​Elevii cu boli cronice cum ar fi diabet, boli respiratorii, boli autoimune sau obezitate severă, vor avea dreptul să învețe în sistem hibrid și după ce restricțiile legate de Covid au fost ridicate, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Sorin CimpeanuFoto: Guvern

UPDATE Cîmpeanu a anunțat în conferința de presă susținută joi că ordinul de ministru a fost trimis la Monitorul Oficial. Această prevedere se va aplica până la finalul semestrului al doilea.

Ce afecțiuni au fost menționate de ministrul Educației:

  • "Elevii cu afecţiuni cronice, care au boli care afectează capacitatea de oxigenare, boli respiratorii, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat de tip 1, afecţiuni cronice asociate cu imunodepresie moderată sau severă, precum transplant, afecţiuni oncologice în tratament imunosupresor, cei cu imunodeficienţe primare sau dobândite sau alte tipuri de tratamente imunosupresoare, toate aceste categorii vor putea beneficia de învăţământ hibrid până la finele semestrului doi, până când transmisia comunitară se va încheia.
  • Acest lucru se va face cu certificare medicală, la solicitarea părintelui şi cu aprobarea Consiliului de Administraţie. Am creat această posibilitate ca în această perioadă în care pandemia încă nu s-a încheiat, deşi starea de alertă a fost ridicată, aceşti elevi să poată beneficia de sprijin din partea fiecărei şcoli în parte", a explicat Cîmpeanu.

Întrebat dacă va fi nevoie ca părinții elevilor aflați în aceste situații trebuie să aducă noi adeverințe medicale care să certifice aceste boli, ministrul a răspuns că trebuie aduse aceleași adeverințe, pentru că decizia va fi luată de Consiliul de Administrație al școlii.

  • „Nu am fost și nu voi fi un adept al birocratizării excesive. Acestea rămân valabile, însă vor trebui să ducă aceste adeverințe care vor fie evaluate de CA.”

Ce se întâmplă cu profesorii cu boli cronice

În ceea ce privește profesorii cu boli cronice, Cîmpeanu a declarat că ministerul Educației nu are competențe decât în ceea ce privește elevii, iar situația cadrelor didactice cu vulnerabilități ține de Ministerul Muncii.

  • „Ministerul Educatiei a reglementat tot ceea ce statea în aria de competență, respectiv pentru elevi. Din păcate nu sta în puterea ministerului Educatiei.
  • Starea de alerta fiind ridicată, condițiile sunt de predare cu prezență fizică.

El precizase miercuri seară la B1 TV, că va emite un ordin de ministru pentru modificarea ROFUIP - regulamentul de funcționare a școlilor, „respectiv articolul 9 care vorbește de posibilitatea de suspendare a activității cu prezență fizică, în mod normal, total separat de partea de criză sanitară, să introducem în acest articol, în regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar situațiile pentru acei elevi care au afecțiuni cronice.”

DOCUMENT: Cum se modifică regulamentul de funcționare a școlilor

Ce spune acum regulamentul de funcționare a școlilor

În prezent, ROFUIP - Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar emis în 2020, prevedea astfel la articolul 9:

  • Art. 9
  • (3) În situaţii obiective, cum ar fi epidemii, intemperii, calamităţi, alte situaţii excepţionale, cursurile şcolare față în față pot fi suspendate pe o perioadă determinată, potrivit reglementărilor aplicabile.
  • (4) Suspendarea cursurilor se poate face, după caz:
  • a) la nivelul unor formaţiuni de studiu - grupe/clase din cadrul unităţii de învăţământ, precum şi la nivelul unităţii de învăţământ - la cererea directorului, în baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii, cu informarea inspectorului şcolar general/al municipiului Bucureşti, respectiv cu aprobarea inspectorului şcolar general şi informarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
  • b) la nivelul grupurilor de unităţi de învăţământ din acelaşi judeţ/municipiul Bucureşti - la cererea inspectorului şcolar general, cu aprobarea ministerului;
  • c) la nivel regional sau naţional, prin ordin al ministrului educaţiei și cercetării ca urmare a hotărârii Comitetului Județean/al Municipiului București pentru Situații de Urgență, respectiv Comitetul Național pentru Situații de Urgență(CJSU / CNSU), după caz
  • (5) Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei şcolare prin modalități alternative stabilite de consiliul de administrație al unității de învățământ.
  • (6) În situaţii excepţionale, ministrul educaţiei și cercetării poate emite instrucțiuni și cu alte măsuri specifice în vederea continuării procesului educaţional.
  • (7) Reluarea activităților didactice care presupun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și a elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
  • (8) În situaţii excepţionale, inclusiv pe perioada declarării stării de urgență/alertă, Ministerul Educaţiei şi Cercetării elaborează și aprobă, prin ordin al ministrului, metodologia – cadru de organizare și desfășurare a activităților prin intermediul tehnologiei și al internetului.

Ce înseamnă școala fără restricții legate de Covid și fără ordinul comun

Miercuri, 9 martie, a încetat starea de alertă, iar odată cu aceasta se ridică toate restricțiile în școli, impuse printr-o serie de ordine comune realizate de Ministerul Educației - Ministerul Sănătății. Cel mai recent ordin comun în vigoare până acum a fost abrogat marți seara.

Astfel, nu se mai trece la cursuri online în funcție de numărul de cazuri de COVID sau de gradul de ocupare din spitale.

Nu vor mai fi posibile predarea și examinarea online, iar masca nu va mai fi obligatorie.

Ce recomandă ministrul Educației pe viitor:

  • „Recomand purtarea măștii de protectie în spatii închise (în școli, grădinițe și universități), chiar dacă nu va exista obligativitatea pentru masca de protecție.
  • Recomand, de asemenea, respectarea riguroasă a regulilor de igienă", a declarat Cîmpeanu luni seară, pentru HotNews.ro.

Citește și:

Anul şcolar fără restricții. Cum se vor desfășura examenele de acum încolo