au inscris in prima etapa si in etapa a II-a au mai ramas 4 locuri. Pe aceste 4 locuri am candidat si eu, dar nu am nicio siguranta ca voi putea intra, pentru ca in etapa a doua etnia germana nu mai este un criteriu, ci daca copilul are frati in scoala si criterii de departajare generale (daca exista un handicap, daca este orfan de ambii parinti/provine de la o casa de copii, daca copilul este orfan de un parinte/provine din familie monoparentala, daca unul dintre parinti este angajat in invatamant), deci s-ar putea sa fie mult mai multi parinti inaintea noastra. Luni 02.04.2012 vom afla rezultatele de pe cele patru locuri.

Pe 8 martie am depus dosarul la Colegiul Goethe, ca etnic german. Atunci erau inscrisi in jur de 10 etnici germani. Reprezentantii scolii mi-au spus ca verifica dosarul si ma suna pentru a-mi spune raspunsul. Eu am lasat la inscriere, ca acte doveditoare ale etniei, copii dupa certificatele de nastere si dovezi ale cetateniei austriece a copilului, a mea si a tatalui meu. Am depus de asemenea copii dupa pasaportul austriac al meu si al copilului. Sunt acte care fac dovada cetateniei austriece a familiei noastre, pe 4 generatii.

Pe 9 martie m-au sunat de la scoala si mi-au zis sa vin si sa semnez aplicatia de inscriere. Dupa ce am semnat, inscrierea s-a terminat pentru mine si pe 12 martie erau in jur de 55 de etnici germani inscrisi la clasa I. Am fost sunata pe 15 martie de catre Colegiul German Goethe si mi s-a spus foarte amabil ca s-a produs o greseala: eu, avand domiciliul in Adunatii Copaceni din judetul Giurgiu, nu am avut dreptul sa ma inscriu in prima etapa. Scoala mi-a spus ca Inspectoratul Scolar General al Municipiului Bucuresti mi-a respins dosarul. M-am indreptat catre Ministerul Educatiei, care mi-a sugerat sa obtin o scrisoare de la ambasada pentru colegiul Goethe.

Ambasada Austriei, pe 16 martie, mi-a eliberat o scrisoare in care roaga scola sa imi primeasca copilul la inscriere. Asa ca am mers la scoala cu scrisoarea de la ambasada, cu adeverinta de la serviciu ca lucrez in Bucuresti si cu adeverinta de la gradinita lutherana germana Bucuresti "Martin Luther", ca fiul meu frecventeaza si este adus de mine zilnic de trei ani.

Scoala s-a declarat, insa, depasita de situatie si mi-au spus ca nici cu aceste dovezi nu ma pot primi, pentru ca asa este legea. Trebuie sa am domiciliul in Bucuresti. Tot ei mi-au spus, insa, ca in a doua etapa nu vor mai fi locuri pentru ca locurile s-au ocupat in etapa I cu etnici. Singura solutie ar fi fost sa fac viza de flotant in Bucuresti, pentru a fi primit copilul in prima etapa.

Scoala mi-a dat dosarul inapoi si mi-a sugerat sa intreb la Ministerul Educatiei cum poate fi rezolvata problema mea de inscriere. Conform Legea Educatiei Nationale, "elevii care, in localitatea de domiciliu, nu au posibilitatea de a invata in limba lor materna sunt sprijiniti prin decontul transportului la cea mai apropiata scoala cu predare in limba materna sau primesc cazare si masa gratuite in internatul unitatii de invatamant cu predare in limba materna" (Art. 45 alin. (7) din LEN), dar conform Metodologiei trebuie sa ma inscriu in etapa  a II-a, insa toate locurile erau deja ocupate.

M-am adresat in scris pe 16 martie Directiei de Minoritati din MECTS. Am solicitat o solutie pentru ca si copilul meu sa fie primit in aceasta scoala.

Ministerul Educatiei mi-a spus de asemenea ca fiul meu ar trebui primit in scoala, fiind cetatean austriac. Ministerul Educatiei a trimis solicitarea mea catre Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, pentru interpretare si gasirea unei solutii.

Pe 20 martie, in etapa a II-a, Colegiul Goethe mi-a zis ca acum criteriul nu mai este etnia si ca mai sunt 4 locuri. M-a sfatuit sa vin cu scrisoare de la MECTS ca copilul are dreptul de a fi inscris in scoala. Si asa scoala a asteptat de la mine scrisoarea, eu am asteptat-o de la Ministerul Educatiei, care a asteptat-o de la Inspectoratul Scolar al Capitalei. In cele din urma, pe 20 martie Inspectoratul a raspuns la solicitarea mea, printr-o scrisoare, in care a comunicat care sunt criteriile de inscriere in etapa a II-a si ca mai sunt 4 locuri libere.

Eu nu vreau sa fiu un caz special, copilul meu are dreptul sa mearga la aceasta scoala. M-am simtit plimbata dintr-un loc in altul, toate lumea fiind extrem de amabila si compatimitoare, pentru un drept care ar fi trebuit asigurat de catre stat. Pe de alta parte, ma pun si in pielea celorlalti parinti: si-au dus copiii la gradinite germane, au asteptat etapa a II-a pentru a-i putea inscrie la Goethe si au aflat ca nu mai este niciun loc. Pentru mine, ca austriaca, daca exista o lege atunci ea se respecta. Eu ma asteptam ca institutiile implicate sa gaseasca o solutie de rezolvare. Apoi nu mi se pare admisibil sa faci fals in acte.

Am intrebat si Colegiul Goethe German: ce veti face cu copiii care nu vorbesc germana, intr-o scoala cu predare in limba germana materna?

Problema nu se rezolva cu inscrierile. Abia de aici incepe: vor fi copii vorbitori nativi de germana si copii care nu inteleg aproape nimic. Problema trebuie rezolvata acum. Stiu ca testul de limba a fost mult discutat, dar asa cum am vazut ca s-au filmat examenele la Bacalaureat se putea face si aici sau puteau cere adeverinta de la gradinita ca copiii au invatat trei ani germana. E o nebunie si trebuie sa iesim din sistemul asta acum. Acum trebuie rezolvata problema.

Probabil ca eu si daunez copilului meu, o sa se spuna ca doamna Schmidt a facut tam-tam. Este ca o piesa de teatru foarte proasta.

Apoi, factorii decizionali nu stiau cate gradinite de limba germana exista? Nu au stiut cate locuri trebuie pregatite pentru vorbitori de limba germana? Si apoi, sa te declari de o etnie ca sa primesti un avantaj este incredibil. Acum si eu ma pot declara de etnie chineza.

Eu nu imi pot duce copilul la scoala de circumscriptie pentru ca nu are predare in limba materna germana si nu are cine sa il duca si cine sa il aduca de acolo. Eu locuiesc in Adunatii Copaceni, judetul Giurgiu, dar lucrez in Bucuresti si aici sunt toata ziua. Este strigator la cer ca parintii sunt fortati sa faca ilegalitati pentru a primi educatia pe care si-o doresc pentru copiii lor.

Oare trebuie sa fiu un fals flotant in Bucuresti pentru ca fiul meu sa invete la scoala germana? Trebuie sa mintim pentru a obtine ceea ce ni se cuvine?"

Nota: Sublinierile apartin redactiei

Precizam ca "Metodologia privind cuprinderea copiilor in clasa pregatitoare si in clasa I pentru anul scolar 2012-2013" prevede urmatoarele:

Art. 33 (1) La stabilirea planurilor de scolarizare, ISJ/ISMB vor/va lua toate masurile pentru a asigura dreptul la educatie in limba materna al tuturor copiilor, alocand unitatilor de invatamant/sectiilor cu predare in limba respectiva un numar de clase suficient pentru a permite cuprinderea tuturor copiilor care doresc sa studieze in limba materna respectiva.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica pentru asigurarea dreptului copiilor apartinand minoritatilor nationale de a studia in limba materna, conform legii.

Art. 34 (1) In localitatile in care majoritatea unitatilor de invatamant sunt cu predare in limba romana si exista un numar mic de unitati de invatamant/sectii cu predare in limba unei minoritati nationale, comisiile judetene/a municipiului Bucuresti vor/va lua toate masurile pentru a asigura accesul oricarui copil din localitate la studiul in limba materna, prin stabilirea de circumscriptii scolare specifice pentru copiii care au ca limba materna limba respectiva.
(2) Daca in localitatile mentionate la alin. (1) exista o singura unitate de invatamant cu predare in limba unei minoritati, atunci circumscriptia scolara specifica pentru copiii care au ca limba materna limba minoritatii respective cuprinde intreaga localitate.

Art. 35 (2) Pentru unitatile de invatamant cu predare in limba unei minoritati nationale din localitatile mentionate la art. 34 alin. (2), inscrierea copiilor apartinand minoritatii nationale respective se face in prima etapa de inscriere.  
(3) In etapele urmatoare, pot participa la inscriere, pe locurile disponibile, copiii care au alta limba materna decat limba respectiva.

Descarca de aici Metodologia de inscriere a copiilor in clasa I si clasa pregatitoare

Pe de alta parte, Legea Educatiei Nationale stabileste urmatoarele:
Art. 10. - (2) In fiecare localitate se organizeaza si functioneaza unitati de invatamant sau formatiuni de studiu cu limba de predare romana si/sau, dupa caz, cu predarea in limbile minoritatilor nationale ori se asigura scolarizarea fiecarui elev in limba sa materna in cea mai apropiata localitate in care este posibil.

Art. 45. - (7) Elevii care, in localitatea de domiciliu, nu au posibilitatea de a invata in limba lor materna sunt sprijiniti prin decontul transportului la cea mai apropiata scoala cu predare in limba materna sau primesc cazare si masa gratuite in internatul unitatii de invatamant cu predare in limba materna.


Citeste mai multe despre   

















10540 vizualizari

  • +21 (21 voturi)    
    Exemplu clasic (Luni, 2 aprilie 2012, 14:48)

    Hans [anonim]

    Un exemplu clasic de cum se moare cu dreptatea in mana.
    Inadmisibil.
    • +4 (8 voturi)    
      ... (Luni, 2 aprilie 2012, 15:28)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Hans

      un exemplu clasic de cum orice initiativa a acestuo stat incuiat si incompetent se termina cu scandal.
      • +2 (6 voturi)    
        la noi orice e posibil (Luni, 2 aprilie 2012, 16:05)

        profu [anonim] i-a raspuns lui ...

        In 2 – 3 ani viza de flotant va devein o afacere profitabila. Vreti sa va dati copilul la scoala xx. Foarte bine, vedeti anuntul: “familie de pensionari, cu resedinta in circumscriptia scolii xx, oferim support obtinere viza flotant in vederea inscrierii copilului la scoala xx”. In acest fel, scoala xx care este cotata bine, in 2 ani se va trezi ca are nu 90 ci 390 copii de inscris in clasa 0.
        Ministrul spune: Parintii care recurg la astfel de solutii o fac pe proprie raspundere. Pai bineinteles, dle ministru, pentru ca e perfect legal. Au o viza eliberata de Politie.
        Dar pentru dvs. conteaza ca au viza la adresa respective doar de 1-2 luni inainte de inceperea inscrierilor?
        Conteaza daca familia respectiva va locui acolo dupa ce si-au inscris copilul?

        Luati la intamplare 10-20 de astfel de familii si verificati: au apartament/casa proprietate personala in alta zona? O aveau in proprietate la data cand si-au facut viza de flotant? Sta copilul la acea adresa cu unul sau ambii parinti macar 6 luni dupa inscriere? Daca au locuita proprietate in alta zona, de ce si-au facut viza de flotant in alta parte tot in Bucuresti?
        Verificati aceste lucruri si pedepsiti cateva astfel de familii: anulati inscrierea, pregatiti amenzi usturatoare, etc. Abia atunci veti putea sa spuneti: o fac pe proprie raspundere.
        • +4 (4 voturi)    
          Nu merge (Luni, 2 aprilie 2012, 17:25)

          if0014 [utilizator] i-a raspuns lui profu

          Cu nationalitatea merge. Cu adresa nu.

          Daca vreau, ma pot muta in fiecare an in alt loc. Nu e ilegal. Si nu toti sunt proprietari, mai exista si chiriasi pe lumea asta. Care au un avantaj - si anume ca se pot muta cand vor, unde vor, daca au bani sa-si plateasca chiria in zona. Si ca proprietar, ai voie sa stai si in chirie.

          Solutiile nu sunt aici. Dar ca sa ridici nivelul scolilor de cartier trebuie munca si bani, nu aiureli electorale.
          • -1 (1 vot)    
            contracte de chirie (Marţi, 3 aprilie 2012, 9:27)

            theli [utilizator] i-a raspuns lui if0014

            pai sa faca dovada unui contract de chirie toti cei care au aparut dintr-o data flotanti. Si pe cei care i-au luat in spatiu sa-i puna sa plateasca amenda (daca nu au contract) si taxele aferente chiriei medii in zona respectiva.
      • +8 (10 voturi)    
        the Kid (Luni, 2 aprilie 2012, 16:53)

        Billy [anonim] i-a raspuns lui ...

        Pentru prima data s-a facut ceva in sensul transparentei si limitarii spagii. Eu sunt in situatia de a-mi repartiza copilul in faza doi, asa ca stiu situatia.

        Insa, inainte de a vorbi de pe marginea santului si a spune ca nu e bine, veniti cu solutii! Eu am intors problema pe toate fetele si toate solutiile sunt necesita masuri pe termen mediu si lung (scoli in zonele de boom imobiliar si dense dpdv birouri, extindere scoli in limita spatiilor, tinut profesorii in sistem si nu obligati sa plece din cauza mizeriilor de salarii).

        Eu nu pot sa dau afara un copil care locuieste peste drum de o scoala buna, doar pentru ca am masina si-mi permit sa-l duc acolo! Nu e moral! Si nici examen (care mie imi convenea) nu se poate face pentru un copil de 6 ani in fata unei comisii.

        Goethe e bun si de aceea e macel, insa din nou scopul lui este sa primeasca etnicii germani, indiferent ca fi-miu stie germana mai bine ca multi dintre ei. Este aberant din nou ca eu sa-l dau afara pe copilul doamnei!
        • 0 (2 voturi)    
          Interzis negrilor (Marţi, 3 aprilie 2012, 9:09)

          Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui Billy

          Dacă etnicii români ar spune: nemţii, afară din şcolile noastre, să învăţaţi în şcoli separate, evreii, afară din şcolile noastre, să învăţaţi în şcoli separate, ungurii, afară, să învăţaţi în şcoli separate, ţiganii, în şcoli separate! , toată lumea ne-ar blama şi ar spune că ne-am transformat ţara într-un ghetto. Că noi rămânem pe dinafară, nu e nici o problemă...
          Cu noua lege a educaţiei, fiecare etnie va dori să înveţe în limba ei, că deh, le oferim cazare, transport şi masă. Vom rămâne noi să suportăm ţiganii şi să-i ajutăm? Pentru că dacă nimeni nu-i ajută, aceşti copii vor renunţa la şcoală, şi foarte mulţi dintre ei chiar nu au acasă um MODEL şi nici cine să-i înveţe.
    • -2 (2 voturi)    
      tari Miticiii... (Marţi, 3 aprilie 2012, 17:36)

      Vincentiu, Sebes / Mulbach/Sasz Szeben [anonim] i-a raspuns lui Hans

      no asta-i cea mai tare stire de la Bucureshtistan... s-or declarat Miticii sasi... pai sasi nu mai sunt la noi in Sebes, nici la Petresti/Petersdorf sau Apold, mai sunt cativa la Sibiu/Hermannstadt ca i-or gonit regatenii si tiganii care s-or mutat in casele lor ... dincolo de Carpati is numai "germani" tuciurii, bulgari si otomani... de ce le-o facut liceu in germana si pentru cine, eu nu inteleg????
  • -21 (29 voturi)    
    Frau Schmidt (Luni, 2 aprilie 2012, 15:00)

    cristiroma [utilizator]

    Ce dracu cauti din Austria in Romanica nu stiu, este ca si cand as pleca eu de aici, sa traiesc, sa zicem ... in ... Zimbabwe.

    Cam asta e Romania pentru Europa de vest, un fel de Zimbabwe, dar mai aproape. Welcome to the jungle!
    • +19 (21 voturi)    
      mai bine it bagai degetul in nas (Luni, 2 aprilie 2012, 15:23)

      gore [anonim] i-a raspuns lui cristiroma

      Dupa ce incepi cu " Ce dracu cauti ..." imi dau seama ca nu are rost sa-ti spun ca e cocalarela maxima sa scrii Romanica.
      Iar exemplu cu traitul in Zimbabwe nu e doar prostie ci este ca su;la cu prefectura.
      • -2 (6 voturi)    
        Nu e deloc prostie (Luni, 2 aprilie 2012, 16:02)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui gore

        Este realitatea de care multi romani se ascund - ca strutii cu capul in nisip!
    • +19 (19 voturi)    
      ... (Luni, 2 aprilie 2012, 15:37)

      calamaru [anonim] i-a raspuns lui cristiroma

      Nu inteleg, care este problema ta ca femeia a venit in Romania? Daca a ales sa ramana aici, atunci a avut ceva motive sa o faca, nu inseamna ca trebuie tratata in dulcele stil sictirit romanesc de care mi-e din ce in ce mai sila! Nu inseamna ca este un paria! Femeia incearca sa isi rezolve probleme, numai ca se loveste de obrazul romanesc gros cat pielea de porc, se loveste de foamea de bani a nemancatelor de la secretariatele scolilor, se loveste de pretentiile parvenitiste ale "high-society"-ului romanesc fals. Cam asta e problema, nu ca "de ce ai venit in Romania"!
  • +13 (15 voturi)    
    Bine ati venit in Romania (Luni, 2 aprilie 2012, 15:03)

    Vizitiul [utilizator]

    Toate cele bune doamnei Schmidt, va intelegem perfect. Nu va faceti griji, responsabililor nu le pasa, ei tot isi iau salariul, deci ce motivatie ar avea sa se implice?

    Succes!
  • +5 (5 voturi)    
    este doar una... (Luni, 2 aprilie 2012, 15:04)

    math [utilizator]

    ... din problemele care exista si sunt bine cunoscute dar in purul stil romanesc.... NU exista nici o solutie!

    Intre domiciliul din localitate, etnia acordata de un notar onest si dezinteresat si gradinitele cu predare in lb. germana evident ca vor exista discutii interminabile.

    raspunsul oficial: ne pare rau, scoala a respectat metodologia! Probabil ca pentru nedreptatitii mai vocali se vor gasi ceva locuri suplimentare. Cate scoli au 27 sau 30 de copii in clasa, desi este interzis de lege ? Care lege frate, unde va credeti, in Razboiul Stelelor ?

    Este foarte greu sa iti imaginezi ca aceste "metodologii" in coada de peste sunt facute din greseala sau din prostie.
  • +7 (7 voturi)    
    RE: Viza de Flotant (Luni, 2 aprilie 2012, 15:05)

    UnBucurestean [utilizator]

    Daca autoritatile nu gasesc o solutie rapida ma ofer eu sa i fac gratuit viza de flotant in Bucuresti copilului Dnei Schmidt
    • +3 (3 voturi)    
      +1 (Luni, 2 aprilie 2012, 15:57)

      cristihan [utilizator] i-a raspuns lui UnBucurestean

      Si eu la fel, chiar in sectorul 1, desi nu cred ca are vreo importanta in cazul de fata... Intre timp si eu mi-am facut mutatie din sectorul 1 in sectorul 1 ca sa pot sa-mi inscriu copilul la o scoala decenta. C-asa-i in educatie! Sau era in tenis? Eh, tot una...
  • +1 (3 voturi)    
    Etnicul flotant (Luni, 2 aprilie 2012, 15:13)

    Emil [anonim]

    Metodologia actuala de inscriere in clasa I a permis dezvoltarea unei mari fraude. Asa cum diferiti indivizi s-au declarat de etnie germana, falsificand declaratia data cu buna credinta (care le-a adus un avantaj fata de parintii care nu au vrut sa devina sperjuri), asa s-a intamplat si cu vizele de flotant luate in fals. Nu poti obtine o astfel de viza pentru a profita de un avantaj, ci doar daca locuiesti efectiv la noua adresa. De fapt, ingaduinta suspecta a Inspectoratului Scolar Municipal fata de parintii care fac fals in acte doar pentru a-si inscrie odraslele la scolile bune din Bucuresti a dus la dezvoltarea unei adevarate afaceri prin care s-au vandut vize de flotant celor care au dat in schimb bani (sume intre 1000 si 3000 de lei), fara ca cei care au primit acesti bani sa plateasca vreun impozit. Deci favorizarea evaziunii fiscale, fals in acte si obtinerea de foloase necuvenite tolerate de acest inspector general (Alexandrescu se pare ca se numeste) care spunea bland la televizor ca nu are ce sa le faca celor care prezinta vize false la scoli deoarece el nu poate controla ceva careexcede litera legii.
    Unii directori de scoli chiar au recomandat parintilor o astfel de solutie, ceea ce mi se pare de o extrema gravitate, dar in ton cu conceptia viciata a inspectorului lor general.
    Ar trebui cercetate toate actele depuse si chestionati parintii care au obtinut vize de flotant cu o saptamana - doua inainte de inscrierea copiilor la scoala. De ce nu se intelege ca acest lucru afecteaza viitorul unor copii? Sau acestia nu sunt ai nostri, deci ei trebuie sa se descurce altfel.
    Treceti cu vederea o adevarata agresiune impotriva copiilor, mijlocita de o frauda nerusinata.
    • +1 (3 voturi)    
      Metodologie vs Frauda (Luni, 2 aprilie 2012, 15:39)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Emil

      Metodologia este BUNA.
      O spune un parinte respins de la scoala de langa locul de munca. S-a incercat eliminarea conscursului de pile si sacose.
      Falsul in declaratii putea evitat prin acceptarea ca fiind arondati doar a copiilor RECENZATI in circumscriptia scolii. Dar recenzarea a fost pe fuga; am trecut si noi pe aici si nu v-am gasit acasa (!) din prima. Ghinion ca aveti servici.
    • +2 (2 voturi)    
      Flotari mentale... (Luni, 2 aprilie 2012, 16:11)

      cristihan [utilizator] i-a raspuns lui Emil

      Ai dreptate dar n-ai dreptate... Nu toata lumea a dat/primit bani. Iar parintii pusi in situatia de a alege intre o scoala PROASTA mai aproape de casa si una buna aproape de serviciu (caz real) vor alege in mod absolut legitim scoala buna, mai ales daca exista rude care locuiesc "unde trebuie". E moral? Discutabil... E legal? Da. Sunt multe dileme in situatia asta (de ex, ce faci cu un copil mutat in centrul Bucurestiului in luna noiembrie, dintr-un sat amarat din Moldova? cu cat timp inainte ai voie sa te muti ca sa ai dreptul sa apartii de o anumita circumscriptie? etc, etc). Asadar, mai usor cu etichetarea si cu verdictele...
      Problema reala este pana la urma diferenta de calitate intre scoli, din toate punctele de vedere - iar faptul ca Ministerul intentioneaza sa faca o clasificare a scolilor, asa cum face acum cu facultatile, amplifica dilema: cu ce ma va incalzi ca voi sti oficial ca scoala din cartier este proasta, daca nu voi putea opta pentru o alta scoala?!? In educatie, ca si in sanatate, trebuie sa existe o piata libera. Nu te intereseaza calitatea? Te duci la scoala de cartier. Te intereseaza? Dai admitere, platesti o taxa suplimentara, etc. Doreste Ministerul sa creasca nivelul scolilor slabe? Sa faca rotatia cadrelor didactice intre scoli sau sa motiveze intr-un fel sau altul profesorii si invatatorii sa predea si la scoli mai slabe. Masurile administrative NU FUNCTIONEAZA! Si mai ales, nu genereaza performanta!
  • +3 (3 voturi)    
    suplimentati locurile (Luni, 2 aprilie 2012, 15:24)

    laura [anonim]

    aloo, Ministerul si Inspectoratul, doamna asta are dreptate; suplimentati numarul de locuri de la Colegiul German si scapati de cei inscrisi la clasa I si clasa pregatitoare care nu stiu limba germana.
    • +1 (1 vot)    
      cam usurel in gandire... (Luni, 2 aprilie 2012, 15:58)

      cipi [anonim] i-a raspuns lui laura

      corecvt cu suplimentati locurile...gandit cu mintea de pe urma pentru partea cu scapatul de acei copii...NORMAL ca statul ar trebui sa faca nspe scoli daca este cerere pt limbi de circulatie internationala ... din moment ce cheltuielile ei sunt identice cu cele ale unei scoli normale...au aparut in bucuresti ff multer gradinite cu predare in lb germana...CE E RAU CA acei cpopii sa continue sa invete in acea limba si sa avem concetateni care stiu 2 limbi din start??? apoi DACA eu is etnic german dar NU AM VRUT sa invat copilul limba germana sa vorbeasca in casa?..doar asha din cand in cand cateva cuvinte?..MA POTI OBLIGA TU?...DACA nu vreau sa imi declar etnia de frica unor consecinte ulterioare?? (gen kosovo, tg mures etc?..MA OBLIGI TUU?..orice om corect la cap si-ar da seama ca e imposibil sa ma obligi sa imi declar etnia si sa stabileasca reguli obligatorii pt asta!)...NORMAL e ca statul sa estimeze (va datis eama ca nimeni nu i-a trecut prin cap asta nu ca nu ar vrea...pt ca nu gandesc!) cam care art fi cererea pt asemnea scoli si sa faca locuri ... daca existe cerere suficienta pt crearea de scoli de asemnea profil sau gupe de clase...sa se faca fratilor.....si apropo , eu sunt in subiect...is din cei care NU au vrut sa faca notarial asemenea tampenie (desi intelesem explicit ca tre sa o fac cu "costurile" de acceptare de rigoare dar eu NU fac asha ceva nici daca ma pici cu ceara)si copilul meu care a facut 4 ani de gradinita in lb germana ..la 2 ani si 4 luni a inceput...acum dupa 4 ani vorbeste germana relativ fluent...sa nu am posibiliattea de continuare a unui asemnea lucru bun ... doar din cauza incopmetentei si a celor cu barna in ochii celorlati
  • -5 (9 voturi)    
    Nu suntem in Romania? (Luni, 2 aprilie 2012, 15:31)

    mircea [anonim]

    Inteleg ca in Romania ,invatamantul trebuie sa se predea prioritar in limba romana.Pentru cine vrea altceva,sa plateasca,este treaba lor.De ce masmedia face atata caz pentru o scoala cu predare in limba germana.E jignitor.Adica cei care invata carte in limba romana sunt niste prosti?Si parintii copiilor romani si masmedia care propavaduieste asemenea tampenii merita blestemati.Sa le dea D-zeu ,dupa sufletul pe care-l au.Am ajuns romanii sa ne fie rusine de limba pe care o vorbim?Inteleg sa fie scoli in limba germana,maghiara,sarba,tiganeasca,turca,etc,pentru-ca sunt minoritati care vor sa invete in acea limba,dar ca romanii sa se certe sa invete in limba unei minoritati,inseamna ca ne-am bolunzit.Nu-i corect ca statul roman sa finanteze invatamantul in limbile minoritatilor ,mai mult decat reprezinta procentual minoritatile.Si care roman .nu-i place ca este roman,sa se duca dracului sa-i dea strainii ce viseaza el.
    • +1 (1 vot)    
      si cum faceai (Luni, 2 aprilie 2012, 16:01)

      cipi [anonim] i-a raspuns lui mircea

      si ti-ar fi convenit sa te fi declarat in kosovo inainte de razboi albanez sau ce-o fi sot pe acolo..si cand a venit razboiul sa sara toti pe copii tai si pe nevasta ta...pt iq al tau nu realizezi ca e imposibil sa OBLIGI pe cineva sa isi declare etnia...NUMAI DACA VREA el poate face asta ca exprimare libera si fara constrangeri ...
    • +1 (1 vot)    
      asha.. (Luni, 2 aprilie 2012, 16:05)

      cipi [anonim] i-a raspuns lui mircea

      de ce sa NU plateasca ... ca copii nostrii sa faca scoala in engleza franceza germana etc daca se respecat conditiile constitutinale de existenta a lb romane etc ce critertii or fi?..ca NU vrei tu?...de ce sa icheltuie statul bani pt copilul tau 1000 eur sa zic pe an ca sa invete in lb romana si si pt al meu sa nud ea tot 1000 eur ca sa invete materiile in engleza...ca asha vrei tu??? cu ce e gresit ca acei copii (oricare din copii romaniei) is mai pregatiti poate pt vittor ???..io propun ca suntem in romania si copilul meu sa faca doar 4 clase cine vrea sa plateasca peste ca atatia bani are statul...SA TE OBLIG SI PE TINE SA FACI ASTA CA VREAU EU??
      • -1 (1 vot)    
        Nu-i asa. (Luni, 2 aprilie 2012, 17:12)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui cipi

        Pana la urma ,ma faci sa cred ca este mai bine sa fie numai in lb. romana si pentru cine vrea altfel,e liber pe banii lui.Dar invatamantul de stat sa fie in Romania numai in limba romana.Esti prea nervos(asa-mi pari) ca sa intelegi ca nu o spun cu rautate.dar nu-mi place incaierarea asta pentru o scoala.Si atunci,inseamna ca invatatorii si profesorii de la celelalte scoli nu-si merita leafa?
    • +1 (1 vot)    
      acum (Luni, 2 aprilie 2012, 17:38)

      am [anonim] i-a raspuns lui mircea

      traim in Europa. Dreptul la invatamant in limba materna este consfintit prin constitutie. Etnicii
      germani ( cati au mai ramas ) sunt o populatie
      educata si civilizata,deci valoroasa pentru tara noastra.Noi romanii trebuie sa reusim prin educatie.
      Ce ar fi rau ca fiecare copil sa poata invata 2-3 limbi straine care sa le mareasca sansele intr-o lume mondializata ? Mai grav este ca sunt unii care cred ca a vorbi numai romaneste inseamna a fi patriot ( de obicei aceia nici romaneste nu vorbesc corect ). Vreti sa fiti patrioti ? Demonstrati celorlalte
      popoare ca sunteti cei mai buni in toate...daca puteti.
      • 0 (2 voturi)    
        Nu stii sa citesti? (Luni, 2 aprilie 2012, 19:16)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui am

        Unde si cand am spus eu ca etnicii germani nu au voie sa invete in limba germana?Am spus ca nu inteleg incaierarea si injuraturile si daca unii se cred destepti,de ce nu vin cu o solutie.Alta,decat sudalma.Nu cred ca in Romania sunt mai multi copii decat anul trecut,inclusiv copii ai minoritarilor.altceva se intampla.Si tu ai luato pe urma ungurilor.O sa vrei teritoriu autonom in Bucuresti.
      • 0 (2 voturi)    
        Convenţia cadru pentru drepturile minorităţilor (Marţi, 3 aprilie 2012, 9:16)

        Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui am

        Clteşte Convenţia cadru pentru protecţia minorităţilor.
        ART. 14
        1. Partile se angajeaza sa recunoasca dreptul oricarei persoane apartinind unei minoritati nationale de a invata limba sa minoritara.
        2. In ariile locuite traditional sau in numar substantial de persoane apartinind minoritatilor nationale, daca exista o cerere suficienta, partile vor depune eforturi pentru a asigura, in masura posibilului si in cadrul sistemului lor educational, ca persoanele apartinind acestor minoritati sa beneficieze de posibilitati corespunzatoare de invatare a limbii lor minoritare ori de a primi o educatie in aceasta limba.
        3. Paragraful 2 al acestui articol se va aplica fara a se aduce atingere invatarii limbii oficiale ori predarii in acesta limba.
        Nu scrie nicăieri că trebuie să le facem şcoli separate.
  • +2 (4 voturi)    
    scoala (Luni, 2 aprilie 2012, 15:35)

    lm [anonim]

    Chiar nu inteleg, care este problema. Suntem in aprilie, pana in septembrie se poate construi o noua scoala.
    • 0 (2 voturi)    
      corect (Luni, 2 aprilie 2012, 16:09)

      cipi [anonim] i-a raspuns lui lm

      corect domnule LM..asta e solutia..dar credeti ca sta cineva sa faca asta....nu ar mai avea timp de cafea pana la 12 ...casa zica apoi UPS...uite cum a treecut timpul..tre sa plec acasa!...:D
  • 0 (8 voturi)    
    Exista minoritatea austriaca??? (Luni, 2 aprilie 2012, 16:06)

    Mihai Tociu [anonim]

    Legislatia se refera la minoritati nationale, nu la expati. Pe logica "platesc impozite aici" si a reciprocitatii, statul austriac ar trebui sa asigure, la cerere, scolarizare in limba romana pentru copiii romanilor care platesc impozite in Austria.
    Iar recomandarea de la ambasada mi-a amintit de recomandarea Biroului Organizatiei de Baza a PCR care era necesara pentru a cumpara un TV color, cu banii tai, pe vremea lui Ceausescu: ce treaba are ambasada Austriei cu conditiile de inscriere la un liceu din RO?
    • +7 (7 voturi)    
      Reciprocitate (Luni, 2 aprilie 2012, 16:46)

      Johann [anonim] i-a raspuns lui Mihai Tociu

      Stimate domnule Tonciu,

      minoritatea austriaca se subscrie celei germane prin prisma limbii vorbite. Motivul pentru care in Austria nu exista scoli cu predare in limba romana este ca nu ar avea clienti. Scopul romanilor din Austria este sa se integreze in societatea austriaca iar scola ofera acest lucru. Romana se vorbeste acasa. In schimb va pot asigura ca fata mea care invata in Austria a fost primita fara nici o problema (a se citi spaga) la varsta de 10 ani la o scoala din Viena. Scoala este gratuita ca si pentru orice copil din UE.

      Ceea ce nu inteleg este de ce se repede lumea (zisa buna) sa dea copilul la Scoala Germana. Acuma 30 de ani am studiat si eu in aceasta scoala. Exista un spirit la Scolii Germane, se promova un anumit tip de cultura a relatiilor dintre oameni si asta prin cei care munceau in aceasta scoala, fie etnici germani (in cea mai mare parte) fie etnici romani absolventi ai acestei scoli care au preluat catedre ramase libere.Va pot spune ca s-a reusit in ultimii 20 de ani distrugerea aproape completa a acestei scoli: prin bagatul copiilor pe pile si spaga, prin disparitia cadrelor didcatice care vorbesc limba germana, si in general prin magnifica reforma din Romania.

      Scoala a ramas Germana doarprin nume ca nu mai are cine sa predea in germana dat fiind ca si profesorii au inceput sa fie "'ïmpinsi' pe alte criterii decit cele lingvistice in aceasta scoala.

      Exista alte scoli si licee in Bucuresti care (din pacate pentru Scoala Germana) asigura un nivel de pregatire net superior acestei scoli.

      Imi plinge sufletul cind stiu ce a fost aceasta scoala si vad ce a ajuns. Ca de altfel tot sistemul de aducatie din Romania.
      • +3 (3 voturi)    
        reciprocitate (Luni, 2 aprilie 2012, 17:50)

        Junghans [anonim] i-a raspuns lui Johann

        Cu totul de acord cu Johann

        Liceul e deja varza,,, profesorii nemti din Germania mai stau maxim 3 -4 ani pentru liceu la speciala
        deja la anul 1 este doar o clasa de special germana nu mai sunt doua
        La clasele primare nu mai sunt profesori nemti de 6 -7 ani
        Noua directoare e o comunista sinistra multa lume o regreta pe Burloaica.
        Smecheria este ca exista deja liceu german privat cu bani asha ca daca vreti educatie de calitate sariti cu banul
      • -1 (1 vot)    
        Stimate d-le Ionhann (Miercuri, 4 aprilie 2012, 0:33)

        Mihai Tociu [anonim] i-a raspuns lui Johann

        Va multumesc ca ati confirmat ca doamna austriaca a incercat sa abuzeze un sistem educational conceput pentru minoritatile nationale din RO.
        Nu m-ati convinvins ca sunteti indreptatit sa vorbiti in numele romanilor din Austria...
        Va doresc o viata frumoasa in Austria, detasata de problemele din RO :)
  • +4 (4 voturi)    
    cerere-oferta (Luni, 2 aprilie 2012, 16:12)

    Se7en [anonim]

    Daca predarea in limba germana are din nou mare cautare, trebuie suplimentate locurile, infiintate noi scoli.
    M-am nascut intr-un oras cu multi sasi. Tin minte ca in generala erau clase paralele cu predare in limba germana si clase de germana la liceu.
    Dupa revolutie au fost desfiintate (majoritatea sasilor plecasera in Germania). In noul contaxt economic e foarte bine pe langa engleza sa cunosti si germana.
    Stiu ca acum cativa ani am avut o buna oportunitatesa am o slujba de doua ori mai bine platita decat eram, dar trebuia sa cunosc foarte bine germana, lucru care m-a descalificat.
    Parintii care isi inurajeaza copii sa studieze in germana nu vor regreta mai tarziu.
  • 0 (2 voturi)    
    Traiasca flotantzii! (Luni, 2 aprilie 2012, 16:37)

    Bogdan Pisai [anonim]

    Nici copilul meu nu a fost admis la scoala 88, situata "la trei strazi mai incolo", si unde sora ei e deja intr-a III-a. Directoarea s-a plans ca desi mai are 30 de locuri, trebuie sa-i astepte pe cei care nu s-au inscris in etapa 1, dar are inclusiv colegi profesori care nu si-au putut inscrie copiii acum. Date fiind cohortele de flotantzi - probabil nu atat de multi ca la 79, unde mercurialul e de 500 Euro per viza - e clar ca nu am nicio sansa. O vanzatoare din cartier, la fel de arondata la 88 ca si mine, mi s-a laudat ca a rezolvat cu o spaga plasata "cui si cand trebuia". Nu cred ca ministerul a dorit sa faca ordine, ci doar sa creeze o masinarie de colectat spaga pentru partid in an electoral. Raspundeti-mi si mie, domnule ministru: cat costa sa-mi inscriu copilul in clasa pregatitoare la 88, scoala unde mai am un copil ? De ce ati facut criterii care favorizeaza pe "fostii absolventi ai scolii", chiar daca acum stau in capatul celelalt al orasului ? Sau pe "copiii care au frati la gradinitele partenere cu scoala", chiar daca sunt situate la Cuca Macaii ? De ce nu v-ati gandit si la copiii cu frati in scoala, care trebuie luati la pranz acasa de o aceeasi bunica in varsta ?
  • 0 (6 voturi)    
    Nu inteleg nimic (Luni, 2 aprilie 2012, 16:54)

    moucha [anonim]

    Am citit foarte atent articolul. Atat doamna (respectabila de altfel) cat si copilul sunt cetateni austrieci. Eu stiu ca cetatenia si etnia sunt doua notiuni diferite. Un etnic german este un cetatean roman, a carui familie locuieste de secole in Romania si care inca mai respecta obiceiurile, limba, traditiile germane. La vot insa, acest om va vota la ambasada Romaniei, nu a Germaniei.

    Din cate am inteles eu, doamna in cauza este un cetatean austriac ca oricare altul si care lucreaza in Romania. Trebuie Romania sa le asigure invatamant in limba chineza tuturor chinezilor care lucreaza aici? Sau poate malaezienilor. In fond cu totii platesc impozit statului roman.

    In Cehia (unde sunt eu expat, cetatean roman, etinic ceh din Romania) invatamantul in limba ceha, la orice nivel, in scolile de stat este gratuit. In plus, cursurile sunt publice deci, daca cineva vrea sa asiste la un curs, daca nu deranjaza, atunci are tot dreptul. Daca insa vrei invatamant in alta limba, te priveste. Este dreptul tau sa gasesti scoala (daca exista) si sa platesti taxele (daca exista si daca iti permiti).

    Daca doamna doreste sa se stabileasca in Romania, nu inteleg de ce nu isi da copilul la o scoala in limba romana. In fond, toate hartiile pe care acest copil le va semna cand va fi major, vor fi in limba romana, nu in germana, nu in engleza, nu in chineza. Iar faptul ca nu o va cunoaste va fiun handicap si nu un privilegiu al lui.

    Comentariul meu nu vrea sa scuze catusi de putin magariile facute cu vizele de flotant si cu declararea etniei. Insa am o vaga impresie ca doamna in cauza isi depaseste un pic drepturile si atributiile, ca cetatean strain venit cu serviciul in Romania.
    • +2 (2 voturi)    
      re (Luni, 2 aprilie 2012, 17:23)

      robertcj [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Un etnic german din Romania nu voteaza la ambasada Romaniei nici a Germaniei ci la circumscriptia electorala de care apartine:)
      In Cehia nu esti expat asa cum nici eu etnic maghiar in Ungaria nu sunt expat....
      • 0 (0 voturi)    
        Nu pot fi etnic ceh in Cehia :) (Luni, 2 aprilie 2012, 18:45)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui robertcj

        Deci ca cetatean roman care lucrez in Cehia sunt expat pana cand imi voi lua cetatenia ceha (in 4 ani, 4 luni si 28 de zile).
      • 0 (0 voturi)    
        Cu ambasada la vot (Luni, 2 aprilie 2012, 18:47)

        Moucha [anonim] i-a raspuns lui robertcj

        Era vorba de situatia in care cetateanul e aflat in strainatate. Doamna din text voteaza la ambasada Austriei, nu la sectia de votare de care apartine, pentru ca nu apartine de nici una.
  • +1 (1 vot)    
    welcome to Romania!!! (Luni, 2 aprilie 2012, 17:12)

    gopo111 [utilizator]

    locul unde mita e in floare
  • +2 (2 voturi)    
    te doare bila (Luni, 2 aprilie 2012, 17:58)

    gogu din chitila [anonim]

    1.daca lumea se inghesuie la Colegiul German asta inseamna 2 lucruri mari si late:
    - parintii vor sa asigure educatie corespunzatoare kinderului
    -scoala este buna
    2.cereti sa mareasca Colegiul Goethe decat sa va aruncati invective unul altuia, sa dati in judecati inalte , sa lingeti usa pe acolo in speranta unui loc.
    decat sa arunce statul roman cu banii in sali de sport si bazine de inot la Cucuietii Din Deal( ca la ala din vale nu mai trebuie , deja inoata toata lumea si fac pluta cu primarul pe spate) mai bine ar baga bani in cate un colegiu german in fiecare sector.
    3.mita si coruptia apar cand neglijenta celor pusi sa ne reprezinte este la ea acasa.nu-l judec pe ala care a bagat spaga in buzunar, ci judec rahatul de sistem care il lasa sa faca asta.rusine.
    4.asta e nivelul invatamintului in Romania.nivel de tara bananiera cu spagi duse la cel mare ca sa te poti "descurca".dezgustator si imoral.
  • -1 (3 voturi)    
    AUSTRIA (Luni, 2 aprilie 2012, 20:15)

    ddd [anonim]

    fara rautate ,cine a trait in Austria stie ce corupti sunt si ei
  • -1 (1 vot)    
    pregatiti pentru emigrare de la 6 ani. (Marţi, 3 aprilie 2012, 9:24)

    Cristi [anonim]

    Eu as interzice predarea in limba straina GRATUITA . Oamenii chiar cred ca acesti parinti isi duc copilul acolo pentru "o educatie mai buna"? Nah. Sunt scoli cu traditie in limba romana care bat de la distanta aceste scoli. Pur si simplu isi pregatesc copii pentru emigrare.
    In 2001 cand am sustinut examenul de admitere la medicina in Bucuresti eram 1.2 pe loc. DIn 2007 ,de cand diplomele medicilor au fost recunoscute in UE ,si au inceput sa ne vaneze ca pe iepuri ,concurenta a crescut de 10 ori! ,credeti ca acei copii vor sa se faca medici ca sa faca bine voua si parintilor vostrii? Nah ,vor sa studieze MOCA aici si apoi sa plece in UE si sa nu va mai vada in veci.
    Eu vreau sa raman. Eu vreau ca tinerii pregatiti sa ramana aici ,sa le fie mai greu sa plece, daca si-au facut acesta pregatire la scolile de stat ,gratuit. Nu am zis sa nu plece ,dar macar sa nu se instruiasca pe banii mei. Sunt scoli private in Romania ,si daca parintii vor sa pregateasca un viitor expat ,atunci sa nu il mai considere roman (ci...neamt in devenire) si sa plateasca ,ca majoritatea expatilor ,educatia lui.
  • +1 (1 vot)    
    rezolvare (Marţi, 3 aprilie 2012, 11:29)

    ESCU [anonim]

    Sunt oarecum in situatia doamnei, la fel de frustat ca in Romania anului 2012 invatamantul a ajuns o loterie. Nu este normal ca scoala sa-ti fie impusa in functie de arondare ca o scoala nu este o sectie de votare. Rezolvarea este simpla si de durata - scolarizarea sa se faca in functie de solicitari. Scolile fara solicitari sa se desfiinteze sau sa-si reduca numarul. Proportional sa se aloce si finantarile de la buget. De ce trebuie sa suportam tot noi din buzunar existenta unor scoli care produc manelisti si fete de pag.5 ? asta se vrea viitorul Romaniei?
  • -1 (1 vot)    
    fraude (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:15)

    eu [anonim]

    eu chiar cunosc o persoana care a declarat pe propria raspundere ca e etnic german. ha, ha, ha... si nu e. cine credeti ca sta sa verifice declaratiile. una peste alta mi se pare discriminare ca intr-o scoala ROMANEASCA platita din bani publici sa se introduca CRITERIUL ETNIC. hei! aloooooooo! aia cu catedrala neamului care zic ca le sunt banii inghititi de crestin cand ei sunt atei. unde sunteti??? sunteti toti germani acum si nu va deranjeaza discriminarea?????
  • 0 (0 voturi)    
    Colegiul Goethe (Marţi, 3 aprilie 2012, 17:57)

    moni_ [anonim]

    Colegiul Goethe este bun pentru ca se preda (sau se preda pana acum) in limba germana si diploma de bacalaureat este recunoscuta de tarile de limba germana+iti asigura un acces facil la o piata a muncii foarte profitabila,indiferent ca altii (nevorbitori de germana) sutn mai buni ca tine.
    Dar nu e normal sa se suplimenteze locurile sustinute de stat la acest tip de invatamant; de ce nu invatamant in limba engleza sustinut de stat? Cine doreste,exista scoli particulare in germana,mai ales ca si pana acum au cotizat la gradinitele particulare de profil...
    • 0 (0 voturi)    
      cum le stiu romanii pe toate :) (Miercuri, 4 aprilie 2012, 15:41)

      neuronu'stingher [anonim] i-a raspuns lui moni_

      pai moni...daca vreau sa ma inscriu la o facultate europeana, nu este obligatoriu sa am liceul german (uite, iti dau exemple de tari ca Germania, Austria, Elvetia, Luxemburg-pentru limba germana-as aca pt. tine). Este suficient sa STIU limba germana (sunt facultati unde e suficient pentru inceput sa stiu doar engleza). Diploma de bacalaureat (asa "proasta cum crezi tu) e recunoscuta. Singurul criteriul e a continua facultatea e sa platesc taxa semestriala si sa trec examenele .
      asta daca vreau sa continui si nu doar sa raman cu o diploma obosita de bac (chiar si la un liceu german).
      Apropo, pentru aia care nu au auzit inca, exista teste DAF pe net-iar diploma lor valoreaza cat 3 diplome de bac Geothe


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version